نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یکی از جدیدترین حوزه‌های کسب‌و‌کار است. افرادی که این مهارت را یاد می‌گیرند، می‌توانند با کسب تجربه در یک شاخه، به متخصص آن حوزه تبدیل شوند.

آقای عادل طالبی، یکی از باسابقه‌ترین مدرسین بازاریابی دیجیتال، به‌صراحت در تمام وبینارها و گفتگوهایشان تأکید کرده‌اند که مسیر حرفه‌ای شدن در حوزه دیجیتال مارکتینگ مانند پخت آش است، باید جا بیفتد. به‌علاوه ایشان در ویدیوهایشان هر جا صحبت از دیجیتال مارکتینگ می‌شود می‌گویند: «بازاریابی دیجیتال، آمپول، قرص، کپسول یا شربت ندارد. باید وقت بگذارید، بیاموزید، تجربه کنید تا در نهایت بتوانید تجربه موفقی در کسب‌وکار در فضای آنلاین داشته باشید.»

هر چند دیجیتال مارکتینگ در ابتدا ساده به نظر می‌رسد،  اما اگر از صاحبان کسب‌وکارهای موفق در این زمینه بپرسید، اکثر آن‌ها مهارت بازاریابی آنلاین را از یک مدرس آموخته‌اند. چراکه به این باور رسیده‌اند برای جا افتادن در دنیای کسب‌وکار، مطالعه و ترجمه سایت‌های خارجی هرگز کافی نیستند و باید برای یادگیری این فن در کلاسی شرکت کرد که مدرس آن از ارائه تجربیات خود ترسی نداشته باشد.

 دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یکی از چندین شغل پردرآمد در ۵ سال آینده در منابع مختلف معرفی شده است  و با توجه به تغییر زندگی و گرایش مردم به خرید‌های آنلاین، دور از انتظار هم نیست. دنیای مجازی به‌قدری به دنیای حقیقی پیوند خورده که اگر در فضای آنلاین از شما نام و نشانی به چشم نخورد، فرصت‌های زیادی را از دست‌ داده‌اید. کسب‌وکارهای موفق در طی سال‌های آینده، آن‌هایی خواهند بود که بتوانند چهره واقعی‌شان را به مشتریان و افراد نشان دهند. یکی از بهترین راه‌های افزایش فروش و کسب موفقیت نه‌تنها در زمینه شغلی بلکه در زمینه برندسازی شخصی، شرکت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال و یادگیری صفر تا صد مهارت‌های بازاریابی اینترنتی است.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

پورتوپیا سرزمینی است که روزی به آرمان‌شهر دارندگان ارز دیجیتال و نماد قابلیت‌های بلاک چین در امور روزمره برای مدیریت یک شهر تبدیل خواهد شد.

بسیاری از کارآفرینان به‌واسطه ارزهای مجازی توانسته‌اند ثروت‌ میلیارد دلاری پیدا کنند که ازاین‌رو، برای ادامه زندگی تصمیم گرفته‌اند تمامی دارایی‌های خود اعم از ماشین و خانه‌هایشان را به فروش برسانند تا با ثروتی بیشتر به پورتوریکو بروند و در جزایر آن، جامعه‌ای بسازند که به‌راحتی و بدون نیاز به پرداخت مالیات به دولت آمریکا، بتوانند از بهترین امکانات استفاده کنند.

در مورد تشکیل جامعه‌ای صحبت می‌کنیم که قرار است  آرمان‌شهری برای افراد حرفه‌ای در زمینه ارز دیجیتال باشد. حدود یک دهه‌ است که کارآفرینان بسیار زیادی در آمریکا به دنبال تشکیل یک جامعه‌ی جدید هستند. در ماه سپتامبر گذشته بعد از طوفان ماریا، زیرساخت‌های اصلی پورتوریکو آسیب دید و تقریباً در همان زمان بود که ارزش ارزهای مجازی رشد بسیار زیادی پیدا کرد و باعث شد این افراد فرصت‌طلب رؤیای ایجاد یک جامعه آرمانی را جدی‌تر از گذشته دنبال کنند.

بیشتر این افراد، مرد هستند و برای دارایی‌های هنگفتشان برنامه‌ریزی دقیقی دارند. این افراد قصد دارند در پورتوریکوی بحران‌زده، آرمان‌شهری با ارز دیجیتال بسازند. در حال حاضر این شهر پورتوپیا نامیده می‌شود که در زبان لاتین به معنای «زمین‌ بازی ابدی پسران» است؛ اما با توجه به رویکرد عدم جنسیت‌گرایی جوامع، در آینده به Sol تغییر نام خواهد داد. پول در این شهر کاملاً مجازی است و تمامی قراردادها به‌صورت علنی ذخیره می‌شود. یکی از اهدافی که این افراد در سر دارند، نشان دادن قابلیت‌های بلاک چین در امور روزمره برای مدیریت یک شهر است. پورتوپیا می‌تواند اولین نمونه از شهری کاملاً مدرن باشد.

آرمان‌شهر پورتوپیا که می‌تواند بهشتی روی زمین باشد، در منطقه‌ی کارائیب  آموزش دیجیتال مارکتینگ واقع است و به‌زودی در آن فرودگاه و مراکز خدماتی توسط سرمایه‌گذاران ساخته خواهد شد. شاید شنیدن اولین بانک ارز دیجیتال برای شما عجیب باشد؛ اما مذاکره با مقامات مربوط در منطقه پورتوریکو برای راه‌اندازی این بانک شروع‌ شده است.

بنیان‌گذار وب‌سایت Cnet که تصمیم دارد با راه‌اندازی شرکتی بر محور بلاک‌چین به این منطقه نقل‌ مکان کند، با اشاره به طوفان ماریا می‌گوید:

آنچه در این منطقه شاهدش بودیم، طوفانی تمام‌عیار است؛ اما در درازمدت مزایایی برای مردم پورتوریکو دارد که متوجه آن خواهند شد.

در پورتوریکو، هیچ شخص حقیقی موظف به پرداخت مالیات نیست. با حفظ شهروندی آمریکا، دولت محلی پورتوریکو از مالکان ارزهای مجازی استقبال می‌کند. کنفرانسی با نام پورتو کریپتو در ماه‌های گذشته برگزار شد و شاهد سخنرانی دولتمردان این منطقه بودیم. یکی از نمایندگان منطقه در این کنفرانس گفت:

بعد از طوفان، انتظار داشتیم بسیاری از افرادی که به دلیل فرار مالیاتی به این منطقه آمده‌اند، دوباره مهاجرت کنند؛ اما اکنون شاهد این هستیم که جمعیت این قسمت در حال افزایش است. جمعیت در هر ثانیه در حال زیاد شدن است و دارندگان پول‌های مجازی به‌صورت عجیبی به این منطقه هجوم آورده‌اند.

در حال حاضر اهالی پورتوپیا محل مناسبی برای راه‌اندازی امکاناتی که مد نظر دارند، پیدا نکرده‌اند و ازاین‌رو، در «صومعه» ساکن شده‌اند. صومعه هتلی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع است که فعلاً به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه شناخته می‌شود.

منبع: زومیت

 


:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

عکاسی. هنر دیدن. هنری که از روز اول پیدایش‌اش پیوندی جدایی ناپذیر با فناوری و علم داشته است. البته در عکاسی، بدون دانش حداقلی از فناوری به کار رفته در دوربین و چاپ، نمی‌توان به بالاترین سطح این هنر رسید. لزوم تسلط بر تمام توانایی‌های دوربین پس از انقلاب دیجیتال  و هجوم فناوری‌های پیشرفته و مفید دوچندان شده است.

فقط داشتن دوربین دلیلی بر عکاس بودن افراد نیست، بلکه با داشتن مهارت است که می‌توان به افراد لقب عکاس  داد. این راهنما برای کسانی در نظر گرفته شده که می‌خواهند بیشترین کارایی را از دوربین خود بگیرند. چه دوربین‌های DSLR، چه دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و چه دوربین‌های خانگی و کوچک. اگرچه این مقاله راهنمای کاملی برای استفاده‌ی تازه‌کارها است اما می‌تواند راهنمای خوبی برای تسلط هرچه بیشتر بر دوربین و یادآوری برخی اصول و امکانات برای عکاسان با تجربه‌تر نیز باشد.

این راهنما برای کسانی نوشته‌ شده است که می‌خواهند بیشترین کارایی را از دوربین خود بگیرند. چه دوربین‌های DSLR، چه دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و چه دوربین‌های خانگی و کوچک. اگرچه این مقاله راهنمای کاملی برای استفاده‌ی تازه‌کارها است اما می‌تواند راهنمای خوبی برای تسلط هرچه بیشتر بر دوربین و یادآوری برخی اصول و امکانات برای عکاسان با تجربه‌تر نیز باشد. زمانی را به یاد می‌آورم که پس از خرید اولین دوربین جدی! خود چقدر وحشت زده بودم و چقدر مقاله‌ای ساده مثل این که خالی از اصطلاحات سنگین و فوق تخصصی است می‌توانست مرا در آغاز یاری دهد. در مقاله‌ی پیش رو شما کنترل‌های کلیدی دوربین خود را خواهید شناخت، با کارایی آنها آشنا خواهید شد و مهم‌تر از همه یاد خواهید گرفت که چطور از آن‌ها جهت گرفتن تصاویری عالی استفاده کنید. این مقاله را با دقت بخوانید تا روش کنترل نور‌دهی را جهت ثبت تصاویری کاملا متعادل کشف کنید، راه درست تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر را بیاموزید، یاد بگیرید چه زمانی و چگونه از فلش استفاده کنید و بسیاری مطالب دیگر. ما همچنین به شما خواهیم آموخت که چطور یک لنز را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید و چطور بیشترین بهره را از نرم‌افزار‌های ویرایش عکس وچاپگر‌ها ببرید. امیدواریم ازین مقاله‌ لذت برده و تصاویری که پس از آن ثبت می‌کنید را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن سال تاکنون، هر روز دامنه کاربرد آن در سراسر جهان بیشتر شده است و امروزه نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سرتاسر دنیا دارد.

تلگرام در ایران نیز با ثبت رقم بیش از ۴۵ میلیون عضو، به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ بین ایرانیان تبدیل شد. این پیام‌رسان، نزدیک به ۶۰% از پهنای باند اینترنت ایران را به خود اختصاص داده بود و کاربران ایرانی تا قبل از فیلتر شدن تلگرام، ۷۰ درصد از کل زمان سپری‎شده در تلگرام را به خود اختصاص داده بودند. از این رو، تلگرام در ایران، یک رسانه مهم و تأثیرگذار برای تبلیغات بود و تبلیغ‎دهندگان به کمک تلگرام می‌توانستند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و محصول یا سرویس خود را به آن‌ها معرفی کنند. تبلیغ‌دهندگان تنها براساس تعداد view-های یک پست و یا براساس تعداد کاربران یک کانال در مورد میزان اثربخشی تبلیغات تلگرامی قضاوت می‌کردند. تبلیغات تلگرامی آمار حرفه‌ای و دقیقی در اختیار تبلیغ دهندگان قرار نمی‌داد.

با فیلتر شدن تلگرام، پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای این پیام‌رسان، دغدغه بسیاری از فعالان صنعت دیجیتال مارکتینگ  شده است. برخی از فعالان سعی در یافتن بهترین گزینه در میان رسانه‌های اجتماعی دارند. در این بین شبکه‌های اجتماعی داخلی هنوز نتوانسته‌اند اعتماد صنعت را به خود جلب کنند و به همین دلیل با وجود افت کارایی و صرفه اقتصادی پایین‌تر، تلگرام همچنان یکی از گزینه‌های اصلی بازاریابان دیجیتال است. در کنار تلگرام، اینستاگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال در ایران، دیگر گزینه مورد انتخاب فعالان صنعت بازاریابی دیجیتال است که البته با توجه به ویژگی‌های خاص رسانه‌ای آن، نمی‌توان اینستاگرام را جایگزین کاملی برای تلگرام تصور کرد.

راه‌ حل دیگری که برای جایگزین تبلیغات در تلگرام وجود دارد، استفاده مؤثر از رسانه‌های دیجیتال مانند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی است که روزانه مخاطبان زیادی دارند. بسیاری از صاحبان این رسانه‌ها تمایل دارند که بخشی از فضای رسانه خود را به تبلیغات اختصاص دهند و کسب درآمد از تبلیغات، یک جریان درآمدی جدید و پایدار برای آن‌ها به وجود آورده است. از این رو فعالان بازاریابی دیجیتال می‌توانند از این فضا به‌عنوان جایگزینی برای تلگرام استفاده کنند. در این راستا نقش شبکه‌های تبلیغات دیجیتال می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

شما به کمک شبکه‌های تبلیغات دیجیتال می‌توانید در رسانه‌های مرتبط مانند اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌ها تبلیغ کنید. اما انتخاب یک شبکه تبلیغات دیجیتال مناسب، همواره یکی از چالش‌های پیش روی تبلیغ‌دهندگان بوده است. آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی می‌تواند برای تبلیغات برند شما مفید باشد که به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشد و بتواند تبلیغات شما را به‌صورت هدفمند نمایش دهد. در واقع باید بتواند مخاطبان مرتبط با شما را در اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مختلف پیدا کند و پیام تبلیغاتی شما را به این افراد نمایش دهد.

تپسل، به‌عنوان یک شبکه تبلیغات آنلاین هوشمند فراگیر و با در اختیار داشتن فضای تبلیغاتی برترین اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی و وب موبایل‌ها، به طیف متنوع و وسیعی از کاربران فضای دیجیتال دسترسی دارد.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابان دانشمند نیستند؛ اما به‌خوبی می‌توانند از پژوهش‌های روان‌شناسان درباره‌ی کارکرد ذهن برای فریب افراد و ترغیب آن‌ها به خرید استفاده کنند.

 

دنیای اطراف ما مملو از تبلیغات شده است. از هنگام تولد تا مرگ، بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ با انواع و اقسام تبلیغات زندگی می‌کنیم؛ به‌طوری‌که شاید بتوان گفت گاهی تبلیغات مسیر زندگی ما را شکل می‌دهند. از این گذرگاه، بررسی ترفندهایی که بازاریابان برای تحت‌تأثیر قراردادن ما استفاده می‌کنند، خالی از لطف نیست.

بازاریابان با استفاده از تازه‌ترین تحقیقات روان‌شناسان سعی می‌کنند شما را به خرید محصول یا خدمت خود ترغیب می‌کنند. استفاده از این ترفندها لزوما به‌معنای کیفیت بد محصول یا ذات پلید بازاریابان نیست؛ بلکه صرفا استفاده‌ی کاربردی از علم است. شاید شما نیز پس از خواندن این مقاله، بتوانید از چند نمونه از این ترفندها در کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. پس با زومیت همراه باشید.

آماده‌سازی (Priming)
روان‌شناسان معتقدند قرارگرفتن درمعرض یک مفهوم یا ایده، دروه آنلاین دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود ذهن به‌دنبال مصداق‌هایی از همان ایده بگردد. به‌عنوان، مثال هنگامی‌که به واژه‌ی خوش‌مزه فکر می‌کنید، احتمالا تصویر ظرف غذا یا میوه یا کیک زودتر از سطل زباله به ذهنتان متبادر می‌شود. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۲، محققان تأثیر تصویر زمینه‌ی وب‌سایت‌های مختلف را در رفتار کاربران بررسی کردند. مشاهده‌ها نشان می‌داد هنگامی‌که رنگ پس‌زمینه سبز و تصویر چند سکه کوچک نیز روی آن وجود داشت، مشتریان وقت بیشتری برای بررسی قیمت‌ها صرف می‌کردند؛ درحالی‌که وقتی رنگ پس‌زمینه قرمز و تصویر شعله‌های آتش روی آن بود، مشتریان بیشترین وقت را برای بررسی امنیت خودرو صرف می‌کردند. درواقع، تصویر پس‌زمینه باعث تغییر نگرش افراد بر خواسته‌هایشان می‌شد.

البته عمل آماده‌سازی (Priming)، تنها ازطریق قوه‌ی بینایی انجام نمی‌شود؛ بلکه می‌توان با صدا و بو و حتی مزه‌ها نیز آن را انجام داد. گاهی اوقات آشپزها با اضافه‌کردن مقداری شیرخشک در دسر، حس کودکی را در افراد برانگیخته می‌کنند. دامنه‌ی وسیع استفاده از آماده‌سازی آن را به روشی محبوب برای بازایابان و حتی سیاست‌مداران تبدیل کرده است که می‌خواهند با تأثیرگذاشتن روی ناخودآگاه افراد، آن‌ها را به‌سمت انتخاب‌هایی خاص هدایت کنند.

 

اثر طعمه
گاهی فروشنده با افزودن گزینه‌ای می‌تواند به شما این‌طور القا کند که در حال انجام معامله‌ای سودآور هستید. دن آریلی، پروفسور روان‌شناسی و اقتصاد رفتاری، در کتاب «نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر» درباره‌ی آزمایشی می‌نویسد که پس از دیدن آگهی اشتراک مجله‌ی اکونومیست در اینترنت انجام داده است؛ آزمایشی که نتایج جالبی دربردارد. در این آگهی، قیمت‌های فروش مجله به‌شرح زیر بوده است:

اشتراک اینترنتی: ۵۹ دلار
اشتراک چاپی: ۱۲۵ دلار
اشتراک چاپی و اینترنتی: ۱۲۵ دلار
آریلی تصمیم می‌گیرد آزمایشی ترتیب دهد تا دلیل وجود گزینه‌ی دوم را بیابد؛ چراکه ظاهرا گزینه‌ی دوم کارکرد مثبتی ندارد و کسی که بخواهد ۱۲۵ دلار هزینه کند، قاعدتا ترجیح می‌دهد گزینه‌ی سوم را انتخاب کند. وی این گزینه‌ها را به صد نفر از دانشجویانش ارائه داد تا انتخاب آن‌ها را بررسی کند. نتیجه از این قرار بود:

اشتراک اینترنتی: ۱۶ دانشجو
اشتراک چاپی: هیچ‌کس
اشتراک چاپی و اینترنتی: ۸۴ دانشجو
سپس، آریلی آزمایش یادشده را این‌بار بدون گزینه‌ی دوم انجام داد. در اینجا، نتیجه‌ی بسیار جالبی به‌دست آمد:

اشتراک اینترنتی: ۶۸ دانشجو
اشتراک چاپی و اینترنتی: ۳۲ دانشجو
مشاهده می‌کنید که با اضافه‌کردن گزینه‌ای به‌ظاهر بی‌مصرف، نحوه‌ی انتخاب مردم به‌طور کلی تغییر کرد. درواقع، بازاریابان نشریه‌ی اکونومیست با قراردادن طعمه باعث شدند تصور کنید در حال انجام معامله هستید. در مطالعه‌ای دیگر، محققان به شرکت‌کنندگان دو گزینه برای صرف غذا پیشنهاد می‌دادند: رستورانی پنج‌ستاره‌ در فاصله‌ای دور یا رستورانی سه‌ستاره در فاصله‌‌ای نزدیک. شرکت‌کنندگان در انتخاب مردد بودند؛ اما معرفی گزینه‌ی سوم که رستورانی چهار‌ستاره و حتی دورتر از رستوران پنج‌ستاره‌ی قبلی بود، به‌طرز ناگهانی انتخاب رستوران پنج‌ستاره را برای شرکت‌کنندگان آسان کرد. این انتخاب بهترین کیفیت را داشت و چندان هم از رستوران سه‌ستاره دورتر نبود.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

روش‌های مختلف برای یادگیری بازاریابی دیجیتال

۱٫ ثبت‌نام در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین راه‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در دوره‌های آنلاین بازاریابی دیجیتال است. متخصصان حوزه بازاریابی و کسب‌و‌کارهای آنلاین، بیشتر این دوره‌ها را که شامل آموزش مهارت‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال با تکالیف عملی و پروژه‌های واقعی است به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند.

 

اگر واقعاً می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال از سایر همتایان خود جلوتر باشید، شرکت در این دوره‌ها به شکل‌ آنلاین کمک قابل توجهی می‌کند. یک برنامه مدون بازاریابی در فضای آنلاین می‌تواند افراد را برای ورود به دنیای آنلاین آماده کند. به عنوان مثال دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال با یک نقشه راه جامع یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

 

۲٫ دنبال‌کردن اینفلوئنسرها یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ

دنیای آنلاین، حوزه‌ای است که در آن همه چیز، همیشه، در حال پیشرفت و تغییر است. هر روز مباحث جدیدی توسعه پیدا می‌کند و به‌روز بودن در آن بسیار اهیمت دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های ادنتورک به صورت پیوسته از روش‌های جدید تبلیغاتی در حوزه تبلیغات کلیکی رونمایی می‌کنند که این یک شاخص کلیدی در مورد قدرتمند بودن تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال است. یا گوگل در یک سال اخیر چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است که روی خلق تجربه بهتر برای کاربران و سیستم رتبه‌بندی صفحات موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

چه چیزی باعث وفاداری شما به برندی خاص می‌شود؟ عشق عاملی است که برای نجات برندها نیاز داریم. ایجاد ارتباطات عاطفی با مصرف‌کنندگان، برند محبوب را به‌وجود می‌آورد.

دغدغه‌ی امروز هر تجارتی محبوبیت کلاس دیجیتال مارکتینگ میان مصرف‌کنندگان است. امروز دیگر مانند گذشته نیست که بتوان ازطریق نیازهای متعدد افراد، تمایزی برای برند خود در بازار پیچیده و غیرواقعی جهانی ایجاد کرد. نیازهای افراد را برندهای متعددی پوشش می‌دهند و آنچه برندها باید روی آن تمرکز کنند، ایده است؛ ایده‌هایی که دنیا را تکان بدهد و آن را به‌جای آسوده‌تر و لذت‌بخش‌تری برای زندگی انسان‌ها تبدیل کند. این اتفاق درصورتی رخ می‌دهد که عشق را همراه‌با احترام وارد دنیای تجارت کرده باشید.

خلاصه‌ی کتاب
کتاب «برند محبوب» به این سؤال اساسی در دنیای تجارت پاسخی متفاوت می‌دهد: «چرا مردم عاشق محصولات یک برند می‌شوند؟» این سؤالی است که هر برند تجاری که محبوبیت برایش مهم است، باید از خود بکند و به‌دنبال یافتن جوابش باشد. در فلسفه‌ی تجارت، می‌توانیم کتاب روبرتز کوین را کتابی پیش‌گام بدانیم؛ چون شیوه‌هایی بسیار جدی در این کتاب بیان شده که برای تبدیل به برند محبوب ضروری به‌نظر می‌رسند. کوین با تحلیل هریک از برندهای محبوب دنیا به‌خوبی نشان داده است اصلی مهم در تمام آن‌ها نقشی انکارناپذیر بازی می‌کند.

 

روبرتز کوین با نگاه متفاوت و تازه‌ای به تجارت جهانی، آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ یک عامل را مهم‌ترین اصل در موفقیت آینده‌ی تجارت دنیا می‌داند و آن «عشق» است. او می‌گوید همه‌ی ما عشق و اشتیاق را می‌فهمیم و باید آن را در دنیای تجارت هم وارد کنیم. هرچه به عشق معتقد باشیم، چه به‌عنوان شخص و چه گروه یا تیم یا حتی ملت، انسان‌های شادتر و خوشبخت‌تری خواهیم بود و انسان‌های شادتر سخت‌تر و بهتر کار می‌کنند. کوین ورود عشق به دنیای تجارت را به این دلیل اصلی مهم خوانده که دنیای امروز را دنیای مبهم و بدون ثبات و نامعلومی می‌داند.

از دیدگاه کوین، افرادی برنده و الهام‌بخش می‌شوند که به عمل و رؤیاپردازی آموزش بازاریابی دیجیتال به یک میزان اهمیت می‌دهند و به شور و احساس عقیده دارند. او برندها را به احساس و شخصیت افراد کاملا مرتبط می‌داند. دیدگاه کوین این است که برندها باید ارتباطی احساسی با مخاطبانشان برقرار کنند. محبوبیت برند از این ارتباط و استفاده‌ی درست از توجهی نشئت می‌گیرد که به خود جلب می‌کند.

 

منبع: زومیت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

قیمت‌گذاری محصول یکی از فرایندهای مهم مدیریت کسب‌وکار به‌شمار می‌رود که به تحلیل مؤلفه‌ها و عوامل بسیار زیادی نیاز دارد.

وقتی مشتریان کالا یا سرویس را ازلحاظ ارزش یا قیمت بررسی کنند، درواقع ارزش درک‌شده بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ از آن را با قیمتی مقایسه می‌کنند که فروشنده اعلام می‌کند. بازاریابان و مدیران سهم عمده‌ای از تلاش و زمان خود را به مدیریت بخش قیمت اختصاص داده و از بخش ارزش غافل مانده‌اند. به‌هرحال، آن‌ها طبیعتا به‌دنبال درآمدزایی بیشتر بوده‌اند که با افزایش قیمت محقق می‌شود. همچنین، مدیریت قیمت را می‌توان بخش ساده‌ی کار دانست؛ چون شامل مدیریت اعداد محدودی می‌شود و فرایندهای تحلیل قیمتی هم امروز با کیفیت و ساختارمندی مناسبی انجام می‌شوند.

آنچه مصرف‌کنندگان به‌عنوان ارزش می‌بینند، مفهومی پیچیده است  و ازلحاظ روان‌شناختی نمی‌توان آن را به‌سادگی درک کرد. دراین‌میان، تیم‌های رهبری با مشکل جدی مدیریت ارزش و راه‌هایی برای ارائه‌ی بهتر آن روبه‌رو می‌شوند؛ ارزشی که می‌تواند در دسته‌بندی‌های گوناگون عملکردی (صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه) یا احساسی (کاهش اضطراب و ارائه‌ی سرگرمی) تصور و تحلیل شود.

تحلیل انتخاب منحصربه‌فرد که تقاضا برای ترکیب‌های متفاوت از قابلیت‌ها و قیمت و دیگر اجزای محصول را بررسی می‌کند و روش‌های تحلیلی مشابه، ابزارهای قدرتمند و سودمندی هستند. همچنین، آن‌ها برای آزمایش واکنش مصرف‌کننده به مفاهیم از‌پیش‌تعیین‌شده‌ی ارزش طراحی شده‌اند. مفاهیم از‌پیش‌تعیین‌شده همان‌هایی هستند که مدیران انتخاب می‌کنند و عموما تحت‌تأثیر قضاوت همان مدیران قرار دارند. برای درک مفاهیم جدید ارزش و پیدا‌کردن مؤلفه‌های بیشتر، باید به این نکته دقت کنیم که مردم چه چیزهایی دیگری را ارزشمند می‌دانند.

طبیعت و میزان ارزش هر محصول همیشه در چشم مالک  آن دیده می‌شود. البته قراردادهای عمومی برای تخمین ارزش هم وجود دارند که به شرکت‌ها کمک می‌کنند بهره‌وری خود را در بازارهای کنونی افزایش دهند یا به بازارهای جدید وارد شوند. مدل‌سازی حرفه‌ای از ارزش مدنظر مصرف‌کننده، به شرکت امکان می‌دهد ترکیبی جدید از ارزش‌ها را ایجاد کند که با کالاها و خدمات ارائه‌دادنی هستند. ترکیب صحیح‌تر به وفاداری بیشتر مشتری منجر می‌شود. همچنین، تمایل مشتری‌ها برای امتحان‌کردن برند جدید به ترکیب مناسب ارزش‌ها بستگی دارد و درنهایت، به رشد درآمدی ثابت و مناسب می‌رسد.

 

گروه محققان دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد در نتایج یکی از بررسی‌های خود، ۳۰ مؤلفه‌ی مهم ارزش را شرح داده‌اند. مؤلفه‌های مطرح‌شده در چهار بخش دسته‌بندی ارائه می‌شوند: عملکردی، احساسی، تأثیر عمیق بر زندگی و تأثیر اجتماعی. برخی از مؤلفه‌ها به درون کاربر متمرکز هستند و نیازهای شخصی او را هدف قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، «انگیزه» که در دسته‌بندی تأثیر عمیق بر زندگی قرار می‌گیرد، هسته‌‌ی ارزشی محصولات ردگیری سلامت فیت‌بیت محسوب می‌شود. مؤلفه‌های دیگر به بیرون مشتری متمرکز هستند و به او کمک می‌کنند با جهان پیرامون خود تعامل برقرار و در آن حرکت کند. در این زمینه، می‌توان مؤلفه‌ی عملکردی «نظم‌دهی» را ارزش هسته‌ای محصولاتی همچون نرم‌افزارهای شخصی مدیریت مالیات مانند TurboTax از شرکت اینتویت دانست؛ ابزارهایی که به کاربر امکان می‌دهند با پیچیدگی‌های جهان پیرامون بهتر ارتباط برقرار کند.

تحقیقات دانشگاه هاروارد در نگاه اول نظر مشتری و صفت او برای محصول را بررسی نمی‌کند؛ بلکه ساختارهای زیرسطحی اظهارنظر برای آن‌ها اهمیت دارد. به‌عنوان مثال، وقتی کاربر خدمات بانک خود را «راحت» توصیف می‌کند، منظور او مؤلفه‌های عملکردی صرفه‌جویی در زمان، دوری از مشکلات، آسان‌سازی فرایند و کاهش تلاش برای انجام کار هستند. درمقابل، وقتی عکاس دوربین هزاردلاری لایکا را باکیفیت خطاب می‌کند، مؤلفه‌های دیگری مدنظر دارد. مؤلفه‌ی کیفی تأثیرگذار بر زندگی موسوم به «خود واقعی‌سازی» یکی از موارد پایه‌ای برای شکل‌گیری تعریف او بوده‌اند؛ مؤلفه‌ای که شاید از حس غرور مالکیت دوربینی حرفه‌ای ایجاد شود که در بیش از یک قرن در دست عکاسان حرفه‌ای قرار داشته است.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

رویای نسخه‌ی تکمیلی نظریه‌ی اقتصاد، کلاس دیجیتال مارکتینگ در حال تحقق است. این رشته به رفتار اقتصادی مشهور شده است که هنوز هم علم اقتصاد است، اما با علم روان‌شناسی و علوم اجتماعی دیگر درآمیخته است.

از زمانی‌که «اقتصاد رفتاری» به‌عنوان شاخه‌ای از علم اقتصاد مورد توجه قرار گرفت، زمان زیادی نمی‌گذرد. ریچارد تِیلر نویسنده‌ی کتاب کج‌رفتاری در این حوزه، تحقیق و مطالعات زیادی داشته و مرجع قابل اطمینانی در اقتصاد رفتاری به‌حساب می‌آید. اقتصاد رفتاری، ترکیبی از علم اقتصاد و روانشناسی است که عوامل مؤثر بر انتخاب‌های اقتصادی و انگیزه‌های رفتاری انسان‌ها در حوزه‌ی تجاری را بررسی می‌کند و مورد مطالعه قرار می‌دهد. آنچه که در علم اقتصاد به فراموشی سپرده شده است، روبه رو بودن با انسان‌هایی است که ذهن و روان پیچیده‌ای دارند و صرفاً با محاسبات ریاضی و اقتصاد خشک نمی‌توان رفتارهایشان را پیش‌بینی کرد. شاید آنچه در علم اقتصاد سنتی تاکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته، انسان‌هایی خیالی تحت عنوان انسان‌های اقتصادی بوده است، نه انسان‌های واقعی روی کره‌ی زمین. اقتصاد رفتاری یک تحول در طرز فکر اقتصادی با کمک تزریق قوی روان شناسی و علوم اجتماعی دیگر در علم اقتصاد است.

معرفی کتاب کج‌رفتاری
شاید با تکیه و تمرکز بر عبارت «کج‌رفتاری» تصور کنید که ریچارد تیلر آموزش بازاریابی دیجیتال در کتابش قصد دارد رفتارهای انسان‌ها را ذاتاً غلط و کج بپندارد و بکوشد در رفتار انسان‌های عادی تغییر ایجاد کند. درحالی‌که اینطور نیست. ریچارد تیلر در کتاب «کج رفتاری» از اختلاف علم اقتصاد امروز با رفتارهای واقعی انسان‌ها حرف می زند و معتقد است اقتصاد، به‌جای انسان‌های واقعی، فرضیات و نظریه‌هایش را براساس انسانی خیالی به‌نام انسان اقتصادی Economic Human بنا گذاشته است. به‌همین دلیل خیلی جاها پیش‌بینی‌هایش نادرست از آب درمی‌آید و به دردسر می‌افتد. انسان اقتصادی انسانی است هیچ‌گاه انتظار هدیه برای سالگرد ازدواج یا کادوی تولد ندارد. رفتارهایش هیچ‌گونه سوءگیری ندارد و کاملا با دلیل و عقل و منطق تصمیم‌گیری می‌کند. احساسات و همینطور هواهای نفسانی در زندگی او هیچ جایگاهی ندارد. اما بیایید بپذیریم که ما در دنیای انسان‌های اقتصادی زندگی نمی‌کنیم، بلکه در دنیای انسان‌ها زندگی می‌کنیم. حتی خودِ اقتصاددان‌ها هم انسان‌اند.

 

مدل‌های رسمی اقتصاد براساس این برداشت نادرست از رفتار انسان‌ها آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ به علم اقتصاد، اعتبار و شهرتی همچون قوی‌ترین علوم اجتماعی می‌دهد. البته که علم اقتصاد از نظر علمی چنین است، اما پیش‌فرض‌هایی که علم اقتصاد بر آن‌ها استوار است، ناقص‌اند. چون انسان عادی هیچ‌گاه بدون سوءگیری حتی در یک خرید ساده سوپرمارکتی هم تصمیم‌گیری نمی‌کند. انتخابی که او در خریدش انجام می‌دهد، لزوماً از دیدگاه اقتصادی، انتخاب بهینه و مطلوبی نیست. مسائل سخت‌تر مانند انتخاب شغل، مسکن و حتی انتخاب همسر همچنین است.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

درحالی‌که بازاریابی متداول امروز معتقد است کسب‌وکار باید برپایه‌ی مشتری‌مداری باشد، بازاریابی جنگ می‌گوید کسب‌وکارها باید روی رقابت تمرکز کنند.

«تجارت جنگ است» کتابی است که دنیای تجارت و کسب‌وکار  بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را برای همیشه تغییر داد. در سال ۱۹۸۶، این کتاب صنایع را به‌سوی حساسیتی مدرن و جهانی و دنیایی از سود بی‌سابقه سوق داد. دنیای تجارت، دنیایی پویا است؛ بنابراین، وقتی برای کسب‌وکاری استراتژی بازاریابی تدوین می‌شود، باید به اقدام‌ها و واکنش‌های رقبا به‌اندازه‌ی نیازهای مشتریان اهمیت داده شود. دلیل نام‌گذاری این کتاب آن است که نویسندگان از استعاره‌های نظامی و جنگی برای توصیف و درک پویایی رقابت در بازار استفاده کرده‌اند.

کتاب «تجارت جنگ است» چه می‌گوید؟
مقدمه
از دیدگاه ال ریس و جک تروت، نویسندگان کتاب «تجارت جنگ است»، دروه آنلاین دیجیتال مارکتینگ اکنون دوران پادشاهی مشتریان در بازار به‌سر رسیده است. زمانی بود که همه‌ی بازاریابان بر مشتری‌محوربودن شرکت‌ها تأکید می‌کردند و بارها به مدیران شرکت‌ها تذکر می‌دادند مشتری و نیازهایش را در نظر بگیرند. بااین‌حال در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی چون امریکن‌موتورز را شاهد بوده‌ایم که با وجود تلاش‌های فراوان برای مشتری‌مداری و تمرکز بر نیازهای مشتریان آن‌هم به بهترین نحو ممکن، نتوانستند در صحنه‌ی رقابت با شرکت‌های رقیب چون جنرال‌موتورز پیروز میدان باشند. درواقع، مشکل امثال امریکن‌موتورز مشتری نیست؛ بلکه وجود شرکت‌های رقیب است.

این دو نویسنده از شخصی به‌نام کارل ون‌کلاوزویتس نام می‌برند  که ژنرال روسی بازنشسته‌ای است و کتابی به‌نام «در جنگ» را در سال ۱۸۳۲ درباره‌ی اصول استراتژی‌های جنگی نوشت. آن‌ها می‌گویند این ژنرال روسی به‌خوبی توانسته دو ویژگی اصلی میدان جنگ، یعنی استراتژی و تاکتیک را بیان کند و با این کار، شیوه‌ی جنگیدن به‌طور چشمگیری تغییر کرد. اگر بازار را نیز مانند میدان رزم ببینیم، این دو خصوصیت همچنان پابرجاست؛ هرچند سلاح‌ها تغییر می‌کنند.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اتصال به کلاب هاوس در شبکه‌های موبایلی با اشکال مواجه است؛ فیلترینگ یا اختلال؟

از شب گذشته دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب هاوس از طریق همراه اول با اختلال همراه بود و این مساله در اتاق‌های آموزش بازاریابی دیجیتال کلاب هاوس هم مطرح شد. از ساعات بامدادی امروز نیز کاربران ایرانسل برای دسترسی به کلاب هاوس با اختلال مواجه هستند. وزارت ارتباطات در این باره گفته که این اختلال‌ها عادی نیست و از آن‌سو اپراتورهای موبایل اعلام کردند که هیچ دستوری مبنی بر فیلترینگ دریافت نکرده‌اند.

 

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات می‌گوید اختلال کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به آنها گزارش شده و بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش‌ها دارد: «تا الان می‌توانم اینگونه بگویم که ادامه این اختلالها عادی نیست.» «جمال هادیان» هادیان اعلام کرده آنچه ما اطلاع داریم بحث انسداد کلاب‌هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و تا کنون از صدور حکم قضایی هم در این دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.

 

او معتقد است به هر حال، مبنا قانون است دیجیتال مارکتینگ و ایجاد اختلال عمدی مطابق قانون مجازات اسلامی تا دو سال حبس در پی دارد. اگر اثبات شود اختلال انجام شده عمدی است، مرتکبان این اقدام با مجازات قانونی مواجه خواهند بود.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید می‌کند اپراتورهای مذکور در پاسخ سازمان تنظیم مقررات، دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می‌کنند در حالی که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدی است. در همین راستا پیگیری برخی رسانه‌ها مانند آی‌تی ایران نیز از دواپراتور همراه اول و ایرانسل حکایت از این دارد که هیچ یک از این اپراتورها دستوری مبنی بر فیلتر کردن کلاب هاوس از هیچ نهادی دریافت نکرده‌اند.

 

از آنسو «مجتبی توانگر» نماینده مجلس آموزش بازاریابی آنلاین در توییتی تلویحا اعلام کرده که دستور فیلترینگ کلاب هاوس صادر شده اما محرمانه است. او در این توییت گفته که «دستور جلسات کمیته تعیین مصادیق مجرمانه به درخواست نمایندگان دولت محرمانه‌ شده‌اند و همین امر موجب شده تا دولت از تصمیماتی که خود آمر آن بوده برای جهت دهی به افکار عمومی بهره‌برداری کند.»



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()