نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی اینترنتی چیست؟ آشنایی با روش های بازاریابی آنلاین
تا به حال به گسترش برند، فروش بیشتر محصول و یا آشنایی بیشتر افراد با خدمات شرکت خود از طریق دنیای اینترنت فکر کرده اید؟ این کار از طریق بازاریابی اینترنتی به سادگی قابل دسترسی است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، شما می توانید با استفاده از یک پیام در کانال های مبتنی بر وب، تبلیغات مربوط به برند، محصولات و یا خدمات شرکت خود را به گوش مشتریان بالقوه‌ برسانید. برای آگاهی بیشتر با مفهوم بازاریابی آنلاین، با ادامه متن همراه شوید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

به صورت کلی می توان گفت که بازاریابی به معنی پیدا کردن مشتری برای محصول و یا خدمات ارائه شده توسط شرکت و یا سازمان است. از سال های بسیار دور بازاریابی به شیوه سنتی از طریق روزنامه، تلویزیون، رادیو و... مرسوم بوده. با گسترش دنیای اینترنت، روش کارآمدتری با نام بازاریابی آنلاین، جای روش سنتی و قدیمی را گرفته است.

حال سوال این است که بازاریابی اینترنتی چیست؟ هر ابزار و یا استراتژی که موجب معرفی بیشتر کسب و کار و برند شما و همچنین فروش بیشتر کالا در فضای آنلاین شود را بازاریابی اینترنتی گویند.

در واقع به جذب مشتری های جدید و حفظ مشتریان قدیمی برای ترغیب به خرید محصولات به صورت اینترنتی بازاریابی آنلاین گفته می شود. با استفاده از این روش می توانید از طریق رسانه های دیجیتال، محصولات خود را به فروش برسانید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی چیست؟

روش تبلیغات اینترنتی کاملا هوشمندانه انجام می شود و جایگاه کسب و کار شما را در فضای مجازی ارتقا می دهد. یکی از مهمترین مزایا در بازاریابی آنلاین، نامحدود بودن کاربران در اینترنت است.

این روش بازاریابی محدودیت جغرافیایی ندارد و شما می توانید، محصولات و خدمات خود را به صورت بین المللی در کشورهای مختلف نیز معرفی کنید. هزینه های این روش به نسبت روش سنتی، بسیار پایین تر است، در اصل می توان گفت این روش بازاریابی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

از دیگر مزایای آن می توان به متعدد بودن روش های بازاریابی اشاره کرد. روش های زیادی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که در ادامه متن با آن ها آشنا خواهیم شد. صرفه جویی در زمان را نیز می توان به عنوان یکی از مزیت های خوب این روش نام برد.

در این روش بازاریابی، محدودیت زمانی وجود ندارد و شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته محصولات و خدمات خود را به مخاطبان به صورت آنلاین معرفی کنید.

روش های مختلف بازاریابی اینترنتی

با توجه به فراگیر شدن اینترنت و استفاده افراد از آن برای رفع نیازهای خود، صاحبان تجارت و کسب و کار به جذب مشتریان از طریق اینترنت روی آوردند. بازاریابی اینترنتی بستر مناسبی برای تبلیغات، فروش و ارائه خدمات را فراهم خواهد کرد.

روش های مختلفی برای بازاریابی در دسترس است که می توان به سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بازاریابی محتوایی متنی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی از طریق رپورتاژ خبری، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجوگر، وبلاگ نویسی، بازاریابی موبایلی و ... اشاره کرد.

بازاریابی ایمیلی

با در دسترس داشتن لیستی از ایمیل های مشتریان بالقوه‌، می توانید از بازاریابی ایمیلی برای رساندن پیامتان استفاده کنید. در این روش شما می توانید محصولات خود را از طریق ایمیل معرفی کنید و یا اینکه پیشنهادهای شخصی سازی را برای مشتریان خود ارسال کنید.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر افراد به شبکه های اجتماعی علاقه دارند و بیشتر اوقات فراغت خود را در این شبکه ها به سر می برند. از این رو می توان گفت که شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و ... فرصتی مناسب برای بازاریابی آنلاین را فراهم می کنند. با حضوری فعالانه در شبکه های اجتماعی و گذاشتن پست های تبلیغاتی، می توانید کسب و کارتان را رونق دهید.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر به این معناست که وب سایت خود را به صورتی بهبود بخشید که برای موتورهای جستجوگر همچون گوگل جذاب باشد تا در نتایج جستجو شده، وب سایت شما را در صدر لیست نمایش دهند. وب سایت شما لازم است از نظر کد نویسی و محتوای درون سایتی و از نظر حضور برون سایتی بهینه باشد.

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

سیستم مشارکت در فروش یا به عبارتی بازاریابی پورسانتی، یکی دیگر از روش های بازاریابی است. در این روش می توانید با استخدام بازاریاب به صورت پورسانتی، محصولات و خدمات خود را به مشتریانی بیشتر معرفی کنید.

بازاریابان با استفاده از دریافت لینک، در شبکه های اجتماعی، وبلاگ و یا وب سایت خود، کالا و خدمات شما را برای جذب مشتری و دریافت پورسانت معرفی خواهند کرد.

 برای دیدن ویدیو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت mydmc.irشوید

بازاریابی اینترنتی محتوایی

یکی از روش های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی یا تبلیغات از طریق تولید محتوای ارزشمند است. هدف اصلی از تولید محتوا، جذب مخاطبان توسط محتوای مرتبط با موضوع است. نوشتن مقاله، عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست و ... از جمله قالب های پرطرفدار در تولید محتوا است که بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند.

منبع: سایت ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اگر چه ابزار‌های بازاریابی در سال‌های اخیر به دلیل گستردگی کسب و کار‌های اینترنتی تنوع بسیاری پیدا کرده اند، اما ابزار‌های بازاریابی در سال ۲۰۲۰ توانسته اند تاثیر بسیار چشمگیری بر توسعه مشاغل داشته باشند.
به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر چه ابزارهای بازاریابی در سال های اخیر به دلیل گستردگی کسب و کارهای اینترنتی تنوع بسیاری پیدا کرده اند، اما ابزارهای بازاریابی در سال 2020 توانسته اند تاثیر بسیار چشمگیری بر توسعه مشاغل داشته باشند. گفتنی است که رشد قابل توجه فناوری اطلاعات نقش حائز اهمیتی در این زمینه داشته است. زیرا این امر موجب جلب توجه کاربران به فضاهای اینترنتی و افزایش متوسط زمان آنلاین بودن آن ها شده است. این در حالی است که اعلام استقلال بازاریابی به عنوان دانشی پر طرفدار توانسته است افراد بسیاری را به شناخت ابزارهای بازاریابی علاقه مند سازد.

شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که منظور از بازاریابی آن هم به صورت دیجیتال چیست؟!

لازم به ذکر است که بازاریابی دیجیتال یا به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ تعریف مشخصی ندارد. اما با بیان برخی تعاریف می توان تا حدودی مرزهای این اصطلاح را تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت که بازاریابی دیجیتال استفاده از ابزارها و فعالیت هایی مشخص در بسترهای دیجیتالی نظیر وب سایت، شبکه های اجتماعی و... می باشد که به بازاریابی برای یک یا چند محصول می پردازد.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

حال که با مفهوم بازاریابی تا حدودی آشنایی پیدا کردید، شناخت برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 می تواند تاثیر به سزایی در درک بهتر این مفهوم داشته باشد!

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020
بی شک دنیای بازاریابی دنیایی پویا و همواره در حال تغییر است. در این دنیای پر ماجرا ترندها، فناوری ها و تاکتیک های بازاریابی ثبات نداشته و پیوسته در حال تغییر می باشند. هم گام شدن با این تغییرات و به روزرسانی شیوه کسب و کار می تواند زمینه حرکت صاحبان کسب و کار با آخرین پیشرفت های عرصه صنعت را فراهم نماید. آشنایی با برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 به آن دسته از افرادی که تمایل به عقب ماندن از رقبای خود را ندارند، توصیه می شود.بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که امروزه بسیاری از افراد آن را تحت عنوان SEO می شناسند، یکی از برترین ابزارهای بازاریابی می باشد که از تاثیر بسیار زیاد آن بر موفقیت در بازاریابی دیجیتال نباید غافل شد.

سئو که برگرفته از عبارت Search Engine Optimization می باشد، یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 است. خدمات سئو سایت به مجموعه ای از تکنیک ها به منظور معرفی وب سایت شما به آن دسته از افرادی می باشد که محصولات و خدمات شما را در موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو سرچ کرده اند. بسیار حائز اهمیت است که وب سایت شما در میان نخستین صفحات نتایج موتورهای جستجو به چشم خورده و موفق به کسب رتبه های بالا گردد. جالب است بدانید که این امر تبلیغی رایگان برای معرفی کسب و کار شما در فضاهای تبلیغاتی جهانی محسوب می شود.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید

یکی از مهم ترین جنبه های سئو که تحت عنوان سئو داخلی شناخته می شود، وظیفه کنترل مستقیم محتویات موجود در سایت نظیر متون، تصاویر، پیوندها و... را بر عهده دارد. در حالت کلی می توان گفت هر آن چه که در سایت بارگذاری می گردد، جزء سئو داخلی سایت محسوب می شود. بی شک هر تغییری هر چند کوچک در محتویات سایت، تاثیرات بسیار زیادی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو خواهد داشت.

کلمات کلیدی، تگ عنوان، تگ H، بهینه سازی محتوا، لینک های داخلی، ساختار آدرس ها، انتخاب نام و توصیف تصاویر و... از مهم ترین موارد تاثیرگذار در سئوی داخلی سایت هستند که رعایت نکات آن ها موجب افزایش رتبه وب سایت خواهد شد.

سئو خارجی نیز یکی دیگر از جنبه های سئو می باشد که وابسته به فاکتورهای محیط خارجی وب سایت می باشد، از نگاه موتورهای جستجو حائز اهمیت بسیار زیادی است. به عبارتی می توان گفت که سئوی خارجی تعیین کننده میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت در سطح وب می باشد. لینک سازی، شبکه های اجتماعی، ثبت در گوگل مپ و تولید محتوا مهم ترین موارد موثر بر سئوی خارجی محسوب می شوند.

 

بازاریابی محتوا به عنوان یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020، قسمتی موفق از استراتژی های بازاریابی به منظور توسعه کسب وکارهای دیجیتال می باشد. اساس این روش متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، یکپارچه و مرتبط با کسب و کار مورد نظر است. کلی ترین هدف بازاریابی محتوا به عنوان نمونه ای از برترین ابزارهای بازاریابی جذب مخاطبان جدید به وب سایت در عین حفظ مخاطبین قدیمی می باشد. بدون شک تولید محتواهای با ارزش و پر مغز می تواند تاثیر بسیار زیادی در دستیابی به این هدف داشته باشد.

برنامه ریزی دقیق نخستین گام در شروع بازاریابی محتوا می باشد. توجه به نکاتی نظیر سود محتوا برای مخاطب و حل مشکلات وی، منحصر به فرد بودن محتوا، فرمت تولید محتوا، محل توزیع محتوا، چگونگی انتشار محتوا و... در این روش بسیار ضروری و پر اهمیت می باشد.

لازم به ذکر است که بازاریابی محتوا از جهات گوناگون با تبلیغات متفاوت است. پخش محتوا در رسانه هایی که تحت مالکیت کسب و کار مورد نظر می باشند، بازاریابی محتوا نامیده می شود. این در حالی است که پخش این محتوا در سایر رسانه ها تحت عنوان تبلیغات نام گذاری می گردد.

بازاریابی محتوا زمینه ای را فراهم می سازد که کسب و کارهای گوناگون منابع قابل اعتماد و دارای صرفه اقتصادی را با هدف افزایش ترافیک وب سایت و تولید lead مورد استفاده قرار داده و مدیریت نمایند. گفتنی است که پست های وبلاگ، تنها راه افزایش ترافیک سایت نیستند.

بازاریابی محتوا با ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان زمینه آگاهی آنان از برند را فراهم نموده و علاوه بر آن موجب بهبود سئوی سایت می گردد. تولید lead که آن را تحت عنوان سرنخ بازاریابی نیز می شناسند، جذب مخاطبان دلخواه و ایده آل، اشتراک گذاری محتوا به وسیله بازدید کنندگان از سایت، وجود دلایل قانع کننده به منظور بازگشت بازدید کنندگان به سایت، افزایش نرخ بازگشت سرمایه و... از مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی که یکی از ابزارهای بازاریابی می باشد، تحت عنوان SMM برگرفته از عبارت Social Media Marketing نیز اطلاق می گردد. موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و... موجب جذب مخاطبان زیادی به کسب و کار مورد نظر خواهد شد. بدین ترتیب این کسب و کار رونق گرفته و پیشرفت خواهد نمود. علت این امر نیز حضور و فعالیت قشرهای گوناگون در این دسته از پلتفرم های اجتماعی می باشد.

لازم به ذکر است که بازاریابی شبکه های اجتماعی به منظور فروش مستقیم کالا و خدمات کسب و کار نیست، بلکه این روش به افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد.

استفاده از این نوع بازاریابی به برندهای مشهور، محصولات ورزشی، محصولات زیبایی، محصولات سلامت، محصولات مرتبط با کودکان، کالاهای لوکس، فروشگاه های بزرگ آنلاین و آن دسته از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در تبلیغات دارند، توصیه می شود.

 در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید و ویدیو های رایگان دوره رو ببینید

طراحی سایت؛ نیاز امروز کسب و کارها :
یکی دیگر از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 که کمک بسیار چشمگیری به توسعه کسب و کارها خواهد نمود، استفاده از یک سایت می باشد. روش های گوناگونی وجود دارند که امکان راه اندازی یک سایت مرتبط با کسب و کار مورد نظر را فراهم می سازند. اما لازم است بدانید که به منظور طراحی سایت دو روش کلی وجود دارد که عبارتند از طراحی سایت با به کارگیری تولید محتواهای تحت وب و به کارگیری زبان برنامه نویسی.

طراح سایت می تواند با در نظر گرفتن دانش و مهارت خود در این زمینه ها یکی از روش های فوق الذکر را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهد. 

پنل اس ام اس، نمونه ای پرکاربرد برای مارکتینگ:

ارسال اس ام اس های تبلیغاتی و خدماتی در مقیاس های بالا با هدف بازاریابی را به عنوان یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 معرفی کرده اند. استفاده از این پنل زمینه ای را فراهم می سازد که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت یک باره حجم زیادی اس ام اس ارسال کنید. یک سامانه پیامکی پیشرفته حتی میتوانید ارسال پیامک به بلک لیست را برای شما انجام دهد. شاید چیستی پنل اس ام اس ذهنتان را درگیر کرده باشد. خوب است بدانید که پنل اس ام اس نرم افزاری موجود در فضای اینترنت است که زمینه مدیریت مشتریان و ارسال پیامک های انبوه به آنان را برای استفاده کنندگان فراهم می سازد.

منبع: خبرگذاری دانشجو

 


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتالی
بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازاریابی دیجیتال، حرفه جدیدی نیست. این حوزه، با ورود وسایل الکترونیک به زندگی افراد شروع به شکل‌گیری کرد. اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع بازاریابی، تنها به بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شود. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آیند و تمامی زیرمجموعه‌های این حوزه را دربر نمی‌گیرند.

بازاریابی دیجیتال به صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود.

ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیت‌های روزانه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند.

انواع روش های بازاریابی دیجیتالی
1. بهینه‌سازی موتور جستجو

«بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» (SEO)، به فرآیندی اطلاق می‌شود که میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجوی رایگان و به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمی‌آید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد می‌کند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP ظاهر می‌شوند.

هر کاربر، با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده خواهد کرد. معمولاً نتایج ارگانیک به صورت فهرست نمایش داده شده و با استفاده از الگوریتم مخصوص موتورهای جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و همچنین انتخاب هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتم‌ها نیز تغییر می‌کنند. هر چه رتبه مطالب شما در یک SERP بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان هدایت خواهد شد. به این ترتیب، احتمال افزایش بازدیدکننده‌های منفعل و مشتریان فعال نیز بیشتر می‌شود.

عوامل متعددی در بهینه‌سازی موتور جستجو دخیل هستند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیم‌بندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق می‌شود که برای بهبود سئو در درون وب‌سایت صورت می‌گیرند. در طرف مقابل، به اقدامات و ارتباطاتی که در خارج از فضای وب‌سایت به منظور رشد سئو انجام شود، سئوی خارجی گفته می‌شود.

با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو، الزامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر می‌کنند. این تغییرات به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر صورت می‌گیرند. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وب‌سایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وب‌سایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است. اگر همیشه در رتبه‌های بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وب‌سایت شما و ترافیک آن افزایش می‌یابد. این موضوع، رونق و پیشرفت سریع‌تر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت.

2. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

«بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد. با استفاده از SEM، می‌توان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وب‌سایت خریداری کرد. متداول‌ترین پلتفرم‌های غیر رایگان برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شده‌ای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخش‌های مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمی‌آیند.

یکی از انواع SEM، «تبلیغات کلیکی» (Pay-Per-Click Advertising) یا اصطلاحاً «PPC» است. در این روش، موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت می‌کند. اخیراً روش PPC در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است. در این روش، تبلیغات به صورت اعلان برای مخاطبان مورد نظر شرکت به نمایش درمی‌آیند. این سیستم، مثال بسیار خوبی از ترکیب روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و به کارگیری آن‌ها برای رسیدن به یک استراتژی کامل بازاریابی است. به عنوان نمونه در اینجا، SEM با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.

3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی می‌کنند و اهمیت آن‌ها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهره‌گیری صحیح از شبکه‌های اجتماعی، شناخت کافی ورودی‌ها و خروجی‌های بازاریابی در این روش است. «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing)، محصولات و خدمات شما را بیش از بیش در معرض دید کاربران قرار می‌دهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برایتان فراهم می‌کند. در این روش تعامل، شما می‌توانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آن‌ها را بهبود بخشید.

تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. برای بهره‌گیری از این نوع بازاریابی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اغلب شرکت‌ها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند اما آن‌هایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش می‌برند. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطه‌ای به دست مشتری نهایی یا هدف می‌رسانند.

یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آن‌ها گفت و گو می‌کنند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحث‌ها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، میزان جذابیت هر مطلب را بر اساس تعداد لایک و به اشتراک‌گذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. به اشتراک‌گذاری مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این کار به نوعی یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. از این‌رو، محتوایی را تولید کنید که میزان به اشتراک‌گذاری آن بالا باشد.

4. بازاریابی محتوا

«بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن شما می‌توانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. محتوای مورد نظر را می‌توان در هر پلتفرم اینترنتی ایجاد کرد. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وب‌سایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روش‌های دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند و در نتیجه، بهره‌وری کار افزایش می‌یابد.

برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا، توجه به چند نکته ضروری است. پیش از تولید محتوا حتماً کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید. به این منظور باید نوع مخاطبان و علایق آن‌ها را شناسایی کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. به علاوه، زبان و اصطلاحات مورد استفاده مخاطبان خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی مد نظر داشته باشید. استفاده از این اطلاعات و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، سئوی شما را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید که باید محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار، میزان بازدید و بازخوردها را به حداکثر می‌رساند. بازاریابی محتوا، یک فعالیت مداوم محسوب می‌شود. این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. از تولید محتوی نامربوط و غیرضروری خودداری کنید. به دنبال مطالبی باشید که کاربران را به طور همیشگی با خود درگیر می‌کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید سئوی وب‌سایتتان را بهبود بخشید. استفاده از مطالب موجود در وبلاگ‌های دیگر و ایجاد «بک‌لینک» (Backlink) نیز روش خوبی برای افزایش ترافیک سایت است.

5. بازاریابی پورسانتی

«بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود. این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت و پرداخت پورسانت به ازای هر فروش است. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از این‌رو، کلمات بخصوصی که می‌خواهید فروشندگان از آن‌ها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقه‌مند به همکاری در فروش تهیه کنید.

بازاریابی دیجیتال

6. بازاریابی تأثیرگذار

یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، «بازاریابی تأثیرگذار» (Influencer Marketing) است. در این روش، از افراد مشهور یا دارای دنبال کننده‌های زیاد در شبکه‌های مجازی برای جذب کاربران بیشتر و بهبود فروش محصولات استفاده می‌شود. بازاریابی تأثیرگذار، در کانال‌های شبکه‌های مجازی (اینستاگرام، تلگرام و غیره) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، شرکت‌های مختلف با استخدام کاربران پرطرفدار و مشهور اینستاگرام، از آن‌ها می‌خواهند که با ارسال چند تصویر، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ کنند.

در برخی از مواقع، شرکت‌ها کنترل حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را برای یک مدت مشخص (معمولاً یک روز) به افراد تأثیرگذار می‌سپارند. این افراد، نظر کاربران را به کانال‌های شما در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کنند. در نتیجه، تعداد دنبال کننده‌های جدید و بازدید کانال‌ها افزایش می‌یابد. توجه کنید که همیشه باید پیش از انتخاب یک فرد تأثیرگذار و شروع همکاری، به خوبی تحقیق کافی را انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از «Google Analytics» از صحت تعداد دنبال کننده‌های فرد مورد نظر و جعلی نبودن حساب‌های کاربری او اطمینان حاصل کنید.

برای دیدن ویدو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت مای دی ام سی شوید

7. بازاریابی ایمیلی

در «بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing)، اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آن‌ها، در بازه‌های زمانی مشخص توسط ایمیل برای مشترکین ارسال می‌شود. این روش بر خلاف روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت است. ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند می‌شود.

بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی به دست می‌آید که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول بلکه از طریق تولید محتوای مناسب و اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. این روش بازاریابی نقش مهمی را در افزایش فروش محصولات و خدمات بازی می‌کنند زیرا کاربرانی که فرم‌های ثبت نام در اشتراک ایمیلی را پر می‌کنند، به احتمال زیاد همان مشتریان فعال شما خواهند بود.

8. بازاریابی ویروسی

«بازاریابی ویروسی» (Viral Marketing)، روشی است که در آن از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب و جذب بازدیدکننده‌های بیشتر استفاده می‌شود. بازاریابی ویروسی، ترافیک وب‌سایت را در یک بازه زمانی کوتاه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان می‌دهند. این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود در پلتفرم‌های مختلف، بازدیدکننده‌های بسیار زیادی را جذب کنند.

9. تبلیغات موبایلی

تمام روش‌های تبلیغات دیجیتال را می‌توان بر روی تلفن همراه اجرا کرد. با این وجود، برخی از روش‌های بازاریابی قابل اجرا بر روی تلفن‌های همراه، با روش‌هایی بالا همخوانی ندارند. به عنوان مثال، «تبلیغات پیامکی» (SMS Advertising) روشی است که به منظور بازاریابی محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با ارائه خدمات پیامکی، امکان دریافت پیشنهاد‌های ویژه، کوپن‌های تخفیف و اخبار جدید شرکت را برای مشتریان خود فعال کنید.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ همین الان ثبت نام کنید 

10. بازاریابی پیامکی

به دلیل استفادۀ غلط برخی کسب‌وکارها از بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) این تصور به وجود آمده است که فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی کاری بیهوده است و دیگر مردم به اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی توجهی نشان نمی‌دهد.

پیامک یک ابزار ارتباطی فوق‌العاده است. ابزاری ساده و پر سرعت که اجازه می‌دهد یک پل ارتباطی قوی میان شما و مشتریان شکل بگیرد. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های زودبازده و کم‌هزینه در بازاریابی است و تاثیر بسیار آن در برندینگ و افزایش فروش غیر قابل انکار است؛ منتها به شرط آنکه با اصول آن آشنا باشید و روش صحیح استفاده از آن را بدانید.

11. بازاریابی برونگرا و درونگرا

ما به طور کلی دو رویکرد در بازاریابی داریم: بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا.

بازاریابی برونگرا به زبان ساده یعنی «اول ما به سراغ مشتری برویم.» کاری که همۀ کسب‌وکار در طول تاریخ انجام داده و می‌دهند. مثلاً وقتی از جلوی مغازه‌ای رد می‌شوید و فروشنده سعی می‌کند شما را به داخل مغازه بکشاند یا وقتی که هنگام تماشای برنامۀ مورد علاقه‌تان تبلیغات بازرگانی پخش می‌شود، در واقع آن کسب‌وکار به سراغ شما آمده است. روش‌هایی مثل رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری زیرمجموعۀ این نوع بازایابی هستند.

اما چطور می‌شود کاری کرد که خودِ مشتری به سراغ شما بیاید؟ اینجاست که ایدۀ بازاریابی ربایشی مطرح می‌شود. وقتی شما با جستجو در گوگل یک سایت را باز می‌کنید، در واقع جذب آن سایت شده‌ و در مسیر بازاریابی ربایشی قرار گرفته‌اید. در بازاریابی ربایشی تمرکز اصلی شما بر روی جذب مشتری از طریق ارائه محتوای با ارزش و مرتبط است.

در این روش، به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود (مثل سایت و شبکه‌های اجتماعی) می‌کنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.

مثلاً وقتی که برای اولین بار مشتری وارد سایت می‌شود، باید از آن‌ها بخواهید اطلاعات تماس خود را (مثل ایمیل یا شمارۀ همراه) در اختیار شما قرار بدهد. البته همین طور خشک و خالی هم نمی‌شود. شما باید کاری کنید که مشتری این کار را با میل خودش انجام دهد. مثلاً با ارائه یک محصول جذاب و رایگان مثل (ایبوک یا فایل صوتی) از آن‌ها بخواهید برای دریافت آن، ایمیل خود را وارد کنند. حالا می‌توانید با روش‌های بازاریابی برونگرا مثل ارسال ایمیل (یا پیامک) به سراغ مشتری بروید.

بازاریابی دیجیتال
تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال
بازاریابی کلاسیک را «تسهیل‌گری» برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند و آن را به عنوان علمی که به بررسی نیازهای مشتری و حتی ایجاد نیاز خاصی می‌پردازد و بعد با معرفی و عرضه یک محصول، آن نیاز را تامین می‌کند، معرفی می‌کنند. با این حال تفاوت بازاریابی کلاسیک و دیجیتال هم ماهوی و هم ابزاریست، بازاریابی جاذبه‌ای و بازاریابی محتوا مشخصا از دل بازاریابی دیجیتال برخواسته‌اند و ابزارها و کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، صرفا به همین حوزه تعلق دارند.

از نگاهی دیگر نسبت «بازاریابی دیجیتال» به «بازاریابی کلاسیک» نسبت «موبایل» به «تلفن ثابت» است. در ابتدا موبایل وسیله ای جانبی و حتی اضافی نسبت به «تلفن ثابت» تلقی می‌شد. با این حال و با رشد تکنولوژی موبایل و آشکار شدن ظرفیت‌های حقیقی این ابزار، موبایل نه تنها تلفن ثابت، بلکه مدل ذهنی افراد و سبک زندگی آنها را هم تغییر داد و اکنون به نظر می‌رسد که این تلفن ثابت است که در برابر موبایل وسیله ای جانبی و اضافه به نظر می‌رسد.

پیش بینی ما این است که ظرف چند سال آینده واژه «مارکتینگ» جای واژه «دیجیتال مارکتینگ» را بگیرد، ولی به این معنا که دیجیتال مارکتینگ آنقدر جایگاه خود را مستحکم و تحمیل کند که واژه «مارکتینگ» و بار معنایی و هویت و تعریف آن را از آن خود کند و مثلا وقتی می‌گوییم «مارکتینگ» انگار منظورمان همان «دیجیتال مارکتینگ» است؛ چنان‌که وقتی می‌گوییم «تلفن» منظورمان همان «موبایل» است و نه تلفن ثابت!

به طور کلی فضای دیجیتال مارکتینگ، فضایی منعطف‌تر، خلاقانه‌تری داشته و به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه تبلیغاتی اندک فضای نفس کشیدن فراهم می‌کند.

مقایسه ارتباطات یکپارچه بازاریابی با کانال های دیجیتال مارکتینگ
در بازاریابی کلاسیک ابزارهایی برای بازاریابی محصولات یک کسب وکار وجود دارند که لازم است به نحوی یکپارچه عمل کنند. در بین این ابزارها با ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، مشابهت‌‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم، ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریست، عاملی که این ابزار را متمایز می‌کند، خصوصیت تعاملی آن است. نکته جالب اینکه بازاریابی مستقیم مبتنی بر پایگاه داده مشتریان است. پس بازاریابی مستقیم با ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های ارتباط با مشتریان (CRM) ارتباط دارد و به نوعی پیش نیاز آنهاست. از آنجایی که این ابزار به طور مستقیم شما را به مشتریان متصل می‌کند،واسطه‌ها را از میان تولید‌کننده/سرویس‌دهنده با مصرف‌کننده حذف کرده و سود هر ۲ طرف را بیشتر می‌کند.

سخن پراکنی (روابط عمومی)

سخن‌پراکنی مجموعه‌ای از داستان‌ها درباره برند و محصول است که جنبه‌ی تبلیغ مستقیم ندارد و پولی مستقیم بابت آن پرداخت نمی‌شود، مثلا ما در این مقاله به دجی‌کالا و اسنپ پرداختیم، بدون این‌که آنها به ما پولی پرداخته باشند. در فضای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا و وبلاگ‌نویسی، فعالیت‌های تولیدکنندگان سرنخ و حتی با مقداری اغماض رپورتاژ آگهی در سایت‌های بزرگ با سخن‌پراکنی در فضای کلاسیک قابل مقایسه هستند.

ابزار پیشبرد فروش (پروموشن)

هر عملی در بازاریابی که موجب جلب توجه کاربران به محصول یا خدمات شود را اصلاحا پروموشن یا پیشبرد فروش گویند. این ابزار برای افزایش فروش محصول در کوتاه مدت کاربرد دارد، در این ابزار، ارزش اضافی (مثلا تخفیف) به خود مشتری ارائه می‌شود تا فروش افزایش یابد، کمپین‌های بلک فرایدی ای که توسط دیجی‌کالا و بامیلو انجام شدند، معادل بسیار خوبی از کابرد این ابزار در دیجیتال مارکتینگ هستند.

فروش شخصی

ابزار فروش شخصی عبارت است از مراجعه نیروهای فروش شرکت به صورت شخصی در محل مشتری، این رویکرد در آمریکا بسیار رایج و باعث افزایش فروش است، معادل آن در فضای دیجیتال پی‌گیری تلفنی مشتریان لید شده در CRM، سیستم‌های پشتیبانی چت و پی‌گیری فروش از طریق دایرکت در شبکه‌های اجتماعیست.

تبلیغات

تبلیغات در فضای بازاریابی کلاسیک، بسیار رایج و گران است، وقتی در یک رسانه عمومی مانند تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی (بیلبوردها) محصول خود را تبلیغ می‌کنید، دست به ریسکی بزرگ با هزینه بالا زده‌اید، عملا همه در معرض تبلیغ شما قرار می گیرند، با این حال این خودعرضه‌گری عمومی شاید اتفاقا باعث شود، که تبلیغ شما در نظر مخاطب هدف، حساسیت و توجهی را ایجاد نکند. در عوض در فضای دیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل

منبع: حقوق نیوز



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتالی
بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازاریابی دیجیتال، حرفه جدیدی نیست. این حوزه، با ورود وسایل الکترونیک به زندگی افراد شروع به شکل‌گیری کرد. اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع بازاریابی، تنها به بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شود. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آیند و تمامی زیرمجموعه‌های این حوزه را دربر نمی‌گیرند.

بازاریابی دیجیتال به صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود.

ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیت‌های روزانه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند.

انواع روش های بازاریابی دیجیتالی
1. بهینه‌سازی موتور جستجو

«بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» (SEO)، به فرآیندی اطلاق می‌شود که میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجوی رایگان و به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمی‌آید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد می‌کند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP ظاهر می‌شوند.

هر کاربر، با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده خواهد کرد. معمولاً نتایج ارگانیک به صورت فهرست نمایش داده شده و با استفاده از الگوریتم مخصوص موتورهای جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و همچنین انتخاب هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتم‌ها نیز تغییر می‌کنند. هر چه رتبه مطالب شما در یک SERP بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان هدایت خواهد شد. به این ترتیب، احتمال افزایش بازدیدکننده‌های منفعل و مشتریان فعال نیز بیشتر می‌شود.

عوامل متعددی در بهینه‌سازی موتور جستجو دخیل هستند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیم‌بندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق می‌شود که برای بهبود سئو در درون وب‌سایت صورت می‌گیرند. در طرف مقابل، به اقدامات و ارتباطاتی که در خارج از فضای وب‌سایت به منظور رشد سئو انجام شود، سئوی خارجی گفته می‌شود.

با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو، الزامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر می‌کنند. این تغییرات به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر صورت می‌گیرند. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وب‌سایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وب‌سایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است. اگر همیشه در رتبه‌های بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وب‌سایت شما و ترافیک آن افزایش می‌یابد. این موضوع، رونق و پیشرفت سریع‌تر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت.

2. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

«بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد. با استفاده از SEM، می‌توان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وب‌سایت خریداری کرد. متداول‌ترین پلتفرم‌های غیر رایگان برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شده‌ای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخش‌های مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمی‌آیند.

یکی از انواع SEM، «تبلیغات کلیکی» (Pay-Per-Click Advertising) یا اصطلاحاً «PPC» است. در این روش، موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت می‌کند. اخیراً روش PPC در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است. در این روش، تبلیغات به صورت اعلان برای مخاطبان مورد نظر شرکت به نمایش درمی‌آیند. این سیستم، مثال بسیار خوبی از ترکیب روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و به کارگیری آن‌ها برای رسیدن به یک استراتژی کامل بازاریابی است. به عنوان نمونه در اینجا، SEM با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.

3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی می‌کنند و اهمیت آن‌ها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهره‌گیری صحیح از شبکه‌های اجتماعی، شناخت کافی ورودی‌ها و خروجی‌های بازاریابی در این روش است. «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing)، محصولات و خدمات شما را بیش از بیش در معرض دید کاربران قرار می‌دهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برایتان فراهم می‌کند. در این روش تعامل، شما می‌توانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آن‌ها را بهبود بخشید.

تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. برای بهره‌گیری از این نوع بازاریابی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اغلب شرکت‌ها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند اما آن‌هایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش می‌برند. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطه‌ای به دست مشتری نهایی یا هدف می‌رسانند.

یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آن‌ها گفت و گو می‌کنند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحث‌ها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، میزان جذابیت هر مطلب را بر اساس تعداد لایک و به اشتراک‌گذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. به اشتراک‌گذاری مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این کار به نوعی یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. از این‌رو، محتوایی را تولید کنید که میزان به اشتراک‌گذاری آن بالا باشد.

4. بازاریابی محتوا

«بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن شما می‌توانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. محتوای مورد نظر را می‌توان در هر پلتفرم اینترنتی ایجاد کرد. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وب‌سایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روش‌های دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند و در نتیجه، بهره‌وری کار افزایش می‌یابد.

برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا، توجه به چند نکته ضروری است. پیش از تولید محتوا حتماً کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید. به این منظور باید نوع مخاطبان و علایق آن‌ها را شناسایی کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. به علاوه، زبان و اصطلاحات مورد استفاده مخاطبان خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی مد نظر داشته باشید. استفاده از این اطلاعات و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، سئوی شما را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید که باید محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار، میزان بازدید و بازخوردها را به حداکثر می‌رساند. بازاریابی محتوا، یک فعالیت مداوم محسوب می‌شود. این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. از تولید محتوی نامربوط و غیرضروری خودداری کنید. به دنبال مطالبی باشید که کاربران را به طور همیشگی با خود درگیر می‌کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید سئوی وب‌سایتتان را بهبود بخشید. استفاده از مطالب موجود در وبلاگ‌های دیگر و ایجاد «بک‌لینک» (Backlink) نیز روش خوبی برای افزایش ترافیک سایت است.

5. بازاریابی پورسانتی

«بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود. این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت و پرداخت پورسانت به ازای هر فروش است. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از این‌رو، کلمات بخصوصی که می‌خواهید فروشندگان از آن‌ها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقه‌مند به همکاری در فروش تهیه کنید.

بازاریابی دیجیتال

6. بازاریابی تأثیرگذار

یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، «بازاریابی تأثیرگذار» (Influencer Marketing) است. در این روش، از افراد مشهور یا دارای دنبال کننده‌های زیاد در شبکه‌های مجازی برای جذب کاربران بیشتر و بهبود فروش محصولات استفاده می‌شود. بازاریابی تأثیرگذار، در کانال‌های شبکه‌های مجازی (اینستاگرام، تلگرام و غیره) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، شرکت‌های مختلف با استخدام کاربران پرطرفدار و مشهور اینستاگرام، از آن‌ها می‌خواهند که با ارسال چند تصویر، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ کنند.

در برخی از مواقع، شرکت‌ها کنترل حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را برای یک مدت مشخص (معمولاً یک روز) به افراد تأثیرگذار می‌سپارند. این افراد، نظر کاربران را به کانال‌های شما در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کنند. در نتیجه، تعداد دنبال کننده‌های جدید و بازدید کانال‌ها افزایش می‌یابد. توجه کنید که همیشه باید پیش از انتخاب یک فرد تأثیرگذار و شروع همکاری، به خوبی تحقیق کافی را انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از «Google Analytics» از صحت تعداد دنبال کننده‌های فرد مورد نظر و جعلی نبودن حساب‌های کاربری او اطمینان حاصل کنید.

برای دیدن ویدو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت مای دی ام سی شوید

7. بازاریابی ایمیلی

در «بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing)، اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آن‌ها، در بازه‌های زمانی مشخص توسط ایمیل برای مشترکین ارسال می‌شود. این روش بر خلاف روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت است. ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند می‌شود.

بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی به دست می‌آید که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول بلکه از طریق تولید محتوای مناسب و اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. این روش بازاریابی نقش مهمی را در افزایش فروش محصولات و خدمات بازی می‌کنند زیرا کاربرانی که فرم‌های ثبت نام در اشتراک ایمیلی را پر می‌کنند، به احتمال زیاد همان مشتریان فعال شما خواهند بود.

8. بازاریابی ویروسی

«بازاریابی ویروسی» (Viral Marketing)، روشی است که در آن از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب و جذب بازدیدکننده‌های بیشتر استفاده می‌شود. بازاریابی ویروسی، ترافیک وب‌سایت را در یک بازه زمانی کوتاه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان می‌دهند. این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود در پلتفرم‌های مختلف، بازدیدکننده‌های بسیار زیادی را جذب کنند.

9. تبلیغات موبایلی

تمام روش‌های تبلیغات دیجیتال را می‌توان بر روی تلفن همراه اجرا کرد. با این وجود، برخی از روش‌های بازاریابی قابل اجرا بر روی تلفن‌های همراه، با روش‌هایی بالا همخوانی ندارند. به عنوان مثال، «تبلیغات پیامکی» (SMS Advertising) روشی است که به منظور بازاریابی محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با ارائه خدمات پیامکی، امکان دریافت پیشنهاد‌های ویژه، کوپن‌های تخفیف و اخبار جدید شرکت را برای مشتریان خود فعال کنید.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ همین الان ثبت نام کنید 

10. بازاریابی پیامکی

به دلیل استفادۀ غلط برخی کسب‌وکارها از بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) این تصور به وجود آمده است که فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی کاری بیهوده است و دیگر مردم به اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی توجهی نشان نمی‌دهد.

پیامک یک ابزار ارتباطی فوق‌العاده است. ابزاری ساده و پر سرعت که اجازه می‌دهد یک پل ارتباطی قوی میان شما و مشتریان شکل بگیرد. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های زودبازده و کم‌هزینه در بازاریابی است و تاثیر بسیار آن در برندینگ و افزایش فروش غیر قابل انکار است؛ منتها به شرط آنکه با اصول آن آشنا باشید و روش صحیح استفاده از آن را بدانید.

11. بازاریابی برونگرا و درونگرا

ما به طور کلی دو رویکرد در بازاریابی داریم: بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا.

بازاریابی برونگرا به زبان ساده یعنی «اول ما به سراغ مشتری برویم.» کاری که همۀ کسب‌وکار در طول تاریخ انجام داده و می‌دهند. مثلاً وقتی از جلوی مغازه‌ای رد می‌شوید و فروشنده سعی می‌کند شما را به داخل مغازه بکشاند یا وقتی که هنگام تماشای برنامۀ مورد علاقه‌تان تبلیغات بازرگانی پخش می‌شود، در واقع آن کسب‌وکار به سراغ شما آمده است. روش‌هایی مثل رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری زیرمجموعۀ این نوع بازایابی هستند.

اما چطور می‌شود کاری کرد که خودِ مشتری به سراغ شما بیاید؟ اینجاست که ایدۀ بازاریابی ربایشی مطرح می‌شود. وقتی شما با جستجو در گوگل یک سایت را باز می‌کنید، در واقع جذب آن سایت شده‌ و در مسیر بازاریابی ربایشی قرار گرفته‌اید. در بازاریابی ربایشی تمرکز اصلی شما بر روی جذب مشتری از طریق ارائه محتوای با ارزش و مرتبط است.

در این روش، به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود (مثل سایت و شبکه‌های اجتماعی) می‌کنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.

مثلاً وقتی که برای اولین بار مشتری وارد سایت می‌شود، باید از آن‌ها بخواهید اطلاعات تماس خود را (مثل ایمیل یا شمارۀ همراه) در اختیار شما قرار بدهد. البته همین طور خشک و خالی هم نمی‌شود. شما باید کاری کنید که مشتری این کار را با میل خودش انجام دهد. مثلاً با ارائه یک محصول جذاب و رایگان مثل (ایبوک یا فایل صوتی) از آن‌ها بخواهید برای دریافت آن، ایمیل خود را وارد کنند. حالا می‌توانید با روش‌های بازاریابی برونگرا مثل ارسال ایمیل (یا پیامک) به سراغ مشتری بروید.

بازاریابی دیجیتال
تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال
بازاریابی کلاسیک را «تسهیل‌گری» برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند و آن را به عنوان علمی که به بررسی نیازهای مشتری و حتی ایجاد نیاز خاصی می‌پردازد و بعد با معرفی و عرضه یک محصول، آن نیاز را تامین می‌کند، معرفی می‌کنند. با این حال تفاوت بازاریابی کلاسیک و دیجیتال هم ماهوی و هم ابزاریست، بازاریابی جاذبه‌ای و بازاریابی محتوا مشخصا از دل بازاریابی دیجیتال برخواسته‌اند و ابزارها و کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، صرفا به همین حوزه تعلق دارند.

از نگاهی دیگر نسبت «بازاریابی دیجیتال» به «بازاریابی کلاسیک» نسبت «موبایل» به «تلفن ثابت» است. در ابتدا موبایل وسیله ای جانبی و حتی اضافی نسبت به «تلفن ثابت» تلقی می‌شد. با این حال و با رشد تکنولوژی موبایل و آشکار شدن ظرفیت‌های حقیقی این ابزار، موبایل نه تنها تلفن ثابت، بلکه مدل ذهنی افراد و سبک زندگی آنها را هم تغییر داد و اکنون به نظر می‌رسد که این تلفن ثابت است که در برابر موبایل وسیله ای جانبی و اضافه به نظر می‌رسد.

پیش بینی ما این است که ظرف چند سال آینده واژه «مارکتینگ» جای واژه «دیجیتال مارکتینگ» را بگیرد، ولی به این معنا که دیجیتال مارکتینگ آنقدر جایگاه خود را مستحکم و تحمیل کند که واژه «مارکتینگ» و بار معنایی و هویت و تعریف آن را از آن خود کند و مثلا وقتی می‌گوییم «مارکتینگ» انگار منظورمان همان «دیجیتال مارکتینگ» است؛ چنان‌که وقتی می‌گوییم «تلفن» منظورمان همان «موبایل» است و نه تلفن ثابت!

به طور کلی فضای دیجیتال مارکتینگ، فضایی منعطف‌تر، خلاقانه‌تری داشته و به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه تبلیغاتی اندک فضای نفس کشیدن فراهم می‌کند.

مقایسه ارتباطات یکپارچه بازاریابی با کانال های دیجیتال مارکتینگ
در بازاریابی کلاسیک ابزارهایی برای بازاریابی محصولات یک کسب وکار وجود دارند که لازم است به نحوی یکپارچه عمل کنند. در بین این ابزارها با ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، مشابهت‌‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم، ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریست، عاملی که این ابزار را متمایز می‌کند، خصوصیت تعاملی آن است. نکته جالب اینکه بازاریابی مستقیم مبتنی بر پایگاه داده مشتریان است. پس بازاریابی مستقیم با ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های ارتباط با مشتریان (CRM) ارتباط دارد و به نوعی پیش نیاز آنهاست. از آنجایی که این ابزار به طور مستقیم شما را به مشتریان متصل می‌کند،واسطه‌ها را از میان تولید‌کننده/سرویس‌دهنده با مصرف‌کننده حذف کرده و سود هر ۲ طرف را بیشتر می‌کند.

سخن پراکنی (روابط عمومی)

سخن‌پراکنی مجموعه‌ای از داستان‌ها درباره برند و محصول است که جنبه‌ی تبلیغ مستقیم ندارد و پولی مستقیم بابت آن پرداخت نمی‌شود، مثلا ما در این مقاله به دجی‌کالا و اسنپ پرداختیم، بدون این‌که آنها به ما پولی پرداخته باشند. در فضای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا و وبلاگ‌نویسی، فعالیت‌های تولیدکنندگان سرنخ و حتی با مقداری اغماض رپورتاژ آگهی در سایت‌های بزرگ با سخن‌پراکنی در فضای کلاسیک قابل مقایسه هستند.

ابزار پیشبرد فروش (پروموشن)

هر عملی در بازاریابی که موجب جلب توجه کاربران به محصول یا خدمات شود را اصلاحا پروموشن یا پیشبرد فروش گویند. این ابزار برای افزایش فروش محصول در کوتاه مدت کاربرد دارد، در این ابزار، ارزش اضافی (مثلا تخفیف) به خود مشتری ارائه می‌شود تا فروش افزایش یابد، کمپین‌های بلک فرایدی ای که توسط دیجی‌کالا و بامیلو انجام شدند، معادل بسیار خوبی از کابرد این ابزار در دیجیتال مارکتینگ هستند.

فروش شخصی

ابزار فروش شخصی عبارت است از مراجعه نیروهای فروش شرکت به صورت شخصی در محل مشتری، این رویکرد در آمریکا بسیار رایج و باعث افزایش فروش است، معادل آن در فضای دیجیتال پی‌گیری تلفنی مشتریان لید شده در CRM، سیستم‌های پشتیبانی چت و پی‌گیری فروش از طریق دایرکت در شبکه‌های اجتماعیست.

تبلیغات

تبلیغات در فضای بازاریابی کلاسیک، بسیار رایج و گران است، وقتی در یک رسانه عمومی مانند تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی (بیلبوردها) محصول خود را تبلیغ می‌کنید، دست به ریسکی بزرگ با هزینه بالا زده‌اید، عملا همه در معرض تبلیغ شما قرار می گیرند، با این حال این خودعرضه‌گری عمومی شاید اتفاقا باعث شود، که تبلیغ شما در نظر مخاطب هدف، حساسیت و توجهی را ایجاد نکند. در عوض در فضای دیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل، تبلی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از فعالیت و ابزارهایی است که برای تبلیغات محصولات و خدمات در بستر وب یا اینترنت سایر ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ از چند دهه قبل تا به امروز به عنوان زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.
ایران سایت مجموعه ای بزرگ و قدیمی است که در زمینه طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی (سئو)، تولید محتوا، سئوی اینستاگرام در کشور فعالیت می کند. این مجموعه با برخورداری از تیم حرفه ای و دارای تخصص در زمینه طراحی و ساخت وب سایت با زمینه متنوع توانسته است خدمات مناسب و با کیفیت را با قیمت عالی به مشتریان خود ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئوی اینستاگرام، نحوه نگارش تولید محتوا براساس اصول سئو سایت و بازاریابی دیجیتال با مشاورین و کارشناسان ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. مجموعه ایران سایت مفتخر است که طراح و پشتیبان سایت اتحادیه فناوری می باشد و همواره در تلاش است تا به کشور خود خدمت کند.

آشنایی با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
در سال های اخیر با توجه به به گسترده شدن کسب و کار اینترنتی، از ابزارهای بازاریابی دیجیتال متنوع استفاده شده است. با توجه به توسعه چشمگیر فناوری اطلاعات، کاربران به این موضوع توجه بیشتری کرده و متوسط آنلاین بودن آن ها بیش تر شده است. بحث و موضوع دیجیتال مارکتینگ به عنوان دانش مستقل مورد توجه آن ها واقع شده است.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

بهینه سازی سایت
سئو یا بهینه سازی سایت بهترین روش دیجیتال مارکتینگ است که رقابت زیادی در آن وجود دارد. چنان چه بتوانید سایت خود را براساس اصول سئو به درستی روی کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، هدفمندترین کاربران و مخاطبان را برای خود خواهید داشت. به هیچ عنوان نمی توان تاثیر بهینه سازی سایت را با روش های دیگر در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد زیرا مخاطب هدفمند، مخاطبی است که خود به دنبال محصولات و خدمات قابل ارائه از سوی شما باشد.

محتوا پادشاه است
یکی دیگر از ابزارهای سئو سایت که می توان از آن در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده کرد، تولید محتوای مناسب است. مهم نیست که کسب و کارتان تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، شما در هر صورت نیاز به بازاریابی محتوا دارید. با تولید محتوای مناسب و بارگذاری آن در سایت به صورت مقاله یا ویدیوی آموزشی می توانید نیاز مخاطب و کاربران سایت خود را برطرف نمایید. به جرات می توان گفت محتوا مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتور در بین تمام فاکتورهای بهینه سازی سایت به شمار می رود. به همین خاطر است که سئو کاران انگلیسی زبان می گویند: Content is king یعنی محتوا پادشاه است. آن ها به تجربه دریافتند که یک محتوای خوب و با کیفیت که متناسب با استانداردهای سئو تولید شده، چقدر می تواند در کسب رتبه توسط موتورهای جست و جو تاثیر گذار باشد. به همین خاطر اگر قصدتان برای ادامه و موفقیت کسب و کارتان جدی است، حتما باید به فکر تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن به صورت مستمر در وب سایت خود باشید.

شبکه های اجتماعی
یکی از قدرتمند ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر شبکه های اجتماعی می باشند. امروزه اکثر کاربران از اینترنت موبایل خود استفاده می کنند و اکثرا وقت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و .... سپری می کنند. بهترین روش برای بازدهی صاحبان کسب و کار اینترنتی می تواند راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مفید باشد.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تقویت قدرت محتوای سایت با شبکه های اجتماعی
ایجاد تیم حرفه ای تولید محتوا برای شبکه اجتماعی و سایت خود بسیار ضرورت دارد. شبکه های اجتماعی بیستر مناسب بیشتر دیده شدن می باشند از این رو می توانید با ایجاد تیم محتوا نویسی قدرتمند براساس کلمات کلیدی کسب و کار خود موضوعات خاص و مناسبی را تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. با آنالیز داده و آمارهای به دست آمده از میزان بازدید و تاثیرگذاری و هم چنین اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی می توانید بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

3

داده های به دست آمده اطلاعات فراوانی را در مورد کیفیت محتوا در شبکه های اجتماعی به کارشناسان سئو می دهد. با این رویکرد می توانید در بازاریابی محتوایی از طریق شبکه های پرمخاطب اجتماعی نتیجه مطلوب کسب کنید. اگر تمایل دارید محتوای تولید شده شما در موتورهای جستجوگر مشاهده شود باید اصول سئو و استفاده از کلید واژه در متن و قواعد بهینه سازی محتوا و تصاویر و... را بدانید و با توجه به این موارد و رعایت آن ها جایگاه سایت خود در نتایج جست و جو را ارتقاء دهید.

استفاده از آنلاین مارکتینگ در کسب و کار
آنلاین مارکتینگ به تمامی فعالیت های اینترنتی گفته می شود که به افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار اینترنتی کمک فراوانی می کند. اولین موضوعی که در مورد گسترش کسب و کار و موفقیت در آن مورد بررسی قرار می گیرد، بحث آنلاین مارکتینگ می باشد. اینتر نت جزء جذایی ناپذیر در زندگی افراد شده است و به عنوان عضو اصلی در اکثر خانواده ها محسوب می شود. آنلاین مارکتینگ برای گسترش و پیشرفت در کسب و کارهای اینترنتی ضروری می دانند. از این رو اهمیت به آن برای افزایش مخاطب و پیشرفت در کسب و کار انجام می شود.

برای دیدن ویدیو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت mydmcشوید

اهمیت استفاده از بازارهای دیجیتال
همانطور که می دانید بازاریابی دیجیتال فناوری در حال تغییر و توسعه با سرعت بالایی است که باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی فراوان شده است. اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که به محبوب شدن برند کسب و کار افراد کمک می کند و موجب افزایش فروش و درآمد آن ها می شود. فرصت های شغلی زیادی را به وجود می آورد و به دیده شدن در مورتورهای جستجوگر کمک خواهد کرد.

منبع:خبر گذاری ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا یک شرکت بازاریابی دیجیتال می تواند کلیه نیازهای کمپین دیجیتال مارکتینگ شما را از بازاریابی داخلی (مانند طراحی وب، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتور جستجو، بهینه سازی وب سایت، بازاریابی Hyperlocal و SEO) تا بازاریابی برون مرزی (مانند بازاریابی سنتی ، بازاریابی ایمیل و جستجو کردن) مرتفع کند.

برای کمک به شما در یافتن بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، می خواهید 12 مرحله کلیدی را بفهمید تا از مناسب بودن آن استفاده کنید.

در این مقاله به 12 مورد کلیدی در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ پرداخته شده است تا شما را در یافتن آژانسی مناسب برای دستیابی به اهدافتان یاری رساند. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که از جمله معتبر ترین آنها تیم اینتن می باشد که برای یاری رساندن شما در دستیابی به رهبری بازار در زمینه کاری مرتبط همراه شما خواهد بود و انتظارات شما را در امر طراحی سایت و بهینه سازی سایت مرتفع می سازد. با ما همراه باشید.

چرا باید کسب و کار خود را بصورت آنلاین بازاریابی کنید

اجازه دهید در مورد اینکه چرا شما باید به صورت آنلاین بازاریابی کنید صحبت کنیم. چهار دلیل اساسی وجود دارد که بازاریابی دیجیتالی را در دنیای امروز ضروری می کند:

1- تقریبا همه افراد به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

2- می توانید به مشتری هدف خود برسید.

3- می توانید در مدت زمان کوتاهی سازگار شوید و تغییر دهید.

4- با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید بازدیدکنندگان بسیاری ایجاد کنید.

5- می توانید ROI را پیگیری کنید.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

1- تقریبا همه افراد به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

بین تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های هوشمند، میزان زمانی که افراد بصورت آنلاین می گذرانند رو به رشد است. تقریبا نیمی از افراد در طول روز چندین بار آنلاین هستند و یک چهارم افراد تقریباً دائم آنلاین هستند. مردم زمان بیشتری را در برنامه های آنلاین می گذرانند تا نسبت به استفاده از هر رسانه دیگری مانند تلویزیون.

2- به مشتری هدف خود برسید

در حالی که رسانه های سنتی می توانند به مخاطبان انبوه برسند، دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا با هدف قرار دادن مشخصات دقیق مشتری برای محصول یا خدمات خود، بازاریابی رابط های زیاد انجام دهید. این در حالی است که به تعداد کمتری از رسانه های جمعی می رسد، مشتریان مناسب را هدف قرار می دهد که می تواند به معنای هزینه کلی کمتری در بازاریابی شما باشد.

3- سازگاری و تغییر

پس از ایجاد یک بروشور بازاریابی یا چاپ قطعه، ایجاد تغییرات باعث می شود زمان و هزینه های شما افزایش پیدا کند. به صورت آنلاین، می توانید تبلیغات PPC یا آفرها را تقریباً سریع تغییر دهید. بازاریابی در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد و در صورت لزوم تکامل یابد.

 

 همین الان در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

4- ROI را پیگیری کنید

شما می توانید مستقیماً آنچه مردم به صورت آنلاین انجام داده اند و اینکه چه تبدیل هایی رخ داده است را اندازه بگیرید. شما می توانید ROI خود را با استفاده از داده ها تقویت کنید تا تلاش های خود را بهینه کنید. یادگیری ماشینی می تواند فرایند آزمایش را بطور خودکار انجام دهد تا مشخص شود کدام روش ها به طور مداوم بهترین نتیجه را کسب می کنند.

چرا به شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

فقط این چهار آمار را در نظر بگیرید:

61٪ از کل ترافیک وب، از یک موتور جستجو شروع می شود.

90٪ از کل جستجوهای اینترنتی در Google صورت می گیرد.

الگوریتم Google برای ارائه بهترین نتایج، بیش از 200 عامل رتبه بندی را در نظر می گیرد.

Google الگوریتم های خود را حدود 600 بار تغییر داده است.

حال این سوال را از خود بپرسید: آیا واقعاً فکر می کنید که به تنهایی می توانید کاری کنید تا بازده شما در 200 عامل رتبه بندی و از طریق 600 تغییر الگوریتم به حداکثر برسد؟ انجام صحیح SEM (بازاریابی موتور جستجو) از طریق SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای پیروزی در جستجو بسیار مهم است.

این فقط یک نمونه کوچک از این است که چرا شما به متخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

انتخاب تیم دیجیتال مارکتینگ که مناسب شما باشد

قبل از شروع صحبت با شرکت مورد نظر در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تجارت خود، کارهایی وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید.

1- بودجه خود را بدانید

برای توسعه بودجه بازاریابی خود باید سه نکته را در نظر بگیرید: آنچه را که می توانید هزینه کنید، چه نوع ROI قابل قبول است و چه اهدافی را می خواهید بدست آورید. این کار با بررسی بودجه کلی شما و تصمیم گیری در مورد هزینه های راحت خود شروع می شود. با این حال ذهن خود را باز نگه دارید.

شما ممکن است درک دقیقی در مورد هزینه های خود نداشته باشید. این بیشتر در مورد ROI از هزینه های سخت است.

2- اهداف خود را تعریف کنید

آیا به دنبال فروش آنلاین، فروش آفلاین، کلیک بر روی وب سایت یا صفحه لندینگ، افزایش آگاهی از برند یا چیز دیگری هستید؟ نه تنها به هدف نهایی نیاز دارید بلکه باید در مورد KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) که برای دستیابی موفقیت استفاده می شود، فکر کنید. هر چه اهداف شما واضح تر باشد، شرکت دیجیتال مارکتینگ بهتر می تواند راه حل های خاص ارائه دهد.

3- به این فکر کنید که چگونه می خواهید کار کنید

آیا می خواهید تلاش ها را به آنها واگذار کنید تا آن را به همه اهداف برسانند تا بتوانید روی تجارت اصلی خود متمرکز شوید؟ آیا می خواهید یک شرکت بازاریابی دیجیتال یک تیم گسترش دهنده بازاریابی شما باشد؟ آیا ترجیح می دهید با یک آژانس بزرگ همکاری کنید که بتواند طیف گسترده ای از خدمات را ارائه دهد یا یک آژانس کوچک که در یک نوع خاص از بازاریابی با تخصص عمیق تخصص دارد؟

جوانب مثبت و منفی برای هر رویکرد وجود دارد. نتیجه آن، درمورد چگونگی مدیریت روابط است.

4- حضور آنلاین آنها را بررسی کنید

اکنون که سه مرحله اول را طی کرده اید، وقت آن است که به جستجوی آژانس های خاص بازاریابی دیجیتال بپردازید. می توانید نسبت به نحوه حضور در اینترنت و مطالب بازاریابی آنها فکر کنید. با مشاهده سایت، شما به درستی می توانید این سؤال را مطرح کنید که آنها چگونه با کار شما رفتار می کنند. همچنین می توانید ویژگی های آنها را درک کنید.

5- ارزیابی رویکرد شرکت

مهم است که به فرهنگ و رویکرد یک شرکت نگاه کنیم. شما می خواهید با تیمی کار کنید که وقت خود را برای درک واقعی رسالت خود سرمایه گذاری کند. خیلی از شرکت ها استراتژی بازاریابی عمومی را از قفسه بیرون می کشند و آن را برای چندین تجارت اعمال می کنند. هر وضعیت تجاری بی نظیر است و سزاوار راه حل بی نظیری است.

6- بپرسید چه کسی روی حساب شما کار خواهد کرد.

اغلب افرادی که برای کسب و کار شما تلاش می کنند، افرادی نیستند که کار را انجام می دهند. شما می خواهید بپرسید چه کسی واقعاً روی حساب شما کار خواهد کرد و تجربه آنها چیست. در شرکت های بزرگ، کار شما ممکن است به اعضای تیم کم تجربه یا خردسال سپرده شود. آیا شما با آن موافق هستید؟

7- اعتبار آنها را بررسی کنید.

قبل از استخدام کارمند، منابع را بررسی می کنید. همین کار را با هر شرکت دیجیتال مارکتینگ که مصاحبه می کنید انجام دهید. از آنها بخواهید که به مطالعات موردی بپردازند.

اگر مشتری های فعلی یا گذشته را در وب سایت خود لیست کنند، ایده خوبی است چند مورد از آنها را بصورت تصادفی انتخاب کنید و برای سنجیدن تجربه شان با آنها تماس بگیرید.

اگر به دنبال نوع خاصی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستید، کار آنها را در آن زمینه بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید شخصی شبکه های اجتماعی شما را مدیریت کند، به آنچه در صفحات اجتماعی مشتری خود قرار می گیرد، نگاهی بیندازید و نه فقط به آنچه شرکت می خواهد شما را نشان دهد.

8- روند آنها را درک کنید.

هیچ دو شرکت کاملاً یکسان کار نخواهند کرد، اما فرایندی که آنها استفاده می کنند شباهت هایی با هم دارند. شما می خواهید مطمئن شوید که نحوه کار با مشتری و فرایندی که از طریق آنها انجام می شود را برای رسیدن به نتایج درک می کنید. به دنبال شرکتی باشید که روند مشابهی را دنبال کند:

Discover: درمورد محصولات، خدمات و USPها (پیشنهاد فروش بی نظیر) تحقیق و درک کنید.

Deepen: هسته اصلی تجارت را درک کنید و خود را برند کنید.

Define: توسعه استراتژی های خاص برای ارائه در KPI.

Deliver: راه اندازی، پیگیری و مدیریت پروژه ها برای رسیدن به اهداف.

Detect: برای به حداکثر رساندن کلیک و ROI کار را آزمایش، تنظیم و بهینه کنید.

9- سنجش احساسات آنها.

شما می خواهید افرادی که در تیم بازاریابی شما کار می کنند عاشق کارهایی باشند که انجام می دهند و شخصاً آن را انجام دهند. ترکیب حرفه ای، تجربه و اشتیاق می تواند کار قدرتمندی را ایجاد کند.

10- تقاضا برای شفافیت در همه چیز.

وقتی صحبت از قیمت گذاری می شود، دیجیتال مارکتینگ بسته به محصولات و خدمات مورد استفاده و نحوه استقرار آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. شما و مشتری های خود در هر کاری که انجام می دهید شفافیت می خواهید. شما به توضیح روشنی در مورد آنچه بدست می آورید، تحویل کالایی را که شرکت ارائه می دهد و آنچه را برای هر مورد پرداخت می کنید، نیاز دارید.

اگر از شرکت های دیگر برای ارائه برخی محصولات استفاده می کند، از آنها بخواهید مدل های قیمت گذاری خود را توضیح دهند. به عنوان مثال، اگر شرکت مجبور است کلمات کلیدی را برای PPC (پرداخت هر کلیک) در موتور جستجو خریداری کند، یا شبکه های تبلیغاتی را به نمایش بگذارد، از آنها بخواهد جزئیات هزینه های مدیریتی خود را بیان کنند.

 برای شرکت در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال و دیدن ویدو های رایگان آن کلیک کنید 

11- گزارش گیری و ارتباط برقرار کنید.

اطمینان حاصل کنید که شما و شرکت در ارتباط با بازاریابی آنلاین توافق دارید.

شما باید بدانید که چه کسی نقطه تماس خواهد بود، چند مرتبه گزارش ها را مشاهده خواهید کرد و یا بررسی هایی را انجام می دهید و در کدام مرحله می توانید اثربخشی را ارزیابی کنید. بسیاری از روابط مشتری و شرکت های دیجیتال به دلیل انتظارات متفاوت یکی از طرفین، خراب شده اند.

12- به ایده های آنها گوش فرا دهید.

بعد از اینکه احتیاط خود را انجام دادید و معتقدید که آنها ممکن است مناسب شما باشند، وقت آن است که آنها را آزمایش کنید. به آنها اطلاعاتی در مورد هدف خاص خود بدهید و از آنها بخواهید که شما را در حل راه حل خود قرار دهند. شما می خواهید راهی برای آنها فراهم کنید تا روند خود را نشان دهند و به شما نشان دهند که چگونه رفتار می کنند.

هنگام ارزیابی یک گام، موارد اصلی شما باید بررسی کنید:

- رویکرد خلاق: آیا برند شما مناسب است؟

- راه حل: آیا اعتقاد دارید این می تواند نتایج مثبتی را در انتظار داشته باشد؟

- ارائه: به دنبال انرژی، اشتیاق و اعتبار باشید. آیا آنها تجربه آنچه که می گویند را دارند؟ چگونه کمپین ها ایجاد می شوند؟

- بودجه: آیا با نیاز بودجه شما متناسب است و آیا نسبت به هزینه ها شفاف هستند؟

وقتی به نتایج درستی دست یافتید، شما باید به افرادی که انتخاب می کنید اعتماد کنید. این یک سرمایه گذاری قابل توجه است. شما نمی توانید هزینه و فرصت را هدر دهید.

شما باید احساس راحتی کنید که شرکت انتخابی شما بهترین دلایل مورد علاقه خود را خواهد داشت و قادر خواهد بود آنچه را که وعده داده اید براساس محتوا، استراتژی شبکه های اجتماعی، پلت فرم، خدمات بازاریابی، تبلیغات، حضور آنلاین و بازاریابی ایمیل تحویل دهد.

این در مورد پیدا کردن ارزانترین نمایندگی نیست. تعداد زیادی از ارائه دهندگان کم هزینه در آنجا هستند. به دنبال آژانس خلاق باشید که بهترین ارزش را داشته باشد. همواره در نظر داشته باشید که کیفیت را فدای هزینه های پایی نکنید.

منبع: خبر گذاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

برای بررسی نقش سئو در برنامه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ها اول معنای دیجیتال مارکتینگ و پس از آن سئو را به طور اختصاصی بیان می کنیم و سپس سه مدل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که سئو یکی از بخش های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید و نمی توان این دو را از هم جدا در نظر گفت، پس با ما همراه باشید تا شما را به بخشی از دنیای وسیع دیجیتال مارکتینگ ببریم.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال همانطور که از اسم آن مشخص است، یکی از انواع بازاریابی در صنعت دیجیتال یا در فضای مجازی محسوب می شود که به کمک صاحبان مشاغل رواج پیدا کرده است و این امر به دلیل امکان بستر سازی و رسیدن به هدف بزرگتر می باشد.

به صورت دانشگاهی و آکادمیک رشته دیجیتال مارکتینگ یکی از زیر شاخه های مدیریت بازرگانی و مدیریت فناوری محسوب می شود. شما به وسیله دانش دیجیتال مارکتینگ می توانید تمامی محصولات یا خدمات خود را به مشتریان در فضای آنلاین عرضه کنید.

بنابراین تمامی فعالیت های بازاریابی در فضای مجازی اعم از اپلیکیشن ها، اینترنت، شبکه های اجتماعی و... را دیجیتال مارکتینگ می گویند.

برای دیدن ویدیو های رایگان در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

سئو

سئو یا SEO یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید، عموماً این مورد برای سایت های اینترنتی کاربرد دارد و شرکت هایی که از سایت بهره می برند می توانند به این واسطه به رتبه بالاتر و در نتیجه بازدید و مشتری بیشتری دست پیدا کنند.

سئو مخفف (Search Engine Optimization) می باشد و به معنی بهینه سازی (برای) موتور جستجو است، یعنی شما بر اساس هدف خود، مشتریان و قواعد موتور های جستجو، سایت خود را بهینه می کنید تا به رتبه بهتری دست پیدا کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

حال به زیر شاخه های سئو می پردازیم و بخشی از آن ها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سیاه و سئو منفی.

اگر هدف شما بررسی نقش سئو در برنامه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ها است باید مفاهیم بیان شده را به صورت کامل درک کنید که ما در این مقاله به بیان سه مورد از آن ها می پردازیم، لازم به ذکر است که موارد بیان شده به ترتیب آورده شده است.

سئو تکنیکال (Technical Seo)

سئو تکنیکال

اول از همه برای داشتن سایتی بهینه سازی شده لازم است به سئو تکنیکال سایت خود رسیدگی کنید. سئو تکنیکال دارای موارد بسیاری است که با بررسی و رعایت آن ها رتبه سایت شما خصوصاً به واسطه امنیت و سرعت آن، بالا خواهد رفت.

شما در این مرحله به زیر ساخت سایت خود دسترسی خواهید داشت، لازم است تا تمامی کدهای سایت توسط شما بررسی و در صورت نیاز بهینه شوند. برخی کدهای طراحی سایت توسط موتور جستجو به کندی Crawl (کرال) می شوند که همین امر باعث می شود سایت شما دیر تر از سایر سایت ها ایندکس شود.

از دیگر مواردی که در سئو تکنیکال مورد بررسی قرار خواهد گرفت، می توان به امنیت سایت اشاره کرد. به طور مثال در صورتی که کاربر به سایت شما وارد شود و با پیام "سایت نا امن" مواجه شود، به احتمال خیلی زیاد اعتماد خود به سایت شما را از دست می دهد و آن را ترک خواهد کرد.

در سئو تکنیکال سعی بر این است که سایت شما به سایتی قابل اعتماد و سریع تبدیل شود و خواندن اطلاعات آن توسط موتور جستجو (خصوصاً گوگل) بدون مشکل انجام شود. همچنین رسیدگی به تجربه کاربری و بررسی آن نیز در این حوزه انجام می شود.

تمرکز ما در این مقاله آشنایی شما با این مفهوم و تاثیر آن در برنامه دیجیتال مارکتینگ شما می باشد اما اگر بخواهیم بیشتر در مورد سئو تکنیکال صحبت کنیم به یک مقاله بسیار گسترده نیاز خواهیم داشت که به همین دلیل به بیان نکات کلیدی بسنده می کنیم.

اما اگر تمایل دارید بصورت حرفه ای با این بخش آشنا شوید مقاله "سئو تکنیکال چیست" را مطالعه نمایید.

برای یادگیری بهتر در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

سئو داخلی (OnPage Seo)

سئو داخلی

یکی دیگر از انواع سئو که پس از طراحی سایت و بررسی تکنیکال لازم است به آن توجه داشته باشید، سئو داخلی می باشد. در این روش که یکی از بهترین و پایدار ترین روش هاست شما می توانید بر روی محتوا سایت خود و با توجه به کلمات کلیدی اقدامات لازم را انجام دهید.

سئو داخلی همانطور از اسم آن مشخص است به تمامی فعالیت هایی که در سایت خود شما صورت می گیرد، گفته می شود. کارهای لازم به این منظور را می توان به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد اما لازم است توجه ویژه ای در این امور داشته باشید زیرا یکی از موثرترین روش ها می باشد.

کلمات کلیدی
تولید محتوای منحصر به فرد و کاربر پسند با توجه به اصول سئو داخلی
رعایت تمامی اصول عنوان گذاری، Alt تصاویر و...
و...

سئو خارجی (OffPage Seo)

سئو خارجی تمامی فعالیت های لازم به منظور بالا بردن رتبه سایت است که خارج از فضای سایت خود انجام می دهیم. تمامی امور اعم از بک لینک، رپورتاژ، وبلاگ نویسی، شبکه سازی و شبکه های اجتماعی و... همه از انواع سئو خارجی به حساب می آیند.

سئوی خارجی یکی از پر ریسک ترین بخش های سئو به حساب می آید زیرا به طور مثال اگر شما بک لینک بی اعتبار خریداری کنید یا رپورتاژ در سایت هایی با اهداف نامرتبط بگیرید، ممکن است به اعتبار سایت لطمه بزنید. در اصل سئوی سفید تبدیل به سئوی کلاه خاکستری یا سیاه شده و میتواند برای شما جریمه های سنگینی از طرف موتور جستجو در بر داشته باشد.

لازم است در این باب و در صورت نداشتن اطلاعات کافی حتماً آن را به فردی کاردان یا تیمی حرفه ای بسپارید. همچنین باید توجه داشته باشید که تا ابتدا به سئو داخلی و تکنیکال سایت خود رسیدگی نمایید و سپس وارد موارد سئوی خارجی شوید.

منبع: خبر گذاری نسیم آنلاین 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) همان بازایابی دیجیتالی است که با پیشرفت علم، تکنولوژی و استفاده زیاد از اینترنت به یک علم تبدیل شده است که در دانشگاه ها تدریس می شود. در تعریفی ساده می توان گفت که دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌ هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر اینترنت و ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته و سئوی اینستاگرام را نیز در بر دارد. در این مقاله از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با تولید محتوا مناسب و تاثیر آن در سئو آشنا خواهید شد.

 

سئو چیست؟
سئو SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است را می ‌توان مجموعه ‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو گوگل می ‌پردازد. سئو فرآیند پیچده ای می باشد و نیاز به دانش زیادی دارد و وظیفه متخصصین سئو به روز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. به عبارت ساده تر سئو یعنی فرآیندی که در طی آن یک سایت برای موتورهای جست و جو بهینه سازی می شود. پس از آنکه یک سایت برای موتور جست و جو بهینه شد، رتبه بهتری در نتایج جست و جو کاربران به دست می آورد. رتبه بهتر سایت نشان دهنده این است که با جست و جوی کاربران موتورهای جست و جو سایت های با رتبه های بالا را به کاربران خود نشان می دهند تا بتوانند رضایت آنان را جلب کنند.

تولید محتوا
تولید محتوا پروسه ای است که توسط افراد حرفه ای با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و با هدف افزایش رتبه انجام می گردد. برای اینکه بتوانید در بازاریابی دیجیتالی حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است که در حوزه فعالیت خود محتوا تولید کنید تا در صفحه اول نتایج جست و جو قرار بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که ویژگی تولید محتوا مناسب کدام است.

برای یادگیری بیشتر نوشتن محتوا در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید  

ویژگی تولید محتوا مناسب
اولین نکته ای که در تولید محتوا باید بدانید این است که برای کاربر بنویسید و سوالات ذهنی مخاطب را پاسخ دهید. پس از اتمام محتوا یک دور آن را به عنوان مخاطب بخوانید تا بتوانید محتوای خود را کاربر پسندتر کنید. همانند یک طوطی عمل نکنید و هرآنچه که می خوانید را منتشر نکنید برای بهتر شدن محتوای تولیدی خود از چند منبع معتبر استفاده کنید. پس از بررسی نتیجه گیری کنید و خلاصه ای از آن را بنویسید. برای یونیک شدن تولید محتوا می توانید تجربه شخصی، مثال، مقایسه، پرسش و پاسخ در نوشته خود استفاده کنید. برای خاص تر کردن از تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محتوا استفاده کنید.

سعی کنید که بیش از حد موضوعی را کش ندهید و خیلی کوتاه و مختصر هم به آن نپردازید. همیشه سعی کنید تعادل را حفظ کنید. در این زمینه استانداردی وجود دارد که می گوید هر محتوای تولیدی که منتشر می شود بهتر بین 800 تا 2500 کلمه باشد. از زیاده گویی بپرهیزید، کوتاه و مختصر به موضوع بپردازید و نیاز کاربر را نیز در آن مرتفع کنید. تلاش کنید تا اصول سئو را داخل محتوای خود به کار ببرید. اما نباید بدین صورت باشد که از موضوع قافل شوید و فقط به سئو بپردازید. برای دانستن اصول سئو در مقاله نویسی کافی است تا جست و جویی در اینترنت داشته باشید. با ویژگی محتوا خوب تقریبا آشنا شدید وقت آن رسیده تا به موضوع مهم دیگر در دیجیتال مارکتینگ به نام سئوی اینستاگرام بپردازیم.

سئوی اینستاگرام
یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام است. جالب است بدانید که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال داخل اینستاگرام وجود دارد و ایران هم جزو کشورهایی است که این برنامه کاربردی در بین مردم آن بسیار پر طرفدار است. پس واضح است که چرا در بحث دیجیتال مارکتینگ به موضوع سئو اینستاگرام می پردازیم.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

درحال حاضر سئو مختص سایت ها نبوده و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام را نیز شامل می شود. سئو اینستاگرام به بهینه شدن صفحه شما کمک فراوانی خواهد نمود. اما چرا تاکید به سئو کردن محتوا اینستا داریم؟ زیرا که اینستاگرام تحت وب بوده و صفحات آن داخل موتور جست و جو نشان خواهد داد.

در وهله اول شما با استفاده از کدهای اسکیما باید به گوگل بفهمانید که صاحب صفحه شما هستید و مالکیت خود را به آن اثبات کنید.

 

به همین خاطر است که با جست و جو نام فرد یا شرکت، صفحات مالک این نام اینستاگرام در نتایج جست و جو ظاهر می گردد. پس قدم اول برای شهرت و سئو استفاده از نام مناسب و صحیح است.

بهبود سئو در اینستاگرام
تاثیر گذاری اینستاگرام در بهبود کسب و کار کاملا روشن است. پس چه بهتر که برای افزایش بازار فروش از اینستا گرام استفاده کنید. در ادامه مواردی را به شما خواهیم گفت که رعایت آن سبب بهبود سئو اینستاگرام شما خواهد شد.

· از محصولات یا خدمات خود، فیلم یا تصویر با کیفیت تهیه کنید و آن را در صفحه خود قرار دهید. برای گذاشتن پست برنامه ریزی داشته باشید و طبق ساعتی که مشخص می کنید آن را منتشر کنید.

· به نظرات کاربران توجه کنید و سعی کنید به همه آنها پاسخ دهید.

· در بیو (BIO) اینستاگرام از شعار تبلیغاتی همراه با هشتگ خاص خودتان استفاده کنید.

· فالو کردن صفحات با تعداد فالوور بالا و دریافت لایک از طرف آن صفحات موجب می شود تا صفحه مورد نظر بیشتر دیده شود.

· پروفایل خود را عمومی (Public) کنید تا توسط همه کاربران دیده شود.

· توضیحاتی که برای کپشن نوشته می شود بسیار مهم است پس سعی کنید آن را به افراد حرفه ای بسپارید.

· از ابزار تبلیغات برای شهرت استفاده کنید اما مهم است که تبلیغات صفحه شما را چه افرادی انجام می دهند.

برای دیدن ویدیو های بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

 منبع:خبرگذاری مشرق



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

این روزها کرونا بر تمامی جنبه های زندگی ما، از جمله نوع خرید و عادات ما در خرید تاثیر گذاشته، به طوری که طبق تحقیقات، خرید آنلاین طی یک سال گذشته چند برابر شده است.

بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای حضور فیزیکی در فروشگاهها، در خانه بمانند و تمامی خریدهای خود را ظرف چند دقیقه و تنها با چند کلیک ساده انجام دهند. این مساله بستر مناسبی برای افرادی فراهم آورده که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین هستند. اگر شما نیز به دنبال این روش نوین کسب درآمد هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟
تعریف این نوع کسب و کار در خود کلمه مشخص است! در صورتی که شما بتوانید بر بستر اینترنت محصولات و یا خدماتی را به دیگران ارائه کرده و در ازای آن درامد کسب کنید، شما یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردهاید! بسیاری از افراد این روزها به صورت آنلاین تدریس میکنند، طراحی‌های مختلف از معماری تا طراحی سایت انجام میدهند، فروشگاه های اینترنتی راه اندازی کرده‌اند و غیره.

در باور بسیاری از افراد راه اندازی کسب و کار اینترنتی مخصوص افراد تنبلی است که نمیخواهند سختی انجام کار به خود بدهند، اما باید بدانید درست برعکس چیزی که فکر میکنید، افراد آینده نگر به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین میروند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کارشناسان در حوزه فروش و بازاریابی معتقد هستند تا چند سال آینده، تمامی کسب و کارها یا به صورت کامل آنلاین و مجازی انجام میشود و یا ترکیبی از فضای فیزیکی و آنلاین است. بنابراین به عنوان یک فرد آینده نگر راه درستی را برای کسب و کار و کسب درآمد انتخاب کرده‌اید. کافی است نگاهی به اطراف خود بندازید تا متوجه شوید چقدر انجام کارهای مختلف از سفارش غذا، کارواش، خرید و غیره به صورت آنلاین و اینترنتی توسط افراد انجام میشود.

آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت نیاز به تخصص دارد؟
ممکن است شما فکر کنید خوب کافی است یک صفحه مجازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کرده و تعداد دنبال کننده‌ها و فالوورهای خود را بالا ببرید! بعد از این کار شما میتوانید خدمات و محصولات خود را ارائه کرده و کسب درآمد کنید! درست است که انجام این کار میتواند تا حدی به شما در کسب درآمد از اینترنت کمک کند، اما با افزایش اطلاعات خود در این زمینه میتوانید همین میزان فروش خود را چند برابر کنید!

اگر شما بدانید چگونه میتوانید بازدید کنندگان سایت خود را بالا ببرید، با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کنید، چگونه تبلیغ و بازاریابی کرده و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید، میتوانید در زمان بسیار کوتاه‌تری از رقبای خود پیشی گرفته و به اهداف کاری‌تان برسید.

برای ثبت نام در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

چرا کسب درآمد از اینترنت اینقدر جذاب است؟
واقعا چرا تمایل به کسب درآمد از اینترنت به شکل بسیار زیادی، افزایش پیدا کرده است؟ از مهمترین این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تغییر عادتهای خرید

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، کرونا بسیاری از عادات ما از جمله شیوه خرید کردن را تغییر داد. این روزها افراد بیشتری از پیر تا جوان و زن و مرد، به خرید اینترنتی اعتماد دارند و ترجیح میدهند، خرید خود را بدون محدودیت از تمامی فروشگاه‌های آنلاین موجود در کشور خود با قیمتی مناسبتر انجام دهند.

راه اندازی کسب و کار با حداقل سرمایه و تجهیزات

تا سالها پیش شما برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به سرمایه‌های بسیاری مانند تهیه دفتر و محیط کار، تهیه وسایل مورد نیاز، استخدام افراد متخصص و غیره داشتید! شما به عنوان یک جوان که تازه وارد دنیای کار و فعالیت شده است، احتمالا چنین سرمایه ای برای آغاز کسب و کار خود نداشته‌اید! اما راه اندازی کسب و کار اینترنتی تنها نیاز به یک لپ تاپ و یا حتی یک گوشی و اینترنت دارد! بسته به نوع کاری که انتخاب کردهاید، شما میتوانید با حداقل سرمایه و وسایل مورد نیاز کار خود را آغاز کنید.

استفاده از اینترنت در تمامی حوزههای کاری

فرقی نمیکند که شما معلم، مشاور، پزشک یا هنرمند باشید، فروشگاه دارید و یا در زمینه‌های مختلف به مشتریان خود خدمات ارائه میکنید. شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت در تمامی حوزه‌ها فعالیت خود را توسعه داده و درآمد خود را چندین برابر کنید.

عدم محدودیت زمانی و جغرافیایی

مزایای مهم دیگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی که آن را بسیار جذاب کرده است، عدم وجود محدودیت زمانی و جغرافیایی است. شما میتوانید در هر زمان که بخواهید کار کنید و مانند یک کارمند اداری محدود به زمان خاصی نیستید! همچنین برخلاف کسب و کارهای قدیمی که مشتریان شما تنها به افراد شهر خودتان محدود میشدند، شما میتوانید با افرادی در شهرها و یا حتی کشورهای دیگر نیز ارتباط برقرار کرده و خدمات و محصولات خود را به آنها ارائه کنید! مطمئن باشید با چند برابر شدن بازدید کنندگان از محصولات و خدمات شما، مشتریان و سود شما نیز چند برابر خواهد شد!

بازاریابی و تحلیل بسیار سادهتر و کارآمدتر است

برای موفقیت در کسب و کارتان باید بدانید، پر فروش ترین و کم فروشترین محصولات و خدمات شما کدامند؟ کدام روش تبلیغات بر مشتریان تاثیر بیشتری گذاشته است؟ مشتریان شما بیشتر از کدام گروه سنی و کجا هستند؟ نیازها و خواسته‌های آینده مشتریان شما چیست؟

در کسب و کار آنلاین شما میتوانید با نرم افزارهای تحلیلی که در اختیار دارید، رفتار مشتری و روند کاری خود را تحلیل کنید. با این کار در زمان کوتاه‌تری با نقاط ضعف و قدرت خود آشنا شده و به بازدهی خواهید رسید.

همچنین با توجه به استفاده فراگیر تقریبا تمامی افراد از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات به شکل بسیار سادهتر و حتی کم هزینه‌تری انجام شده و شما میتوانید در زمان کوتاه‌تری خود را به دیگران معرفی کنید!

برای دیدن ویدو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت mydmcشوید

چگونه کسب و کار الکترونیک خود را آغاز کنیم؟

از چه روشهایی میتوان از اینترنت کسب درآمد کرد؟
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شما در تمامی حوزه‌ها میتوانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده و به صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشید. روشهای زیر میتواند یکی از روشهای انتخابی شما برای کسب درآمد از اینترنت باشد:

میتوانید با داشتن یک سایت، به صورت آنلاین تدریس کنید.
میتوانید یک کارگاه خانگی شیرینی پزی و یک آشپزخانه خانگی راه اندازی کرده و به صورت آنلاین محصولات خود را بفروشید.
اگر در زمینه ساخت وسایل هنری و تزئینی فعالیت میکنید، میتوانید به صورت آنلاین سفارش بگیرید.
میتوانید یک سایت بزنید، تولید محتوا انجام دهید، سفارش ترجمه بگیرید یا در هر حوزهای که مهارت دارید به کاربران خدمات ارائه کنید.
میتوانید وبلاگ نویسی و کد نویسی کنید.
میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.
یک سایت بزنید و به صورت مشارکت در فروش فعالیت کنید.
در زمینه‌های مختلف تحصیلی، روان شناسی، حقوقی و غیره آنلاین مشاوره دهید.
و....

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنیم؟
اگر تصمیم قطعی خود را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی گرفته‌اید، کافی است از همین امروز شروع کنید و باور داشته باشید که هیچ وقت برای رسیدن به آرزوهای‌تان دیر نیست!

منبع:خبر گذاری ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزار‌های دیجیتالی انجام شود.

چقدر با ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ اشنایی دارید؟ +اسامی و کاربرد
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دیجیتال مارکتینگ از جمله روش‌های تبلیغات و بازاریابی آنلاین و دیجیتال محسوب می‌شود که برای تحقق آن روش‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد و از این رو خبرگزاری آنا در ادامه به معرفی دیجیتال مارکتینگ و بررسی آن می‌پردازد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزار‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
فعال سازی رمز دوم پویا هزینه‌ ای دارد؟
واکنش کاربران فضای مجازی به موضوع شبکه ملی اطلاعات
تکنولوژی‌هایی که تحول دیجیتال دهه اخیر را رقم زدند
دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرده است
ترفندهای بازارگردی مجـازی در اینستاگرام و تلگرام
اگر دنبال منبع معتبر برای مقالات علمی خود هستید این سایت را از دست ندهید
در واقع می‌توان گفت؛ تمام فعالیت‌هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برند‌ها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود، برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند.

به همین منظور شرکت‌ها با استفاده از ابزار‌های مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت کنند.

امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت‌های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ
شما نیاز دارید برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود از رسانه‌های دیجیتال استفاده کنید و از آنجایی که امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که به راحتی به کسب و کاری اعتماد کند و بنوعی شیوه تصمیم گیری مخاطبان عوض شده است، با وجود رسانه‌های اجتماعی محبوب دیگر کسی به حرف شما اهمیت نمی‌دهد و اکثرا به حرف این و آن در شبکه‌های اجتماعی توجه می‌کنند و بیشتر به کامنت‌ها توجه می‌شود.

پس به همین دلیل باید از رسانه‌های دیجیتال استفاده کنید و در واقع هر کسب و کاری برای بقا در بین رقبایش باید در رسانه‌های دیجیتال حضور داشته باشد و نه اینکه از آن فقط برای کمک گرفتن استفاده کند.

معرفی ابزار‌های بازاریابی دیجیتال
۱. بهینه سازی سایت برای موتور‌های جست و جو (SEO)
یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجو دارد سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که از این طریق می‌توانید هدفمند‌ترین مخاطبین را داشته باشید و باید این موضوع را در نظر بگیرید که سئو را با هیچ روش دیگر تبلیغاتی نمی‌شود مقایسه کرد.

مخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می‌گردد مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود، زیرا با توجه به نیازش شما را انتخاب می‌کند.

در این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می‌شود، سایت خود را برای موتور‌های جست و جو بهینه می‌کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد.

۲. بازاریابی محتوا (Content Marketing)
بازاریابی محتوا یکی از بهترین ابزار‌ها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه‌ی کسب و کار‌های آنلاین با هر سرمایه و بودجه‌ای است.

تفاوتی ندارد که کسب و کار اینترنتی شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا خیر!

در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می‌توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید یا اینکه یک ویدئوی آموزشی تولید کنید.

در واقع در این روش محتوای تولیدی شما مثل یک قلاب عمل می‌کند. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می‌توانید آن‌ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می‌شود و بعد به شما اعتماد می‌کنند و خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتوا‌های آموزشی تان ارتباط دارند می‌شوند.

در بازاریابی محتوا که زیر مجموعه‌ای از بازاریابی درونگرا است دیگر نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید و آن‌ها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند. بلکه مشتری خودش با میل خودش به سمت شما می‌آید و خواستار محصولات و خدمات شما می‌شود.

۳. شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

یکی از قدرتمند‌ترین و تاثیر گذار‌ترین ابزار‌ها در دیجیتال مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی هستند و همانطور که می‌دانید کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل‌های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به سر ببرند.

در این شرایط راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی ویروسی می‌توانند بهترین بازدهی‌ها را برای هر نوع کسب و کاری بوجود آورند. افرادی با کسب و کار‌هایی هستند که حتی بدون داشتن سایت و به صورت کاملا رایگان توسط شبکه‌های اجتماعی محبوب، کسب درآمد‌های بالایی را برای خود رقم می‌زنند.

از خانمی که در منزل خود کیک می‌پزد گرفته تا فردی که توی کار پرورش زالو است، هر کسی می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی برای درآمد زائی خود استفاده کند.

با این وجود شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین کانال‌هایی است که از آن می‌توان برای بازاریابی دیجیتالی استفاده کرد. پتانسیلی که در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد شاید در هیچ کدام از رسانه‌ها وجود نداشته باشد.

۴. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
جالب است بدانید که؛ هنوز هم ایمیل مارکتینگ در ایران جواب می‌دهد. این جمله را بار‌ها به افرادی که درباره ایمیل مارکتینگ حس خوبی ندارند گفته ام. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که هیچ کسب و کار موفقی را نمی‌توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد.

در واقع بازاریابی با ایمیل ابزاری است که موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین می‌کند. هرکسب و کاری با ایمیل مارکتینگ می‌تواند مخاطبان بیشتری را به مشتریان وفادارش تبدیل کند. این ثابت شده است. برای درک این موضوع می‌توانید به ایمیل‌هایی که سایت‌های بزرگ آخر هفته‌ها برای شما ارسال می‌کنند نگاه کنید.

ایمیل مارکتینگ هم دقیقا همانند بازاریابی محتوا مناسب برای هر کسب و کاری با توجه به هر میزان بودجه‌ای است. شما می‌توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه‌ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کار‌های آنلاین قرار گرفته است. بازگشت سرمایه بالاش هم خیال هر کسی که از این ابزار سومند استفاده می‌کند را راحت کرده است.

برای شرکت در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال و دیدن ویدو های رایگان ان وارد سایت mydmcشوید

۵. بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
بیشتر دیدن ویدئو را ترجیح می‌دهید یا خواندن مقالات طولانی را؟

اگر همین مقاله به صورت ویدئو بود بهتر نبود؟

ویدئو‌ها تاثیر گذاری خیلی بیشتری را روی مخاطبان نسبت به دیگر فرمت‌های محتوایی می‌گذارند.

درک این مسئله بسیار آسان است. اگر من جلوی ویدئو ظاهر می‌شدم و با شما رو در رو صحبت می‌کردم چه اتفاقی می‌افتاد؟

 

مسلما بیشتر به من اعتماد می‌کردید. حس بهتری نسبت به من در شما ایجاد می‌شد.

دقیقا ویدئو مارکتینگ ابزاری است در بازاریابی دیجیتال که بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطبان می‌گذارد.

یکی از بهترین ابزار‌ها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است.

محتوا‌های ویدئویی خیلی خیلی بیشتر می‌توانند تاثیر گذار باشند. شاید تا چند سال پیش کسی علاقه‌ای به دیدن ویدئو‌ها نداشت، اما الان قضیه فرق کرده است. الان هر کسی دارای اینترنت پر سرعت است. الان سلیقه‌ها عوض شده. الان حوصله‌ها کم‌تر شده است و بسیاری از افراد هستند که دیدن ویدئو‌ها را به خواندن متون طولانی ترجیح می‌دهند.

در دیجیتال مارکتینگ زمانی که شما بتوانید ویدئوی تاثیر گذار تبلیغاتی بسازید مطمئن باشید خیلی راحت می‌توانید مخاطبان زیادی را به کسب و کارتان علاقه‌مند کنید.

برای شرکت در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ لطفا کلیک کنید 

۶. بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)
بازاریابی چریکی بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کار‌های کوچک و نوپا است. کسب و کار کوچکی که نمی‌تواند هزینه سنگین تبلیغات اینترنتی یا سنتی را بدهد می‌تواند از روش بازاریابی چریکی استفاده کند.

در بازاریابی چریکی سعی می‌شود با کمترین هزینه بیشترین بازدهی دریافت شود. کسب و کار نوپای شما هیچ وقت نمی‌تواند در ابتدا با رقبایش مقابله کند. به همین خاطر به جای پول خرج کردن باید ایده خوب داشته باشید و با استفاده از استراتژی‌ها و ابزار‌های ارزان قیمت باید بتوانید بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

یکی از اهدافی که در بازاریابی چریکی دنبال می‌شود این است که به مشتریان فعلی بیشتر بها داده شود تا اینکه به دنبال مشتریان جدید بود. مشتریان فعلی می‌توانند برای شما پولسازی کنند. از مشتریان فعلی می‌توان برای جذب مشتریان جدید استفاده کرد. در این روش باید از آن‌ها استفاده ابزاری شود. مثلا با دادن هدیه به آن‌ها می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.

بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی ویروسی هم است. اصلا یکی اهداف در بازاریابی پارتیزانی همین است. یعنی توسط مردم و بدون هیچ هزینه‌ای تبلیغات کنید.

در بازاریابی چریکی مهم نیست مردم درباره شما چه می‌گویند، مهم این است که مردم درباره شما می‌گویند. یعنی اینکه اسم شما دهان به دهان پخش شده است.

۷. تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)
تبلیغات شامل هزینه اینترنتی انواع گوناگونی دارد. نمونه‌ای از اثر بخش‌ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی در گوگل است. از طریق تبلیغات گوگل هر سایتی می‌تواند یک شبه رتبه یک گوگل شود و خیلی زود بازخود قابل توجهی دریافت کند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکلی بابت هزینه‌های تبلیغاتی ندارند و خیلی سریع هم دوست دارد باز خورد خوبی دریافت کنند.

منبع: خبر گذاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در دنیای آنلاین که رقابت کسب‌وکارها روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، هر کسی که بازاریابی دیجیتال بلد نباشد، باید خودش را آماده شکست کند.

بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های بازاریابی است که بسیاری از متخصصان فروش و صاحبان کسب‌وکار، به آن نیاز جدی دارند و به دنبال یادگیری مهارت‌های این حوزه هستند.

بازاریاب‌های دیجیتال اگر دنبال موفقیت هستند، باید در زمینه‌های مختلف از جمله تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانه های دیجیتال و موارد دیگر حداقل مهارت‌های لازم را داشته باشند. اما بسیاری از آن‌ها برای انتخاب و شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند:

محدودیت زمانی
هزینه‌های بالای رفت و آمد
انعطاف‌پذیری کم در انتخاب زمان کلاس
اتلاف وقت و ایجاد مشکلات کاری برای کارکنان سازمان‌ها
یادگیری مفاهیم تئوری بدون مثال‌های کاربردی و عملیاتی
امروز با ارائه یک راه حل بسیار ایده‌آل برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنیم تا از انتخابتان راضی و خوشحال باشید. بنابراین اگر شما هم نیاز به یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ دارید، تا پایان همراه ما بمانید.

روش‌های مختلف برای یادگیری بازاریابی دیجیتال
۱٫ ثبت‌نام در دوره‌های حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال
یکی از بهترین راه‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در دوره‌های آنلاین بازاریابی دیجیتال است. متخصصان حوزه بازاریابی و کسب‌و‌کارهای آنلاین، بیشتر این دوره‌ها را که شامل آموزش مهارت‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال با تکالیف عملی و پروژه‌های واقعی است به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال از سایر همتایان خود جلوتر باشید، شرکت در این دوره‌ها به شکل‌ آنلاین کمک قابل توجهی می‌کند. یک برنامه مدون بازاریابی در فضای آنلاین می‌تواند افراد را برای ورود به دنیای آنلاین آماده کند. به عنوان مثال دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال با یک نقشه راه جامع یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

۲٫ دنبال‌کردن اینفلوئنسرها یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ
دنیای آنلاین، حوزه‌ای است که در آن همه چیز، همیشه، در حال پیشرفت و تغییر است. هر روز مباحث جدیدی توسعه پیدا می‌کند و به‌روز بودن در آن بسیار اهیمت دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های ادنتورک به صورت پیوسته از روش‌های جدید تبلیغاتی در حوزه تبلیغات کلیکی رونمایی می‌کنند که این یک شاخص کلیدی در مورد قدرتمند بودن تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال است. یا گوگل در یک سال اخیر چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است که روی خلق تجربه بهتر برای کاربران و سیستم رتبه‌بندی صفحات موثر است.

دنبال‌کردن متخصصان صنعت و تأثیرگذارانی که در بازاریابی دیجیتال تبحر دارند، نه تنها راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه است، بلکه برای همگام‌شدن با آخرین تغییرات و روند بازاریابی دیجیتال هم ضروری است. به عنوان مثال در ایران می‌توانید افرادی مانند عادل طالبی، استراتژیست کسب‌و‌کارهای آنلاین، علیرضا کاظم‌زاده متخصص شبکه‌های اجتماعی، هاتف تالویی متخصص تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و یاور مشیرفر استراتژیست محتوا را دنبال کنید و از تجربیات و تخصص این عزیزان بهره‌مند شوید.


yektanet.com
۳٫ دنبال‌کردن برترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال
علاوه‌بر دنبال ‌کردن افراد تأثیرگذار و متخصص در این حوزه، همراهی با برخی از معتبرترین سایت‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال هم یک روش عالی برای یادگیری بازاریابی آنلاین است.

اصول اولیه تا پیشرفته در این کانال‌ها در دسترس هستند و تاثیر بسیاری در افزایش مهارت‌های بازاریابی شما دارند. برخی از منابع معروف بازاریابی دیجیتال شامل Moz ، Lynda و HubSpot به زبان اصلی و کانال تلگرامی کار و کسب، بلاگ یکتانت، سایت فرادرس و وبینارهای ایسمینار هم به زبان فارسی در دسترس شما هستند.

۴٫ اصول را از دوره‌های آنلاین رایگان بیاموزید
چندین وب‌سایت وجود دارد که آموزش بازاریابی دیجیتال را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای ارائه می‌دهند. می‌توانید در آن سایت‌ها ثبت‌نام کنید و از طریق دوره‌ها و برنامه‌های مختلف، بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این دوره‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا درک درستی از بازاریابی دیجیتال پیدا کنید. دوره‌های رایگان معمولاً پروژه تعاملی، یادگیری عملی، یا جلسات رفع اشکال و پرسش و پاسخ ندارند.

اگرچه برخی از این دوره‌های رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا اولین قدم در را در این مسیر بردارید، اما اگر در یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، به یک آموزش حرفه‌ای با برنامه مدون نیاز دارید.


برای انتخاب یک دوره حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید:

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. با وجود تعداد بسیاری گزینه موجود، یافتن یک دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال کاربردی خیلی اهمیت دارد.

وقتی نوبت به انتخاب شما می رسد، باید به شکلی باشد که همه جنبه‌های بازاریابی دیجیتال را به طور عمیق آموزش دهد. یک برنامه آموزشی کاملاً دقیق باید شامل سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و ابزارهای گوگل باشد. بهترین دوره‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با تمرین در پروژه‌های واقعی و یادگیری از بهترین متخصصان حوزه، این مهارت را بسیار عمیق و کاربردی بیاموزند.

برای دیدن ویدو های رایگان بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ همین حالا وارد سایت مای دی ام سی شوید

برای انتخاب نیاز به کمک دارید؟ در هنگام انتخاب این موارد را در نظر بگیرید:

مرکز اسپا هانا
مرکز اسپا هانا

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
جلسات پرسش و پاسخ

یک دوره مفید آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید علاوه‌بر جلسات آموزشی، به شکل مجزا جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال هم داشته باشد. به عنوان مثال اگر در یک دوره ۱۵۰ ساعته ثبت نام کرده‌اید، باید این ساعت صرفا برای آموزش شما باشد و جلسه رفع اشکال به‌صورت مجزا برگزار شود.

استفاده از داده‌های واقعی

اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید که برای آموزش از داده‌های واقعی استفاده می‌کنند و برای یادگیری بهتر شما یک کمپین واقعی را از صفر تا صد به اجرا می‌گذارند، به شما تبریک می‌گوییم. این یکی از بهترین دوره‌هایی است که می‌توانستید انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای رسیدن به اهداف بازارایابی است. بنابراین یک دوره دیجیتال مارکتینگ کاربردی باید در یک دوره آموزشی از تمامی ابزارهای دیجیتال استفاده کند تا شرکت‌کنندگان با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را به درستی بشناسند.

استفاده از وبینار، ویدئوهای از پیش ضبط‌شده، لایوهای اینستاگرامی، فرم‌های آنلاین و مانند آن از مواردی است که شاید ساده به نظر برسد، اما استفاده از آن‌ها در یک کسب‌وکار می‌تواند به رشد آن کمک شایانی کند. اگر در مسیر یادگیری، نحوه استفاده مناسب از این ابزارها را ندیده باشید، قطعا نمی‌توانید در کسب‌وکار خودتان هم به خوبی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی و داشتن یک روال منظم

یک دوره آنلاین مناسب در هر حوزه‌ای، دارای برنامه‌ریزی و یک روال منظم است. شما باید این را بدانید که به عنوان مثال روزهای سه‌شنبه، روزهای پاسخ به سوالات، یا روزهای چهارشنبه، روزهای یادگیری و ارسال ویدئوهای جدید برای شما است. این مسئله سبب می‌شود تا برنامه آموزشی را رها نکنید و برای خودتان یک برنامه یادگیری منظم داشته باشید. دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی بایستی دارای یک مسیر راه واضح و مشخص باشد.

ارائه منابع مطالعاتی جانبی

در یک دوره آموزشی، علاوه بر آموزش مدرسان، منابع مطالعاتی جانبی هم در نظر گرفته می‌شود. کتاب، ویدئو، سایت و مانند آن از جمله مواردی هستند که باید در کنار آموزش به شما معرفی شوند. یک مدرس حرفه‌ای منابع مطالعاتی مناسب حوزه خود را می‌شناسد و از معرفی کردن آن‌ها به دانشجویانش برای پیشرفت آن‌ها ابایی ندارد. در بهترین حالت، برگزارکنندگان یک دوره دیجیتال مارکتینگ، منابع به‌روز را در کنار مطالب آموزشی ارائه می‌دهند و از سردرگمی دانشجویان پیشگیری می‌کنند.

برای شرکت در دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ همین حالا ثبت نام کنید 

عناوین آموزشی

پیش از ثبت‌نام در یک دوره دیجیتال مارکتینگ حتما عناوین دوره را بررسی کنید. بیشتر مدرسین با توجه به تخصص خود برخی از موارد آموزشی را حذف می‌کنند یا آن‌ها را به شکل سطحی آموزش می‌دهند. بنابراین پیش از شرکت در دوره، اساتید و عناوین آموزشی را بررسی کنید. آیا تمام موارد توسط یک شخص آموزش داده می‌شوند؟ آیا تمام مواردی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در آن مهارت داشته باشد، آموزش داده می‌شود؟ برای راحت‌تر شدن انتخاب شما، در ادامه به مهم‌ترین عناوین دوره اشاره شده است:

مبانی بازاریابی دیجیتال
بهینه‌سازی فرآیندهای دیجیتال
سئو SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)
بازاریابی محتوایی و فرمت‌های محتوا
بازاریابی ویدئویی و صوتی
بازاریابی پیامکی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
فرآیندهای A/B Testing
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات دیجیتال
تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
تبلیغات کلیکی و انواع آن
تبلیغات در گوگل – گوگل‌ادز
موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار آنلاین
استراتژی در کسب و کارهای آنلاین
ابزارهای گوگل مانند تگ منیجر، آنالیتیکس و سرچ کنسول
این روزها شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از منابع مطالعاتی رایگان، کانال‌های مختلف، توضیحات افراد مهم این حوزه و دوره‌های آنلاین می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

با توجه به شرایط شرکت‌ها و افراد و به‌ویژه تغییرات حیاتی در بازار هدف، دوره‌های آنلاین طرفداران بیشتری دارد، اما با توجه به تعدد این دوره‌ها، انتخاب یک دوره‌ی کاربردی برای شما ممکن است دشوار باشد.

۶ نکته مهم برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ:

داشتن جلسات پرسش و پاسخ
استفاده از داده‌های واقعی
استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال
داشتن برنامه‌ریزی و یک روال منظم
ارائه منابع مطالعاتی جانبی و عناوین آموزشی
تدریس مبتنی‌بر تجربه‌های واقعی
اما شاید دوست داشته باشید یکی از بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ را ملاک قرار دهید و سایر دوره‌ها را با آن مقایسه کنید. یکی از بهترین‌ها در این حوزه دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند اسنپ، تپسی، دیجی‌کالا و مانند آن، کارمندانشان توسط مدرس این دوره آموزش دیده‌اند. برای مشاهده و بررسی این دوره می‌توانید اینجا کلیک کنید. (مشاهده بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ)

منبع:تجارت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دون تردید راه حل مشکلات اقتصادی در عصر حاضر، استفاده از ظرفیت تجارت الکترونیک است؛ چراکه دیگر نیازی نیست میلیون‌ها تومان برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی هزینه کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بدون تردید راه حل مشکلات اقتصادی در عصر حاضر، استفاده از ظرفیت تجارت الکترونیک است؛ چراکه دیگر نیازی نیست میلیون‌ها تومان برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی هزینه کنیم، بی آنکه بدانیم آیا به سود و درآمد خواهیم رسید یا خیر. حتی زمانی که به درآمد رسیدیم، باید مدت ها پس انداز کنیم تا بتوانیم با این درآمد زندگی نسبتا متوسطی را داشته باشیم.

در ادامه می‌خواهیم بیشتر شما را با شگفتی‌های کسب و کار آنلاین آشنا کنیم.

دلایلی قانع کننده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب و کار آنلاین، کاملا اتوماتیک است: شاید بتوان گفت، بهترین ویژگی کسب و کار اینترنتی خودکار بودن آن است. بدون آنکه نیازی باشد با مشتریان برای تخفیف دادن یا ندادن چانه بزنید، بصورت خودکار، بدون آنکه یک کلمه بایکدیگر صحبت کنید، پول به حسابتان واریز خواهد شد. در کسب و کار اینترنتی، کلیه فرایند ها بصورت خودکار انجام می شود، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که محصولی برای ارائه داشته باشید.

عدم وجود محدودیت زمان: در کسب و کار های سنتی، لازم است که صاحب کسب و کار حتما در فروشگاه خود حاضر باشد تا بتوند پاسخگوی مشتریانش باشد و فقط زمان حضور است که درآمد دارد. اما در کسب و کار اینترنتی هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. حتی نصفِ شب و هنگامی که خواب هستید، بصورت اتوماتیک، سایتتان فروش خواهد داشت. صبح که از خواب بیدار می‌شوید و تراکنش های موفق را مشاهده می کنید، بدون شک خوشحال خواهید شد و صبحِ با نشاطی را خواهید داشت.

عدم وجود محدودیت مکان: نه نیازی است که در محلِ خاصی مثل کارمندان و یا صاحبانِ کسب و کار سنتی حاضر باشید و نه فقط محدوده فروشتان یک شهر و یا محله خواهد بود، بلکه می توانید در یک شهر یا محله کوچک، با تمام دنیا تجارتی پر رونق داشته باشید. هر زمان که دوست دارید، می توانید به سفر بروید. نیازی به کسب اجازه و مرخصی از کسی ندارید. حتی در سفر نیز می توانید کار کنید و درآمد داشته باشید، هیچگونه محدودیتی در زمان و مکان وجود ندارد. اینترنت به کلی قوانین را تغییر داده و آنها را به قوانینی شگفت انگیز تبدیل کرده است.

کسب و کار اینترنتی زود بازده است: اگر فردی کم حوصله هستید و دوست دارید زود به زود نتایج تلاش خود را ببینید، کسب و کار اینترنتی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این نوع کسب و کار بدلیل اینکه به سرعت می‌توانید با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کنید و کسب و کار شما در مقابل دیدِ همگان قرار دارد، به سرعت می‌توانید شاهدِ اولین درآمد خود باشید. البته کسب درآمد راهکارهایی نیز دارد و به همان سادگی که فکر می‌کنیم، نیست. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به کمک تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو، بازدید کننده جذب کنید تا محصولات و خدمات خود را به طیفی عظیم ارائه دهید.

درآمدی نامحدود: برخلاف کارمندی، که میزانِ حقوق با حداکثر اضافه کاری، مبلغِ مشخصی است؛ در کسب و کار آنلاین هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. درصورتی که بدانید چگونه بازدید کننده جذب کنید و چگونه این بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنید، می توانید ۱۰۰۰ تومان تا ۱ میلیارد و بیشتر، ماهیانه درآمد داشته باشید. مثال های واقعی از تحلیل و بررسی درآمد سایت های بزرگ، در سایت آموزشی میهن لرن آمده است، که با مطالعه مقالات سایت MihanLearn.net می‌توانید کاملا با جزئیات درآمدِ سایت‌های اینترنتی آشنا شوید.

اکنون که با مزایای و یا بهتر است بگوییم، با شگفتی های کسب و کار اینترنتی آشنا شدید؛ به معرفی روش‌هایی که مقدمه‌ای برای کسب درآمد یک سایت اینترنتی و در ادامه باعث افزایش درآمد آن سایت خواهند شد، می‌پردازیم.

 

سئو چیست و چگونه باعث افزایش بازدید سایت می‌شود؟

سئو (SEO) یکی از کاربردی‌ترین روش‌های افزایش بازدید سایت است، به کمک سئو نه تنها بازدید سایت افزایش پیدا می‌کند، بلکه جامعه هدف در سایتتان شکل می‌گیرد. یعنی صرفا کاربرانی در سایت حضور خواهند داشت که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و این بسیار مهم است.

بعنوان مثال فرض کنید، کار شما ارائه خدمات طراحی وب و برنامه نویسی است، آیا حضورِ مشتریانی که علاقه مندی شان به بازی های کامپیوتری است برای شما مفید خواهد بود؟ قطعا خیر؛ در نتیجه سئو این مزیت بسیار مهم و البته کلیدی را برای موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت.

به زبان ساده، سئو یعنی جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو بصورت هدفمند و رایگان.

برای اینکه درک عمیق تری نسبت به «سئو» کسب کنید، لازم است اهمیت آن را برایتان روشن تر کنیم.

فرض کنید اخیرا سایتی را راه اندازی کرده اید، در شروعِ کار، برای جذب بازدیدکننده، دو راهکار به شرح زیر وجود دارد:

درج آگهی تبلیغاتی در سایت های دیگر: درصورتی که بخواهید از این روش برای جذب بازدید استفاده کنید، باید بودجه تبلیغاتی زیادی را صرف کنید. دو عیب بزرگ این روش دارد، اولا هیچ تضمینی نیست بازدیدکنندگانِ هدفمند به سایت شما بیایند و دوما تا زمانی که بودجه تبلیغاتی دارید، بازدیدکننده خواهید داشت، پس از آن به یکباره با کاهش آمار بازدید و کاهش شدید فروش مواجه خواهید شد.

در نهایت، می‌توان نتیجه گرفت که این روش صرفا برای افرادی که قصد فروش فصلی دارند و یا سرمایه زیادی دارند، کاربردی است و نه برای فردی که قصد دارد بصورت دائمی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کند.

استفاده از تکنیک‌های سئو: اما اگر یک متخصص سئو باشید، بصورت کاملا رایگان می‌توانید برای سایت خود از طریق موتورهای جستجو بازدید جذب کنید. علاوه بر رایگان بودن و هدفمند بودن، چنانچه دوستِ موتورهای جستجو شوید و بر اصول سئو و بازاریابی محتوا مسلط باشید، بصورت دائمی بازدیدکننده خواهید داشت.

برای دیدن ویدو های رایگان سئو و شرکت در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال وارد سایت مای دی ام سی شوید.

در حقیقت به کمک آموزش سئو یاد می گیرید که چگونه محتوای خوب تولید کنید و چگونه آن را به صفحه اول نتایج جستجو برسانید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم، حتما سئوی سایتتان را خودتان انجام دهید، چراکه هیچ فردی دلسوزتر از خودتان نیست و در صورتِ واگذاری، برخی سئوکاران به اشتباه و یا به عمد، تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه را در سایتتان می‌توانند پیاده سازی کنند و چنانچه پس از آن، دچار پنالتی گوگل شوید دیگر، راهِ بازگشتی نخواهد بود.

یکی از منابع خوب و پر محتوا برای یادگیری سئو، کتاب «دکترای سئو» به تالیف فروغ شریعتمداری و سعید حکیمی‌نیا بوده که توسط انتشارات دیباگران تهران در پاییز ۱۳۹۷ به چاپ رسیده است.

 جهت شرکت در بهترین دوره دیجیتال  مارکتینگ لطفا کلیک کنید 

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه منجر به افزایش فروش سایت می‌شود؟

جالب است بدانید که سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد، پس طبعا دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت!

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه گسترده ای دارد که شامل سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو و ویدیو مارکتینگ است.

برای یادگیری بیشتر ویدو مارکتینگ میتوانید در دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

با تسلط بر هر کدام از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ می توانید فروش خود را در یک شب چند برابر کنید و این روش کاملا عملی است. بعنوان مثال بار ها شده است که توانسته‌ایم با ارسال کمپین ایمیلی به لیست اعضای وب سایت خود، فروش را در کمتر از چند ساعت چند برابر افزایش دهیم. ایمیل مارکتینگ هنوز در عرصه تجارت الکترونیک می‌درخشد.

منبع:خبر گذاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در حال حاضر افراد بسیار زیادی از طریق راه اندازی سایت فروشگاهی، در زمینه فروش آنلاین در حال فعالیت هستند یکی از عمده ترین امور در این عرصه که باعث پیشرفت شما نسبت به رقیبانتان میشود، افزایش بازدید سایت شما است.
افزایش فروش با ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ(digital marketing)
در حال حاضر دنیای مجازی، دنیایی بسیار گسترده و جهانی است. با توجه به اینکه اکثر افراد دارای موبایل های هوشمند و تبلت هستند به همین دلیل دنیای مجازی طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده است.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ همین الان کلیک کنید 

اکثر افراد برای رفع نیازها و یافتن پاسخهای معتبر برای سوالات خود و همچنین خرید مایحتاج خود به جستجو در دنیای مجازی به خصوص در موتورهای جستجوگر می پردازند. پس با توجه به صحبت های انجام شده می توان گفت که برای هر فروشنده ای که دغدغه ی فروش محصولات خود را دارد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ امری بسیار مهم است.

در حال حاضر به دلیل حجم بالای مشغله مردم، خرید آنلاین بسیار پر طرفدار است. با توجه به مورد استقبال قرار گرفتن خرید اینترنتی داشتن یک وب سایت فروشگاهی از لازمه های کار یک کسب و کار است. در حال حاضر افراد بسیار زیادی از طریق راه اندازی سایت فروشگاهی، در زمینه فروش آنلاین در حال فعالیت هستند یکی از عمده ترین امور در این عرصه که باعث پیشرفت شما نسبت به رقیبانتان میشود، افزایش بازدید سایت شما است.


ارتباط بهینه سازی سایت و افزایش بازدید سایت
برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که، در هنگامی که در یک موتور جستجو موضوعی را جستجو می کنند، چرا برخی از سایت ها در صفحه اول و در رتبه های یک تا سه نمایش داده می شوند و برخی دیگر در صفحه دوم؟

در پاسخ باید گفته شود که وقتی شما در گوگل به دنبال موضوعی در جستجو هستید، برخی از وب سایت ها بر اساس اولویت بندی گوگل به ترتیب به شما نمایش داده می شوند.
تحقیقات نشان داده است که سایت هایی که در رتبه های یک تا سه صفحه نتیجه جستجو قرار دارند، جزء پربازدیدترین سایت ها در زمینه کاری خود هستند، این سایت ها با توجه به الگوریتم های گوگل، بر روی بهینه سازی سایت خود کار کرده اند.
در اصل به تمامی فعالیتهایی که با تکیه بر الگوریتم های گوگل بر روی سایت انجام می شود تا سایت بهترین رتبه و جایگاه در صفحات اول گوگل را کسب کند سئو گفته می شود

برای دیدن ویدو های سئو در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید 

رعایت فاکتورهای گوگل و بهبود سئو سایت
همانگونه که در قبل گفته شد گوگل دارای الگوریتم هایی است که براساس آن سایت را رتبه بندی می کند.
شما می‌توانید با رعایت این الگوریتم ها به دیده شدن و بهبود سئو سایت خود کمک وافری کنید. انتخاب مناسب دامنه، توضیحات و عناوین مناسب برای سایت، داشتن ALT در تصاویر، هدرهای مناسب از جمله عوامل کمک کننده به بهبود سئو سایت است.

در دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ سئو را به اسانی یاد بگیرید

آیا برای بهینه سازی سایت باید به متخصص مراجعه کرد؟
باید گفته شود که seo دنیایی پیچیده است که برخی از افراد میتوانند با مطالعه در این زمینه به سئو سایت خود بپردازند. نکته اصلی و قابل توجه این است که گوگل به صورت مداوم در حال به روز رسانی الگوریتم های خود است. یک فرد معمولی نمیتواند فقط با تکیه بر اطلاعات و مطالعه از این تغییرات آگاه شود، زیرا باید دائما اطلاعات خود را به روز کند.

بهترین پیشنهاد و توصیه این است که شما قبل اینکه یک خسارت جدی به سئو وب سایت خود وارد کنید که جبران آن زمان زیادی می بردبا یک مشاوره SEO صحبت کرده و یا یک متخصص سئو را استخدام کرده تا سایت شما بتواند بهترین بازدهی را داشته باشد.

منبع:ایتنا

 


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمامی روش‌های بازاریابی گفته می‌شود که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند. کسب و کار‌ها از کانال‌های دیجیتال مانند سئو، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به گزارش تحریریه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، با اینکه روش‌های معمول بازاریابی هنوز هم وجود دارند و استفاده می‌شوند، با این حال روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکانات بیشتری را در اختیار تجارت‌ها قرار می‌دهند.

برای همین دیجیتال مارکتینگ نقش به سزایی را در رشد کسب و کار‌ها ایفا می‌کند. در ادامه چند روش معمول و موثر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

این بود معنی دیجیتال مارکتینگ و معرفی چند روش معروف بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱.دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمامی روش‌های بازاریابی گفته می‌شود که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند. کسب و کار‌ها از کانال‌های دیجیتال مانند سئو، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به گزارش تحریریه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، با اینکه روش‌های معمول بازاریابی هنوز هم وجود دارند و استفاده می‌شوند، با این حال روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکانات بیشتری را در اختیار تجارت‌ها قرار می‌دهند.

برای همین دیجیتال مارکتینگ نقش به سزایی را در رشد کسب و کار‌ها ایفا می‌کند. در ادامه چند روش معمول و موثر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

برای یادگیریتبلیغات کلیکی و دین ویدو های ان در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.

در دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید تا با بازریابی شبکه های اجتماعی بیشتر اشنا بشوید

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

این بود معنی دیجیتال مارکتینگ و معرفی چند روش معروف بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱.

منبع :خبر گذاری صدا و سیما



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

آژانس دیجیتال مارکتینگ  بازاریابی دیجیتال را به این صورت تعریف می‌کند:

«به طور کلی، هرکاری در راستای فروش یا معرفی خدمات و محصول که با استفاده از ابزارهای آنلاین انجام شود، نوعی بازاریابی آنلاین به حساب می‌آید. دیجیتال مارکتینگ ابزاری نامحدود و گسترده‌است که همیشه در حال پیشرفت است. این گستردگی و به روزشدن سریع ممکن است کار را برای برخی تازه‌کاران دشوارتر کند. و همین موضوع باعث شود که پیدا کردن یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی باشد! آشنا شدن با تکنیک‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، و به کارگیری صحیح آن، می‌تواند مشتریان کسب و کار شما و بالتبع فروش‌تان را چندین برابر کند.»

اما چرا برخی افراد با وجود این که به این روش روی آورده‌اند و ابزارهای لازم را در اختیار گرفته اند، سود چندانی کسب نکرده‌اند؟ در این قسمت بزرگ‌ترین اشتباهات دیجیتال مارکترها را به ترتیب پرتکرار بودن بررسی خواهیم کرد و راه‌حل‌های جایگزین آن را ارائه می‌کنیم.

برای این که دچار اشتباهات در فضای کسب و کار انلاین نشوید بهتر است در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

اشتباه اول: بدون تنظیم استراتژی وارد عمل شدن!

رفتار غلطی که سال‌هاست در تمام زمینه‌ها شاهد بروز آن هستیم و به این راحتی‌ها هم اصلاح نمی‌شود این است که اغلب مردم، وقتی موفقیت دیگران در زمینه‌های خاصی را می‌بینند به سرعت به سراغ همان فعالیت می‌روند. بی آن که اطلاعات لازم را کسب کنند و اقدامات ضروری برای کسب آن موفقیت را انجام دهند. همانطور که در دوره سوددهی بورس، عده‌ی زیادی بدون دانش کافی وارد این ورطه شدند و سرمایه زیادی را از دست دادند.

راه حل: یکی از ملزومات اولیه دیجیتال مارکتینگ داشتن استراتژی قوی و رو به رشد است. در دنیای دیجیتال همه چیز قابل اندازه گیری است و ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند داده‌های عددی را به نتایج قابل استدلال تبدیل کرد. تنها چیزی که در این میان برای موفقیت نیاز داریم قدرت تحلیل و استدلال و پس از آن برنامه ریزی است.با انتخاب استراتژی درست می‌توانیم بررسی کنیم و تصمیم بگیریم که زمان مناسب تبلیغات چه وقتی است؟ اصلا کی و کجا بایستی تبلیغات خود را منتشر کنیم؟ از چه روش‌هایی برای دیده شدن و معرفی کسب و کار خود به مخاطبان استفاده کنیم که با صرف کمترین هزینه و انرژی بیشترین فروش را داشته باشیم؟ استراتژی در واقع قطب نمای دیجیتال مارکتینگ است. اگر حس می‌کنید تجربه یا اطلاعات کافی برای تعیین استراتژی را ندارید، بهتر است در ابتدای کار از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و با هزینه‌ی مناسب از تجربیات و دانش چندین ساله شرکت‌های معتبر استفاده کنید. قبل از پرداخت وجه اطمیمنان حاصل کنید که این شرکت‌ها نمونه کار قابل استناد و دانش لازم را دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس، برندی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تعیین استراتژی فعالیت خوبی رقم زده است.

اشتباه دوم: هدف گیری نادرست!

یکی از اولین اقدامات برای شروع دیجیتال مارکتینگ تعیین پرسونا یا جامعه هدف است. یکی از اشتباهات رایج کسب و کارهای شکست خورده این است که بدون توجه به این که مخاطبان واقعی شان ـ یعنی افرادی که بیشترین پتانسیل برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات آن‌ها را دارند ـ را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که کجا می‌توانند این افراد را پیدا کنند. در یک مثال که چندان غیرواقعی هم نیست اما از ذکر نام‌ها پرهیز می‌کنیم، این موضوع را بررسی می‌کنیم. مدیر شرکت الف مبلغ نه چندان پایینی را برای تبلیغات کسب و کار خود در سطح اینترنت در نظر گرفته و با بررسی اینفلوئنسرهای اینستاگرام متوجه می‌شود که یکی از آن‌ها چندین هزار دنبال کننده دارد و حاضر است در ازای دریافت مبلغ هنگفت پستی درباره این کسب و کار منتشر کند. اینفلوئنسر طبق قرارداد مبلغ را دریافت کرده و پست را با همان ادبیاتی که از او خواسته شده منتشر می‌کند. اما تعداد مشتریانی که از این طریق به کسب و کار الف روی می‌آورند به پنجاه نفر هم نمی‌رسد. چرا این اتفاق افتاد؟ به این دلیل که مخاطبان اصلی شرکت الف معمولا در اینستاگرام وقت نمی‌گذرانند. و اگر حساب کاربری داشته باشند اینفلوئنسر منتخب را دنبال نمی‌کنند و حتی آن ساعتی که این پست منتشر شده به شبکه‌های اجتماعی سر نمی‌زنند! شرکت الف با سرمایه گذاری یک سوم این مبلغ در رسانه لینکدین یا یوتیوب در ساعت درست می‌توانست مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند!

راه حل: پیش از هرچیزی لازم است برای مخاطبان کسب و کار خود پرسونا تعیین کنید. یعنی تعیین کنید که خریداران واقعی شما چه ویژگی هایی دارند، رنج سنی و جنسیت شان چیست، چه علاقه مندی‌هایی دارندو... پس از شناخت صحیح مخاطب، با شناخت درستی که از رسانه‌های دیجیتال و انواع تبلیغات و روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ به دست می‌آورید، نسبت به مخاطب گیری اقدام کنید.

اشتباه سوم: بی‌توجهی به seo وبسایت!

آمارها نشان می‌دهند که در هر دقیقه ۱۸۸ میلیون جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام می‌شود. این یعنی مردم بیش از این که با خانواده خود صحبت کنند در موتورهای جستجو به دنبال جواب سوالات و پاسخی برای نیازهایشان هستند. بخش قابل توجهی از این جستجوها مربوط به محصولات و خدمات است. به طور مثال اگر به یک خانه جدید نقل مکان کرده باشید و نیاز به قالیشویی داشته باشید اولین کاری که می‌کنید چیست؟ جستجو در گوگل! با این که اهمیت موتورهای جستجو تا این حد واضح است بسیاری از صاحبان کسب و کار یا وبسایت خود را راه‌اندازی نمی‌کنند یا نسبت به قرار گرفتن آن در صفحه اول موتورهای جستجو بی‌توجهی می‌کنند. در حالی که آمارها حاکی از این است که بالغ بر ۸۰ درصد افراد جواب سوال خود را در ۵ سایت اولی که گوگل به آن‌ها نشان می‌دهد پیدا می‌کنند و هیچوقت به صفحات بعدی نمی‌روند! این یعنی کسب و کارهایی که به سئو بی‌توجه هستند هزاران بازدید و صدها مشتری را به صورت خودخواسته از دست می‌دهند!

برای یادگیری بیشتر سئو در دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

راه حل: می‌دانیم که دغدغه های کوچک و بزرگ مردم از مسائلی مثل بهترین برند رنگ مو و نزدیکترین رستوران تا خرید ملک و مقصد مهاجرت در گوگل جستجو می‌شود. یعنی تمام کسب و کارها می‌توانند از طریق موتورهای جستجو به مخاطبانشان معرفی شوند. اگر دنبال مشتریان واقعی خود هستیم، بایستی مسیر را برای رسیدن به پاسخ‌هایشان هموار کنیم. به طور مثال اگر در عرصه تولیدات چرم فعال هستیم، بهترین راه برای یافتن مخاطبان اصلی مان این است که وبسایت راه‌اندازی کرده و علاوه بر تنظیم فروشگاه آنلاین در قسمت وبلاگ به سوالات احتمالی مشتریان واقعی مان پاسخ دهیم. به طور مثال صفحه‌ای ایجاد کنیم و در آن «چگونگی تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی» را توضیح دهیم. سپس با انجام تکنیک‌های سئوی حرفه‌ای به گوگل ثابت کنیم که مطلب ارزشمندی تولید کرده‌ایم و به صفحه اول نتایج جستجوهای مشتریانمان برسیم.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل می‌توانیم مواردی مثل سئو تکنیکال، بازاریابی محتوا، لینک سازی هوشمندانه را بیاموزیم، با الگوریتم‌های موتورهای جستجو آشنا شده و روش کار خزنده‌های گوگل را دریابیم. سپس با کمک گرفتن از کارشناسان تولید محتوا یا به صورت شخصی و با وقت گذاشتن مرتب روزانه به سایت خود رسیدگی کنیم و سئوی قوی برای آن بسازیم. این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد و به تجربه اندوزی نیاز داشته باشد، اما به نتایج مثبتی که رقم می‌زند، می ارزد. روش دیگر که زمان زیادی از شما نگرفته و مطمئن و تضمین شده است، کمک گرفتن از خدمات کارشناسان سئو است. شما می‌توانید کل پروژه رنک گرفتن وبسایت خود در گوگل و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مراکز معتبری مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس بسپرید. یا این که به صورت جزئی تر و با هزینه پایین تر مشاوره، یا خدمات محتوا را دریافت کنید و باقی کارها را خودتان به عهده بگیرید.

اگر فعالیت خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ را هنوز شروع نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم با قدری مطالعه و آموزش در این راه گام بردارید. به خاطر داشته باشید که تکنولوژی هرگز و به خاطر هیچ عاملی منتظر نمی‌ماند و مردم همگام با تکنولوژی گام برمی‌دارند. بنابراین موفقیت شما و کسب و کارتان نیز در گرو همگام شدن با دانش و ملزومات روز است.

پیشنهاد میشود هر صاحب کسب و کاری در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کند

منبع: خبر گذاری ایلنا

 


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

گروه اقتصاد دیجیتال: سئو چیست؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با این کلمه مواجه شده‌اند پیش آمده باشد. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتست از: «مجموعه اقدامات و فرآیندهایی که در آن جایگاه سایت یا یک صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا می‌کند که این افزایش رتبه منجر به افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجوی می‌شود.»

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

جایگاه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار شما در نتایج جستجوی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت شما و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. در نقطه مقابل اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. در صورتی که بدنبال درک کلی از مفهوم سئو و کسب اطلاعات بیشتر از جنبه‌های مختلف سئو هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی وبسایت خود را فراخواهید گرفت.

موتور جستجو چیست؟
موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند بعنوان مثال گوگل و بینگ. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار مورتوهای جستجو دارد.

برای دیدن دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

سهم بازار موتورهای جستجو
منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به این موتور جستجو معطوف کرده است.

موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در هنگام جستجوی کلیدواژه‌های مختلف، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت عملکرد ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در هریک می‌باشد. دلیل تصاحب بازار موتورهای جستجو توسط گوگل این است که گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران را بیشتر تسهیل می‌کند.

بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجو، گوگل خواهد بود و در مورد نحوه بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو بحث نخواهیم کرد.

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات مختلف را جمع‌آوری می کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم فهرست یا اصطلاحا ایندِکس (Index) می‌کنند.

سئو چیست؟ موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور ، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.

ربات گوگل چگونه بین صفحات وب حرکت میکند؟
ربات گوگل یا گوگل اسپایدر با حرکت بین صفحات مختلف به فهرست کردن صفحات می‌پردازد. این ربات در واقع یک برنامه کامپیوتری است که صفحات مختلف را بازدید و ارزیابی می‌کند. سایر موتورهای جستجو نیز از همین روش استفاده ‌می‌کنند.

بطور کلی عملکرد موتورهای جستجو شامل چهار مرحله است:

خزش (Crawling): مشاهده و بررسی صفحات وبسایت‌ها که اصطلاحا به آن کراولینگ یا خزیدن می‌گویند.

فهرست کردن (Indexing): فهرست کردن صفحات مشاهده شده

رتبه بندی صفحات (Ranking): رتبه‌بندی نتایج بر اساس کلمه کلیدی وارد شده توسط کاربر

نمایش نتایج به کاربر

الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند.

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی سئو محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئو سایت هستند. در ادامه این راهنما برخی از این فاکتورهای مهم در رتبه بندی را با هم مرور خواهیم کرد.

سئو چگونه کار می‌کند؟ مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو
به زبان ساده، با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. دلیل این امر این است که تمام موتورهای جستجو هدف یکسانی دارند: نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران خود.

سئو چیست؟ موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

نمایش نتایج ارگانیک گوگل و تبلیغات کلیکی در کنار هم و اینکه سئو کجا اتفاق می‌افتد

ترافیک ورودی به سایت، که حاصل از کلیک کاربران روی لینک سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد را ترافیک ارگانیک می‌نامند.

اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتم‌های رتبه بندی در یوتیوب بگذارید. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه بندی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ما تنها فاکتورهای رتبه بندی در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

چرا سئو مهم است؟
سئو یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالاتشان، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. سرچ کردن در موتورهای جستجو برای بسیاری از برندها و کسب‌وکارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیل‌کننده سایر کانال‌های بازاریابی است. در ادامه بیشتر به توضیح اهمیت و مزایای سئو خواهیم پرداخت:

۱- سئو برای وبسایت شما ترافیک بیشتری می‌آورد: امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد زیرا اکثر مردم تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند.

برای یادگیری سئو در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

خوب است بدانید:

رتبه بندی موتورهای جستجو یک بازی تنها با یک برنده است. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد.

نرخ کلیک گوگل بر اساس رتبه در صفحه نتایج گوگل

با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند.

۲- ترافیک در سئو رایگان است: تبلیغ کلیکی گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) گران است. همچنین تا وقتی که به گوگل هزینه پرداخت کنید لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده خواهد شد. در تبلیغات کلیکی گوگل به ازای هر کلیک باید مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید. با بالا رفتن تعداد کلیک‌ها و اتمام اعتبار شما این فرایند متوقف خواهد شد.

در سئو برخلاف تبلیغات کلیکی گوگل، برای گرفتن رتبه بالاتر، نباید به گوگل مبلغی پرداخت کنید و پس از کسب رتبه جایگاه شما وابسته به تعداد کلیک نیست. پس با سرمایه‌گذاری روی سئو، می‌توانید بصورت بلند مدت و بدون پرداخت هزینه به گوگل، کسانی که مشخصا کلیدواژه‌های مربوط به کسب‌وکار شما را جستجو می‌کنند را به وبسایت خود جذب کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که داشتن رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل، منجر به جلب اعتماد بیشتر کاربران می‌شود.

۳- ترافیک ناشی از سئو مستمر است: برخلاف سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ، ترافیک ناشی از سئو مستمر و یکنواخت است. این ویژگی در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پیک‌هایی در ترافیک وبسایت ایجاد می‌شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این پیک‌ها از بین می‌رود.

سئو چیست؟ موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

خدمات سئو شامل چیست؟
اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. اما ممکن است گستردگی موضوع، زمانبر بودن و جزئیات بسیار آن شما صاحبان کسب و کار را دچار سردرگمی کرده باشد. شما باید بتوانید مطالبات خود را به طور کامل مطرح کرده و انتظار نتیجه داشته باشید.

مجری خدمات سئو و بهینه سازی سایت باید تصویر روشنی از خدمات خود ارائه کند تا شما نیز شناختی کلی از سئو و امکانات آن، به دست بیاورید. آگاهی شما از روش کار، موانع احتمالی، هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدت هر گونه ابهامی را کنار می‌زند و امید واقعی را به شما بازمی‌گرداند.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوه‎ایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. جوامع جهانی در سراسر جهان اقدامات لازم را برای کاهش شیوع بیماری شیوع COVID 19 در پیش گرفته‎اند. در این اوضاع ناپایدار، شرکت‎های کوچک و بزرگ تقلا می‎کنند تا همچنان پایدار بمانند و زیان اقتصادی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.

کارشناسان معتقد هستند که در زمان بحران کرونا و پس از آن، شرکت‎ها باید به فکر طراحی یک الگوی مقاومتی باشند. یک رویکرد سیستماتیک که توانایی غلبه بر این نوع از بحران‎ها را داشته باشد. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری می‎تواند بر همه جنبه‎های تجارت تاثیرگذار باشد.

کرونا ویروس سبب شد تا همه کسب و کارها به فکر شیوه‎ایی متفاوت برای انجام فعالیت‎های تجاری خود بیافتند. شیوه‎ایی که در آن زنجیره تامین کالا و خدمات قطع نشود، تولید و ارائه خدمات به صورت ممتد و بی‎وقفه ادامه داشته باشد، رفاه و سلامتی پرسنل حفظ شود و در نهایت فعالیت اقتصادی قدرتمند ادامه داشته باشد. این بیماری سبب شد تا دیجیتال مارکتینگ ظهوری قدرتمند داشته باشد. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گسترده‎ای داشته است.

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و هر اسمی دیگری که می‎خواهید بر روی آن بگذارید، در حال حاضر مهم‎ترین نقش را در تجارت شما بازی خواهد کرد. بازاریابی دیجیتالی مانند هر نوع بازاریابی دیگری به دنبال شناسایی مشتری، مشتریان بالقوه و گسترش تجارت است. تفاوت آن تنها در نوع ایجاد ارتباط است.

در این شیوه ارتباط اینترنتی حرف اول و آخر را می‎زند. اساسا، دیجیتال مارکتینگ به هر نوع تجارت آنلاین گفته می‎شود. این ارتباط می‎تواند از طریق ایمیل، شبکه‎های اجتماعی، وب سایت‎ها و .... باشد. با بهره‎گیری از این ابزار می‎توانید خود را به مخاطبان معرفی کنید، بازار هدف را پیدا کنید و مشتریان را تشویق به خرید کالا و یا خدمات خود نمایید. برای انجام این فرآیند کافی است رابطه خوبی با اینترنت و ابزارهای آن داشته باشید. سیستم دیجیتال مارکتینگ حضور فیزیکی افراد را به حداقل میزان ممکن می‎رساند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ
مهم‎ترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که می‎توان مخاطب را به صورت هدفمند و با کمترین میزان هزینه به دست آورد. همچنین با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی می‎توان میزان دسترسی را تحلیل و تجزیه کرد. بررسی میزان دسترسی به مخاطب، منجر خواهد شد تا نقطه ضعف‎های تجارت به درستی کشف شود.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال همین الان کلیک کنید 

دسترسی جهانی
یک وب سایت به شما امکان می دهد که فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید را پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت نمایید.

کاهش هزینه‎ها
چنانچه دیجیتال مارکتینگ را به درستی و هدفمند برنامه‎ریزی کنید، با هزینه بسیار کمتر از روش‎های سنتی بازار، مشتریان زیادی کسب خواهید کرد.

نتایج قابل بررسی و اندازه‎گیری
در بازاریابی دیجیتالی، با استفاده از نرم‎افزارها به راحتی می‎توانید میزان تاثیرگذاری خود را در بین مشتریان اندازه‎گیری و بررسی نمایید. بررسی این امر در روش‎های سنتی بسیار دشوار بوده و اغلب با خطا همراه است. بررسی عملکرد به شما کمک خواهد کرد تا به فکر روش‎های خلاقانه برای پیشی گرفتن از رقیبان بیافتید.

ارتباط همیشگی با مخاطب در دیجیتال مارکتینگ
چنانچه بتوانید مدیریت رسانه‎های اجتماعی و دقیق انجام دهید، می‎توانید در مشتری وفاداری ایجاد کنید. این وفاداری منجر به ایجاد شهرت برای شما و کسب و کارتان خواهد شد. نتیجه این امر گستردگی فعالیت تجاری و کسب سود بیشتر است.

محبوبیت اجتماعی
بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‎دهد با استفاده از تاکتیک‎های بازاریابی محتوا، کمپین‎های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم ها، مقالات) می‎تواند محبوبیت اجتماعی برای شما به ارمغان بیاورد.

نرخ بهره‌وری را افزایش خواهید داد
اگر در یک وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی دیگر فعالیت دارید، مخاطبان فقط چند کلیک با شما فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه‎ها که مردم را مجبور به بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه می‎کنند، بازاریابی دیجیتال می‎تواند یکپارچه و فوری عمل نماید.

برای شرکت دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ همین الان کلیک کنید

اهمیت دیجیتال مارکتینگ
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بخش جدایی‎ناپذیر در هر تجارتی شناخته شده است. اینترنت در گوشه گوشه زندگی ما نفوذ پیدا کرده است، همین نکته اهمیت توجه به بازاریابی اینترنتی بیش از پیش نشان می‎دهد. اهمیت بازاریابی آنلاین را می‎توان در نکات زیر بیان کرد:

دیجیتال مارکتینگ همان جایی است که مردم پول و زمان خود را در آن صرف می‎کنند. در حال حاضر فعالیت مردم در رسانه‎های اجتماعی به شدت در حال افزایش است. تنوع در ارائه خدمات و کالاها، دسترسی آسان، رقابتی بودن قیمت‎ها، درگیر نشدن با شلوغی و ترافیک شهر و فروشگاه‎ها و ... باعث شده است تا مردم روز به روز به خریدهای آنلاین اطمینان کنند.

اگر میخواهید از این بحران عبور کنید در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

با بازاریابی دیجیتال دیده خواهید شد. در دنیای دیجیتال فرق ندارد صاحب یک برند معتبر و جهانی باشید و یا اینکه یک کسب و کار کوچک داشته باشید. بستری ویژه برای شما فراهم می‎شود تا با استفاده از آن رقیب برندهای معتبر جهانی شوید. برای این منظور باید قواعد بازی را به درستی بیاموزید و از آن نهایت استفاده را کنید. در دنیای مجازی بیشتر از آنکه فکرش را کنید، دیده خواهید شد. بازاریابی دیجیتال به مشاغل کوچک اجازه می‎دهد تا با بودجه تبلیغاتی بسیار کمتری به رقابت بپردازند.

چگونه باید دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟
برای شروع دیجیتال مارکتینگ در ابتدا باید اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید تا بدانید چه مقدار باید برای آن هزینه کنید. در مرحله بعد سعی کنید به این پرسش پاسخ دهید که شما برای چه کسانی این هزینه را در نظر گرفته‎اید. این امر بسیار مهم است زیرا مخاطبین مختلف به تاکتیک‎های مختلف در بازاریابی نیاز دارند. اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید، نمی‎توانید یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتالی ایجاد کنید.

منبع:تابناک



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه نیاز به سایت برای هیچ کس پوشیده نیست و شاید ویروس کرونا باعث شد بیشتر به این پی ببریم که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید آینده نگر بود و بدون هیچ تردیدی همین حالا با طراحی یک سایت مناسب باید کسب و کار خود را تضمین کنید. حالا خیلی از افراد هم هستند که سایت دارند ولی در رتبه وجایگاه خوبی در گوگل قرار ندارند. ولی آیا مشکل از سایت است؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمام صفر تا صد خود را برای سایتتان گذاشته باشید ولی بازدهی مناسبی از آن نگرفته اید و به شدت دلسرد شده باشید.این اتفاق ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد که ما به چند مورد از آنها که احتمالشان بیشتر است اشاره می کنیم. پس با ما در این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ ریراکو همراه باشید.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید 

اهمیت رتبه بندی سایت در گوگل
هدف از طراحی سایت، فروش و ارائه خدمات بیشتر است و برای تحقق بخشیدن به آن مسلما باید کاربران بسیار زیادی به سایت شما مراجعه کنند. حالا چه کاری باید انجام داد تا کاربران به سمت سایت شما هدایت شوند؟ بهترین و موثرترین راه انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. یعنی افرادی که با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل به سمت شما می آیند و با کسب وکار شما آشنا می شوند وبه اصلاح به چشم می آیید. یادتان باشد یک کار دیگر که در رتبه شما بسیار اهمیت دارد طراحی سایت ریسپانسیواست زیرا امروزه افراد بسیار زیادی از طریق موبایل، تبلت و... به جستجو می پردازند وباید طرح سایت شما به درستی درهمه آنها نشان داده شود و کاربر به راحتی بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کند.

دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ 

پایین بودن سرعت سایت
امان از بی صبری! یک سایت درست و حسابی باید در عرض چند ثانیه بالا بیاید و سریع در گوشی باز شود. حالا خودتان را جای یک کاربر بگذارید و به نظرتان چند دقیقه میتوانید منتظر بمانید تا یک سایت بالا بیاید؟ ما به شما می گوییم شما شاید نهایت 3 ثانیه صبر کنید و سپس صفحه را می بندید. پس اینجا اهمیت سرعت سایت شما مشخص می شود. نکته دیگر این است که گوگل اهمیت بسیاری به زمانی که کاربر در سایت شما وقت می گذارد می دهد و این برای گوگل نشان دهنده ارزشمند و مفید بودن سایت و مطالب آن برای کاربران است. مشکل شاید اینجا باشد که سایت شما زمان زیادی طول می کشد تا بالا بیاید. اگر مفیدترین مطالب هم داشته باشید کاربر اصلا وارد نمی شود که بخواهد آنها را ببیند.

به روز نکردن محتوا و پست های قبلی
فرض کنید الان به دکه رفته اید و می خواهید روزنامه بخرید آیا روزنامه 3 ماه پیش را می خرید یا روزنامه امروز را؟ سایت شما هم دقیقا همین حالت را دارد مثلا یک پست درباره کاشت مو گذاشته اید که روشش بسیار قدیمی است و امروز دیگر کسی از آن روش استفاده هم نمی کند خوب این مسئله کاربر را زده می کند و احساس می کند مطلب قدیمی است و به سرعت از سایت خارج می شود. کاربران هر روز دنبال اطلاعات جدید و به روز هستند و شما باید به آنها نشان دهید که باکیفیت ترین و به روزترین مطالب را به آنها ارئه می کنید.

برای شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ و اموزش سئو کلیک کنید

اعتماد کاربر را نمی توانید جلب کنید
مهمترین چیز در کسب و کار اعتماد است. سعی نکنید برای فروش محصول خود دست به هر کاری بزنید و بزرگ نمایی کنید. صادق باشید هیچ چیز به انداره صداقت به دل نمی شیند. مثلا شما وارد یک سایتی می شوید می خواهید چرخ گوشت بخرید اول از همه که کلی تبلیغ برای شما می آید ومی خواهند به زور تاکید کنند که این محصول را بخرید. شما مشخصات و اطلاعات محصول را در اختیارشان بگذارید و اجازه دهید که خودشان تصمیم بگیرند. اگر مطلب خوبی در سایتتان گذاشته اید ولی رتبه خوبی نگرفته باشد ببینید آیا چهارچوب بندی درستی صورت گرفته است یا خیر.

کلمه کلیدی مناسب را انتخاب نکرده اید
چرا سایت و محتوای شما درگوگل نشان داده نمی شود؟

برای موتور جستجو باید کاملا مشخص و تعیین شده باشد که محتوای شما درباره چیست و درواقع شفاف باشد ووقتی کاربر سرچ می کند بداند مطلب شما قرار است چه اطلاعاتی را به اوبدهد. قبل ازاینکه کلمه کلیدی را انتخاب کنید قبل از آن در گوگل آن را جستجو ومطالب را بررسی کنید.

کلیت سئو را فراموش کرده اید
برای رتبه عالی در گوگل فقط باید گفت سئو سئو سئو! برای مقاله ی خود هدینگ ها، توضیح متا، عنوان سئو و.... را حتما باید در نظر بگیرید. اگر خودتان نمیتوانید این کار را انجام بدهید می توانید به یک شرکت طراحی سایت وخدمات سروکار خود را بسپارید تا به شما کمک کنند در رتبه اول گوگل قرار بگیرید. 

منبع :خبر گذاری تابناک



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

ه گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ابتدا بهتر است کمی درباره ارتباط میان عملکردهای بازاریابی و فروش بدانیم، چرا که این دو عنصر عضوی جدانشدنی هستند و ارتباط بسیار نزدیکی باهم دارند. با کمی استدلال می‌توان گفت که بازاریابی به منظور تسهیل در فروش است و در جامعه به اشتباه معنا می‌شود که تنها برای شناسایی و یافتن مشتریان احتمالی جدید است اما در حقیقت بازاریابی برای ایجاد ارتباط میان مخاطب و شماست.

فرایند بازاریابی نسبت به فروش مقدم است و تحقیقات بازار یا به عبارتی آنالیز کسب و کارهای مرتبط اولین قدم برای شناسایی و مکان یابی مخاطبان هدف شماست. با استفاده از تکنیک‌های متنوع مانند تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال می‌توان مسیر مکان یابی و ارتباط با مخاطبان هدف را در پیش گرفت. با این روش‌ها می‌توان روند فروش را شروع کرد اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها برای محصول و خدماتتان باشد همچنین با روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فروش محصولاتتان را بسیار آسان‌تر انجام دهید.

بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به پیش بینی فروش هم کمک شایانی کند. شما با جمع آوری داده‌ها از وبسایتتان و تعداد فروش و همچنین علاقمندی های مخاطبان می‌توانید برآوردی هوشمند از حجم فروش بالقوه خود داشته باشید و همین اعداد و ارقام به خوبی می‌تواند آینده بیزینس شما را پیش بینی کند و به شما برای قدم‌های بعدیتان سرنخ دهد.

برای پیش بینی فروش محصولات خود به دنبال سرنخ باشید

اگر تا الان از وبسایتتان سرنخ جمع آوری می کرده اید که به شما تبریک می‌گوییم اما اغلب این اتفاق نمی‌افتد و شما نمی‌دانید آیا به اندازه کافی سرنخ برای تولید محتوا تهیه کرده اید یا خیر و همیشه وقتی از سرنخ صحبت می‌شود که منجر به فروش بیشتر شود. درست است؟! برای تعیین اینکه چه تعداد لید یا سرنخ برای فروش ضروری است که اهداف خود را هدف قرار دهید یک راه این است که به طور معکوس از نرخ تبدیل مشتری استفاده کنید.

 

به طور مثال فرض کنید ماهانه ۱۰۰ لید دریافت می‌کنید و تیم مارکتینگ شما آنها را با نرخ تبدیل به مشتری در حدود ۵ درصد حساب می‌کند. اگر هدف شما رشد ۲۰ درصدی باشد باید این تعداد لید در ماه را به ۶ مشتری جدید افزایش دهید که با نرخ فعلی منجر به ۱۲۰ مشتری شود. برای اینکه به این نقطه برسید باید توجهتان را روی پیشنهادات محتوایی برتر مانند EBook اختصاص دهید. چرا؟

چرا EBook می‌تواند بیشتر منجر به فروش شود؟

* مطابق آمار هاب اسپات Call to action در کتاب‌های الکترونیکی دوبرابر ایمیل‌های تبیغاتی و وبینارها موثر است.

* شرکت‌های دارای ۳۰ صفحه لندینگ یا فرود ۷ برابر بیشتر از آنهایی که کمتر از ۱۰ صفحه فرود دارند فروش می‌کنند و آنهایی که بیشتر از ۴۰ صفحه فرود دارند ۱۲ برابر بیشتر از شرکت‌های دارای ۱ تا ۵ صفحه فرود فروش دارند.

به طور خلاصه اگر می‌خواهید تیم دیجیتال مارکتینگ شما زندگی راحت تری داشته باشند کتاب الکترونیکی بیشتری تولید کنید.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال 

به فروش محصولات کمک کنید تا لیدهای بیشتری را شناسایی کنید

شکایت مشترکی بین تمامی تیم‌های فروش وجود دارد و آن این است که دیجیتال مارکتینگ وقت بیشتری را برای یافتن مشتریان احتمالی هدر می‌دهد به جای اینکه زمان بیشتری را صرف لیدهایی کنند که احتمال بسیار زیاد منجر به مشتری بیشتری می‌شوند. برای ایجاد راهکار این مسئله باید به توسعه معیارهایی پرداخت که در نهایت منجر به شناسایی مناسب‌ترین محصولات یا خدمات شود و همچنین با اختصاص مقادیر به این معیارها نوعی روش امتیازدهی ایجاد کرد.

به عنوان مثال، من قبلاً در یک شرکت کار می‌کردم که مواد پیوند استخوان را به متخصصان دندانپزشکی عرضه می‌کرد که کاشت دندان انجام می‌دادند. تیم مارکتینگ به احتمال زیاد می‌دانست که یک جراح فک و صورت مشتری بهتری می‌شود تا یک دندانپزشک عمومی. زیرا آنها به طور کلی با ایمپلنت‌های دندانی بیشتری ارتباط دارند.

 

 ویدو های دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ 

لید را با روند فروش هماهنگ کنید

اولین قدم برای هدایت مشتری جدا کردن افرادی که در مراحل اولیه سفر خود هستند از کسانی که تازه تصمیم به خرید گرفته اند مهم است. بهترین فروشندگان ممکن است بتوانند در هر مرحله با افراد احتمالی صحبت کنند و مشاوره خوبی ارائه دهند و همین مشاوره موجب می‌شود که آن مشتری را در یک فرصت واقعی به یک مشتری تبدیل کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما از این روش استفاده می‌کند و با مشاوره دادن به مشتریان و ارایه توضیحاتی از محصولات و خدمات خود و اینکه می‌تواند به بیزنس آن‌ها کمک کند. در فروش بیشتر خدمات خود حرکت می‌کنند. تبدیل به مشتری واقعی به کل تیم یک مجموعه کمک می‌کند تا چشم انداز آنها را در سفر یک خریدار پیدا کنند و امکان یک ارتباط موثرتری را برایشان فراهم می‌کند.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

هم ترازی فروش و دیجیتال مارکتینگ

سه مورد گفته شده می‌تواند به تیم فروش کمک کند و منجر به فروش بیشتر محصولات شما شود. باید همزمان با اینکه اهداف بیشتری ایجاد می‌کنید به همان اندازه نیز فروشتان را افزایش دهید و برای این منظور باید به طور پیوسته هر دو تیم مارکتینگ و فروش باهم رشد کنند تا با فراهم کردن بسترهای موردنیاز آماده فروش بیشتر شوند.

منبع :خبر گذاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال‌های گذشته صاحب کسب‌وکار می‌توانست با صرف یک یا دو ساعت در روز، کل کارهای سایت و دیجیتال مارکتینگ را به خوبی انجام دهد؛ ولی اکنون شرایط تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سال‌های گذشته صاحب کسب‌وکار در کنار تمام فعالیت‌های خود می‌توانست با صرف یک یا دو ساعت در روز، کل کارهای سایت و دیجیتال مارکتینگ را هم به خوبی انجام دهد؛ ولی اکنون شرایط تغییر کرده و دیجیتال مارکتینگ سخت‌تر شده است.

تغییرات و چالش‌های جدید دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجتال مارکتینگ شامل کارهای زیادی مثل قرار دادن محتوا در رسانه‌های اجتماعی، ساخت کمپین‌های ایمیلی، نوشتن متون تبلیغاتی، سئو و ... است. همچنین رقابت سخت‌تر شده است. در هر حوزه صدها یا هزاران رقیب جدی وجود دارد.

موضوع دیگر آن است که اغلب برندهای قوی در هر حوزه‌ای که فکر کنید به سمتبازاریابی محتوارفته‌اند؛ یعنی تیمی درست کرده‌اند و از افرادی استفاده می‌کنند که مرتب محتواهای خوب و باکیفیت تولید می‌کنند. شاید شما نتوانید به تنهایی در کنار اداره کسب‌وکار خود، کل کارهای وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی را انجام دهید؛ به همین دلیل است که بسیاری از مدیران کسب‌وکار از دیجیتال مارکتینگ ناامید شده‌اند.

برای حل این مشکل در ادامه مقاله، مدل جدیدی از دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب‌وکارها و تمام کسانی که به دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستند ارائه می‌کنیم که دیدی بسیار عمیق و کاربردی نسبت به فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارتان پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ، هر نوع بازاریابی است که با کمک رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود. ایمیل، پیامک، تلویزیون‌های شهری، سایت، رسانه‌های اجتماعی و … نمونه‌هایی از ابزارهای دیجیتال هستند. البته وقتی درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌شود معمولا منظور بازاریابی اینترنتی است؛ یعنی استفاده از وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی مانند ایمیل برای معرفی و فروش محصولات و خدمات.

بخش‌های کلیدی دیجیتال مارکتینگ

برای دین ویدو های رایگان دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال کلیک کنید

بازاریابی محتوا
بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ، تولید و ارائه محتواهایی است که باعث جلب اعتماد مخاطب و خرید از ما می‌شود. منظور از محتوا، ویدیوهای کوتاه آموزشی، مقالات، صوت‌ها، عکس‌نوشته‌ها و موارد دیگری هستند که مخاطب با مشاهده آن‌ها قانع می‌شود قابل‌اعتماد و حرفه‌ای هستیم و به این نتیجه می‌رسد که خرید از ما به‌ نفعش است.

تبلیغات آنلاین
برای آنکه افراد زیادی با شما آشنا شوند و در نهایت از شما خرید کنند لازم است بر افزایش ترافیک سایت کار کنید. با تبلیغات آنلاین در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی، افراد جدیدی را به سمت سایت و رسانه‌های خود هدایت می‌کنید. تبلیغات اینترنتی ارزان نیست و اگر در انجام تبلیغات آنلاین حرفه‌ای نشوید، پول زیادی را از دست خواهید داد.

سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو)
منظور از سئو آن است که در محتوا و ساختار سایت تغییراتی ایجاد کنیم تا وقتی مخاطب در گوگل کلیدواژه موردنظر ما را جستجو می‌کند، در اولین نتایج جستجو دیده شویم و بازدیدکنندگان سایت ما بیشتر شوند. البته به جز ایجاد تغییرات در سایت، کاری می‌کنیم سایت‌های دیگر به ما لینک بدهند تا رتبه بهتری کسب کنیم.

بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی بازاریابی
شامل جذب افراد به رسانه‌های شما، ایجاد تعهد در آن‌ها برای پی‌گیری مطالب و در نهایت ارائه پیشنهادهای فروش به آن‌ها است. البته اغلب بهتر است فرد را از رسانه اجتماعی به سایت بفرستیم و فروش در سایت اتفاق بیفتد.

بازاریابی با ایمیل
وقتی مخاطب عضو سایت شد یا ایمیلش را در اختیار ما قرار داد، ایمیل‌های هوشمندی می‌فرستیم تا ابتدا اعتماد مخاطب به ما جلب شود و در مرحله بعد از ما خرید کند. مهارت‌هایی مثل نوشتن ایمیل‌های اثرگذار، ساخت سیستم ارسال ایمیل‌های خودکار و بررسی نتایج آن بخش‌های مهم ایمیل مارکتینگ هستند.

دوره انلاین دیجیتال مارکتینگ

تبلیغ ‌نویسی
منظور از تبلیغ‌نویسی نوشتن متن‌های اثرگذار برای سایت، صفحات محصول و رسانه‌های اجتماعی است تا بازدیدکننده با خواندن آن قانع شود که از ما خرید کند. تبلیغ نویسی آنلاین ترکیبی از مهارت‌های دیجیتال و قانع سازی است که باعث افزایش فروش می‌شود. تبلیغ ‌نویسی اصولی دارد که باید یاد بگیرید.

افزایش نرخ تبدیل سایت
منظور از «بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت» آن است که با ایجاد تغییراتی در سایت مثل انتخاب رنگ‌ها، جای هرکدام از المان‌های سایت مثل دکمه‌ها، جزئیات منو و موارد دیگر، باعث افزایش کلیک و فروش شویم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این موضوع، طراحی و ساده‌سازی فرایند خرید است تا افراد بیشتری به‌راحتی از ما خرید کنند.

تحلیل سایت و بازدیدکننده
یکی از مهم‌ترین کارهای دیجیتال مارکتر، تحلیل سایت و رفتار بازدیدکنندگان است. ابزارهایی مانندGoogle Analytics وجود دارد که به کمک آن می‌توان تمام جزئیات بازدیدهای سایت و رفتار بازدیدکننده را تحلیل کرد. بدون این تحلیل‌ها نمی‌توانید تصمیمات مناسبی بگیرید.

مدل جدید دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ پیشرفته یا مدرن شامل 4 فعالیت مستقل است:

جذب
اولین فعالیت «جذب» است. منظور از جذب این است که افرادی را از خارج سایت با صرف بودجه و روش‌های رایگان؛ مانند سئو، تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی‌‌‌ و فعالیت‌های آفلاین وارد سایت کنیم. با این کار افرادی علاقه‌مند می‌شوند که به وب‌سایت‌تان بیایند.

فعال‌سازی
دومین قسمت «فعال‌سازی» است. فردی که جذب سایت‌تان شد و وارد سایت شد باید کاری کنیم که حاضر شود حداقل اطلاعات تماس خود را در وب‌سایت ثبت کند. همین موضوع نشان می‌دهد که علاقه‌ای به وب‌سایت و کسب‌وکار شما دارد تا در قدم‌های بعدی کارهای بیشتری انجام شود.
پولسازی
قسمت سوم مدل دیجیتال‌ مارکتینگ «پولسازی» است. افرادی اطلاعات تماس‌شان را به شما داده‌اند. باید به این افراد پیشنهادهایی بدهیم که هر هفته فروش مشخصی ایجاد شود و سودی کسب کنیم. باید بتوانیم در ماه به ازای هر فردی که عضو سایت شده‌ است درآمد مشخصی داشته باشیم و این هدف بسیار ارزشمندی است که کسب‌وکار دیجیتال ما را سریع پیش خواهد برد.
حفظ
منظور از حفظ تمام کارها و فعالیت‌هایی است که در نتیجه آن، کسی که با ما آشنا شده و خریدی انجام داده است ما را رها نکند و به سمت رقیبان برود؛ یعنی کاری کنیم کسی که حداقل یک‌بار از ما خرید کرده همان ذهنیت خوب را نسبت به ما حفظ کند و تشویق شود که در موارد بعدی اگر نیازی به خرید داشت در ذهن آن فرد اولین و بهترین گزینه باشیم.

برای یادگیری بهترین دوره بازاریابی دیجیتال پیشنهاد میشود در این دوره ثبت نام کنید

منبع: خبر گذاری تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه با توجه به رقابتی تر شدن روزمره کسب و کار ها می‌توان گفت که یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کار برای ادامه حیات در بازار رقابت شدید را می‌توان گسترش و رشد و توسعه کسب و کار دانست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تبلیغات به روش‌های سنتی و برونگرا را می‌توان یک ترفند تاریخ گذشته دانست که می‌تواند منابع شما را به طور غیر قابل قبولی اتلاف نماید. مدل‌های جدید تبلیغات در کسب و کار با استفاده از بستر اینترنت که به آن دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می‌شود می‌تواند کمک شایان توجهی به رشد و توسعه کسب و کارها با هزینه‌های بسیار پایین‌تر نماید.

برای بررسی بیشتر امکاناتی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار کسب و کار شما قرار خواهد داد بهتر است در ابتدا تعریفی از دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور کنیم.

ویدو های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را می‌توان زیر شاخه‌ای از علم بازاریابی یا همان مارکتینگ دانست، که به تمامی فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از تجهیزات دیجیتال و یا اینترنت سعی در انجام فعالیت‌های بازاریابی دارد. برای انجام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ مدل‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

میتوانید برای ثبت نام دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

١- بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

٢-بازاریابی محتوایی

٣- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۴-پرداخت به ازای کلیک

۵- بازاریابی مشارکتی

۶- تبلیغات نیتیو

٧-تبلیغات کلیکی

٨- بازاریابی ایمیلی

٩- روابط عمومی آنلاین

١٠- بازاریابی درون گرا

 

دیجیتال مارکتینگ چگونه به شما کمک می‌کند؟

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما در گستره وسیع‌تری از حوزه‌های جغرافیایی موردنظر در دسترس مخاطبان هدف قرار خواهد گرفت. این دسترس‌پذیری با هزینه‌های بسیار پایین‌تر و همچنین امکان بررسی با استفاده از سنجه های مختلف را دارا می‌باشد. برای مثال در صورتی که بتوانید شرایط وب سایت، محتوا و مشخصات فنی را بهینه سازی نمائید، ‏ امکان جذب مخاطبان هدف بسیار زیادی از طریق سئو برای شما وجود خواهد داشت.

همچنین با استفاده از بازاریابی محتوا از طریق تولید محتوای کاربر پسند مطابق با نیاز مخاطبان می‌توانید سوالات آنان را در زمینه نیازهای مختلف بررسی کرده و پاسخگو باشید. این کار باعث می‌شود نوعی بازاریابی درونگرا برای کسب و کار شما انجام گردد. در برخی از موارد نیز تولید محتوا می‌تواند در راستای روابط عمومی آنلاین صورت پذیرد که باعث وفاداری مشتریان خواهد شد.

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی چیست؟

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما مرزهای جغرافیایی را از محدودیت‌های کسب و کار خود را حذف خواهید کرد. برای مثال دیجیتال مارکتینگ اصفهان می‌تواند در تمامی دنیا برای دیده شدن شرکت شما فعالیت نماید و عملاً محدود به مرزهای جغرافیایی شهر اصفهان نخواهد بود. همچنین امکان انجام سئو در اصفهان برای بهینه‌سازی رتبه شما در نتیجه موتورهای جستجو وجود دارد و نمی‌توان سئو اصفهان را منحصر به محدوده این شهر دانست.

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ را می‌توان دسترسی به داده‌هایی دانست که می‌تواند برای شما مشخص نماید کدام یک از کمپین‌های تبلیغاتی از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار بودند. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه سازی نموده و هزینه‌های تبلیغاتی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. در صورتیکه شما یک کسب و کار مرتبط با حوزه گردشگری داشته باشید می‌توانید در حوزه تولید محتوا اصفهان و یا انجام سئو اصفهان برای دستیابی به رتبه‌های برتر تلاش نموده و از طریق داده‌های به دست آمده، فعالیت‌های خود را بهبود بخشید.

با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همچنین می‌توانید به اعتماد بیشتر مخاطبان و نرخ بازگشت بالاتر در تبلیغات خود دست پیدا کنید. این فعالیت‌ها می‌تواند به شما کمک کند با انجام دیجیتال مارکتینگ اصفهان در تمامی مناطق مختلف، مخاطب هدف و مشتری خود را بیابید.

در راستای انجام تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ صحیح و کاربردی بهتر است از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران و متخصصان دیجیتال مارکتینگ اصفهان در شرکت راسا آماده ارائه خدمات سئو در اصفهان و دیگر شهرهای ایران هستند.

همچنین شرکت راسا با جمع آوری متخصصان حرفه‌ای سئو اصفهان و تولید محتوا اصفهان می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که با حداقل هزینه‌ها و در کمترین زمان ممکن به نتیجه‌های مطلوب در راستای رشد کسب و کار خود دست پیدا خواهید کرد. برای دریافت مشاوره می‌توانید به وبسایت شرکت راسا مراجعه نمائید و یا با شماره تلفن‌های این شرکت تماس بگیرید.

برای شرکت در دوره بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید 

منبع : خبرگذاری مهر

 



:: برچسب‌ها: بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه با توجه به رقابتی تر شدن روزمره کسب و کار ها می‌توان گفت که یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کار برای ادامه حیات در بازار رقابت شدید را می‌توان گسترش و رشد و توسعه کسب و کار دانست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تبلیغات به روش‌های سنتی و برونگرا را می‌توان یک ترفند تاریخ گذشته دانست که می‌تواند منابع شما را به طور غیر قابل قبولی اتلاف نماید. مدل‌های جدید تبلیغات در کسب و کار با استفاده از بستر اینترنت که به آن دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می‌شود می‌تواند کمک شایان توجهی به رشد و توسعه کسب و کارها با هزینه‌های بسیار پایین‌تر نماید.

برای بررسی بیشتر امکاناتی که دیجیتال مارکتینگ در اختیار کسب و کار شما قرار خواهد داد بهتر است در ابتدا تعریفی از دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور کنیم.

ویدو های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را می‌توان زیر شاخه‌ای از علم بازاریابی یا همان مارکتینگ دانست، که به تمامی فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از تجهیزات دیجیتال و یا اینترنت سعی در انجام فعالیت‌های بازاریابی دارد. برای انجام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ مدل‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

میتوانید برای ثبت نام دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید 

١- بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

٢-بازاریابی محتوایی

٣- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۴-پرداخت به ازای کلیک

۵- بازاریابی مشارکتی

۶- تبلیغات نیتیو

٧-تبلیغات کلیکی

٨- بازاریابی ایمیلی

٩- روابط عمومی آنلاین

١٠- بازاریابی درون گرا

 

دیجیتال مارکتینگ چگونه به شما کمک می‌کند؟

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما در گستره وسیع‌تری از حوزه‌های جغرافیایی موردنظر در دسترس مخاطبان هدف قرار خواهد گرفت. این دسترس‌پذیری با هزینه‌های بسیار پایین‌تر و همچنین امکان بررسی با استفاده از سنجه های مختلف را دارا می‌باشد. برای مثال در صورتی که بتوانید شرایط وب سایت، محتوا و مشخصات فنی را بهینه سازی نمائید، ‏ امکان جذب مخاطبان هدف بسیار زیادی از طریق سئو برای شما وجود خواهد داشت.

همچنین با استفاده از بازاریابی محتوا از طریق تولید محتوای کاربر پسند مطابق با نیاز مخاطبان می‌توانید سوالات آنان را در زمینه نیازهای مختلف بررسی کرده و پاسخگو باشید. این کار باعث می‌شود نوعی بازاریابی درونگرا برای کسب و کار شما انجام گردد. در برخی از موارد نیز تولید محتوا می‌تواند در راستای روابط عمومی آنلاین صورت پذیرد که باعث وفاداری مشتریان خواهد شد.

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی چیست؟

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما مرزهای جغرافیایی را از محدودیت‌های کسب و کار خود را حذف خواهید کرد. برای مثال دیجیتال مارکتینگ اصفهان می‌تواند در تمامی دنیا برای دیده شدن شرکت شما فعالیت نماید و عملاً محدود به مرزهای جغرافیایی شهر اصفهان نخواهد بود. همچنین امکان انجام سئو در اصفهان برای بهینه‌سازی رتبه شما در نتیجه موتورهای جستجو وجود دارد و نمی‌توان سئو اصفهان را منحصر به محدوده این شهر دانست.

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ را می‌توان دسترسی به داده‌هایی دانست که می‌تواند برای شما مشخص نماید کدام یک از کمپین‌های تبلیغاتی از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار بودند. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه سازی نموده و هزینه‌های تبلیغاتی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. در صورتیکه شما یک کسب و کار مرتبط با حوزه گردشگری داشته باشید می‌توانید در حوزه تولید محتوا اصفهان و یا انجام سئو اصفهان برای دستیابی به رتبه‌های برتر تلاش نموده و از طریق داده‌های به دست آمده، فعالیت‌های خود را بهبود بخشید.

با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همچنین می‌توانید به اعتماد بیشتر مخاطبان و نرخ بازگشت بالاتر در تبلیغات خود دست پیدا کنید. این فعالیت‌ها می‌تواند به شما کمک کند با انجام دیجیتال مارکتینگ اصفهان در تمامی مناطق مختلف، مخاطب هدف و مشتری خود را بیابید.

در راستای انجام تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ صحیح و کاربردی بهتر است از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران و متخصصان دیجیتال مارکتینگ اصفهان در شرکت راسا آماده ارائه خدمات سئو در اصفهان و دیگر شهرهای ایران هستند.

همچنین شرکت راسا با جمع آوری متخصصان حرفه‌ای سئو اصفهان و تولید محتوا اصفهان می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که با حداقل هزینه‌ها و در کمترین زمان ممکن به نتیجه‌های مطلوب در راستای رشد کسب و کار خود دست پیدا خواهید کرد. برای دریافت مشاوره می‌توانید به وبسایت شرکت راسا مراجعه نمائید و یا با شماره تلفن‌های این شرکت تماس بگیرید.

منبع : خبرگذاری مهر



:: برچسب‌ها: بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()