چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار خود بهره بگیریم؟
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه، بیشتر تعاملات اجتماعی ما از طریق تصاویر انجام می‌شود. تصاویری از خود، از غذاهایی که می‌خوریم، تصاویر و ویدیوهای اتفاقات اطراف‌مان و ... از جمله تعاملات بصری ما بشمار می‌آیند. به همین دلیل اینستاگرام از ارزش بسیاری برای افراد و برندها برخوردار است و بسیاری از برندها درحال تلاش برای یافتن راه‌هایی هستند که به بهترین نحو ممکن از اینستاگرام سود ببرند.

 در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

افزایش تعداد کاربران اینستاگرام نجومی بوده و این کاملاً قابل درک است چرا که:

ما موجودات بصری هستیم، به همین دلیل است که با محتواهایی همچون تصاویر، ویدئوها، و فایل‌های gif، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنیم. از همین‌رو اینستاگرام به دلیل ایجاد شبکه‌ی اجتماعی‌ای که مردم را منحصرا از طریق المان‌های بصری به هم پیوند می‌دهد، بسیار قدرتمند است.

 در دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

برندها و بازاریاب‌ها، باهم در سرمایه‌گذاری بر روی رشد بسترهای اجتماعی‌شان، رقابت بسیاری داشته‌اند و برخی از آن‌ها موفق به یادگیری فروش محصولات‌شان از طریق اینستاگرام شده‌اند. شما سود زیادی از اینستاگرام نخواهید برد، تا زمانی‎که راز واقعی استفاده از این عکس‌ها را در راستای بازاریابی ندانید.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی در اینستاگرام، لازم است راجع به ارزش تصاویر و چگونگی ایجاد تصاویر مناسب برای اینستاگرام، اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

از طرفی لازم است که از مزایای اینستاگرام و کاربرد آن در ایجاد کانال‌های بازاریابی مطلع باشید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

مزیت استفاده از عکس‎‌های اینستاگرامی در بازاریابی

در ادامه، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا تصاویر اینستاگرام بسیار قدرتمندند و نسبت به عکس‌های معمولی برتری دارند.

اما ابتدا، اجازه دهید به بحث در رابطه با این‌که چرا تصاویر اینستاگرامی می‌توانند بر بازاریابی مبتنی بر متن برتری داشته باشند بپردازیم و استراتژی‌های استفاده از این تصاویر در کانال‌های بازاریابی را بیاموزیم.

 

۱) با کمک اینستاگرام می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان در ارتباط باشید

شما می‌توانید تصاویر اینستاگرام خود را در کانال‌های مختلف به سادگی به اشتراک بگذارید. شما حتی می‌توانید آن‌ها را در سایت‌تان نیز به نمایش بگذارید. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا دنبال‌کنندگان کانال‌های مختلف خود را به اکانت جدید خود جذب کنید.

 

۲) به جای سخت کار کردن، با ذکاوت پیش بروید

ما همگی محدودیت زمان داریم، اما استفاده از تصاویر اینستاگرامی در بازاریابی تجارت الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهد که با هوش و ذکاوت خود پیش بروید نه با سخت کار کردن. با قرار دادن تصاویر کسب‌وکار خود در اینستاگرام از سختی تولید محتوای زیاد نجات خواهید یافت و به سادگی ارزش بسیاری برای کسب‌وکار خود ایجاد خواهید کرد.

زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که تعاملات عکس‌های اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشتر است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام1-وبلاگ-اخباررسمی

۳) جذب مشتریان متعهد: مجموعه‌ای بسازید که بارها و بارها به سمت شما بازگردند

از دیگر مزایای استفاده از تصاویر اینستاگرام کاربرانی است که ممکن است از طریق این تصاویر با شما آشنا شده و تبدیل به مشتریان متعهد شما شوند.

طبق مطالعات، اینستاگرام میزان تعهد بیشتری نسبت به سایر کانال‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. محققان نشان داده‌اند که میزان تعهد کانال‌ اجتماعی اینستاگرام از کانال‌های دیگر همچون فیس‌بوک، پینترست، یوتیوب و … پیشی گرفته است.

مشتریانی که بازمی‌گردند بسیار باارزش‌اند، حدود ۳۳.۳٪ از کل پول صرف شده در تجارت الکترونیکی صرف بازگشت مشتری می‌شود درحالی‌که این مبلغ ۳ برابر هزینه‌ی صرف شده در فروشگاه‌های معمولی است.

بازاریابی دیجیتال

 

۴) بازاریابی خود را از طریق محتوای تولیدشده توسط کاربران افزایش دهید: از عکس‌های کاربران استفاده کنید


اگر تاکنون از استراتژی بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربران استفاده نکرده‌اید، اکنون وقت سودبردن از این استراتژی است. این استراتژی موثرترین روش برای رشد کاربران و فروش است.
در اینستاگرام مشتریان به طورمداوم درحال به اشتراک‌گذاری تصاویرشان هستند.

با اجازه‌ی آن‌ها، می‌توانید از تصاویرشان برای بازاریابی خود استفاده کنید. کاربرانی که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند می‌توانند در این راستا به شما کمک کنند. این‌کار باعث می‌شود اعتماد مشتریان دیگر را جلب کنید. این روش را می‌توانید با برگزاری یک‌سری مسابقات عکس نیز پیاده کرده و کاربران بیشتری را جلب کنید.

 

۵) کورکورانه داد و ستد نکنید: بدانید که چه محتوایی سریع‌تر نتیجه خواهد داد

مطمئنا شما دوست ندارید سرمایه‌ی خود را صرف محتوایی کنید که عملکرد خوبی ندارد. خوشبختانه، شما در اینستاگرام می‌توانید بازخوردهای کاربران را نسبت به محتوای خود ببینید و پیش از این‌که محتوا را در سایت منتشر کنید، تا حدودی از محبوبیت آن آگاهی پیدا کنید.

قبل از این‌که شما از تصاویر تولید شده توسط کاربران‌تان استفاده کنید، می‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را در اینستاگرام بسنجید.

 

چرا اینستاگرام؟

عکس‌های اینستاگرام بنا به‌ دلایل کاملا روانشناسی، بهتر از عکس‌های محصولات و یا عکس‌های تبلیغات عمومی هستند.

عکس‌های اینستاگرام تمایل به آرمان‌گرایی را افزایش می‌دهند، به این معنی که مسیری از زیبایی و بهترین‌ها را در پیش‌روی کاربر قرار می‌دهند.

مردم معمولا تصاویری از بهترین لحظات‌شان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند: در اینستاگرام عکس‌های بسیار عالی از لحاظ بصری وجود دارند که حس آرمان گرایی‌مان را تلقین کرده و آرزوهایی را یادآور می‌شوند که به دنبال‌شان بودیم و هستیم.

اما تبلیغات ممکن است حس برعکسی را منتقل کنند.در دوره دیجیتتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

عکس‌های اینستاگرام باعث ایجاد حس اعتماد می‌شوند

اغلب، عکس‌های اینستاگرام توسط مشتریان ایجاد شده و توسط برندها مدیریت می‌شوند. این کار برای جلب اعتماد مشتریان دیگر بسیار مفید و قابل توجه است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام2-وبلاگ-اخباررسمی

عموما، محتوایی که از طرف مشتریان فعلی ارسال می‌شود در تصمیم‌گیری خریداران بالقوه تاثیر بسزایی خواهد داشت. از آنجایی که خریداران بالقوه علاقمندند که در رابطه باشما بیشتر مطالعه کرده و محتوای بصری شما را نیز مشاهده کنند، طبق دیده‌ها و شنیده‌های‌شان تصمیم به خرید و یا عدم خرید خواهند گرفت.

منبع:اخبار رسمی





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: