نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های بازاریابی است که بسیاری از متخصصان فروش و صاحبان کسب‌وکار، به آن نیاز جدی دارند و به دنبال یادگیری مهارت‌های این حوزه هستند.

بازاریاب‌های دیجیتال اگر دنبال موفقیت هستند، باید در زمینه‌های مختلف از جمله تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانه های دیجیتال و موارد دیگر حداقل مهارت‌های لازم را داشته باشند. اما بسیاری از آن‌ها برای انتخاب و شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند:

محدودیت زمانی
هزینه‌های بالای رفت و آمد
انعطاف‌پذیری کم در انتخاب زمان کلاس
اتلاف وقت و ایجاد مشکلات کاری برای کارکنان سازمان‌ها
یادگیری مفاهیم تئوری بدون مثال‌های کاربردی و عملیاتی
امروز با ارائه یک راه حل بسیار ایده‌آل برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنیم تا از انتخابتان راضی و خوشحال باشید. بنابراین اگر شما هم نیاز به یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ دارید، تا پایان همراه ما بمانید.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

روش‌های مختلف برای یادگیری بازاریابی دیجیتال
۱٫ ثبت‌نام در دوره‌های حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال
یکی از بهترین راه‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در دوره‌های آنلاین بازاریابی دیجیتال است. متخصصان حوزه بازاریابی و کسب‌و‌کارهای آنلاین، بیشتر این دوره‌ها را که شامل آموزش مهارت‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال با تکالیف عملی و پروژه‌های واقعی است به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال از سایر همتایان خود جلوتر باشید، شرکت در این دوره‌ها به شکل‌ آنلاین کمک قابل توجهی می‌کند. یک برنامه مدون بازاریابی در فضای آنلاین می‌تواند افراد را برای ورود به دنیای آنلاین آماده کند. به عنوان مثال دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال با یک نقشه راه جامع یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

۲٫ دنبال‌کردن اینفلوئنسرها یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ
دنیای آنلاین، حوزه‌ای است که در آن همه چیز، همیشه، در حال پیشرفت و تغییر است. هر روز مباحث جدیدی توسعه پیدا می‌کند و به‌روز بودن در آن بسیار اهیمت دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های ادنتورک به صورت پیوسته از روش‌های جدید تبلیغاتی در حوزه تبلیغات کلیکی رونمایی می‌کنند که این یک شاخص کلیدی در مورد قدرتمند بودن تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال است. یا گوگل در یک سال اخیر چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است که روی خلق تجربه بهتر برای کاربران و سیستم رتبه‌بندی صفحات موثر است.

دنبال‌کردن متخصصان صنعت و تأثیرگذارانی که در بازاریابی دیجیتال تبحر دارند، نه تنها راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه است، بلکه برای همگام‌شدن با آخرین تغییرات و روند بازاریابی دیجیتال هم ضروری است. به عنوان مثال در ایران می‌توانید افرادی مانند عادل طالبی، استراتژیست کسب‌و‌کارهای آنلاین، علیرضا کاظم‌زاده متخصص شبکه‌های اجتماعی، هاتف تالویی متخصص تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و یاور مشیرفر استراتژیست محتوا را دنبال کنید و از تجربیات و تخصص این عزیزان بهره‌مند شوید.

۳٫ دنبال‌کردن برترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال
علاوه‌بر دنبال ‌کردن افراد تأثیرگذار و متخصص در این حوزه، همراهی با برخی از معتبرترین سایت‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال هم یک روش عالی برای یادگیری بازاریابی آنلاین است.

اصول اولیه تا پیشرفته در این کانال‌ها در دسترس هستند و تاثیر بسیاری در افزایش مهارت‌های بازاریابی شما دارند. برخی از منابع معروف بازاریابی دیجیتال شامل Moz ، Lynda و HubSpot به زبان اصلی و کانال تلگرامی کار و کسب، بلاگ یکتانت، سایت فرادرس و وبینارهای ایسمینار هم به زبان فارسی در دسترس شما هستند.

۴٫ اصول را از دوره‌های آنلاین رایگان بیاموزید
چندین وب‌سایت وجود دارد که آموزش بازاریابی دیجیتال را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای ارائه می‌دهند. می‌توانید در آن سایت‌ها ثبت‌نام کنید و از طریق دوره‌ها و برنامه‌های مختلف، بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این دوره‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا درک درستی از بازاریابی دیجیتال پیدا کنید. دوره‌های رایگان معمولاً پروژه تعاملی، یادگیری عملی، یا جلسات رفع اشکال و پرسش و پاسخ ندارند.

اگرچه برخی از این دوره‌های رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا اولین قدم در را در این مسیر بردارید، اما اگر در یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، به یک آموزش حرفه‌ای با برنامه مدون نیاز دارید.

در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 


برای انتخاب یک دوره حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید:

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. با وجود تعداد بسیاری گزینه موجود، یافتن یک دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال کاربردی خیلی اهمیت دارد.

وقتی نوبت به انتخاب شما می رسد، باید به شکلی باشد که همه جنبه‌های بازاریابی دیجیتال را به طور عمیق آموزش دهد. یک برنامه آموزشی کاملاً دقیق باید شامل سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و ابزارهای گوگل باشد. بهترین دوره‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با تمرین در پروژه‌های واقعی و یادگیری از بهترین متخصصان حوزه، این مهارت را بسیار عمیق و کاربردی بیاموزند.

برای انتخاب نیاز به کمک دارید؟ در هنگام انتخاب این موارد را در نظر بگیرید:

 

یک دوره مفید آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید علاوه‌بر جلسات آموزشی، به شکل مجزا جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال هم داشته باشد. به عنوان مثال اگر در یک دوره ۱۵۰ ساعته ثبت نام کرده‌اید، باید این ساعت صرفا برای آموزش شما باشد و جلسه رفع اشکال به‌صورت مجزا برگزار شود.

استفاده از داده‌های واقعی

اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید که برای آموزش از داده‌های واقعی استفاده می‌کنند و برای یادگیری بهتر شما یک کمپین واقعی را از صفر تا صد به اجرا می‌گذارند، به شما تبریک می‌گوییم. این یکی از بهترین دوره‌هایی است که می‌توانستید انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای رسیدن به اهداف بازارایابی است. بنابراین یک دوره دیجیتال مارکتینگ کاربردی باید در یک دوره آموزشی از تمامی ابزارهای دیجیتال استفاده کند تا شرکت‌کنندگان با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را به درستی بشناسند.

استفاده از وبینار، ویدئوهای از پیش ضبط‌شده، لایوهای اینستاگرامی، فرم‌های آنلاین و مانند آن از مواردی است که شاید ساده به نظر برسد، اما استفاده از آن‌ها در یک کسب‌وکار می‌تواند به رشد آن کمک شایانی کند. اگر در مسیر یادگیری، نحوه استفاده مناسب از این ابزارها را ندیده باشید، قطعا نمی‌توانید در کسب‌وکار خودتان هم به خوبی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی و داشتن یک روال منظم

یک دوره آنلاین مناسب در هر حوزه‌ای، دارای برنامه‌ریزی و یک روال منظم است. شما باید این را بدانید که به عنوان مثال روزهای سه‌شنبه، روزهای پاسخ به سوالات، یا روزهای چهارشنبه، روزهای یادگیری و ارسال ویدئوهای جدید برای شما است. این مسئله سبب می‌شود تا برنامه آموزشی را رها نکنید و برای خودتان یک برنامه یادگیری منظم داشته باشید. دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی بایستی دارای یک مسیر راه واضح و مشخص باشد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

ارائه منابع مطالعاتی جانبی

در یک دوره آموزشی، علاوه بر آموزش مدرسان، منابع مطالعاتی جانبی هم در نظر گرفته می‌شود. کتاب، ویدئو، سایت و مانند آن از جمله مواردی هستند که باید در کنار آموزش به شما معرفی شوند. یک مدرس حرفه‌ای منابع مطالعاتی مناسب حوزه خود را می‌شناسد و از معرفی کردن آن‌ها به دانشجویانش برای پیشرفت آن‌ها ابایی ندارد. در بهترین حالت، برگزارکنندگان یک دوره دیجیتال مارکتینگ، منابع به‌روز را در کنار مطالب آموزشی ارائه می‌دهند و از سردرگمی دانشجویان پیشگیری می‌کنند.

عناوین آموزشی

پیش از ثبت‌نام در یک دوره دیجیتال مارکتینگ حتما عناوین دوره را بررسی کنید. بیشتر مدرسین با توجه به تخصص خود برخی از موارد آموزشی را حذف می‌کنند یا آن‌ها را به شکل سطحی آموزش می‌دهند. بنابراین پیش از شرکت در دوره، اساتید و عناوین آموزشی را بررسی کنید. آیا تمام موارد توسط یک شخص آموزش داده می‌شوند؟ آیا تمام مواردی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در آن مهارت داشته باشد، آموزش داده می‌شود؟ برای راحت‌تر شدن انتخاب شما، در ادامه به مهم‌ترین عناوین دوره اشاره شده است:

در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مبانی بازاریابی دیجیتال
بهینه‌سازی فرآیندهای دیجیتال
سئو SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)
بازاریابی محتوایی و فرمت‌های محتوا
بازاریابی ویدئویی و صوتی
بازاریابی پیامکی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
فرآیندهای A/B Testing
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات دیجیتال
تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
تبلیغات کلیکی و انواع آن
تبلیغات در گوگل – گوگل‌ادز
موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار آنلاین
استراتژی در کسب و کارهای آنلاین
ابزارهای گوگل مانند تگ منیجر، آنالیتیکس و سرچ کنسول
این روزها شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از منابع مطالعاتی رایگان، کانال‌های مختلف، توضیحات افراد مهم این حوزه و دوره‌های آنلاین می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهید.

با توجه به شرایط شرکت‌ها و افراد و به‌ویژه تغییرات حیاتی در بازار هدف، دوره‌های آنلاین طرفداران بیشتری دارد، اما با توجه به تعدد این دوره‌ها، انتخاب یک دوره‌ی کاربردی برای شما ممکن است دشوار باشد.

۶ نکته مهم برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ:

داشتن جلسات پرسش و پاسخ
استفاده از داده‌های واقعی
استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال
داشتن برنامه‌ریزی و یک روال منظم
ارائه منابع مطالعاتی جانبی و عناوین آموزشی
تدریس مبتنی‌بر تجربه‌های واقعی
اما شاید دوست داشته باشید یکی از بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ را ملاک قرار دهید و سایر دوره‌ها را با آن مقایسه کنید. یکی از بهترین‌ها در این حوزه دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند اسنپ، تپسی، دیجی‌کالا و مانند آن، کارمندانشان توسط مدرس این دوره آموزش دیده‌اند. برای مشاهده و بررسی این دوره می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

منبع:تجارت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

محتوایی که مرتبط با کسب و کار بوده و قدرت جذب مخاطب را نیز داشته باشد. این امر در نهایت منجر به سودآوری کسب و کار خواهد شد. به طور کلی هدف از بازاریابی محتوایی تعامل با مخاطبین، بالا بردن ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی و توانمندسازی تیم فروش است. این بدان معنا است که بازاریابی محتوا، یک استراتژی بلند مدت است که با ایجاد محتوای باکیفیت و مداوم، برای ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف تلاش می‎کند و نباید در کوتاه مدت به دنبال نتایج شگفت انگیز بود.

بازاریابی محتوا سبب می‎شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‎گیرند، ایجاد و حفظ وفاداری در آنها بر عهده شما خواهد بود. آنها محصول شما را خریداری کرده و آن را نسبت به گزینه‎های رقبا ترجیح می‎دهند. بوسیله بازاریابی محتوایی ارزشمند، می‎توان از مخاطب عام، یک مشتری وفادار ساخت.

برخلاف تبلیغات به روش‎های سنتی، بازاریابی محتوا نشان می‏دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‎دهید. امروز، بیش از هر زمان دیگری، مردم خواهان چنین حسی هستند. جهان وسیع‎تر و پر سر و صداتر از گذشته شده است و توجه ارزشمندترین حسی است که می‎توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

مفهوم تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

اگر از تقویم محتوا استفاده نمی‎کنید، احتمالاً در حال تجربه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد هستید، البته اگر استراتژی برای انجام این کار داشته باشید. تقویم محتوایی، ابزاری است که به شما در اجرای برنامه‎ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک، محتوا را در قالب یک تقویم سازماندهی خواهید کرد.

این ابزار به شیوه‎ایی کارآمد و منظم به شما کمک خواهد کرد، تا بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید. صحبت از تقویمی است که در آن نوع، متن و زمان انتشار یک محتوا مشخص شده است. مهم نیست یک وبلاگ شرکتی داشته باشید و یا یک حضور نسبتاً فعال در رسانه‎های اجتماعی. تقویم محتوایی به طرز فوق‎العاده‎ایی می‎تواند فرآیندهای مدیریت محتوایتان را سازماندهی کند.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید

چطوربرای کسب و کارمان تقویم محتوایی تهیه کنیم؟

در بازاریابی محتوایی، ایجاد تصویری واضح از فعالیت های فعلی شبکه های اجتماعی به شما امکان می‎دهد تا درک درستی از وضعیت فعلی خود داشته باشید و در‎عین‎حال قادر به کشف فرصت‎های جدید باشید. برای داشتن تقویم محتوایی توجه به این چند مرحله مهم است:

بررسی دقیقی از شبکه‎ها و محتوای اجتماعی داشته باشید. در این مرحله لازم است به حسابهای قدیمی خود نگاهی دقیق‎تر بیاندازید. مسائل امنیتی و پسوردها را کنترل نمایید. برای هر حساب کاربری به طور واضح اهداف را مشخص نمایید. مخاطبین خود را شناسایی کرده و مشکلات و راه‎حل‎های آن را بررسی نمایید. توانمندی‎های پرسنل خود را شناسایی کنید و وظایف تعریف شده‎ایی را بر عهده آنها قرار دهید.

کانال‎های اجتماعی خود را انتخاب کنید. هر شبکه اجتماعی، نیازمند بازاریابی محتوایی مخصوص به خود است. در تقویم محتوایی خود برای هر یک از این شبکه‎ها برنامه‎ریزی داشته باشید. برای مثال، نوع فعالیت در فیسبوک متفاوت از اینستاگرام است.

مطمئن شوید که در تقویم محتوایی یک سیر منطقی دیده می‎شود. اگر در چندین شبکه اجتماعی فعالیت دارید. نظارت و بررسی همه آنها زمان‎بر و مشکل است. اما اگر یک سیر منطقی در آنها وجود داشته باشد، به‎راحتی می‎توانید آن را کنترل نماید.

برای انواع محتوا یک کتابخانه تهیه کنید. برخی افراد ترجیح می‎دهند از کتابخانه محتوا با نام بانک اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی یا بانک محتوای دیجیتال نام ببرند. در هر حال، این کتابخانه به عنوان دارایی محتوایی شما به شمار می‎آید و توجه به آن الزامی است.

برای تقویم خود زمان انتشار در نظر بگیرید. اکنون اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری کرده اید. زمان آن رسیده است که یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

شروع به تهیه محتوا کنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

از تیم خود برای مرور داده‎ها استفاده کنید. نظرات سازنده آنها را اجرایی نمایید.

برنامه‎ریزی و انتشار را آغاز کنید.

انواع بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسیم

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی‎های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و وسعتی تبدیل شده است. با این حال زمانی که در حال تدوین استراتژی خود هستید، تصمیم‎گیری درباره نوع بازاریابی محتوایی که می‎خواهید انجام دهید، کمی مشکل به نظر می‎رسد. چرا که باید از ابزاری استفاده کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کار شما شود. انواع بازاریابی محتوا می‎تواند به شکل وب سایت، فیلم، اینفوگرافیک، پست‎های شبکه‎های اجتماعی و... می باشد.

وبلاگ: وبلاگ نویسی یکی از محبوب‎ترین انواع بازاریابی محتوایی برای مشاغل کوچک است. دلیل مهم‎تر برای استفاده از وبلاگ این است که به خوبی می‌توانید آن را براساس معیارهای گوگل و البته نیاز مخاطبان سازگار کنید. به این ترتیب میزان ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان نخستین نتایج سرچ به مخاطبین معرفی خواهد کرد. این امر به شما کمک می‎کند تا هزینه‎ایی بسیار اندک برای تبلیغاتی هدفمند و سودآور صرف کنید.

بازاریابی محتوایی با فیلم و اینفوگرافیک‎

بازاریابی ویدیویی: اگر می‎خواهید در بازاریابی محتوایی رقابت کنید، بسیار مهم است که راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف خود پیدا کنید و آنها را به سرعت درگیر خود نمایید. امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدیویی را مشاهده می‎کنند. در حقیقت، یک سوم کل فعالیت‎های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئو می‎شود. فارغ از اینکه در چه حرفه و صنعتی فعالیت دارید، برای دستیابی به بازارهای هدف و جدید باید بر روی بازاریابی محتوایی ویدئویی سرمایه‎گذاری کنید. کسب و کارهایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‎کند، بسیار بیشتر دیده خواهند شد.

ویدیو همچنین به افزایش زمان صرف شده در سایت توسط کاربر 105٪ کمک می‎کند. هرچه مشتری زمان بیشتری را در وب سایت بگذراند، شانس شرکت برای فروش، بیشتر می‎شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف‎کنندگان اکنون ترجیح می‎دهند قبل از خرید، ویدئویی درباره محصول را تماشا کنند. این فیلم می‎تواند راجع به محصول، فرآیند تولید، نحوه استفاده و ... باشد. در بازاریابی محتوایی، فیلم به طور قابل ملاحظه‎ایی مشتری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

 در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

اینفوگرافیک‎ها: اینفوگرافیک‎ها به کسب و کارها کمک می‎کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند. با استفاده از این شیوه بازاریابی محتوایی، اطلاعات مفیدی در کوتاه‎ترین زمان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. این امر تاثیر ویژه‎ای بر سرعت خرید مشتری خواهد گذاشت. زمانی که اطلاعات لازم را در یک نگاه به او منتقل می‎کنید، مطمئن باشید که از سایر رقیبان خود فاصله معنی‎داری خواهید گرفت. اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‎کند تا داده‎های آماری را با زبانی ساده رویت کند. در این صورت تصویر بهتری از خرید خواهد داشت.

سفارش تقویم محتوا به شرکت های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفته شد، تقویم محتوا نقش پر رنگی در بازاریابی محتوایی دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا آماده سازی این تقویم توسط خودمان انجام شود یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ؟ اگر شما تجربه آماده کردن تقویم محتوا را ندارید، می توانید با جستجو در گوگل به نمونه های مختلف دسترسی پیدا کنید. شما بهتر از هر کسی می دانید که نیازمندی‌هایتان چیست. اما در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می توانید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه تجربه دارد مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که مشاوره خوب می تواند راه شما را برای موفقیت در بازاریابی محتوا آسان و هموار کند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال های دیجیتالی مثل موتور های جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و . . . در وبسایت خود برای مشتری های فعلی و جذب مشتری جدید استفاده میشود. اما نرخ بازگشت سرمایه رو باید جزو اصلی ترین دیدگاه های خودمون در هر بخش از بازاریابی قرار بدیم. در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال باید کانال های اصلی این حوزه رو بشناسید و اصول اولیه رو یاد بگیرید تا مسیری که قراره طی کنید به درستی باشه و درصد خطا رو تا حد امکان کاهش بدین

بازاریابی محتوا

 

پایه و اساس بازاریابی اینترنتی رو میتونیم بازاریابی محتوا در نظر بگیریم چراکه از هر کانالی که تصمیم داشته باشیم استفاده کنیم باید از محتوا استفاده کنیم. میشه گفت محتوا زبان مشترک تمام روش های بازاریابی هست و اولین مهارتیه که با یادگیری هرچه بهتر اون نتایج خیلی بزرگتری در روند مارکتینگ خودمون خواهیم داشت. برای یادگیری اصول بازاریابی محتوا به قسمت آموزش رایگان تولید محتوا مراجعه کنید.

یکی از مطالبی که در ویدئوهای آموزشی در موردش صحبت کردیم برمیگرده به :

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه، این هست که خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکنن و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین. خب باید چه کاری انجام داد !؟! مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست، پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره. در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

سئو

افزایش بازدید از طریق گوگل در کنار اینکه خیلی پیچیده بنظر میرسه، اتفاقا خیلی ساده هست و میشه خیلی راحت ازش برای بیشتر دیده شدن محتواها و سایت خودمون استفاده کنیم. برای اینکه از سئو استفاده کنیم اصلا نیاز نیست یک متخصص برنامه نویسی باشیم و تخصص سئو در حال حاضر ترکیبی از بخش های مختلف مثل محتوا، شناخت نیاز مخاطب، برندینگ در فضای دیجیتال و … هست که برای 80 درصد سایت های ایرانی با دانش نسبی از همه ی موارد گفته شده میتوان افزایش بازدید از طریق گوگل رو تجربه کرد.اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. اما یه وقتایی سئو رو فقط برای افزایش بازدید یک وبلاگ میخوایم و برامون مهمه که چطور بازدید خودمون رو بالا ببریم. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی شبکه های اجتماعی هست که به دلیل بی نیاز بودن به سایت به راحتی میشه ازش استفاده کرد و برای بیزینس های زیادی فقط با همین روش و بدون نیاز به سایت میشه از این کانال مشتری جذب کرد . در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ یکی از محبوب ترین تخصص های بازاریابی اینترنتی هست و دلیل محبوبیت آن هم تعداد کاربران زیاد این شبکه اجتماعی در ایران هست که یک بازار بسیار عالی رو برای کسب و کار ها در دوران کرونا رقم زده است.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

ایمیل مارکتینگ

میشه گفت به این تخصص کمتر از هرچیزی بها داده شده در صورتی که یکی از مراحل اصلی بازاریابی تبدیل بازدیدکننده های سایت است و ایمیل مارکتینگ یکی از کانال های اصلی تبدیل مخاطب هدف ما به خریدار و در نهایت مشتری هست.

اهداف ایمیل مارکتینگ

روابط با مشتریان(بالقوه،بالفعل) و علاقمندان
انتشار محتوا : بازاریابی محتوا
افزایش فروش
مهمترین هدف : سرعت بخشیدن به فرایند تبدیل در بازاریابی میباشد
بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی مطالعه و تحقیقات در مورد پاسخ های مغز نسبت به فعالیت های بازاریابی هست و تنظیم و تغییر فعالیت های بازاریابی برای دریافت پاسخ های بهتر از مغز ، بازاریابی عصبی اگر به درستی انجام شود در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر دارد. به کمک دانش بازاریابی عصبی میتونیم تمام روند بازاریابی رو اثربخش تر کنیم که تکیه بر مباحث روانشناسی دارد. برای مثال اینکه عنوان یک مقاله یا کاور ویدئو جذاب باشه. یا اینکه در توضیحات محصول کاربر رو ترغیب کنیم که خرید نهایی بشه و هزاران بخش دیگه که میتونیم به کمک این تخصص اثرگذاری رو افزایش بدیم

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و مثالی از آنها

بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، دیجیتال مارکتر ها میتوانند بوسیله ی کانال های در دسترس، از کمپین بزرگتری حمایت کنند.

برای مثال

یک بازاریاب محتوا (content marketer)
میتواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند.

و بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند.

و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونیکی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیکی و منتشر شدن آن شود. ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم.

تاثیر بازاریابی دیجیتال بر کسب و کار اینترنتی !

 

واقعیت موضوع اینه که در گذشته زمانی که در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت میکردیم قشر کمی از جامعه چنین نیازی رو حس میکردند ولی در حال حاضر به دلیل محدودیت هایی که بیماری کرونا به وجود آورده، تنها راه نجات کسب و کارها استفاده از بازاریابی اینترنتی هست و به دلیل پتانسیل زیادی که شکل گرفته و نتایج بزرگتی که بیزینس ها از اینترنتی شدن بدست آوردن کسب و کار اینترنتی یک عمر بدیهی شده و افراد خیلی بیشتری به این مدل بیزینس رو آوردن.

منبع:تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

محتوایی که مرتبط با کسب و کار بوده و قدرت جذب مخاطب را نیز داشته باشد. این امر در نهایت منجر به سودآوری کسب و کار خواهد شد. به طور کلی هدف از بازاریابی محتوایی تعامل با مخاطبین، بالا بردن ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی و توانمندسازی تیم فروش است. این بدان معنا است که بازاریابی محتوا، یک استراتژی بلند مدت است که با ایجاد محتوای باکیفیت و مداوم، برای ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف تلاش می‎کند و نباید در کوتاه مدت به دنبال نتایج شگفت انگیز بود.

بازاریابی محتوا سبب می‎شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‎گیرند، ایجاد و حفظ وفاداری در آنها بر عهده شما خواهد بود. آنها محصول شما را خریداری کرده و آن را نسبت به گزینه‎های رقبا ترجیح می‎دهند. بوسیله بازاریابی محتوایی ارزشمند، می‎توان از مخاطب عام، یک مشتری وفادار ساخت.

برخلاف تبلیغات به روش‎های سنتی، بازاریابی محتوا نشان می‏دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‎دهید. امروز، بیش از هر زمان دیگری، مردم خواهان چنین حسی هستند. جهان وسیع‎تر و پر سر و صداتر از گذشته شده است و توجه ارزشمندترین حسی است که می‎توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

 در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مفهوم تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

اگر از تقویم محتوا استفاده نمی‎کنید، احتمالاً در حال تجربه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد هستید، البته اگر استراتژی برای انجام این کار داشته باشید. تقویم محتوایی، ابزاری است که به شما در اجرای برنامه‎ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک، محتوا را در قالب یک تقویم سازماندهی خواهید کرد.

این ابزار به شیوه‎ایی کارآمد و منظم به شما کمک خواهد کرد، تا بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید. صحبت از تقویمی است که در آن نوع، متن و زمان انتشار یک محتوا مشخص شده است. مهم نیست یک وبلاگ شرکتی داشته باشید و یا یک حضور نسبتاً فعال در رسانه‎های اجتماعی. تقویم محتوایی به طرز فوق‎العاده‎ایی می‎تواند فرآیندهای مدیریت محتوایتان را سازماندهی کند.

در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید

چطوربرای کسب و کارمان تقویم محتوایی تهیه کنیم؟

در بازاریابی محتوایی، ایجاد تصویری واضح از فعالیت های فعلی شبکه های اجتماعی به شما امکان می‎دهد تا درک درستی از وضعیت فعلی خود داشته باشید و در‎عین‎حال قادر به کشف فرصت‎های جدید باشید. برای داشتن تقویم محتوایی توجه به این چند مرحله مهم است:

بررسی دقیقی از شبکه‎ها و محتوای اجتماعی داشته باشید. در این مرحله لازم است به حسابهای قدیمی خود نگاهی دقیق‎تر بیاندازید. مسائل امنیتی و پسوردها را کنترل نمایید. برای هر حساب کاربری به طور واضح اهداف را مشخص نمایید. مخاطبین خود را شناسایی کرده و مشکلات و راه‎حل‎های آن را بررسی نمایید. توانمندی‎های پرسنل خود را شناسایی کنید و وظایف تعریف شده‎ایی را بر عهده آنها قرار دهید.

کانال‎های اجتماعی خود را انتخاب کنید. هر شبکه اجتماعی، نیازمند بازاریابی محتوایی مخصوص به خود است. در تقویم محتوایی خود برای هر یک از این شبکه‎ها برنامه‎ریزی داشته باشید. برای مثال، نوع فعالیت در فیسبوک متفاوت از اینستاگرام است.

مطمئن شوید که در تقویم محتوایی یک سیر منطقی دیده می‎شود. اگر در چندین شبکه اجتماعی فعالیت دارید. نظارت و بررسی همه آنها زمان‎بر و مشکل است. اما اگر یک سیر منطقی در آنها وجود داشته باشد، به‎راحتی می‎توانید آن را کنترل نماید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

برای انواع محتوا یک کتابخانه تهیه کنید. برخی افراد ترجیح می‎دهند از کتابخانه محتوا با نام بانک اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی یا بانک محتوای دیجیتال نام ببرند. در هر حال، این کتابخانه به عنوان دارایی محتوایی شما به شمار می‎آید و توجه به آن الزامی است.

برای تقویم خود زمان انتشار در نظر بگیرید. اکنون اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری کرده اید. زمان آن رسیده است که یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

شروع به تهیه محتوا کنید.

از تیم خود برای مرور داده‎ها استفاده کنید. نظرات سازنده آنها را اجرایی نمایید.

برنامه‎ریزی و انتشار را آغاز کنید.

انواع بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسیم

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی‎های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و وسعتی تبدیل شده است. با این حال زمانی که در حال تدوین استراتژی خود هستید، تصمیم‎گیری درباره نوع بازاریابی محتوایی که می‎خواهید انجام دهید، کمی مشکل به نظر می‎رسد. چرا که باید از ابزاری استفاده کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کار شما شود. انواع بازاریابی محتوا می‎تواند به شکل وب سایت، فیلم، اینفوگرافیک، پست‎های شبکه‎های اجتماعی و... می باشد.

وبلاگ: وبلاگ نویسی یکی از محبوب‎ترین انواع بازاریابی محتوایی برای مشاغل کوچک است. دلیل مهم‎تر برای استفاده از وبلاگ این است که به خوبی می‌توانید آن را براساس معیارهای گوگل و البته نیاز مخاطبان سازگار کنید. به این ترتیب میزان ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان نخستین نتایج سرچ به مخاطبین معرفی خواهد کرد. این امر به شما کمک می‎کند تا هزینه‎ایی بسیار اندک برای تبلیغاتی هدفمند و سودآور صرف کنید.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

بازاریابی محتوایی با فیلم و اینفوگرافیک‎

بازاریابی ویدیویی: اگر می‎خواهید در بازاریابی محتوایی رقابت کنید، بسیار مهم است که راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف خود پیدا کنید و آنها را به سرعت درگیر خود نمایید. امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدیویی را مشاهده می‎کنند. در حقیقت، یک سوم کل فعالیت‎های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئو می‎شود. فارغ از اینکه در چه حرفه و صنعتی فعالیت دارید، برای دستیابی به بازارهای هدف و جدید باید بر روی بازاریابی محتوایی ویدئویی سرمایه‎گذاری کنید. کسب و کارهایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‎کند، بسیار بیشتر دیده خواهند شد.

ویدیو همچنین به افزایش زمان صرف شده در سایت توسط کاربر 105٪ کمک می‎کند. هرچه مشتری زمان بیشتری را در وب سایت بگذراند، شانس شرکت برای فروش، بیشتر می‎شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف‎کنندگان اکنون ترجیح می‎دهند قبل از خرید، ویدئویی درباره محصول را تماشا کنند. این فیلم می‎تواند راجع به محصول، فرآیند تولید، نحوه استفاده و ... باشد. در بازاریابی محتوایی، فیلم به طور قابل ملاحظه‎ایی مشتری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

 

اینفوگرافیک‎ها: اینفوگرافیک‎ها به کسب و کارها کمک می‎کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند. با استفاده از این شیوه بازاریابی محتوایی، اطلاعات مفیدی در کوتاه‎ترین زمان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. این امر تاثیر ویژه‎ای بر سرعت خرید مشتری خواهد گذاشت. زمانی که اطلاعات لازم را در یک نگاه به او منتقل می‎کنید، مطمئن باشید که از سایر رقیبان خود فاصله معنی‎داری خواهید گرفت. اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‎کند تا داده‎های آماری را با زبانی ساده رویت کند. در این صورت تصویر بهتری از خرید خواهد داشت.در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

سفارش تقویم محتوا به شرکت های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفته شد، تقویم محتوا نقش پر رنگی در بازاریابی محتوایی دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا آماده سازی این تقویم توسط خودمان انجام شود یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ؟ اگر شما تجربه آماده کردن تقویم محتوا را ندارید، می توانید با جستجو در گوگل به نمونه های مختلف دسترسی پیدا کنید. شما بهتر از هر کسی می دانید که نیازمندی‌هایتان چیست. اما در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می توانید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه تجربه دارد مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که مشاوره خوب می تواند راه شما را برای موفقیت در بازاریابی محتوا آسان و هموار کند.

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی در دنیای تجارت اتفاق افتاده است و همه کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند. امروزه اولین جایی که مردم برای برطرف کردن نیازهای خود به آن مراجعه می‌کنند، اینترنت است. در دنیای دیجیتال بدون هیچ محدودیت جغرافیایی به راحتی می‌توان به بازارهای متنوع، کلاس‌های آموزشی آنلاین و غیره دسترسی پیدا کرد. کسب و کارها نیز با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ به راحتی می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان زیادی در اینترنت معرفی کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ و استفاده از مشاوره سئو نقش بسیار مهمی در پیشرفت کسب‌ و کار شما ایفا می‌کنند. با توجه به شیوع بیماری کرونا علاقه کاربران به استفاده از خدمات آنلاین و غیر حضوری افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم درباره خدمات ارائه شده در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت، مشاوره سئو، آموزش سئو و تأثیر انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب در پیشرفت کسب و کار صحبت کنیم.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.  

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد؟

شما برای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود دو راه بیشتر ندارید. راه اول این است که خودتان امور مربوط به بازاریابی اینترنتی را با روش‌های مختلف امتحان کنید و ساعت‌ها وقت برای این کار اختصاص دهید. راه دوم نیز سپردن امور به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. از طریق مشاوره سئو و راه‌اندازی یک سایت توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، به رونق کسب و کار خود کمک خواهید کرد‌. در این آژانس‌ها با مشخص کردن جامعه هدف و ایجاد ارتباط از طریق کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو مشتریان دائمی بسیار زیادی به استفاده از محصولات یا خدمات ارائه شده در کسب و کار شما ترغیب می‌شوند و از این طریق در مدت بسیار کمی سود بسیار زیادی کسب خواهید کرد. بازاریابی دیجیتال با روش‌های متنوعی در شرکت دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود و همه این روش‌ها به صورت منظم سازماندهی شده‌اند. خدمات ارائه شده در اغلب آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ شامل مشاوره سئو، آموزش سئو، تبلیغات ppc یا پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، طراحی سایت، طراحی لوگو، تولید محتوا، لید جنریشن و دیتا دیپورت می‌باشند. با دریافت مشاوره سئو از تیم دیجیتال مارکتینگ راهکارهای کارآمدی برای پیشرفت کسب و کار خود به دست می‌آورید. همکاری با بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند که با متدهای بازاریابی آشنا شوید.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

همکاری با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال چه فوایدی دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و گسترش بازاریابی و تبلیغات آنلاین در فضای اینترنت، همه صاحبان کسب و کار برای رسیدن به بازدهی بیشتر در این عرصه، باید مهارت کافی درباره گرافیک، کپی رایتینگ، نامولوژی، کپی، طراحی سایت، برنامه‌نویسی، کار با شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های محبوب و....به دست آورند. به ندرت کسی پیدا می‌شود که به تنهایی بتواند این امور را به شکل کاملاً حرفه‌ای انجام دهد و مهارت و تخصص کافی در همه زمینه‌های ذکر شده داشته باشد. استفاده از نیروهای متخصص نیز به زمان و هزینه‌های زیادی احتیاج دارد. در چنین مواردی انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و استفاده از خدمات بازاریابی پر سرعت و ارزان آن مانند مشاوره سئو به شما کمک می‌کند که به هدف خود برسید. یک تیم دیجیتال مارکتینگ با سابقه و متخصص با ارائه خدمات ارزان و باکیفیت خود به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. این آژانس‌ها به غیر از شما با مشتریان بسیار دیگری نیز همکاری می‌کنند و در اجرای پروژه‌های زیادی موفق بوده‌اند. به همین دلیل با روش‌های درست و اصولی بازاریابی دیجیتال به طور کامل آشنا هستند.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

 

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارند؟

توجه به سابقه، فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده مهمترین نکات برای انتخاب یک شرکت بازاریابی دیجیتال هستند. بعضی از شرکت‌ها خدمات بیشتر و متنوع‌تری ارائه می‌دهند و بعضی دیگر دارای خدمات بسیار محدودی هستند. به همین دلیل قبل از انتخاب حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید. آژانس‌های بازاریابی دیجیتال وظیفه دارند که در جلسه مشاوره پس از دریافت اطلاعات لازم درباره کسب و کار شما خدمات مناسب را به شما معرفی کنند. بعد از جلسه مشاوره و گوش دادن به راهنمایی‌های مشاور سئو به راحتی می‌توانید خدمات مدنظر خود را انتخاب کنید تا پیشرفت کسب و کار شما با سرعت بیشتری انجام شود. اطلاعاتی که باید به آژانس بازاریابی دیجیتال ارائه دهید عبارتند از معرفی نوع کسب و کار، نوع خدمات و محصولات، معرفی برند، گفتن اهداف تجاری، قوانین شرکت، معرفی جامعه هدف، گفتن روش بازاریابی فعلی، توقعات و نگرانی‌های خود.‌ آژانس بازاریابی دیجیتال پس از کسب اطلاعات دقیق از کسب و کار شما موظف است که مناسب‌ترین پلن بازاریابی را برای کسب و کار شما ارائه دهد. مراحل بازاریابی در این آژانس‌ها عبارتند از بازاریابی محتوایی، سئو و بهینه‌سازی سایت، بازاریابی ویدئویی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی با موبایل، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

مشاوره سئو در آژانس‌های بازاریابی دیجیتال

در بعضی از مواقع شما برای فعالیت تخصصی و ورود به یک حوزه خاص بازاریابی، مایلید که خودتان تخصص‌های لازم برای بازاریابی را بیاموزید و یا برای پرورش نیروهای متخصص خود تلاش می‌کنید. افرادی که جویای دانش، تجربه و علم در زمینه دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو هستند، می‌توانند با دریافت مشاوره سئو از مشاوران تیم دیجیتال مارکتینگ و کسب اطلاعات لازم در زمینه سئو و همچنین با استفاده از مقاله‌های جامع آموزش سئو، برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنند و با بهینه‌سازی سایت رتبه آن را ارتقا دهند. در صورت کسب رتبه‌های برتر گوگل برای سایت، تعداد کاربرانی که از طریق جستجو در اینترنت به مشتری دائمی شما تبدیل می‌شوند، افزایش خواهد یافت‌.در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

آژانس دیجیتال مارکتینگ منظم

اگر به دنبال یکی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت آژانس بازاریابی دیجیتال منظم با آدرس اینترنتی https://monazam.agency مراجعه کنید. حضور آقای عادل طالبی در تیم منظم به عنوان بهترین مشاور سئو، ارائه مشاوره سئو، استفاده از تکنیک‌های جدید، مدیریت، نظارت، نمونه‌‌کارهای موفق زیاد، همکاری با مجموعه‌های مختلف، نظارت بر فرآیندهای اجرایی، شناخت کامل نیاز کسب و کارها، افزایش بهره‌وری، ارائه راهکارهای مفید، کسب بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و... از ویژگی‌های مهم آژانس منظم می‌باشد.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

از طرفی دیگر برخی مشاغل پتانسیل بسیار بالایی برای جذب نیرو دارند ولی افراد زیادی با این مشاغل به هر دلیلی آشنا نیستند. دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از این مشاغل است که بسیاری از افراد توانا و مستعد با آن آشنایی ندارند. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره این تخصص و بازار کار آن صحبت کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اگر بخواهیم ساده توضیح بدهیم به بازاریابی و تبلیغات محصولات، خدمات و برندها به کمک ابزارها و بسترهای دیجیتال و اینترنتی دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. در واقع دیجیتال مارکتینگ شیوه‌ی جدیدی از بازاریابی به وسیله سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف است؛ با این تفاوت که در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف شیوه سنتی تبلیغات و بازاریابی تمرکز بیشتری بر روی رضایت مخاطبان و ارائه اطلاعات مفید به آنها وجود دارد.

 

دیجیتال مارکتر کیست؟
دیجیتال مارکتر کسی است که با در یک یا چند شاخه دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشد. اصولا افرادی که با اکثر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند با عنوان شغلی مدیر دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند. اما به طور کلی دیجیتال مارکتینگ کاری تیمی است

 

وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟
مدیریت سایت و شبکه‌های اجتماعی، تدوین استراتژی برای تبلیغات و انواع بازاریابی، تولید و مدیریت محتوا، ایمیل مارکتینگ و طراحی کمپین‌های مختلف و ... از وظایف دیجیتال مارکتر است.

در واقع یک دیجیتال مارکتر باید بتواند شناخت خوبی از مخاطبان کسب و کار به دست آورد و درک قوی از استراتژی‌ها و تدوین آنها داشته باشد. سپس با راه اندازی کمپین‌ها و اجرا و هدایت آنها، بهترین نتایج را برای جذب مخاطبان بیشتر، افزایش فروش و برند سازی رقم بزند. به علاوه یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید بتواند سنجش‌های عملکرد را برای بهبود تمامی فعالیت‌های مارکتینگ به طور مرتب اندازه گیری کند.

 

معرفی عناوین شغلی در حرفه دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ در شاخه‌های مختلفی بخش بندی شده است و کسب تخصص در هر یک از شاخه‌ها برای ورود به بازار کار کافی است. در ادامه با ما همراه باشید

 در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

متخصص تولید محتوا
یکی از مهمترین عناوین شغلی در این شیوه بازاریابی تولید محتواست. تولید مقالات برای وبلاگ، رپورتاژ، متن و کپشن در شبکه‌های اجتماعی و ... بر عهده متخصص تولید محتواست. البته منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست. محتوای تصویری، پادکست و ویدئو نیز بسیار مهم هستند به همین دلیل کسب و کارهای بزرگ هم نیروی تولید محتوای متنی و هم نیروی تولید محتوای بصری استخدام می‌کنند.

درآمد متخصص تولید محتوا با سابقه کاری 1 تا 3 سال طبق نتایج ایران سلری بین 2 تا 9 میلیون تومان است.

 

کارشناس سئو وب سایت
بدون توجه به سئو سایت حتی اگر بهترین مقالات تولید شود کسب و کار پیشرفتی نمی‌کند. پس برای رشد مخاطبان و بازدید سایت استخدام کارشناس سئو ضروری است. تدوین استراتژی سئو و پیاده سازی آن، تحلیل رقبا، تحلیل سایت با ابزارهای مختلف از وظایف کارشناس سئو است.

آشنایی با HTML و CSS، تسط بر ابزارهای مهمی مثل آنالیتیکس و ... و تسلط بر سئو داخلی و خارجی از مهمترین فاکتورهای این شغل است.

درآمد کارشناس سئو وب سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 12 میلیون تومان است.

 بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

کارشناس شبکه‌های اجتماعی
کارشناس شبکه‌های اجتماعی باید با تمام شبکه‌ها مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر و ... آشنا باشد و بتواند آنها را مدیریت کند. برای مثال سوشال مارکتر باید از سایز استوری اینستاگرام یا سایز پست اینستاگرام و ... آگاه باشد و با ارائه اطلاعات دقیق و درست به متخصصین تولید محتوا بهترین پست‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی آماده کند.

تدوین استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی، اجرای کمپین‌های مختلف، تحلیل داده‌های به دست آمده از شبکه‌های اجتماعی و تعامل با کاربران از مهمترین وظایف این عنوان شغلی است.

درآمد کارشناس شبکه‌های اجتماعی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 8 میلیون تومان است.

 در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کارشناس تبلیغات و بازاریابی
وظیفه کارشناس بازاریابی، تحقیق در بازار و پیدا کردن نیازها و علائق مشتریان است تا بتواند یک استراتژی برای تولید و فروش بهتر تدوین کند. اجرای استراتژی، ارتباط با مشتریان و تحلیل آمارها از وظایف کارشناس بازاریابی است.

تبلیغات در فضای آنلاین نیز وجود دارد. وظیفه کارشناس تبلیغات، تدوین استراتژی، پیدا کردن بهترین کانال‌ها برای تبلیغات، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل عملکرد و نتیجه تبلیغات است.

درآمد کارشناس تبلیغات و بازاریابی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 9.3 میلیون تومان است.

 دوره بازاریابی اینترنتی

طراح و پشتیبان فنی سایت
شبکه‌های اجتماعی پیشرفت بسیاری داشته‌اند اما هنوز هم طراحی سایت برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا وب سایت اعتماد کاربران را به یک برند افزایش می‌دهد. به علاوه فروش محصولات و خدمات از طریق سایت راحتتر است. پس استخدام تیمی برای طراحی و مدیریت سایت برای اکثر کسب و کارهای اینترنتی ضروری است.

درآمد طراح و پشتیبان سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 2 تا 12 میلیون تومان است.

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کارشناس یا مدیر دیجیتال مارکتینگ باید با تمامی عناوین شغلی معرفی شده به اندازه کافی تخصص و تسلط داشته باشد تا بتواند یک تیم را به خوبی هماهنگ و هدایت کند. به همین دلیل کسی که به تازگی وارد کار بازاریابی دیجیتال شده و چند سال سابقه کار دارد نمی‌تواند کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشد.

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 10 میلیون تومان است.

 

بازار کار بازاریابی دیجیتال چگونه است؟
با توجه به اینکه روز به روز به محبوبیت فضای آنلاین اضافه می‌شود و مردم ساعات بیشتری از روز را در فضای مجازی می‌گذرانند بیشتر کسب و کارها نیز وارد دنیای دیجیتال می‌شوند تا بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند. پس از همه گیری ویروس کرونا نیز نیاز به کسب و کارهای اینترنتی بیشتر احساس شد و مردم به خرید های اینترنتی روی آوردند. از طرفی کسب و کارهایی که وارد فضای آنلاین نشده بودند ضررهای بسیاری متحمل شدند. به همین دلیل بازارکار دیجیتال مارکتینگ بسیار خوب و رو به رشد است.

 

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
مهمترین دغدغه افراد در انتخاب شغل درآمد است. انتظار نداشته باشید به عنوان یک فرد تازه کار درآمد بالایی داشته باشیید

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه، بیشتر تعاملات اجتماعی ما از طریق تصاویر انجام می‌شود. تصاویری از خود، از غذاهایی که می‌خوریم، تصاویر و ویدیوهای اتفاقات اطراف‌مان و ... از جمله تعاملات بصری ما بشمار می‌آیند. به همین دلیل اینستاگرام از ارزش بسیاری برای افراد و برندها برخوردار است و بسیاری از برندها درحال تلاش برای یافتن راه‌هایی هستند که به بهترین نحو ممکن از اینستاگرام سود ببرند.

 در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

افزایش تعداد کاربران اینستاگرام نجومی بوده و این کاملاً قابل درک است چرا که:

ما موجودات بصری هستیم، به همین دلیل است که با محتواهایی همچون تصاویر، ویدئوها، و فایل‌های gif، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنیم. از همین‌رو اینستاگرام به دلیل ایجاد شبکه‌ی اجتماعی‌ای که مردم را منحصرا از طریق المان‌های بصری به هم پیوند می‌دهد، بسیار قدرتمند است.

 در دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

برندها و بازاریاب‌ها، باهم در سرمایه‌گذاری بر روی رشد بسترهای اجتماعی‌شان، رقابت بسیاری داشته‌اند و برخی از آن‌ها موفق به یادگیری فروش محصولات‌شان از طریق اینستاگرام شده‌اند. شما سود زیادی از اینستاگرام نخواهید برد، تا زمانی‎که راز واقعی استفاده از این عکس‌ها را در راستای بازاریابی ندانید.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی در اینستاگرام، لازم است راجع به ارزش تصاویر و چگونگی ایجاد تصاویر مناسب برای اینستاگرام، اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

از طرفی لازم است که از مزایای اینستاگرام و کاربرد آن در ایجاد کانال‌های بازاریابی مطلع باشید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

مزیت استفاده از عکس‎‌های اینستاگرامی در بازاریابی

در ادامه، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا تصاویر اینستاگرام بسیار قدرتمندند و نسبت به عکس‌های معمولی برتری دارند.

اما ابتدا، اجازه دهید به بحث در رابطه با این‌که چرا تصاویر اینستاگرامی می‌توانند بر بازاریابی مبتنی بر متن برتری داشته باشند بپردازیم و استراتژی‌های استفاده از این تصاویر در کانال‌های بازاریابی را بیاموزیم.

 

۱) با کمک اینستاگرام می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان در ارتباط باشید

شما می‌توانید تصاویر اینستاگرام خود را در کانال‌های مختلف به سادگی به اشتراک بگذارید. شما حتی می‌توانید آن‌ها را در سایت‌تان نیز به نمایش بگذارید. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا دنبال‌کنندگان کانال‌های مختلف خود را به اکانت جدید خود جذب کنید.

 

۲) به جای سخت کار کردن، با ذکاوت پیش بروید

ما همگی محدودیت زمان داریم، اما استفاده از تصاویر اینستاگرامی در بازاریابی تجارت الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهد که با هوش و ذکاوت خود پیش بروید نه با سخت کار کردن. با قرار دادن تصاویر کسب‌وکار خود در اینستاگرام از سختی تولید محتوای زیاد نجات خواهید یافت و به سادگی ارزش بسیاری برای کسب‌وکار خود ایجاد خواهید کرد.

زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که تعاملات عکس‌های اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشتر است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام1-وبلاگ-اخباررسمی

۳) جذب مشتریان متعهد: مجموعه‌ای بسازید که بارها و بارها به سمت شما بازگردند

از دیگر مزایای استفاده از تصاویر اینستاگرام کاربرانی است که ممکن است از طریق این تصاویر با شما آشنا شده و تبدیل به مشتریان متعهد شما شوند.

طبق مطالعات، اینستاگرام میزان تعهد بیشتری نسبت به سایر کانال‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. محققان نشان داده‌اند که میزان تعهد کانال‌ اجتماعی اینستاگرام از کانال‌های دیگر همچون فیس‌بوک، پینترست، یوتیوب و … پیشی گرفته است.

مشتریانی که بازمی‌گردند بسیار باارزش‌اند، حدود ۳۳.۳٪ از کل پول صرف شده در تجارت الکترونیکی صرف بازگشت مشتری می‌شود درحالی‌که این مبلغ ۳ برابر هزینه‌ی صرف شده در فروشگاه‌های معمولی است.

بازاریابی دیجیتال

 

۴) بازاریابی خود را از طریق محتوای تولیدشده توسط کاربران افزایش دهید: از عکس‌های کاربران استفاده کنید


اگر تاکنون از استراتژی بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربران استفاده نکرده‌اید، اکنون وقت سودبردن از این استراتژی است. این استراتژی موثرترین روش برای رشد کاربران و فروش است.
در اینستاگرام مشتریان به طورمداوم درحال به اشتراک‌گذاری تصاویرشان هستند.

با اجازه‌ی آن‌ها، می‌توانید از تصاویرشان برای بازاریابی خود استفاده کنید. کاربرانی که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند می‌توانند در این راستا به شما کمک کنند. این‌کار باعث می‌شود اعتماد مشتریان دیگر را جلب کنید. این روش را می‌توانید با برگزاری یک‌سری مسابقات عکس نیز پیاده کرده و کاربران بیشتری را جلب کنید.

 

۵) کورکورانه داد و ستد نکنید: بدانید که چه محتوایی سریع‌تر نتیجه خواهد داد

مطمئنا شما دوست ندارید سرمایه‌ی خود را صرف محتوایی کنید که عملکرد خوبی ندارد. خوشبختانه، شما در اینستاگرام می‌توانید بازخوردهای کاربران را نسبت به محتوای خود ببینید و پیش از این‌که محتوا را در سایت منتشر کنید، تا حدودی از محبوبیت آن آگاهی پیدا کنید.

قبل از این‌که شما از تصاویر تولید شده توسط کاربران‌تان استفاده کنید، می‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را در اینستاگرام بسنجید.

 

چرا اینستاگرام؟

عکس‌های اینستاگرام بنا به‌ دلایل کاملا روانشناسی، بهتر از عکس‌های محصولات و یا عکس‌های تبلیغات عمومی هستند.

عکس‌های اینستاگرام تمایل به آرمان‌گرایی را افزایش می‌دهند، به این معنی که مسیری از زیبایی و بهترین‌ها را در پیش‌روی کاربر قرار می‌دهند.

مردم معمولا تصاویری از بهترین لحظات‌شان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند: در اینستاگرام عکس‌های بسیار عالی از لحاظ بصری وجود دارند که حس آرمان گرایی‌مان را تلقین کرده و آرزوهایی را یادآور می‌شوند که به دنبال‌شان بودیم و هستیم.

اما تبلیغات ممکن است حس برعکسی را منتقل کنند.در دوره دیجیتتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

عکس‌های اینستاگرام باعث ایجاد حس اعتماد می‌شوند

اغلب، عکس‌های اینستاگرام توسط مشتریان ایجاد شده و توسط برندها مدیریت می‌شوند. این کار برای جلب اعتماد مشتریان دیگر بسیار مفید و قابل توجه است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام2-وبلاگ-اخباررسمی

عموما، محتوایی که از طرف مشتریان فعلی ارسال می‌شود در تصمیم‌گیری خریداران بالقوه تاثیر بسزایی خواهد داشت. از آنجایی که خریداران بالقوه علاقمندند که در رابطه باشما بیشتر مطالعه کرده و محتوای بصری شما را نیز مشاهده کنند، طبق دیده‌ها و شنیده‌های‌شان تصمیم به خرید و یا عدم خرید خواهند گرفت.

منبع:اخبار رسمی



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

تال مارکتینگ یک حوزه تخصصی است که انتخاب روش های مناسب تبلیغ و میزان بودجه تبلیغات نیاز به تجربه و تخصص دارد.

اینجا منظور از خدمات یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خدماتی هستند که شامل استراتژی‌های مارکتینگ، استراتژی‌های جذب مخاطب، بهینه‌سازی کانال‌های ارتباطی، بهینه‌سازی بسترهای جذب مشتری و … است.

هر چیزی در اینجا قابل اندازه‌گیری است. به راحتی می‌توانید کمپین اجرا کنید و بازده کمپین‌های‌تان را اندازه بگیرید. دقیقا مثل یک آزمایش علمی، همه‌ی شرایط و موقعیت‌ها را زیر نظر دارید و می‌دانید هر مرحله را چگونه انجام بدهید.

خدمات مبتنی بر وب سایت
خدمات مبتنی بر وب سایت

دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که وب سایت ها در آن نقش بسیار موثری دارند، اما داشتن یک وب سایت نمی تواند جزئی از خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ باشد و به همین منظور در این بخش به معرفی خدماتی که مبتنی بر چگونگی داشتن یک وب سایت است می پردازیم.

راه اندازی طراحی سایت از صفر تا صد
وب سایت ها از مهم ترین فاکتور های پیشرفت در دور و زمونه امروزی به حساب می آیند، طراحی سایت علاوه بر بالابردن میزان اعتماد مشتریان به شرکت شما فواید مختلف دیگری دارند که جای آن ها در این بخش نیست!

بدون شک از بزرگترین خدماتی که شرکت های مارکتینگ می توانند به شما بدهند، راه اندازی و طراحی یک سایت حرفه ای می باشد.

البته در نظر داشته باشید که داشتن یک وب سایت تنها با ساختن آن امکان پذیر نیست و شما می توانید از روش های جایگزین که در بخش زیر به آن می پردازیم نیز بهره ببرید.

خرید یک وب سایت

راه اندازی و طراحی یک وب سایت از صفر تا صد می تواند دردسر های مختلفی داشته باشد و متناسب با این دردسر ها هزینه های بیشتری هم در بر می گیرد، خرید سایت یک روش جایگزین برای طراحی و راه اندازی یک سایت از صفر تا صد می باشد.

شرکت های متفاوتی وجود دارند که به جای طراحی یک سایت، خرید آن را پیشنهاد می دهند که امروزه تعداد این شرکت ها بیشتر از قبل شده است و البته مشتریان این شرکت ها از این روش کاملا راضی می باشند.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو بدون شک از مهم ترین خدماتی است که یک شرکت مارکتر می تواند به شما تقدیم کند.

سئو کردن یک وب سایت نیازمند دانش تخصصی وسیعی است و درست کار نکردن روی این حوزه می تواند به کلی روند پیشرفت را مختل و یا حتی رو به پایین هدایت کند.

توجه داشته باشید که ساخت یک سایت برای موفق شدن کافی نیست و سئو کردن یک سایت از مهم ترین اقدامات بعد از طراحی آن می باشد که توسط شرکت سئو مورد نظر شما انجام می گردد.

تولید محتوا برای سایت

ساختن و یا خرید یک سایت آخر کار نیست! شما مجبورهستید برای دیدن شدن سئو کنید و یکی از مهم ترین عملیات های سئو تولید محتوا برای وب سایتتون هست.

تولید محتوا پیچیدگی های خاص خودش رو داره و به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشه!

شرکت های مختلفی برای شما محتوای به اختصار سئو شده تولید می کنند و در اختیار شما قرار می دهند، این فعالیت نیز یکی از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ است اما توسط شرکت تولید محتوا نیز انجام می گردد.

پشتیبانی سایت
تولید محتوا و بهینه سازی موتور های جستجو یکی از زیر مجموعه های پشتیبانی سایت می باشد.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

پشتیبانی سایت به همه مواردی که برای یک وب سایت لازم است اشاره دارد، پشتیبانی سایت یعنی طراحی صفحات جدید، اضافه کردن محصولات، تغییر در صفحات و هر چیزی که مربوط به سایت باشد می باشد.

شرکت های زیادی برای پشتیبانی سایت اقدام می کنند و معمولا هم پک های مختلفی برای ارائه خدمات خود دارند.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بیایید به این فکر کنیم که واقعا چرا باید دیجیتال مارکتینگ را آغاز کنیم؟
بینهایت دلیل وجود دارد که چرا دیجیتال مارکتینگ راه حل های عالی برای اغلب تجارت ها و کسب و کارها دارد. اما در اینجا به دو موضوع مهم که بیشترین تاثیر را در راه فروش و یافتن مشتریان دارند اشاره می کنیم.

1. اندازه گیری نتایج برای یافتن استراتژی مناسب
یک مزیت اصلی و مهم برای دیجیتال مارکتینگ، به دست آوردن نتایج دقیق و صحیح است. به عبارتی با دیجیتال مارکتینگ می توانید میزان ROI (نرخ ورود) را برای هر فعالیتتان در زمینه دیجیتال مارکتینگ اندازه بگیرید. بیایید مثالی را در این زمینه با هم مرور کنیم:

در دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

ترافیک سایت
با استفاده از نرم افزار آنالیز دیجیتال، شما می توانید تعداد دقیق افرادی را که از صفحه اصلی وبسایت شما دیدن کرده اند به دست آورید. (Hubspot یکی از این نرم افزارهاست) همچنین با کمک نرم افزار آنالیز داده ها می توانید ببینید چه تعداد از صفحات را دیدن کرده اند، مخاطب شما کجای دنیاست و … .
هوش مصنوعی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کمک شما می آید تا راههای بهتر را آنالیز و بررسی کنید. با توجه به میزان ترافیکی که هر روش در دیجیتال مارکتینگ برای وبسایتتان جلب کرده، می توانید روشهای خود را اولویت بندی کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

2. دقت و صحت
با کمک دیجیتال مارکتینگ دستیابی به مشتریان صحیح، در زمانی مناسب و در مکان درست، امکان پذیر خواهد بود. اینترنت دروازه ایست به سمت مردمی که احتمال دارد روزی مشتری شما بشوند. اگر کار خود را در دیجیتال مارکتینگ به درستی انجام دهید، روبه روی افرادی قرار خواهید گرفت که به مشتری تبدیل خواهند شد.

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
بازاریابی (مارکتینگ) همواره پیرامون ساخت ارتباطات با مخاطبین خود در مسیری درست بوده است. امروز افراد زمان زیادی را در فضای آنلاین سپری می کنند. این یعنی شما باید تمرکز ویژه ای بر بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

منبع:بیدخت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

همانطور که می‌دانید امروزه تبلیغات سنتی جای خود را به بازاریابی دیجیتالی داده و همانند گذشته بازخورد مناسبی را به همراه ندارد. روزانه شاهد هستیم که بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات محصول و برند خود از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند.

بستری که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها فراهم می‌کند باعث شده تا با استفاده از روش های مختلفی که در این فضا وجود دارد، کمک بسیاری به گسترش کسب و کارها کند و در نهایت آنها را به هدف خود، که فروش بیشتر است برساند.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید 

هر کسب و کاری برای فعالیت در این فضا نیاز دارد تا از خدمات بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند خدمات سئو سایت ، خدمات تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و... برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

یکی از موضوعات مهم در خدمات دیجیتال مارکتینگ قیمت تولید محتوا و تعرفه سئو سایت است که انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هدفمند و تاثیرگذار هزینه کنید.

آژانس های بسیاری در این حوزه حضور دارند که به صورت تخصصی شما را در این بستر همراهی می‌کنند. اما انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عواملی است که باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود.در دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا هم آژانس معتبر و متخصصی است که با به کارگیری نیروهای با تجربه و مجرب مدیریت تمامی کارها را برعهده می‌گیرد و کمک می‌کند تا با کمترین هزینه به اهداف کسب و کار خود برسید.

در بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ چه می‌گذرد؟

همانطور که گفته شد تعداد زیادی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس نوین مارکتینگ، راتین، نوآد، رسپیناتک و آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا و... در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند. اما مسئله ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که، همه‌ی آنها وظیفه‌ی مشخص و شبیه هم را ندارند. ولی همگی آنها با به کارگیری شیوه ‌های نوین بازاریابی در تلاش هستند تا فروش کسب و کار شما را افزایش دهند.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

شما می توانید به جای اینکه برای هر کدام از خدمات دیجیتال مارکتینگ یک یا چند نیروی متخصص استخدام کنید به سراغ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بروید تا هم هزینه های خود را کاهش دهید و هم اینکه بهترین نتیجه را در بازاریابی اینترنتی بگیرید.

به طور کلی در این آژانس ها تمامی مباحث فنی برای هر کسب و کار ، به صورت تخصصی بررسی و روش‌های خلاقانه ای ارائه می شود. می‌توان گفت این گونه آژانس ها یک نمونه‌ی جدید از آژانس‌های تبلیغاتی است که در سال‌های گذشته در زمینه بازاریابی سنتی فعالیت داشتند.

7 وظیفه ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید!

آشنایی با وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کارها ضروری است. زیرا باعث می شود تا بتوانند با آگاهی کامل مسئولیت های دیجیتال مارکتینگ خود را به آژانس ها سپرده و همکاری خوبی با آنها داشته باشند. همچنین می توانند به راحتی تمامی کارهایی که مربوط به دیجیتال مارکتینگ است را پیگیری کنند.

حال به بررسی وظایف میپردازیم :

مطالعه بازار و کسب و کار

آژانسی موفق است که پیش از ارائه هر خدماتی، شناخت درست و جامعی از کسب و کار متقاضی و بازار هدف آن داشته باشد.

اولین وظیفه ای که باید به آن توجه ویژه ای کرد، مطالعه بازار هدف و کسب و کار است که اگر به درستی انجام شود بازدهی بالایی برای آنها به ارمغان خواهد داشت.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

تدوین استراتژی و برنامه

داشتن یک استراتژیست خوب و با تجربه، تاثیر بسزایی در موفقیت پروژه ها دارد. تدوین استراتژی و برنامه چه برای پروژه های کوچک مانند سئو یک کلمه کلیدی خاص و چه برای پروژه های بزرگ، وظیفه ای بسیار مهم و غیر قابل حذف بوده به طوری که داشتن یک استراتژی خوب و اصولی احتمال شکست در آن پروژه را به حداقل می رساند.

با انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ می توانید موثرترین استراتژی ها را برای سایت خودتان داشته باشید.

سئو سایت

اگر سایتی محتوای خوب و جذابی داشته باشد اما دیده نشود نمیتواند بازدهی خوبی را به همراه داشته باشد. تنها راه برای دیده شدن در گوگل، نشستن در صفحه اول گوگل بوده که این کار توسط سئو امکان پذیر است.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که خدمات سئو سایت چیست؟ انجام خدمات سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بتوانید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

بهتر است بدانید روزانه افراد زیادی کلمات مربوط به حوزه کسب و کار شما را در گوگل سرچ می کنند که جذب این کاربران علاوه بر تاثیرگذار بودن در آگاهی از برند می تواند شما را به فروش و درآمد فوق العاده ای برساند.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از 7 وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بوده، به طوری که داشتن تیم متخصص و با تجربه در این زمینه یکی از حیاتی ترین مسائل برای آنها است.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از وظایفی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت توسط متخصصان این حوزه نقش موثری در دیده شدن آن کسب و کار و در نهایت رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

این گونه آژانس ها موظف اند تیم تولید محتوای خود را طوری تشکیل دهد که هر یک درک عمیقی از محتوای با کیفیت و متناسب با فضای وب، ذهن خلاق و توانمند برای نگارش ، مسلط به اصول نگارشی و درست نویسی باشند.

خدمات تولید محتوای متنی نیز یکی از خدماتی است که توسط آژانس های تولید محتوا و هم چنین بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام می شود.

طراحی سایت و اپلیکیشن

به وسیله سایت و اپلیکیشن است که میتوان سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارها عرضه کرد. زیرا سایت و اپلیکیشن محیطی را فراهم می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید در غیر این صورت فعالیت های بازاریابی اینترنتی بی معنا می‌شود. به طور کلی طراحی سایت و اپلیکیشن یکی از اصلی ترین وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در رسانه‌های مختلف دیجیتال و مدیریت آنها یکی از بخش هایی است که نقش موثری در بازاریابی دیجیتال دارد و با اهدافی مانند فروش محصول یا برندسازی انجام می‌گیرد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

آخرین وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ، داشتن تیم متخصص و مسلط به اصول بازاریابی در حوزه شبکه های اجتماعی است زیرا باعث میشود تا بتوانند مشتریان وفاداری برای کسب و کارها از این شبکه ‌ی پرطرفدار جذب کنند.

افراد متخصص باید شناخت و آگاهی کافی از انواع رسانه های اجتماعی و نحوه کارکرد و ویژگی های آنها داشته و همچنین مسلط به تمامی روش های افزایش فالور در شبکه های اجتماعی باشند.

سخن آخر

خدماتی که توسط بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد به نحوی است که می توانید از همه یا چند خدمت استفاده کنید.

منبع:ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در سال های اخیر بسیاری از مشاغل به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت بازاریابی دیجیتال با کاهش مشتری مواجه شده اند. بسیاری با اشتیاق شروع به کار می کنند و محصولات و خدمات خوبی را ارائه می دهند اما این مهم بدون داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی خیلی موثر نیست.

با این حال علی رغم اینکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز در تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال تلاش می کنند. تعجب آور نیست زیرا طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره وجود دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اولین دلیل این است که مردم امروزه به سادگی بیشتر وسایل خود را بصورت آنلاین خریداری می کنند. تقریباً هر گوشه دنیا با اتصال به اینترنت پوشانده شده است و مردم از آن برای همه چیز استفاده می کنند. تعداد کاربران تلفن های هوشمند و تبلت به طور مداوم در حال افزایش است و آمارها می گویند که اکثریت مردم از این دستگاه های تلفن همراه برای جستجو و خرید چیزهای آنلاین استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر تجارت خود را در دنیای آنلاین حاضر نکنید مانند این است که تجارت شما وجود ندارد. همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال برای پیشبرد فروش و تبلیغ برند بسیار مهم هستند.

دلیل دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال این است که اگر از آن استفاده نمی کنید، اجازه می دهید رقبا بر شما غلبه کنند. همچنین اگر رقبای شما آنلاین نیستند پس شما یک فرصت طلایی دارید تا قسمت بزرگی از سهم بازار را بدست آورید. این مطمئناً سود شما را افزایش می دهد، بنابراین باید سریعا اقدام کنید. برای ایجاد یک کمپین خوب و استفاده از آن باید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کمک بگیرید و برای این کار می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دلیل سوم در مورد اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال این است که این یک راه حل مقرون به صرفه است. با سرمایه گذاری در استراتژی های آنلاین خوب می توانید موفقیت بزرگی کسب کنید. یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاملاً آماده و موثر، بازگشت قابل توجهی از سرمایه شما خواهد داشت. هزینه های کمپین های سنتی بازاریابی ممکن است برای شما بسیار بیشتر باشد و همچنین بسیار کمتر از کمپین های آنلاین موثر باشند. بنابراین به دنبال یک کمپین بازاریابی آنلاین جامع باشید و متوجه پیشرفت سریع در کسب و کار خود خواهید شد.

سرانجام، تمام کمپین های بازاریابی دیجیتال در نهایت اطلاعات بسیار مفیدی را جمع آوری می کنند و می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و چیزهای زیادی در مورد آنچه نیاز به پیشرفت دارد یاد بگیرید. همچنین می توانید از این داده ها برای ایجاد استراتژی های بهتر برای فعالیت های آینده بازاریابی استفاده کنید. شما از همه حقایق، آمارها و داده های مفیدی که با کمپین های بازاریابی دیجیتال به دست می آورید به طرز مطبوعی تعجب خواهید کرد.

به راحتی می توانید بررسی کنید که چه کسی تبلیغات شما را دیده است در چه مکان هایی قابل دسترسی بوده، چه تعداد واکنش نشان داده است، چه تعداد از آنها چیزهای شما را خریداری کرده اند و غیره. وقتی همه این موارد و موارد مفیدتر را بدانید، می توانید به راحتی کمپین های آینده را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ سفارشی کنید.

ویدیو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال را ثبت نام کنید  

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
بازاریابی دیجیتال در همه جا وجود دارد، از ویدئوهای YouTube و TikTok تا Google Ads و واقعیت افزوده (AR) می توانید تقریباً از هر نوع فناوری دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنید. به همین ترتیب دیدن اینکه بسیاری از بازاریاب ها دیجیتال مارکتینگ را در پیش می گیرند جای تعجب نیست.

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال در سال 2021 می رسد، تفاوتی نخواهد داشت. انتظار داشته باشید شرکت های بیشتری در زمینه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شاید تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی باشد تا کسب و کار شما بتواند به تدریج حضور آنلاین خود را گسترش دهد.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

دسترسی به جامعه هدف بزرگ
آیا می دانید در سال 2021 حدود 4.66 میلیارد کاربر اینترنت فعال در سراسر جهان وجود دارد؟ این اعداد نشان می دهد که چشم انداز دیجیتال در سال های اخیر چقدر بزرگ شده است و با گذشت زمان فقط به رشد خود ادامه می دهد. در آن صورت تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی خواهد بود.

بسیاری از مردم در سراسر جهان وقت خود را در اینترنت می گذرانند و فقط با استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت و رسانه های اجتماعی و طراحی اپلیکیشن می توانید با صدها و هزاران کاربر اینترنت ارتباط برقرار کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

رسیدن به مخاطبین هدف
در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات، خدمات دیجیتال مارکتینگ در کمک به کسب و کارها برای رسیدن به مخاطبان خود بسیار موثرتر است. همچنین می توانید از طیف وسیعی از ابزارها (مانند Google Trends و Google Analytics) برای تحقیقات بازار هدف استفاده کنید که به شما در شناسایی مخاطبان خاص کمک می کند.

همچنین بازاریابی دیجیتال دارای کانال های مختلفی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. علاوه بر شبکه های اجتماعی می توانید از طریق ایمیل، وب سایت و موتورهای جستجو به مشتریان دسترسی پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید قبل از اینکه بخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق گسترده ای انجام دهید. با انجام این کار می توانید نوع مناسب کانال بازاریابی را انتخاب کنید.

رقابت موثر با دیگران
با انطباق مشاغل با تغییرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خدمات بازاریابی دیجیتال در حال استفاده گسترده تری هستند. برای رقابت در برابر رقبای خود باید سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید تا ضرر سهم بازار آنلاین را از دست ندهید.

در نهایت ممکن است رقبای شما ترافیکی را بدست آورند که باید از آن شما باشد. از عقب افتادن اجتناب کنید و از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند SEO و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت و جذب خود، تجارت خود را شروع کنید. سعی کنید با استفاده از سیستم عامل های بازاریابی مقرون به صرفه، عمدتا از شبکه های اجتماعی در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید و مخاطبان خود را به دست بیاورید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

نتیجه گیری

اینها مهمترین دلایلی بودند که به اهمیت بازاریابی دیجیتال در سال 2021 اشاره داشتند. به بیان ساده اگر امروز می خواهید موفقیت داشته باشید، تجارت شما بدون استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین زنده نمی ماند. امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شود و جستجو برای راه های موثر برای نمایان شدن تجارت خود در اینترنت را آغاز کنید. استراتژی های مختلف را امتحان کنید، صبور باشید و در نهایت موفقیت حاصل خواهد شد.

منبع:خبر گزاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

تبلیغات آنلاین
سفارش های آنلاین و خرید اینترنتی اکنون بخشی ثابتی از زندگی مردم شده و افراد راه حل و پاسخ هر تقاضایی را در اینترنت، گوگل، اینستاگرام و ... جستجو می کنند. سبک زندگی امروزی، سرعت و شلوغی بالا در زندگی روزمره باعث استقبال بیشتر مردم از این موضوع شده است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه به صورت حضوری خرید خود را انجام دهند، بدون هدر دادن زمان خود، به صورت آنلاین و به راحتی خرید خود را سفارش دهند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

اگر شما به عنوان صاحب یک بیزینس و کسب و کار از تبلیغات آنلاین غافل شوید به راحتی از دایره رقبای خود کنار گذاشته می شوید. چرا که عدم حضور و تبلیغات در فضاهایی مانند گوگل، اینستاگرام و ... به معنای از دست دادن مخاطبان و مشتریانی است که در این فضاها حضور دارند و شما می توانید به راحتی و با انجام تبلیغاتی هوشمندانه در مکان زمان مناسب این مخاطبان را جذب کنید.

یک مثال خوب از این نوع تبلیغات که می تواند مشتریان را درست وقتی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند به شما متصل کند ثبت لوکیشن در گوگل است. حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که در منطقه ای قرار داشتید که با آن آشنایی ندارید و به دنبال یک داروخانه، رستوران، پمپ بنزین و ... می گردید. در این شرایط شما به این خدمات نیاز دارید و به دنبال آن هستید و اگر داروخانه، رستوران و پمپ بنزینی در نزدیکی شما لوکیشن و مکان خود را در گوگل ثبت کرده باشد به راحتی می تواند شما و سایر کاربرانی که مااند شما در جستجوی خدمات آن ها هستند را جذب کند.

ثبت لوکیشن در گوگل یک روش بسیار ساده و البته هوشمندانه است که می تواند مشتریان را به سمت مکان فیزیکی کسب و کار شما بکشاند. ضمن این که انجام این کار یعنی ثبت موقعیت مکانی کسب و کار شما در گوگل به صورت کاملاً رایگان انجام پذیر است. بنابراین بهتر است این موقعیت رایگان جذب مشتری را از دست ندهید.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل بهترین و هدفمند ترین روش تبلیغاتی
ثبت مکان در گوگل برای کسب و کارهایی مناسب است که دارای یک محکان فیزیکی برای ارائه خدمات خود هستند. ضمن اینکه نشانی کسب و کار شما به افرادی نمایش داده می شود که در نزدیکی محل کسب و کار شما هستند. تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز اما می تواند برای تمامی کسب و کارها، چه آن هایی که دارای فروشگاه فیزیکی باشند، چه فقط فروش آنلاین داشته باشند، چه در نزدیکی کاربر باشند و چه کیلومتر ها با کاربر فاصله داشته باشند مناسب است. و به جرأت می توان گفت که این تبلیغ در گوگل کامل ترین، هدف مند ترین و پربازده ترین روش تبلیغاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغاتی که با استفاده از آن، زمان و مکان نمایش تبلیغات، هزینه تبلیغات، کلماتی که می خواهید سایت شما در ازای جستجو آن کلمات به کاربر نمایش داده شود و بسیاری موارد دیگر در کنترل شماست.

در کدام روش تبلیغاتی می توان به ندازه تبلیغات گوگل مشتریان فیلتر شده و هدفمندی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید؟ در سایر روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در اینستاگرام، بیلیبورد های تبلیغاتی و حتی تبلیغات در تلویزیون هیچ فیلتری برای مخاطبانی که تبلیغات شما را می بینند وجود ندارد و تبلیغات شما به همه افراد نمایش داده می شود. در صورتیکه با انجام گوگل ادز فقط و فقط کاربرانی تبلیغ شما را می بینند که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند و آن را در گوگل جستجو کرده اند. هیچ روش تبلیغاتی نمی تواند از نظر هدفمند بودن با تبلیغات در گوگل رقابت کند و اگر می خواهید مخاطبان و مشتریان واقعی خود را پیدا کنید استفاده از این تبلیغات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سایر مزایای تبلیغات گوگل
علاوه بر هدفمند بودن تبلیغات گوگل عوامل مهم دیگری نیز در محبوبیت این روش تبلیغاتی تاثیرگذار بوده از جمله هزینه تبلیغات گوگل که توسط شما تعیین می شود. در سایر روش های تبلیغاتی عوامل و افراد تبلیغ کننده هزینه مشخصی را جهت تبلیغات به شما تعیین می کنند و شما ملزم به پرداخت آن هزینه هستید. فارغ از اینکه آیا در ازای هزینه ای که پرداخت کرده اید تبلیغات مورد نظر برای شما هزینه داشته یا خیر، هزینه تبلیغات می تواند مبلغ قابل توجهی باشد و شما ملزم به پرداخت آن هستید.

در تبلیغات گوگل اما هزینه تبلیغات می تواند هر مبلغی باشد. شما می توانید با هر هزینه ای، هرچند کم، تبلیغات خود را شروع کنید و حتی اگر بازخورد مورد نظر را از تبلیغات خود دریافت نکردید می توانید تبلیغات خود را متوقف کنید.

زمانبندی تبلیغات گوگل ادورز، مشخص کردن روز ها و حتی ساعت هایی که می خواهید تبلیغات شما نمایش داشته باشد نیز یکی دیگر از مزایای این سرویس تبلیغاتی می باشد.

در تبلیغات گوگل محدودیتی برای تعداد کلماتی که می خواهید با آن ها در صفحات برتر گوگل قرار بگیرید وجود ندارد و می توانید با هر تعداد کلمه ای که می خواهید در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید.

همچنین تبلیغات گوگل یکی از زود بازده ترین انواع تبلیغات است. اگر وب سایت شما به تازگی طراحی شده است، با استفاده از گوگل ادز می توانید در عرض چند ساعت در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید و از مزایای حضور در این جایگاه با ارزش بهره مند شوید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

سخن آخر

دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین روز به روز گسترده تر می شود. انواع روش های تبلیغاتی و روش های تولید محتوا برای جذب مخاطب از طراحی سایت و تبلیغات در گوگل تا طراحی موشن گرافیک و انیمیشن، روز به روز به تعداد روش های تبلیغاتی این فضا اضافه می شود.

اینکه شما کدام روش تبلیغاتی را برای توسعه کسب و کار خود انتخاب می کنید حائزاهمیت است. تبلیغ در گوگل یکی از مطمئن ترین و برترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف به حساب می آید که می تواند کسب و کار شما را به طور قابل توجهی متحول کند و نتایج قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد.

منبع:دنیای اقتصاد



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال های دیجیتالی مثل موتور های جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و . . . در وبسایت خود برای مشتری های فعلی و جذب مشتری جدید استفاده میشود. اما نرخ بازگشت سرمایه رو باید جزو اصلی ترین دیدگاه های خودمون در هر بخش از بازاریابی قرار بدیم.

کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال باید کانال های اصلی این حوزه رو بشناسید و اصول اولیه رو یاد بگیرید تا مسیری که قراره طی کنید به درستی باشه و درصد خطا رو تا حد امکان کاهش بدین

بازاریابی محتوا

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید  

پایه و اساس بازاریابی اینترنتی رو میتونیم بازاریابی محتوا در نظر بگیریم چراکه از هر کانالی که تصمیم داشته باشیم استفاده کنیم باید از محتوا استفاده کنیم. میشه گفت محتوا زبان مشترک تمام روش های بازاریابی هست و اولین مهارتیه که با یادگیری هرچه بهتر اون نتایج خیلی بزرگتری در روند مارکتینگ خودمون خواهیم داشت. برای یادگیری اصول بازاریابی محتوا به قسمت آموزش رایگان تولید محتوا مراجعه کنید.

یکی از مطالبی که در ویدئوهای آموزشی در موردش صحبت کردیم برمیگرده به :

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه، این هست که خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکنن و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین. خب باید چه کاری انجام داد !؟! مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست، پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

سئو

افزایش بازدید از طریق گوگل در کنار اینکه خیلی پیچیده بنظر میرسه، اتفاقا خیلی ساده هست و میشه خیلی راحت ازش برای بیشتر دیده شدن محتواها و سایت خودمون استفاده کنیم. برای اینکه از سئو استفاده کنیم اصلا نیاز نیست یک متخصص برنامه نویسی باشیم و تخصص سئو در حال حاضر ترکیبی از بخش های مختلف مثل محتوا، شناخت نیاز مخاطب، برندینگ در فضای دیجیتال و … هست که برای 80 درصد سایت های ایرانی با دانش نسبی از همه ی موارد گفته شده میتوان افزایش بازدید از طریق گوگل رو تجربه کرد.اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. اما یه وقتایی سئو رو فقط برای افزایش بازدید یک وبلاگ میخوایم و برامون مهمه که چطور بازدید خودمون رو بالا ببریم. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی شبکه های اجتماعی هست که به دلیل بی نیاز بودن به سایت به راحتی میشه ازش استفاده کرد و برای بیزینس های زیادی فقط با همین روش و بدون نیاز به سایت میشه از این کانال مشتری جذب کرد . در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ یکی از محبوب ترین تخصص های بازاریابی اینترنتی هست و دلیل محبوبیت آن هم تعداد کاربران زیاد این شبکه اجتماعی در ایران هست که یک بازار بسیار عالی رو برای کسب و کار ها در دوران کرونا رقم زده است.

ایمیل مارکتینگ

میشه گفت به این تخصص کمتر از هرچیزی بها داده شده در صورتی که یکی از مراحل اصلی بازاریابی تبدیل بازدیدکننده های سایت است و ایمیل مارکتینگ یکی از کانال های اصلی تبدیل مخاطب هدف ما به خریدار و در نهایت مشتری هست.

اهداف ایمیل مارکتینگ

روابط با مشتریان(بالقوه،بالفعل) و علاقمندان
انتشار محتوا : بازاریابی محتوا
افزایش فروش
مهمترین هدف : سرعت بخشیدن به فرایند تبدیل در بازاریابی میباشد
بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی مطالعه و تحقیقات در مورد پاسخ های مغز نسبت به فعالیت های بازاریابی هست و تنظیم و تغییر فعالیت های بازاریابی برای دریافت پاسخ های بهتر از مغز ، بازاریابی عصبی اگر به درستی انجام شود در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر دارد. به کمک دانش بازاریابی عصبی میتونیم تمام روند بازاریابی رو اثربخش تر کنیم که تکیه بر مباحث روانشناسی دارد. برای مثال اینکه عنوان یک مقاله یا کاور ویدئو جذاب باشه. یا اینکه در توضیحات محصول کاربر رو ترغیب کنیم که خرید نهایی بشه و هزاران بخش دیگه که میتونیم به کمک این تخصص اثرگذاری رو افزایش بدیم

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و مثالی از آنها

بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، دیجیتال مارکتر ها میتوانند بوسیله ی کانال های در دسترس، از کمپین بزرگتری حمایت کنند.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

برای مثال

یک بازاریاب محتوا (content marketer)
میتواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند.

و بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند.

و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونیکی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیکی و منتشر شدن آن شود. ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم.

منبع :تسنیم 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی
تصورکنید که می‌خواهید یک کاروکسب کوچک به راه بیاندازید و به دنبال آن‌اید که آوازه‌ی محصولات و خدمات‌تان را به گوش همه برسانید. تبلیغات‌تان را در کجا انجام می‌دهید؟ چه کسانی به شما کمک خواهند کرد که پیام‌تان را منتشر کنید؟

مسیرهایی مانند اینترنت فرصت‌های بیشتری جهت برقراری ارتباط با طیف گوناگونی از مصرف‌کنندگان فراهم آورده است. اما متاسفانه اینترنت همچنین محیط بسیار بسیار پرسروصدایی هم هست و مصرف‌کنندگان دائماً باید با تبلیغاتی که از جهت‌‌های مختلف و از سوی منابع نامطمئن به سمت‌شان سرازیر می‌شوند، سر و کله بزنند.

بسیاری از کاروکسب‌ها برای دور زدن این سروصدا به شراکت‌های پورسانتی رو می‌آورند. در افیلیت مارکتینگ یک وب‌سایت به ازای پورسانت مشخص برای کاروکسب تبلیغ می‌کند. این تاکتیک‌ها به کاروکسب‌ها اجازه می‌دهند که با منابع مورد اعتمادی که برای کاروکسب بازاریابی می‌کنند، همکاری کنند. شرکت‌ها به جای مدت مقرر، بابت عملکرد کمپین‌های پورسانتی پول می‌دهند و برای بسیاری از کاوکسب‌های جدید گزینه‌ی ارزان‌تری نسبت به راه‌های سنتی‌تر بازاریابی ارائه می‌دهند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

چه کسی از افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) استفاده می‌کند؟
تاکتیک‌های افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) بیش از همه از سوی خرده‌فروشان آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمازون یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در عرصه‌ی بازاریابی پورسانتی است (بازاریابی تجارت الکترونیکی را هم ببینید.) برنامه‌ی این شرکت یکی از اولین کمپین‌های بزرگ بازاریابی پورسانتی بود و تبدیل به الگویی برای کمپین دیگر شرکت‌ها شد. پیشرفت گوگل و لینک‌شِر (LinkShare) باعث شد بازاریابی پورسانتی به طیف گوناگون‌تری – با تمامی سطوح ترافیک – تبدیل شود. بنابراین، یک بلاگر می‌تواند برای یک شرکت چند میلیون دلاری نقش یک بازاریاب پورسانتی را ایفا کند.

چرا باید از بازاریابی پورسانتی استفاده کرد؟
دسترسی سریع به مخاطبان بسیار
ریسک پایین: اگر تبلیغات به فروش منجر نشود، هزینه‌ای هم روی دست شرکت نمی‌ماند
منتشرکنندگان وب‌سایتی خودشان داوطلب می‌شوند و دیگر لازم نیست به دنبال استخدام آن‌ها بود
به خاطر پورسانتی که وب‌سایت میانجی برمی‌دارد، حاشیه‌ی سود محصولات فروخته‌شده کم‌تر است اما حجم کل فروش معمولاً بیش‌تر است. محصولاتی که از در دیدرس بودن به شدت سود می‌برند، مانند کتاب و موسیقی، نامزدهای خوبی برای استراتژی بازاریابی پورسانتی هستند (بازاریابی محصول را نیز ببینید). سرگرمی، و به خصوص دنیای گیم، با این نوع بازاریابی رشد خوبی را تجربه کرده است. بخش‌های کاروکسبِ دیگری که از طریق بازاریابی پورسانتی رشد می‌کنند عبارت‌اند از مالی، مسافرت و تلفن همراه.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

افیلیت مارکتینگ بر روی چه مشتریانی تاثیرگذار است؟
اگر مردم قرار است واکنش مثبتی به استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی داشته باشند، باید با خرید آنلاین احساس راحتی کنند. برای نسل یا نسل‌های جوان‌تر این مسئله تقریباً برای هیچ‌کس مشکلی محسوب نمی‌شود اما بسیاری از افراد مسن‌تر هنوز ترجیح می‌دهند که کالاها یا خدمات را به صورت حضوری در مکان‌های فیزیکی خریداری کنند. (بازاریابی اینترنتی را نیز ببینید.)

مشتریانی که بیش‌ترین تاثیر را از بازاریابی پورسانتی می‌گیرند، آن‌هایی هستند که از قبل به خرید آنلاین باور دارند. خوش‌بختانه، رفتار خرید آنلاین آن‌ها باعث می‌شود که منتشرکنندگان وب‌سایتی، وب‌سایت‌هایی را برای برطرف کردن این نیازها پی‌ریزی و خلق کنند. از جمله‌ی این وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب‌سایت‌ها و فهرست‌های مرجوعیِ خرید قیاسی
وب‌سایت‌های کوپنی و تخفیفی که خریدهای ویژه را تبلیغ کرده و ارائه می‌دهند
وب‌سایت‌های بازار جاویژه که اغلب نقد و بررسی محصولات را ارائه می‌دهند
بلاگ‌ها و ولاگ‌ها (بلاگ‌های ویدئویی) به وسیله‌ی پست‌هایی با محوریت محصولات
وب‌سایت‌هایی که از نوار تبلیغاتیِ دارای محتوای پویا استفاده کرده و تبلیغاتی مرتبط با محتوای صفحه به‌وجود می‌آورند
مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند، ابزار سریع و آسانی برای تحقیق در رابطه با محصولات و مقایسه‌ی قیمت‌ها در دسترس دارند. تمام استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی باید حواس‌شان به این نکته باشد که پایگاه مشتریان‌شان معمولاً اطلاعات زیادی درمورد محصولات آن‌ها و رقیبانشان دارد.

کمپین بازاریابی پورسانتی چگونه ایجاد می‌شود؟
کاروکسب‌ها پیش از آنکه اقدام به به‌کارگیری کمپین افیلیت مارکتینگ کنند، باید ابتدا اطمینان حاصل کنند که محصولات‌شان در بازار توان رقابتی داشته باشند. بسیاری از میانجی‌ها – مانند وب‌سایت‌های خرید قیاسی، یا وب‌سایت‌های بحث و گفت‌وگویی که مختص برخی صنایع هستند – به راحتی درخصوص بسیاری از محصولات دیگر بازار به بازدیدکنندگان اطلاعات می‌دهند.

سپس کاروکسب‌ها منتشرکنندگان وب‌سایتی‌ای را پیدا می‌کند که با آن به همکاری بپردازد. شبکه‌های میانجی‌گرِ جاافتاده از قبل کلی منتشرکننده دارند، بنابراین متصل شدن به یک شبکه به طور خودکار کاروکسب را با تعداد به‌سزایی از میانجی‌های بالقوه آشنا می‌کند.

کاروکسب برای اینکه از این متقاضیان نهایت استفاده را ببرد، باید در صفحه‌ی اصلی وب‌سایتش لینکی برای اطلاعات دوره‌ی بازاریابی پورسانتی‌اش داشته باشد. کاروکسب‌ها باید حواس‌شان جمع باشد که میانجی‌ها با انجام سازوکارهای منفی مانند اسپم کردن کاربران برای افزایش پورسانت‌شان، برایشان شهرت بد به بار نیاورند.

عناصر بازاریابی پورسانتی
آگاهی از رقابت
اکتساب میانجی‌های مناسب
ردگیری داده‌های ورودی (مخصوصاً تبدیل فروش) از وب‌سایت‌های میانجی
نگهداری از پروژه، اصلاح ایرادات و سوءرفتارها
طراحی کارآمد وب‌سایت در پیشبرد تمامی کمپین‌های بازاریابی اینترنتی امری حیاتی به شمار می‌آید. اگر صفحات فرود جذاب نباشند، حتی اگر هزاران میانجی نیز سرگرم بالا بردن ترافیک وب‌سایت باشد، کاروکسب نمی‌تواند بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کند. خریداران اینترنتی‌ای که در فرایند تحقیق و مقایسه هستند فقط در چند ثانیه می‌توانند خوب یا بد بودن صفحات اینترنتی را تشخیص دهند.

و در آخر، کمپین بازاریابی پورسانتی نیازمند نگهداری است. این یعنی ردگیری داده‌های هزاران میانجی و پاسخ دادن به مشکلاتی که باید از میان برداشته شوند، مانند رفتار ناپسند میانجی‌ها. (بازاریابی حلقه بسته را نیز ببینید.) نگهداری همچنین به کاروکسب‌ها کمک می‌کند که بدانند کدام وب‌سایت‌ها بیشترین ترافیک را برایشان می‌آورد. به این ترتیب، می‌توانند خود را با آن وب‌سایت‌ها سازگارتر کنند.

کدام عناوین شغلی با استراتژی‌های Affiliate Marketing سازگارند؟
بازاریابی اینترنتی
کارشان چیست؟

کمپین‌های بازاریابی اینترنتی شرکت، از جمله کمپین‌های شبکه‌ی اجتماعی و پورسانتی، را هماهنگ می‌کنند.
فرصت‌های بازاریابی آنلاین را شناسایی می‌کنند، مثلاً در چه جاهایی تبلیغات انجام شود و از کجا همکار میانجی جذب کرد.
تثبیت استانداردهایی برای بسط یافتن کاروکسب آنلاین؛ مانند استانداردهای حداقل برای میانجی‌ها (مثلاً پرهیز از استفاده از تاکتیک‌های غیراخلاقی مانند «بمباران کوکی»)
نظارت بر فعالیت‌های روزانه‌ی کارکنان بازاریابی و همچنین رابطه‌ی شرکت با میانجی‌ها
همکاری با تیم توسعه‌ی وب‌سایت شرکت و اطمینان حاصل کردن از قابل دسترس بودن اطلاعات پروژه‌ی بازاریابی پورسانتی در جلوی سایت.

تحصیلات و مهارت‌ها

مدیران بازاریابی اینترنتی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی بوده (اغلب در رشته‌های بازاریابی، تبلیغات یا مدیریت کاروکسب) و تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی تجارت آنلاین (از جمله تبلیغات و فروش) داشته باشند. آن‌ها باید بفهمند چگونه از شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروس‌وار و استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی نهایت بهره را ببرند تا به موفقیت برسند.

مدیر میانجی‌ها
کارشان چیست؟

شناسایی وب‌سایت‌ها و منابع آنلاینی که در آن می‌توانند محصولت شرکت را ارائه دهند.
همکاری با شرکت‌ها جهت تثبیت توافق‌هایی که در آن نسبت هزینه به فروش برای هر دو طرف سودمند باشد.
ایجاد ابزارهای بازاریابی آنلاین، از جمله متن و بنرهای تبلیغاتی.
مدیریت حفظ مشتری و میانجی و تایید پیروی میانجی‌ها از استانداردهای اخلاقی و کیفی شرکت.
مدیریت درخواست‌های مبنی بر شرکت در پروژه‌های پورسانتی.

تحصیلات و مهارت‌ها

مدیران میانجی باید حداقل یک مدرک کارشناسی (معمولاً در رشته‌ی بازاریابی) داشته باشند؛ تجربه‌ی تجارت آنلاین از جمله فروش، تبلیغات، بازاریابی صنعتی و بازاریابی پورسانتی نیز لازم است. تحصیلاتی که آن‌ها را برای این شغل آماده می‌کند عبارت است از دوره‌های بازاریابی، تحقیقات بازار، آمار، اقتصاد خرد، رفتار مصرف‌کننده و قوانین اینترنت.

متصدی حساب
کارشان چیست؟

فروش تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک»
بازبینی و انتقال تحلیل‌های ماهانه‌ی به همراه تبلیغ‌کنندگان
شناسایی فرصت‌های کسب درآمد جدید با میانجی‌ها و بسط دادن متعاقب گستره‌ی فروش
بازدید از مشتری‌ها، چه به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق وبینار

تحصیلات و مهارت‌ها

متصدی حساب حداقل به یک مدرک کارشناسی، معمولاً در رشته‌ی بازاریابی، و بیش از پنج سال تجربه‌ی کار در حوزه‌ی تجارت اینترنتی – مخصوصاً در حوزه‌ی فروش و تبلیغات – نیاز دارند. تحصیلاتی که آن‌ها را برای این مسیر حرفه‌ای آماده می‌کند عبارت است از دوره‌های بازاریاب، تحقیقات بازار، و علوم کامپیوتر.

دانشکده‌ی بازاریابی چگونه می‌تواند در این حوزه به شما کمک کند؟
بازاریابی موثر یعنی رساندن یک پیام شفاف و متقاعدکننده به مخاطب مناسب. برای انجام این کار نه فقط باید نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن را دانست، بلکه باید نحوه‌ی شناسایی، دستیابی، و پاسخگویی به مخاطب هدف را نیز بلد بود.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

دوره‌های بازاریابی بر برقراری ارتباط و تحلیل تمرکز دارند. کلاس‌های برقراری ارتباط نه تنها مهارت متقاعد کردن را پرورش می‌دهند، بلکه در فهم کاربردشناسی زبان (اینکه استفاده از زبان با توجه به بافتی که در آن قرار دارد، متفاوت خواهد بود) نیز کمک‌تان می‌کنند. مثلاً انتظارات و گزینه‌های موجود در ارتباط اینترنتی با ارتباط رودررو تفاوت دارد.

کلاس‌های بازاریابی در عین حال به شما کمک خواهند کرد که بازارها را به طور کل و به طور جزء درک کنید. در دانشکده خواهید دانست که چگونه بازار هدف را شناسایی کرده و داده‌هایی در خصوص نیازهای بازار گردآوری کرده، و همچنین نحوه‌ی پاسخگویی آن به ارتباطات مختلف را تحلیل کنید.

دوره‌های آماری و اقتصاد نیز توانایی شما در تحلیل بازارها و بهره بردن از فرصت‌ها را بهبود می‌بخشد. در آخر، کلاس‌های کاروکسب اینترنتی و تجارت الکترونیک در ارتقای دانش و مهارت‌های لازم به منظور مشارکت موفقیت‌آمیز در بازاریابی نقش مهمی دارند.

منبع: مجله خبری مارکتینگ نیوز



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به مرور زمان و با افزایش استفاده کاربران از اینترنت و وجود روش های ارتباطی بسیار مناسب، بستری فراهم شده است تا افراد بتوانند در کنار ایجاد ارتباط، روش های جدیدی را برای کسب و کار خود نیز به وجود آورند. دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و یا هر نام دیگری که بر روی گذاشته اند، حال به عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک کسب و کاری تبدیل شده است و می توان گفت که این روش توانسته بسیاری از روش های سنتی فروش را تغییر دهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

مفهوم اصلی دیجیتال مارکتینگ در اصل به فرایند هرگونه تلاش برای کسب درآمد از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی،استفاده از ایمیل مارکتینگ، وبلاگ نویسی تماما از نوع فرایندهای دیجیتال مارکتینگ هستند. توجه داشته باشید که دو مفهوم بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی متفاوت است و در بحث دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) هدف اصلی استفاده از تمام راه های ارتباطی برای بدست آوردن مشتریان و اهداف خاص می باشد.در ادامه یه بررسی برخی از روش هایی که به شما کمک می کند تا از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید، خواهیم پرداخت.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مطالب پیشنهادی
موهای سفیدت اعصابت رو خورد کرده؟ ما راه حلش رو داریم. شمارتو بذار برامون

اگر کودک 10 تا 17 سال دارید حتما این فرم را پرکنید!

ماشینت را راحت و بی دردسر بفروش!(بدون کمیسیون)

موهات تو جوونی سفید شده؟ حتی اگه ارثی هم باشه درمان میشه! ثبت نام کن

بازاریابی وب سایت

در این روش که امروزه نیز بسیار محبوب شده، تمام فرایندهای دیجیتالی از طریق یک کانال بسیار مهم و بزرگ انجام خواهد شد. استفاده از خدمات طراحی سایت در کرج می تواند یک برند را در دل مخاطبان خود جای بی اندازد و به آنها کمک می کند تا بتوانند محصولات خود را بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن برای کاربران ارسال کنند.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات به ازای هر کلیک

یکی از ابزارهایی که سیستم های تبلیغاتی از آن برای انجام کارهای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند، تبلیغات و پرداخت مبلغ به ازای هر کلیک می باشد، در این روش شما با کلیک کردن بر روی برخی از محصولات فیزیکی و یا خدماتی و استفاده از آنها، علاوه بر رفع نیاز خود در انجام یک تجارت آنلاین نیز سهیم بوده هستید. پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، به افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، اجازه می دهد تا بتوانند کسب و کار خود را با این روش گسترش دهند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

بازاریابی محتوا

امروزه داشتن داده و وجود محتواهایی که کاربران وقت بسیاری از خود را پای آن صرف می کنند، به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. در این روش افرادی که توانایی تولید محتواهای مختلف صوتی و تصویری را دارا می باشند، می توانند با تاثیرگذاری کامل خود بر روی مخاطبان با ایجاد اعتماد، در خرید افراد تاثیر گذار باشند. با این روش در دیجیتال مارکتینگ افراد می توانند کسب و کار خود را به واسطه این افراد که اصطلاحا به آنان تولید کننده محتوا نیز گفته میشوند در شبکه های مجازی در اختیار کاربران بسیاری قرار دهند.

بازاریابی ایمیلی

سالهاست که از این روش برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود، اما هنوزم هم یکی از راه های موثر برای فروش و رونق یک کسب و کار است. این روش به شما کمک می کند تا با ارسال پیام های طراحی شده و کاملا آماده بتوانید به افراد مختلفی که در جامعه حضور دارند، کسب و کار خود را معرفی کنید. در این روش لیستی از ایمیل های مشتریان خود را جمع آوری می کنید و با ارسال پیام می توانید تخفیف ها، محصولات جدید و... را به آنها اطلاع رسانی کنید.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

با گسترش شبکه های اجتماعی، افراد زمان زیادی از زندگی خود را در آن صرف می کنند، به همین جهت این برنامه ها می توانند به شما در فروش محصولات، کمک بسیاری کنند. بسیاری از شبکه های اجتماعی بزرگ همانند اینستاگرام، یوتیوب(به عنوان سیستم نمایش محتوا ویدیویی) می تواند در ازای پرداخت هزینه های مختلف، محصولات شما را در برخی از صفحات خود به اشتراک بگذارد و کاربران با دیدن آن می توانند از محصولات شما استفاده کنند و با این روش برند خود را مورد توجه قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

همکاری در فروش

همکاری در فروش یکی از قدیمی ترین راه های دیجیتال مارکتینگ است. این روش که امروزه نیز در برخی از وب سایت های بزرگ فروشگاهی ایران نیز به چشم می خورد، به شما این امکان را می دهد تا با فروش محصولات مختلف یک وب سایت کسب درآمد کنید. با این روش شما با استفاده از روش های مختلفی که در بالا گفته شده است، می توانید در سود فروش هر محصول شریک شوید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. این روش یکی از بهترین حالت ها برای تولیدکننده های محتوا می باشد، زیرا می توانند محصولاتی با نام و برند خود را به فروش برسانند.

بازاریابی ویدیویی

یوتیوب با ایجاد سیستم کسب درآمد خود، روزنه جدیدی را برای افرادی که به تولید محتواهای ویدیویی در حوزه های مختلف علاقه مند هستند، نشان داد. با این روش شما در ازای ساخت محتوای ویدیویی و افزایش ویو و زمان بازدید آن، می توانید محبوبیت بسیاری کسب کنید و به واسطه آن نیز کسب و کار خود را گسترش دهید. با تولید محتوای ویدیویی که البته قوانین خاصی نیز دارد، افراد می توانند به ازای بازدید و زمانی که افراد در ویدیوهای آنان میگذرانند، کسب درآمد کنند.

بازاریابی از طریق ارسال پیامک

یکی از روش های اولیه دیجیتال مارکتینگ را می توان به ارسال پیامک های انبوه نسبت داد.در این روش شما با توضیحات محصولات خود و ارسال آن از طریق پیامک به کاربران می توانید، برند خود را به آنان معرفی کنید. البته این روش امروزه دیگر همانند گذشته استفاده نمی شود و به منظور ایجاد راه ارتباطی با کاربران ویژگی های جدیدی را به خود گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

چالش های موجود در دیجیتال مارکتینگ

جذابیت دیجیتال مارکتینگ در ساده سازی این فرایند است، اما دقیقا همین نقطه قوت، باعث بروز چالش های زیادی نیز شود، هر فردی می تواند با ممارست وارد این حوزه شود و رقابت در آن بسیار سخت و زمان بر خواهد بود و افرادی موفق می شوند که همیشه ایده های جدیدی داشته باشند. رشد کانال های تولیدکننده محتوا و یا افرادی که در سیستم های همکاری در فروش فعالیت می کنند و از طرفی نیز اینفلونسرهای شبکه های اجتماعی، باعث می شود که این مسیر هر روزه سخت تر شود، زیرا روزانه مخاطبان بسیاری می توانند به دلیل رایگان بودن این ابزارها از آنها استفاده کنند و با روش های خلاقانه گوی سبقت را از دیگران بربایند. چالش جذب مخاطب و همچنین فروش آن باید در دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملا منظم انجام شود و برای موفقیت در این روش باید از روانشناسی و تحلیل رفتار افراد استفاده نمود که این موضوعات هر کدام سبب بروز چالش های بسیار دیگری نیز هستند. وب سایت وبری با داشتن سابقه طولانی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می تواند با ایجاد و استفاده از متدهای جدید بازار، کسب و کار شما در حوزه های آنلاین نیز بست دهد و برند شما را با رویکردی مناسب، در اختیار کاربران مختلف قرار دهد.

منبع:عصر ایران



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش می‌رسد، اما خیلی‌ها دقیقا نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است.

به گزارش برنا، این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش می‌رسد، اما خیلی‌ها دقیقا نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. بازاریابی دیجیتال گستره‌ی وسیعی دارد و برخلاف تصور عموم، به معنای دوره ادمین اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیست. بیایید با هم ببینیم دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟ زین معما، هیچ دانا در جهان آگاه نیست؟

دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمام تکنیک‌هایی گفته می‌شود که موجب تحقق اهداف بازاریابی کسب‌وکار شما در فضای آنلاین خواهد شد. دیجیتال مارکتینگ واقعی از بستر دیجیتال برای رشد و حمایت از محصولات، خدمات و برند شما استفاده می‌کند. سئو سایت، تبلیغات گوگلی (گوگل ادز)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، sms مارکتینگ و ... همگی اجزای این خانواده دیجیتال هستند. دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی را دنبال می‌کند:

شناختن برند و هویت شما به مخاطب هنگام بازدید از صفحه اجتماعی یا سایت
دسته بندی مخاطبان به کاربران فعال و غیرفعال
استفاده از داده‌ها و آمار برای افزایش تعداد کاربران باارزش
البته این داده‌های خام زمانی به کار می‌آید که در کنار دانش مارکتینگی به کار گرفته شود. بنابراین اگر به دنبال یادگیری بازاریابی دیجیتال هستید، مطمئن شوید که دوره دیجیتال مارکتینگ انتخابی‌تان همه‌ی این مباحث را پوشش دهد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بیشتر بخوانید:
نقش فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بر بازاریابی B2B
۸ روش عالی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر
دیجیتال مارکتینگ چی نیست؟

دیجیتال مارکتینگ تنها حضور در فضای مجازی را شامل نمی‌شود. خیلی‌ها تصور می‌کنند دیجیتال مارکتینگ یعنی اینستاگرام و فروش در آن. در صورتی که بازاریابی دیجیتال دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فقط بخشی از آن محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان تنها با داشتن یک صفحه مجازی کسب‌وکار خود را آن‌طور که باید رشد داد و این امر نیازمند دانش فنی و کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است.

چطور دیجیتال مارکتر شویم؟

شما می‌توانید با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ و کارآموزی در شرکت‌های معتبر، به دیجیتال مارکتر تبدیل شوید. افراد زیادی مایل به یادگیری و کار در این حوزه هستند، اما تنها افراد کمی در رزومه کاری خود موفق می‌شوند. 7 راه زیر می‌تواند از شما یک دیجیتال مارکتر عالی بسازد:

رویداد‌های اینترنتی را دنبال کنید
از برندهای دیجیتال مارکتینگ و کارآفرینان یاد بگیرید
با افراد خوش‌فکر در این حوزه گفتگو کنید

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ بگذرانید
عضوی از یک تیم حرفه‌ای شوید
به‌روز بمانید و همواره اطلاعات خود را مرور کنید
در کنار آموزش تمرین را فراموش نکنید
دوره دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

آموزش دیدن، اولین قدم از تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر توانمند است. بهترین فردی که می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، کسی است که تجربه فراوانی در دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. اینگونه افراد علاوه بر دانش لازم برای کار در حوزه بازاریابی آنلاین، می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند. به طور کلی یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب باید شامل بخش‌های زیر باشد:

اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو
تحقیق کلمات کلیدی
بازاریابی محتوا
ایمیل مارکتینگ
‌ گوگل آنالیتیکس
بازاریابی شبکه اجتماعی
یادتان نرود که گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ شما را به یک دیجیتال مارکتر تبدیل نمی‌کند. تمرین در کنار آموزش به روز، بهترین راه حل برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

حالا می‌خواهیم به سوال ابتدای مطلب پاسخ دهیم. دیجیتال مارکتینگ، فقط اینستاگرام نیست؟ نه. در واقع، نه تنها اینستاگرام بلکه هیچ شبکه اجتماعی یا سایتی نمی‌تواند به تنهایی به عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته شود. همه این شبکه‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی، تنها ابزارهایی برای رسیدن به بخشی از اهداف بازاریابی دیجیتال است. اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با افراد بیشتری در دنیای اینترنت تعامل داشته باشید. گرفتن داده‌های اولیه و آمار از این شبکه‌ها می‌تواند شناخت کاربران و نحوه تعامل با آنان را برای شما راحت‌تر کند.

در این نقطه، نه تنها مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بلکه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هم می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به کسب‌وکار شما باشد. شما از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خریداران بالقوه را پیدا کنید، ترافیک سایت و شبکه خود را بالا ببرید و دیده شدن برند و محصولات‌تان را بهبود ببخشید، اما از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) این امکان برای شما وجود دارد که گفتگو با کاربران را سرعت ببخشید، بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید و فروش بیشتری به دست آورید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گاهی تیم دیجیتال مارکتینگ در سازمان نداریم، یا این‌که تیم داریم اما عملکرد خوبی ندارد. در این صورت می‌توانید با مشاوره دیجیتال مارکتینگ در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و ره 100 ساله را یک شبه طی کنید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند ابزارهای شبکه اجتماعی و استراتژی‌های مارکتینگ را با یکدیگر ترکیب کند. از طریق مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فرصت‌های جدید برای تعامل با خریداران فعلی و جذب خریداران تازه را پیدا کنید. مشاور به شما کمک می‌کند تا بازار کسب و کارتان را روی پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، تحلیل کنید و جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ از طریق سئو، مدیریت اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و کمپین تبلیغاتی ارزیابی نمایید.

منبع: خبر گزاری برنا



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با تمامی اشکال بازاریابی سنتی در حال حاضر بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. دیجیتال مارکتینگ این فرصت را برای کسب و کارها فراهم می کند که بتوانند با بزرگترین کمپین های شرکت های رقیب خودشان رقابت کنند.

دیجیتال مارکتینگ یکی از موثرترین شیوه های دست یافتن به مشتریان جدید است. به این دلیل که امروزه تعداد زیای از افراد به طور روز افزون از ایننترنت استفاده می کنند و البته طیف وسیعی از آنها نیز با استفاده از گوشی های موبایل خود مبادرت به انجام این کار می کنند. شاید شک داشته باشید که برای کسب و کارهایی که از شیرمرغ تا جان آدمی زاد را عرضه می کنند، آیا سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ می تواند کار صحیحی برای کسب و کارها باشد یا خیر. چنانچه هنوز در این رابطه تصمیم جدی نگرفته اید، در اینجا دلایلی را برای شما عرضه می کنیم که به شما نشان می دهد چرا حتماً باید برای ادامه سال ۲۰۲۰ و البته سال های بعدهمین حالا اقدام به سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال مارکنیگ کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

نرخ بازگشت سرمایه بالاتر

دیجیتال مارکتینگ دیجیتال در مقایسه با تمامی اشکال بازاریابی سنتی در حال حاضر بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. دیجیتال مارکتینگ این فرصت را برای کسب و کارها فراهم می کند که بتوانند با بزرگترین کمپین های شرکت های رقیب خودشان رقابت کنند. همچنین در این راه نیازی ندارید که میلیون ها دلاردر هزینه تبلیغات خود سرمایه گذاری کنید تا به مشتریان بالقوه دست پیدا کنید. ۸۰ درصد از محتوای دیجیتال یا آنلاین به صورت ویدئویی توسط مخاطبین مورد استفاده قرار می گیرد. طبق آمار ۸۵ درصد از کاربران اینترنت به احتمال فراوان بعداز دیدن ویدئو اقدام به خرید یک محصول یا خدمت می کنند.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

مخاطبین هدف

یکی از دلایل اصلی این که چرا باید در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنیم، این است که بدون اینکه نگران این باشید که اقدامات و تلاش های تان به هدر برود و ثمره ای نداشته باشد، می توانید با مخاطبین هدف خود کاملاً در ارتباط و تعامل باشید. در اشکال سنتی بازاریابی بخش بندی بازار کار دشواری است و هیچگاه نمی توانید مطمئن باشید که آیا پیامتان به مخاطبین درست و هدفتان منتقل می شود یا خیر. اما در دیجیتال مارکتینگ زمان و هزینه کمتری را برای یافتن مشتریان و مخاطبین جدید می پردازید. فقط باید مطمئن شوید که با شرکتی مثل آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران کار می کنید تا اطمینان داشته باشیدکه نتایج‌ اقدامات‌تان بهترین سودو بازدهی را برایتان خواهد داشت.

دستیابی وسیع تر به مشتریان

از این موضوع زمان زیادی نمی گذرد که این امکان وجود نداشت که به خاطر عدم دسترسی همه مشتریان به اینترنت کار خاصی را از طریق دیجیتال مارکتینگ انجام داد. همه چیز در دهه های اخیر تغییر کرده و به همین دلیل تقریباً هر کسی این روزها یک گوشی تلفن همراه دارد که می تواند از آن برای وارد شدن به اینترنت در هر مکانی که هست استفاده کند. فاصله جغرافیایی که زمانی یکی از موانع رشد و توسعه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بود، به مدد قدرت اینترنت دیگر یک مانع نیست. زمانی که طراحی سایت کسب و کار خود انجام می دهید، این سایت به مثابه یک فروشگاه آنلاین برای شمار کارآیی دارد و می توانید به مشتریانی که لزوماً در منطقه جغرافیایی خودتان نیستند و ممکن است کلیومترها و فرسنگ ها با شما فاصله داشته باشند، در تعامل و ارتباط باشید.

قابلیت اندازه گیری

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانید کمپین هایی را شناسایی کنید که عملکرد خوبی دارند و همچنین کمپین هایی که نیازبه بهبود وتقویت دارند را نیز می توانید شناسایی کنید. داشتن چنین اطلاعاتی باعث می شودکه دیدیگاه هایی را داشته باشید مبنی بر اینکه کجا باید تمرکز و انرژی اصلی خود را صرف نمایید. این امکان وجود دارد که گزارش های عملیاتی را بر مبنای اطلاعات و داده هایی که از اجرای کمپین ها جمع آوری کرده اید را دریافت کنید.

تجربه برندسازی یا برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ این امکان وجود دارد که حساب هایی را در پلتفرم های شبکه های اجتماعی داشته باشید و مشتریان خود را کاملاً درگیر کنید. این اقدام باعث می شود که تجربه برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ را داشته باشید. می توانید از قدرت هوش مصمنوعی یا AI برای ارسال پیام های کاملاً شخصی سازی شده به مخاطبین و مشتریانتان استفاده کنید. اگر ارسال پیام به درستی انجام شود، می توانید به راحتی مخاطبین هدفتان را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید که به عنوان سفیر یا وکیل مدافعین برندتان از شما دفاع کنند.

افزایش ترافیک

احتمالاً زمانیکه رنکینگ یا رتبه شما در کلیدواژه های هدفتان در صفحات نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل افزایش پیدا کند و بالا بیاید، می توانید شاهد افزایش ترافیک وبسایت تان باشید. با استفاده از کمپین های سئو می توانید صفحه اول موتورهای جستجو را مال خود کنید. فرض کنید که نرخ تبدیل سایت شما ۵ درصد باشد. داشتن ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده یا کار می تواند در این صورت به افزایش قابل ملاحظه در میزان درآمدسازی کسب وکار شما بینجامد. با استفاده از سئو می توانید مخاطبین درست را هدف قرار دهید تا شاهد افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود و در نهایت افزایش نرخ تبدیل و مشتری سازی بالای خود باشید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

اینترنت همچنان توسعه بیشتری پیدا می کند

میلیون ها نفر کاربر اینترنتی به صورت سالیانه به این خیل عظیم افزوده می شوند. این به این معناست که همواره می توانید برای کالاها و خدمات خود بازارهای جدیدی را در اختیار داشته باشید. رقبای شما در حال حاضر از سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ بهره می برند و در این صورت شما ضرر هنگفتی را تجربه خواهید کرد، چنانچه همچنان از مزایای این نوع از بازاریابی بهره نبرید.

درگیری و تعامل آنی و لحظه ای با مشتریان

مشتریان می توانند هر زمان که بخواهند به شما دسترسی داشته باشند و انتظار دریافت پاسخ از سوی شما را داشته باشند. ممکن است با مخاطبین تان مکالماتی به کمک شبکه های اجتماعی داشته باشید که باعث می شود ارتباط و اتصال یکپارچه ای را با آنها برقرار نمایید. به خاطر ماهیت تعاملی اینترنت می توانید داده های روشنگرانه ای را داشته باشید. مشتریان شما احتمالاً عینی ترین منتقدین شما هستند و مهم است که به آنها گوش کنید تا بتوانید بهترین محصولات و خدمات را به آنها ارائه کنید.

منبع: خبر آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

چند سالی است که تب دیجیتال مارکتینگ، تدریس آن و دوره فروشی در ایران بالا گرفته است. حالا دیگر هر کسی با خواندن چند مقاله خارجی یا داخلی، ادعای استادی این حوزه را دارد. کلید به دستانی که به شما وعدۀ پول‌دار شدن سریع می‌دهند! کافی است درلینکداین، اینستاگرام و یا هر جای دیگری عبارت دوره آموزش بازاریابی دیجیتال (یا دیجیتال مارکتینگ) را جستجو کنید، آن وقت است که صدها گزینه برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. در میان این نتایج اگر سوابق این اساتید را جستجوکنید، متوجه می‌شوید تعداد زیادی از آنها در واقع، استادنما هستند! زیرا تا جایی که ما می‌دانیم، استادی از دو راه به دست می‌آید: 1- از راه تحصیل 2- از راه تجربه، و بهتر اینکه هر دو گزینه با هم باشند.

با این حال، بسیاری از افرادی که عنوان استاد، مربی، مشاور و ... را یدک می‌کشند، نه تنها در این حوزه تحصیل نکرده‌اند بلکه حتی تجربه لازم و مرتبط با آن را هم ندارند. البته معضلات و مشکلات برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی آنلاین محدود به ایران نیست. حتی در سایت‌های معتبری مانند Coursera و Lynda هم شاهد برگزاری دوره‌هایی با کیفیت نامطلوب هستیم.

 

اما کسانی که به دنبال آموزش هستند و می‌خواهند با شرکت در دوره‌های بازاریابی دیجیتال دانش و مهارتی در این زمینه کسب کنند چه باید بکنند؟ آیا آموزش و دوره را رها کرده، با جستجو و مطالعۀ منابع اینترنتی، اطلاعات جمع‌آوری کنند؟ مشخصا نه! زیرا اگر دورۀ مناسب و مدرس کاربلدی را انتخاب کرده باشید می‌توانید با صرف زمان مناسب، به علم و تجربۀ کسی که سال‌ها در این راه قدم برداشته است، دست یابید که این مهم تنها با مطالعه و بدون تجربه به دست نخواهد آمد. چه در سطح جهانی و چه در ایران حتماً نمونه‌های خوبی از دوره‌های بسیار باکیفیت وجود دارد که مخاطبان زیادی از آنها راضی بوده‌اند. ضمن اینکه یکی از مهمترین نقاط مثبت شرکت در دوره‌های آموزشی این است که یک مسیر مطالعاتی یا Road Map به شما می‌دهد که در فضای یادگیری بازاریابی دیجیتال، با توجه به گسترده بودن این فضا، تنوع و تعدد ابزارها داشتن یک مسیر مطالعاتی نقشۀ راه موضوعی بسیار مهم است.

بیایید نشانه‌هایی را بررسی کنیم که با توجه به آنها، بتوانید بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران را تشخیص بدهید و گرفتار بدترین‌ها نشوید و در دام آنها نیفتید، چرا که وقت و هزینه، دو سرمایۀ ارزشمند ما هستند که نباید به هدر بروند.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

1- عدم تجربه مدرس

در اولین گام، کسی که می‌خواهد دوره بازاریابی دیجیتال تدریس کند، باید حداقل چند سالی در فضای کسب و کار از نزدیک حضور داشته باشد. این مدرس چنانچه تنها در دنیای تئوری‌هایی که آموخته است، سیر کند و دارای کسب و کاری در دنیای واقعی نباشد، نمی‌تواند مفاهیم کاربردی و راهگشا بر اساس تجربیات به مخاطبان خود منتقل کند. دنیا پر از کتاب‌های موفقیت و انگیزشی است در حالیکه نویسندگان این کتاب‌ها، خود در شرایط عالی به سر نمی‌برند! همین‌طور فضای آموزش بازاریابی آنلاین پر از اساتیدی است که هرگز نه کسب و کار آنلاینی داشته‌اند و نه در کسب و کار آنلاینی کار کرده‌اند. نهایتاً در رزومۀ خود، کلماتی مانند «مشاور» را به کار می‌برند در حالی هیچ تجربه‌ای از «اجرا» ندارند. بنابراین لازم است قبل از شرکت در هر دوره ببینید آیا مدرس، خود، دارای کسب و کار موفقی در فضای دیجیتال هست یا نه. یعنی آیا شغلی بجز آموزش دارد یا خیر؟

2- عدم مهارت در تدریس

آیا هر فرد متخصصی می‌تواند دوره برگزار کند؟ آیا هر فردی که کسب و کاری در فضای دیجیتال دارد می‌تواند دوره بازاریابی دیجیتال برگزار کند؟ باز هم پاسخ، منفی است. علی‌رغم اینکه متخصص بودن و تجربه عملی داشتن، شرط مهمی است، توانایی تدریس و یاددادن هم به همان اندازه اهمیت دارد. «مهارت تدریس» یکی از مهارت‌های اساسی و کلیدی برای برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی است. چنانچه یک متخصص، مهارت یاددادن و تدریس را نداشته باشد، طبیعی است، خروجی دوره‌هایش اثربخش نخواهد بود.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

یک مدرس خوب بازاریابی آنلاین، باید علاوه بر تسلط داشتن بر مفاهیمی که قرار است آموزش دهد (چه به صورت تئوری و چه به صورت عملی)، توانایی تدریس موثر را هم داشته باشد. باید بداند آموزش او از کجا شروع و به کجا ختم خواهد شد. باید بتواند آنچه را در ذهن دارد، به شکل مناسب، موثر، مرتب و ساختارمند انتقال بدهد.

3- عدم درک فضای کسب و کار ایران

بسیاری از دوره‌هایی که برگزار می‌شود، تناسبی با محیط کسب و کار در ایران (چه آنلاین و چه آفلاین) ندارد. زیرا بر اساس آموزه‌های منابع خارجی هستند. بسیاری از برگزارکنندگان دوره‌ها، مطالبی که قرار است در دوره خود تدریس کنند را از سایت‌های انگلیسی زبان خوبی مانند هاب‌اسپات و ... گردآوری می‌کنند. طبیعی است که شرکت‌کننده بعد از فراگیری این مباحث، قابلیت پیاده‌سازی آن را در فضای کسب و کار داخلی نداشته باشد و عملا شرکت در آن دوره برای او بدون خروجی خواهد بود. یک مدرس خوب بایستی درک درستی از رفتار مصرف کننده آنلاین ایرانی داشته باشد و مباحثی که ارائه می‌دهد متناسب با محیط کسب وکار داخلی باشد.

4- عدم تشخیص راهکار و تعمیم یک راهکار به همۀ معضلات

در بسیاری از دوره‌هایی که برگزار می‌شود، مدرس در هر حوزه‌ای که تخصص یا بر هر ابزاری که تسلط دارد، همان حوزه یا ابزار را به عنوان راه نجات همۀ کسب و کارها در نظر می‌گیرد و معرفی می‌کند. آنکه تخصص و تجربه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد، بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام خلاصه می‌کند و آنکه چند روزی در لینکداین حضور داشته، کلید حل مشکلات تمام کسب و کارها را لینکداین معرفی می‌کند. آنکه اندکی سئو آموخته یا تجربه کرده، نسخۀ SEO را برای همه می‌پیچید و آنکه چند ریالی در مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا یا وب‌سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور به دست آورده، این پلت‌فرم‌ها را به عنوان بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کند. در حالی که هر کسب و کاری با توجه به رفتارمصرف کننده، سگمنت و رقبا، ممکن است در جاهای مختلفی و با استفاده از ابزارهای مختلفی موفق باشد. به عنوان مثال ممکن است شبکه‌های اجتماعی برای خدمات یا محصول یک کسب و کار نجات دهنده باشد، اما در کسب و کاری دیگر بی اثر باشد و سایت و سئو راه موفقیت آن باشند. انتخاب و استفادۀ هوشمندانه از این ابزارها، یک استراتژی است و در اغلب دوره‌ها آنچه آموزش داده نمی‌شود، همین دید راهبردی به فضای کسب و کار و چگونگی به خدمت گرفتن به موقع ابزارهای دیجیتال برای موفقیت کسب و کار در فضای آنلاین است.

5- عدم تناسب دوره با کسب و کار خاص

هر دوره‌ای لزوما برای هر نوع کسب و کاری مناسب نیست. ممکن است یک دوره برای راه‌اندازی یک استارتاپ خوب باشد. یا یک دوره به درد ارائه‌دهندگان خدمت بر بستر اینترنت بخورد، یا یک دوره بیشتر روی فروش محصول تمرکز کرده باشد. در توضیحات یک دوره ذکر نمی‌شود که این دوره برای چه کسب و کاری مناسب است.

 

6- ارائه مدارک بی‌ارزش در دوره

بسیاری از افراد و حتی موسسات برای فروختن دورۀ خود، نوید ارائه مدارک بین‌المللی یا قابل ترجمه می‌دهند. این در حالی است که در واقعیت هر کاغذی قابل ترجمه است! موضوع مهم این است: این مدرک کجا قرار است ارائه شود؟ آیا آنجا، مدرکی که ارائه می‌شود را معتبر می‌داند؟ مثلاً اگر قرار است مهاجرت کنید آیا در کشور مقصد، مدرکی که قرار است به شما ارائه شود مورد پذیرش کسب و کارها یا دانشگاه‌ها هست؟ واقعیت این است که بسیاری از این مدارک در هنگام اپلای کردن و مهاجرت، هیچ گونه ارزش و اعتباری برای شما نخواهند داشت. در همین کسب و کارهای داخلی هم این مدارک، اعتباری ندارند. بنابراین صرفاً دریافت یک مدرک که جایی اعتباری ندارد دلیل خوبی برای شرکت در یک دوره نیست. مگر اینکه از قاب کردن مدارک مختلف بر دیوار اتاقتان احساس رضایت می‌کنید.

7- عدم پشتیبانی و خدمات پس از فروش

آنچه یک دورۀ آموزشی بازاریابی دیجیتال را با دوره‌‌های دیگر متمایز می‌کند، خدمات پس از فروش آن است! بسیاری تصور می‌کنند خدمات پس از فروش، فقط برای اتومبیل یا ماشین لباس‌شویی است! در صورتی که بیشترین نیاز به خدمات پس از فروش، در آموزش است. افراد وقتی در برخی از دوره‌ها که در قالب یک یا چند وبینار، لایو و یا تعدادی ویدئوی ضبط شده هستند، شرکت می‌کنند چنانچه دچار مشکل یا سوالی شوند با عدم پاسخ مدرس به سوالات رو به رو می‌شوند. این در حالی است که هر دوره باید دارای خدمات پس از فروش و رفع اشکال باشد و مدرس باید پاسخگوی سوالات باشد.

8- آموزش فقط تئوری و بس!

در بسیاری از دوره‌های دیجیتال مارکتینگ به علت عدم تسلط و تجربه کافی مدرس در حوزه مورد بحث، آموزش‌ها صرفاً به صورت تئوری بیان می‌شود. مدرس دیگر کاری با این موضوع ندارد که آیا دانش‌پذیر متوجه مفهوم شد یا نه؟ این در حالی است که بسیاری از مباحث در دیجیتال مارکتینگ عملی هستند و با ارائه تمرین از سوی مدرس و قرار دادن دانش‌پذیر در فضای عملی، به صورت کامل فرا گرفته خواهند شد.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید

9- شبکه‌سازی و تعامل

یکی از راه‌های عمیق شدن یادگیری، شبکه‌سازی، تعامل و به اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌کنندگان یک دوره آموزشی است. بسیاری از دوره‌های بی کیفیت، از شبکه‌سازی و فراهم کردن بستری برای تعامل و ارتباط شرکت‌کنندگان خودداری می‌کنند چرا که می‌دانند به دلیل کیفیت پایین محتوای آموزشی، در صورت فراهم کردن بستری برای تعامل شرکت‌کنندگان، صدای اعتراضات بلند می‌شود. یکی از راه‌های تشخیص دوره‌های خوب از بد، بررسی وجود بستر تعامل و شبکه‌سازی برای شرکت‌کنندگان در دوره است.

10- خروجی‌ها

یکی دیگر از راه‌های تشخیص یک دورۀ آموزشی خوب از بد، بررسی خروجی‌ها است. در یک بررسی از دوره‌های آموزشی مشخص شد که فارغ از کیفیت و سطح دوره، معمولا حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان ابراز رضایت و 30 درصد از شرکت‌کنندگان ابراز نارضایتی می‌کنند و حدود 40 درصد هم حد وسط رضایت را انتخاب می‌کنند. اگر مباحث عمیق، پیشرفته، فنی و تکنیکال باشد، عده‌ای راضی و عده‌ای ناراضی خواهند بود و اگر موضوعات مطرح شده، سطحی و پیش‌پا افتاده باشد هم باز عده‌ای از شرکت‌کنندگان هستند که از آن راضی باشند. در نهایت، آنچه یک دورۀ آموزشی را متمایز می‌کند، خروجی‌های آن است. بررسی کردن اینکه قبل از شما چه کسانی در این دوره شرکت کرده‌اند و الان در چه جایگاهی و مشغول چه کاری هستند هم یکی از روش‌های بررسی کیفیت دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال است.

11- به‌روزرسانی محتوا

در فضای بازاریابی آنلاین هر روز ابزارهای جدیدی مطرح می‌شوند، ابزارها تغییر می‌کنند، روش استفاده از ابزارها تغییر می‌کند یا امکانات جدیدی به ابزارها اضافه می‌شود. در یک دوره بازاریابی دیجیتال، به‌روزرسانی محتوای آموزشی یکی از موضوعات بسیار مهم است. یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب، باید محتوایی به‌روز داشته باشد و متناسب با تغییراتی که در فضای دیجیتال شاهد آن هستیم، به‌روز شود.

12- پاسخ به پرسش‌های مرتبط با کسب و کارهای شرکت‌کنندگان

در یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب، سوالاتی که برای شرکت‌کنندگان در کسب و کارهایشان پیش می‌آید باید پاسخ داده شود. معدودی از دوره‌های بازاریابی دیجیتال مانند دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال چنین امکانی را فراهم کرده‌اند و در جلسات هفتگی، کسب و کارهای شرکت‌کنندگان بررسی می‌شود.

13- جمع‌بندی!

پیدا کردن یک دورۀ آنلاین بازاریابی دیجیتال خوب، کار ساده‌ای نیست. ضمن اینکه یادگیری بازاریابی دیجیتال یک فرآیند کوتاه‌مدت هم نیست. نیاز به تمرین و پشتکار دارد. انتخاب یک دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی که به شما در این مسیر پر پیچ و خم و دشوار کمک کند، با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد، کار چندان دشواری نخواهد بود. ما توصیه می‌کنیم، سری به توضیحات و پرسش و پاسخ‌های یکی از بهترین دوره‌های بازاریابی دیجیتال به انتخاب کاربران بزنید: اینجا کلیک کنید!

منبع: خبر گذاری تسنیم 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امروزه تعداد زیادی از مدیران کسب و کارها، دیجیتال مارکتینگ موفق را با رشد کسب و کارشان یکسان می‌دانند. چرا که دیجیتال مارکتینگ یک راه ایده آل برای حضور در کانون توجه طیف گسترده‌ای از افراد است. گستردگی و در دسترس بودن اینترنت، دو دلیل اصلی پهناور بودن حوزه دیجیتال مارکتینگ است. به نمونه‌های زیر توجه کنید تا فراگیر بودن استفاده از اینترنت در جهان را بهتر درک کنید.

اگر امروز نتوانید اخبار روز را از تلویزیون ببینید، از سایت‌های خبری استفاده می‌کنید.
زمانی که شما تصمیم نداشته باشید تا وقت زیادی را صرف رفت و آمد به کلاس‌های حضوری کنید، به سراغ کلاس‌های آنلاین خواهید رفت.
برای تبلیغات محصولات خود از بیلبوردهای مرکز شهر استفاده نمی‌کنید. چون معتقد هستید که همه افراد به آن دسترسی ندارند. به همین منظور، دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی را بهترین راه حل می‌دانید.
برای دور بودن از شلوغی جمعیت و امنیت در هنگام خرید، به فروشگاه‌های اینترنتی سر می‌زنید.
به شبکه‌های اجتماعی توجه می‌کنید تا به سبک زندگی ایده آل خود دست پیدا کنید.
این مثال‌ها تنها چند نتیجه منحصربه‌فرد از گسترش اینترنت هستند. بنابراین، آموزش یا خرید حضوری جای خود را به نوع مجازی داده اند. هم اکنون دیگر رنگ و بوی خرید حضوری برای افراد تازگی ندارد. چون دنیای مجازی فرصت‌های زیادی را در اختیار آن ها می‌گذارد. دسترسی راحت در هر مکان و هر زمان، باعث شده است که حدود ۹۹ درصد از مردم جهان، اینترنت را مرجع اصلی دستیابی به نیازهای خود بدانند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

مفهوم دیجیتال مارکتینگ در ۵۰ سال پیش، دانش و آگاهی درباره کار با ابزار دیجیتال برای فروش بود. در دهه ۱۹۹۰ که اصطلاح «بازاریابی دیجیتال» برای اولین بار استفاده شد، خبری از فروش آنلاین محصولات و خدمات نبود. در واقع هیچ کدام از واژه‌های این اصطلاح به طور کامل هویت نداشتند و همانند تیری در تاریکی بودند. تنها عده بسیار کمی با ابعاد این اصطلاح‌ بزرگ آشنایی داشتند.

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح تخصصی در حوزه فناوری شمرده می شد و تعداد افراد فعال در این حوزه کم بود. اما امروزه، با رشد تعداد سایت‌های آنلاین، تعداد دیجیتال مارکترها هم افزایش پیدا کرده است.

منظور از حوزه کاری دیجیتال مارکتینگ تنها مانیتور لپتاپ یک فرد که روبه‌روی او قرار دارد، نیست. دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم کلی است و نمی‌توان رابطه آن را با چیز خاصی محدود کرد.

سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل هر کدام ساختار ویژه‌ای دارند. دلیل حضور افراد در آن‌ها با هم یکسان نیست. در واقع، گسترش فضای آنلاین باعث شده است که مفهوم دیجیتال مارکتینگ همانند یک چتر ابری باشد که زیرمجموعه‌های زیادی را پوشش می‌دهد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده
بازاریابی دیجیتال نزدیک ترین واژه برای توصیف مفهوم دیجیتال مارکتینگ است. آن چیزی که در نگاه اول توجه افراد را به معنای “دیجیتال مارکتینگ” جلب می‌کند، واژه “دیجیتال” است. تعداد ابزارهای دیجیتالی که امروزه در زندگی خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، کم نیستند. رادیوی دیجیتال، تلویزیون، لپتاپ و موبایل از جمله ابزارهای دیجیتال امروز هستند.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

واژه “مارکت” در فرهنگ نامه آزاد فارسی به معنای فروشگاه و محل خرید می‌باشد. با کنار هم قرار دادن معنای مستقل هر کلمه به تعریف دیجیتال مارکتینگ خواهید رسید. واژه دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از هر ابزار دیجیتال برای رسیدن به هدف خرید و فروش محصول یا خدمات می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
پی بردن به ماهیت دیجیتال مارکتینگ در دنیا، کار سختی نیست. استفاده از روش‌های بازاریابی با ابزارهای دیجیتال همان معنای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. گسترده بودن ابزارهای دیجیتال به تعداد آن‌ها منتهی نمی‌شود. برای مثال، با استفاده از لپتاپ و اینترنت می‌توانید به هزاران سایت آنلاین خبری، فروشگاهی و آموزشی دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌ها و کارایی‌های منحصربه‌فرد ابزارهای دیجیتال باعث می‌شود که افراد به جای مراجعه فیزیکی به فروشگاه، در فضای مجازی به دنبال کالا یا خدمت مورد نیاز خود باشند.

یک کارشناس دیجیتال مارکتر این وظیفه را دارد که اقدامات لازم برای جذب هدفمند مخاطب را انجام دهد. این اقدامات کاملا به ابزارهای دیجیتال بستگی دارد. بعضی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت آنلاین هستند. برخی دیگر از این ابزارها مثل تلویزیون و رادیو آفلاین می‌باشند.

هدف دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
ضرب المثل “کسی که عازم ناکجا آباد شود، به همان جا می رسد” در حوزه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ هم دارای معنا و مفهوم است. وقتی که دیجیتال مارکتر از هدف مدیر یک کسب و کار برای دیجیتال مارکتینگ سوال می‌پرسد، به احتمال زیاد جمله‌های زیر را خواهد شنید.

“می‌خواهم محصولات بیشتری بفروشم.”
“می‌خواهم برند خودم را به افراد بیشتری معرفی کنم.”
“می‌خواهم از سایر رقبای خودم جلو بزنم.”
“می‌خواهم در فضای آنلاین بیشتر دیده شوم.”
“می‌خواهم درآمد بیشتری در بازه یک روزه، یک ماهه و یک ساله داشته باشم.”
هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست

اما اگر به دنبال پاسخ سوال ” هدف دیجیتال مارکتینگ چیست؟” باشید، باید اهداف کلی تری را در نظر بگیرید. اهداف کلی مسیر و راه دیجیتال مارکتینگ را به شما نشان خواهند داد. وقتی بتوانید فرآیندهای تعامل صحیح با مشتریان و مخاطبان را اجرا کنید، به تمامی اهداف جزئی کسب و کار خواهید رسید.

دیجیتال بودن فضای کسب و کار نباید شما را از اهداف‌تان دور کند. بنابراین، یک دیجیتال مارکتر می‌بایست برای رسیدن به هدف‌های بزرگ تر، مسیر و راه را به صورت شفاف مشخص کند. استراتژی دقیقا همان چیزی است که برای توسعه برند می‌توان از آن استفاده کرد.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ
به طور کلی، منظور از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، اشیاء یا کالاهای فیزیکی نیست. یک فرد کارشناس دیجیتال مارکتر از این ابزارها استفاده می‌کند تا به هدف نهایی خود یعنی فروش برسد. لذا، شناختن کامل هر یک از ابزارهای دیجیتال برای دستیابی به هدف یا اهداف لازم و ضروری است.

بازاریابی محتوایی
بخش اعظم پاسخ سوال “دیجیتال مارکتینگ چیست؟” به بازاریابی محتوایی مربوط می‌شود. تولید، توزیع و مدیریت محتوای ارزشمند از اصول بازاریابی محتوایی است. تنها وقتی می‌توانید به تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت بپردازید که استراتژی خود را در جهت جذب کاربر تنظیم کرده باشید.

تولید محتوای موفق از عهده هر فردی بر نخواهد آمد. چرا که آگاهی و برنامه ریزی دقیق، ۲ ابزار لازم برای فرآیند بازاریابی محتوایی و سپس دیجیتال مارکتینگ هستند.

آگاهی از آن‌جایی اهمیت دارد که انواع روش‌های هدف گذاری را بدانید. اهمیت برنامه ریزی دقیق هم با فرآیندهای بازاریابی محتوایی مرتبط است. برای مثال، دیجیتال مارکتر سایت‌ خبری برای کسب رتبه در جایگاه‌های ۱ تا ۳ گوگل باید برنامه ریزی داشته باشد. انتشار محتوای تاریخ گذشته، تغییرات چندان زیادی در میزان موفقیت سایت شما ایجاد نخواهد کرد.

بازاریابی ویروسی چیست و چرا در زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد؟
در حقیقت، دیجیتال مارکتینگ همانند یک پازل است. تا زمانی که تمامی اجزای کوچک در کنار هم قرار نگیرند، معنای دیجیتال مارکتینگ به طور واضح مشخص نخواهد بود. بازاریابی ویروسی یک نوع استراتژی برای ترویج استفاده از محصولات یا خدمات یک برند می‌باشد. اما به جای اینکه تنها خودتان برای معرفی برند یا محصولات و خدمات تلاش کنید، مردم هم به کمک شما می‌آیند و اطلاعات زیادی را بین هم رد و بدل می‌کنند.

دو عنصر اصلی در بازاریابی ویروسی، مردم و اشتراک گذاری اطلاعات در فضای دیجیتال هستند. مفهوم این جمله با یک مثال، ساده تر خواهد شد. یک عنوان بسیار جذاب بنویسید. در مرحله بعد به سراغ شبکه‌های اجتماعی خود بروید و محتوای جذاب خود را منتشر کنید. در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که اکثر افراد از محتوای جذاب شما حرف می‌زنند! زیرا محتوای شما توانسته است در مدت کوتاهی همانند یک ویروس به همه افراد سرایت کند.

بنابراین، اگر سایت اینترنتی را به تازگی افتتاح کرده باشید، برای برند سازی از بازاریابی ویروسی استفاده کنید. صبر کنید! برند سازی یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ است. برای دستیابی به سایر اهداف خود، همچنان باید ابعاد بازاریابی دیجیتال را گسترده تر کنید.

بازاریابی با موتورهای جستجو
تبلیغات در گوگل، بینگ ادز و بایدو از محبوب ترین بسترهای بازاریابی با موتورهای جستجو در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند. دیجیتال مارکتر حرفه‌ای با استراتژی هوشمند از این بسترها استفاده می‌کند.

برای استفاده از بسترهای بازاریابی با موتورهای جستجو ابتدا باید اصلی ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در نظر بگیرید.
جایگاه خود را در میان کسب و کارهای رقیب خود بسنجید.
سپس نوبت به استفاده از تبلیغات کلیکی برای ارتقاء سایت آنلاین خود به منظور افزایش تعداد مشتریان واقعی می‌رسد!
پس از در نظر گرفتن کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی، نوبت پرداخت پول است.
PPC نام دیگر تبلیغات کلیکی می‌باشد. باز شده این کلمه حاکی از آن است که شما به ازای هر کلیک از سوی کاربر، پول بپردازید.
بهینه سازی موتورهای جستجو
سئو، نام دیگر بهینه سازی موتورهای جستجو در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. به طور معمول، بهینه سازی موتورهای جستجو در دیجیتال مارکتینگ به منظور سئوی هوشمندانه یک سایت‌ اینترنتی است. ابزارهای خاصی برای دانستن میزان موفقیت در بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد. گوگل آنالیتکس و وبمستر تولز، دو ابزار محبوب در میان افراد مسلط به سئو هستند.

سئو سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو در بحث دیجیتال مارکتینگ تنها به یک روش خاص ختم نمی‌شود. به کار بردن تکنیک‌های درست باعث می‌شود تا با جستجوی محصول یا خدمات، کسب و کار شما در نخستین نتایج انواع موتورهای جستجو دیده شود.

به بیانی، این تکنیک‌ها باید به گونه‌ای به کار گرفته شوند که با جستجوی هر کلمه کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت‌تان، شما در رنک‌های اول تا سوم صفحه اول گوگل باشید. در غیر این صورت، شاهد تغییر چندانی در ترافیک سایت خود نخواهید بود.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت و ویدیو های ان را ببینید

در کل، سئو به دو زیرمجموعه دیگر هم تقسیم می‌شود. سئو داخلی و سئو خارجی در زیرمجموعه معنا و مفهوم کلی سئو قرار دارند. برای مثال، توجه به افزایش سرعت سایت در بهبود سئوی آن، تاثیرگذار خواهد بود.

در سئوی داخلی سایت، ارزیابی کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد. ابزارهای رایگان زیادی برای ارزیابی کلمات کلیدی وجود دارند. دقت در انتخاب هر یک از آن‌ها باعث می‌شود تا شما به قله موفقیت نزدیک تر شوید. وقتی که زمان مشخصی را برای انتخاب کلمه کلیدی مرتبط اختصاص بدهید، شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود.

در واقع، رقابت بر سر کلمات کلیدی و افزایش سئوی سایت حرف اول را می‌‎زند. اما قبل از رقابت بر سر کلمات کلیدی و افزایش ترافیک سایت، باید برای فرآیندهای بازاریابی خود چشم اندازی مشخص کنید.

اگر در ابتدای راه یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، نباید از نتایج تکنیک‌های سئو رنجور شوید. چون زمان تقریبا زیادی برای مشاهده نتایج تکنیک‌های بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز دارید. در این مواقع، دست از تلاش بر ندارید. چرا که وقتی دست از کوشش بردارید، مرگتان آغاز می شود! این مفهوم شاید پیش تر دور از ذهن به نظر می‌رسید، اما امروزه یک حقیقت تلخ است.

لذا، زمانی که از ادامه فعالیت خود احساس خستگی می‌کنید، به استراتژی خود هدفمندانه تر نگاه کنید و خودتان را دست کم نگیرید. صبر خود را بیشتر کنید و در جستجوی مناسب ترین راه حل برای دستیابی به رنک اول تا سوم باشید.

منبع :خبر گزاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

چند سالی است که تب دیجیتال مارکتینگ، تدریس آن و دوره فروشی در ایران بالا گرفته است. حالا دیگر هر کسی با خواندن چند مقاله خارجی یا داخلی، ادعای استادی این حوزه را دارد. کلید به دستانی که به شما وعدۀ پول‌دار شدن سریع می‌دهند! کافی است درلینکداین، اینستاگرام و یا هر جای دیگری عبارت دوره آموزش بازاریابی دیجیتال (یا دیجیتال مارکتینگ) را جستجو کنید، آن وقت است که صدها گزینه برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. در میان این نتایج اگر سوابق این اساتید را جستجو کنید، متوجه می‌شوید تعداد زیادی از آنها در واقع، استادنما هستند! زیرا تا جایی که ما می‌دانیم، استادی از دو راه به دست می‌آید: 1- از راه تحصیل 2- از راه تجربه، و بهتر اینکه هر دو گزینه با هم باشند.

با این حال، بسیاری از افرادی که عنوان استاد، مربی، مشاور و … را یدک می‌کشند، نه تنها در این حوزه تحصیل نکرده‌اند بلکه حتی تجربه لازم و مرتبط با آن را هم ندارند. البته معضلات و مشکلات برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی آنلاین محدود به ایران نیست. حتی در سایت‌های معتبری مانند Coursera و Lynda هم شاهد برگزاری دوره‌هایی با کیفیت نامطلوب هستیم.

اما کسانی که به دنبال آموزش هستند و می‌خواهند با شرکت در دوره‌های بازاریابی دیجیتال دانش و مهارتی در این زمینه کسب کنند چه باید بکنند؟ آیا آموزش و دوره را رها کرده، با جستجو و مطالعۀ منابع اینترنتی، اطلاعات جمع‌آوری کنند؟ مشخصا نه! زیرا اگر دورۀ مناسب و مدرس کاربلدی را انتخاب کرده باشید می‌توانید با صرف زمان مناسب، به علم و تجربۀ کسی که سال‌ها در این راه قدم برداشته است، دست یابید که این مهم تنها با مطالعه و بدون تجربه به دست نخواهد آمد. چه در سطح جهانی و چه در ایران حتماً نمونه‌های خوبی از دوره‌های بسیار باکیفیت وجود دارد که مخاطبان زیادی از آنها راضی بوده‌اند. ضمن اینکه یکی از مهمترین نقاط مثبت شرکت در دوره‌های آموزشی این است که یک مسیر مطالعاتی یا Road Map به شما می‌دهد که در فضای یادگیری بازاریابی دیجیتال، با توجه به گسترده بودن این فضا، تنوع و تعدد ابزارها داشتن یک مسیر مطالعاتی نقشۀ راه موضوعی بسیار مهم است.

بیایید نشانه‌هایی را بررسی کنیم که با توجه به آنها، بتوانید بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران را تشخیص بدهید و گرفتار بدترین‌ها نشوید و در دام آنها نیفتید، چرا که وقت و هزینه، دو سرمایۀ ارزشمند ما هستند که نباید به هدر بروند.

1- عدم تجربه مدرس
در اولین گام، کسی که می‌خواهد دوره بازاریابی دیجیتال تدریس کند، باید حداقل چند سالی در فضای کسب و کار از نزدیک حضور داشته باشد. این مدرس چنانچه تنها در دنیای تئوری‌هایی که آموخته است، سیر کند و دارای کسب و کاری در دنیای واقعی نباشد، نمی‌تواند مفاهیم کاربردی و راهگشا بر اساس تجربیات به مخاطبان خود منتقل کند. دنیا پر از کتاب‌های موفقیت و انگیزشی است در حالی‌که نویسندگان این کتاب‌ها، خود در شرایط عالی به سر نمی‌برند! همین‌طور فضای آموزش بازاریابی آنلاین پر از اساتیدی است که هرگز نه کسب و کار آنلاینی داشته‌اند و نه در کسب و کار آنلاینی کار کرده‌اند. نهایتاً در رزومۀ خود، کلماتی مانند «مشاور» را به کار می‌برند در حالی هیچ تجربه‌ای از «اجرا» ندارند. بنابراین لازم است قبل از شرکت در هر دوره ببینید آیا مدرس، خود، دارای کسب و کار موفقی در فضای دیجیتال هست یا نه. یعنی آیا شغلی بجز آموزش دارد یا خیر؟

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
2- عدم مهارت در تدریس
آیا هر فرد متخصصی می‌تواند دوره برگزار کند؟ آیا هر فردی که کسب و کاری در فضای دیجیتال دارد می‌تواند دوره بازاریابی دیجیتال برگزار کند؟ باز هم پاسخ، منفی است. علی‌رغم اینکه متخصص بودن و تجربه عملی داشتن، شرط مهمی است، توانایی تدریس و یاددادن هم به همان اندازه اهمیت دارد. «مهارت تدریس» یکی از مهارت‌های اساسی و کلیدی برای برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی است. چنانچه یک متخصص، مهارت یاددادن و تدریس را نداشته باشد، طبیعی است، خروجی دوره‌هایش اثربخش نخواهد بود.

یک مدرس خوب بازاریابی آنلاین، باید علاوه بر تسلط داشتن بر مفاهیمی که قرار است آموزش دهد (چه به صورت تئوری و چه به صورت عملی)، توانایی تدریس موثر را هم داشته باشد. باید بداند آموزش او از کجا شروع و به کجا ختم خواهد شد. باید بتواند آنچه را در ذهن دارد، به شکل مناسب، موثر، مرتب و ساختارمند انتقال بدهد.

3- عدم درک فضای کسب و کار ایران
بسیاری از دوره‌هایی که برگزار می‌شود، تناسبی با محیط کسب و کار در ایران (چه آنلاین و چه آفلاین) ندارد. زیرا بر اساس آموزه‌های منابع خارجی هستند. بسیاری از برگزارکنندگان دوره‌ها، مطالبی که قرار است در دوره خود تدریس کنند را از سایت‌های انگلیسی زبان خوبی مانند هاب‌اسپات و … گردآوری می‌کنند. طبیعی است که شرکت‌کننده بعد از فراگیری این مباحث، قابلیت پیاده‌سازی آن را در فضای کسب و کار داخلی نداشته باشد و عملا شرکت در آن دوره برای او بدون خروجی خواهد بود. یک مدرس خوب بایستی درک درستی از رفتار مصرف کننده آنلاین ایرانی داشته باشد و مباحثی که ارائه می‌دهد متناسب با محیط کسب و کار داخلی باشد.

4- عدم تشخیص راهکار و تعمیم یک راهکار به همۀ معضلات
در بسیاری از دوره‌هایی که برگزار می‌شود، مدرس در هر حوزه‌ای که تخصص یا بر هر ابزاری که تسلط دارد، همان حوزه یا ابزار را به عنوان راه نجات همۀ کسب و کارها در نظر می‌گیرد و معرفی می‌کند. آنکه تخصص و تجربه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد، بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام خلاصه می‌کند و آنکه چند روزی در لینکداین حضور داشته، کلید حل مشکلات تمام کسب و کارها را لینکداین معرفی می‌کند. آنکه اندکی سئو آموخته یا تجربه کرده، نسخۀ SEO را برای همه می‌پیچید و آنکه چند ریالی در مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا یا وب‌سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور به دست آورده، این پلت‌فرم‌ها را به عنوان بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کند. در حالی که هر کسب و کاری با توجه به رفتارمصرف کننده، سگمنت و رقبا، ممکن است در جاهای مختلفی و با استفاده از ابزارهای مختلفی موفق باشد. به عنوان مثال ممکن است شبکه‌های اجتماعی برای خدمات یا محصول یک کسب و کار نجات دهنده باشد، اما در کسب و کاری دیگر بی‌اثر باشد و سایت و سئو راه موفقیت آن باشند. انتخاب و استفادۀ هوشمندانه از این ابزارها، یک استراتژی است و در اغلب دوره‌ها آنچه آموزش داده نمی‌شود، همین دید راهبردی به فضای کسب و کار و چگونگی به خدمت گرفتن به موقع ابزارهای دیجیتال برای موفقیت کسب و کار در فضای آنلاین است.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

5- عدم تناسب دوره با کسب و کار خاص
هر دوره‌ای لزوما برای هر نوع کسب و کاری مناسب نیست. ممکن است یک دوره برای راه‌اندازی یک استارتاپ خوب باشد. یا یک دوره به درد ارائه‌دهندگان خدمت بر بستر اینترنت بخورد، یا یک دوره بیشتر روی فروش محصول تمرکز کرده باشد. در توضیحات یک دوره ذکر نمی‌شود که این دوره برای چه کسب و کاری مناسب است.

6- ارائه مدارک بی‌ارزش در دوره
بسیاری از افراد و حتی موسسات برای فروختن دورۀ خود، نوید ارائه مدارک بین‌المللی یا قابل ترجمه می‌دهند. این در حالی است که در واقعیت هر کاغذی قابل ترجمه است! موضوع مهم این است: این مدرک کجا قرار است ارائه شود؟ آیا آنجا، مدرکی که ارائه می‌شود را معتبر می‌داند؟ مثلاً اگر قرار است مهاجرت کنید آیا در کشور مقصد، مدرکی که قرار است به شما ارائه شود مورد پذیرش کسب و کارها یا دانشگاه‌ها هست؟ واقعیت این است که بسیاری از این مدارک در هنگام اپلای کردن و مهاجرت، هیچ گونه ارزش و اعتباری برای شما نخواهند داشت. در همین کسب و کارهای داخلی هم این مدارک، اعتباری ندارند. بنابراین صرفاً دریافت یک مدرک که جایی اعتباری ندارد دلیل خوبی برای شرکت در یک دوره نیست. مگر اینکه از قاب کردن مدارک مختلف بر دیوار اتاقتان احساس رضایت می‌کنید.

7- عدم پشتیبانی و خدمات پس از فروش
آنچه یک دورۀ آموزشی بازاریابی دیجیتال را با دوره‌‌های دیگر متمایز می‌کند، خدمات پس از فروش آن است! بسیاری تصور می‌کنند خدمات پس از فروش، فقط برای اتومبیل یا ماشین لباس‌شویی است! در صورتی که بیشترین نیاز به خدمات پس از فروش، در آموزش است. افراد وقتی در برخی از دوره‌ها که در قالب یک یا چند وبینار، لایو و یا تعدادی ویدئوی ضبط شده هستند، شرکت می‌کنند چنانچه دچار مشکل یا سوالی شوند با عدم پاسخ مدرس به سوالات روبرو می‌شوند. این در حالی است که هر دوره باید دارای خدمات پس از فروش و رفع اشکال باشد و مدرس باید پاسخگوی سوالات باشد.

8- آموزش فقط تئوری و بس!
در بسیاری از دوره‌های دیجیتال مارکتینگ به علت عدم تسلط و تجربه کافی مدرس در حوزه مورد بحث، آموزش‌ها صرفاً به صورت تئوری بیان می‌شود. مدرس دیگر کاری با این موضوع ندارد که آیا دانش‌پذیر متوجه مفهوم شد یا نه؟ این در حالی است که بسیاری از مباحث در دیجیتال مارکتینگ عملی هستند و با ارائه تمرین از سوی مدرس و قرار دادن دانش‌پذیر در فضای عملی، به صورت کامل فرا گرفته خواهند شد.

9- شبکه‌سازی و تعامل
یکی از راه‌های عمیق شدن یادگیری، شبکه‌سازی، تعامل و به اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌کنندگان یک دوره آموزشی است. بسیاری از دوره‌های بی کیفیت، از شبکه‌سازی و فراهم کردن بستری برای تعامل و ارتباط شرکت‌کنندگان خودداری می‌کنند چرا که می‌دانند به دلیل کیفیت پایین محتوای آموزشی، در صورت فراهم کردن بستری برای تعامل شرکت‌کنندگان، صدای اعتراضات بلند می‌شود. یکی از راه‌های تشخیص دوره‌های خوب از بد، بررسی وجود بستر تعامل و شبکه‌سازی برای شرکت‌کنندگان در دوره است.

10- خروجی‌ها
یکی دیگر از راه‌های تشخیص یک دورۀ آموزشی خوب از بد، بررسی خروجی‌ها است. در یک بررسی از دوره‌های آموزشی مشخص شد که فارغ از کیفیت و سطح دوره، معمولا حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان ابراز رضایت و 30 درصد از شرکت‌کنندگان ابراز نارضایتی می‌کنند و حدود 40 درصد هم حد وسط رضایت را انتخاب می‌کنند. اگر مباحث عمیق، پیشرفته، فنی و تکنیکال باشد، عده‌ای راضی و عده‌ای ناراضی خواهند بود و اگر موضوعات مطرح شده، سطحی و پیش‌پا افتاده باشد هم باز عده‌ای از شرکت‌کنندگان هستند که از آن راضی باشند. در نهایت، آنچه یک دورۀ آموزشی را متمایز می‌کند، خروجی‌های آن است. بررسی کردن اینکه قبل از شما چه کسانی در این دوره شرکت کرده‌اند و الان در چه جایگاهی و مشغول چه کاری هستند هم یکی از روش‌های بررسی کیفیت دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال است.

11- به‌روزرسانی محتوا
در فضای بازاریابی آنلاین هر روز ابزارهای جدیدی مطرح می‌شوند، ابزارها تغییر می‌کنند، روش استفاده از ابزارها تغییر می‌کند یا امکانات جدیدی به ابزارها اضافه می‌شود. در یک دوره بازاریابی دیجیتال، به‌روزرسانی محتوای آموزشی یکی از موضوعات بسیار مهم است. یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب، باید محتوایی به‌روز داشته باشد و متناسب با تغییراتی که در فضای دیجیتال شاهد آن هستیم، به‌روز شود.

12- پاسخ به پرسش‌های مرتبط با کسب و کارهای شرکت‌کنندگان
در یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب، سوالاتی که برای شرکت‌کنندگان در کسب و کارهایشان پیش می‌آید باید پاسخ داده شود. معدودی از دوره‌های بازاریابی دیجیتال مانند دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال چنین امکانی را فراهم کرده‌اند و در جلسات هفتگی، کسب و کارهای شرکت‌کنندگان بررسی می‌شود.

برای دیدن ویدیو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

13- جمع‌بندی!
پیدا کردن یک دورۀ آنلاین بازاریابی دیجیتال خوب، کار ساده‌ای نیست. ضمن اینکه یادگیری بازاریابی دیجیتال یک فرآیند کوتاه‌مدت هم نیست. نیاز به تمرین و پشتکار دارد. انتخاب یک دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی که به شما در این مسیر پر پیچ و خم و دشوار کمک کند، با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد، کار چندان دشواری نخواهد بود. ما توصیه می‌کنیم، سری به توضیحات و پرسش و پاسخ‌های یکی از بهترین دوره‌های بازاریابی دیجیتال به انتخاب کاربران بزنید: اینجا کلیک کنید!

منبع: تجارت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال همواره همانند یک دروازه قدرتمند برای تجارت و پیشرفت در کسب و کار است. قبل از شناخت بازاریابی دیجیتال ابتدا باید ابزارها و فعالیتهای مربوط به آن را بشناسید تا بتوانید درک درستی از این روش درآمد داشته باشید.
به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، بازاریابی دیجیتال همواره همانند یک دروازه قدرتمند برای تجارت و پیشرفت در کسب و کار است. قبل از شناخت بازاریابی دیجیتال ابتدا باید ابزارها و فعالیتهای مربوط به آن را بشناسید تا بتوانید درک درستی از این روش درآمد داشته باشید. این ابزارها (شبکه های اجتماعی، بروشورهای آنلاین، کتابهای الکترونیکی، بازاریابی ایمیلی، وبسایت خود و پستها و وبلاگها) را شامل میگردد. برخی از افراد عملکرد بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی را عملاً یکسان می پندارند، درصورتی‌که این دو از هم جدا و دارای تفاوت هایی هستند که ما در این مقاله سعی بر شناخت بیشتر این روشها داریم.

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی یک فرصت طلایی

بازاریابی دیجیتال و ارتباط با مشتری
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یک نوع بازاریابی برای خدمات و محصولات است و در آن از ابزارهای دیجیتال استفاده میشود. در دنیای مجازی و فضای اینترنت این روش بسیار کارآمد بوده و افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند، همواره سعی بر افزایش بازدیدکنندگان وبسایت خود دارند. طی چند دهه بازاریابی دیجیتال گسترش یافته و تا زمانی که فناوری در حال پیشرفت است، دیجیتال مارکتینگ نیز توسعه پیدا میکند.

در رابطه با تبلیغات اینترنتی باید بگوییم زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال محسوب می گردند. شامل تبلیغاتی است که به‌صورت آنلاین به اینترنت متصل میشود. تبلیغات اینترنتی محدود به زمان و مکان نبوده و موثرترین روش جهت ارتباط برقرار کردن و آگاه ساختن جهانیان از برندی خاص میباشد. اگر به دنبال روشی آسان و کم هزینه برای بازاریابی خود هستید، تبلیغات اینترنتی می تواند سودمند واقع شود.

در واقع تبلیغات و بازاریابی دیجیتال دو هدف مشترک دارند (افزایش بازدید وبسایت از برند و محصولات، افزایش درآمد کلی) که این دو هدف استراتژی بازاریابی سازمان و شرکت محسوب می شود؛ بنابراین تعجبی ندارد، بازاریابی دیجیتال هر روز پیشرفت کرده و برای هر شرکتی یک ضرورت باشد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی یک فرصت طلایی

بازاریابی و تبلیغات
5 مزیت بازاریابی دیجیتال نسبت به روش سنتی
بازاریابی دیجیتال قدرتمندترین شکل بازاریابی
بازاریابی دیجیتال این امکان را برای صاحبان برند فراهم میسازد که با مخاطبان خود به راحتی در ارتباط بوده و محصولات و نام تجاری خود را به سرتاسر کشور و حتی جهان نشان دهند. جذب مخاطبین و ارزان بودن آن نسبت به سایر رسانه ها موجب محبوبیت دیجیتال مارکتینگ گشته و در هر لحظه می توانید اطلاعات مفیدی به دست مخاطبین برسانید.

منبع: خبرگذاری دانشجو

مقرون بهصرفه
یک کسب و کار میتواند در قدمهای اولیه خود برای بازاریابی به جای استفاده از رسانه های گران قیمت مانند تلویزیون و مجله از راهکارهای قدرتمند در عین حال ارزان استفاده نماید. دیجیتال مارکتینگ روشی نوین در جهت کنترل و مدیریت هزینه میباشد.

قابل اندازه گیری
با داشتن این ویژگی شما به راحتی می توانید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید. درواقع در هر قدم متوجه خواهید شد که چه چیزی در بهبود کار شما نتیجه بخش است تا همان استراتژی را به کار بگیرید.

 

5 مزیت بازاریابی دیجیتال نسبت به روش سنتی
دسترسی به مخاطبین بیشتر
از آنجایی که بازاریابی دیجیتال مبتنی بر اینترنت است از این طریق شما میتوانید با افراد متعددی در ارتباط باشید. کسب و کار شما با استفاده از این کمپین بازاریابی در سراسر جهان قابل مشاهده بوده و از طریق بازاریابی ایمیلی و رسانههای اجتماعی میتوانید با مخاطبین بسیاری در ارتباط باشید.

برای شرکت  در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ همین الان در دوره ثبت نام کنید 

بدست آوردن شهرت در کسب و کار
به گزارش وبسایت نوآوری های روز همه دوست دارند که در کسب و کار خود به شهرت دست یابند. بازاریابی دیجیتال این توانایی را دارد تا از طریق وبسایت و سایر رسانه ها با مشتریان خود در ارتباط بوده و از سلیقه و نظرات آنان باخبر شوید و در این صورت هر قدر میزان بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابد، افراد بیشتری جذب نام برند و شرکتتان میشوند. فراموش نکنید در دنیای دیجیتال امروز، کسب و کار دیجیتالی موثرترین راه برای به دست آوردن درآمدهای کلان و رسیدن به قله موفقیت است.

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی یک فرصت طلایی

تاثیر شگفت انگیز تبلیغات اینترنتی در کسب و کار
تبلیغات اینترنتی یک روش موثر برای نمایش محصولات و نام تجاری شما در صفحه وب است. تبلیغات در اینترنت با توجه به افزایش روزافزون مخاطبان اینترنتی و شبکه های مجازی از مزیتهای قابل توجهی برخوردار می باشد. از این مزایا میتوان به ارتباط دوطرفه با مشتریان، دسترسی به سطح جهانی و جذب مخاطبین بیشتر، توانایی فروش و طراحی پیام آگهی اشاره نمود.

منظور از ارتباط دوطرفه اشاره به این موضوع دارد که مخاطبین علاوه بر دریافت تبلیغات شما قادر هستند نظرات خود را ثبت و هر سؤال و خواستهای هم که داشته اند، مطرح کنند. پس از به نمایش گذاشتن آگاهی خود امکان فروش محصولات نیز بلافاصله فراهم خواهد شد. یکی از مدیران موفق در این زمینه اظهار داشت تبلیغات اینترنتی با دسترسی شبانهروزی خود در سطح جهانی و دارا بودن عملکرد 24 ساعته افراد بسیاری را جذب خود میکند.

تاثیر شگفت انگیز تبلیغات اینترنتی در کسب و کار

از دیگر ویژگی هایی که میتوان برای این روش در نظر داشت ماهیت اندازه گیری آن بوده که کمتر مورد توجه قرار میگیرد در صورتی که تحلیل و بررسی پارامترهای مورد نظر، از بزرگترین مزیتهای بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. امروزه شرکتهای بسیاری برای افزایش مشتری و بهترین بودن با یکدیگر در حال رقابت می باشد به همین دلیل توصیه می کنیم برای موفقیت در کسب و کار نگاهی به ایده و نظرات مدیران موفق بیندازید تا درک بهتری از بازاریابی دیجیتال و روشهای تبلیغی داشته باشید.

نگاهی بر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
همان‌طور که در قسمتهای فوق اشاره نمودیم، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال دارای ابزارهایی میباشد که از طریق آنها میتوان به موفقیتهای شگرفی در کسب و کار دست یافت و وجود هر یک از این ابزارها در هر سازمانی ضرورت دارد. برای درک بیشتر بازاریابی دیجیتال با ما همراه باشید.

وبسایت
یکی از اصلی ترین قسمتهای دیجیتال مارکتینگ وبسایت است. طراحی یک وبسایت با قالب هایی چشمگیر و زیبا و درعین‌حال ساده افراد زیادی را در سطح اینترنت به سمت برند شما جذب مینماید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که با نداشتن وبسایت شما در جذب مشتری و تبلیغات خود موفق نخواهید شد، زیرا ارزشمندترین رسانهای که مخاطبان زیادی را جذب میکند، گوگل است و این موضوع ثابت شده میباشد.

 

ایجاد وبسایت برای بازاریابی دیجیتال
رسانه های اجتماعی
قدرت و تاثیر شبکه های اجتماعی برای همه عموم ثابت شده است. امروزه بیشتر افراد جهان از کوچک تا بزرگ نیمی از وقت خود را در فضای مجازی صرف کرده و می توان گفت پرمخاطب‌ترین رسانه مربوط به شبکه های اجتماعی میباشد. ایجاد تبلیغات و بازاریابی در این شبکه ها میتواند شما را در کسبوکارتان به موفقیت رسانده و دیگر شرکتها توان مقابله با شما را نداشته باشند.

ایمیل مارکتینگ
از دیگر ابزارهای موثر دیجیتال مارکتینگ می توان به بازاریابی ایمیلی اشاره کرد. هنوز هم بازاریابی از طریق ایمیل قدرت خود را داشته و هیچ شرکتی بدون کسب موفقیت از آن خارج نشده است. ممکن است نسبت به این رسانه توجه کافی نشود اما باز هم میگویم که ایمیل مخاطبین شما را به مشتریان وفادار تبدیل میکند. این روش بازاریابی اینترنتی بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای شما را در صدر شرکتها قرار میدهد.

 در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

ایمیل مارکتینگ
جمع بندی نهایی
تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هر دو با پیروی از اینترنت راه مشترکی را پیموده و هیچکس با استفاده از این دو روش دست خالی باز نخواهد گشت. مطمئناً هر شرکت و صاحب شغلی برای رقابت با رقیبان خود در سطح کسب و کار به دنبال بهترین ایده و روشهای موفقیت میباشد.

حال چه روشی بهتر از اینکه هم هزینه بسیار ناچیزی صرف کنید و هم به موفقیت صددرصدی برسید. فراموش نکنید همیشه به دنبال رسانه ای باشید که مخاطبان زیادی در خود دارد. طراحی وب سایت، شبکه های اجتماعی و ... شرکت تجاری شما را در سطح جهانی به معروفیت رسانده و راهی برای پیشبرد شما و رسیدن به سودآوری بالا میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

همانطور که می‌دانید امروزه تبلیغات سنتی جای خود را به بازاریابی دیجیتالی داده و همانند گذشته بازخورد مناسبی را به همراه ندارد. روزانه شاهد هستیم که بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات محصول و برند خود از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند.

بستری که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها فراهم می‌کند باعث شده تا با استفاده از روش های مختلفی که در این فضا وجود دارد، کمک بسیاری به گسترش کسب و کارها کند و در نهایت آنها را به هدف خود، که فروش بیشتر است برساند.

هر کسب و کاری برای فعالیت در این فضا نیاز دارد تا از خدمات بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند خدمات سئو سایت ، خدمات تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و... برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

یکی از موضوعات مهم در خدمات دیجیتال مارکتینگ قیمت تولید محتوا و تعرفه سئو سایت است که انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هدفمند و تاثیرگذار هزینه کنید.

آژانس های بسیاری در این حوزه حضور دارند که به صورت تخصصی شما را در این بستر همراهی می‌کنند. اما انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عواملی است که باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا هم آژانس معتبر و متخصصی است که با به کارگیری نیروهای با تجربه و مجرب مدیریت تمامی کارها را برعهده می‌گیرد و کمک می‌کند تا با کمترین هزینه به اهداف کسب و کار خود برسید.

در بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ چه می‌گذرد؟

همانطور که گفته شد تعداد زیادی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس نوین مارکتینگ، راتین، نوآد، رسپیناتک و آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا و... در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند. اما مسئله ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که، همه‌ی آنها وظیفه‌ی مشخص و شبیه هم را ندارند. ولی همگی آنها با به کارگیری شیوه ‌های نوین بازاریابی در تلاش هستند تا فروش کسب و کار شما را افزایش دهند.

شما می توانید به جای اینکه برای هر کدام از خدمات دیجیتال مارکتینگ یک یا چند نیروی متخصص استخدام کنید به سراغ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بروید تا هم هزینه های خود را کاهش دهید و هم اینکه بهترین نتیجه را در بازاریابی اینترنتی بگیرید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

به طور کلی در این آژانس ها تمامی مباحث فنی برای هر کسب و کار ، به صورت تخصصی بررسی و روش‌های خلاقانه ای ارائه می شود. می‌توان گفت این گونه آژانس ها یک نمونه‌ی جدید از آژانس‌های تبلیغاتی است که در سال‌های گذشته در زمینه بازاریابی سنتی فعالیت داشتند.

7 وظیفه ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید!

آشنایی با وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کارها ضروری است. زیرا باعث می شود تا بتوانند با آگاهی کامل مسئولیت های دیجیتال مارکتینگ خود را به آژانس ها سپرده و همکاری خوبی با آنها داشته باشند. همچنین می توانند به راحتی تمامی کارهایی که مربوط به دیجیتال مارکتینگ است را پیگیری کنند.

حال به بررسی وظایف میپردازیم :

مطالعه بازار و کسب و کار

آژانسی موفق است که پیش از ارائه هر خدماتی، شناخت درست و جامعی از کسب و کار متقاضی و بازار هدف آن داشته باشد.

اولین وظیفه ای که باید به آن توجه ویژه ای کرد، مطالعه بازار هدف و کسب و کار است که اگر به درستی انجام شود بازدهی بالایی برای آنها به ارمغان خواهد داشت.

برای یادگیری بیشتر در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تدوین استراتژی و برنامه

داشتن یک استراتژیست خوب و با تجربه، تاثیر بسزایی در موفقیت پروژه ها دارد. تدوین استراتژی و برنامه چه برای پروژه های کوچک مانند سئو یک کلمه کلیدی خاص و چه برای پروژه های بزرگ، وظیفه ای بسیار مهم و غیر قابل حذف بوده به طوری که داشتن یک استراتژی خوب و اصولی احتمال شکست در آن پروژه را به حداقل می رساند.

با انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ می توانید موثرترین استراتژی ها را برای سایت خودتان داشته باشید.

سئو سایت

اگر سایتی محتوای خوب و جذابی داشته باشد اما دیده نشود نمیتواند بازدهی خوبی را به همراه داشته باشد. تنها راه برای دیده شدن در گوگل، نشستن در صفحه اول گوگل بوده که این کار توسط سئو امکان پذیر است.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که خدمات سئو سایت چیست؟ انجام خدمات سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بتوانید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

بهتر است بدانید روزانه افراد زیادی کلمات مربوط به حوزه کسب و کار شما را در گوگل سرچ می کنند که جذب این کاربران علاوه بر تاثیرگذار بودن در آگاهی از برند می تواند شما را به فروش و درآمد فوق العاده ای برساند.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از 7 وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بوده، به طوری که داشتن تیم متخصص و با تجربه در این زمینه یکی از حیاتی ترین مسائل برای آنها است.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از وظایفی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت توسط متخصصان این حوزه نقش موثری در دیده شدن آن کسب و کار و در نهایت رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

این گونه آژانس ها موظف اند تیم تولید محتوای خود را طوری تشکیل دهد که هر یک درک عمیقی از محتوای با کیفیت و متناسب با فضای وب، ذهن خلاق و توانمند برای نگارش ، مسلط به اصول نگارشی و درست نویسی باشند.

خدمات تولید محتوای متنی نیز یکی از خدماتی است که توسط آژانس های تولید محتوا و هم چنین بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام می شود.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

طراحی سایت و اپلیکیشن

به وسیله سایت و اپلیکیشن است که میتوان سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارها عرضه کرد. زیرا سایت و اپلیکیشن محیطی را فراهم می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید در غیر این صورت فعالیت های بازاریابی اینترنتی بی معنا می‌شود. به طور کلی طراحی سایت و اپلیکیشن یکی از اصلی ترین وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در رسانه‌های مختلف دیجیتال و مدیریت آنها یکی از بخش هایی است که نقش موثری در بازاریابی دیجیتال دارد و با اهدافی مانند فروش محصول یا برندسازی انجام می‌گیرد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

آخرین وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ، داشتن تیم متخصص و مسلط به اصول بازاریابی در حوزه شبکه های اجتماعی است زیرا باعث میشود تا بتوانند مشتریان وفاداری برای کسب و کارها از این شبکه ‌ی پرطرفدار جذب کنند.

افراد متخصص باید شناخت و آگاهی کافی از انواع رسانه های اجتماعی و نحوه کارکرد و ویژگی های آنها داشته و همچنین مسلط به تمامی روش های افزایش فالور در شبکه های اجتماعی باشند.

منبع: خبرگذاری ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازار؛ گروه فن آوری اطلاعات: بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از بازاریابی قرار گرفته است. با توجه به استفاده گسترده از گوشی همراه و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان در سالهای اخیر، امروزه به عنوان دانش و تخصص مورد توجه است. بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (همچون وب، موبایل یاشبکه های اجتماعی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عین حال که حمید رضا عظیمی، مدرس این حوزه، با اینکه ایران را از لحاظ زیر ساختها در حد خوبی می داند؛ اما معتقد است ضوابط شفافی در این حوزه هنوز وجود ندارد. در همین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با سید حمیدرضا عظیمی، مدرس دیجیتال مارکتینگ و مشاور کسب و کار، که نزدیک به۲۰ سال در این حوزه فعالیت می کند، انجام داده است؛ که در ادامه از نظرتان می گذرد.

*در ابتدا درباره اینکه بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ چیست،توضیح دهید؛ و درادامه بفرمایید این نوع بازاریابی به چه روشها و از طریق چه ابزارهایی انجام می شود؟
دیجیتال مارکتینگ زیر بخش بازاریابی است و با استفاده از ابزار دیجیتال، امورو اهداف بازاریابی انجام می شود، همچون جذب و پیدا کردن مشتری و فروش که البته یکی از اهدافش است. هچنین ابزارهای متعدد در فضای آنلاین برای بازاریابی دیجیتال داریم که یکی موتورهای جستجو (Search engine marketing) است به طوریکه در این روش به روشهای مختلف کسب و کار معرفی و مشتری پیدا می کنیم و Search engine optimization یکی از این ابزارهاست. همچنین ابزار شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا لینکدین و فیس بوک و توییتر ابزارهای اجتماعی هستند. همینطور با ایمیل اطلاعات رسانی میتوانیم انجام دهیم ویابا ابزار نمایش بنر به شکل هوشمند در وب‌سایت‌های پرترافیک می تواند این کار صورت گیرد و همچنین بازاریابی ویدیویی هم یکی دیگر از ابزارهاست.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 


*مزیتهای بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی چه مواردی هستند؟ در این باره توضیح دهید.
من به عنوان کسی که تقریبا ۲۰ سال درا ین حوزه فعالیت دارم مهمترین مزیت بازاریابی اینترنتی را نسبت به بازاریابی سنتی هوشمندی آن می دانم. هوشمندی به این معنا که تبلیغات را تنها به مخاطب خاص که مدنظر است، می رساند. مثال بزنم در اتوبان، افراد صرف نظر از سطح تحصیلات و یا علایق و شغل یا جنسیت، باید همگی بیلبوردی را ببینید که در اتوبان قرار دارد. اما در فضای آنلاین افراد به طور هدفمند مورد تفکیک قرار می گیرد و مثلا برای فردی که متنی درباره سلامتی را مطالعه می کند تبلیغات مربوطه به سلامت یا فردی که قیمت سهام فولاد یا از این دست اطلاعات را نگاه کند تبلیغات مربوط به کارگزاری یا صندوق سرمایه گذاری را می تواند ببیند و مثل آن بیلبورد در اتوبان نیست که همه بایستی تبلیع واحدی راببینند. مزیت دیگرش انعطاف پذیری و سرعت است مثلا اگر دربازاریابی سنتی نسبت به تبلیغات دچار اشتباهی شده باشیم برای اصلاح آن یا متوقف کردن اش راه سختی داریم اما درفضای اینترنت با چند تا کلیک می توان متوقف کرد. در عین حال علاوه بر هدفمندی اش، هزینه بابت یک بار دیده شدن هم، کم هزینه تر است.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 


*اگربه چه مواردی در بازاریابی دیجیتال توجه نکنیم، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید؟
یکی ازا ین موارد این است که افرادی در فضای آنلاین و بازاریابی اینترنتی تحت تاثیر هیجانات قرار می گیرندو به جزییات دقت نمی کنند مثلایکی از این جزییات شناخت مخاطب است؛ مثلا کپی کردن از یک صفحه فردی که در کسب و کاری موفق بوده و کپی آن در کسب و کار دیگر ، کار اشتباه است از این رو عدم شناخت شخصیت و دسته بندی مخاطب یکی از این موارد است. همچنین تصور می کنند بازاریابی ابزاری سریع است که زود جواب می دهد؛ یعنی اگر امروز تبلیغ کنند فردا انتطار دارند به فروش بینجامد. همانطورکه اشاره کردم یکی از نتایج بازاریابی، فروش است و آنها که این فکر را دارند، افرادی هستند که صبر ندارند از این رو عدم طی کردن مسیر به طورکامل یکی از اشتباهات بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای کوچک و متوسط است.
*درایران بازاریابی دیجیتال با چه چالشهایی همراه است؟ از لحاظ زیر ساخت های فنی یافضاهای اجتماعی یا موارد دیگر؟ در این باره نظرتان چیست؟
به نظرم ما به لحاظ زیر ساخت فنی و آنلاین و پهنای باند در منطقه و بلکه از خیلی از کشورهای توسعه یافته هم آن قدرها عقب نیستیم و اما یکی از چالشهاعدم شفافیت ضوابط و چارچوب است چرا که از جمله چالشها برای بازیگران این حوزه و برندهای شناخته و اینفلونسرها یی که خلق شدند این است که نمید انند چه چیزی را انجام بدهند که جلوی شان گرفته نشود ودر عین حال نمید انند متصدی این موضوع چه کسی ویا ارگانی است. برای مثال از جمله این موارد کسب و کارهای حوزه پوشاک، آرایشگاهها، باشگاههای ورزشی هستند که شاید دارای بیشترین چالش هستند. همینطور برای فروشگاههای اینترنتی چارچوب فعالیتی وجود ندارند هرچند کارهایی دراین باره شده اما همچنان آنطور که باید شفاف نیست. چالش دیگر این فضا مساله استفاده از ابزار مکان محور است مثلا رستورانی در اکباتان می خواهد برای مشتریان همان منطقه بازاریابی کند اما ابزاری توانمند برای تبلیغات در یک منطقه با استفاده از اینترنت نداریم. هرچند گوگل سرویس های موثری در این حوزه دارد اما متاسفانه به دلیل تحریمها اجازه و امکان استفاده از این سرویسهای محلی را نداریم. از اینرو نبود سرویس مشابه کاربردی در ایران با دقت محلی یکی دیگر موارد است، که باید به آن توجه و رسیدگی شود.

* میزان رشد دیجیتال مارکتینگ در ایران طی این سالهای اخیر در چه وضعیتی قرار دارد و دلایل رشد آن چه بوده است؟
من به عنوان فعال این حوزه اشاره کنم که یکی ازعلل رشدتغییر فرهنگ بوده است مثلا در سال۱۳۸۲ کسی بافروشگاه اینترنتی آشنایی نداشت اما از ۹۵ به این سمت سرمایه گذاری ریالی خوبی در فضای آنلاین شاهد بودیم و دیجیتال مارکتینگ هم رشد خوبی را تجربه کرده است و به نظرم شرایط و ابزار و متخصصین خوبی داریم و خیلی از شرکتها هم درحال استفاده هستند. البته همانطور که دربالا اشاره کردم افرادفکر می کنند این ابزار معجزه می کند و مثلا طی دو، سه ماه کسب و کارشان شاهد تحول آنچنانی خواهد بود؛ اما باید این باور تغییر کند.
* به نظر شما مدت انتظار برای برگشت سرمایه در این حوزه چه قدر است؟
سوال خوبی پرسیدید. روشهای مختلفی د اریم مثلا برای کسب وکار خانگی که صبر زیادی ندارند از راهکار کوتاه مدت و میان مدت استفاده می شود یعنی از سه ماه تا ۹ ماه به کارفرما خروجی می دهد. اما برای کسب و کارهای بزرگ مثل شرکت فولاد یا یک شرکت بزرگ مبلمان برای آنها پنل کوچک در نظر گرفته نمی شود ؛ چراکه یک شرکت مبلمان بخواهد ۵ میلیون تومان خروجی اش را افزایش د هدبه چشم نمی آید درحالی که انتظار افزایش۱۰ تا ۲۰ درصدی را دارد و مثلا خروجی در حد۷۰۰ میلیون تومان به بالاباشد برای این شرکتهای متوسط و بزرگ حداقل ۹ ماه تا یکسال زمان لازم است.

*تاثیر دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آنلاین روی اقتصاد کلان کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
باید اشاره کنم که شیوع کرونا باعث رشد این فضا ی آنلاین شده است. مثلا استفاده از بازارهای دیجیتال یا آموزشهای آنلاین ویا دورکاریها و یا تامین مایحتاج مردم به طوریکه که بخش معنا داری از خریدها به شکل آنلاین انجام می گیرد یا در بخش استخدام هیچ بخش به اندازه بخش آنلاین استخدام نداشته است. این موارد همگی بر اقتصاد کلان اثرد ارد و به عبارتی می توان گفت که روی رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی به طور معناداری بخش آنلاین تاثیر گذار است. ازطرفی توسعه اقتصادی به افزایش بهره وری و اثر بخشی نیاز د ارد، فضای آنلاین این اثر بخشی را افزایش داده که می توان به مواردی همچون کاهش ترافیک و افزایش سرعت و یا رصد کردن و نظارت بر کارمندان و موارد دیگر اشاره کرد.

*در دنیا بیشتر چه نوع کسب وکارهایی از این نوع بازاریابی بهره می برند؟ آیا می توانید در این خصوص دسته بندی ارایه دهید.
من یک دسته بندی کلی ارایه می دهم و سپس به جزییات می پردازم. کسب وکارهای b۲b به شدت، اینترنت روی آنها تاثیر دارد مثل علی بابا یا کسب و کارهای b۲c مثل آمازون یا دیجی کالا. کسب وکارهای c۲c مثل دیوار، که مشتری با مشتری در ارتباطند و البته دسته بندی دیگری داریم b۲g یا برعکس g۲b (Government-to-Business)در این دو مورد اخیر اینترنت درآنها نقشی ندارندچون وقتی پای دولت وسط است شکلهای بازاریابی تابع روابط است. در عین حال که اینترنت دو نقش دارد یکی به شکل مستقیم تاثیر دارد و روی هسته کار می شود مثل فروشگاه اینترنتی و یا به شکل ابزاری کمک می کند، مثلا در صنعت فولاد یا ساختمان انتظار نداریم که برای یک ساختمان ۱۶ طبقه تیرآهن به صورت اینترنتی خریده شود اما اینجا اینترنت به شکل غیرمستقیم می تواند اطلاعات را در اختیار افراد گذاشته و کمک کند تا معامله در بستر دیگر مثل بانکداری اینترنتی اتفاق بیفتد. اما آنجایی که بیشتر به چشم مردم می آید در بسترهای b۲c است که می توان به صنایع پوشاک، صنایع غذایی و یا صنایع آی تی (در حوزه خریدوفروش ابزارهای الکترونیکی مثل لپ تاپ وغیره) یا در بخش تولید نرم افزار و در بخش بازی سازی اشاره کرد. اما باید بگویم فضایی که در سالهای اخیر در کشورمان به وجود آمد ه باعث شده تا دسته بندی دیگری را به وجود آورد و آن هم در صنایع دکور و یا همان چیدمان مثل مبلمان یا انواع میز است که وارد این فضای آنلاین شده اند.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 


*در بخش پایانی صحبت تان، در خصوص تاثیر بازاریابی دیجیتال و استفاده از فضای آنلاین روی اشتغالزایی توضیحی دهید.
فضای آنلاین باعث شد تابرای اقشاری جامعه شغل مهیا شود مثل زنان خانه دار، هرچند کارتمام وقت نیست؛ البته این موارد پس از کرونا بیشتر شده است. هرچند در رسانه ها از اینترنت و آسیب هایی که به خانواده ها با کارکردن یا دورکاریها صحبت می شود، اما شاهدموارد مثبتی بوده ایم برای مثال ورود افراد معلول از این طریق به فضای کسب و کار که به بهبود روحیه شان هم کمک شده است. به نظرم اینترنت مظلوم واقع شده است چراکه بیشتر از عیبها ی آن مثلا اینستاگرام که باعث مشکلات خانوادگی یا موارد دیگر شده گفته شده است؛ اماباید گفت از لحاظ اقتصادی بسیار موثر بوده چراکه اگر نبود باید نرخ بیکاری بالاتری را تجربه می کردیم.

منبع:بازار



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()