نوشته شده توسط : عادل طالبی

پورتاژ تبلیغی/دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

به چه کسانی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی، دیجیتال مارکترها وظیفه استفاده از کانال‌های دیجیتال برای گرفتن lead و ایجاد آگاهی برند را دارند. این کانال‌های دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

· وب سایت شرکت

· شبکه‌های اجتماعی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات آنلاین

· بلاگ شرکت

علاوه بر تمام این کارها، دیجیتال مارکتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت کسب و کار را پیدا کند. وظیفه دیجیتال مارکتر، پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات مختلف است. در شرکت‌های مختلف، ممکن است دیجیتال مارکترها روی یک یا چند بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنند.

مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تمامی جنبه‌ها یا یک یا دو مهارت خاص تمرکز داشته باشید. برای مثال می‌توانید به فردی تبدیل شوید که آشنایی کافی با کدنویسی و برنامه نویسی را دارد، یا کسی باشید که تجربه و دانش کافی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی را دارد. با همه این‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

· SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، مسیر تبلیغات دیجیتال را هدایت می‌کند. شما باید با دو مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) آشنایی کافی داشته باشید. شما باید بتوانید از طریق سئو سایت، کاربران بیشتری را به خواندن محتوا و انجام یک عمل خاص مانند پرداخت پول ترغیب کنید. درک درست از SEO و SEM به شما کمک می‌کند تا موثر بودن ایده‌های خود را اندازه گیری کنید.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

· بازاریابی محتوایی: محتوا دقیقا آن چیزی است که برای جذب کردن و نگه داشتن کاربر در سایت به آن نیاز دارید. فرمت‌های مختلفی از محتوا (متن، عکس، ویدیو و صوت) می‌تواند برای وب سایت تولید شود. آمار گوگل نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی با بالا بردن engagement، نقش مهمی در ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو دارد. شما باید جنبه‌های مختلف تولید محتوا را بدانید و با چگونگی تولید محتوا موثر آشنا شوید. با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از محتواهای تولید شده و ایجاد استراتژی محتوایی داشته باشید.

· تفکر طراحی: تجربه کاربری، رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. داشتن تفکر طراحی بهترین راه برای تعامل با کاربران را به شما نشان می‌دهد و از طرفی می‌تواند ساده و موثر بودن کسب و کارتان را تضمین کند. اما در این بین، تنها گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند باعث به وجود آمدن تفکر طراحی در شما شود. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی برسید، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

· تجزیه و تحلیل داده‌ها: گوگل آنالیتیکس نقش اساسی و حیاتی در تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دارد. در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ، شما نمی‌توانید بدون تجزیه و تحلیل درست از داده‌ها، کاری انجام دهید. شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از گوگل آنالیتیکس به دست آورید، اما مهم‌ترین مسئله همان اطلاعات است. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از تحلیل رفتار کاربر، بهترین راه حل برای بالا بردن نرخ تبدیل و هدایت ترافیک است. در تمامی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، شما با نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس آشنا می‌شوید اما گرفتن نتیجه موثر از این اطلاعات، با به کار گرفتن تجربه ممکن است.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکترها

اگر به دنبال درک بیشتر و درست از انواع موقعیت‌های شغلی پیش روی دیجیتال مارکترها هستید، می‌توانید مسیرهای زیر را در نظر داشته باشید:

· مدیر سئو: در این جایگاه می‌توانید از مهارت‌های سئو سایت خود برای بالا بردن کیفیت محتواهای سایت استفاده کنید. شما باید تولیدکنندگان محتوا را زیر نظر بگیرید و استراتژی مشخصی برای بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو تعریف کنید.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

· متخصص بازاریابی محتوا: در این جایگاه، بیش از آن‌که تولید محتوای شما مد نظر باشد، استراتژی‌ها و برنامه‌های محتوایی شما مهم است. شما باید برنامه‌ای برای استفاده از انواع محتوا در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شروع خوبی برای تبدیل شدن به متخصص بازاریابی محتوایی باشد.

· مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این جایگاه شما به تمامی استراتژی‌ها و کمپین‌های کسب و کار نظارت خواهید کرد. وظیفه شما بهبود آگاهی برند، هدایت ترافیک سایت به سمت اهداف مشخص شده و جذب مشتریان جدید است. شما ممکن است نیاز به تصمیم گیری درباره استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهبود روند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوعات، همه مدیران، برای تصمیم گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند انتظار گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشند.

آموزش بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند گزینه جذابی برای تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد. شما می‌توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، مسیرتان را با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شروع کنید.

در این دوره تمامی مباحث مربوط به سئو سایت، تجزیه و تحلیل داده‌ها در گوگل آنالیتیکس و دیگر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پس از گذراندن این دوره می‌توانید برای ورود به بازار کار تصمیم بگیرید. اما توجه داشته باشید که دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به سرعت از شما یک دیجیتال مارکتر بسازد. برای این کار نیاز به تجربه هم خواهید داشت، بنابراین سعی کنید وارد بازار کار شوید و پروژه‌های عملی بگیرید تا دانش و تجربه با هم ترکیب شود و از شما یک دیجیتال مارکتر موفق بسازد.

منبع:ساعت 24

 


:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید یک فرد نتواند به صرف خواندن چند کتاب و دیدن چند ویدئو آموزشی در یوتوب، یک کارشناس مارکتینگ تاثیرگذار شود، اما گذراندن یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ تخصصی و در کنار آن استفاده از منابع مکمل دید شما را برای ادامه مسیر بازاریابی گسترش خواهد داد.

در ادامه این مقاله من قصد دارم 10 مورد از مهم ترین کتاب های حوزه بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را که تمام کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ، دانشجویان مدیریت کسب و کار و علاقه مندان به این حوزه باید مطالعه کنند، خدمت شما معرفی کنم.
این لیست شامل تحقیقات و مطالعات من در حوزه بازاریابی دیجیتال در2 سال اخیر بوده است پس می توانید به آن اطمینان کنید.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

1) مدیریت بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب شماره یک تمامی لیست های معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ قطعا کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر، یکی از بزرگترین اندیشمندان بازاریابی در جهان است. این کتاب مقدمه با شکوهی برای آشنایی و ورود شما با دنیای بازاریابی است، برای همین هم هست که از این کتاب جز 50 کتاب برتر حوزه تجارت یاد می شود.

ویرایش 15 کتاب جدیدترین نسخه آن محسوب شده و به عنوان کتاب مرجع در بسیاری از بیزینس اسکول‌های برجسته دنیا معرفی می شود. انتشارات مختلفی تا امروز این کتاب را به فارسی ترجمه کرده اند اما من خودم ترجمه انتشارات نص را ترجیح می‌دهم.

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

۱۰ کتاب فوق العاده دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید

2) طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک: آلن دیب
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از کتاب های ضروری است که شما می‌بایست در مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال، حتما مطالعه کنید. گرچه این کتاب به طور مشخص به بازاریابی در دنیای دیجیتال نمی‌پردازد اما یک چهارچوب استاندارد نسبت به زوایای طرح بازاریابی، ایجاد می‌کند و در سه مرحله، یک سند پویا از طرح پیشرفت کسب و کار را برای شما ترسیم می‌کند. انتشارات آریانا قلم این کتاب را به خوبی ترجمه کرده است.

3) دیجیتال مارکتینگ برای احمق ها : رایان دیس
سری کتاب های for dummies یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری مفاهیم اولیه و کاربردی است. در حوزه بازاریابی نیز کتاب بازاریابی دیجیتال که انتشارات آوند دانش و همچنین دامیز آن را به فارسی ترجمه کرده اند می تواند مرجع بسیار خوبی برای آموزش اصولی بازاریابی دیجیتال باشد.

 بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ 

4) نسل چهارم بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب دیگری که مجدد توسط استاد مسلم بازاریابی، فیلیپ کاتلر، به رشته تحریر درآمده است، کتاب نسل چهارم بازاریابی است. این کتاب به موضوعاتی چون تولیدمحتوا، بازاریابی محتوایی، ارتباط و مدیریت مشتریان می پردازد.
این کتاب علاوه برتاکید بر اهمیت تغییر بازارهای کنونی و تحول بازارهای سنتی به بازاریابی دیجیتال، الزاماتی را بیان می‌کند تا چشم شما را به روندها و ترندهای پیش رو باز کند.
مطالعه این کتاب نیز که انتشارات آریانا قلم به خوبی آن را ترجمه کرده، به همه شما توصیه می‌شود.

5) تحول دیجیتال: جورج وسترمن
کتاب تحول دیجیتال جورج وسترمن، یکی از بهترین کتب برای مطالعه مدیران در عرصه کسب و کار است. این کتاب در اصل بر پایه مصاحبه با مدیران ارشد جمع آوری شده و حاوی نقشه راهی مشخص برای مدیران حوزه دیجیتال مارکتینگ است. انتشارات گوناگونی مثل نشر نص، این کتاب را ترجمه و راهی بازار کرده اند.

۱۰ کتاب فوق العاده دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید

6) مدیریت مالی و بازاریابی : سعید عربی زنجانی
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی درون شرکت ها باید تحت نظر قرار گیرد. توزیع مناسب بودجه به کانال های مختلف بازاریابی و بازگشت سرمایه می باشد. این کتاب با معرفی و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردها در مدیریت مالی و بازاریابی در سه بخش اهداف و ضرورت های واحد مالی را به خوبی تشریح و بررسی می کند. این کتاب نیز توسط انتشارات میدیا روانه بازار شده است.

 آموزش بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

7) صراحت تمام عیار : کیم اسکات
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی معمولا وجود دارد. حضور اعضای مختلف با موقعیت های شغلی و وظایف مختلف است. ذات بازاریابی همین است. مجموعه ای از زیربخش ها و وظایف گوناگون که توسط مدیریت و برنامه ریزی واحد کنترل می‌شود.

شما چه به عنوان مدیر بازاریابی چه یک عضو تاثیرگذار در تیم باید اصول مدیریت تیم و همکاران خود را بیاموزید. این مورد که از موضوعات مهم مدیریت منابع انسانی است فارغ از بخشی که در آن فعالیت می کنید باید مورد توجه قرار گیرد.
کتاب صراحت تمام عیار یکی از بهترین کتاب هایی‌ ست که در این حوزه من مطالعه کرده ام با ترجمه ای روان از انتشارات آریاناقلم.

8) راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه: موسسه مدیریت پروژه
مدیریت صحیح پروژه از زمان ایده پردازی، استراتژی تا اجرا، بازبینی و تحلیل موضوعی بسیار مهم است که تمام مدیران به خصوص مدیران مارکتینگ باید به خوبی از پس آن بر بیایند چرا که معمولا این تیم ها بودجه ای بالاتر از سایر بخش ها را به خود تخصیص می‌دهند.

این کتاب به عنوان یکی از مهم ترین مراجع آموزش شیوه کارآمد مدیریت پروژه به شمار می‌آید و آن را تبدیل به یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز مدیران کرده است. این کتاب نیز توسط انتشارات آریاناقلم ترجمه شده است و ترجمه بسیار خوبی نیز دارد.

9) بازاریابی در شبکه های اجتماعی: مایکل سولومون
به طور حتم شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی با نگاهی کلان و رویکردی نوین به بازاریابی الکترونیکی پیشرفته می‌پردازد و در 3 بخش کلی: مبانی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، قلمروهای شبکه های اجتماعی، مدیریت و اندازه گیری داده‌های شبکه های اجتماعی، به شکلی کاملا علمی و ساختارمند به شما توانایی استفاده موثر از این کانال بازاریابی پرمخاطب و رقابتی را خواهد داد. این کتاب توسط نشر علم منتشر شده است.

10) کتاب استراتژی بازاریابی: اورویل واکر
همانطور که استراتژی به صورت ذاتی کلمه سختی است اما اهمیت آن فراتر از آن‌ چیزی است که ما مدیران می‌پنداریم!

در بازار رقابتی امروز نگاه استراتژیک می‌تواند به شکل قابل توجهی کسب و کار شما را متمایز کند. کتاب استراتژی بازاریابی واکر از کلیه تحقیقات اصیل پژوهشگران، تجربیات مفید کارآفرینان، برنامه های موفق مدیران و طرح های موثر مشاوران موسسات صنعتی و خدماتی بهره گرفته تا بتواند الگویی جامع و کاربردی از مدیریت استراتژیک بازاریابی و استراتژی های بازاریابی برای مشارکت در دنیای واقعی فراهم آورد. این کتاب توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ شده است.

 در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

جمع بندی
شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی و همچنین شناخت حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ با قواعد مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، تدوین استراتژی و اجرا و سنجش کمپین های مختلف به خوبی آشنا باشید و از ابزارها و کانال های بازاریابی پیش روی خود به شکل بهینه استفاده کنید.

10 کتابی که در این مقاله خدمت شما معرفی شدند قطعا نمی توانند شما را به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کنند اما می‌توانند در کنار گذراندن دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ یا مدیریت کسب و کار شما را از تعداد بسیار زیادی از مدیران اجرایی جدا سازد. امید است مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

منبع:تحلیل بازار



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

با توجه به نبود یک مرجع مناسب در این زمینه، شرکت رایامارکتینگ توانسته با استخدام غیر حضوری 7000 نویسنده سئوکار، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست محتواگذار و 1200 برنامه نویس تحت وب، بخش بزرگی از نیازهای کشور را در زمینه بازاریابی محتوایی به صورت متنی، صوتی و تصویری پوشش دهد.

nدر دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تمامی نویسندگان و گرافیست‌هایی که به صورت دورکاری با رایامارکتینگ همکاری می‌نمایند، قبل از استخدام از فیلترها و آزمون‌های مختلف عبور می‌کنند. همچنین برای افرادی که به تازگی وارد نویسندگی می‌شوند، آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث شده تا تولید کنندگان محتوای متنی، صوتی و حتی تصویری در این شرکت از استعداد و مهارت کافی در زمینه کاری خود برخوردار باشند.

جالب است بدانید که محتواها بلافاصله پس از تولید شدن در اختیار مشتریان قرار نمی‌گیرند، بلکه ابتدا توسط متخصصین خبره هر حوزه بازبینی شده تا اشکالات مختلف آن بررسی و در صورت نیاز اصلاح گردد. این پروسه که در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد، باعث شده در کنار هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای که خلق محتوا در این شرکت دارد، رضایت مشتریان نیز در بالاترین سطح ممکن باقی بماند.

خدماتی که رایامارکتینگ به مشتریان ارائه می‌دهد

شرکت رایا مارکتینگ با استخدام غیر حضوری نیروهای حرفه‌ای و کار بلد محیطی را فراهم کرده تا نیازهای صاحبین وبسایت و سئوکارها برای تولید انواع محتوا برطرف شود. هر کاربری می‌تواند از خدمات این شرکت به بهترین نحو ممکن استفاده کند. در ادامه با برخی از خدمات این شرکت در زمینه بازاریابی محتوایی آشنا می‌شویم:

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

خدمات رایامارکتینگ

تولید محتوای سئو شده و مخاطب محور: خدمات ایجاد محتوای متنی در رایامارکتینگ با کمترین هزینه و کیفیت بالا انجام می‌شود. اگر به محتوای متنی وبسایت نیاز دارید، این شرکت با بهره مندی از نویسندگان مختلف در انواع مشاغل و با تخصص‌های گوناگون می‌تواند بهترین مقاله‌ها را برای سایت شما تولید کند.
رپورتاژ آگهی: رپورتاژ ها بخش مهمی در استراتژی بازاریابی محتوایی هستند. درج رپورتاژ هر چند باعث رشد سئو می‌شود اما باید با دقت زیادی انجام شود، چرا که می‌تواند به سایت صدمه وارد کند. این شرکت به عنوان مجری درج آگهی در وبسایت‌های مختلف با بررسی دقیق رتبه الکسا، دامین اتوریتی و سایر اطلاعات وبسایت‌ها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
طراحی موشن گرافیک: تولید محتوا تنها به صورت متنی انجام نمی‌شود. آمارها نشان می‌دهد که علاقه کاربران به محتوای تصویری به شدت در حال افزایش است. تیم رایامارکتینگ از 9000 موشن کار برای تولید باکیفیت‌ترین محتواهای تصویری استفاده می‌کند.
تولید پادکست: گوگل نشان داده که علاقه خاصی به محتواهای صوتی دارد. با تولید محتوای صوتی می‌توانید یک گام جلوتر از باقی رقیبان‌تان حرکت کنید. رایامارکتینگ علاوه بر تولیدکنندگان متنی و تصویری از 3000 گوینده حرفه‌ای برای خدمات تولید پادکست با بهترین کیفیت و کمترین قیمت استفاده می‌کند.
تبلیغات در اینستاگرام: حتما می‌دانید که تبلیغات در اینستاگرام بسیار موثر و کارآمد است. اگر صاحب یک پیج تجاری در این شبکه هستید، می‌توانید تولید محتوا، رشد و ارتقای کسب و کار اینستاگرامی خود را به رایامارکتینگ بسپارید. این شرکت مدیریت اکانت شما را بر عهده می‌گیرد.
بک لینک: دریافت بک لینک از رایامارکتینگ نیز امکان پذیر است. چنانچه بخواهید کسب و کار خود را در موتورهای جستجو از جمله گوگل بالا بکشید، دریافت بک لینک می‌تواند مانند یک کاتالیزور عمل کند. رایامارکتینگ با برخورداری از رتبه الکسا بالا و اتوریتی مناسب می‌تواند بهترین بک لینک‌ها را به سمت وبسایت شما هدایت کند.
دیتا اینتری: ورود اطلاعات به سایت امری زمان‌بر است. اگر می‌خواهید فرایند دیتا اینتری را به یک فرد متخصص یا تیمی کاربلد بسپارید، این شرکت با استخدام 11000 محتواگذار شرایط ورود اطلاعات را برای صاحبین سایت آسان نموده است.
با ثبت اولین سفارش از رایامارکتینگ هدیه بگیرید

در تولید محتوا متنی که سهم عمده‌ای از محتوای دنیای وب را اختیار دارد، بسیاری از موارد برای صاحبین سایت چالش برانگیز است. خلق محتوای سئو شده تنها یک طرف ماجرا می‌باشد. قلم خوب نویسنده، گیرایی و جذاب بودن محتوا و همچنین آشنایی با قواعد و علائم نگارش فارسی از جمله فاکتورهایی است که نویسنده خوب را از نویسنده آماتور تمییز می‌دهد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کاربران می‌توانند برای سنجش سطح کیفی نویسندگان این شرکت، اولین سفارش خود را از شرکت رایامارکتینگ هدیه بگیرند. به این ترتیب می‌توان ضمن آشنایی با شرکت، از تخصص نویسندگان اطمینان لازم را بدست آورد.

با اپلیکیشن رایامارکتینگ از خدمات این شرکت لذت ببرید

تجربه نشان داده که کاربران در استفاده از اپلیکیشن نسبت به سایت راحت‌تر هستند. اگر شما نیز با این جمله موافقید، یکی از مزایای رایامارکتینگ بهره مندی از برنامه شخصی جهت آسان کردن سفارش‌های تولید انواع محتوا است. با دانلود این برنامه امکان ثبت سفارش، ارتباط با نویسندگان، گرافیست‌ها و گویندگان در سریع‌ترین زمان ممکن میسر خواهد بود.

اپلیکیشن تولید محتوا

این برنامه برای گوشی‌های اندرویدی و آی او اس قابل بارگیری می‌باشد.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، فرصت استخدام غیر حضوری مهیا است

آموزش بازاریابی دیجیتال همین حالا ثبت نام کنید

رایامارکتینگ یکی از شرکت‌هایی که در بسیاری از کلمات کلیدی مربوط به تولید محتوا در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو قرار دارد. با این حال این شرکت در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌های گسترده‌تری دارد.

اگر به حوزه دیجیتال مارکتینگ و مخصوصا بازاریابی محتوایی علاقه مند هستید، یا در یکی از مهارت‌های گفته شده مانند نویسندگی، گویندگی یا خلق محتوای تصویری مهارت دارید، این امکان فراهم شده تا به صورت دورکاری با این شرکت همکاری کنید.

کافی است وارد سایت شده و از بخش استخدام حضوری و غیر حضوری، فرم مربوط به تخصص خود را پر کنید. در صورتی که تخصص شما کافی باشد، کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت و به راحتی می‌توانید کار خود را آغاز کنید:

استخدام نویسنده محتوا، گرافیست، گوینده به صورت دورکاری

فرصت‌های شغلی زیادی در رایامارکتینگ هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری مهیا است:

استخدام نویسنده محتوا، گرافیست، گوینده به صورت دورکاری

نویسندگان رایامارکتینگ رتبه بندی می‌شوند

در دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید و تولید محتوا را بیاموزید

به عنوان آخرین نکته کاربران می‌توانند با استخدام غیر حضوری در شرکت رایامارکتینگ از درآمدهای مختلفی بهره مند شوند. یکی از روش‌های درآمدزایی برای نویسندگان، تولید محتوا سئو شده می‌باشد. با این حال هر کاربری می‌تواند با لینک خود برای شرکت مشتری جذب کند و پورسانت دریافت نماید.

همچنین می‌توان در رقابت با سایر نویسندگان در رتبه بندی ماهانه نیز درآمد کسب کرد. به عبارتی نویسندگان محتوا هر ماهه در شرکت رایامارکتینگ رتبه بندی می‌شوند. نویسندگان می‌توانند رتبه فعلی و ماه گذشته خود را در پنل کاربری مشاهده کنند. این رتبه بندی با توجه به امتیازات و ستاره‌هایی که هر نویسنده در سایت دریافت می‌کند، محاسبه می‌شود. در پایان هر ماه به 3 نفر اول از طرف شرکت جوایزی اهدا خواهد شد:

نفر اول: 500 هزار تومان
نفر دوم: 300 هزار تومان
نفر سوم: 200 هزار تومان
به این ترتیب یک نویسنده محتوا با صرف چندین ساعت در طول روز می‌تواند از 500 هزار تومان تا چند میلیون در ماه درآمد داشته باشد.

منبع:اخبار رسمی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال 1399 با وجود ویروس کرونا این حرکت مقداری سرعت گرفت. معمولاً اکثر کسب و کار های خانگی و کوچک با راه اندازی یک پیج اینستاگرام وارد فضای آنلاین می شوند. ولی آیا همه کسب و کار ها به پیچ اینستاگرام نیاز دارند؟ یا بهتر است سایت داشته باشند؟ حتی اگر قرار است فعالیت را در اینستاگرام شروع کنید آیا شناخت صحیحی از شبکه های اجتماعی و نحوه کار با آن را دارید؟ اگر قصد دارید در فضای آنلاین کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، حتماً باید مهارت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی در فضای آنلاین را بدانید. در این مطلب از ابتدای راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین تا معرفی دوره دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کسب و کارهای خانگی را خواهید خواند.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

فرآیند بازاریابی به خصوص در فضای آنلاین هنگام فروش تعریف نمی شود. بلکه از همان اول مسیر که شما قصد دارید نام پیج اینستاگرام خود را انتخاب کنید این کار را شروع کرده اید. نکاتی که هنگام انتخاب نام برند یا نام دامنه باید بدانیم در این حوزه قرار می گیرد.

فروشگاه آنلاین موفق

قبل از هرچیزی می دانیم که کسب و کارهای آنلاین در نهایت با هدف فروش محصول یا خدمات وارد این فضا می شوند. به طور مثال در بعضی از سایت های تبلیغاتی، یکی از اهداف بازاریابی ، فروش جایگاه برای تبلیغات است. بنابراین محصول این سایت نوعی خدمات به حساب می آید.

نکته مهم راه اندازی کسب وکار در فضای آنلاین ، که باید به آن توجه کنیم مثلث فروشگاه های اینترنتی است. در واقع هر کسب و کاری در فضای آنلاین نیاز به سه راس این مثلث دارد.

تامین محصول

تامین محصول هم در مدل محصول فیزیکی ضروری است هم در مدل ارائه خدمات. فرض کنید یک فروشگاه آنلاین فروش کفش دارید. بعد از گرفتن سفارش از مشتری شما آن کفش را از تولید کننده تهیه کرده و به مشتری ارسال می کنید. حال فرض کنید که مشتری از شما کفش را خریده باشد ولی آن تولیدی که این کفش را تولید می کرد، دیگر از این مدل نداشته باشد. یا مثلا فرض کنید همزمان چندین نفر یک مدل محبوب را از شما بخواهند، بعد از تمام شدن موجودی آن کفش اگر نتوانید آن محصول را تامین کنید، قطعا بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

حالا فرض کنید محصول شما، خدماتی باشد. اگر توان ارائه خدمات شما محدود بوده و از طرفی تعداد متقاضیان این خدمات بیشتر از توان شما باشد، ممکن است با مشکل مواجه شوید. البته اگر تبدیل به برند شده اید و مشتریان حاضر هستند برای گرفتن خدمات از شما صبر کنند احتمال مسیر موفقیت در فضای آنلاین یا آفلاین را قبلا طی کرده اید.

حمل و نقل
در این قسمت اگر محصول شما فیزیکی باشد قطعا با چالش های فراوانی رو به رو خواهید بود. این که چگونه این محصول را به دست مشتریان خود برسانیم. هزینه ارسال در اجناسی که حاشیه سود پایینی دارد بسیار بالا خواهد بود. اگر هزینه ارسال را به عهده مشتری بگذاریم، ممکن است فروش کمتری داشته باشیم. فرآیند دریافت سفارش و ارجاع آن به قسمت حمل و نقل و رساندن محصول به دست مشتری یکی از سخت ترین بخش های فروش در فضای آنلاین است.

حالا اگر محصول شما فیزیکی نباشد و خدماتی باشد که به شکل آنلاین قابل ارائه باشد، تقربیا شما فرآیند پیچیده ای در حمل و نقل ندارید. در اینجا احتمالا فرآیند های دستی یا اتوماتیک (با استفاده از برنامه نویسی) برای رساندن محصول به دست مشتریان لازم است. به طور مثال آماده سازی پنل کاربر برای دانلود محصولات ویدئویی.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

فروش

فروش مهم ترین بخش یک کسب و کار آنلاین است. اینجاست که مهارت دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کند. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده هوشمندانه و خلاقانه از ابزارهای دیجیتال با هدف فروش یا آگاهی سازی از برند.

در این بخش مسائل بسیاری زیادی وجود دارد. از خود مرحله نحوه عرضه محصول گرفته تا فروش. این که ما چه محصولی را چگونه عرضه کنیم؟ آیا با کمترین مزیت ها محصول را عرضه کنیم و با توجه به رفتار مصرف کننده آن را کامل کنیم؟ یا اینکه یه محصول با کیفیت با مزایای بسیاری که کلی روش کار کردیم را عرضه کنیم؟ و در واقع به مخاطب ها (رفتار مصرف کننده) توجه کنیم یا به محصول؟ از چه روشی برای بازاریابی آن استفاده کنیم؟ بازاریابی برونگرا یا بازاریابی درونگرا؟ وقتی بازاریابی برونگرا انجام می دهیم که ما به سراغ مشتری برویم به آن محصول خودمان را معرفی کنیم. به طور مثال اینکه ما با استفاده از تلفن و زنگ زدن به یه لیست شماره تلفن، سعی بر فروختن محصول خود داشته باشیم بازاریابی برونگرا انجام داده ایم. ولی اگر ما بستری را فراهم کنیم که مخاطبان خودشان به سمت ما بیایند ما بازاریابی درونگرا انجام دادیم. به طور مثال کسی سایت ما یا صفحه اینستاگرام ما را پیدا کند و خودش محصول ما را تهیه کند بازاریابی درونگرا انجام دادیم. در واقع این ما هستیم که باید بفهمیم مخاطبان ما کجا هستند؟ از چه کانالی می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ آیا لزوماً همه آنها در اینستاگرام هستند؟ یا در گوگل به دنبال ما هستند؟
این ها سوالاتی است که برای پاسخ دادن به آنها باید علم دیجیتال مارکتینگ را بیاموزیم.

 آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده هوشمندانه و خلاقانه از ابزارهای موجود در فضای آنلاین. تعداد این ابزارها دائما در حال افزایش است. این ما هستیم که باید با بررسی شرایط موجود انتخاب کنیم که چه ابزاری مناسب ما است؟ مخاطب های ما در کجا قرار دارند؟ چه مسیری و یا کانال برای ما مهم است؟ بخشی از ابزار های دیجیتال و کانال های ارتباطی را در زیر لیست کردیم. این ابزارها در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش داده می شود:

وب سایت
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو-SEO)
بازاریابی محتوایی و فرمت های محتوا
بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing
بازاریابی با فایل های صوتی و پادکست
بازاریابی پیامکی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
بهینه سازی نرخ تبدیل در کسب و کارهای آنلاین
فرآیندهای A/B Testing
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در اینستاگرام
بازاریابی در لینکداین
بازاریابی در توییتر
بازاریابی در تلگرام
تبلیغات دیجیتال
تبلیغات در رسانه های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
تبلیغات کلیکی و انواع آن
تبلیغات در گوگل - گوگل ادز
نظرسنجی آنلاین
چت آنلاین
هوش تجاری یا BI در کسب و کار آنلاین
موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب و کار آنلاین
موضوعات حقوقی مرتبط با کسب و کارهای آنلاین
استراتژی در کسب و کارهای آنلاین

انتخاب کانال ارتباطی یا ابزار مناسب

دیجیتال مارکتینگ به این معنی نیست که ما باید از همه ابزارهای موجود استفاده کنیم. در بعضی مواقع اصلا نباید از برخی ابزارها استفاده کنیم. در اینجا است که با شناخت و آزمایش کردن یا A/B Test باید حدس بزنیم که بیشتر مخاطبان ما کجا هستند. به طور مثال اگر مخاطب های ما در گوگل به دنبال جوابی بگردند و ما در اینستاگرام باشیم آیا میتوانیم مشتری خود را پیدا کنیم؟ و یا برعکس اگر ما در اینستاگرام بتوانیم راحت بفروشیم چه نیازی به سایت است؟

بنابراین انتخاب کانال ارتباطی مناسب یکی از مهم ترین قدم های راه اندازی کسب و کار است. اگر تا به حال واژه بوم کسب و کار را شنیده اید، متوجه شدید که یکی از بخش های مهم که باید در آن مشخص کنید، همین کانال های ارتباطی است. در فضای آنلاین با استفاده از ابزارهای موجود می توانیم پیش بینی کنیم که مخاطب ها کجا هستند. به طور مثال می خواهیم ببینیم که آیا اگر برای سئو هزینه کنیم، نتیجه لازم را می گیریم یا نه؟ برای این کار ابزارهای مختلفی مانند kwfinder وجود دارند که به ما این امکان را می دهد که میزان جست و جوی کلمه توسط کاربران در یک ماه را بررسی کنیم. از این اطلاعات می توانیم بفهمیم که آیا مخاطبان ما در گوگل به دنبال محصول یا خدمات ما هستند یا خیر؟ انجام آزمون هایی شبیه به این در بعضی از ابزارها مثل شبکه های اجتماعی کمی دشوارتر است. معمولا اگر بخواهیم خیلی زود به جواب برسیم باید مقداری هزینه کنیم در غیر این صورت با سپری شدن زمان و فعالیت در آن شبکه اجتماعی معلوم می شود که آیا مخاطبان ما آنجا هستند یا خیر؟

nدر دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بازاریابی برونگرا

بخشی از دیجیتال مارکتینگ در قسمت بازاریابی برونگرا انجام می شود. بازاریابی برونگرا در فضای آنلاین به این معنا است که ما مستقیما به سراغ مخاطب برویم و از آنها درخواست کنیم تا محصول ما را ببینید یا خرید کنند. از بین ابزارهای فضای دیجیتال چند ابزار در فعالیت های بازاریابی برونگرا نقش به سزایی دارند که عبارت اند از

· ایمیل

· پیامک

· تله مارکتینگ

بازاریابی درونگرا

اگر بخواهیم از بازاریابی درونگرا استفاده کنیم، در واقع باید کاری کنیم که مخاطب ما را پیدا کند. یکی از اصول مهم این نحوه بازاریابی، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان خودتان به منظور جذب و معرفی محصول خود. محتوای تولید شده با توجه به مخاطب و کانال ارتباطی ما با آنها، می تواند در قالب های متفاوتی باشد. منظور از قالب های متفاوت محتوای ویدئوی، متنی، اینفوگرافیک و یا صوتی (پادکست) است. به طور مثال قالب ویدئویی یا اینفوگرافیک بیشتر مناسب شبکه های اجتماعی است در حالی که قالب متنی بیشتر مناسب سایت ها یا بلاگ ها است.

پرسونای مخاطب

همانطور که در بالاتر گفته شد شناخت مخاطب اهمیت بسزایی در انتخاب کانال و بعد از آن در تولید محتوا دارد. مخاطب های ما چه کسانی هستند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ چند سال دارند؟ با چه لحنی دوست دارند که با آنها صحبت کنیم؟

وقتی پرسونای مخاطب را شناختیم، می دانیم که باید با چه لحنی با آنها صبحت کنیم. چه محتوایی برای آنها مناسب تر است؟ نیازهای آنها چیست؟ ما برای آن نیازها چه محصولی تولید کردیم؟ فرض کنید شما در فروشگاه آنلاین گجت های بازی و سرگرمی می فروشید. تا حدودی می توانیم حدس بزنیم که مخاطب های ما افرادی جوان هستند. پس باید محتوای تولید شده ما ارزشی برای این افراد داشته باشد. تا آنها با استفاده از آن با شما آشنا شوند و احتمالا در آینده تبدیل به لید و بعد از آن تبدیل به مشتری شوند.

در این مطلب سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین هستید، این ها موارد اولیه است که باید یاد بگیرید. هر کدام از این مباحث، خودشان ساعت ها نیاز به تدریس و آموزش دارد. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ یا باید خودآموزی را شروع کنید یا باید در یک دوره خوب شرکت کنید.

برخی از ویژگی های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ عبارت است از :

· تجربه مدرس

· نحوه ارائه (آنلاین یا حضوری)

· سرفصل ها

· پاسخگویی به پرسش های شما

· نظرات مثبت شرکت کننده های قبلی

· به روز بودن مطالب

· داشتن تمرین مناسب برای تکمیل یادگیری

· تعامل بالا در کلاس ها

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، ابزارهای آموزشی آنلاین که امروزه تعداد آنها بسیار زیاد شده است، یادگیری جدیدترین مفاهیم در تبلیغات و یا مارکتینگ، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی شبکه‌های دیجیتال را برای متخصصان این حوزه بسیار آسان کرده‌اند. گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ راهی برای همگام کردن خود با ترندها و نکات روز دنیا است و همچنین می‌توانید از آنها برای برجسته‌تر کردن مهارت‌های خود در ساخت رزومه و برای کارفرما استفاده کنید. پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری این گواهینامه‌ها را ارائه می‌دهند که هر کدام از اعتبار خاصی در اکوسیستم برخوردار هستند. در این مقاله، ما برترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ که متخصصان این حوزه باید داشته باشند را نام خواهیم برد.

گواهینامه دیجیتال مارکتینگ چیست؟
گواهینامه دیجیتال مارکتینگ مدرکی است که به متخصصان بازاریابی و محتوا ارائه می‌شود تا با آن دانش و میزان مهارت خود در استفاده از ابزارهای مهم در این صنعت را بتوانند نشان دهند. این گواهینامه‌ها به عنوان یک جایگزین عالی برای مدارک دانشگاهی عمل می‌کنند و بسیاری از آنها از اعتبار بالایی در میان کارفرمایان و به خصوص در زمان استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستند. همچنین، از آنجایی که دانشگاه‌ها و مدارس دروس و رشته‌هایی مختص این حوزه را ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر بهترین راه برای کسب مدرک معتبر در دیجیتال مارکتینگ همین گواهینامه‌ها هستند.

چرا باید گواهینامه دیجیتال مارکتینگ دریافت کنیم؟
کسب گواهینامه دیجیتال مارکتینگ با اثبات داشتن دانش بسیار و تلاش برای ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا خود را در میان دیگر افراد در این حوزه متمایز کنید. شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که برای یادگیری خود زمان می‌گذارند و هزینه می‌کنند تا از بهترین شیوه‌های صنعت مطلع شوند.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از دوره‌ها همچنین در گواهی خود اعلام می‌کنند که فرد در یک حوزه خاص به عنوان مثال سئو تخصص خاص دارد و این می‌تواند برای استخدام افراد، برگ برنده باشد.

۲۵ گواهینامه دیجیتال مارکتینگ
در ادامه قصد داریم تا معتبرترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما نام ببریم که تمام آنها در میان مارکترها بسیار محبوب هستند:

۱. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی آمریکا (AMA)
سازمان ملی متخصصان بازاریابی با مشارکت موسسه بازاریابی دیجیتال آمریکا، دوره‌ای برای صدور دو گواهینامه ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان گواهینامه دیجیتال مارکتینگ PCM و گواهینامه حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ را در این دوره دریافت می‌کنند.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

AMA دوره‌هایی مانند بازاریابی محتوا، گوگل آنالیتیکس، بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. محتوای دوره بصورت آنلاین از طریق ۳۰ ساعت یادگیری خودآموز با یک آزمون است.

۲. Google AdWords
برای کسانی که در گوگل ادورز تجربه دارند، این دوره رایگان یک سال گواهی به شما ارائه می‌دهد که دو امتحان در زمینه AdWords Fundamentals دارد و شما می‌توانید در آن موارد زیر را انتخاب کنید:

Search Advertising
Display Advertising
Mobile Advertising
Video Advertising
Shopping Advertising
۳. Google Analytics IQ
گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که به بازاریابان کمک می‌کند ترافیک وب‌سایت را با کمک آن تجزیه و تحلیل کنند. برای دریافت گواهینامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آزمون گوگل آنالیتیکس شرکت کنید. گوگل به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از شرکت در این آزمون تجربه‌ای از ادورز داشته باشید. برای دریافت این گواهینامه رایگان می‌توانید مطالب آموزشی را به صورت آنلاین از طریق گوگل پیدا کنید.

۴. Google Digital Garage: مبانی دیجیتال مارکتینگ
این گواهینامه ۲۶ موضوع مختلف را در دیجیتال مارکتینگ پوشش می‌دهد که می‌توانید برای شرکت در آن مفاهیم اولیه را بیاموزید یا اصول کلیدی مارکتینگ را از تجزیه و تحلیل تا تبلیغات مرور کنید.

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی Hootsuite
این پلتفرم ۱۵ درس را در حوزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما ارائه می‌دهد تا خود را برای یک آزمون آنلاین ۶۰ سوالی در مورد مفاهیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آماده کنید. پس از گذراندن دوره، گواهینامه‌ای از Hootsuite دریافت می‌کنید که هرگز منقضی نمی‌شود و می‌توانید با افتخار آن را نشان دهید تا دانش خود در شبکه‌های اجتماعی خود را به رخ بکشید.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

۶. بازاریابی محتوایی HubSpot
HubSpot یک دوره آموزشی هشت ساعته و ۱۴ ساعته برای صدور گواهینامه در زمینه استراتژی محتوایی مانند روایت داستان، چارچوب محتوا، هدف‌گذاری مجدد و تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد. هدف این گواهینامه این است که متخصصان بازاریابی نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا را بیاموزند.

۷. بازاریابی درونگرا HubSpot
نات عملی می‌پردازند تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به وجود آورید، که در آینده نیز می‌توانید در هر کسب و کاری از این مهارت استفاده کنید.

آموزش بازاریابی دیجیتال 

۱۰. گواهینامه آنلاین موسسه بازاریابی محتوا
شناخته شده مرکز آنلاین برای تمام مفاهیم بازاریابی محتوا این گواهینامه را از طریق دانشگاه CMI خود ارائه می‌دهد. هفت موضوع که توسط متخصصان آموزش داده می‌شود که مواردی مانند کانال‌ها، تبدیل و مخاطبان را پوشش می‌دهند تا شما را برای امتحانی آماده کند که گواهینامه‌ای بدون تاریخ انقضا دارد.

۱۱. دوره‌های بازاریابی و رسانه‌های دیجیتال دانشگاه دوک
شما می‌توانید با شرکت در دوره ۱۲ ماهه دانشگاه دوک ، مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را با کمک متخصصان برجسته بازاریابی دیجیتال ارتقا دهید. در زمان نوشتن رزومه حرفه ای می‌توانید این دوره را به رزومه خود اضافه کنید، چرا که به شما کمک خواهد کرد تا در میان مارکترها متمایز شوید.

۱۲. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیشرفته دانشگاه ورمونت
این دوره و گواهینامه از دانشگاه ورمونت به عنوان یکی از بهترین گواهینامه‌های بازاریابی دیجیتال آنلاین شناخته می‌شود. این دوره که توسط متخصصان صنعت تدریس می‌شود، به مبتدیان اجازه می‌دهد تا با توسعه کمپین و مهارت‌های بازاریابی آنلاین، خود را در این حوزه تقویت کنند.

۱۳. گواهینامه Blueprint فیس‌بوک
کسب رتبه ممتاز به عنوان یک حرفه‌ای در فیس‌بوک نشان دهنده دانش پیشرفته شما از این پلتفرم است و مهارت شما در کار و درک این پلتفرم را نشان می‌دهد. گواهینامه بلوپرینت فیس‌بوک می‌تواند مهارت‌های شما را در ساخت کمپین تبلیغاتی در فیس‌بوک به شرکت‌ها نشان دهد.

۱۴. گواهینامه یادگیری ماشین دانشگاه استنفورد
در این دوره ۱۱ هفته‌ای، دانش آموزان با اصول استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شوند. این دوره که توسط یکی از مدیران سابق Google Brain تدریس می‌شود، طیف وسیعی از بهترین شیوه‌ها برای سئو و اطلاعات مرتبط به آن را پوشش می‌دهد. آموزش این دوره از طریق Coursera ارائه می‌شود.دوره دیجیتال مارکتینگ

گواهینامه بازاریابی محتوایی Copyblogger
گواهینامه Copyblogger برای استراتژیست‌های محتوا و تولید کنندگان محتوا ارائه می‌شود که به دنبال افزایش توانایی‌های حرفه‌ای خود هستند. برای کسب این گواهینامه پیشرفته، باید یک ارزیابی را از ادیتور Copyblogger بگذرانید. پس از عبور از این مرحله، در فهرست آنها به عنوان یک بازاریاب محتوا معتبر نام برده می‌شوید.

۱۶. گواهینامه Flight School توییتر
ساخت ماژول از کارهایی است که در این دوره باید انجام دهید؛ گواهینامه‌ی Flight School توییتر متشکل از پنج ماژول کوتاه ویدئویی است که تکمیل آنها حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. این ماژول‌ها به متخصصان نشان می‌دهند که چگونه از شبکه‌های اجتماعی خود برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و افزایش بهره‌وری از فرصت‌ها استفاده کنند. همچنین یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای دیگر نیز دارد که می‌توانید برای مدیریت اجرایی آن را نیز بگذرانید.

۱۷. دوره تجزیه و تحلیل رسانه‌های دیجیتال quietly
گواهینامه quietly بر تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد و به شرکت کنندگان آموزش می‌دهد که چگونه اهداف خود را در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب دنبال کنند.

۱۸. گواهینامه Bing Ads
بینگ یکی دیگر از موتورهای جستجوی بزرگ، دوره‌هایی را ارائه می‌دهد تا به بازاریابان کمک می‌کنند تا حداکثر استفاده را از این بستر جستجو ببرند. آموزش‌های این گواهینامه Ads بینگ به شما کمک می‌کند تا برای امتحانی آماده شوید که باید با نمره ۸۰ یا بالاتر در آن قبول شوید.

۱۹. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ Market Motive
این گواهینامه از یک دوره تخصصی بازاریابی دیجیتال که توسط متخصصان سیلیکون ولی تدریس می‌شود، تشکیل شده است. گواهینامه‌ی دوره Market Motive به خودی خود می‌تواند شما را در میان بازاریابان دیجیتال متمایز کند. این دوره شامل هشت واحد درسی اصلی و مرتبط است که به طور مداوم برای مطابقت با استانداردهای کسب و کار، به روز می‌شوند.

۲۰. گواهی YouTube
صدور گواهینامه از دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان، به شما در تعیین استراتژی محتوای ویدئویی کمک می‌کند. در دوره یوتوب می‌آموزید که یک کانال یوتیوب بسازید، آن را رشد دهید، بهینه سازی و در نهایت از آن کسب درآمد کنید. گرفتن این گواهینامه از یوتیوب یک سال و نیم طول می‌کشد.

۲۱. گواهینامه بازاریابی دیجیتال GetResponse
این گواهینامه GetResponse به بازاریابان کمک می‌کند تا کار با ابزارهایی برای افزایش جستجوی آنلاین و ریچ از طریق صحاف لندینگ و اتوماسیون بازاریابی را یاد بگیرند. این دوره شامل چهار موضوع است که این موضوعات شامل، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی تبدیل صفحه فرود، بازاریابی محتوا و اتوماسیون بازاریابی می‌شود.

۲۲. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال دانشگاه Full Sail
Full Sail طیف گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین را برای رسانه‌های نوظهور ارائه می‌دهد. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال Full Sail یک برنامه چهار ماهه است که شامل معرفی مقدماتی روش‌های بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های جدید، تجزیه و تحلیل بازاریابی و تجزیه و تحلیل دیجیتال می‌شود.

۲۳. استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ Northwestern
این دوره پیشرفته Northwestern دو ماهه با نام استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بر داده‌ها، اتوماسیون، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل و مفاهیمی مانند داستان برند و تجزیه و تحلیل عملی از طریق داده کاوی تمرکز دارد.

۲۴. گواهی استراتژی بازاریابی دیجیتال دانشگاه DePaul
دانشگاه DePaul مستقر در شیکاگو این برنامه یک ماهه را در دانشکده مرکزی خود ارائه می‌دهد تا یک دید کلی از اصول بازاریابی دیجیتال به مبتدیان ارائه دهد.

۲۵. گواهینامه بازاریابی دیجیتال BrainStation
BrainStation پلتفرم پیشرو در زمینه فناوری، هم کلاس‌های آنلاین و هم دانشگاه در مکان‌هایی در سراسر آمریکا و کانادا دارد. تمرکز اصلی این دوره و گواهینامه آن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که در آن متقاضیان می‌توانند کمپین بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنند.

سخن پایانی
تمام این گواهینامه‌ها به شما کمک خواهد کرد که رزومه‌ای قوی و پربار برای خود بسازید و این در زمان استخدام بسیار تاثیرگذار خواهند بود. برای شرکت در تمام این دوره‌ها و گرفتن گواهینامه‌ها باید دانش زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. اهمیت دانش زبان انگلیسی در گرفتن این دوره‌ها بسیار خود را نشان می‌دهد.

منبع:پایگاه خبری موفقیت شناسی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اگر بگوییم که ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و اغلب کارهایی که انجام می‌دهیم با دنیای دیجیتال مرتبط است، چندان اغراق نکرده ایم. اگر با چنین دیدی به دنیای تجارت نگاه کنیم خواهیم دید که داشتن حضور فعال و موثر در دنیای دیجیتال برای تمامی تجارت ها بسیار ضروری می باشد. امروزه بازاریابی دیجیتال برای تجارت های مختلف به یک اصل اساسی مبدل شده است و با توجه به آن که این روش از سایر روش های بازاریابی که در گذشته استفاده می شدند بسیار موثر تر و کم هزینه تر می باشد و با در نظر داشتن این مساله که نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال قابل ارزیابی و بررسی آماری می باشند، می توان گفت که بازاریابی دیجیتال بهترین روش بازاریابی برای تمامی تجارت ها می باشد.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
آموزش ایجاد یک کمپین در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)
بازاریابی دیجیتال چیست؟ از وبسایت‌تان گرفته تا برند آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشور آنلاین و مواردی از این قبیل، طیف وسیعی از تاکتیک‌هایی که تحت چارچوب بازاریابی دیجیتالی قرار می‌گیرند. بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری روشن از این موضوع دارند که هر تاکتیک چگونه اهداف کلیدی خود را پشتیبانی می‌کند.

اگر شما اکنون به عنوان یک فرد مبتدی در زمینه بازاریابی دیجیتال قصد دارید یک مقاله آموزش بازاریابی دیجیتال برای شروع یادگیری بازاریابی دیجیتال بیابید، به شما پیشنهاد می کنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم اصول اولیه ای که شما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال به آنها نیاز دارید و همچنین اولیه ترین روش های بازاریابی دیجیتال را برای شما نام برده و تا حدودی آنها را به شما آموزش دهیم.

گام به گام ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال

یک وب سایت برای تجارت خود ایجاد نمایید: اولین کاری که شما باید برای داشتن حضور در دنیای دیجیتال انجام دهید ایجاد یک وب سایت است. ورد پرس یکی از ساده ترین سیستم های مدیریت محتوای موجود می باشد که شما می توانید با استفاده از آن به سادگی برای تجارت خود یک وب سایت ایجاد نمایید. یادگیری ایجاد وب سایت با استفاده از وردپرس کار مشکلی نیست و شما می توانید در چند روز و یا حتی یک روز این کار را یاد بگیرید، یادگیری کار با وردپرس حتی برای کسانی که هیچ دانشی در زمینه کد نویسی دارا نمی باشند هم می تواند مفید باشد هر فردی بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای درباره کد نویسی می تواند در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرد که با ورد پرس وب سایت طراحی نماید. حتی اگر شما وقت و حوصله کافی برای یادگیری وردپرس نداشته باشید می توانید به سادگی از یک طراح سایت کمک بگیرید (هزینه طراحی سایت با ورد پرس بسیار کمتر از سایر روش های طراحی سایت می باشد) و با کمترین هزینه صاحب یک وب سایت برای تجارت خود شوید.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
وب سایت خود را سئو کنید: شاید برای شما این سوال مطرح شود که سئو یا SEO چیست؟ SEO که ما در فارسی به آن سئو می گوییم مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معنای آن بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر می باشد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو گر به معنی استفاده از روش هایی برای بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر می باشد، یعنی شما کاری کنید که هر بار کاربران عبارت مرتبط با موضوع وب سایت شما جستجو می کنند، وب سایت شما بالاتر از همه وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر مثل گوگل، یاهو و بینگ برای کاربران نمایش داده شود.
سئو کردن وب سایت نیاز و به صرف وقت زیادی دارد و علاوه بر این نیازمند آن است که صاحبان وب سایت ها صبر کنند تا ترفندهایی که برای سئوی وب سایت به کار گرفته اند نتیجه دهد و نتایج آن را مشاهده کنند و هر بار مجددا آن را بهبود دهند تا به نتایج بهتری دست یابند. یادگیری روش های سئو کردن یک وب سایت کار چندان مشکلی نمی باشد و شما می توانید با مطالعه مقالات متعددی که در اینترنت موجود است، روش ها و ترفند های سئو کردن یک وب سایت را بیاموزید که البته این مساله هم نیاز به صرف زمان دارد. متاسفانه نمی توان کاری کرد که ترفند ها و روش های سئوی به کارگیری شده در وب سایت سریع تر نتیجه دهند اما می توان برای سرعت دهی به پروسه اجرای ترفندها و روش های سئو در یک وب سایت به جای صرف زمان برای یادگیری آنها از یک متخصص سئو کمک گرفت. البته من به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند.

 

البته باید به خاطر داشته باشید به دلیل تغییر دائمی الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجوگر، شما باید علم خود را در زمینه سئو دائما بروز کنید و در واقع سئو این گونه نیست که شما یک بار ترفندها و روش های آن را در وب سایت خود پیاده سازی کنیدو پس از آن وب سایت شما تا ابد برای موتورهای جستجوگر بهینه باشد بلکه شما باید دائما در این زمینه مطالعه کنید و ترفندهای جدیدی سئو را بیاموزید و آنها را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

شاید بپرسید چرا باید از سئو استفاده کنیم در حالیکه استفاده از آن زمان زیادی می گیرد و نیازمند تلاش دائمی در این زمینه می باشد؟ پاسخ این سوال ساده است، زیرا شما برای آنکه بتوانید در دنیای دیجیتال عملکرد موفقی داشته باشید باید بتوانید کاربران دنیای دیجیتال را به سمت تجارت خود جذب نمایید، نماینده تجارت شما در دنیای دیجیتال، وب سایت تجارت شما می باشد بنابراین شما باید کاربرانی را برای وب سایت خود جذب نمایید، کاربرانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در وب سایت شما به آنها پرداخته شده است و یا به عبارتی دنبال خرید محصولات و یا استفاده از خدماتی هستند که تجارت شما در آن زمینه فعال است. بهترین روش برای جذب کاربرانی در دنیای دیجیتال که علاقه مند به تجارت شما هستند آن است که زمانی که کاربران موضوعات مرتبط با تجارت شما در گوگل یا دیگر موتورهای جستجوگر سرچ می کنند وب سایت شما برای آنها نمایش داده شود، و این کار با سئو امکان پذیر است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که بیش از 70 درصد کاربرانی که موضوعی را در موتورهای جستجوگر سرچ می کنند یکی از پنج لینک اولی که در صفحه اول نتایج ظاهر می شود را انتخاب می نمایند و این نشان دهنده آن است که اگر شما بتوانید در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر وب سایت خود را به یکی از رتبه های اول در صفحه نتایج جستجوها برسانید خواهید توانست مشتریان زیادی برای تجارت خود جذب کنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

به خاطر داشته باشد که بهترین و موثر ترین روش بازاریابی دیجیتال استفاده از سئو است که می تواند بیشترین تعداد کاربران و بیشترین میزان سود را برای تجارت شما به همراه داشته باشد و لذا زمانی که صرف انجام آن می شود ارزش آن را دارد و می تواند نتایج ارزشمند و دراز مدتی را برای شما به همراه بیاورد.

بازاریابی موتورهای جستجوگر (SEM): بازاریابی موتورهای جستجوگر یکی دیگر از روش هایی است که با استفاده از آن شما می توانید ترافیک زیادی را از طریق نمایش داده شدن در رتبه های بالا در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر به وب سایت خود جذب نمایید، البته این روش مثل سئو رایگان نبوده و شما برای آنکه بتوانید برای مدت محدودی در رتبه های بالا در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر نمایش داده شوید باید مبلغی را به موتورهای جستجوگر بپردازید. دنبای بازاریابی موتورهای جستجوگر بسیار گسترده و پیچیده است و روش های مختلفی برای استفاده از این امکان وجود دارد که صاحبان وب سایت ها می توانند بر اساس نوع تجارتشان و نیازهای تبلیغاتی وب سایتشان یکی از روش های PPC، CPC و CPM را برای تبلیغات خود در موتورهای جستجوگر یا همان بازاریابی موتورهای جستجوگر، انتخاب نمایند. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها برای سفارش دادن تبلیغات در موتورهای جستجوگر اقدام نمایید که از این میان مشهور ترین های آنها Google AdWords که برای سفارش تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد و Bing Ads که برای سفارش تبلیغات در یاهو و بینگ مورد استفاده قرار می گیرند از همه مشهور تر و محبوب تر می باشند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM): بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های جدید و بسیار پر بازده در زمینه بازاریابی دیجیتال می باشد. در این روش شما باید با استفاده از شبکه های اجتماعی پرمخاطب مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری که کاربران هدف شما بیشتر در آن عضو هستند و در آن زمینه فعالیت می کنند کاربرانی را برای وب سایت خود جذب نمایید. پیش از هر کاری شما باید بررسی کنید که کدام شبکه های اجتماعی برای بازاریابی تجارت شما مناسب هستند و کاربران مورد نظر شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی عضو هستند و سپس یک پروفایل تجاری در این شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و در زمینه جذب حد اکثری مخاطب در این شبکه ها تلاش نمایید. باید به خاطر داشته باشید که شما باید برای هر شبکه اجتماعی به صورت مجزا محتوایی متناسب با آن شبکه ایجاد کنید و نباید یک محتوای ایجاد شده را برای بازاریابی در تمامی شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. برای مثال بازاریابی در اینستاگرام تنها با استفاده از عکس ها و ویدیو های کوتاه امکان پذیر است زیرا این شبکه اجتماعی مخصوص انتشار فیلم و عکس می باشد اما در توییتر بازاریابی با استفاده از متن نیز امکان پذیر می باشد و یا در یوتیوب تنها با استفاده از ویدیو بازاریابی ممکن می باشد و لذا شما باید محتوایی متناسب با هر یک از این شبکه های تولید نمایید و برای بازاریابی در این شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید. در شبکه های اجتماعی نیز امکان تبلیغات وجود دارد و شما می توانید با استفاده از تبلیغات در این شبکه ها کاربرانی را برای پروفایل های تجاری خود جذب نمایید و سپس با تولید محتواهای مفید و مناسب آنها را به مشتریانی برای وب سایت خود مبدل کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل آنکه ارتباط شما با کاربران در شبکه های اجتماعی روزانه است و شما با اغلب آنها در طول روز حداقل یک بار وارد تعامل می شوید شبکه های اجتماعی یک ابزار مناسب برای برندینگ و یا شناساندن برند شما به کاربران می باشند زیرا کاربران دائما با شما در تماس هستند و این موجب می شود که شما بتوانید با تکرار خود را به آنها بشناسانید و لذا بهتر است که یک لوگو یا آرم تجاری داشته باشید که آن را در تمامی پست ها و مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید اضافه نمایید تا کاربران شما آن را به خاطر بسپارند و نام شما و برند شما برای آنها به یک نام آشنا مبدل گردد، دقت کنید که اصلا به هیچ وجه لوگو با آرم تجاری خود را تغییر ندهید زیرا تمامی تلاش هایی که در زمینه شناساندن برند خود تا آن روز به کاربران انجام داده اید از بین می رود.آموزش بازاریابی دیجیتال
تولید محتوا: تحقیقات نشان داده است که تولید محتوای مناسب یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های بازاریابی دیجیتال در سال های اخیر بوده است. زیرا تمامی تغییرات جدیدی که در موتورهای جستجوگر و الگوریتم های رتبه بندی آنها ایجاد شده اند همچون الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم همینگ برد به نوعی مرتبط با محتوای وب سایت بوده اند و محتوا را در رتبه بندی ها هر روز موثر تر نموده اند. اخیرا گوگل اعلام نموده است که محتوای یک وب سایت مهم ترین پارامتر در یک وب سایت می باشد که سرنوشت رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوها را تعیین می نماید. محتوا می تواند در فرمت های مختلفی عرضه گردد مثل پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، وبینارها، تصاویر، ویدیو ها، صفحات پرسش و پاسخ، فروم ها و ... که ایجاد هریک از آنها دارای قواعد و قوانین خاصی می باشد و یک وب سایت باید بسیاری از انواع محتواها را در خود داشته باشد. شما باید در ایجاد محتواها خلاق باشید و بتوانید محتواهای متنوعی ایجاد کنید و آنها را در محل های مختلفی منتشر کنید و محتوای شما باید به گونه ای باشد که هم برای کاربر جذاب باشد و هم بتواند آنها را به سمت خدمات شما و تجارت شما جذب نماید. اگر شما بتوانید محتوای خوبی و جذابی تولید کنید که کاربران را به خود جذب نماید علاوه بر آنکه می توانید کاربران را به مشتریان تبدیل نمایید می توانید کاری کنید که محتواهای شما توسط کاربران بارها و بارها اشتراک گذاری شود و این امر علاوه بر آنکه می تواند کاربران جدیدی را برای شما جذب نماید و در برند سازی شما نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد، در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر نیز بسیار موثر است.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
منتشر کردن تبلیغات دیجیتال: منتشر کردن تبلیغات دیجیتال به معنی ایجاد تبلیغاتی برای کاربران دنیای دیجیتال می باشد که البته SEM نیز نوعی تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات دیجیتال انواع متعددی دارد، برای مثال شما می توانید در وب سایت های پر مخاطب بنرهای تبلیغاتی منتشر کنید و با در اپلیکیشن های پر طرفدار تبلیغاتی منتشر کنید که هرگاه کاربران به این اپلیکیشن ها وارد می شوند تبلیغات شما را مشاهده نمایند. اما باید به خاطر داشته باشید که انتشار تبلیغات دیجیتال بسیار پر هزینه می باشد در حالیکه بازدهی آن نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است زیرا در این روش تبلیغات شما برای جمع کثیری از کاربرانی نمایش داده می شود که ممکن است هیچ علاقه ای به تجارت شما و محصولات و خدمات شما نداشته باشند. در واقع این روش تبلیغات دارای جامعه آماری گسترده و متنوعی می باشد و شما نمی توانید جامعه هدف خود را در آن تعیین نمایید.
هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد: روش های بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد روش هایی هستند که بر روی کاربرانی که یک بار به وب سایت مراجعه نموده اند مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش ها از تکنولوژی کوکی (تکنولوژی کوکی ترفندی است که صاحبان وب سایت ها برای در دست داشتن اطلاعات کاربرانی که یک بار به وب سایت آنها مراجعه نمودند در مراجعه های ثانویه استفاده می نمایند در این روش هنگامی که کاربری به یک وب سایت مراجعه می کند یک کوکی که یک کد کوتاه و ساده و غیر مخرب می باشد، توسط وب سایت بر روی رایانه کاربر ذخیره می گردد و وب سایت اطلاعات بازدید فعلی کاربر را در آن ذخیره می کند تا در بازدید های مجدد بتواند از آن برای شناسایی و در دست داشتن اطلاعات جستجوهای قبلی کاربر استفاده نماید). نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در روش های هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد بسیار بالا است و این بدان دلیل است که کاربرانی که مجددا به یک وب سایت مراجعه می نمایند به خدمات و محصولات آن وب سایت علاقه مند هستند و در واقع در مرحله های بالایی از چرخه خرید قرار دارند (چرخه خرید با جستجو و مشاهده مطالب توسط کاربر در اینترنت آغاز می شود و با خرید خاتمه می یابد) و لذا احتمال تبدیل این کاربران به مشتریان بسیار بیشتر است.
بازاریابی تلفن های همراه: آمارها و بررسی ها نشان داده است که شیوه بازاریابی موبایل مارکتینگ یا بازاریابی تلفن های همراه بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2016 برای تجارت های مختلف سود دهی داشته است. از این رو ما استفاده از روش موبایل مارکتیگ را به شدت به شما توصیه می نماییم. در این روش شما باید وب سایت خود و تمامی محتواهای خود را برای تلفن های همراه بهینه سازی نمایید به گونه ای که کاربران تلفن های همراه برای دیدن محتوای وب سایت شما با مشکلی مواجه نشوند و بدون نیاز به اسکرول کردن و یا کوچک و بزرگ کردن صفحات وب سایت بتوانند به سادگی از وب سایت شما دیدن نمایند و با توجه به آنکه امروزه بیش از نیمی از کاربران اینترنت را کاربران تلفن های همراه تشکیل می دهند برای جذب این کاربران یکی از اولیه ترین نیاز ها موبایل فرندلی بودن وب سایت شما می باشد. دقت داشته باشید که با توجه به رشد روز افزون روی آوردن کاربران به تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها درصد کاربران اینترنت که با استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها در اینترنت جستجو می کنند و بهطور طبیعی میزان سود دهی روش بازاریابی تلفن های همراه روز به روز در حال افزایش می باشد از این رو من به شما توصیه می کنم که این روش بازاریابی را حتما در لیست روش های بازاریابی دیجیتال خود قرار دهید.
بازاریابی اینتراکتو یا فعل و انفعالی: شما باید کاری کنید که زمانی که کاربران به وب سایت شما وارد می شوند با وب سایت شما وارد تعامل گردند، برای این کار باید از روش های اینتراکتیو که با کاربران تعامل ایجاد می نمایند استفاده کنید. آمار گیری ها و تحقیقات انجام شده در زمینه استفاده از روش های اینتراکتیو توسط ExpoTV.com در وب سایت نشان داده است که بیش از 55 درصد از کاربران ترجیح می دهند که ارتباط و فعل و انفعالی با کمپینی که از آن خرید می کنند داشته باشند و همچنین بررسی ها نشان داده اند که 89 درصد از کاربران به وب سایت ها و کمپین هایی که با آنها تعامل برقرار می نمایند و در ازای فعلی که انجام می دهند انتظار فید بک از کاربر دارند، بیشتر اعتماد می کنند. با توجه به این آمارها استفاده از روش های اینتراکتیو در وب سایت می تواند موجب شود که شما بتوانید ارتباط موثر تری با کاربران برقرار نمایید. بنابراین به شما توصیه می کنم که از روش های اینتراکتیو در وب سایت خود استفاده نمایید.
ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که سال هاست از آن استفاده می شود. این روش در گذشته بازدهی بیشتری داشت اما امروزه بازدهی آن به دلیل افزایش روش های تبلیغاتی اینترنتی و استفاده نادرست و بیش از حد تجارت های مختلف از این روش کاهش یافته است. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی دیجیتال است که شما در آن با استفاده از ارسال ایمیل های تبلیغاتی به افراد مختلف آنها را ترغیب خرید از وب سایت خود می نمایید. در استفاده از روش ایمیل مارکتینگ شما باید دقت بسیاری بکار بگیرید تا ایمیل های ارسالی شما به عنوان اسپم از جانب کاربران شما شناخته نشود زیرا اسپم شدن تعداد زیادی از ایمیل های شما توسط کاربران موجب می شود که موتورهای جستجوگر مانع ادامه فعالیت کمپین بازاریابی ایمیلی شما شوند. شما باید با استفاده از روش های مناسب و با استفاده از فرم های Opt-in کاربران لیست ایمیلی خود را جمع آوری نمایید و تنها برای کسانی ایمیل ارسال کنید که داوطلب دریافت ایمیل های شما باشند.
افیلیت مارکتینگ: ایفیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری درفروش یا فروش پورسانتی یک روش بازاریابی دیجیتال است در این روش شما می توانید از دیگر وب سایت ها بخواهید که محصولات شما را در وب سایت خود تبلیغ نمایند و زمان یکه از طرف آنها یک مشتری برای شما ارسال شد باید درصد یا پورسانتی از فروش به آنها بدهید. شما می توانید هم در نقش یک وب سایت تبلیغ کنند و هم در نقش وب سایتی که دیگر وب سایت ها برای آن تبلیغاتی انجام می دهند در یک سیستم افیلیت کارکتینگ شرکت نمایید.
آنالیز نتایج: یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین بخش ها در بازاریابی دیجیتال انجام پروسه آنالیز نتایج است. آنالیز نتایج به شما کمک می کند که آمارهای موثق و ارزشمندی از نتایج حاصل از هر یک از کمپین های بازاریابی ایجاد شده توسط شما بدست آورید و بتوانید میزان موفقیت این کمپین ها را ارزیابی و بررسی نمایید. این داده ها به شما کمک می کند که اشتباهات خود را اصلاح کنید و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید و همچنین برای ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال بهتر و موثر تر برنامه ریزی نمایید. ابزارهای بسیاری برای آنالیز نتایج وجود دارد که از جمله مهم ترین های آنها می توان به گوگل آنالتیکز، اسپرینگ متریکز، ووپرا (Woopra) و مینت (Mint) اشاره نمود. شما باید پیش از آنکه هیچ کمپین بازاریابی دیجیتالی را راه اندازی نمایید به فکر آن باشید که استفاده از این ابزارها را بیاموزید تا بتوانید نتایج حاصل از هر کمپین را مورد بررسی قرار دهید. به جرات می توان گفت که انجام بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از این ابزارها برای آنالیز نتایج به هیچ وجه نمی تواند موثر باشد.
زمانی که شما وارد عرصه بازاریابی دیجیتال می شود باید به خاطر داشته باشید که حتما باید روش های مختلفی را برای بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید و به هیچ وجه نباید تنها به یک روش کفایت کنید. پس از بکارگیری روش های مختلف باید بررسی کنید که کدام روش نتایج بهتر و سودمند تری برای شما داشته است و سپس سایر روش ها را بهبود هید و بیشتر تمرکز بازاریابی خود را بر روی پر بازده ترین روش متمرکز نمایید. در بیشتر مواقع استفاده از یک روش ترکیبی برای بازاریابی دیجیتال می تواند موثرتر باشد و بهترین نتایج را حاصل نماید. دقت کنید که شاخه های بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال تغییر و افزایش می باشند و شما باید خود را مجهز به علم روز نمایید و جدیدترین روش ها را بیاموزید و پیش از دیگران شروع به فعالیت در آن زمینه نمایید.

منبع:اقتصاد نیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در دنیایی که ابزار بازاریابی و تبلیغات هرروز در حال پیشرفت است، کسب‌وکارها هم نباید این فرصت را از دست دهند و هر چه‌بهتر و سریع‌تر روش‌های نوین تبلیغات را امتحان کنند. یکی از این روش‌های کاربردی و مؤثر برای رشد کسب‌وکارها و افزایش فروش استفاده از پیامک است که در عین ساده بودن، امکان تعامل بین شما و مخاطبانتان را هم فراهم می‌کند.

اما اگر بخواهیم خودمان به تنهایی برای مشتریان هدف پیامک ارسال کنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد که مهم‌ترین آن هزینه است. پیامکی که شما با خط خودتان ارسال کنید، هزینه بسیار زیادی برایتان همراه دارد و البته از طرف دیگر با سیمکارت شخصی هیچ دسترسی به بانک شماره ندارید. در این شرایط حداکثر شماره تماس مشتریان قدیمی‌تان را دارید، پس باید چه کار کرد؟

سامانه پیامکی چیست؟

اگر تا اینجای متن خوانده‌اید و این مشکلات را درک کرده‌اید پس راهکار را همین‌جا معرفی می‌کنیم، یعنی استفاده از پنل پیامکی و ارسال انبوه که تاثیر خوبی در جذب مشتری و افزایش فروشتان خواهد داشت.

پنل پیامکی یا سامانه پیامکی نرم افزاریست که به ‌سادگی با داشتن اینترنت به آن دسترسی دارید و پس از واردکردن نام کاربری و رمز عبور اختصاصی وارد پنل کاربری‌تان می‌شوید تا تبلیغات هدفمند را شروع ‌کنید. اما چطور باید پنل مناسب را انتخاب کرد و از همه فاکتورهای استانداردش مطمئن بود؟ در ادامه، نگاهی به راهنمای انتخاب بهترین سامانه ارسال اس ام اس داشته باشید، تا با اطمینان تبلیغات پیامکی را شروع کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تعرفه و هزینه مناسب و معقول!

در میان صدها نتیجهٔ جستجو برای سامانه پیامکی، انتخاب شما باید سامانه‌ای باشد که بدون مشکلات فنی و اختلال، از پشتیبانی حرفه‌ای و تعرفۀ مناسب برخوردار باشد. بر همین اساس ملی پیامک را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های پیامکی معرفی می‌کنم که علاوه‌بر ده سال سابقه حضور در حوزۀ تبلیغات پیامکی، تعرفه مناسبی دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا باشد.

پشتیبانی مناسب و حرفه‌ای

دومین فاکتور مهم و تاثیرگذار در خرید بهترین پنل اس ام اس وجود تیم پشتیبانی مجرب و حرفه‌ای است که همیشه در کنار کاربران باشد.

پشتیبانی سامانهٔ ملی پیامک در تمام روزهای هفته از ۸ صبح تا ۹ شب فعال است. همچنین در روزهای تعطیل هم تیم کارشناسان فنی از ۹ صبح تا ۵ عصر فعال است تا کاربران بتوانند با اطمینان برای کسب‌وکارشان تبلیغات پیامکی داشته باشند.

دسترسی به ابزارهای ارسال پیامک

این سامانه با تنوع بانک شماره در زمینهٔ ارسال پیامک هم ابزارهای مختلفی در اختیارتان قرار داده است. ابزار ارسال پیامک از روی نقشه، ارسال منطقه‌ای با کد پستی، ارسال پیامک برای مشاغل و اصناف، ارسال پیامک بر اساس جنسیت (مخصوص اپراتور ایرانسل) گامی ارزشمند برای توسعهٔ کسب‌وکارتان است.

تهیه پنل پیامکی

حالا که با مهم‌ترین معیارهای بهترین سامانه ارسال اس ام اس آشنا شدید، وقت آن رسیده که سراغ خرید سامانه پیامکی بروید.

پنل ملی پیامک به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات پیامکی علاوه‌بر بر تمام معیارهای بالا، پنلی را با محیط کاربری آسان در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بازاریابی پیامکی را شروع کنید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

مزایای پنل پیامکی

بد نیست که بعد از شناخت معیارهای بهترین پنل اس ام اس و تعرفه ارسال پیامک کمی هم با مزایای بازاریابی پیامکی آشنا شویم که اولین مورد، ارسال پیامک انبوه است.

امکان ارسال و دریافت پیامک

اگر دنبال روشی برای تبلیغات هدفمند و انبوه هستید، بهترین راه استفاده از بانک شمارۀ ملی پیامک است تا با ارسال پیامک تبلیغاتی، مخاطب را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. همچنین توصیه می‌کنم از ابزار خبرنامه و نظرسنجی برای دریافت پیامک از سمت مشتریان استفاده کنید تا ارتباطی دوسویه و تعاملی با مخاطب داشته باشید.

امکان گزارش‌دهی

گزارش نحوۀ ارسال پیامک‌ها دیگر مزیت استفاده از سامانه ملی پیامک است که تحلیل ارسال را در سه دسته زیر به کاربر ارائه می‌دهد:

پیامک ارسال شده

پیامک رسیده به گوشی

پیامک نرسیده به گوشی (برای لیست سیاه مخابرات، با بازگشت وجه به حساب کاربر)

این ویژگی باعث می‌شود تا دید خوبی از پیام‌های ارسالی‌تان داشته باشید و بتوانید برای تبلیغات آینده مجدد برنامه‌ریزی کنید.

ارسال پیامک جنسیت

برای هر شغلی قطعاً جامعۀ هدفی برای فروش وجود دارد که شامل زنان، مردان یا هر دو می‌شود. در سامانه ملی پیامک بانک شمارۀ به‌روز بر اساس جنسیت هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا برای معرفی خدمات و محصولات از این بانک استفاده کنند و به نتیجهٔ مطلوبی در فروش برسند.در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید

سخن نهایی

در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای خلاصه و در عین حال کاملی برای انتخاب بهترین پنل اس ام اس به شما معرفی کنم. پیشنهاد می‌کنم برای شروع بازاریابی پیامکی حتماً از مشاوره رایگان سایت ملی پیامک استفاده کنید تا با یک کمپین تبلیغاتی مناسب از بازار رقابت عقب نمانید و به سرعت برای فروش کالا و خدماتتان مشتریان بیشتری جذب کنید.

منبع:خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش جی پلاس، در ایمیل مارکتینگ هدف ما این است که با ارسال منظم و هدفمند ایمیل ها به مخاطبان و مشتریان آنها را ترغیب به ورود به سایت برای خواندن مقالات یا خرید محصولات و یا…کنیم.

اما گاها در مدیریت ایمیل ها و پیاده سازی درست این روش با مشکل روبرو میشویم.بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

 

برای مدیریت بهترما قصد داریم تا مفید ترین و کاربردی ترین ابزار را معرفی کنیم. البته ابزاری که آنها را معرفی میکنیم از ابزار های رایگان هستند.

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که همه ابزارهای رایگان بازاریابی ایمیل ویژگی های یکسانی را ارائه نمی دهند.

HubSpot’s Free Email Marketing Tool

HubSpot یک ابزار بازاریابی ایمیلی رایگان است که امکانات مناسبی برای کسب وکارهای رو به رشد ارائه می دهد.

شما می توانید به راحتی ایمیل های زیبایی بسازید که مخاطبان را مجذوب خود کند.دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

ابزار HubSpot به شما کمک می کند تا با کمی تلاش به نتایج باورنکردنی در بازاریابی برسید.

به کمک این ابزار می توانید از HubSpot CRM به صورت رایگان استفاده کنید تا بتوانید نقاط لمسی متناسب برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 

ایمیل HubSpot بطور خودکار به HubSpot CRM متصل می شود .

بنابراین می توانید ایمیل های مربوط را بر اساس هر گونه اطلاعاتی – مانند ارسال فرم و فعالیت وب سایت – تنظیم کنید.

با استفاده از CRM، می توانید محتوای شخصی سازی شده را در ایمیل های خود، مانند نام و نام شرکت ، درج کنید تا مخاطبین احساس کنند که به صورت شخصی خطاب شده اند .

بهینه سازی ایمیل ها کارآسانی نیست.دوره دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از تجزیه و تحلیل و گزارش ایمیل به کمک این سایت، یاد خواهید گرفت که چگونه ایمیل های مرتبط و بهینه تری را به مخاطبان خود ارسال کنید.

Send Pulse چگونه کار می کند؟

Send Pulse دارای بیش از ۱۳۰ قالب مختلف و جذاب است.

شما می توانید با استفاده ازاین قالب ها ایمیل های زیبا درست کنید.همچنین کارکردن با این قالب ها بسیار راحت است. نکته جالب در مورد Send Pulse این است که خدمات متنوعی رابه شما ارائه میدهد.

 

. به عنوان مثال، در صورت نیاز به ارسال پیامک ، می توانید یک بسته پیامکی را به بسته خدمات بازاریابی ایمیل خود اضافه کنید.

SendPulse در هر ماه ۱۵،۰۰۰ ایمیل به صورت رایگان و حداکثر تا ۲۵۰۰ مشترک ارائه می دهد.

MailChimp چگونه کار می کند؟

از دیگر ابزار بازاریابی ایمیلی میتوان به MailChimp اشاره کرد. MailChimp مخصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار کاربردی و ​​مفید است. زیرا این برنامه رایگان حداکثر ۱۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه برای حداکثر ۲۰۰۰ مشترک ارسال می کند.

به علاوه، شما به ویژگی هایی مانند تقسیم بندی لیست ، آزمایش یا تست A / B ، پروفایل های تماس و… دسترسی پیدا می کنید.

 

با این وجود، توجه داشته باشید که با استفاده از طرح رایگان، مارک MailChimp را در پاورقی های ایمیل خود خواهید داشت .

اگر از نرم افزار حوزه تجارت الکترونیک استفاده می کنید، یه خبرخوش هم برای شما داریم. اینکه MailChimp با ارائه دهندگان تجارت الکترونیکی از جمله WooCommerce و Magento ادغام می شود.

اگر کسب و کار شما از WordPress به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود استفاده می کند، می توانید Mailchimp را با وردپرس ادغام کنید.

MailChimp گزارش و تحلیل و تجزیه برای ایمیل های ارسال شده را ارائه می دهد. البته در گزارش ها جزئیات ممکن است آنقدر مستحکم نباشد که می خواهید برای پیشرفت های بهینه مفید باشند.

و اما روش آخر Zoho Campaigns چگونه کار می کند؟

کمپین های Zoho گزینه خوبی برای مشاغل کوچک و استارتاپی است.

با برنامه رایگان کمپین های Zoho ، به ویژگی هایی از قبیل آزمایش A / B ، گزارش ها و قالب ها دسترسی پیدا می کنید.

 

اگر قبلاً از Zoho CRM استفاده کرده باشید، منطقی است که کمپین های Zoho را بررسی کنید تا ببینید چگونه ایمیل و CRM با هم کار می کنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است، با وجود اینکه نسخه رایگان ویژگی های زیادی را ارائه می دهد، بسیاری از این ویژگی ها دارای محدودیت هایی هستند.

منبع:جی پلاس



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال ۱۹۷۱، آغاز دوران ارتباطات مدرن است. این پیام در نگاه اول چیز خاصی نبود، مجموعه‌ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام، اما تاثیر این پیام بسیار عمیق بود.

امروز هر کدام از ما روزانه چندین ایمیل مرتبط با کمپین‌های بازاریابی کسب و کارهای مختلف را دریافت می‌کنیم که ممکن است برخی از آن‌ها خوشایند هم نباشند، اما هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر یک ایمیل و پیام اصولی بر روی فروش وبسایت شما باشد.
پایه ایمیل مارکتینگ چیست؟
ساخت یک لیست ایمیل به عنوان اساسی‌ترین قسمت شروع بازاریابی ایمیلی شناخته می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی مختلف معمولا این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند چه نوع محتوایی را به مخاطب نشان دهند، حال آنکه شما می‌توانید در خبرنامه ایمیلی خود براساس علاق مخاطب محتوا را شخصی سازی کرده و سپس آن را ارسال کنید. همین کار ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی که فروش بیشتر است نزدیک‌تر کند. و مطمئنا نرخ مشارکت به طرز باورنکردنی افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونه می‌توان یک لیست ایمیل ساخت؟
لیست ایمیل کاربران یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید. داشتن این لیست به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید مستقیما با گروه بزرگی از مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. آیا می‌دانید چیزی حدود ۸۲ درصد از خریداران محصولات هر روز ایمیل‌های شخصی خود را چک می‌کنند؟ این آمار حیرت انگیز است! پس وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید. اگر ایمیل کاربران را داشته باشید هنگامی که بخواهید پست جدیدی برای وبلاگ منتشر کنید، فروش یک محصول جدید را اعلام کنید، با آخرین اخبار برندتان را به اشتراک بگذارید کار بسیار راحتی خواهید داشت. مشترکان ایمیل شما به احتمال زیاد خریداران محصول شما هستند.دوره دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ

ایده‌های جذاب پیدا کنید
چرا مردم باید ایمیل خود را در اختیارتان قرار دهند؟ آن‌ها ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهند اگر و فقط اگر چیزی جذاب برای دریافت داشته باشید. ایده‌هایی که می‌توانید به کمک آن ایمیل کاربران را دریافت کنید کم نیستند اما باید خلاق باشید و محتوای ارزشمندی را ارایه کنید تا چنین اتفاقی بیافتد. کتاب الکترونیکی، وبینار رایگان در حوزه علاقه‌مندی‌های کاربر، ارایه پیشنهاد جایزه و … هرچقدر این موضوع جذاب‌تر باشد بانک ایمیل شما پر و پیمان‌تر خواهد شد.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

فرم ثبت را در جای مناسب قرار دهید
حالا که ایده جذاب برای ثبت نام ایمیل پیدا کردید، باید برای قرارگیری فرم ثبت نام در جایگاه مناسب تحقیق کنید. قرار گرفتن فرم در انتهای مطالب جایگاه مناسبی است. البته می‌توان یک فرم در سمت چپ وبلاگ هم قرار داد. با این حال انجام A/B تست بهترین روشی است که به شما توصیه می‌کنیم. هر جایی که بیشترین نرخ را برایتان به همراه داشت را انتخاب کنید و به جمع آوری ایمیل بپردازید.

از فرم پاپ آپ استفاده کنید
استفاده از فرم پاپ آپ بهترین روش برای افزایش لیست ایمیل شماست، البته به شرطی که به درستی از آن استفاده شود. به عنوان مثال هنگامی که کاربر در ابتدای متن وبلاگ با چنین فرمی مواجه شود، مطمئنا ایمیل خود را ثبت نکرده و پنجره را خواهد بست. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از مطالعه نیمی از محتوا، چنین پنجره‌ای برای کاربر باز شود تا ایمیل خود را وارد کند. البته از ابزارهای مختلف برای بررسی رفتار کاربر استفاده کنید. بهترین ابزار هاتجر است که به شما کمک می‌کند متوجه شوید که تجربه کاربری چگونه بوده است. اگر کاربر هنگام مواجه با چنین فرمی زود وب‌سایت را ترک کرد باید در نحوه قرارگیری آن تجدید نظر کنید.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

چرا سرویس ایمیل مارکتینگ سندر را انتخاب کنم؟
علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

منبع:خبر آنلاین 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

به چه کسانی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

به طور کلی، دیجیتال مارکترها وظیفه استفاده از کانال‌های دیجیتال برای گرفتن lead و ایجاد آگاهی برند را دارند.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغ
این کانال‌های دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
· وب سایت شرکت

· شبکه‌های اجتماعی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات آنلاین

· بلاگ شرکت

علاوه بر تمام این کارها، دیجیتال مارکتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت کسب و کار را پیدا کند. وظیفه دیجیتال مارکتر، پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات مختلف است. در شرکت‌های مختلف، ممکن است دیجیتال مارکترها روی یک یا چند بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنند.دوره بازاریابی اینترنتی

مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تمامی جنبه‌ها یا یک یا دو مهارت خاص تمرکز داشته باشید. برای مثال می‌توانید به فردی تبدیل شوید که آشنایی کافی با کدنویسی و برنامه نویسی را دارد، یا کسی باشید که تجربه و دانش کافی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی را دارد. با همه این‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

· SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، مسیر تبلیغات دیجیتال را هدایت می‌کند. شما باید با دو مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) آشنایی کافی داشته باشید. شما باید بتوانید از طریق سئو سایت، کاربران بیشتری را به خواندن محتوا و انجام یک عمل خاص مانند پرداخت پول ترغیب کنید. درک درست از SEO و SEM به شما کمک می‌کند تا موثر بودن ایده‌های خود را اندازه گیری کنید.

· بازاریابی محتوایی: محتوا دقیقا آن چیزی است که برای جذب کردن و نگه داشتن کاربر در سایت به آن نیاز دارید. فرمت‌های مختلفی از محتوا (متن، عکس، ویدیو و صوت) می‌تواند برای وب سایت تولید شود. آمار گوگل نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی با بالا بردن engagement، نقش مهمی در ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو دارد. شما باید جنبه‌های مختلف تولید محتوا را بدانید و با چگونگی تولید محتوا موثر آشنا شوید. با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از محتواهای تولید شده و ایجاد استراتژی محتوایی داشته باشید.

· تفکر طراحی: تجربه کاربری، رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. داشتن تفکر طراحی بهترین راه برای تعامل با کاربران را به شما نشان می‌دهد و از طرفی می‌تواند ساده و موثر بودن کسب و کارتان را تضمین کند. اما در این بین، تنها گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند باعث به وجود آمدن تفکر طراحی در شما شود. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی برسید، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

· تجزیه و تحلیل داده‌ها: گوگل آنالیتیکس نقش اساسی و حیاتی در تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دارد. در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ، شما نمی‌توانید بدون تجزیه و تحلیل درست از داده‌ها، کاری انجام دهید. شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از گوگل آنالیتیکس به دست آورید، اما مهم‌ترین مسئله همان اطلاعات است. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از تحلیل رفتار کاربر، بهترین راه حل برای بالا بردن نرخ تبدیل و هدایت ترافیک است. در تمامی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، شما با نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس آشنا می‌شوید اما گرفتن نتیجه موثر از این اطلاعات، با به کار گرفتن تجربه ممکن است.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکترها

اگر به دنبال درک بیشتر و درست از انواع موقعیت‌های شغلی پیش روی دیجیتال مارکترها هستید، می‌توانید مسیرهای زیر را در نظر داشته باشید:

· مدیر سئو: در این جایگاه می‌توانید از مهارت‌های سئو سایت خود برای بالا بردن کیفیت محتواهای سایت استفاده کنید. شما باید تولیدکنندگان محتوا را زیر نظر بگیرید و استراتژی مشخصی برای بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو تعریف کنید.

· متخصص بازاریابی محتوا: در این جایگاه، بیش از آن‌که تولید محتوای شما مد نظر باشد، استراتژی‌ها و برنامه‌های محتوایی شما مهم است. شما باید برنامه‌ای برای استفاده از انواع محتوا در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شروع خوبی برای تبدیل شدن به متخصص بازاریابی محتوایی باشد.

· مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این جایگاه شما به تمامی استراتژی‌ها و کمپین‌های کسب و کار نظارت خواهید کرد. وظیفه شما بهبود آگاهی برند، هدایت ترافیک سایت به سمت اهداف مشخص شده و جذب مشتریان جدید است. شما ممکن است نیاز به تصمیم گیری درباره استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهبود روند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوعات، همه مدیران، برای تصمیم گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند انتظار گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشند.بهترین دوره بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند گزینه جذابی برای تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد. شما می‌توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، مسیرتان را با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شروع کنید.

در این دوره تمامی مباحث مربوط به سئو سایت، تجزیه و تحلیل داده‌ها در گوگل آنالیتیکس و دیگر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پس از گذراندن این دوره می‌توانید برای ورود به بازار کار تصمیم بگیرید. اما توجه داشته باشید که دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به سرعت از شما یک دیجیتال مارکتر بسازد. برای این کار نیاز به تجربه هم خواهید داشت، بنابراین سعی کنید وارد بازار کار شوید و پروژه‌های عملی بگیرید تا دانش و تجربه با هم ترکیب شود و از شما یک دیجیتال مارکتر موفق بسازد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف مسئله جدیدی نیست و از زمان پیدایش کسب و کارها افراد برای دیده شدن در بین رقبا و فروش بیشتر به روش‌های مختلفی محصولات و خدمات خود را به کاربران هدف معرفی می‌کردند. با وجود این که بازاریابی سنتی هنوز جایگاه خود را در بین کسب و کارها حفظ کرده است، شکل نوین بازاریابی نیز اخیراً در دنیای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ دیده می‌شود. بنابراین بازاریابی سنتی مطلقاً از بین نرفته است. اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید حتماً اصطلاح آژانس بازاریابی دیجیتال به گوشتان خورده است. استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی سنتی جایگاه خود را در میان آژانس بازاریابی دیجیتال حفظ کرده‌اند. نکته اینجا است که ما در زمان حال زندگی می‌کنیم و باید خود را با تحولات نوین همراه کنیم.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

امروزه با گسترش سایت‌های کسب و کار و همچنین گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی باعث شده که مسئله بازاریابی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. تا حدی که اخیراً بازاریابی دیجیتال به یک تخصص تبدیل شده و به عنوان یک رشته در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. جالب این‌جا است که با وجود تفاسیر مختلفی که در این حوزه مطرح می‌شود هنوز هم تعریف قطعی و مختصی برای دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. قبل از هر چیزی بهتر است با آژانس بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. آژانس در اصطلاح به کارگزاری گفته می‌شود که کار خاصی را برای کاربر هدف انجام می‌دهد و یا در واقع خدماتی را ارائه می‌کند. بازاریابی دیجیتال نیز به روش‌های بازاریابی اینترنتی اطلاق می‌شود که طیف گسترده‌ای دارد. می‌توان گفت بازاریابی دیجیتال به تمام ابزارها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات متنوع در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ در واقع همان معادل آژانس بازاریابی دیجیتال است. در حقیقت به تمام فعالیت‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. این فعالیت‌ها تماماً در راستای تبلیغ محصولات، خدمات، برند، بررسی رفتار کاربر در سایت و غیره انجام می‌شوند. آژانس دیجیتال مارکتینگ با ارائه راه حل‌های خلاقانه و متفکرانه به رفع مشکلات سایت‌ها کمک کرده و در نهایت منجر به برندسازی می‌شود. این آژانس بر کیفیت خدماتی که به سایت‌ها ارائه می‌دهد اهمیت خاصی قائل است. آژانس دیجیتال مارکتینگ درک عمیق‌تری از بستر اینترنتی و رسانه‌ها دارد و به خوبی آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. این آژانس اطلاعات و دانش کافی در خصوص بازاریابی را دارد و در انتخاب استراتژی‌های مفید و کارآمد به درستی عمل می‌کند. به همین دلیل می‌تواند کسب و کارهای مختلف را با موفقیت کامل در عرصه اینترنت هدایت کند. برای درک بهتر فعالیت‌های مربوط به آژانس دیحیتال مارکتینگ می‌توانید به سایت آژانس دیجیتال منظم سر بزنید.دوره بازاریابی اینترنتی

خدمات آژانس بازاریابی دیجیتال چیست‌؟

این آژانس قبل از هر چیزی خلاصه‌ای از اهداف کسب و کارها را دریافت می‌کند و در مورد آن به تحقیق و مطالعه می‌پزدازد تا بتواند بازار هدف، مشتری و رفتار او و سایر موارد وابسته به این بازار را ارزیابی کند. سپس بر اساس نتایج تحقیقات خود استراتژی مناسبی انتخاب کرده و پروپوزال آن را ارائه می‌دهد. این خدمات طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، تکنیک‌ها و برنامه‌ها را شامل می‌شود که در ادامه بیان می‌کنیم.‌

با آژانس بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شوید

طراحی لوگو: جلوه مناسب و خاص می‌تواند هویت و شخصیت قدرتمندی به سایت شما ببخشد. آژانس بازاریابی دیجیتال با طراحی لوگوی زیبا و منحصر به فرد، تصویر خاصی از برند شما را در ذهن مخاطبان آن ثبت می‌کند و قدرت و خلاقیت شما را به نمایش می‌گذارد.

طراحی کاتالوگ: همان طور که در ابتدا گفتیم با وجود گسترش بازاریابی دیجیتال، برخی از روش‌های تبلیغات سنتی همچنان جایگاه خود را در این عرصه حفظ کرده‌اند. طراحی کاتالوگ یکی از روش‌های تبلیغاتی سنتی است که در دیجیتال مارکتینگ به فراوانی استفاده شده و بسیار کارآمد است. طراحی یک کاتالوگ منحصر به فرد با معرفی کوتاه و جامع و تصاویر جذاب و واضح تأثیر قابل توجهی در برندسازی دارد و در بازاریابی دیجیتال این استراتژی با کیفیت بالا پیاده سازی می‌شود.

تولید محتوا: محتوی اصلی‌ترین بخش از سایت است که کاربران بیشترین ارتباط را با آن برقرار می‌کنند. بنابراین تولید محتوی یونیک، جذاب و مفید تأثیر بسیاری در معرفی محصولات و خدمات دارد، ضمن این که گاهی علاوه بر معرفی محصول جنبه آموزشی دارد و این مسئله باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مانند پیج‌های اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و غیره جزو مهم‌ترین بسترهای تبلیغاتی به شمار می‌روند چون امروزه مردم ساعات زیادی از فراغت خود را در این شبکه‌ها سپری می‌کنند. حتی عده بسیاری از افراد از این بستر کسب درآمد می‌کنند. از این رو آژانس بازاریابی دیجیتال با ایجاد تعامل بین این شبکه‌ها و مدیریت آن‌ها به طرز عجیبی باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت‌ها، افزایش فروش و برندسازی می‌شود. در واقع مدیریت پیج‌های اینستاگرامی و غیره یک استراتژی هوشمندانه محسوب می‌شوند.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

نظارت بر سئو: سئو یک مبحث بسیار گسترده است. با این حال تمام خدمات سئو بخشی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است و شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های بسیار زیادی است که همگی در راستای برندسازی انجام می‌شوند. می‌توان سئو سایت را یک روش بازاریابی مهم که انجام آن برای پایداری سایت ضروری است. اغلب فعالیت‌های سئو در داخل سایت صورت می‌گیرد و نظارت بر سئو به عهده آژانس بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: آژانس دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌های مختلف به برندسازی سایت‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال این آژانس با طراحی بنرهای تبلیغاتی آنلاین، تلفن گویا و غیره در این شبکه‌ها به معرفی کسب و کارها و خدمات آن‌ها می‌پردازد. از آنجا که شبکه‌های اجتماعی در هر ساعت از شبانه روز کاربران فعال بسیاری دارند، بازدید از سایت به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. البته این مسئله کاملاً با خلاقیت و تخصص تیم دیجیتال مارکتینگ مرتبط است.

طراحی سایت ورد پرس: ورد پرس نوعی سیستم مدیریت محتوی است که طراحی سایت با آن بسبار راحت انجام می‌شود چون دیگر به دانش کد نویسی و برنامه نویسی برای طراحی سایت نیازی نیست. بعد از طراحی سایت نیز مدیریت ان با ورد پرس به راحتی انجام می‌شود.

با آژانس بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شوید

بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال را معرفی کنید
گسترش فناوری ارتباطات باعث شده که دیجیتال مارکتینگ به نیاز روز بشر تبدیل شود. قطعاً وقتی ارتباط به ابزارهای دیجیتالی وابسته شود باید آژانس‌ها و بنگاه‌هایی برای بهبود این ارتباط شکل بگیرند. با افزایش فعالیت کاربران در اینترنت و همچنین افزایش سایت‌های فروشگاهی، خدماتی و غیره تعداد آژانس‌های بازاریابی اینترنتی نیز افزایش چشمگیری داشته است. در این بین اصول اولیه بین تمام آژانس‌ها یکی است اما تفاوتی که در بین آن‌ها دیده می‌شود این است که هر آژانس در پیاده سازی یک یا چند روش خاص تبحر بیشتری دارد.

منبع:مهر نیوز



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

با یک حساب سرانگشتی هم می توان دریافت که بیشترین زمان سپری شده ما در طول روز،‌ صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت های مختلف است، اما نحوه استفاده از این بستر، به تیزهوشی ما بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، زمانی که اوقات فراغت خود را در حال لایک صفحات مختلف در فضای مجازی و یا گشت و گذار در فضای اینترنت هستید، دیگرانی در همین فضاها، در حال کسب درآمدهای میلیونی هستند!

به جرات می توان گفت که در آینده ای نزدیک، دوام و ماندگاری تمامی کسب و کارها، به استفاده از ابزارهای دیجیتال وابسته است. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما چیست؟ خواه یک فروشگاه ساده لباس باشد، خواه یک شرکت بزرگ تولیدی! بازاریابی دیجیتال،‌ یکی از بهترین راهکارها برای رشد انواع مشاغل است.

اما مفهوم بازاریابی دیجیتال دقیقاً چیست و بکارگیری از آن چه ابزاری لازم دارد؟

اگر تا اینجای مقاله فکر پیشرفت کسب و کار در ذهنتان جرقه زده، پس با لبخند به دیجیتال مارکتینگ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

اساساً، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش برای بازاریابی با استفاده از ابزار دیجیتال مانند تلفن همراه، کامپیوتر و .. اشاره دارد. بازاریابی از طریق طراحی وبسایت، ارسال ایمیل، استفاده از شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی، همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند. این ابزار به معرفی شرکت شما به افراد کمک کرده و آنها را متقاعد به خرید از شما می کنند.

استراتژی ها و ابزار مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که صاحبان مشاغل برای دسترسی آنلاین افراد و یا معرفی کسب و کار خود، از آنها استفاده می کنند. بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد ابزار و روش برای بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند و خود بی خبرند!

لازم است بدانید که تقریباً هر چیزی که می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از فضای اینترنت به آن دسترسی داشته باشید، یک ابزار و یا یک روش برای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. در اینجا چند نمونه از این موارد را برایتان نام می بریم. اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه های جدید برای دسترسی آنلاین مشتریان هستند، بنابراین این لیست دائماْ در حال رشد است!در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

وبسایت
شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و ...)
استفاده از ابزارهای مربوط به معرفی برند (آرم، نماد، کلمات اختصاری و ...)
استفاده از محتوای ویدئویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و ...)
استفاده از تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و ...)
استفاده از محتوای متنی (پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و ...)

از بین تمامی موارد بالا، طراحی وبسایت حرفه ای را می توان یکی از مهمترین ابزارها برای رونق کسب و کارها دانست. بدون شک در عصر تکنولوژی، هر فردی برای دسترسی به هر محصول و یا خدماتی، در قدم اول دست به دامن گوگل می شود! پس با این وجود، لزوم داشتن یک سایت حرفه ای مختص به کسب و کار، بر کسی پوشیده نیست.

نکته ای که لازم است بدانید، این است که؛ همان طور که موفقیت در هر زمینه ای، نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی است، استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز، استراتژی های مربوط و مخصوص به خود را دارد. انتخاب هر یک از این روش ها، بسته به نوع مشاغل متفاوت بوده و برای این کار، نیاز به مشاوره و استفاده از تجربیات متخصصین در این زمینه است.

خبر خوب این است که خوشبختانه در حال حاضر، شرکت های معتبر و مطرح بسیاری، در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. شما می توانید با بررسی ویژگی های بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ، نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام کنید؛ اما برای شناخت بهتر و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، مطالعه این مقاله نیز می تواند کمک کننده باشد. بهتر است کمی هم در مورد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بدانیم:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که در بخش های قبلی مطرح شد، لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند را نام می بریم:

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC و یا پرداخت به ازای هر کلیک، یک روش تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک از سوی کاربر،‌ هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است. Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام "تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی" است.

تبلیغات جستجوی پولی (Google AdWords)

گوگل، بینگ و یاهو به ازای دریافت مبلغی، به شما این امکان را می دهند تا در صورت سرچ کلمه کلیدی مرتبط، تبلیغات متنی مربوط به کسب و کار خود را در رتبه ۱ قرار دهید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند. به طور کلی، دو نوع رتبه بندی برای نتایج گوگل وجود دارد، رتبه بندی پولی و رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل. اگر انتخاب شما رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل است، لازم است با مفهوم سئو آشنا شوید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

 

اگر نمی خواهید برای رتبه گرفتن مطلب خود هزینه بپردازید، می توانید با استفاده از سئو و یا بهینه سازی موتور جستجو، صفحات وبسایت خود را با صرف هزینه بسیار کمتر، در صفحه اول گوگل قرار دهید. سئو وبسایت و خدمات مربوط به بهینه سازی نیز، مانند موارد دیگر نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارد. استفاده از روش های غیر اصولی برای سئو وبسایت، نه تنها به گرفتن رتبه صفحات شما کمک نخواهد کرد، بلکه ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل شود. پس بهتر است برای استفاده از این روش،‌ از خدمات سئو شرکت های معتبر و شناخته شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای گرفتن رتبه برتر در گوگل، معمولاً زمان و تلاش زیادی لازم دارد، پس عجله نداشته باشید!در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و .. این امکان را می دهند تا تبلیغات خود را در صفحه اختصاصی خود منتشر کنید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت، محصول و یا خدمات شما مطلع نباشند، بسیار مناسب است. وجود میلیون ها کاربر آنلاین در رسانه های اجتماعی، خود به تنهایی یک بستر عالی برای نمایش تبلیغات، آن هم به صورت رایگان ایجاد کرده است. اما باید توجه داشته باشید که هر نوع عملکردی در این رسانه ها، جوابگو نخواهد بود و لازم است تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید و یا از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. استفاده از شبکه های اجتماعی دقیقاً مانند سئو به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را نسبت به سئو به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل، دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات، مشاغل از CRO برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتری استفاده می کنند. برای این کار از لینک های هدایت مشتری به صفحه چت، تماس، فروش و غیره استفاده می شود.

روش های بسیار دیگری نیز مانند بازاریابی محلی، بازاریابی محتوا و ... نیز وجود دارد که پرداختن به تک تک آنها از حوصله بحث خارج است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را نیز با دقت باورنکردنی پیگیری کنید، این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند. بازاریابی دیجیتالی، دریچه ای روشن به سوی آینده است، از آن غافل نباشید!بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

حال اگر این مقاله شما را متقاعد کرده که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، ما در شناسایی روش صحیح به شما کمک خواهیم کرد.

چطور شروع کنم؟

برای شروع بازاریابی دیجیتال،‌ در قدم اول لازم است با کارشناسان و متخصصین این حوزه، مشورت کنید. شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال، با در نظر گرفتن نوع فعالیت شما و همچنین نحوه عملکرد رقبا در زمینه تبلیغات، بهترین استراتژی را برای اقدام به بازایابی دیجیتال انتخاب می کنند. پس برای شروع، ابتدا نسبت به انجام مشاوره با بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران، اقدام کنید. اگر بررسی های لازم توسط کارشناسان برایتان قانع کننده بود، با خیال راحت همه چیز را به دست آنها بسپارید. بدون شک پس از گذشت مدت زمان کمی، شاهد رشد قابل توجه کسب و کارتان خواهید بود.

منبع:خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

گام اول: اهداف و نیازهای خود را بشناسید.
۲

روند دیجیتال مارکتینگ با ابزارها، استراتژی ها و اهداف زیادی همراه است. قبل از هدف گیری، لازم است تشخیص بدهیم که میخواهیم تیر ما کجا فرود بیایید؟ شناسایی اهداف و انگیزه های بازاریابی دیجیتال اولین قدم برای انتخاب مناسب ترین آژانس بازاریابی دیجیتال است. با داشتن یک تصویر ذهنی مشخص از اهدافی که برای شرکت خودتان دارید؛ می توانید انتخاب بهتری انجام دهید. اهداف شما با توجه به نیازهایتان شکل می گیرد. مهم است نیازها و خدمات مورد نیاز شرکتتان را تشخیص دهید و سپس آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب نیازتان را انتخاب کنید. خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

·خدمات سئو (SEO)
سئو یا SEO مخفف عبارت search engine optimization است که معنای فارسی آن می شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو. این خدمات شامل انجام فرآیندها و اعمال متعددی می شود تا سایت شما و محصولات شما در کلید واژه های مشخصی در رتبه بالایی میان سرچ های کاربران در گوگل و دیگر موتورهای جست وجو قرار گیرد.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ 

لازم به ذکر است خدمات سئو بصورت مستقیم بر تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر می گذارد. بدون داشتن استراتژی مناسب برای سئو سایت، مشتریان احتمالی شما ممکن است هرگز از تلاش های شما در جهت بازاریابی دیجیتال باخبر نشوند و محصولات و خدمات شما دیده نشود.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

اگر سایت کامل و طراحی شده ای دارید اما بازدید سایت شما و استقبال از خدمات شما پایین است متخصصان سئو می توانند در حل این مشکلات به شما کمک کنند.

·طراحی سایت
طراحی سایت مرحله اول ورود به فضای دیجیتال است. درست است که فعالیت اینستاگرامی یا مدیریت شبکه های اجتماعی نیز بسیار پر سود و زود بازده است، اما وبسایت بسیار معتبرتر است و ویترین هر فروشگاه یا شرکتی میباشد. یکی از مهم ترین اهداف مالک هر سایتی، افزایش فروش است.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب می تواند به صورت یکپارچه طراحی سایت و سئو را بر عهده گرفته و علاوه بر کد نویسی درجه یک، بعد از مدتی شما را در صفحات گوگل بالا بیاورد و بازدید و فروش سایت را افزایش دهد.

·خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی
امروزه در ایران، اینستاگرام پر مخاطب ترین شبکه اجتماعیست و بازده بالایی دارد. با فعالیت در شبکه های اجتماعی تعامل بالایی با مخاطب شکل می گیرند و جذب مخاطب اتفاق می افتد. همچنین باعث شناخته شدن نام شرکت شما و تبدیل مخاطبان به مشتری می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند استفاده از طراحان گرافیک و عکاس های مجرب و همچنین تولید محتوای منظم می باشد. همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب، به شما کمک می کند مخاطبان صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را ساده تر و سریع تر بالا ببرید.

۳

·خدمات تولید محتوا
تولید محتوا در قالب های مختلف متنی، عکس، ویدئو و صوتی اتفاق می افتد. برای رشد در دیجیتال مارکتینگ و بالاتر رفتن از رقبا لازم است از روش ها و قالب های مختلف تولید محتوا استفاده کنید. لازمه تولید محتوای خوب، کمک گرفتن از متخصصان هر کدام از حوزه ها و همکاری آن ها باهم است.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب این متخصصان و هنرمندان را گردهم می آورد و برای سایت و شبکه اجتماعی شما انواع محتوای مناسب را تولید می کند.

·خدمات عکاسی
در فضای دیجیتال، عکاسی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سایت و شبکه اجتماعی هر شرکتی خصوصا شرکت های فروش محصولات به عکس های خوب نیاز دارند. عکس با کیفیت تاثیر زیادی بر ذهنیت مشتری و تصمیم وی برای انتخاب شما می گذارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات عکس و طراحی گرافیک با کیفیت و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

·خدمات تبلیغاتی
اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای بالا بردن بردن بهره وری خدمات تبلیغاتی، استراتژی های یکپارچه بازاریابی را تدوین و اجرا می کنند. می توان برای مثال به ایجاد یک کمپین اینستاگرامی به همراه خدمات رپورتاژ آگهی، سوشال سیگنال و تبلیغات بنری اشاره کرد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

توجه داشته باشید که خدمات دیجیتال مارکتینگ جدا از یکدیگر نیستند و در اغلب مواقع، ترکیبی از خدمات مختلف دیجیتال مارکتینگ در کنار هم بهترین نتیجه را به شما می دهد. یک آژانس خوب باید بتواند به شما کمک کند در هر فضای دیجیتالی از پتانسیل بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید.

درست است که شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای ایجاد مشتری وفادار است؛ با این حال، بیشترین جستجوی اینترنتی در موتور جستجو اتفاق می افتد و اگر آژانسی را انتخاب کرده اید که فقط بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام می دهد؛ مجبورید برای انجام بقیه کارها افراد دیگری را استخدام کنید. از این رو شرکت های چند خدماتی دیجیتال مارکتینگ مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف می تواند گزینه مناسب تری برای کسب و کار شما باشد.

 

گام دوم: برای تحقیق، سایت خود شرکت های دیجیتال مارکتینگی که انتخاب کردید را بررسی کنید.
۴

آژانس بازاریابی دیجیتال خوب نه تنها محصول شما را می فروشد بلکه محصولات وخدمات خود را نیز به فروش می رساند. بررسی کنید که شرکت بازاریابی دیجیتال مورد نظر شما چه میزان و چطور خدمات خودش را بازاریابی می کند. تحقیقات را با مراجعه به وب سایت آغاز کنید.

استفاده از وب سایت یک شرکت خوب بازاریابی دیجیتال فوق العاده آسان خواهد بود، سرعت بارگذاری سریع است و بیش از همه، وب سایت آموزنده خواهد بود. برای اطلاع از اثربخشی سرویس سئو آنها، می توانید رتبه بندی آن ها را با توجه کلمات کلیدی مختلف در گوگل بررسی کنید. اگر رتبه کلمات کلیدی عالی باشد، مطمئن باشید که آنها از استراتژی های مناسب پیروی می کنند و می توانند برای سایت شما هم همین مسیر را طی کنند. منبع

گام سوم: در ذهن داشته باشید که قرار است در بازه زمانی طولانی با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان کار کنید.
بازاریابی دیجیتال پروسه ای زمان بر است و مثل ایجاد برنامه یا وب سایت نیست. شما به سادگی نمی توانید صرفا مقداری پول خرج کنید و نتیجه را بگیرید. این یک فرایند مستمر است و برای توسعه آن، به یک رویکرد بازاریابی مداوم نیاز دارید. برای محقق شدن این امر لازم است با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان زمینه همکاری طولانی مدت را با توجه به نیازهای شما داشته باشد.

پس ویژگی های مختلف شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان را با رویکرد همکاری طولانی مدت تحلیل و بررسی کنید. قطع همکاری میانه مسیر در پروسه رشد کسب و کار شما در فضای وب خلل ایجاد می کند.

گام چهارم: شرکت دیجیتال مارکتینگی انتخاب کنید که از تخصص خوبی برخوردار باشد.دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
۵

یک شرکت بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید که دارای تجربه خوبی در این زمینه باشد. به وب سایت موجود آنها بروید و با دقت بررسی کنید. به کارهای قبلی آن ها توجه کنید و مشتریان فعلی آن ها را بررسی کنید. اگر امکان دارد با یکی از مشتریان صحبت کنید و نظرش را بپرسید.

این به شما کمک می کند تا قابل اطمینان بودن آن ها را متوجه شوید. اگر به دنبال یک مجموعه مهارت خاص هستید، نگاهی به بخش تیم آنها بیندازید تا در مورد استعداد و تخصص آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر امکانش هست؛ درخواست بدهید که با تیم شرکت مورد نظرتان از نزدیک آشنا شوید و درباره خواسته ها و اهدافتان با آن ها صحبت کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد بررسی روحیات و رویکرد شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد نظرتان است. لازم است بررسی کنید رویکرد آن ها تا چه میزان به رویکرد شرکت شما نزدیک است.

گام پنجم: به کیفیت بیشتر از قیمت آن اهمیت بدهید.
قطعا هزینه بازاریابی دیجیتال در تصمیم گیری نهایی شما نقش مهمی دارد اما توصیه می شود ارزانترین تصمیم را نگیرید. هدف شما باید یافتن تعادل بین هزینه و کیفیت باشد. درباره نیازها و خواسته های دو طرفه به طور کامل صحبت کنید و سوال های تان را به طور کامل بپرسید تا درباره آینده کاری تان به خوبی برنامه ریزی کنید.

برای تعیین بودجه بازاریابی دیجیتال شما بهتر است با کارشناسان شرکت مورد نظر صحبت کنید و میان بودجه ای که دارید و خدمات با کیفیت تعادل برقرار کنید. مطمئن باشید نتیجه ای که یک پروسه دیجیتال مارکتینگ خوب به همراه دارد با ارزش تر از هزینه ای است که برای آن می کنید.

منبع:پارس نیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.در دوره بازاریابی اینترنتی

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، یکی از شاخه‌های جدید و بسیار گسترده در دنیای بازاریابی است که برپایه دنیای دیجیتال بنا شده است. در واقع، انقلاب دیجیتال و به دنبال آن ساخته شدن انواع وسایل دیجیتالی و راه یافتن آن‌ها به خانه تمام مردم، بستر جدیدی را برای بازاریاب‌ها به وجود آورد تا به معرفی محصولات و خدمات بپردازند.
این روزها تمام کسب‌وکارها به نوعی به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند و باید مقداری از بودجه بازاریابی را به بخش دیجیتالی آن اختصاص بدهند. دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های سنتی‌تر بازاریابی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و هزینه‌های کمتر اشاره کرد.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 
از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ هم چالش‌های خاص خودش را دارد. مهم‌ترین چالش آن شاید یادگیری درست و اصولی باشد. نکته‌ای که بسیاری از بازاریاب‌ها به آن توجه نمی‌کنند و انتظار دارند که تنها با طراحی یک وبسایت و چند حساب در شبکه‌های اجتماعی، در بازاریابی دیجیتال موفق خواهند بود.
با ثبت نام در اولین بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام می توانید دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی بیاموزید و به کار بگیرید.
برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از صفر می‌توان مطابق سرفصل‌های زیر عمل کرد :
مبانی بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی را می‌توانیم به صورت «هنر ایجاد ارتباط ارزشمند» تعریف کنیم. هم بازاریابی و هم تبلیغات اگر به درستی برنامه‌ریزی و اجرا نشوند، می‌توانند ضررهای عظیمی به جا بگذارند که البته جبران کردن آن‌ها کار آسانی نیست! برای این کار، نیاز دارید که «کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات» را تعریف بکنید. کمپین بازاریابی، به معنی استفاده از تمام ابزار و پلتفرم‌های موجود برای معرفی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی به فرایندی گفته می‌شود که در آن مخاطبان با کمک محتوای باکیفیت و مرتبط به سوی یک کسب‌وکار جذب می‌شوند. اعتماد کردن مخاطبان به برند، افزایش نرخ تبدیل و بهبود سئوی سایت از مهم‌ترین مزایای بازاریابی محتوایی هستند.
مانند هر روش بازاریابی دیگری، در کانتنت مارکتینگ نیز نیاز به تعیین استراتژی از جنس محتوا دارید.

انواع محتوا
محتوای متنی
محتوای متنی اولین نوع از انواع محتوا است که به ذهن می‌آید. محتوای متنی در تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال، از صفحه محصول سایت گرفته تا صفحه‌های وبلاگ ، کپشن پست‌های اینستاگرام و انواع سایز استوری اینستاگرام به کار می‌آید و از عوامل بسیار تاثیرگذار بر سئوی سایت است.دوره بازاریابی اینترنتی
محتوای تصویری
طراحی موشن گرافیک و اینفوگرافیک از بهترین راه‌ها برای جلب توجه و تعامل مخاطب است پس از آن غافل نشوید. (اینفوگرافیک چیست؟)
محتواهای صوتی
توصیه می‌شود که محتوای صوتی از جمله پادکست را از یاد نبرید؛ به‌ویژه که این روزها بازار پادکست‌های فارسی داغ است و طرفداران زیادی دارد.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
هر دیجیتال مارکتر باید برنامه‌ای برای بازاریابی در حداقل یک شبکه اجتماعی داشته باشد. در ایران چهار شبکه اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توییتر و تلگرام بیشترین مخاطبان را دارند و می‌توانید ترکیبی از این شبکه‌ها را برای سوشال مدیا مارکتینگ خود انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را بخوانید

طراحی وبسایت
به عنوان یک دیجیتال مارکتر، طراحی وبسایت یکی از مهارت‌های اصلی شما به شمار خواهد آمد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این امکان را به شما می‌دهند که با داشتن اندکی سواد برنامه‌نویسی و کمی هم طراحی گرافیکی، یک وبسایت مناسب و زیبا طراحی کنید.
بازاریابی موتور جست‌وجو (SEM / SEO)
واضح است که هرچه در گوگل رتبه‌ّهای بالاتری بگیرید،‌ ترافیک ارگانیک شما افزایش خواهد یافت و به دنبال آن شاهد افزایش لید، نرخ تبدیل و نرخ فروش خواهید بود. از سوی دیگر با بهبود و هوشمندتر شدن الگوریتم‌های گوگل، رسیدن به رتبه‌های بهتر نیز سخت‌تر شده است و نیازمند برنامه‌ریزی است. به این ترتیب رقابلت سنگینی بین رقبای هر بیزنس وجود دارد و هریک سعی می‌کنند سریع‌تر به لینک‌های اول گوگل برسند. سئو مارکتینگ راهی است که به شما کمک می‌کند در این رقابت پیروز شوید.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات آنلاین
دنیای آنلاین بستر عظیمی را شکل داده است که می‌توانید از آن برای انتشار تبلیغات آنلاین استفاده کنید. البته مهم است که این تبلیغات را به گونه‌ای منتشر کنید که برای مخاطبان ایجاد مزاحمت نکند. تبلیغات پرداختی گوگل، تبلیغات همسان، محتوای اسپانسردار و افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات آنلاین هستند.
مانیتورینگ و تحلیل
هر برنامه بازاریابی موفق یک مرحله تحلیل اطلاعات دارد. در دیجیتال مارکتینگ این تحلیل به معنی بررسی اطلاعات مختلفی مانند نرخ تبدیل، نرخ فروش، روند ترافیک ارگانیک سایت و ... است. ابزارهای متنوعی در بازاریابی دیجیتال وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تحلیل برنامه بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
مهم‌ترین این ابزارها، گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما اجازه می‌دهد ریز به ریز جزئیات وبسایتتان را بررسی کنید.
بازاریابی حفظ مشتری
به عنوان یک دیجیتال مارکتر موفق، نیاز خواهید داشت که مردم بارها و بارها به سمت کسب‌وکار شما برگردند و تعامل آن‌ها با شما پس از یک بار تراکنش مالی یا بازدید از وبسایت به پایان نرسد. بازاریابی حفظ مشتری یکی از استراتژی‌های دیجتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند مشتری‌ها و مخاطب‌ها را بارها مورد هدف قرار بدهید و آن‌ها را به سوی خودتان برگردانید.
سخن آخر
امیدواریم که این مقاله در شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن به شما کمک کرده باشد. برای یادگیری دقیق و جامع بازاریابی دیجیتال، بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام را به شما توصیه می‌کنیم.

منبع:جهان امروز



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()