نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش برنا، این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش می‌رسد، اما خیلی‌ها دقیقا نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. بازاریابی دیجیتال گستره‌ی وسیعی دارد و برخلاف تصور عموم، به معنای دوره ادمین اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیست. بیایید با هم ببینیم دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟ زین معما، هیچ دانا در جهان آگاه نیست؟

دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمام تکنیک‌هایی گفته می‌شود که موجب تحقق اهداف بازاریابی کسب‌وکار شما در فضای آنلاین خواهد شد. دیجیتال مارکتینگ واقعی از بستر دیجیتال برای رشد و حمایت از محصولات، خدمات و برند شما استفاده می‌کند. سئو سایت، تبلیغات گوگلی (گوگل ادز)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، sms مارکتینگ و ... همگی اجزای این خانواده دیجیتال هستند. دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی را دنبال می‌کند:

شناختن برند و هویت شما به مخاطب هنگام بازدید از صفحه اجتماعی یا سایت
دسته بندی مخاطبان به کاربران فعال و غیرفعال
استفاده از داده‌ها و آمار برای افزایش تعداد کاربران باارزش
البته این داده‌های خام زمانی به کار می‌آید که در کنار دانش مارکتینگی به کار گرفته شود. بنابراین اگر به دنبال یادگیری بازاریابی دیجیتال هستید، مطمئن شوید که دوره دیجیتال مارکتینگ انتخابی‌تان همه‌ی این مباحث را پوشش دهد.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

نقش فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بر بازاریابی B2B
۸ روش عالی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر
دیجیتال مارکتینگ چی نیست؟

دیجیتال مارکتینگ تنها حضور در فضای مجازی را شامل نمی‌شود. خیلی‌ها تصور می‌کنند دیجیتال مارکتینگ یعنی اینستاگرام و فروش در آن. در صورتی که بازاریابی دیجیتال دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فقط بخشی از آن محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان تنها با داشتن یک صفحه مجازی کسب‌وکار خود را آن‌طور که باید رشد داد و این امر نیازمند دانش فنی و کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است.

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

چطور دیجیتال مارکتر شویم؟

شما می‌توانید با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ و کارآموزی در شرکت‌های معتبر، به دیجیتال مارکتر تبدیل شوید. افراد زیادی مایل به یادگیری و کار در این حوزه هستند، اما تنها افراد کمی در رزومه کاری خود موفق می‌شوند. 7 راه زیر می‌تواند از شما یک دیجیتال مارکتر عالی بسازد:

رویداد‌های اینترنتی را دنبال کنید
از برندهای دیجیتال مارکتینگ و کارآفرینان یاد بگیرید
با افراد خوش‌فکر در این حوزه گفتگو کنید
دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ بگذرانید
عضوی از یک تیم حرفه‌ای شوید
به‌روز بمانید و همواره اطلاعات خود را مرور کنید
در کنار آموزش تمرین را فراموش نکنید

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
دوره دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

آموزش دیدن، اولین قدم از تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر توانمند است. بهترین فردی که می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، کسی است که تجربه فراوانی در دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. اینگونه افراد علاوه بر دانش لازم برای کار در حوزه بازاریابی آنلاین، می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند. به طور کلی یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب باید شامل بخش‌های زیر باشد:

اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو
تحقیق کلمات کلیدی
بازاریابی محتوا
ایمیل مارکتینگ
‌ گوگل آنالیتیکس
بازاریابی شبکه اجتماعی
یادتان نرود که گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ شما را به یک دیجیتال مارکتر تبدیل نمی‌کند. تمرین در کنار آموزش به روز، بهترین راه حل برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر است.

آموزش بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

حالا می‌خواهیم به سوال ابتدای مطلب پاسخ دهیم. دیجیتال مارکتینگ، فقط اینستاگرام نیست؟ نه. در واقع، نه تنها اینستاگرام بلکه هیچ شبکه اجتماعی یا سایتی نمی‌تواند به تنهایی به عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته شود. همه این شبکه‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی، تنها ابزارهایی برای رسیدن به بخشی از اهداف بازاریابی دیجیتال است. اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با افراد بیشتری در دنیای اینترنت تعامل داشته باشید. گرفتن داده‌های اولیه و آمار از این شبکه‌ها می‌تواند شناخت کاربران و نحوه تعامل با آنان را برای شما راحت‌تر کند.

در این نقطه، نه تنها مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بلکه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هم می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به کسب‌وکار شما باشد. شما از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خریداران بالقوه را پیدا کنید، ترافیک سایت و شبکه خود را بالا ببرید و دیده شدن برند و محصولات‌تان را بهبود ببخشید، اما از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) این امکان برای شما وجود دارد که گفتگو با کاربران را سرعت ببخشید، بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید و فروش بیشتری به دست آورید.

دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گاهی تیم دیجیتال مارکتینگ در سازمان نداریم، یا این‌که تیم داریم اما عملکرد خوبی ندارد. در این صورت می‌توانید با مشاوره دیجیتال مارکتینگ در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و ره 100 ساله را یک شبه طی کنید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند ابزارهای شبکه اجتماعی و استراتژی‌های مارکتینگ را با یکدیگر ترکیب کند. از طریق مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فرصت‌های جدید برای تعامل با خریداران فعلی و جذب خریداران تازه را پیدا کنید. مشاور به شما کمک می‌کند تا بازار کسب و کارتان را روی پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، تحلیل کنید و جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ از طریق سئو، مدیریت اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و کمپین تبلیغاتی ارزیابی نمایید.

 منبع:خبرگزاری برنا

 


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال های اخیر بسیاری از مشاغل به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت بازاریابی دیجیتال با کاهش مشتری مواجه شده اند. بسیاری با اشتیاق شروع به کار می کنند و محصولات و خدمات خوبی را ارائه می دهند اما این مهم بدون داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی خیلی موثر نیست.

دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در سال های اخیر بسیاری از مشاغل به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت بازاریابی دیجیتال با کاهش مشتری مواجه شده اند. بسیاری با اشتیاق شروع به کار می کنند و محصولات و خدمات خوبی را ارائه می دهند اما این مهم بدون داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی خیلی موثر نیست.

با این حال علی رغم اینکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز در تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال تلاش می کنند. تعجب آور نیست زیرا طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره وجود دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اولین دلیل این است که مردم امروزه به سادگی بیشتر وسایل خود را بصورت آنلاین خریداری می کنند. تقریباً هر گوشه دنیا با اتصال به اینترنت پوشانده شده است و مردم از آن برای همه چیز استفاده می کنند. تعداد کاربران تلفن های هوشمند و تبلت به طور مداوم در حال افزایش است و آمارها می گویند که اکثریت مردم از این دستگاه های تلفن همراه برای جستجو و خرید چیزهای آنلاین استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر تجارت خود را در دنیای آنلاین حاضر نکنید مانند این است که تجارت شما وجود ندارد. همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال برای پیشبرد فروش و تبلیغ برند بسیار مهم هستند.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

دلیل دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال این است که اگر از آن استفاده نمی کنید، اجازه می دهید رقبا بر شما غلبه کنند. همچنین اگر رقبای شما آنلاین نیستند پس شما یک فرصت طلایی دارید تا قسمت بزرگی از سهم بازار را بدست آورید. این مطمئناً سود شما را افزایش می دهد، بنابراین باید سریعا اقدام کنید. برای ایجاد یک کمپین خوب و استفاده از آن باید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کمک بگیرید و برای این کار می توانید به این لینک مراجعه نمایید. بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

دلیل سوم در مورد اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال این است که این یک راه حل مقرون به صرفه است. با سرمایه گذاری در استراتژی های آنلاین خوب می توانید موفقیت بزرگی کسب کنید. یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاملاً آماده و موثر، بازگشت قابل توجهی از سرمایه شما خواهد داشت. هزینه های کمپین های سنتی بازاریابی ممکن است برای شما بسیار بیشتر باشد و همچنین بسیار کمتر از کمپین های آنلاین موثر باشند. بنابراین به دنبال یک کمپین بازاریابی آنلاین جامع باشید و متوجه پیشرفت سریع در کسب و کار خود خواهید شد.

سرانجام، تمام کمپین های بازاریابی دیجیتال در نهایت اطلاعات بسیار مفیدی را جمع آوری می کنند و می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و چیزهای زیادی در مورد آنچه نیاز به پیشرفت دارد یاد بگیرید. همچنین می توانید از این داده ها برای ایجاد استراتژی های بهتر برای فعالیت های آینده بازاریابی استفاده کنید. شما از همه حقایق، آمارها و داده های مفیدی که با کمپین های بازاریابی دیجیتال به دست می آورید به طرز مطبوعی تعجب خواهید کرد.

به راحتی می توانید بررسی کنید که چه کسی تبلیغات شما را دیده است در چه مکان هایی قابل دسترسی بوده، چه تعداد واکنش نشان داده است، چه تعداد از آنها چیزهای شما را خریداری کرده اند و غیره. وقتی همه این موارد و موارد مفیدتر را بدانید، می توانید به راحتی کمپین های آینده را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ سفارشی کنید.

مزایای آموزش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
بازاریابی دیجیتال در همه جا وجود دارد، از ویدئوهای YouTube و TikTok تا Google Ads و واقعیت افزوده (AR) می توانید تقریباً از هر نوع فناوری دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنید. به همین ترتیب دیدن اینکه بسیاری از بازاریاب ها دیجیتال مارکتینگ را در پیش می گیرند جای تعجب نیست.

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال در سال 2021 می رسد، تفاوتی نخواهد داشت. انتظار داشته باشید شرکت های بیشتری در زمینه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شاید تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی باشد تا کسب و کار شما بتواند به تدریج حضور آنلاین خود را گسترش دهد.

دسترسی به جامعه هدف بزرگ
آیا می دانید در سال 2021 حدود 4.66 میلیارد کاربر اینترنت فعال در سراسر جهان وجود دارد؟ این اعداد نشان می دهد که چشم انداز دیجیتال در سال های اخیر چقدر بزرگ شده است و با گذشت زمان فقط به رشد خود ادامه می دهد. در آن صورت تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی خواهد بود.

بسیاری از مردم در سراسر جهان وقت خود را در اینترنت می گذرانند و فقط با استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت و رسانه های اجتماعی و طراحی اپلیکیشن می توانید با صدها و هزاران کاربر اینترنت ارتباط برقرار کنید.

رسیدن به مخاطبین هدف
در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات، خدمات دیجیتال مارکتینگ در کمک به کسب و کارها برای رسیدن به مخاطبان خود بسیار موثرتر است. همچنین می توانید از طیف وسیعی از ابزارها (مانند Google Trends و Google Analytics) برای تحقیقات بازار هدف استفاده کنید که به شما در شناسایی مخاطبان خاص کمک می کند.

همچنین بازاریابی دیجیتال دارای کانال های مختلفی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. علاوه بر شبکه های اجتماعی می توانید از طریق ایمیل، وب سایت و موتورهای جستجو به مشتریان دسترسی پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید قبل از اینکه بخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق گسترده ای انجام دهید. با انجام این کار می توانید نوع مناسب کانال بازاریابی را انتخاب کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ

رقابت موثر با دیگران

با انطباق مشاغل با تغییرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خدمات بازاریابی دیجیتال در حال استفاده گسترده تری هستند. برای رقابت در برابر رقبای خود باید سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید تا ضرر سهم بازار آنلاین را از دست ندهید.

در نهایت ممکن است رقبای شما ترافیکی را بدست آورند که باید از آن شما باشد. از عقب افتادن اجتناب کنید و از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند SEO و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت و جذب خود، تجارت خود را شروع کنید. سعی کنید با استفاده از سیستم عامل های بازاریابی مقرون به صرفه، عمدتا از شبکه های اجتماعی در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید و مخاطبان خود را به دست بیاورید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

نتیجه گیری

اینها مهمترین دلایلی بودند که به اهمیت بازاریابی دیجیتال در سال 2021 اشاره داشتند. به بیان ساده اگر امروز می خواهید موفقیت داشته باشید، تجارت شما بدون استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین زنده نمی ماند. امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شود و جستجو برای راه های موثر برای نمایان شدن تجارت خود در اینترنت را آغاز کنید. استراتژی های مختلف را امتحان کنید، صبور باشید و در نهایت موفقیت حاصل خواهد شد.

منبع:خبرگزاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

ایمیل مارکتینگ از موثرترین روش های بازاریابی است، که در این مطلب به آن می پردازیم.

بهترین ابزارهای رایگان ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) در سال۲۰۲۰

دوره های آمورشی دیجیتال مارکتینگ
به گزارش جی پلاس، در ایمیل مارکتینگ هدف ما این است که با ارسال منظم و هدفمند ایمیل ها به مخاطبان و مشتریان آنها را ترغیب به ورود به سایت برای خواندن مقالات یا خرید محصولات و یا…کنیم.

اما گاها در مدیریت ایمیل ها و پیاده سازی درست این روش با مشکل روبرو میشویم.

برای مدیریت بهترما قصد داریم تا مفید ترین و کاربردی ترین ابزار را معرفی کنیم. البته ابزاری که آنها را معرفی میکنیم از ابزار های رایگان هستند.

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که همه ابزارهای رایگان بازاریابی ایمیل ویژگی های یکسانی را ارائه نمی دهند.

HubSpot’s Free Email Marketing Tool

HubSpot یک ابزار بازاریابی ایمیلی رایگان است که امکانات مناسبی برای کسب وکارهای رو به رشد ارائه می دهد.

شما می توانید به راحتی ایمیل های زیبایی بسازید که مخاطبان را مجذوب خود کند.

ابزار HubSpot به شما کمک می کند تا با کمی تلاش به نتایج باورنکردنی در بازاریابی برسید.

به کمک این ابزار می توانید از HubSpot CRM به صورت رایگان استفاده کنید تا بتوانید نقاط لمسی متناسب برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال 

ایمیل HubSpot بطور خودکار به HubSpot CRM متصل می شود .

بنابراین می توانید ایمیل های مربوط را بر اساس هر گونه اطلاعاتی – مانند ارسال فرم و فعالیت وب سایت – تنظیم کنید.

با استفاده از CRM، می توانید محتوای شخصی سازی شده را در ایمیل های خود، مانند نام و نام شرکت ، درج کنید تا مخاطبین احساس کنند که به صورت شخصی خطاب شده اند .

بهینه سازی ایمیل ها کارآسانی نیست.

با استفاده از تجزیه و تحلیل و گزارش ایمیل به کمک این سایت، یاد خواهید گرفت که چگونه ایمیل های مرتبط و بهینه تری را به مخاطبان خود ارسال کنید.

Send Pulse چگونه کار می کند؟

Send Pulse دارای بیش از ۱۳۰ قالب مختلف و جذاب است.

شما می توانید با استفاده ازاین قالب ها ایمیل های زیبا درست کنید.همچنین کارکردن با این قالب ها بسیار راحت است. نکته جالب در مورد Send Pulse این است که خدمات متنوعی رابه شما ارائه میدهد.

 بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

. به عنوان مثال، در صورت نیاز به ارسال پیامک ، می توانید یک بسته پیامکی را به بسته خدمات بازاریابی ایمیل خود اضافه کنید.

SendPulse در هر ماه ۱۵،۰۰۰ ایمیل به صورت رایگان و حداکثر تا ۲۵۰۰ مشترک ارائه می دهد.

MailChimp چگونه کار می کند؟

از دیگر ابزار بازاریابی ایمیلی میتوان به MailChimp اشاره کرد. MailChimp مخصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار کاربردی و ​​مفید است. زیرا این برنامه رایگان حداکثر ۱۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه برای حداکثر ۲۰۰۰ مشترک ارسال می کند.آموزش بازاریابی دیجیتال

به علاوه، شما به ویژگی هایی مانند تقسیم بندی لیست ، آزمایش یا تست A / B ، پروفایل های تماس و… دسترسی پیدا می کنید.

با این وجود، توجه داشته باشید که با استفاده از طرح رایگان، مارک MailChimp را در پاورقی های ایمیل خود خواهید داشت .

اگر از نرم افزار حوزه تجارت الکترونیک استفاده می کنید، یه خبرخوش هم برای شما داریم. اینکه MailChimp با ارائه دهندگان تجارت الکترونیکی از جمله WooCommerce و Magento ادغام می شود.

اگر کسب و کار شما از WordPress به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود استفاده می کند، می توانید Mailchimp را با وردپرس ادغام کنید.

MailChimp گزارش و تحلیل و تجزیه برای ایمیل های ارسال شده را ارائه می دهد. البته در گزارش ها جزئیات ممکن است آنقدر مستحکم نباشد که می خواهید برای پیشرفت های بهینه مفید باشند.

و اما روش آخر Zoho Campaigns چگونه کار می کند؟

کمپین های Zoho گزینه خوبی برای مشاغل کوچک و استارتاپی است.

با برنامه رایگان کمپین های Zoho ، به ویژگی هایی از قبیل آزمایش A / B ، گزارش ها و قالب ها دسترسی پیدا می کنید.

 در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

اگر قبلاً از Zoho CRM استفاده کرده باشید، منطقی است که کمپین های Zoho را بررسی کنید تا ببینید چگونه ایمیل و CRM با هم کار می کنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت اس

منبع:جهان نیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی در دنیای دیجیتال است. این دنیای دیجیتالی می تواند شامل تمامی فضاهای مجازی باشد که امروزه بسیار شناخته شده اند. برای مثال می توان به اینستاگرام، کانال های واتساپ، تلگرام و فیس بوک اشاره کرد. امروزه بسیاری از ما ساعات زیادی را در این فضاهای مجازی به سر می بریم. ما خواسته و ناخواسته با انواع مطالب و تبلیغات مواجه می شویم که گاهی آن چه می بینیم تنها یک عکس از کالا یا خدمات است؛ اما چه چیزی باعث می شود که در بین تمامی این تبلیغات گاهی بر روی تصویر یا مطلبی خاصی تنها چند ثانیه بیشتر مانده و یا در مراحل بعدی آن را سیو کرده یا به سراغ خرید یا استفاده از آن کالا یا خدمات می رویم؟ این هنر دیجیتال مارکتینگ است که موجب درخشیدن یک پست در فضای مجازی می شود. دیجیتال مارکترهای ماهر همواره در تلاش اند تا با استفاده از دانش خود، کالا و خدمات مشتری را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند. این کار، نیاز به تجربه و مهارت ویژه ای دارد که در این متن قدری بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ
به بازاریابی با ابزارهای دیجیتالی در حالت کلی دیجیتال مارکتینگ گویند. قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن ها بپردازیم، بهتر است اندکی با تاریخچه این موضوع آشنا شوید. مفهوم بازاریابی دیجیتالی برای اولین بار در سال 1986 میلادی مطرح شد؛ اما در آن زمان خبری از رسانه های جمعی مانند اینستاگرام یا یوتیوب نبود. اولین جرقه تبلیغات در رادیو زده شد. به این ترتیب که در یکی از برنامه های رادیو از اجرای برنامه اپرا در شهر صحبت شد و همان روز این اجرا به فروش بی سابقه بلیط مواجه گشت. این گونه بود که کم کم اهمیت بود که کم کم اهمیت تبلیغات بر همگان روشن شده و سایر تولید کنندگان نیز به فکر تبلیغ افتادند.

 

در دنیای امروز ما روزانه از طریق رادیو، تلویزیون، مجلات، روزنامه ها و از همه مهمتر رسانه های اجتماعی با انواع اقسام تبلیغات بمباران می شویم. حال سوال اینجاست که چرا بعضی از این تبلیغات موثر و بعضی دیگر چندان موفق عمل نمی کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه نمایید.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

انواع دیجیتال مارکتینگ
آنچه شما از طریق رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون می شنوید اغلب برنامه های از پیش ضبط شده اند؛ لذا به این نوع تبلیغات، تبلیغات آفلاین گفته می شود؛ اما آنچه به کمک اینترنت در مقابل چشمان شما ظاهر می شود تبلیغات آنلاین است. اینترنت نقش بسیاری در ایجاد تنوع تبلیغات دارد. درست است که سرعت انتشار مطلب بالاست اما میزان رقبا برای دیده شدن نیز به همان اندازه بالا بوده و نیاز به مهارت های ویژه ای دارد. دیجیتال مارکترها به خوبی می‌توانند با کمک ابزاری چون تست A/B از میزان توجه مخاطب به سایت یا صفحه مطلع شده و استراتژی های خود را بر حسب نتیجه این آزمون بچینند. به همین دلیل است که امروزه اکثر صفحات پر فروش یا سایت ها مهم به دنبال استخدام دیجیتال مارکرهای ماهراند. اگر شما نیز برای صفحه اینستاگرام یا سایت خود به دنبال بهترین ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به سایت شرکت ایران سایت بزنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید

دیجیتال مارکترها از چه ابزاری استفاده می کنند؟
درست است که تا به اینجا بیشتر به اهمیت شبکه های اجتماعی پرداخته ایم اما دنیای دیجیتال مارکتینگ تنها شامل این شبکه ها نمی شود. در ادامه این مطلب با دیگر اجزای این مهارت بیشتر آشنا خواهید شد.

آموزش بازاریابی دیجیتال

تولید محتوا
تیم تولید محتوا برای دیجیتال مارکتینگ اصلی ترین و مهمترین جز دیجیتال مارکتینگ است؛ چرا که این تیم باید بتوانند بهترین متون را با توجه به نیاز مشتری تولید کنند. نوشتن مقالات مفید و مرتبط با توجه به کلمات کلیدی (کلماتی که در گوگل بیشتر سرچ شده اند) وظیفه این تیم است.

سئو سایت
سئو یعنی بهینه سازی سایت مطابق الگوریتم های گوگل. در دپارتمان سئو وظیفه افراد بر این است که سایت مشتری را با کمک محتوا و عکس های مناسب سئو کنند. البته این تنها بخشی از وظایف سئوکارهاست.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ نیز بخشی از کار دیجیتال مارکتینگ است. در این بخش، با ارسال ایمیل مشتریان را در جریان تخفیفات، فروش ویژه، محصولات جدید و سایر اخبار فروشگاه یا شرکت خدماتی خود قرار می دهید. در این نوع تبلیغات، افرادی را که با عضویت در سایت شما داوطلبانه برای دریافت ایمیل های تبلیغاتی اقدام کرده اند را جدی بگیرید؛ چرا که آن ها در واقع مشتریان پروپاقرص شما محسوب می شوند.

منبع:ساعت 24



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

برندها و مدیرهای مارکتینگ اهمیت کمپین‌های بازاریابی ایمیلی جامع و موثر را کاملا درک می‌کنند.
با توجه به اینکه تا انتهای سال 2021 چیزی حدود 319 میلیارد ایمیل توسط کسب و کارهای مختلف ارسال شده است، همه ما باید بیاموزیم که چطور می‌توان با استفاده از کمپین‌های ایمیلی اصولی از رقبا پیشی گرفت. سال 2021 است و صرف نظر از نقشی که بازاریابی از طریق ایمیل در استراتژی بازاریابی شما بازی می‌کند، هزینه‌های آن احتمالاً افزایش می‌یابد. منطقی‌تر این است که برندها بودجه لازم را متناسب با این افزایش هزینه‌های پیش بینی شده تنظیم کنند.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بازاریابی ایمیلی چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

هنگام ایجاد یک استراتژی موثر بازاریابی از طریق ایمیل، باید تمام جزئیات را مانند قطعات یک پازل کنار هم بچینید. در ابتدا کسب و کار شما باید تصمیم بگیرد که از چه نوع استراتژی بازاریابی ایمیلی قرار است بهره ببرد؟ آیا سعی در فروش مستقیم از طریق ارسال ایمیل را دارید یا تنها قرار است تعداد افراد ثبت نام شده در خبرنامه ایمیلی را افزایش دهید؟ وقتی اعضای تیم مارکتینگ اهداف یک کمپین را مشخص کردند، باید درباره محتوا و پیام آن تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: ««آموزش کامل ایمیل مارکتینگ»»

آیا قرار است از تصاویر در ایمیل‌ها استفاده شود؟ آیا نیاز به ساخت ویدئوی اختصاصی هست؟ آیا نیاز به طراحی بنرهای خاص وجود دارد؟ CTA ایمیل چیست؟ همانطور که می‌بینید سوالات زیادی در مورد ایمیل مطرح خواهد شد و افرادی از اعضای تیم درگیر اجرا و برنامه ریزی برای کمپین خواهند شد. اعضای تیم مارکتینگ، طراحان، گروه تولید محتوا، فیلم بردار و افراد دیگر. این امر باعث می‌شود هزینه‌های اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ زیادتر از حد تصور شود.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

هزینه یک کمپین بازاریابی ایمیلی چقدر است؟

خوشبختانه، بازاریابی از طریق ایمیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. اما مانند همه کمپین‌ها، هزینه می‌تواند به انتخاب‌های زیادی که شما و تیمتان انجام می‌دهید بستگی داشته باشد. در ادامه تمام فاکتورهایی که باعث ایجاد هزینه می‌شوند را بررسی کرده‌ایم.

برون سپاری کارها یا انجام توسط اعضای تیم مارکتینگ

بسته به اندازه تیم و دامنه تجربه آن ممکن است یک برند تصمیم بگیرد که اجرای کمپین را برون سپاری کند. اگر برون سپاری انجام شود، بسته به نوع قراردادی که امضا می‌کنید و کارهایی که قرار است انجام شود، ممکن است مجبور شوید چند میلیون تومان هزینه کنید. در مقابل اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ توسط اعضای تیم بسیار مقرون به صرفه‌تر است. در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

ابزارهای اتوماسیون

هنگامی که از ابزارهای اتوماسیون ایمیل استفاده می کنید، جریان کار را ساده کرده و بهره وری را افزایش می‌دهید. با سیستم‌های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ می‌توانید فهرست لیدهای خود را به گروه‌های مختلفی تقسیم کنید و برای هر گروه یک ایمیل خاص، متناسب با علاقه یا رفتار آن‌ها طراحی کنید. استفاده از این ابزارها ممکن است به صورت ماهانه هزینه‌هایی را برای شما داشته باشند که باید آن را در بودجه مارکتینگ لحاظ کنید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها بعد از کمپین

جمع آوری و آنالیز داده‌های بازاریابی همیشه کار دشواری بوده. آنالیز صحیح داده‌های کمپین با استفاده از ابزارهای مناسب، آگاهی ارزشمندی برای کسب و کار شما فراهم میکند. شما با استفاده از آنالیز داده‌ها متوجه می‌شوید بودجه شما باید کجا خرج شود تا نتیجه بهتری بگیرید، واکنش مشتریان شما چگونه است و اینکه کجا و چطور محصولات شما به فروش می‌رسد. بسیاری از ارائه دهنده‌های خدمات ایمیل تمام این امکانات را به شما می‌دهند و نیازی نیست هزینه جداگانه برای آن پرداخت کنید. پس توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل بدون نقص، مهم است که این سوال را بپرسید: هزینه این کمپین بازاریابی چقدر است؟

هر کمپین بازاریابی به بودجه نیاز دارد، اما بهتر است آماده باشید و استراتژی تدوین کنید که بدون شکست به همه اهداف خود برسد.آموزش بازاریابی دیجیتال

سندر راهکار حرفه ای برای ایمیل مارکتینگ سازمان شما

کل دنیا در حال آنلاین شدن است! در دنیای امروز برقراری ارتباط، آموزش، سرگرمی و حتی خرید از کانال‌های دیجیتال انجام می‌شود. و دنیای آنلاین به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را در معرض تبلیغات و خدمات شرکت خود قرار دهید باید بتوانید به درستی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین و سود آورترین کانال‌های مارکتینگ به شمار می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد به ازای هر یک دلار هزینه کردن در بازاریابی ایمیلی، معادل 38 دلار درآمد نصیب شرکت شده است و این آمار فوق‌العاده با هیچ کانال دیگری قابل مقایسه نیست.

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی ایمیلی این است که این محتوایی که برای مخاطب ارسال می‌کنیم می‌تواند تا جای ممکن شخصی سازی شود، این کار تقریبا برای سایر کانال‌های مارکتینگ کار غیرممکن و یا به شدت سخت و پر هزینه خواهد بود. برای این کار باید از طریق فرم‌های مختلف نظرسنجی و یا جستجو و علاقه‌مندی‌های کاربر محتوای مرتبط را تهیه و به وی ارایه کنید. به این ترتیب با هزینه بسیار اندک شانس فروش و افزایش آگاهی از برند خود را به شدت بالا خواهید برد.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از 100 هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از 30 میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ««ساخت خبرنامه ایمیلی»» کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

««سرویس ایمیل مارکتینگ sender»» به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

منبع:تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

رپورتاژ آگهی (به انگلیسی Advertorial) از تلفیق دو واژه سرمقاله (Editorial) و آگهی تبلیغاتی (Advertisement) بوجود آمده است. همانطور که از اسم آن پیداست، رپورتاژ به معنای ارائه یگ گزارش است. شما در حوزه تبلیغات و بازاریابی محتوا برای رونق گرفتن تجارت یا خدمات خود می‌توانید از رپورتاژ استفاده کنید. مزیت‌های بهره گیری از رپورتاژ آگهی واضح است:

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
۱. لینک سازی: شما از طرف وبسایت‌های معتبر به سمت سایت خود بک لینک می‌سازید.
۲. اعتبار (authority): اعتماد کاربران به نام و برند شما افزایش یافته و به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.
۳. دیده شدن: ترافیک هدفمند ارجاعی یا ریفرال (referral) به سمت سایت شما روانه می‌شود.
* همانطور که گفتیم مفهوم رپورتاژ ساده است: شما یک مقاله می‌نویسید، مبلغی را می‌پردازید و آن را در یک سایت پربازدید قرار می‌دهید و در عوض یک لینک به سمت وبسایت خود دریافت می‌کنید. رپورتاژ به عنوان یک گزارش یک تبلیغ دائمی به شمار می آید، مخاطبان زیادی را جذب می کند و در بهبود سئو نیز تاثیرگذار است.

آیا استفاده از رپورتاژ آگهی برای سئو و لینک سازی خوب است؟ ارزش دارد؟
برای این سوال دو پاسخ وجود دارد:

بله، رپورتاژ در کوتاه مدت (درحال حاضر) خوب است.
خیر، رپورتاژ ممکن است در آینده به عنوان اسپم و ریسک برای اعتبار سایت شما شناخته شود، البته بیشتر برای وبسایت‌هایی که محتوا بی کیفیتی ساخته‌اند.

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

 

در سال ۲۰۱۴، آقای مت کاتز، رئیس اداره Webspam گوگل، به فرا رسیدن دهه تنزل کارآیی رپورتاژ اذعان داشت. طبق گفته او: "اگر شما در حال حاضر از رپورتاژ آگهی برای به دست آوردن لینک استفاده می‌کنید، به مرور زمان دست از این کار بکشید. چرا؟ چراکه در بلند مدت این روش کسب اعتبار و لینک به یک روش اسپمی تبدیل می‌شود و اگر شما تعداد زیادی آگهی رپورتاژ منتشر یا خریداری کرده باشید، واضح است که از نظر گوگل، عملکرد درستی نداشته‌اید".
البته بسیاری اعتقاد دارند که این ادعای او تنها درباره بسیاری از رپورتاژهایی بوده است که دارای محتوا بی کیفیت بوده‌اند.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

همه چیز درباره رپورتاژ آگهی
* گذشته از این ادعا، امروزه رپورتاژ به عنوان یکی از قدرت مندترین تاکتیک‌های مارکتینگ شناخته می‌شود. رپورتاژ به احتمال زیاد یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت لینک‌های قدرتمند است.

آیا رپورتاژ آگهی برای وبسایت انتشار دهنده آن خوب است؟
برای این سوال نیز یک پاسخ کوتاه بله وجود دارد. تا زمانی که وبلاگ نویسان به مرتب سازی و ویرایش مقالات در زمان‌های مختلف علاقه‌مند هستند، ارائه رپورتاژ آگهی نیز می‌تواند به عنوان یک منبع محتوای ارزشمند قابل استفاده باشد.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینک‌های خارجی داخل متن است. شما تنها باید زمانی یک لینک خارجی به سمت سایت دیگر بزنید که حس ارائه گزارش که یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ است، ایجاد شده باشد. باید بدانید که لینک‌ها تنها زمانی ارزشمند هستند و به محتوا ارزش اضافه می‌کنند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.
*‌ برای این کار به وبسایت پذیرنده رپورتاژ توصیه می‌کنیم، کیفیت محتوا آگهی را خوب بررسی کند و از طرف دیگر این اطمینان را حاصل کنید که به وب سایت‌های باکیفیت که به ارزش سایت شما اضافه می‌کنند، لینک بزنید.

نقش مهم بک لینک در رپورتاژ آگهی و بهبود سئو
اصلی‌ترین تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت شما از طریق لینک‌های قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو است و به احتمال زیاد خواهد بود. در این میان، مکان قرار گیری لینک بسیار مهم است. به صورت ایده آل، لینک باید در بدنه اصلی محتوا، مرتبط با متن پیرامون آن و مقالات مرتبط قرار بگیرد. رپورتاژ آگهی معمولا دارای یک پاراگراف به صورت بیوگرافی است که درباره سابقه و تخصص کمپانی شما بحث می‌کند. نویسنده معمولا لینک را در این پاراگراف قرار می‌دهد.
این کار خوب است، اما باید از سایت منتشر کننده بخواهید که یک متن را در بدنه اصلی محتوا قرار دهد، چراکه در آن صورت است که اعتبار بیشتری به لینک بخشیده می‌شود. چرا یک لینک داخل متن اصلی مهم است؟ این کار باعث ایجاد یک لینک طبیعی برای خواننده متن و وبسایت می‌شود. این کار نه تنها برای سئو مفید است، بلکه برای بالا بردن نرخ کلیک نیز کارآمد است.

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی
*‌ انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی می‌تواند به شرح زیر باشد:
• نام برند شما: برای مثال لینک کردن "setare.com" در کلمه "ستاره"
• کلمه کلیدی مورد نظر شما: لینک کردن کلمه خاصی که کلمه کلیدی شما به شمار می‌آید.
• مطابقت قسمتی: لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی که برای شما ارزشنمند است؛ برای مثال: در جمله "ستاره مجله اینترنتی فارسی زبانان" – کلمه "مجله اینترنی" کلمه کلیدی اصلی شماست، حال می‌توانید کلمه "سلامت" را نیز در جمله " مجله ستاره در بخش سلامت تخصص دارد" لینک کنید.
• نشانی وب: آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.
نکته مهم: شما تنها نباید با هدف بهبود سئو لینک سازی کنید، تلاش خود را بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. راحت‌ترین روش این است که لینک‌هایی بسازید که در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی به نظر می‌رسند. با این شکل می‌توانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد جلوگیری کنید. هر چه تنوع لینک‌ها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.

رپورتاژ آگهی با رعایت نکات زیر بسیار کارآمد است

لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند: لینک‌های موجود در محتوا باید تا سر حد امکان به متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول به نظر برسد.
متحوایی که به سمت آن لینک می‌زنید باید با کیفیت باشد: محتوایی که به سمت آن لینک می‌زنید باید بسیار با کیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آن را ارزشمند تلقی کند. لینک کردن به یک محتوا بی‌کیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. این کار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل می‌دهد، بلکه در واقع به شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه می‌زند.
لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید: لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه نمی‌کند. اما از آن جایی که لینک فالو شده است، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شما دارد.


کلام آخر؛ در حال حاضر، رپورتاژ خبری یک معامله پر سود است

با مطالعه نکات ارائه شده در این مقاله باید بگوییم که در حال حاضر، رپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای تبلیغات و همچنین بهبود وضعیت سئو است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که رپورتاژ باید در وبسایت‌های هم حوزه شما ارائه شود، چراکه ارائه این نوع مقاله حاوی لینک یک راه بسیار مفید برای بهتر دیده شدن، افزایش ترافیک و حتی رتبه بندی سایت است. اما در دنیای دیجیتال قانون از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد، شاید به زودی این نوع تبلیغات با محدودیت‌هایی رو به رو شود، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید رعایت اصول کیفیت محتوی و قوانین لینک سازی است.

منبع:ساعت 24

 


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

رپورتاژ آگهی (به انگلیسی Advertorial) از تلفیق دو واژه سرمقاله (Editorial) و آگهی تبلیغاتی (Advertisement) بوجود آمده است. همانطور که از اسم آن پیداست، رپورتاژ به معنای ارائه یگ گزارش است. شما در حوزه تبلیغات و بازاریابی محتوا برای رونق گرفتن تجارت یا خدمات خود می‌توانید از رپورتاژ استفاده کنید. مزیت‌های بهره گیری از رپورتاژ آگهی واضح است:

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

۱. لینک سازی: شما از طرف وبسایت‌های معتبر به سمت سایت خود بک لینک می‌سازید.
۲. اعتبار (authority): اعتماد کاربران به نام و برند شما افزایش یافته و به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.
۳. دیده شدن: ترافیک هدفمند ارجاعی یا ریفرال (referral) به سمت سایت شما روانه می‌شود.
* همانطور که گفتیم مفهوم رپورتاژ ساده است: شما یک مقاله می‌نویسید، مبلغی را می‌پردازید و آن را در یک سایت پربازدید قرار می‌دهید و در عوض یک لینک به سمت وبسایت خود دریافت می‌کنید. رپورتاژ به عنوان یک گزارش یک تبلیغ دائمی به شمار می آید، مخاطبان زیادی را جذب می کند و در بهبود سئو نیز تاثیرگذار است.

آیا استفاده از رپورتاژ آگهی برای سئو و لینک سازی خوب است؟ ارزش دارد؟
برای این سوال دو پاسخ وجود دارد:

بله، رپورتاژ در کوتاه مدت (درحال حاضر) خوب است.
خیر، رپورتاژ ممکن است در آینده به عنوان اسپم و ریسک برای اعتبار سایت شما شناخته شود، البته بیشتر برای وبسایت‌هایی که محتوا بی کیفیتی ساخته‌اند.

 

در سال ۲۰۱۴، آقای مت کاتز، رئیس اداره Webspam گوگل، به فرا رسیدن دهه تنزل کارآیی رپورتاژ اذعان داشت. طبق گفته او: "اگر شما در حال حاضر از رپورتاژ آگهی برای به دست آوردن لینک استفاده می‌کنید، به مرور زمان دست از این کار بکشید. چرا؟ چراکه در بلند مدت این روش کسب اعتبار و لینک به یک روش اسپمی تبدیل می‌شود و اگر شما تعداد زیادی آگهی رپورتاژ منتشر یا خریداری کرده باشید، واضح است که از نظر گوگل، عملکرد درستی نداشته‌اید".

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
البته بسیاری اعتقاد دارند که این ادعای او تنها درباره بسیاری از رپورتاژهایی بوده است که دارای محتوا بی کیفیت بوده‌اند.

همه چیز درباره رپورتاژ آگهی
* گذشته از این ادعا، امروزه رپورتاژ به عنوان یکی از قدرت مندترین تاکتیک‌های مارکتینگ شناخته می‌شود. رپورتاژ به احتمال زیاد یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت لینک‌های قدرتمند است.

آیا رپورتاژ آگهی برای وبسایت انتشار دهنده آن خوب است؟
برای این سوال نیز یک پاسخ کوتاه بله وجود دارد. تا زمانی که وبلاگ نویسان به مرتب سازی و ویرایش مقالات در زمان‌های مختلف علاقه‌مند هستند، ارائه رپورتاژ آگهی نیز می‌تواند به عنوان یک منبع محتوای ارزشمند قابل استفاده باشد.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینک‌های خارجی داخل متن است. شما تنها باید زمانی یک لینک خارجی به سمت سایت دیگر بزنید که حس ارائه گزارش که یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ است، ایجاد شده باشد. باید بدانید که لینک‌ها تنها زمانی ارزشمند هستند و به محتوا ارزش اضافه می‌کنند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.
*‌ برای این کار به وبسایت پذیرنده رپورتاژ توصیه می‌کنیم، کیفیت محتوا آگهی را خوب بررسی کند و از طرف دیگر این اطمینان را حاصل کنید که به وب سایت‌های باکیفیت که به ارزش سایت شما اضافه می‌کنند، لینک بزنید.

نقش مهم بک لینک در رپورتاژ آگهی و بهبود سئو
اصلی‌ترین تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت شما از طریق لینک‌های قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو است و به احتمال زیاد خواهد بود. در این میان، مکان قرار گیری لینک بسیار مهم است. به صورت ایده آل، لینک باید در بدنه اصلی محتوا، مرتبط با متن پیرامون آن و مقالات مرتبط قرار بگیرد. رپورتاژ آگهی معمولا دارای یک پاراگراف به صورت بیوگرافی است که درباره سابقه و تخصص کمپانی شما بحث می‌کند. نویسنده معمولا لینک را در این پاراگراف قرار می‌دهد.
این کار خوب است، اما باید از سایت منتشر کننده بخواهید که یک متن را در بدنه اصلی محتوا قرار دهد، چراکه در آن صورت است که اعتبار بیشتری به لینک بخشیده می‌شود. چرا یک لینک داخل متن اصلی مهم است؟ این کار باعث ایجاد یک لینک طبیعی برای خواننده متن و وبسایت می‌شود. این کار نه تنها برای سئو مفید است، بلکه برای بالا بردن نرخ کلیک نیز کارآمد است.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی
*‌ انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی می‌تواند به شرح زیر باشد:
• نام برند شما: برای مثال لینک کردن "setare.com" در کلمه "ستاره"
• کلمه کلیدی مورد نظر شما: لینک کردن کلمه خاصی که کلمه کلیدی شما به شمار می‌آید.
• مطابقت قسمتی: لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی که برای شما ارزشنمند است؛ برای مثال: در جمله "ستاره مجله اینترنتی فارسی زبانان" – کلمه "مجله اینترنی" کلمه کلیدی اصلی شماست، حال می‌توانید کلمه "سلامت" را نیز در جمله " مجله ستاره در بخش سلامت تخصص دارد" لینک کنید.
• نشانی وب: آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.
نکته مهم: شما تنها نباید با هدف بهبود سئو لینک سازی کنید، تلاش خود را بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. راحت‌ترین روش این است که لینک‌هایی بسازید که در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی به نظر می‌رسند. با این شکل می‌توانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد جلوگیری کنید. هر چه تنوع لینک‌ها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.

رپورتاژ آگهی با رعایت نکات زیر بسیار کارآمد است

دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نامم کنید

لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند: لینک‌های موجود در محتوا باید تا سر حد امکان به متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول به نظر برسد.
متحوایی که به سمت آن لینک می‌زنید باید با کیفیت باشد: محتوایی که به سمت آن لینک می‌زنید باید بسیار با کیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آن را ارزشمند تلقی کند. لینک کردن به یک محتوا بی‌کیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. این کار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل می‌دهد، بلکه در واقع به شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه می‌زند.
لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید: لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه نمی‌کند. اما از آن جایی که لینک فالو شده است، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شما دارد.

کلام آخر؛ در حال حاضر، رپورتاژ خبری یک معامله پر سود است

در آموزش بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

با مطالعه نکات ارائه شده در این مقاله باید بگوییم که در حال حاضر، رپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای تبلیغات و همچنین بهبود وضعیت سئو است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که رپورتاژ باید در وبسایت‌های هم حوزه شما ارائه شود، چراکه ارائه این نوع مقاله حاوی لینک یک راه بسیار مفید برای بهتر دیده شدن، افزایش ترافیک و حتی رتبه بندی سایت است. اما در دنیای دیجیتال قانون از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد، شاید به زودی این نوع تبلیغات با محدودیت‌هایی رو به رو شود، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید رعایت اصول کیفیت محتوی و قوانین لینک سازی است.

منبع:ساعت 24



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در سال های اخیر بسیاری از مشاغل به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت بازاریابی دیجیتال با کاهش مشتری مواجه شده اند. بسیاری با اشتیاق شروع به کار می کنند و محصولات و خدمات خوبی را ارائه می دهند اما این مهم بدون داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی خیلی موثر نیست.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

با این حال علی رغم اینکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز در تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال تلاش می کنند. تعجب آور نیست زیرا طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره وجود دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اولین دلیل این است که مردم امروزه به سادگی بیشتر وسایل خود را بصورت آنلاین خریداری می کنند. تقریباً هر گوشه دنیا با اتصال به اینترنت پوشانده شده است و مردم از آن برای همه چیز استفاده می کنند. تعداد کاربران تلفن های هوشمند و تبلت به طور مداوم در حال افزایش است و آمارها می گویند که اکثریت مردم از این دستگاه های تلفن همراه برای جستجو و خرید چیزهای آنلاین استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر تجارت خود را در دنیای آنلاین حاضر نکنید مانند این است که تجارت شما وجود ندارد. همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال برای پیشبرد فروش و تبلیغ برند بسیار مهم هستند.

دلیل دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال این است که اگر از آن استفاده نمی کنید، اجازه می دهید رقبا بر شما غلبه کنند. همچنین اگر رقبای شما آنلاین نیستند پس شما یک فرصت طلایی دارید تا قسمت بزرگی از سهم بازار را بدست آورید. این مطمئناً سود شما را افزایش می دهد، بنابراین باید سریعا اقدام کنید. برای ایجاد یک کمپین خوب و استفاده از آن باید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کمک بگیرید و برای این کار می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

دلیل سوم در مورد اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال این است که این یک راه حل مقرون به صرفه است. با سرمایه گذاری در استراتژی های آنلاین خوب می توانید موفقیت بزرگی کسب کنید. یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاملاً آماده و موثر، بازگشت قابل توجهی از سرمایه شما خواهد داشت. هزینه های کمپین های سنتی بازاریابی ممکن است برای شما بسیار بیشتر باشد و همچنین بسیار کمتر از کمپین های آنلاین موثر باشند. بنابراین به دنبال یک کمپین بازاریابی آنلاین جامع باشید و متوجه پیشرفت سریع در کسب و کار خود خواهید شد.

سرانجام، تمام کمپین های بازاریابی دیجیتال در نهایت اطلاعات بسیار مفیدی را جمع آوری می کنند و می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و چیزهای زیادی در مورد آنچه نیاز به پیشرفت دارد یاد بگیرید. همچنین می توانید از این داده ها برای ایجاد استراتژی های بهتر برای فعالیت های آینده بازاریابی استفاده کنید. شما از همه حقایق، آمارها و داده های مفیدی که با کمپین های بازاریابی دیجیتال به دست می آورید به طرز مطبوعی تعجب خواهید کرد.

به راحتی می توانید بررسی کنید که چه کسی تبلیغات شما را دیده است در چه مکان هایی قابل دسترسی بوده، چه تعداد واکنش نشان داده است، چه تعداد از آنها چیزهای شما را خریداری کرده اند و غیره. وقتی همه این موارد و موارد مفیدتر را بدانید، می توانید به راحتی کمپین های آینده را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ سفارشی کنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
بازاریابی دیجیتال در همه جا وجود دارد، از ویدئوهای YouTube و TikTok تا Google Ads و واقعیت افزوده (AR) می توانید تقریباً از هر نوع فناوری دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنید. به همین ترتیب دیدن اینکه بسیاری از بازاریاب ها دیجیتال مارکتینگ را در پیش می گیرند جای تعجب نیست.

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال در سال 2021 می رسد، تفاوتی نخواهد داشت. انتظار داشته باشید شرکت های بیشتری در زمینه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شاید تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی باشد تا کسب و کار شما بتواند به تدریج حضور آنلاین خود را گسترش دهد.

دسترسی به جامعه هدف بزرگ
آیا می دانید در سال 2021 حدود 4.66 میلیارد کاربر اینترنت فعال در سراسر جهان وجود دارد؟ این اعداد نشان می دهد که چشم انداز دیجیتال در سال های اخیر چقدر بزرگ شده است و با گذشت زمان فقط به رشد خود ادامه می دهد. در آن صورت تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی خواهد بود.

بسیاری از مردم در سراسر جهان وقت خود را در اینترنت می گذرانند و فقط با استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت و رسانه های اجتماعی و طراحی اپلیکیشن می توانید با صدها و هزاران کاربر اینترنت ارتباط برقرار کنید.آموزش بازاریابی دیجیتال

رسیدن به مخاطبین هدف
در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات، خدمات دیجیتال مارکتینگ در کمک به کسب و کارها برای رسیدن به مخاطبان خود بسیار موثرتر است. همچنین می توانید از طیف وسیعی از ابزارها (مانند Google Trends و Google Analytics) برای تحقیقات بازار هدف استفاده کنید که به شما در شناسایی مخاطبان خاص کمک می کند.

همچنین بازاریابی دیجیتال دارای کانال های مختلفی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. علاوه بر شبکه های اجتماعی می توانید از طریق ایمیل، وب سایت و موتورهای جستجو به مشتریان دسترسی پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید قبل از اینکه بخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق گسترده ای انجام دهید. با انجام این کار می توانید نوع مناسب کانال بازاریابی را انتخاب کنید.

رقابت موثر با دیگران
با انطباق مشاغل با تغییرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خدمات بازاریابی دیجیتال در حال استفاده گسترده تری هستند. برای رقابت در برابر رقبای خود باید سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید تا ضرر سهم بازار آنلاین را از دست ندهید.

در نهایت ممکن است رقبای شما ترافیکی را بدست آورند که باید از آن شما باشد. از عقب افتادن اجتناب کنید و از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند SEO و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت و جذب خود، تجارت خود را شروع کنید. سعی کنید با استفاده از سیستم عامل های بازاریابی مقرون به صرفه، عمدتا از شبکه های اجتماعی در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید و مخاطبان خود را به دست بیاورید.

اهمیت دوره دیجیتال مارکتینگ

نتیجه گیری

اینها مهمترین دلایلی بودند که به اهمیت بازاریابی دیجیتال در سال 2021 اشاره داشتند. به بیان ساده اگر امروز می خواهید موفقیت داشته باشید، تجارت شما بدون استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین زنده نمی ماند. امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شود و جستجو برای راه های موثر برای نمایان شدن تجارت خود در اینترنت را آغاز کنید. استراتژی های مختلف را امتحان کنید، صبور باشید و در نهایت موفقیت حاصل خواهد شد.

منبع:خبرگزاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در مبحث سئوی مدرن، تقریباً دو مسئلۀ عمده مطرح است: تولید محتوا و لینک سازی. در این محتوا ما قصد پرداختن به موضوع تولید محتوا و بازاریابی های ورای آن را نداریم. لینک ها به نوعی نشان دهندۀ شاخص صحه گذاری و تأیید کارکرد وب سایت به شمار می روند. در واقع موتورهای جستجو از روی بک لینک ها متوجه میزان استقبال از وب سایت شما می شوند و در صورت صحت این جذابیت، وب سایت شما را به سایر جستجو کننده های موضوعات مربوطه نیز قرار می دهند.

لینک سازی، ساده ترین روش برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو است. شما زمانی که بر روی یک لینک کلیک می کنید، نسبت به جذابیت و اعتبار آن لینک ابراز علاقه کرده اید و همین یعنی یک امتیاز مثبت برای وب سایت شما از دیدگاه موتور جستجو.

دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

 

در چند سال اخیر، به موازات تولید محتوا، مسئلۀ لینک سازی و بک لینک گرفتن نیز تبدیل به یک موضوع مهم در سئوی سایت شده است. امروزه به لطف الگوریتم های ضد کلاهبرداری که گوگل مورد استفاده قرار داده است، بحث ایجاد چند وب سایت و برقراری لینک های صوری بین آنها و وب سایت اصلی، منسوخ شده و دیگر کارآیی لازم را ندارد.

کاری که شما باید انجام دهید، جذب انواع مختلف بک لینک ها به سمت وب سایت خودتان است. البته روش های لینک سازی و بک لینک گذاری دارای ارزش و اعتبار مختلفی است.

پیش از آن که به سراغ فرآیند بک لینک گذاری برویم، این سه نکته در مورد عوامل تأثیرگذار در ارتقاء سئوی سایت را در نظر داشته باشید. بک لینک هایی ارزش دارند که از وب سایت های رتبۀ بالا گرفته شده باشند. پیش نیاز این کار، بارگذاری محتواهای باکیفیت در وب سایتتان است.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

بک لینک گرفتن را از وب سایت های مرتبط با حوزۀ کسب و کاری وب سایت خودتان انجام دهید نه هر وب سایتی.

خرید بک لینک برای شما هم میتواند بسیار مفید باشد و هم به شدت خطر ناک پس باید بدانید چه بک لینکی را خریداری میکنید

یکی از عوامل مؤثر در سئو، لینک سازی یا بک لینک گرفتن می باشد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

حالا با تکنیک های بک لینک گذاشتن آشنا می شوید:

انواع بک لینک

پست مهمان ایجاد کنید
یکی از بهترین محل ها برای بک لینک گذاری، پست مهمان است. پس در وب سایت هایی که با حیطۀ کسب و کار وب سایت شما مرتبط هستند، پست گذاری کنید و لینک خود را در داخل آن پست قرار دهید و بک لینک بگیرید. از وب مستر سایت مذکور نیز بخواهید که لینک شما را نوفالو (غیر قابل تعقیب از سوی موتور جستجو) نکند.

محتوانویس شوید

این روش یک گام بالاتر از پست گذاری معمولی است. در این تکنیک شما در نقش محتوانویس برای وب سایت های دیگر عمل می کنید. در این حین می توانید لینک وب سایت خود را به طور زیرکانه ای در محتواهای خود قرار دهید و از وب سایت مذکور، بک لینک بگیرید.

از فروم ها استفاده کنید
فروم های بسیار زیادی وجود دارند. فروم های مرتبط با حوزۀ کاری وب سایت خودتان را پیدا کنید و در آن، پست و مطلب قرار دهید و به همین بهانه، لینک خودتان را نیز در آنها قرار دهید.

بازاریابی از طریق تولید کلیپ یا محتواهای ویدئویی
در وب سایت هایی که اختصاص به نشر و دانلود فیلم ها و کلیپ های مختلف دارند، عضو شوید و در حیطۀ کاری وب سایت خودتان اقدام به تولید محتواهای ویدئویی و کلیپ کنید و به همراه آن، لینک وب سایت خود را نیز عرضه کنید. این کار بهترین روش برای راهنمایی کاربرانی است که بیشتر از مطالعۀ محتواها و پست ها، تماشای فیلم ها را ترجیح می دهند.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
در شبکه های اجتماعی عضو شوید و به همراه مطالبی که در آنها به اشتراک می گذارید، لینک خودتان را نیز وارد کنید. بک لینک گذاری در شبکه های اجتماعی، ارزش و اعتبار بسیار زیادی دارد. فیسبوک، لینکدین، توئیتر، واتساپ، تلگرام و ... از جمله شبکه های اجتماعی هستند که می توانند میزبان خوبی برای لینک شما باشند. به عنوان مثال، لینکدین از مزیت فالو شدن برخوردار است و کلیک شدن آن، امتیاز و رتبۀ بالایی به همراه دارد. اگر لینک گذاری به طور اصولی و حرفه ای انجام شود، می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

مثلا توصیه میکنم که نحوه لینک سازی در پیج اینستاگرام ویکی دمی به این آدرس را مشاهده کنید.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

نظر دادن در وبلاگ ها
در وبلاگ ها، مطالب و پست های مرتبط با حوزۀ کسب و کاری خودتان جستجو کنید و نظر خودتان در مورد آنها را دقیق و حساب شده بیان کنید و در جاهای مناسب، لینک گذاری کنید و از آنها بک لینک بگیرید.

پاسخگویی به پرسش ها
در فروم ها، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و هر گونه فضای مجازی دیگر، به پرسش هایی که مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند، پاسخ دهید و به همراه آنها لینک خودتان را نیز قرار دهید.

بهره گیری از فالوورهای وفادار
فالوورهایی که مطالب شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، می توانند بهترین مبلّغ وب سایت شما باشند. این افراد که در نظرسنجی ها، برندسازی ها، لینک سازی ها و سایر فعالیت های معرفی کنندۀ وب سایت شما همکاری دارند را شناسایی کنید و به آنها امتیازات ویژه بدهید تا در مراجعه به محیط های مجازی دیگر، معرف لینک شما باشند.

بهره گیری از رسانه های محلی
از رسانه های محلی بیشتر از رسانه های سراسری استفاده کنید. سراغ هر رسانه ای نروید. کاربران وب سایت شما از تمام کشور هستند، ولی برای تبلیغات، از رسانه های محلی استفاده کنید چون از فروش و استقبال بیشتری برخوردارند.

بازخورد گیری از مشتریان بالفعل
در شبکه های اجتماعی، از افرادی که به تازگی از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند، دعوت کنید تا نظر خود را در مورد محصولات یا خدمات شما بیان کنند. پس از کسب نظر مثبت آنها، لینک صفحۀ خرید را در صفحۀ خود قرار دهید. این روش، یکی از روش های جذاب در بک لینک گذاری است. این نقد و بررسی ها می توانند باعث افزایش استقبال مشتریان از وب سایت شما شوند.

تبدیل لینک های غیر قابل کلیک به لینک قابل کلیک
هر کجا تنها اسمی از سایت شما آمده و هیچ لینکی به همراه آن نیست، یا لینک آن غیر قابل کلیک است، وارد عمل شوید و از وب مستر آن سایت بخواهید که به لینک شما قابلیت کلیک شدن بدهد.

lمنبع:ساعت 24



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست و چرا اهمیت دارد؟ با نفوذی که اکنون اینترنت دارد، شاید باور کردن این که تعداد کاربران اینترنت هر روز بیشتر می‌شود، دشوار باشد. براساس مطالعات مرکز پژوهشی Pew در سه سال گذشته استفاده مرتب از اینترنت در میان بزرگسالان پنج درصد رشد داشته است و این موضوع رفتار خرید مشتریان را نیز با خود تغییر داده است. این بدان معنی است که بازاریابی سنتی دیگر به اندازه‌ی گذشته کارآمد نخواهد بود.

مارکتینگ همواره به این مسئله می‌پردازد که چگونه در زمان و مکان مناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم. در دنیای امروز این موضوع به این معنی است که شما باید در جایی که مخاطبان زمان زیادی در آن صرف می‌کنند (یعنی اینترنت) به سراغ آن‌ها بروید. بازاریابی دیجیتال به هر شکلی از بازاریابی اشاره دارد که در فضای اینترنت انجام می‌شود.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) موضوعی است که اکنون توجه زیادی را به خود جلب کرده و به عنوان روشی کارآمد برای جذب، جلب تعامل و سرگرم کردن مشتریان در فضای آنلاین شناخته می‌شود. با وجود جذابیت‌های بازاریابی دیجیتال، سوالات زیادی در مورد نحوه کارکرد روش‌های مربوط به آن وجود دارند. مدیران بسیاری درگیر جزئیات انتقال بودجه‌ی بازاریابی خود از فضای آفلاین به فضای آنلاین هستند. وجود چنین دغدغه‌هایی سبب شد که این متن برای پاسخ به سوالات فعالان حوزه بازاریابی آماده شود. در ادامه به پاسخ سوالاتی می‌پردازیم که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده‌اند.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟
اکنون می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که امروز بازاریابی دیجیتال به چه شکلی تعریف می‌شود؟ بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) شامل تمامی فعالیت‌های بازاریابی‌ای می‌شود که از دستگاه‌های الکترونیک و یا بستر اینترنت استفاده می‌کنند. در این سبک از بازاریابی، کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می‌کنند.

بازاریابانی که در حوزه بازاریابی درونگرا فعالیت می‌کنند ممکن است بگویند این شکل بازاریابی و بازاریابی دیجیتال با تقریب خوبی یکسان هستند، با این حال تفاوت‌های کوچکی میان این دو اصطلاح وجود دارد. در ادامه به بعضی از این تفاوت‌های کوچک پرداخته می‌شود.

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

نقش بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌ها به چه صورت است؟
به طور کلی بازاریابی سنتی به صورت تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی در فضاهای فیزیکی تعریف می‌شود، در نقطه‌ی مقابل بازاریابی دیجیتال به صورت اینترنتی و الکترونیک رخ می‌دهد. این پدیده گزینه‌های زیادی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد از بسترهایی نظیر ایمیل، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی یا فرصت‌های بازاریابی مبتنی بر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده کنند.

در جهان امروز، بازاریابی دیجیتال برای رقابت کسب‌وکارها و افزایش آگاهی از برند حیاتی محسوب می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد تمامی برندها از وب‌سایت استفاده می‌کنند و اگر چنین کاری نکنند، حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی دارند و یا با کمک استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال در چنین فضاهایی حاضر می‌شوند.

محتوا و بازاریابی دیجیتال به شکلی گسترش یافته‌اند که مشتریان برای ایجاد شناخت از برندها حتما به سراغ فضای دیجیتال می‌روند. به عبارت دیگر، برای این که یک کسب‌وکار بتواند رقابتی باقی بماند، باید بتواند دست کم بعضی از جنبه‌های بازاریابی دیجیتال را در خود ایجاد و از آن‌ها استفاده کند.

به دلیل تنوع روش‌های بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های مربوط به آن، بازاریابی دیجیتال فضایی است که اجازه خلاقیت زیادی به افراد می‌دهد، همچنین به افراد این امکان را می‌دهد که با یک بودجه‌ی مشخص، از روش‌های بازاریابی مختلفی برای کار خود استفاده کنند.

در بازاریابی دیجیتال، مدیران قادرند از ابزارهایی نظیر داشبوردهای تحلیل برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه‌ی کمپین‌های خود استفاده کنند، این موضوع یکی از تفاوت‌های عمده‌ای است که بازاریابی دیجیتال با روش‌های سنتی تبلیغات نظیر بیلبورد یا تبلیغات چاپی دارد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ 

در ادامه با جزئیات بیشتری به صحبت در مورد روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

انواع روش های بازاریابی دیجیتال
· بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو

· بازاریابی محتوا

· بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

· تبلیغات دیجیتال

· بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

· تبلیغات همسان (Native)

· اتوماسیون بازاریابی

· بازاریابی ایمیلی

· مدیریت روابط عمومی آنلاین

· بازاریابی درونگرا

· تبلیغات و محتوای اسپانسری

در ادامه به طور خلاصه به بعضی از رایج‌ترین تاکتیک‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)
سئو به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج موتورهای جستجو گفته می‌شود. این روش میزان ترافیک ارگانیک (رایگان) وب‌سایت را افزایش می‌دهد. کانال‌هایی که تحت تاثیر سئو قرار می‌گیرند، مواردی نظیر وب‌سایت، وبلاگ و اینفوگرافی‌ها هستند. در حال حاضر می‌توان به چند روش به سراغ سئو رفت، تا بدین ترتیب ترافیک باکیفیت برای وب‌سایت خود به وجود آورد. این روش‌ها عبارتند از:

· سئوی آن پیج (On page): در این نوع از سئو، تمرکز بر روی تمامی محتواهایی قرار می‌گیرد که در یک صفحه‌ی مشخص (با کلمات کلیدی مشخص) قرار دارند. با بررسی کلمات کلیدی از نظر میزان جستجو و هدف جستجوکننده، می‌توانید به ایجاد پاسخی برای مخاطبان خود بپردازید و بدین ترتیب در صفحات نتایج جستجوی این سوالات، در جایگاه بالاتری نشان داده شوید.

· سئوی آف پیج (Off page): در این نوع از سئو، در زمان بهینه‌سازی وب‌سایت، بیشتر تمرکز بر فعالیت‌هایی است که خارج از صفحه‌ی وب‌سایت شما انجام می‌شود. در این روش بررسی می‌شود که چه فعالیت‌هایی خارج از وب‌سایت مجموعه می‌تواند بر رتبه‌بندی وب‌سایت تاثیر بگذارد. پاسخ این سوال، لینک‌های درونگرا، یا همان بک‌لینک‌ها هستند. تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند و اعتباری که این سایت‌ها دارند بر رتبه‌بندی سایت شما از دیدگاه کلمات کلیدی مهم تاثیر می‌گذارند. با شبکه‌سازی با سایت‌های دیگر، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و لینک دادن به وب‌سایت خود) و ایجاد توجه بیرونی، شما می‌توانید بک‌لینک‌های مورد نیاز خود را به‌دست آورید تا بدین ترتیب در صفحات بااهمیت جستجو در جایگاه بالاتری دیده شوید.

· سئوی فنی (تکنیکال): این نوع از سئو، تمرکز خود را بر لایه‌ی فنی وب‌سایت شما قرار می‌دهد و به نحوه‌ی کدنویسی صفحات توجه می‌کند. فشرده‌سازی تصاویر، ساختارمند بودن اطلاعات و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی از اقداماتی هستند که در سئوی فنی یا تکنیکال انجام می‌شوند و می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را بهبود دهند. همچنین موضوع دیگری که در سئوی تکنیکال اهمیت دارد، سازگاری وب‌سایت با گوشی‌های تلفن همراه است. بهینه‌سازی وب‌سایت از نظر این جزئیات یکی از عوامل اثرگذار در رتبه‌بندی نمایش در موتورهای جستجو است.

بازاریابی محتوا
این اصطلاح به خلق و توسعه‌ی دارایی‌های محتوایی با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، ایجاد فروش و دست‌یابی به مشتریان اشاره دارد. کانال‌هایی که می‌توانند تاثیر زیادی در استراتژی بازاریابی محتوایی شما داشته باشند، عبارتند از:

· پست‌های وبلاگ: نوشتن و منتشر کردن مقالات در وبلاگ سازمان به شما کمک می‌کند تخصص خود در صنعت را نشان دهید و بدین ترتیب برای کسب‌وکار خود ترافیک جستجوی ارگانیک ایجاد کنید. این موضوع در نهایت سبب ایجاد فرصت‌های بیشتری برای تبدیل بازدیدکننده‌های وب‌سایت به سرنخ‌های فروش می‌شود.

· کتاب الکترونیکی (ایبوک‌ها) و دستورالعمل‌ها: ایبوک‌ها، دستورالعمل‌ها و محتواهای طولانی مشابه به ایجاد آگاهی بیشتر در بازدیدکننده‌های وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند. این اطلاعات فرصت دریافت اطلاعات تماس مشتری و ایجاد سرنخ‌های فروش و هدایت مشتریان به مسیر خرید را امکان‌پذیر می‌کنند.

· اینفوگرافی‌ها: در بعضی موارد، خوانندگان از شما می‌خواهند به نمایش بصری اطلاعات مورد نیاز آن‌ها بپردازید. اینفوگرافی‌ها شکلی از محتوا هستند که به بازدیدکننده‌ها دیدی بصری از مفهومی که می‌خواهند یاد بگیرند را می‌دهد.

آموزش بازاریاببی دیجیتال ثبت نام کنید 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
این روش بازاریابی دیجیتال به ترویج برند و محتوای آن در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای بهبود آگاهی از برند، افزایش ترافیک و خلق سرنخ‌های فروش برای کسب‌وکار کمک می‌کند. شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که بسته به نوع کسب‌وکار قابل استفاده هستند:

· فیسبوک

· توئیتر

· لینکدین

· اینستاگرام

· تلگرام

· توئیتچ

· ...

اگر آشنایی کافی با پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت محتوا در این بسترها استفاده کنید. با این روش شما می‌توانید به سادگی به برنامه‌ریزی محتوا در کانال‌های مختلف بپردازید و اطلاعات تحلیلی را به صورت متمرکز از یک بستر مورد بررسی قرار دهید.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتال روشی برای خلق ترافیک وب‌سایت است که با پرداخت پول به ازای هر نمایش یا کلیک در کانال‌های رسانه‌ای عمل می‌کند. یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات دیجیتال استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز است. این روش به شما اجازه می‌دهد که به پرداخت هزینه برای جایگاه بالایی در نتایج جستجوی گوگل به ازای هر کلیک بر روی لینک بپردازید. کانال‌های بازاریابی دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید به تبلیغات دیجیتال بپردازید:

· پلتفرم‌های مدیریت تقاضای نمایش تبلیغات (DSP). این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به تعریف کاربران بیننده‌ی تبلیغات خود بر اساس معیارهای مختلف بپردازید و به ازای هر نمایش یا هر کلیک هزینه پرداخت کنید. معیارهایی نظیر موقعیت جغرافیایی، جنیست، سن، مرورگر، سیستم عامل، نوع دستگاه و موارد دیگر به مدیران بازاریابی کمک می‌کنند مخاطبان خود را در این سیستم‌ها هدف‌گیری نمایند.

· تبلیغات اسپانسری در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر. در این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به پرداخت هزینه برای شخصی‌سازی ویدئوها، تصاویر یا اسلایدها بپردازید. در فیسبوک، تبلیغ شما در فید خبری افرادی نمایش داده می‌شود که مخاطبان احتمالی کسب‌وکار شما هستند. در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام نیز شما می‌توانید با پرداخت هزینه مجموعه‌ای از پست‌ها یا پروفایل‌ها را در فید مخاطبان مشخصی نمایش دهید و از این طریق به اهدافی نظیر ترافیک وب‌سایت، فالوورهای بیشتر، تعامل با مشتریان یا دانلود اپ دست پیدا کنید.

· پیام‌های اسپانسر شده در لینکدین. در این جا کاربران می‌توانند به ارسال پیام‌های مستقیم به کاربران لینکدین در صنعت یا زمینه مشخصی بپردازند.

بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
در سیستم همکاری در فروش از انواع تبلیغات نتیجه‌گرا استفاده می‌شود. در این‌جا تبلیغ‌کننده به تعیین کمیسیون مشخصی برای فروش محصولات یا خدمات خود به واسطه‌ی تبلیغات می‌پردازد. کانال‌های بازاریابی افیلیت عبارتند از:

· میزبانی از تبلیغات ویدئویی به وسیله برنامه‌های مشارکت یوتیوب

· ارسال لینک‌های افیلیت از طریق حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

· پیش‌بینی روش‌هایی برای پرداخت پورسانت به کاربرانی که به معرفی مشتریان می‌پردازند.

تبلیغات همسان (Native)
تبلیغات همسان تبلیغاتی است که در وهله‌ی اول محتوامحتور است و در پلتفرم‌ها در کنار محتوای اصلی و غیرتبلیغاتی قرار می‌گیرد. تبلیغات همسان در سایت‌های محتوایی نمونه‌های جالبی از تبلیغات همسان هستند. در بعضی دسته‌بندی‌های بازاریابی دیجیتال، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان تبلیغات همسان در نظر گرفته می‌شوند.

اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) به نرم‌افزارهایی اشاره می‌کند که بخشی از عملیات پایه‌ی بازاریابی شما را انجام می‌دهند. بسیاری از واحدهای بازاریابی وظایف تکرارشونده‌ی خودکاری دارند که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شده‌اند:

· خبرنامه‌های ایمیلی: اتوماسیون ایمیل به کسب‌وکار اجازه می‌دهد به صورت خودکار به ارسال ایمیل به افراد بپردازد و در عین حال فهرست افراد دریافت‌کننده‌ی ایمیل متناسب با موضوع تغییر کند، به طوری که خبرنامه تنها برای افرادی ارسال شود که علاقمند به دیدن این اطلاعات هستند.

· ابزارهای برنامه‌ریزی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی: اگر می‌خواهید حضور کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی را گسترش دهید، نیاز به ارسال پست به شکلی مستمر خواهید داشت. پست‌گذاری به صورت دستی کار طاقت‌فرسایی محسوب می‌شود و استفاده از ابزارهای برنامه‌ریزی پست، به ارسال پست‌ها نظم می‌دهد. همچنین ارسال پست با ابزارهای برنامه‌ریزی به شما امکان می‌دهد تمرکز خود را بر روی استراتژی محتوا حفظ کنید.

· ابزارهای خلق لید فروش (سرنخ فروش): خلق سرنخ‌های فروش و تبدیل این سرنخ‌ها به مشتریان کار زمان‌بری محسوب می‌شود. شما می‌توانید با ارسال محتوا و ایمیل‌های ویژه برای مخاطبان بالقوه‌ای که احتمالا با موضوع آن مرتبط هستند، به ایجاد سرنخ‌های فروش بپردازید.

· گزارش‌دهی و رهگیری کمپین: کمپین‌های بازاریابی می‌توانند شامل افراد، ایمیل‌ها، محتوا، صفحات، تماس‌های تلفنی و مسائل مختلفی باشند. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند که به همه چیزهایی که با آن‌ها کار می‌کنید نظم دهید و سپس به دنبال کردن عملکرد کمپین بر اساس پیشرفت تمامی این بخش‌ها در گذر زمان بپردازید.

بازاریابی ایمیلی
شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل در اغلب موارد برای ارائه‌ی محتوا، اعلام تخفیف‌ها و رخدادها و هدایت افراد به سمت وب‌سایت کسب وکار استفاده می‌شوند. شما می‌توانید در کمپین‌های خود انواع متفاوتی از ایمیل‌ها را ارسال کنید:

· خبرنامه‌های عضویت در وبلاگ

· ایمیل‌های پیگیری برای کسانی که اقدامی انجام داده‌اند

· ایمیل‌های خوشامدگویی

· تخفیف‌های ویژه برای اعضای برنامه‌های وفاداری

· نکات یا توضیحاتی برای جلب مشتری

مدیریت روابط عمومی آنلاین
مدیریت روابط عمومی آنلاین به کلیه اقداماتی اشاره دارد که برای مدیریت ارتباطات آنلاین به‌دست‌آمده از طریق نشر دیجیتال، وبلاگ‌ها و سایت‌های محتوایی دیگر انجام می‌شوند. روابط عمومی آنلاین شباهت زیادی با شکل سنتی روابط عمومی دارد، اما در فضای آنلاین پیگیری می‌شود. کانال‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ها برای اقدامات روابط عمومی خود استفاده کنید شامل موارد زیر هستند:

· ارتباط با خبرنگاران از طریق شبکه‌های اجتماعی: کسب‌وکارها می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر با خبرنگاران ارتباط برقرار کنند و روابط خود با رسانه‌های خبری را بهبود دهند و بدین طریق به ایجاد فرصت‌های رسانه‌ای برای شرکت خود بپردازند.

· تعامل با نقد و بررسی‌ها و نظرات آنلاینی که در مورد شرکت شما صورت گرفته‌اند: زمانی که افراد به بررسی شرکت یا محصولاتش در فضای آنلاین می‌پردازند، این موضوع به موفقیت رسانه‌ای شرکت کمک می‌کند. در نقطه مقابل، تعامل با نظرات مخاطبان به شما فرصت ایجاد تصویری انسانی و ارائه پیامی قدرتمند را که از شهرت شما محافظت می‌کند می‌دهد.

بازاریابی درونگرا
بازاریابی درونگرا به استفاده از روش‌های بازاریابی‌ای اشاره دارد که مدیران بازاریابی با کمک آن‌ها به جذب، تعامل و سرگرم کردن مشتری در هر مرحله از مسیر سفر مشتری خود می‌پردازند. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال که در بالا فهرست شده است استفاده کنید و از طریق آن‌ها تجربه مناسبی برای مشتریان خود ایجاد کنید. در این جا به بعضی از مثال‌های بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی اشاره شده است:

· استفاده از وبلاگ در مقابل استفاده از تبلیغات پاپ آپ

· بازاریابی ویدئویی در مقابل تبلیغات تجاری

· خبرنامه‌های ایمیلی در برابر ارسال ایمیل‌های مزاحم (اسپم)

استفاده از رپورتاژ محتوا یا اسپانسر شدن
با استفاده از رپورتاژ محتوا، برندها می‌توانند با پرداخت پول به شرکت‌ها یا اشخاص، به تبلیغ و خلق محتوایی بپردازند که به نحوی برند یا خدمات آن‌ها را ترویج می‌کند.

یکی از روش‌های معمول اسپانسر شدن، اینفلوئنسر مارکتینگ است. با ایجاد محتوای اختصاصی، برندها می‌توانند اینفلوئنسرها را در تبلیغات خود به کار گیرند و از آن‌ها به عنوان رسانه‌ای برای انتشار پست‌ها یا ویدئوهای خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

نوع دیگری از رپورتاژ محتوا، انتشار پست‌ها یا مقالاتی درباره‌ی شما توسط سایت‌های دیگر برای برجسته کردن خدمات یا برند شماست.

بازاریابی درونگرا در برابر بازاریابی دیجیتال: به کدام نیاز داریم؟
در ظاهر، این دو مفهوم یکسان به نظر می‌رسند: هر دو به صورت آنلاین پیگیری می‌شوند و هر دو به تولید محتوای دیجیتال برای مشتریان می‌پردازند. بنابراین اکنون باید به این موضوع پرداخت، تفاوت این دو مفهوم بازاریابی چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال تفاوتی میان بازاریابی کششی (Pull) و بازاریابی فشاری (Push) قائل نمی‌شود (یا چیزی که ما در این مقاله به آنها درونگرا و برونگرا می‌گوییم). هر دو نوع بازاریابی ذکر شده در زیر چتر بازاریابی دیجیتال هستند.

تاکتیک‌های بازاریابی برونگرا با هدف نمایش مستقیم پیام به بیشترین تعداد افراد ممکن در فضای آنلاین پیگیری می‌شود، فارغ از این که این پیام با علایق و نیازهای مخاطبان مربوط باشد یا آن‌ها تمایلی به دیدن آن داشته باشند. برای مثال، تبلیغات بنری پرزرق‌وبرق که در بالای بسیاری از وب‌سایت‌ها دیده می‌شوند با هدف فروش محصولات یا تبلیغ به همه افراد ساخته می‌شوند، این نوع تبلیغات فرقی میان افراد قائل نمی‌شود و برای کسانی که تمایل به دیدن این تبلیغات ندارند هم نمایش داده می‌شوند.

از طرف دیگر، دیجیتال مارکترهایی که از تاکتیک‌های درونگرای دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مخاطبان به صفحات وب خود استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند این عمل را با فراهم کردن اطلاعات و محتوای مفید برای مخاطب، صورت دهند. یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ‌ها هستند، ابزارهایی که به وب‌سایت سازمان فرصت سرمایه‌گذاری بر کلیدواژه‌هایی را می‌دهند که مشتریان در جستجوی آن‌ها هستند.

در نهایت، بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و سرگرم کردن مشتریان آنلاین استفاده می‌کند. در مقابل بازاریابی دیجیتال هر نوع از تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین را در بر می‌گیرد، فارغ از این که این راهکارها درونگرا یا برونگرا باشند.

lمنبع:ساعت 24 نیوز



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

پورتاژ تبلیغی/دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

به چه کسانی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی، دیجیتال مارکترها وظیفه استفاده از کانال‌های دیجیتال برای گرفتن lead و ایجاد آگاهی برند را دارند. این کانال‌های دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

· وب سایت شرکت

· شبکه‌های اجتماعی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات آنلاین

· بلاگ شرکت

علاوه بر تمام این کارها، دیجیتال مارکتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت کسب و کار را پیدا کند. وظیفه دیجیتال مارکتر، پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات مختلف است. در شرکت‌های مختلف، ممکن است دیجیتال مارکترها روی یک یا چند بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنند.

مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تمامی جنبه‌ها یا یک یا دو مهارت خاص تمرکز داشته باشید. برای مثال می‌توانید به فردی تبدیل شوید که آشنایی کافی با کدنویسی و برنامه نویسی را دارد، یا کسی باشید که تجربه و دانش کافی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی را دارد. با همه این‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

· SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، مسیر تبلیغات دیجیتال را هدایت می‌کند. شما باید با دو مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) آشنایی کافی داشته باشید. شما باید بتوانید از طریق سئو سایت، کاربران بیشتری را به خواندن محتوا و انجام یک عمل خاص مانند پرداخت پول ترغیب کنید. درک درست از SEO و SEM به شما کمک می‌کند تا موثر بودن ایده‌های خود را اندازه گیری کنید.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

· بازاریابی محتوایی: محتوا دقیقا آن چیزی است که برای جذب کردن و نگه داشتن کاربر در سایت به آن نیاز دارید. فرمت‌های مختلفی از محتوا (متن، عکس، ویدیو و صوت) می‌تواند برای وب سایت تولید شود. آمار گوگل نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی با بالا بردن engagement، نقش مهمی در ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو دارد. شما باید جنبه‌های مختلف تولید محتوا را بدانید و با چگونگی تولید محتوا موثر آشنا شوید. با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از محتواهای تولید شده و ایجاد استراتژی محتوایی داشته باشید.

· تفکر طراحی: تجربه کاربری، رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. داشتن تفکر طراحی بهترین راه برای تعامل با کاربران را به شما نشان می‌دهد و از طرفی می‌تواند ساده و موثر بودن کسب و کارتان را تضمین کند. اما در این بین، تنها گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند باعث به وجود آمدن تفکر طراحی در شما شود. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی برسید، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

· تجزیه و تحلیل داده‌ها: گوگل آنالیتیکس نقش اساسی و حیاتی در تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دارد. در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ، شما نمی‌توانید بدون تجزیه و تحلیل درست از داده‌ها، کاری انجام دهید. شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از گوگل آنالیتیکس به دست آورید، اما مهم‌ترین مسئله همان اطلاعات است. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از تحلیل رفتار کاربر، بهترین راه حل برای بالا بردن نرخ تبدیل و هدایت ترافیک است. در تمامی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، شما با نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس آشنا می‌شوید اما گرفتن نتیجه موثر از این اطلاعات، با به کار گرفتن تجربه ممکن است.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکترها

اگر به دنبال درک بیشتر و درست از انواع موقعیت‌های شغلی پیش روی دیجیتال مارکترها هستید، می‌توانید مسیرهای زیر را در نظر داشته باشید:

· مدیر سئو: در این جایگاه می‌توانید از مهارت‌های سئو سایت خود برای بالا بردن کیفیت محتواهای سایت استفاده کنید. شما باید تولیدکنندگان محتوا را زیر نظر بگیرید و استراتژی مشخصی برای بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو تعریف کنید.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

· متخصص بازاریابی محتوا: در این جایگاه، بیش از آن‌که تولید محتوای شما مد نظر باشد، استراتژی‌ها و برنامه‌های محتوایی شما مهم است. شما باید برنامه‌ای برای استفاده از انواع محتوا در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شروع خوبی برای تبدیل شدن به متخصص بازاریابی محتوایی باشد.

· مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این جایگاه شما به تمامی استراتژی‌ها و کمپین‌های کسب و کار نظارت خواهید کرد. وظیفه شما بهبود آگاهی برند، هدایت ترافیک سایت به سمت اهداف مشخص شده و جذب مشتریان جدید است. شما ممکن است نیاز به تصمیم گیری درباره استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهبود روند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوعات، همه مدیران، برای تصمیم گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند انتظار گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشند.

آموزش بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند گزینه جذابی برای تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد. شما می‌توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، مسیرتان را با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شروع کنید.

در این دوره تمامی مباحث مربوط به سئو سایت، تجزیه و تحلیل داده‌ها در گوگل آنالیتیکس و دیگر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پس از گذراندن این دوره می‌توانید برای ورود به بازار کار تصمیم بگیرید. اما توجه داشته باشید که دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به سرعت از شما یک دیجیتال مارکتر بسازد. برای این کار نیاز به تجربه هم خواهید داشت، بنابراین سعی کنید وارد بازار کار شوید و پروژه‌های عملی بگیرید تا دانش و تجربه با هم ترکیب شود و از شما یک دیجیتال مارکتر موفق بسازد.

منبع:ساعت 24

 


:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید یک فرد نتواند به صرف خواندن چند کتاب و دیدن چند ویدئو آموزشی در یوتوب، یک کارشناس مارکتینگ تاثیرگذار شود، اما گذراندن یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ تخصصی و در کنار آن استفاده از منابع مکمل دید شما را برای ادامه مسیر بازاریابی گسترش خواهد داد.

در ادامه این مقاله من قصد دارم 10 مورد از مهم ترین کتاب های حوزه بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را که تمام کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ، دانشجویان مدیریت کسب و کار و علاقه مندان به این حوزه باید مطالعه کنند، خدمت شما معرفی کنم.
این لیست شامل تحقیقات و مطالعات من در حوزه بازاریابی دیجیتال در2 سال اخیر بوده است پس می توانید به آن اطمینان کنید.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

1) مدیریت بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب شماره یک تمامی لیست های معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ قطعا کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر، یکی از بزرگترین اندیشمندان بازاریابی در جهان است. این کتاب مقدمه با شکوهی برای آشنایی و ورود شما با دنیای بازاریابی است، برای همین هم هست که از این کتاب جز 50 کتاب برتر حوزه تجارت یاد می شود.

ویرایش 15 کتاب جدیدترین نسخه آن محسوب شده و به عنوان کتاب مرجع در بسیاری از بیزینس اسکول‌های برجسته دنیا معرفی می شود. انتشارات مختلفی تا امروز این کتاب را به فارسی ترجمه کرده اند اما من خودم ترجمه انتشارات نص را ترجیح می‌دهم.

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

۱۰ کتاب فوق العاده دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید

2) طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک: آلن دیب
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از کتاب های ضروری است که شما می‌بایست در مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال، حتما مطالعه کنید. گرچه این کتاب به طور مشخص به بازاریابی در دنیای دیجیتال نمی‌پردازد اما یک چهارچوب استاندارد نسبت به زوایای طرح بازاریابی، ایجاد می‌کند و در سه مرحله، یک سند پویا از طرح پیشرفت کسب و کار را برای شما ترسیم می‌کند. انتشارات آریانا قلم این کتاب را به خوبی ترجمه کرده است.

3) دیجیتال مارکتینگ برای احمق ها : رایان دیس
سری کتاب های for dummies یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری مفاهیم اولیه و کاربردی است. در حوزه بازاریابی نیز کتاب بازاریابی دیجیتال که انتشارات آوند دانش و همچنین دامیز آن را به فارسی ترجمه کرده اند می تواند مرجع بسیار خوبی برای آموزش اصولی بازاریابی دیجیتال باشد.

 بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ 

4) نسل چهارم بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب دیگری که مجدد توسط استاد مسلم بازاریابی، فیلیپ کاتلر، به رشته تحریر درآمده است، کتاب نسل چهارم بازاریابی است. این کتاب به موضوعاتی چون تولیدمحتوا، بازاریابی محتوایی، ارتباط و مدیریت مشتریان می پردازد.
این کتاب علاوه برتاکید بر اهمیت تغییر بازارهای کنونی و تحول بازارهای سنتی به بازاریابی دیجیتال، الزاماتی را بیان می‌کند تا چشم شما را به روندها و ترندهای پیش رو باز کند.
مطالعه این کتاب نیز که انتشارات آریانا قلم به خوبی آن را ترجمه کرده، به همه شما توصیه می‌شود.

5) تحول دیجیتال: جورج وسترمن
کتاب تحول دیجیتال جورج وسترمن، یکی از بهترین کتب برای مطالعه مدیران در عرصه کسب و کار است. این کتاب در اصل بر پایه مصاحبه با مدیران ارشد جمع آوری شده و حاوی نقشه راهی مشخص برای مدیران حوزه دیجیتال مارکتینگ است. انتشارات گوناگونی مثل نشر نص، این کتاب را ترجمه و راهی بازار کرده اند.

۱۰ کتاب فوق العاده دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید

6) مدیریت مالی و بازاریابی : سعید عربی زنجانی
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی درون شرکت ها باید تحت نظر قرار گیرد. توزیع مناسب بودجه به کانال های مختلف بازاریابی و بازگشت سرمایه می باشد. این کتاب با معرفی و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردها در مدیریت مالی و بازاریابی در سه بخش اهداف و ضرورت های واحد مالی را به خوبی تشریح و بررسی می کند. این کتاب نیز توسط انتشارات میدیا روانه بازار شده است.

 آموزش بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

7) صراحت تمام عیار : کیم اسکات
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی معمولا وجود دارد. حضور اعضای مختلف با موقعیت های شغلی و وظایف مختلف است. ذات بازاریابی همین است. مجموعه ای از زیربخش ها و وظایف گوناگون که توسط مدیریت و برنامه ریزی واحد کنترل می‌شود.

شما چه به عنوان مدیر بازاریابی چه یک عضو تاثیرگذار در تیم باید اصول مدیریت تیم و همکاران خود را بیاموزید. این مورد که از موضوعات مهم مدیریت منابع انسانی است فارغ از بخشی که در آن فعالیت می کنید باید مورد توجه قرار گیرد.
کتاب صراحت تمام عیار یکی از بهترین کتاب هایی‌ ست که در این حوزه من مطالعه کرده ام با ترجمه ای روان از انتشارات آریاناقلم.

8) راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه: موسسه مدیریت پروژه
مدیریت صحیح پروژه از زمان ایده پردازی، استراتژی تا اجرا، بازبینی و تحلیل موضوعی بسیار مهم است که تمام مدیران به خصوص مدیران مارکتینگ باید به خوبی از پس آن بر بیایند چرا که معمولا این تیم ها بودجه ای بالاتر از سایر بخش ها را به خود تخصیص می‌دهند.

این کتاب به عنوان یکی از مهم ترین مراجع آموزش شیوه کارآمد مدیریت پروژه به شمار می‌آید و آن را تبدیل به یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز مدیران کرده است. این کتاب نیز توسط انتشارات آریاناقلم ترجمه شده است و ترجمه بسیار خوبی نیز دارد.

9) بازاریابی در شبکه های اجتماعی: مایکل سولومون
به طور حتم شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی با نگاهی کلان و رویکردی نوین به بازاریابی الکترونیکی پیشرفته می‌پردازد و در 3 بخش کلی: مبانی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، قلمروهای شبکه های اجتماعی، مدیریت و اندازه گیری داده‌های شبکه های اجتماعی، به شکلی کاملا علمی و ساختارمند به شما توانایی استفاده موثر از این کانال بازاریابی پرمخاطب و رقابتی را خواهد داد. این کتاب توسط نشر علم منتشر شده است.

10) کتاب استراتژی بازاریابی: اورویل واکر
همانطور که استراتژی به صورت ذاتی کلمه سختی است اما اهمیت آن فراتر از آن‌ چیزی است که ما مدیران می‌پنداریم!

در بازار رقابتی امروز نگاه استراتژیک می‌تواند به شکل قابل توجهی کسب و کار شما را متمایز کند. کتاب استراتژی بازاریابی واکر از کلیه تحقیقات اصیل پژوهشگران، تجربیات مفید کارآفرینان، برنامه های موفق مدیران و طرح های موثر مشاوران موسسات صنعتی و خدماتی بهره گرفته تا بتواند الگویی جامع و کاربردی از مدیریت استراتژیک بازاریابی و استراتژی های بازاریابی برای مشارکت در دنیای واقعی فراهم آورد. این کتاب توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ شده است.

 در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

جمع بندی
شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی و همچنین شناخت حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ با قواعد مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، تدوین استراتژی و اجرا و سنجش کمپین های مختلف به خوبی آشنا باشید و از ابزارها و کانال های بازاریابی پیش روی خود به شکل بهینه استفاده کنید.

10 کتابی که در این مقاله خدمت شما معرفی شدند قطعا نمی توانند شما را به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کنند اما می‌توانند در کنار گذراندن دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ یا مدیریت کسب و کار شما را از تعداد بسیار زیادی از مدیران اجرایی جدا سازد. امید است مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

منبع:تحلیل بازار



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

با توجه به نبود یک مرجع مناسب در این زمینه، شرکت رایامارکتینگ توانسته با استخدام غیر حضوری 7000 نویسنده سئوکار، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست محتواگذار و 1200 برنامه نویس تحت وب، بخش بزرگی از نیازهای کشور را در زمینه بازاریابی محتوایی به صورت متنی، صوتی و تصویری پوشش دهد.

nدر دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تمامی نویسندگان و گرافیست‌هایی که به صورت دورکاری با رایامارکتینگ همکاری می‌نمایند، قبل از استخدام از فیلترها و آزمون‌های مختلف عبور می‌کنند. همچنین برای افرادی که به تازگی وارد نویسندگی می‌شوند، آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث شده تا تولید کنندگان محتوای متنی، صوتی و حتی تصویری در این شرکت از استعداد و مهارت کافی در زمینه کاری خود برخوردار باشند.

جالب است بدانید که محتواها بلافاصله پس از تولید شدن در اختیار مشتریان قرار نمی‌گیرند، بلکه ابتدا توسط متخصصین خبره هر حوزه بازبینی شده تا اشکالات مختلف آن بررسی و در صورت نیاز اصلاح گردد. این پروسه که در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد، باعث شده در کنار هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای که خلق محتوا در این شرکت دارد، رضایت مشتریان نیز در بالاترین سطح ممکن باقی بماند.

خدماتی که رایامارکتینگ به مشتریان ارائه می‌دهد

شرکت رایا مارکتینگ با استخدام غیر حضوری نیروهای حرفه‌ای و کار بلد محیطی را فراهم کرده تا نیازهای صاحبین وبسایت و سئوکارها برای تولید انواع محتوا برطرف شود. هر کاربری می‌تواند از خدمات این شرکت به بهترین نحو ممکن استفاده کند. در ادامه با برخی از خدمات این شرکت در زمینه بازاریابی محتوایی آشنا می‌شویم:

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

خدمات رایامارکتینگ

تولید محتوای سئو شده و مخاطب محور: خدمات ایجاد محتوای متنی در رایامارکتینگ با کمترین هزینه و کیفیت بالا انجام می‌شود. اگر به محتوای متنی وبسایت نیاز دارید، این شرکت با بهره مندی از نویسندگان مختلف در انواع مشاغل و با تخصص‌های گوناگون می‌تواند بهترین مقاله‌ها را برای سایت شما تولید کند.
رپورتاژ آگهی: رپورتاژ ها بخش مهمی در استراتژی بازاریابی محتوایی هستند. درج رپورتاژ هر چند باعث رشد سئو می‌شود اما باید با دقت زیادی انجام شود، چرا که می‌تواند به سایت صدمه وارد کند. این شرکت به عنوان مجری درج آگهی در وبسایت‌های مختلف با بررسی دقیق رتبه الکسا، دامین اتوریتی و سایر اطلاعات وبسایت‌ها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
طراحی موشن گرافیک: تولید محتوا تنها به صورت متنی انجام نمی‌شود. آمارها نشان می‌دهد که علاقه کاربران به محتوای تصویری به شدت در حال افزایش است. تیم رایامارکتینگ از 9000 موشن کار برای تولید باکیفیت‌ترین محتواهای تصویری استفاده می‌کند.
تولید پادکست: گوگل نشان داده که علاقه خاصی به محتواهای صوتی دارد. با تولید محتوای صوتی می‌توانید یک گام جلوتر از باقی رقیبان‌تان حرکت کنید. رایامارکتینگ علاوه بر تولیدکنندگان متنی و تصویری از 3000 گوینده حرفه‌ای برای خدمات تولید پادکست با بهترین کیفیت و کمترین قیمت استفاده می‌کند.
تبلیغات در اینستاگرام: حتما می‌دانید که تبلیغات در اینستاگرام بسیار موثر و کارآمد است. اگر صاحب یک پیج تجاری در این شبکه هستید، می‌توانید تولید محتوا، رشد و ارتقای کسب و کار اینستاگرامی خود را به رایامارکتینگ بسپارید. این شرکت مدیریت اکانت شما را بر عهده می‌گیرد.
بک لینک: دریافت بک لینک از رایامارکتینگ نیز امکان پذیر است. چنانچه بخواهید کسب و کار خود را در موتورهای جستجو از جمله گوگل بالا بکشید، دریافت بک لینک می‌تواند مانند یک کاتالیزور عمل کند. رایامارکتینگ با برخورداری از رتبه الکسا بالا و اتوریتی مناسب می‌تواند بهترین بک لینک‌ها را به سمت وبسایت شما هدایت کند.
دیتا اینتری: ورود اطلاعات به سایت امری زمان‌بر است. اگر می‌خواهید فرایند دیتا اینتری را به یک فرد متخصص یا تیمی کاربلد بسپارید، این شرکت با استخدام 11000 محتواگذار شرایط ورود اطلاعات را برای صاحبین سایت آسان نموده است.
با ثبت اولین سفارش از رایامارکتینگ هدیه بگیرید

در تولید محتوا متنی که سهم عمده‌ای از محتوای دنیای وب را اختیار دارد، بسیاری از موارد برای صاحبین سایت چالش برانگیز است. خلق محتوای سئو شده تنها یک طرف ماجرا می‌باشد. قلم خوب نویسنده، گیرایی و جذاب بودن محتوا و همچنین آشنایی با قواعد و علائم نگارش فارسی از جمله فاکتورهایی است که نویسنده خوب را از نویسنده آماتور تمییز می‌دهد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کاربران می‌توانند برای سنجش سطح کیفی نویسندگان این شرکت، اولین سفارش خود را از شرکت رایامارکتینگ هدیه بگیرند. به این ترتیب می‌توان ضمن آشنایی با شرکت، از تخصص نویسندگان اطمینان لازم را بدست آورد.

با اپلیکیشن رایامارکتینگ از خدمات این شرکت لذت ببرید

تجربه نشان داده که کاربران در استفاده از اپلیکیشن نسبت به سایت راحت‌تر هستند. اگر شما نیز با این جمله موافقید، یکی از مزایای رایامارکتینگ بهره مندی از برنامه شخصی جهت آسان کردن سفارش‌های تولید انواع محتوا است. با دانلود این برنامه امکان ثبت سفارش، ارتباط با نویسندگان، گرافیست‌ها و گویندگان در سریع‌ترین زمان ممکن میسر خواهد بود.

اپلیکیشن تولید محتوا

این برنامه برای گوشی‌های اندرویدی و آی او اس قابل بارگیری می‌باشد.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، فرصت استخدام غیر حضوری مهیا است

آموزش بازاریابی دیجیتال همین حالا ثبت نام کنید

رایامارکتینگ یکی از شرکت‌هایی که در بسیاری از کلمات کلیدی مربوط به تولید محتوا در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو قرار دارد. با این حال این شرکت در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌های گسترده‌تری دارد.

اگر به حوزه دیجیتال مارکتینگ و مخصوصا بازاریابی محتوایی علاقه مند هستید، یا در یکی از مهارت‌های گفته شده مانند نویسندگی، گویندگی یا خلق محتوای تصویری مهارت دارید، این امکان فراهم شده تا به صورت دورکاری با این شرکت همکاری کنید.

کافی است وارد سایت شده و از بخش استخدام حضوری و غیر حضوری، فرم مربوط به تخصص خود را پر کنید. در صورتی که تخصص شما کافی باشد، کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت و به راحتی می‌توانید کار خود را آغاز کنید:

استخدام نویسنده محتوا، گرافیست، گوینده به صورت دورکاری

فرصت‌های شغلی زیادی در رایامارکتینگ هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری مهیا است:

استخدام نویسنده محتوا، گرافیست، گوینده به صورت دورکاری

نویسندگان رایامارکتینگ رتبه بندی می‌شوند

در دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید و تولید محتوا را بیاموزید

به عنوان آخرین نکته کاربران می‌توانند با استخدام غیر حضوری در شرکت رایامارکتینگ از درآمدهای مختلفی بهره مند شوند. یکی از روش‌های درآمدزایی برای نویسندگان، تولید محتوا سئو شده می‌باشد. با این حال هر کاربری می‌تواند با لینک خود برای شرکت مشتری جذب کند و پورسانت دریافت نماید.

همچنین می‌توان در رقابت با سایر نویسندگان در رتبه بندی ماهانه نیز درآمد کسب کرد. به عبارتی نویسندگان محتوا هر ماهه در شرکت رایامارکتینگ رتبه بندی می‌شوند. نویسندگان می‌توانند رتبه فعلی و ماه گذشته خود را در پنل کاربری مشاهده کنند. این رتبه بندی با توجه به امتیازات و ستاره‌هایی که هر نویسنده در سایت دریافت می‌کند، محاسبه می‌شود. در پایان هر ماه به 3 نفر اول از طرف شرکت جوایزی اهدا خواهد شد:

نفر اول: 500 هزار تومان
نفر دوم: 300 هزار تومان
نفر سوم: 200 هزار تومان
به این ترتیب یک نویسنده محتوا با صرف چندین ساعت در طول روز می‌تواند از 500 هزار تومان تا چند میلیون در ماه درآمد داشته باشد.

منبع:اخبار رسمی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال 1399 با وجود ویروس کرونا این حرکت مقداری سرعت گرفت. معمولاً اکثر کسب و کار های خانگی و کوچک با راه اندازی یک پیج اینستاگرام وارد فضای آنلاین می شوند. ولی آیا همه کسب و کار ها به پیچ اینستاگرام نیاز دارند؟ یا بهتر است سایت داشته باشند؟ حتی اگر قرار است فعالیت را در اینستاگرام شروع کنید آیا شناخت صحیحی از شبکه های اجتماعی و نحوه کار با آن را دارید؟ اگر قصد دارید در فضای آنلاین کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، حتماً باید مهارت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی در فضای آنلاین را بدانید. در این مطلب از ابتدای راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین تا معرفی دوره دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کسب و کارهای خانگی را خواهید خواند.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

فرآیند بازاریابی به خصوص در فضای آنلاین هنگام فروش تعریف نمی شود. بلکه از همان اول مسیر که شما قصد دارید نام پیج اینستاگرام خود را انتخاب کنید این کار را شروع کرده اید. نکاتی که هنگام انتخاب نام برند یا نام دامنه باید بدانیم در این حوزه قرار می گیرد.

فروشگاه آنلاین موفق

قبل از هرچیزی می دانیم که کسب و کارهای آنلاین در نهایت با هدف فروش محصول یا خدمات وارد این فضا می شوند. به طور مثال در بعضی از سایت های تبلیغاتی، یکی از اهداف بازاریابی ، فروش جایگاه برای تبلیغات است. بنابراین محصول این سایت نوعی خدمات به حساب می آید.

نکته مهم راه اندازی کسب وکار در فضای آنلاین ، که باید به آن توجه کنیم مثلث فروشگاه های اینترنتی است. در واقع هر کسب و کاری در فضای آنلاین نیاز به سه راس این مثلث دارد.

تامین محصول

تامین محصول هم در مدل محصول فیزیکی ضروری است هم در مدل ارائه خدمات. فرض کنید یک فروشگاه آنلاین فروش کفش دارید. بعد از گرفتن سفارش از مشتری شما آن کفش را از تولید کننده تهیه کرده و به مشتری ارسال می کنید. حال فرض کنید که مشتری از شما کفش را خریده باشد ولی آن تولیدی که این کفش را تولید می کرد، دیگر از این مدل نداشته باشد. یا مثلا فرض کنید همزمان چندین نفر یک مدل محبوب را از شما بخواهند، بعد از تمام شدن موجودی آن کفش اگر نتوانید آن محصول را تامین کنید، قطعا بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

حالا فرض کنید محصول شما، خدماتی باشد. اگر توان ارائه خدمات شما محدود بوده و از طرفی تعداد متقاضیان این خدمات بیشتر از توان شما باشد، ممکن است با مشکل مواجه شوید. البته اگر تبدیل به برند شده اید و مشتریان حاضر هستند برای گرفتن خدمات از شما صبر کنند احتمال مسیر موفقیت در فضای آنلاین یا آفلاین را قبلا طی کرده اید.

حمل و نقل
در این قسمت اگر محصول شما فیزیکی باشد قطعا با چالش های فراوانی رو به رو خواهید بود. این که چگونه این محصول را به دست مشتریان خود برسانیم. هزینه ارسال در اجناسی که حاشیه سود پایینی دارد بسیار بالا خواهد بود. اگر هزینه ارسال را به عهده مشتری بگذاریم، ممکن است فروش کمتری داشته باشیم. فرآیند دریافت سفارش و ارجاع آن به قسمت حمل و نقل و رساندن محصول به دست مشتری یکی از سخت ترین بخش های فروش در فضای آنلاین است.

حالا اگر محصول شما فیزیکی نباشد و خدماتی باشد که به شکل آنلاین قابل ارائه باشد، تقربیا شما فرآیند پیچیده ای در حمل و نقل ندارید. در اینجا احتمالا فرآیند های دستی یا اتوماتیک (با استفاده از برنامه نویسی) برای رساندن محصول به دست مشتریان لازم است. به طور مثال آماده سازی پنل کاربر برای دانلود محصولات ویدئویی.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

فروش

فروش مهم ترین بخش یک کسب و کار آنلاین است. اینجاست که مهارت دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کند. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده هوشمندانه و خلاقانه از ابزارهای دیجیتال با هدف فروش یا آگاهی سازی از برند.

در این بخش مسائل بسیاری زیادی وجود دارد. از خود مرحله نحوه عرضه محصول گرفته تا فروش. این که ما چه محصولی را چگونه عرضه کنیم؟ آیا با کمترین مزیت ها محصول را عرضه کنیم و با توجه به رفتار مصرف کننده آن را کامل کنیم؟ یا اینکه یه محصول با کیفیت با مزایای بسیاری که کلی روش کار کردیم را عرضه کنیم؟ و در واقع به مخاطب ها (رفتار مصرف کننده) توجه کنیم یا به محصول؟ از چه روشی برای بازاریابی آن استفاده کنیم؟ بازاریابی برونگرا یا بازاریابی درونگرا؟ وقتی بازاریابی برونگرا انجام می دهیم که ما به سراغ مشتری برویم به آن محصول خودمان را معرفی کنیم. به طور مثال اینکه ما با استفاده از تلفن و زنگ زدن به یه لیست شماره تلفن، سعی بر فروختن محصول خود داشته باشیم بازاریابی برونگرا انجام داده ایم. ولی اگر ما بستری را فراهم کنیم که مخاطبان خودشان به سمت ما بیایند ما بازاریابی درونگرا انجام دادیم. به طور مثال کسی سایت ما یا صفحه اینستاگرام ما را پیدا کند و خودش محصول ما را تهیه کند بازاریابی درونگرا انجام دادیم. در واقع این ما هستیم که باید بفهمیم مخاطبان ما کجا هستند؟ از چه کانالی می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ آیا لزوماً همه آنها در اینستاگرام هستند؟ یا در گوگل به دنبال ما هستند؟
این ها سوالاتی است که برای پاسخ دادن به آنها باید علم دیجیتال مارکتینگ را بیاموزیم.

 آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده هوشمندانه و خلاقانه از ابزارهای موجود در فضای آنلاین. تعداد این ابزارها دائما در حال افزایش است. این ما هستیم که باید با بررسی شرایط موجود انتخاب کنیم که چه ابزاری مناسب ما است؟ مخاطب های ما در کجا قرار دارند؟ چه مسیری و یا کانال برای ما مهم است؟ بخشی از ابزار های دیجیتال و کانال های ارتباطی را در زیر لیست کردیم. این ابزارها در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش داده می شود:

وب سایت
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو-SEO)
بازاریابی محتوایی و فرمت های محتوا
بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing
بازاریابی با فایل های صوتی و پادکست
بازاریابی پیامکی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
بهینه سازی نرخ تبدیل در کسب و کارهای آنلاین
فرآیندهای A/B Testing
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در اینستاگرام
بازاریابی در لینکداین
بازاریابی در توییتر
بازاریابی در تلگرام
تبلیغات دیجیتال
تبلیغات در رسانه های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
تبلیغات کلیکی و انواع آن
تبلیغات در گوگل - گوگل ادز
نظرسنجی آنلاین
چت آنلاین
هوش تجاری یا BI در کسب و کار آنلاین
موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب و کار آنلاین
موضوعات حقوقی مرتبط با کسب و کارهای آنلاین
استراتژی در کسب و کارهای آنلاین

انتخاب کانال ارتباطی یا ابزار مناسب

دیجیتال مارکتینگ به این معنی نیست که ما باید از همه ابزارهای موجود استفاده کنیم. در بعضی مواقع اصلا نباید از برخی ابزارها استفاده کنیم. در اینجا است که با شناخت و آزمایش کردن یا A/B Test باید حدس بزنیم که بیشتر مخاطبان ما کجا هستند. به طور مثال اگر مخاطب های ما در گوگل به دنبال جوابی بگردند و ما در اینستاگرام باشیم آیا میتوانیم مشتری خود را پیدا کنیم؟ و یا برعکس اگر ما در اینستاگرام بتوانیم راحت بفروشیم چه نیازی به سایت است؟

بنابراین انتخاب کانال ارتباطی مناسب یکی از مهم ترین قدم های راه اندازی کسب و کار است. اگر تا به حال واژه بوم کسب و کار را شنیده اید، متوجه شدید که یکی از بخش های مهم که باید در آن مشخص کنید، همین کانال های ارتباطی است. در فضای آنلاین با استفاده از ابزارهای موجود می توانیم پیش بینی کنیم که مخاطب ها کجا هستند. به طور مثال می خواهیم ببینیم که آیا اگر برای سئو هزینه کنیم، نتیجه لازم را می گیریم یا نه؟ برای این کار ابزارهای مختلفی مانند kwfinder وجود دارند که به ما این امکان را می دهد که میزان جست و جوی کلمه توسط کاربران در یک ماه را بررسی کنیم. از این اطلاعات می توانیم بفهمیم که آیا مخاطبان ما در گوگل به دنبال محصول یا خدمات ما هستند یا خیر؟ انجام آزمون هایی شبیه به این در بعضی از ابزارها مثل شبکه های اجتماعی کمی دشوارتر است. معمولا اگر بخواهیم خیلی زود به جواب برسیم باید مقداری هزینه کنیم در غیر این صورت با سپری شدن زمان و فعالیت در آن شبکه اجتماعی معلوم می شود که آیا مخاطبان ما آنجا هستند یا خیر؟

nدر دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بازاریابی برونگرا

بخشی از دیجیتال مارکتینگ در قسمت بازاریابی برونگرا انجام می شود. بازاریابی برونگرا در فضای آنلاین به این معنا است که ما مستقیما به سراغ مخاطب برویم و از آنها درخواست کنیم تا محصول ما را ببینید یا خرید کنند. از بین ابزارهای فضای دیجیتال چند ابزار در فعالیت های بازاریابی برونگرا نقش به سزایی دارند که عبارت اند از

· ایمیل

· پیامک

· تله مارکتینگ

بازاریابی درونگرا

اگر بخواهیم از بازاریابی درونگرا استفاده کنیم، در واقع باید کاری کنیم که مخاطب ما را پیدا کند. یکی از اصول مهم این نحوه بازاریابی، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان خودتان به منظور جذب و معرفی محصول خود. محتوای تولید شده با توجه به مخاطب و کانال ارتباطی ما با آنها، می تواند در قالب های متفاوتی باشد. منظور از قالب های متفاوت محتوای ویدئوی، متنی، اینفوگرافیک و یا صوتی (پادکست) است. به طور مثال قالب ویدئویی یا اینفوگرافیک بیشتر مناسب شبکه های اجتماعی است در حالی که قالب متنی بیشتر مناسب سایت ها یا بلاگ ها است.

پرسونای مخاطب

همانطور که در بالاتر گفته شد شناخت مخاطب اهمیت بسزایی در انتخاب کانال و بعد از آن در تولید محتوا دارد. مخاطب های ما چه کسانی هستند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ چند سال دارند؟ با چه لحنی دوست دارند که با آنها صحبت کنیم؟

وقتی پرسونای مخاطب را شناختیم، می دانیم که باید با چه لحنی با آنها صبحت کنیم. چه محتوایی برای آنها مناسب تر است؟ نیازهای آنها چیست؟ ما برای آن نیازها چه محصولی تولید کردیم؟ فرض کنید شما در فروشگاه آنلاین گجت های بازی و سرگرمی می فروشید. تا حدودی می توانیم حدس بزنیم که مخاطب های ما افرادی جوان هستند. پس باید محتوای تولید شده ما ارزشی برای این افراد داشته باشد. تا آنها با استفاده از آن با شما آشنا شوند و احتمالا در آینده تبدیل به لید و بعد از آن تبدیل به مشتری شوند.

در این مطلب سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین هستید، این ها موارد اولیه است که باید یاد بگیرید. هر کدام از این مباحث، خودشان ساعت ها نیاز به تدریس و آموزش دارد. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ یا باید خودآموزی را شروع کنید یا باید در یک دوره خوب شرکت کنید.

برخی از ویژگی های بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ عبارت است از :

· تجربه مدرس

· نحوه ارائه (آنلاین یا حضوری)

· سرفصل ها

· پاسخگویی به پرسش های شما

· نظرات مثبت شرکت کننده های قبلی

· به روز بودن مطالب

· داشتن تمرین مناسب برای تکمیل یادگیری

· تعامل بالا در کلاس ها

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، ابزارهای آموزشی آنلاین که امروزه تعداد آنها بسیار زیاد شده است، یادگیری جدیدترین مفاهیم در تبلیغات و یا مارکتینگ، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی شبکه‌های دیجیتال را برای متخصصان این حوزه بسیار آسان کرده‌اند. گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ راهی برای همگام کردن خود با ترندها و نکات روز دنیا است و همچنین می‌توانید از آنها برای برجسته‌تر کردن مهارت‌های خود در ساخت رزومه و برای کارفرما استفاده کنید. پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری این گواهینامه‌ها را ارائه می‌دهند که هر کدام از اعتبار خاصی در اکوسیستم برخوردار هستند. در این مقاله، ما برترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ که متخصصان این حوزه باید داشته باشند را نام خواهیم برد.

گواهینامه دیجیتال مارکتینگ چیست؟
گواهینامه دیجیتال مارکتینگ مدرکی است که به متخصصان بازاریابی و محتوا ارائه می‌شود تا با آن دانش و میزان مهارت خود در استفاده از ابزارهای مهم در این صنعت را بتوانند نشان دهند. این گواهینامه‌ها به عنوان یک جایگزین عالی برای مدارک دانشگاهی عمل می‌کنند و بسیاری از آنها از اعتبار بالایی در میان کارفرمایان و به خصوص در زمان استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستند. همچنین، از آنجایی که دانشگاه‌ها و مدارس دروس و رشته‌هایی مختص این حوزه را ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر بهترین راه برای کسب مدرک معتبر در دیجیتال مارکتینگ همین گواهینامه‌ها هستند.

چرا باید گواهینامه دیجیتال مارکتینگ دریافت کنیم؟
کسب گواهینامه دیجیتال مارکتینگ با اثبات داشتن دانش بسیار و تلاش برای ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا خود را در میان دیگر افراد در این حوزه متمایز کنید. شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که برای یادگیری خود زمان می‌گذارند و هزینه می‌کنند تا از بهترین شیوه‌های صنعت مطلع شوند.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از دوره‌ها همچنین در گواهی خود اعلام می‌کنند که فرد در یک حوزه خاص به عنوان مثال سئو تخصص خاص دارد و این می‌تواند برای استخدام افراد، برگ برنده باشد.

۲۵ گواهینامه دیجیتال مارکتینگ
در ادامه قصد داریم تا معتبرترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما نام ببریم که تمام آنها در میان مارکترها بسیار محبوب هستند:

۱. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی آمریکا (AMA)
سازمان ملی متخصصان بازاریابی با مشارکت موسسه بازاریابی دیجیتال آمریکا، دوره‌ای برای صدور دو گواهینامه ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان گواهینامه دیجیتال مارکتینگ PCM و گواهینامه حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ را در این دوره دریافت می‌کنند.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

AMA دوره‌هایی مانند بازاریابی محتوا، گوگل آنالیتیکس، بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. محتوای دوره بصورت آنلاین از طریق ۳۰ ساعت یادگیری خودآموز با یک آزمون است.

۲. Google AdWords
برای کسانی که در گوگل ادورز تجربه دارند، این دوره رایگان یک سال گواهی به شما ارائه می‌دهد که دو امتحان در زمینه AdWords Fundamentals دارد و شما می‌توانید در آن موارد زیر را انتخاب کنید:

Search Advertising
Display Advertising
Mobile Advertising
Video Advertising
Shopping Advertising
۳. Google Analytics IQ
گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که به بازاریابان کمک می‌کند ترافیک وب‌سایت را با کمک آن تجزیه و تحلیل کنند. برای دریافت گواهینامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آزمون گوگل آنالیتیکس شرکت کنید. گوگل به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از شرکت در این آزمون تجربه‌ای از ادورز داشته باشید. برای دریافت این گواهینامه رایگان می‌توانید مطالب آموزشی را به صورت آنلاین از طریق گوگل پیدا کنید.

۴. Google Digital Garage: مبانی دیجیتال مارکتینگ
این گواهینامه ۲۶ موضوع مختلف را در دیجیتال مارکتینگ پوشش می‌دهد که می‌توانید برای شرکت در آن مفاهیم اولیه را بیاموزید یا اصول کلیدی مارکتینگ را از تجزیه و تحلیل تا تبلیغات مرور کنید.

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی Hootsuite
این پلتفرم ۱۵ درس را در حوزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما ارائه می‌دهد تا خود را برای یک آزمون آنلاین ۶۰ سوالی در مورد مفاهیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آماده کنید. پس از گذراندن دوره، گواهینامه‌ای از Hootsuite دریافت می‌کنید که هرگز منقضی نمی‌شود و می‌توانید با افتخار آن را نشان دهید تا دانش خود در شبکه‌های اجتماعی خود را به رخ بکشید.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

۶. بازاریابی محتوایی HubSpot
HubSpot یک دوره آموزشی هشت ساعته و ۱۴ ساعته برای صدور گواهینامه در زمینه استراتژی محتوایی مانند روایت داستان، چارچوب محتوا، هدف‌گذاری مجدد و تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد. هدف این گواهینامه این است که متخصصان بازاریابی نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا را بیاموزند.

۷. بازاریابی درونگرا HubSpot
نات عملی می‌پردازند تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به وجود آورید، که در آینده نیز می‌توانید در هر کسب و کاری از این مهارت استفاده کنید.

آموزش بازاریابی دیجیتال 

۱۰. گواهینامه آنلاین موسسه بازاریابی محتوا
شناخته شده مرکز آنلاین برای تمام مفاهیم بازاریابی محتوا این گواهینامه را از طریق دانشگاه CMI خود ارائه می‌دهد. هفت موضوع که توسط متخصصان آموزش داده می‌شود که مواردی مانند کانال‌ها، تبدیل و مخاطبان را پوشش می‌دهند تا شما را برای امتحانی آماده کند که گواهینامه‌ای بدون تاریخ انقضا دارد.

۱۱. دوره‌های بازاریابی و رسانه‌های دیجیتال دانشگاه دوک
شما می‌توانید با شرکت در دوره ۱۲ ماهه دانشگاه دوک ، مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را با کمک متخصصان برجسته بازاریابی دیجیتال ارتقا دهید. در زمان نوشتن رزومه حرفه ای می‌توانید این دوره را به رزومه خود اضافه کنید، چرا که به شما کمک خواهد کرد تا در میان مارکترها متمایز شوید.

۱۲. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیشرفته دانشگاه ورمونت
این دوره و گواهینامه از دانشگاه ورمونت به عنوان یکی از بهترین گواهینامه‌های بازاریابی دیجیتال آنلاین شناخته می‌شود. این دوره که توسط متخصصان صنعت تدریس می‌شود، به مبتدیان اجازه می‌دهد تا با توسعه کمپین و مهارت‌های بازاریابی آنلاین، خود را در این حوزه تقویت کنند.

۱۳. گواهینامه Blueprint فیس‌بوک
کسب رتبه ممتاز به عنوان یک حرفه‌ای در فیس‌بوک نشان دهنده دانش پیشرفته شما از این پلتفرم است و مهارت شما در کار و درک این پلتفرم را نشان می‌دهد. گواهینامه بلوپرینت فیس‌بوک می‌تواند مهارت‌های شما را در ساخت کمپین تبلیغاتی در فیس‌بوک به شرکت‌ها نشان دهد.

۱۴. گواهینامه یادگیری ماشین دانشگاه استنفورد
در این دوره ۱۱ هفته‌ای، دانش آموزان با اصول استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شوند. این دوره که توسط یکی از مدیران سابق Google Brain تدریس می‌شود، طیف وسیعی از بهترین شیوه‌ها برای سئو و اطلاعات مرتبط به آن را پوشش می‌دهد. آموزش این دوره از طریق Coursera ارائه می‌شود.دوره دیجیتال مارکتینگ

گواهینامه بازاریابی محتوایی Copyblogger
گواهینامه Copyblogger برای استراتژیست‌های محتوا و تولید کنندگان محتوا ارائه می‌شود که به دنبال افزایش توانایی‌های حرفه‌ای خود هستند. برای کسب این گواهینامه پیشرفته، باید یک ارزیابی را از ادیتور Copyblogger بگذرانید. پس از عبور از این مرحله، در فهرست آنها به عنوان یک بازاریاب محتوا معتبر نام برده می‌شوید.

۱۶. گواهینامه Flight School توییتر
ساخت ماژول از کارهایی است که در این دوره باید انجام دهید؛ گواهینامه‌ی Flight School توییتر متشکل از پنج ماژول کوتاه ویدئویی است که تکمیل آنها حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. این ماژول‌ها به متخصصان نشان می‌دهند که چگونه از شبکه‌های اجتماعی خود برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و افزایش بهره‌وری از فرصت‌ها استفاده کنند. همچنین یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای دیگر نیز دارد که می‌توانید برای مدیریت اجرایی آن را نیز بگذرانید.

۱۷. دوره تجزیه و تحلیل رسانه‌های دیجیتال quietly
گواهینامه quietly بر تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد و به شرکت کنندگان آموزش می‌دهد که چگونه اهداف خود را در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب دنبال کنند.

۱۸. گواهینامه Bing Ads
بینگ یکی دیگر از موتورهای جستجوی بزرگ، دوره‌هایی را ارائه می‌دهد تا به بازاریابان کمک می‌کنند تا حداکثر استفاده را از این بستر جستجو ببرند. آموزش‌های این گواهینامه Ads بینگ به شما کمک می‌کند تا برای امتحانی آماده شوید که باید با نمره ۸۰ یا بالاتر در آن قبول شوید.

۱۹. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ Market Motive
این گواهینامه از یک دوره تخصصی بازاریابی دیجیتال که توسط متخصصان سیلیکون ولی تدریس می‌شود، تشکیل شده است. گواهینامه‌ی دوره Market Motive به خودی خود می‌تواند شما را در میان بازاریابان دیجیتال متمایز کند. این دوره شامل هشت واحد درسی اصلی و مرتبط است که به طور مداوم برای مطابقت با استانداردهای کسب و کار، به روز می‌شوند.

۲۰. گواهی YouTube
صدور گواهینامه از دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان، به شما در تعیین استراتژی محتوای ویدئویی کمک می‌کند. در دوره یوتوب می‌آموزید که یک کانال یوتیوب بسازید، آن را رشد دهید، بهینه سازی و در نهایت از آن کسب درآمد کنید. گرفتن این گواهینامه از یوتیوب یک سال و نیم طول می‌کشد.

۲۱. گواهینامه بازاریابی دیجیتال GetResponse
این گواهینامه GetResponse به بازاریابان کمک می‌کند تا کار با ابزارهایی برای افزایش جستجوی آنلاین و ریچ از طریق صحاف لندینگ و اتوماسیون بازاریابی را یاد بگیرند. این دوره شامل چهار موضوع است که این موضوعات شامل، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی تبدیل صفحه فرود، بازاریابی محتوا و اتوماسیون بازاریابی می‌شود.

۲۲. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال دانشگاه Full Sail
Full Sail طیف گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین را برای رسانه‌های نوظهور ارائه می‌دهد. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال Full Sail یک برنامه چهار ماهه است که شامل معرفی مقدماتی روش‌های بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های جدید، تجزیه و تحلیل بازاریابی و تجزیه و تحلیل دیجیتال می‌شود.

۲۳. استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ Northwestern
این دوره پیشرفته Northwestern دو ماهه با نام استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بر داده‌ها، اتوماسیون، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل و مفاهیمی مانند داستان برند و تجزیه و تحلیل عملی از طریق داده کاوی تمرکز دارد.

۲۴. گواهی استراتژی بازاریابی دیجیتال دانشگاه DePaul
دانشگاه DePaul مستقر در شیکاگو این برنامه یک ماهه را در دانشکده مرکزی خود ارائه می‌دهد تا یک دید کلی از اصول بازاریابی دیجیتال به مبتدیان ارائه دهد.

۲۵. گواهینامه بازاریابی دیجیتال BrainStation
BrainStation پلتفرم پیشرو در زمینه فناوری، هم کلاس‌های آنلاین و هم دانشگاه در مکان‌هایی در سراسر آمریکا و کانادا دارد. تمرکز اصلی این دوره و گواهینامه آن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که در آن متقاضیان می‌توانند کمپین بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنند.

سخن پایانی
تمام این گواهینامه‌ها به شما کمک خواهد کرد که رزومه‌ای قوی و پربار برای خود بسازید و این در زمان استخدام بسیار تاثیرگذار خواهند بود. برای شرکت در تمام این دوره‌ها و گرفتن گواهینامه‌ها باید دانش زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. اهمیت دانش زبان انگلیسی در گرفتن این دوره‌ها بسیار خود را نشان می‌دهد.

منبع:پایگاه خبری موفقیت شناسی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اگر بگوییم که ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و اغلب کارهایی که انجام می‌دهیم با دنیای دیجیتال مرتبط است، چندان اغراق نکرده ایم. اگر با چنین دیدی به دنیای تجارت نگاه کنیم خواهیم دید که داشتن حضور فعال و موثر در دنیای دیجیتال برای تمامی تجارت ها بسیار ضروری می باشد. امروزه بازاریابی دیجیتال برای تجارت های مختلف به یک اصل اساسی مبدل شده است و با توجه به آن که این روش از سایر روش های بازاریابی که در گذشته استفاده می شدند بسیار موثر تر و کم هزینه تر می باشد و با در نظر داشتن این مساله که نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال قابل ارزیابی و بررسی آماری می باشند، می توان گفت که بازاریابی دیجیتال بهترین روش بازاریابی برای تمامی تجارت ها می باشد.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
آموزش ایجاد یک کمپین در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)
بازاریابی دیجیتال چیست؟ از وبسایت‌تان گرفته تا برند آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشور آنلاین و مواردی از این قبیل، طیف وسیعی از تاکتیک‌هایی که تحت چارچوب بازاریابی دیجیتالی قرار می‌گیرند. بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری روشن از این موضوع دارند که هر تاکتیک چگونه اهداف کلیدی خود را پشتیبانی می‌کند.

اگر شما اکنون به عنوان یک فرد مبتدی در زمینه بازاریابی دیجیتال قصد دارید یک مقاله آموزش بازاریابی دیجیتال برای شروع یادگیری بازاریابی دیجیتال بیابید، به شما پیشنهاد می کنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم اصول اولیه ای که شما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال به آنها نیاز دارید و همچنین اولیه ترین روش های بازاریابی دیجیتال را برای شما نام برده و تا حدودی آنها را به شما آموزش دهیم.

گام به گام ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال

یک وب سایت برای تجارت خود ایجاد نمایید: اولین کاری که شما باید برای داشتن حضور در دنیای دیجیتال انجام دهید ایجاد یک وب سایت است. ورد پرس یکی از ساده ترین سیستم های مدیریت محتوای موجود می باشد که شما می توانید با استفاده از آن به سادگی برای تجارت خود یک وب سایت ایجاد نمایید. یادگیری ایجاد وب سایت با استفاده از وردپرس کار مشکلی نیست و شما می توانید در چند روز و یا حتی یک روز این کار را یاد بگیرید، یادگیری کار با وردپرس حتی برای کسانی که هیچ دانشی در زمینه کد نویسی دارا نمی باشند هم می تواند مفید باشد هر فردی بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای درباره کد نویسی می تواند در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرد که با ورد پرس وب سایت طراحی نماید. حتی اگر شما وقت و حوصله کافی برای یادگیری وردپرس نداشته باشید می توانید به سادگی از یک طراح سایت کمک بگیرید (هزینه طراحی سایت با ورد پرس بسیار کمتر از سایر روش های طراحی سایت می باشد) و با کمترین هزینه صاحب یک وب سایت برای تجارت خود شوید.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
وب سایت خود را سئو کنید: شاید برای شما این سوال مطرح شود که سئو یا SEO چیست؟ SEO که ما در فارسی به آن سئو می گوییم مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معنای آن بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر می باشد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو گر به معنی استفاده از روش هایی برای بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر می باشد، یعنی شما کاری کنید که هر بار کاربران عبارت مرتبط با موضوع وب سایت شما جستجو می کنند، وب سایت شما بالاتر از همه وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر مثل گوگل، یاهو و بینگ برای کاربران نمایش داده شود.
سئو کردن وب سایت نیاز و به صرف وقت زیادی دارد و علاوه بر این نیازمند آن است که صاحبان وب سایت ها صبر کنند تا ترفندهایی که برای سئوی وب سایت به کار گرفته اند نتیجه دهد و نتایج آن را مشاهده کنند و هر بار مجددا آن را بهبود دهند تا به نتایج بهتری دست یابند. یادگیری روش های سئو کردن یک وب سایت کار چندان مشکلی نمی باشد و شما می توانید با مطالعه مقالات متعددی که در اینترنت موجود است، روش ها و ترفند های سئو کردن یک وب سایت را بیاموزید که البته این مساله هم نیاز به صرف زمان دارد. متاسفانه نمی توان کاری کرد که ترفند ها و روش های سئوی به کارگیری شده در وب سایت سریع تر نتیجه دهند اما می توان برای سرعت دهی به پروسه اجرای ترفندها و روش های سئو در یک وب سایت به جای صرف زمان برای یادگیری آنها از یک متخصص سئو کمک گرفت. البته من به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند.

 

البته باید به خاطر داشته باشید به دلیل تغییر دائمی الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجوگر، شما باید علم خود را در زمینه سئو دائما بروز کنید و در واقع سئو این گونه نیست که شما یک بار ترفندها و روش های آن را در وب سایت خود پیاده سازی کنیدو پس از آن وب سایت شما تا ابد برای موتورهای جستجوگر بهینه باشد بلکه شما باید دائما در این زمینه مطالعه کنید و ترفندهای جدیدی سئو را بیاموزید و آنها را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

شاید بپرسید چرا باید از سئو استفاده کنیم در حالیکه استفاده از آن زمان زیادی می گیرد و نیازمند تلاش دائمی در این زمینه می باشد؟ پاسخ این سوال ساده است، زیرا شما برای آنکه بتوانید در دنیای دیجیتال عملکرد موفقی داشته باشید باید بتوانید کاربران دنیای دیجیتال را به سمت تجارت خود جذب نمایید، نماینده تجارت شما در دنیای دیجیتال، وب سایت تجارت شما می باشد بنابراین شما باید کاربرانی را برای وب سایت خود جذب نمایید، کاربرانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در وب سایت شما به آنها پرداخته شده است و یا به عبارتی دنبال خرید محصولات و یا استفاده از خدماتی هستند که تجارت شما در آن زمینه فعال است. بهترین روش برای جذب کاربرانی در دنیای دیجیتال که علاقه مند به تجارت شما هستند آن است که زمانی که کاربران موضوعات مرتبط با تجارت شما در گوگل یا دیگر موتورهای جستجوگر سرچ می کنند وب سایت شما برای آنها نمایش داده شود، و این کار با سئو امکان پذیر است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که بیش از 70 درصد کاربرانی که موضوعی را در موتورهای جستجوگر سرچ می کنند یکی از پنج لینک اولی که در صفحه اول نتایج ظاهر می شود را انتخاب می نمایند و این نشان دهنده آن است که اگر شما بتوانید در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر وب سایت خود را به یکی از رتبه های اول در صفحه نتایج جستجوها برسانید خواهید توانست مشتریان زیادی برای تجارت خود جذب کنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

به خاطر داشته باشد که بهترین و موثر ترین روش بازاریابی دیجیتال استفاده از سئو است که می تواند بیشترین تعداد کاربران و بیشترین میزان سود را برای تجارت شما به همراه داشته باشد و لذا زمانی که صرف انجام آن می شود ارزش آن را دارد و می تواند نتایج ارزشمند و دراز مدتی را برای شما به همراه بیاورد.

بازاریابی موتورهای جستجوگر (SEM): بازاریابی موتورهای جستجوگر یکی دیگر از روش هایی است که با استفاده از آن شما می توانید ترافیک زیادی را از طریق نمایش داده شدن در رتبه های بالا در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر به وب سایت خود جذب نمایید، البته این روش مثل سئو رایگان نبوده و شما برای آنکه بتوانید برای مدت محدودی در رتبه های بالا در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر نمایش داده شوید باید مبلغی را به موتورهای جستجوگر بپردازید. دنبای بازاریابی موتورهای جستجوگر بسیار گسترده و پیچیده است و روش های مختلفی برای استفاده از این امکان وجود دارد که صاحبان وب سایت ها می توانند بر اساس نوع تجارتشان و نیازهای تبلیغاتی وب سایتشان یکی از روش های PPC، CPC و CPM را برای تبلیغات خود در موتورهای جستجوگر یا همان بازاریابی موتورهای جستجوگر، انتخاب نمایند. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها برای سفارش دادن تبلیغات در موتورهای جستجوگر اقدام نمایید که از این میان مشهور ترین های آنها Google AdWords که برای سفارش تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد و Bing Ads که برای سفارش تبلیغات در یاهو و بینگ مورد استفاده قرار می گیرند از همه مشهور تر و محبوب تر می باشند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM): بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های جدید و بسیار پر بازده در زمینه بازاریابی دیجیتال می باشد. در این روش شما باید با استفاده از شبکه های اجتماعی پرمخاطب مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری که کاربران هدف شما بیشتر در آن عضو هستند و در آن زمینه فعالیت می کنند کاربرانی را برای وب سایت خود جذب نمایید. پیش از هر کاری شما باید بررسی کنید که کدام شبکه های اجتماعی برای بازاریابی تجارت شما مناسب هستند و کاربران مورد نظر شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی عضو هستند و سپس یک پروفایل تجاری در این شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و در زمینه جذب حد اکثری مخاطب در این شبکه ها تلاش نمایید. باید به خاطر داشته باشید که شما باید برای هر شبکه اجتماعی به صورت مجزا محتوایی متناسب با آن شبکه ایجاد کنید و نباید یک محتوای ایجاد شده را برای بازاریابی در تمامی شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. برای مثال بازاریابی در اینستاگرام تنها با استفاده از عکس ها و ویدیو های کوتاه امکان پذیر است زیرا این شبکه اجتماعی مخصوص انتشار فیلم و عکس می باشد اما در توییتر بازاریابی با استفاده از متن نیز امکان پذیر می باشد و یا در یوتیوب تنها با استفاده از ویدیو بازاریابی ممکن می باشد و لذا شما باید محتوایی متناسب با هر یک از این شبکه های تولید نمایید و برای بازاریابی در این شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید. در شبکه های اجتماعی نیز امکان تبلیغات وجود دارد و شما می توانید با استفاده از تبلیغات در این شبکه ها کاربرانی را برای پروفایل های تجاری خود جذب نمایید و سپس با تولید محتواهای مفید و مناسب آنها را به مشتریانی برای وب سایت خود مبدل کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل آنکه ارتباط شما با کاربران در شبکه های اجتماعی روزانه است و شما با اغلب آنها در طول روز حداقل یک بار وارد تعامل می شوید شبکه های اجتماعی یک ابزار مناسب برای برندینگ و یا شناساندن برند شما به کاربران می باشند زیرا کاربران دائما با شما در تماس هستند و این موجب می شود که شما بتوانید با تکرار خود را به آنها بشناسانید و لذا بهتر است که یک لوگو یا آرم تجاری داشته باشید که آن را در تمامی پست ها و مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید اضافه نمایید تا کاربران شما آن را به خاطر بسپارند و نام شما و برند شما برای آنها به یک نام آشنا مبدل گردد، دقت کنید که اصلا به هیچ وجه لوگو با آرم تجاری خود را تغییر ندهید زیرا تمامی تلاش هایی که در زمینه شناساندن برند خود تا آن روز به کاربران انجام داده اید از بین می رود.آموزش بازاریابی دیجیتال
تولید محتوا: تحقیقات نشان داده است که تولید محتوای مناسب یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های بازاریابی دیجیتال در سال های اخیر بوده است. زیرا تمامی تغییرات جدیدی که در موتورهای جستجوگر و الگوریتم های رتبه بندی آنها ایجاد شده اند همچون الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم همینگ برد به نوعی مرتبط با محتوای وب سایت بوده اند و محتوا را در رتبه بندی ها هر روز موثر تر نموده اند. اخیرا گوگل اعلام نموده است که محتوای یک وب سایت مهم ترین پارامتر در یک وب سایت می باشد که سرنوشت رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوها را تعیین می نماید. محتوا می تواند در فرمت های مختلفی عرضه گردد مثل پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، وبینارها، تصاویر، ویدیو ها، صفحات پرسش و پاسخ، فروم ها و ... که ایجاد هریک از آنها دارای قواعد و قوانین خاصی می باشد و یک وب سایت باید بسیاری از انواع محتواها را در خود داشته باشد. شما باید در ایجاد محتواها خلاق باشید و بتوانید محتواهای متنوعی ایجاد کنید و آنها را در محل های مختلفی منتشر کنید و محتوای شما باید به گونه ای باشد که هم برای کاربر جذاب باشد و هم بتواند آنها را به سمت خدمات شما و تجارت شما جذب نماید. اگر شما بتوانید محتوای خوبی و جذابی تولید کنید که کاربران را به خود جذب نماید علاوه بر آنکه می توانید کاربران را به مشتریان تبدیل نمایید می توانید کاری کنید که محتواهای شما توسط کاربران بارها و بارها اشتراک گذاری شود و این امر علاوه بر آنکه می تواند کاربران جدیدی را برای شما جذب نماید و در برند سازی شما نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد، در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر نیز بسیار موثر است.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
منتشر کردن تبلیغات دیجیتال: منتشر کردن تبلیغات دیجیتال به معنی ایجاد تبلیغاتی برای کاربران دنیای دیجیتال می باشد که البته SEM نیز نوعی تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات دیجیتال انواع متعددی دارد، برای مثال شما می توانید در وب سایت های پر مخاطب بنرهای تبلیغاتی منتشر کنید و با در اپلیکیشن های پر طرفدار تبلیغاتی منتشر کنید که هرگاه کاربران به این اپلیکیشن ها وارد می شوند تبلیغات شما را مشاهده نمایند. اما باید به خاطر داشته باشید که انتشار تبلیغات دیجیتال بسیار پر هزینه می باشد در حالیکه بازدهی آن نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است زیرا در این روش تبلیغات شما برای جمع کثیری از کاربرانی نمایش داده می شود که ممکن است هیچ علاقه ای به تجارت شما و محصولات و خدمات شما نداشته باشند. در واقع این روش تبلیغات دارای جامعه آماری گسترده و متنوعی می باشد و شما نمی توانید جامعه هدف خود را در آن تعیین نمایید.
هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد: روش های بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد روش هایی هستند که بر روی کاربرانی که یک بار به وب سایت مراجعه نموده اند مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش ها از تکنولوژی کوکی (تکنولوژی کوکی ترفندی است که صاحبان وب سایت ها برای در دست داشتن اطلاعات کاربرانی که یک بار به وب سایت آنها مراجعه نمودند در مراجعه های ثانویه استفاده می نمایند در این روش هنگامی که کاربری به یک وب سایت مراجعه می کند یک کوکی که یک کد کوتاه و ساده و غیر مخرب می باشد، توسط وب سایت بر روی رایانه کاربر ذخیره می گردد و وب سایت اطلاعات بازدید فعلی کاربر را در آن ذخیره می کند تا در بازدید های مجدد بتواند از آن برای شناسایی و در دست داشتن اطلاعات جستجوهای قبلی کاربر استفاده نماید). نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در روش های هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد بسیار بالا است و این بدان دلیل است که کاربرانی که مجددا به یک وب سایت مراجعه می نمایند به خدمات و محصولات آن وب سایت علاقه مند هستند و در واقع در مرحله های بالایی از چرخه خرید قرار دارند (چرخه خرید با جستجو و مشاهده مطالب توسط کاربر در اینترنت آغاز می شود و با خرید خاتمه می یابد) و لذا احتمال تبدیل این کاربران به مشتریان بسیار بیشتر است.
بازاریابی تلفن های همراه: آمارها و بررسی ها نشان داده است که شیوه بازاریابی موبایل مارکتینگ یا بازاریابی تلفن های همراه بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2016 برای تجارت های مختلف سود دهی داشته است. از این رو ما استفاده از روش موبایل مارکتیگ را به شدت به شما توصیه می نماییم. در این روش شما باید وب سایت خود و تمامی محتواهای خود را برای تلفن های همراه بهینه سازی نمایید به گونه ای که کاربران تلفن های همراه برای دیدن محتوای وب سایت شما با مشکلی مواجه نشوند و بدون نیاز به اسکرول کردن و یا کوچک و بزرگ کردن صفحات وب سایت بتوانند به سادگی از وب سایت شما دیدن نمایند و با توجه به آنکه امروزه بیش از نیمی از کاربران اینترنت را کاربران تلفن های همراه تشکیل می دهند برای جذب این کاربران یکی از اولیه ترین نیاز ها موبایل فرندلی بودن وب سایت شما می باشد. دقت داشته باشید که با توجه به رشد روز افزون روی آوردن کاربران به تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها درصد کاربران اینترنت که با استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها در اینترنت جستجو می کنند و بهطور طبیعی میزان سود دهی روش بازاریابی تلفن های همراه روز به روز در حال افزایش می باشد از این رو من به شما توصیه می کنم که این روش بازاریابی را حتما در لیست روش های بازاریابی دیجیتال خود قرار دهید.
بازاریابی اینتراکتو یا فعل و انفعالی: شما باید کاری کنید که زمانی که کاربران به وب سایت شما وارد می شوند با وب سایت شما وارد تعامل گردند، برای این کار باید از روش های اینتراکتیو که با کاربران تعامل ایجاد می نمایند استفاده کنید. آمار گیری ها و تحقیقات انجام شده در زمینه استفاده از روش های اینتراکتیو توسط ExpoTV.com در وب سایت نشان داده است که بیش از 55 درصد از کاربران ترجیح می دهند که ارتباط و فعل و انفعالی با کمپینی که از آن خرید می کنند داشته باشند و همچنین بررسی ها نشان داده اند که 89 درصد از کاربران به وب سایت ها و کمپین هایی که با آنها تعامل برقرار می نمایند و در ازای فعلی که انجام می دهند انتظار فید بک از کاربر دارند، بیشتر اعتماد می کنند. با توجه به این آمارها استفاده از روش های اینتراکتیو در وب سایت می تواند موجب شود که شما بتوانید ارتباط موثر تری با کاربران برقرار نمایید. بنابراین به شما توصیه می کنم که از روش های اینتراکتیو در وب سایت خود استفاده نمایید.
ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که سال هاست از آن استفاده می شود. این روش در گذشته بازدهی بیشتری داشت اما امروزه بازدهی آن به دلیل افزایش روش های تبلیغاتی اینترنتی و استفاده نادرست و بیش از حد تجارت های مختلف از این روش کاهش یافته است. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی دیجیتال است که شما در آن با استفاده از ارسال ایمیل های تبلیغاتی به افراد مختلف آنها را ترغیب خرید از وب سایت خود می نمایید. در استفاده از روش ایمیل مارکتینگ شما باید دقت بسیاری بکار بگیرید تا ایمیل های ارسالی شما به عنوان اسپم از جانب کاربران شما شناخته نشود زیرا اسپم شدن تعداد زیادی از ایمیل های شما توسط کاربران موجب می شود که موتورهای جستجوگر مانع ادامه فعالیت کمپین بازاریابی ایمیلی شما شوند. شما باید با استفاده از روش های مناسب و با استفاده از فرم های Opt-in کاربران لیست ایمیلی خود را جمع آوری نمایید و تنها برای کسانی ایمیل ارسال کنید که داوطلب دریافت ایمیل های شما باشند.
افیلیت مارکتینگ: ایفیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری درفروش یا فروش پورسانتی یک روش بازاریابی دیجیتال است در این روش شما می توانید از دیگر وب سایت ها بخواهید که محصولات شما را در وب سایت خود تبلیغ نمایند و زمان یکه از طرف آنها یک مشتری برای شما ارسال شد باید درصد یا پورسانتی از فروش به آنها بدهید. شما می توانید هم در نقش یک وب سایت تبلیغ کنند و هم در نقش وب سایتی که دیگر وب سایت ها برای آن تبلیغاتی انجام می دهند در یک سیستم افیلیت کارکتینگ شرکت نمایید.
آنالیز نتایج: یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین بخش ها در بازاریابی دیجیتال انجام پروسه آنالیز نتایج است. آنالیز نتایج به شما کمک می کند که آمارهای موثق و ارزشمندی از نتایج حاصل از هر یک از کمپین های بازاریابی ایجاد شده توسط شما بدست آورید و بتوانید میزان موفقیت این کمپین ها را ارزیابی و بررسی نمایید. این داده ها به شما کمک می کند که اشتباهات خود را اصلاح کنید و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید و همچنین برای ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال بهتر و موثر تر برنامه ریزی نمایید. ابزارهای بسیاری برای آنالیز نتایج وجود دارد که از جمله مهم ترین های آنها می توان به گوگل آنالتیکز، اسپرینگ متریکز، ووپرا (Woopra) و مینت (Mint) اشاره نمود. شما باید پیش از آنکه هیچ کمپین بازاریابی دیجیتالی را راه اندازی نمایید به فکر آن باشید که استفاده از این ابزارها را بیاموزید تا بتوانید نتایج حاصل از هر کمپین را مورد بررسی قرار دهید. به جرات می توان گفت که انجام بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از این ابزارها برای آنالیز نتایج به هیچ وجه نمی تواند موثر باشد.
زمانی که شما وارد عرصه بازاریابی دیجیتال می شود باید به خاطر داشته باشید که حتما باید روش های مختلفی را برای بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید و به هیچ وجه نباید تنها به یک روش کفایت کنید. پس از بکارگیری روش های مختلف باید بررسی کنید که کدام روش نتایج بهتر و سودمند تری برای شما داشته است و سپس سایر روش ها را بهبود هید و بیشتر تمرکز بازاریابی خود را بر روی پر بازده ترین روش متمرکز نمایید. در بیشتر مواقع استفاده از یک روش ترکیبی برای بازاریابی دیجیتال می تواند موثرتر باشد و بهترین نتایج را حاصل نماید. دقت کنید که شاخه های بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال تغییر و افزایش می باشند و شما باید خود را مجهز به علم روز نمایید و جدیدترین روش ها را بیاموزید و پیش از دیگران شروع به فعالیت در آن زمینه نمایید.

منبع:اقتصاد نیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در دنیایی که ابزار بازاریابی و تبلیغات هرروز در حال پیشرفت است، کسب‌وکارها هم نباید این فرصت را از دست دهند و هر چه‌بهتر و سریع‌تر روش‌های نوین تبلیغات را امتحان کنند. یکی از این روش‌های کاربردی و مؤثر برای رشد کسب‌وکارها و افزایش فروش استفاده از پیامک است که در عین ساده بودن، امکان تعامل بین شما و مخاطبانتان را هم فراهم می‌کند.

اما اگر بخواهیم خودمان به تنهایی برای مشتریان هدف پیامک ارسال کنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد که مهم‌ترین آن هزینه است. پیامکی که شما با خط خودتان ارسال کنید، هزینه بسیار زیادی برایتان همراه دارد و البته از طرف دیگر با سیمکارت شخصی هیچ دسترسی به بانک شماره ندارید. در این شرایط حداکثر شماره تماس مشتریان قدیمی‌تان را دارید، پس باید چه کار کرد؟

سامانه پیامکی چیست؟

اگر تا اینجای متن خوانده‌اید و این مشکلات را درک کرده‌اید پس راهکار را همین‌جا معرفی می‌کنیم، یعنی استفاده از پنل پیامکی و ارسال انبوه که تاثیر خوبی در جذب مشتری و افزایش فروشتان خواهد داشت.

پنل پیامکی یا سامانه پیامکی نرم افزاریست که به ‌سادگی با داشتن اینترنت به آن دسترسی دارید و پس از واردکردن نام کاربری و رمز عبور اختصاصی وارد پنل کاربری‌تان می‌شوید تا تبلیغات هدفمند را شروع ‌کنید. اما چطور باید پنل مناسب را انتخاب کرد و از همه فاکتورهای استانداردش مطمئن بود؟ در ادامه، نگاهی به راهنمای انتخاب بهترین سامانه ارسال اس ام اس داشته باشید، تا با اطمینان تبلیغات پیامکی را شروع کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تعرفه و هزینه مناسب و معقول!

در میان صدها نتیجهٔ جستجو برای سامانه پیامکی، انتخاب شما باید سامانه‌ای باشد که بدون مشکلات فنی و اختلال، از پشتیبانی حرفه‌ای و تعرفۀ مناسب برخوردار باشد. بر همین اساس ملی پیامک را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های پیامکی معرفی می‌کنم که علاوه‌بر ده سال سابقه حضور در حوزۀ تبلیغات پیامکی، تعرفه مناسبی دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا باشد.

پشتیبانی مناسب و حرفه‌ای

دومین فاکتور مهم و تاثیرگذار در خرید بهترین پنل اس ام اس وجود تیم پشتیبانی مجرب و حرفه‌ای است که همیشه در کنار کاربران باشد.

پشتیبانی سامانهٔ ملی پیامک در تمام روزهای هفته از ۸ صبح تا ۹ شب فعال است. همچنین در روزهای تعطیل هم تیم کارشناسان فنی از ۹ صبح تا ۵ عصر فعال است تا کاربران بتوانند با اطمینان برای کسب‌وکارشان تبلیغات پیامکی داشته باشند.

دسترسی به ابزارهای ارسال پیامک

این سامانه با تنوع بانک شماره در زمینهٔ ارسال پیامک هم ابزارهای مختلفی در اختیارتان قرار داده است. ابزار ارسال پیامک از روی نقشه، ارسال منطقه‌ای با کد پستی، ارسال پیامک برای مشاغل و اصناف، ارسال پیامک بر اساس جنسیت (مخصوص اپراتور ایرانسل) گامی ارزشمند برای توسعهٔ کسب‌وکارتان است.

تهیه پنل پیامکی

حالا که با مهم‌ترین معیارهای بهترین سامانه ارسال اس ام اس آشنا شدید، وقت آن رسیده که سراغ خرید سامانه پیامکی بروید.

پنل ملی پیامک به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات پیامکی علاوه‌بر بر تمام معیارهای بالا، پنلی را با محیط کاربری آسان در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بازاریابی پیامکی را شروع کنید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

مزایای پنل پیامکی

بد نیست که بعد از شناخت معیارهای بهترین پنل اس ام اس و تعرفه ارسال پیامک کمی هم با مزایای بازاریابی پیامکی آشنا شویم که اولین مورد، ارسال پیامک انبوه است.

امکان ارسال و دریافت پیامک

اگر دنبال روشی برای تبلیغات هدفمند و انبوه هستید، بهترین راه استفاده از بانک شمارۀ ملی پیامک است تا با ارسال پیامک تبلیغاتی، مخاطب را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. همچنین توصیه می‌کنم از ابزار خبرنامه و نظرسنجی برای دریافت پیامک از سمت مشتریان استفاده کنید تا ارتباطی دوسویه و تعاملی با مخاطب داشته باشید.

امکان گزارش‌دهی

گزارش نحوۀ ارسال پیامک‌ها دیگر مزیت استفاده از سامانه ملی پیامک است که تحلیل ارسال را در سه دسته زیر به کاربر ارائه می‌دهد:

پیامک ارسال شده

پیامک رسیده به گوشی

پیامک نرسیده به گوشی (برای لیست سیاه مخابرات، با بازگشت وجه به حساب کاربر)

این ویژگی باعث می‌شود تا دید خوبی از پیام‌های ارسالی‌تان داشته باشید و بتوانید برای تبلیغات آینده مجدد برنامه‌ریزی کنید.

ارسال پیامک جنسیت

برای هر شغلی قطعاً جامعۀ هدفی برای فروش وجود دارد که شامل زنان، مردان یا هر دو می‌شود. در سامانه ملی پیامک بانک شمارۀ به‌روز بر اساس جنسیت هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا برای معرفی خدمات و محصولات از این بانک استفاده کنند و به نتیجهٔ مطلوبی در فروش برسند.در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید

سخن نهایی

در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای خلاصه و در عین حال کاملی برای انتخاب بهترین پنل اس ام اس به شما معرفی کنم. پیشنهاد می‌کنم برای شروع بازاریابی پیامکی حتماً از مشاوره رایگان سایت ملی پیامک استفاده کنید تا با یک کمپین تبلیغاتی مناسب از بازار رقابت عقب نمانید و به سرعت برای فروش کالا و خدماتتان مشتریان بیشتری جذب کنید.

منبع:خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش جی پلاس، در ایمیل مارکتینگ هدف ما این است که با ارسال منظم و هدفمند ایمیل ها به مخاطبان و مشتریان آنها را ترغیب به ورود به سایت برای خواندن مقالات یا خرید محصولات و یا…کنیم.

اما گاها در مدیریت ایمیل ها و پیاده سازی درست این روش با مشکل روبرو میشویم.بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

 

برای مدیریت بهترما قصد داریم تا مفید ترین و کاربردی ترین ابزار را معرفی کنیم. البته ابزاری که آنها را معرفی میکنیم از ابزار های رایگان هستند.

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که همه ابزارهای رایگان بازاریابی ایمیل ویژگی های یکسانی را ارائه نمی دهند.

HubSpot’s Free Email Marketing Tool

HubSpot یک ابزار بازاریابی ایمیلی رایگان است که امکانات مناسبی برای کسب وکارهای رو به رشد ارائه می دهد.

شما می توانید به راحتی ایمیل های زیبایی بسازید که مخاطبان را مجذوب خود کند.دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

ابزار HubSpot به شما کمک می کند تا با کمی تلاش به نتایج باورنکردنی در بازاریابی برسید.

به کمک این ابزار می توانید از HubSpot CRM به صورت رایگان استفاده کنید تا بتوانید نقاط لمسی متناسب برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 

ایمیل HubSpot بطور خودکار به HubSpot CRM متصل می شود .

بنابراین می توانید ایمیل های مربوط را بر اساس هر گونه اطلاعاتی – مانند ارسال فرم و فعالیت وب سایت – تنظیم کنید.

با استفاده از CRM، می توانید محتوای شخصی سازی شده را در ایمیل های خود، مانند نام و نام شرکت ، درج کنید تا مخاطبین احساس کنند که به صورت شخصی خطاب شده اند .

بهینه سازی ایمیل ها کارآسانی نیست.دوره دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از تجزیه و تحلیل و گزارش ایمیل به کمک این سایت، یاد خواهید گرفت که چگونه ایمیل های مرتبط و بهینه تری را به مخاطبان خود ارسال کنید.

Send Pulse چگونه کار می کند؟

Send Pulse دارای بیش از ۱۳۰ قالب مختلف و جذاب است.

شما می توانید با استفاده ازاین قالب ها ایمیل های زیبا درست کنید.همچنین کارکردن با این قالب ها بسیار راحت است. نکته جالب در مورد Send Pulse این است که خدمات متنوعی رابه شما ارائه میدهد.

 

. به عنوان مثال، در صورت نیاز به ارسال پیامک ، می توانید یک بسته پیامکی را به بسته خدمات بازاریابی ایمیل خود اضافه کنید.

SendPulse در هر ماه ۱۵،۰۰۰ ایمیل به صورت رایگان و حداکثر تا ۲۵۰۰ مشترک ارائه می دهد.

MailChimp چگونه کار می کند؟

از دیگر ابزار بازاریابی ایمیلی میتوان به MailChimp اشاره کرد. MailChimp مخصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار کاربردی و ​​مفید است. زیرا این برنامه رایگان حداکثر ۱۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه برای حداکثر ۲۰۰۰ مشترک ارسال می کند.

به علاوه، شما به ویژگی هایی مانند تقسیم بندی لیست ، آزمایش یا تست A / B ، پروفایل های تماس و… دسترسی پیدا می کنید.

 

با این وجود، توجه داشته باشید که با استفاده از طرح رایگان، مارک MailChimp را در پاورقی های ایمیل خود خواهید داشت .

اگر از نرم افزار حوزه تجارت الکترونیک استفاده می کنید، یه خبرخوش هم برای شما داریم. اینکه MailChimp با ارائه دهندگان تجارت الکترونیکی از جمله WooCommerce و Magento ادغام می شود.

اگر کسب و کار شما از WordPress به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود استفاده می کند، می توانید Mailchimp را با وردپرس ادغام کنید.

MailChimp گزارش و تحلیل و تجزیه برای ایمیل های ارسال شده را ارائه می دهد. البته در گزارش ها جزئیات ممکن است آنقدر مستحکم نباشد که می خواهید برای پیشرفت های بهینه مفید باشند.

و اما روش آخر Zoho Campaigns چگونه کار می کند؟

کمپین های Zoho گزینه خوبی برای مشاغل کوچک و استارتاپی است.

با برنامه رایگان کمپین های Zoho ، به ویژگی هایی از قبیل آزمایش A / B ، گزارش ها و قالب ها دسترسی پیدا می کنید.

 

اگر قبلاً از Zoho CRM استفاده کرده باشید، منطقی است که کمپین های Zoho را بررسی کنید تا ببینید چگونه ایمیل و CRM با هم کار می کنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است، با وجود اینکه نسخه رایگان ویژگی های زیادی را ارائه می دهد، بسیاری از این ویژگی ها دارای محدودیت هایی هستند.

منبع:جی پلاس



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال ۱۹۷۱، آغاز دوران ارتباطات مدرن است. این پیام در نگاه اول چیز خاصی نبود، مجموعه‌ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام، اما تاثیر این پیام بسیار عمیق بود.

امروز هر کدام از ما روزانه چندین ایمیل مرتبط با کمپین‌های بازاریابی کسب و کارهای مختلف را دریافت می‌کنیم که ممکن است برخی از آن‌ها خوشایند هم نباشند، اما هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر یک ایمیل و پیام اصولی بر روی فروش وبسایت شما باشد.
پایه ایمیل مارکتینگ چیست؟
ساخت یک لیست ایمیل به عنوان اساسی‌ترین قسمت شروع بازاریابی ایمیلی شناخته می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی مختلف معمولا این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند چه نوع محتوایی را به مخاطب نشان دهند، حال آنکه شما می‌توانید در خبرنامه ایمیلی خود براساس علاق مخاطب محتوا را شخصی سازی کرده و سپس آن را ارسال کنید. همین کار ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی که فروش بیشتر است نزدیک‌تر کند. و مطمئنا نرخ مشارکت به طرز باورنکردنی افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونه می‌توان یک لیست ایمیل ساخت؟
لیست ایمیل کاربران یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید. داشتن این لیست به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید مستقیما با گروه بزرگی از مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. آیا می‌دانید چیزی حدود ۸۲ درصد از خریداران محصولات هر روز ایمیل‌های شخصی خود را چک می‌کنند؟ این آمار حیرت انگیز است! پس وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید. اگر ایمیل کاربران را داشته باشید هنگامی که بخواهید پست جدیدی برای وبلاگ منتشر کنید، فروش یک محصول جدید را اعلام کنید، با آخرین اخبار برندتان را به اشتراک بگذارید کار بسیار راحتی خواهید داشت. مشترکان ایمیل شما به احتمال زیاد خریداران محصول شما هستند.دوره دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ

ایده‌های جذاب پیدا کنید
چرا مردم باید ایمیل خود را در اختیارتان قرار دهند؟ آن‌ها ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهند اگر و فقط اگر چیزی جذاب برای دریافت داشته باشید. ایده‌هایی که می‌توانید به کمک آن ایمیل کاربران را دریافت کنید کم نیستند اما باید خلاق باشید و محتوای ارزشمندی را ارایه کنید تا چنین اتفاقی بیافتد. کتاب الکترونیکی، وبینار رایگان در حوزه علاقه‌مندی‌های کاربر، ارایه پیشنهاد جایزه و … هرچقدر این موضوع جذاب‌تر باشد بانک ایمیل شما پر و پیمان‌تر خواهد شد.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

فرم ثبت را در جای مناسب قرار دهید
حالا که ایده جذاب برای ثبت نام ایمیل پیدا کردید، باید برای قرارگیری فرم ثبت نام در جایگاه مناسب تحقیق کنید. قرار گرفتن فرم در انتهای مطالب جایگاه مناسبی است. البته می‌توان یک فرم در سمت چپ وبلاگ هم قرار داد. با این حال انجام A/B تست بهترین روشی است که به شما توصیه می‌کنیم. هر جایی که بیشترین نرخ را برایتان به همراه داشت را انتخاب کنید و به جمع آوری ایمیل بپردازید.

از فرم پاپ آپ استفاده کنید
استفاده از فرم پاپ آپ بهترین روش برای افزایش لیست ایمیل شماست، البته به شرطی که به درستی از آن استفاده شود. به عنوان مثال هنگامی که کاربر در ابتدای متن وبلاگ با چنین فرمی مواجه شود، مطمئنا ایمیل خود را ثبت نکرده و پنجره را خواهد بست. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از مطالعه نیمی از محتوا، چنین پنجره‌ای برای کاربر باز شود تا ایمیل خود را وارد کند. البته از ابزارهای مختلف برای بررسی رفتار کاربر استفاده کنید. بهترین ابزار هاتجر است که به شما کمک می‌کند متوجه شوید که تجربه کاربری چگونه بوده است. اگر کاربر هنگام مواجه با چنین فرمی زود وب‌سایت را ترک کرد باید در نحوه قرارگیری آن تجدید نظر کنید.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

چرا سرویس ایمیل مارکتینگ سندر را انتخاب کنم؟
علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

منبع:خبر آنلاین 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

به چه کسانی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

به طور کلی، دیجیتال مارکترها وظیفه استفاده از کانال‌های دیجیتال برای گرفتن lead و ایجاد آگاهی برند را دارند.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغ
این کانال‌های دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
· وب سایت شرکت

· شبکه‌های اجتماعی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات آنلاین

· بلاگ شرکت

علاوه بر تمام این کارها، دیجیتال مارکتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت کسب و کار را پیدا کند. وظیفه دیجیتال مارکتر، پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات مختلف است. در شرکت‌های مختلف، ممکن است دیجیتال مارکترها روی یک یا چند بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنند.دوره بازاریابی اینترنتی

مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تمامی جنبه‌ها یا یک یا دو مهارت خاص تمرکز داشته باشید. برای مثال می‌توانید به فردی تبدیل شوید که آشنایی کافی با کدنویسی و برنامه نویسی را دارد، یا کسی باشید که تجربه و دانش کافی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی را دارد. با همه این‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

· SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، مسیر تبلیغات دیجیتال را هدایت می‌کند. شما باید با دو مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) آشنایی کافی داشته باشید. شما باید بتوانید از طریق سئو سایت، کاربران بیشتری را به خواندن محتوا و انجام یک عمل خاص مانند پرداخت پول ترغیب کنید. درک درست از SEO و SEM به شما کمک می‌کند تا موثر بودن ایده‌های خود را اندازه گیری کنید.

· بازاریابی محتوایی: محتوا دقیقا آن چیزی است که برای جذب کردن و نگه داشتن کاربر در سایت به آن نیاز دارید. فرمت‌های مختلفی از محتوا (متن، عکس، ویدیو و صوت) می‌تواند برای وب سایت تولید شود. آمار گوگل نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی با بالا بردن engagement، نقش مهمی در ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو دارد. شما باید جنبه‌های مختلف تولید محتوا را بدانید و با چگونگی تولید محتوا موثر آشنا شوید. با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از محتواهای تولید شده و ایجاد استراتژی محتوایی داشته باشید.

· تفکر طراحی: تجربه کاربری، رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. داشتن تفکر طراحی بهترین راه برای تعامل با کاربران را به شما نشان می‌دهد و از طرفی می‌تواند ساده و موثر بودن کسب و کارتان را تضمین کند. اما در این بین، تنها گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند باعث به وجود آمدن تفکر طراحی در شما شود. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی برسید، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

· تجزیه و تحلیل داده‌ها: گوگل آنالیتیکس نقش اساسی و حیاتی در تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دارد. در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ، شما نمی‌توانید بدون تجزیه و تحلیل درست از داده‌ها، کاری انجام دهید. شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از گوگل آنالیتیکس به دست آورید، اما مهم‌ترین مسئله همان اطلاعات است. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از تحلیل رفتار کاربر، بهترین راه حل برای بالا بردن نرخ تبدیل و هدایت ترافیک است. در تمامی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، شما با نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس آشنا می‌شوید اما گرفتن نتیجه موثر از این اطلاعات، با به کار گرفتن تجربه ممکن است.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکترها

اگر به دنبال درک بیشتر و درست از انواع موقعیت‌های شغلی پیش روی دیجیتال مارکترها هستید، می‌توانید مسیرهای زیر را در نظر داشته باشید:

· مدیر سئو: در این جایگاه می‌توانید از مهارت‌های سئو سایت خود برای بالا بردن کیفیت محتواهای سایت استفاده کنید. شما باید تولیدکنندگان محتوا را زیر نظر بگیرید و استراتژی مشخصی برای بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو تعریف کنید.

· متخصص بازاریابی محتوا: در این جایگاه، بیش از آن‌که تولید محتوای شما مد نظر باشد، استراتژی‌ها و برنامه‌های محتوایی شما مهم است. شما باید برنامه‌ای برای استفاده از انواع محتوا در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شروع خوبی برای تبدیل شدن به متخصص بازاریابی محتوایی باشد.

· مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این جایگاه شما به تمامی استراتژی‌ها و کمپین‌های کسب و کار نظارت خواهید کرد. وظیفه شما بهبود آگاهی برند، هدایت ترافیک سایت به سمت اهداف مشخص شده و جذب مشتریان جدید است. شما ممکن است نیاز به تصمیم گیری درباره استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهبود روند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوعات، همه مدیران، برای تصمیم گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند انتظار گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشند.بهترین دوره بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند گزینه جذابی برای تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد. شما می‌توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، مسیرتان را با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شروع کنید.

در این دوره تمامی مباحث مربوط به سئو سایت، تجزیه و تحلیل داده‌ها در گوگل آنالیتیکس و دیگر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پس از گذراندن این دوره می‌توانید برای ورود به بازار کار تصمیم بگیرید. اما توجه داشته باشید که دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به سرعت از شما یک دیجیتال مارکتر بسازد. برای این کار نیاز به تجربه هم خواهید داشت، بنابراین سعی کنید وارد بازار کار شوید و پروژه‌های عملی بگیرید تا دانش و تجربه با هم ترکیب شود و از شما یک دیجیتال مارکتر موفق بسازد.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف مسئله جدیدی نیست و از زمان پیدایش کسب و کارها افراد برای دیده شدن در بین رقبا و فروش بیشتر به روش‌های مختلفی محصولات و خدمات خود را به کاربران هدف معرفی می‌کردند. با وجود این که بازاریابی سنتی هنوز جایگاه خود را در بین کسب و کارها حفظ کرده است، شکل نوین بازاریابی نیز اخیراً در دنیای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ دیده می‌شود. بنابراین بازاریابی سنتی مطلقاً از بین نرفته است. اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید حتماً اصطلاح آژانس بازاریابی دیجیتال به گوشتان خورده است. استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی سنتی جایگاه خود را در میان آژانس بازاریابی دیجیتال حفظ کرده‌اند. نکته اینجا است که ما در زمان حال زندگی می‌کنیم و باید خود را با تحولات نوین همراه کنیم.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

امروزه با گسترش سایت‌های کسب و کار و همچنین گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی باعث شده که مسئله بازاریابی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. تا حدی که اخیراً بازاریابی دیجیتال به یک تخصص تبدیل شده و به عنوان یک رشته در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. جالب این‌جا است که با وجود تفاسیر مختلفی که در این حوزه مطرح می‌شود هنوز هم تعریف قطعی و مختصی برای دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. قبل از هر چیزی بهتر است با آژانس بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. آژانس در اصطلاح به کارگزاری گفته می‌شود که کار خاصی را برای کاربر هدف انجام می‌دهد و یا در واقع خدماتی را ارائه می‌کند. بازاریابی دیجیتال نیز به روش‌های بازاریابی اینترنتی اطلاق می‌شود که طیف گسترده‌ای دارد. می‌توان گفت بازاریابی دیجیتال به تمام ابزارها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات متنوع در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ در واقع همان معادل آژانس بازاریابی دیجیتال است. در حقیقت به تمام فعالیت‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. این فعالیت‌ها تماماً در راستای تبلیغ محصولات، خدمات، برند، بررسی رفتار کاربر در سایت و غیره انجام می‌شوند. آژانس دیجیتال مارکتینگ با ارائه راه حل‌های خلاقانه و متفکرانه به رفع مشکلات سایت‌ها کمک کرده و در نهایت منجر به برندسازی می‌شود. این آژانس بر کیفیت خدماتی که به سایت‌ها ارائه می‌دهد اهمیت خاصی قائل است. آژانس دیجیتال مارکتینگ درک عمیق‌تری از بستر اینترنتی و رسانه‌ها دارد و به خوبی آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. این آژانس اطلاعات و دانش کافی در خصوص بازاریابی را دارد و در انتخاب استراتژی‌های مفید و کارآمد به درستی عمل می‌کند. به همین دلیل می‌تواند کسب و کارهای مختلف را با موفقیت کامل در عرصه اینترنت هدایت کند. برای درک بهتر فعالیت‌های مربوط به آژانس دیحیتال مارکتینگ می‌توانید به سایت آژانس دیجیتال منظم سر بزنید.دوره بازاریابی اینترنتی

خدمات آژانس بازاریابی دیجیتال چیست‌؟

این آژانس قبل از هر چیزی خلاصه‌ای از اهداف کسب و کارها را دریافت می‌کند و در مورد آن به تحقیق و مطالعه می‌پزدازد تا بتواند بازار هدف، مشتری و رفتار او و سایر موارد وابسته به این بازار را ارزیابی کند. سپس بر اساس نتایج تحقیقات خود استراتژی مناسبی انتخاب کرده و پروپوزال آن را ارائه می‌دهد. این خدمات طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، تکنیک‌ها و برنامه‌ها را شامل می‌شود که در ادامه بیان می‌کنیم.‌

با آژانس بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شوید

طراحی لوگو: جلوه مناسب و خاص می‌تواند هویت و شخصیت قدرتمندی به سایت شما ببخشد. آژانس بازاریابی دیجیتال با طراحی لوگوی زیبا و منحصر به فرد، تصویر خاصی از برند شما را در ذهن مخاطبان آن ثبت می‌کند و قدرت و خلاقیت شما را به نمایش می‌گذارد.

طراحی کاتالوگ: همان طور که در ابتدا گفتیم با وجود گسترش بازاریابی دیجیتال، برخی از روش‌های تبلیغات سنتی همچنان جایگاه خود را در این عرصه حفظ کرده‌اند. طراحی کاتالوگ یکی از روش‌های تبلیغاتی سنتی است که در دیجیتال مارکتینگ به فراوانی استفاده شده و بسیار کارآمد است. طراحی یک کاتالوگ منحصر به فرد با معرفی کوتاه و جامع و تصاویر جذاب و واضح تأثیر قابل توجهی در برندسازی دارد و در بازاریابی دیجیتال این استراتژی با کیفیت بالا پیاده سازی می‌شود.

تولید محتوا: محتوی اصلی‌ترین بخش از سایت است که کاربران بیشترین ارتباط را با آن برقرار می‌کنند. بنابراین تولید محتوی یونیک، جذاب و مفید تأثیر بسیاری در معرفی محصولات و خدمات دارد، ضمن این که گاهی علاوه بر معرفی محصول جنبه آموزشی دارد و این مسئله باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مانند پیج‌های اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و غیره جزو مهم‌ترین بسترهای تبلیغاتی به شمار می‌روند چون امروزه مردم ساعات زیادی از فراغت خود را در این شبکه‌ها سپری می‌کنند. حتی عده بسیاری از افراد از این بستر کسب درآمد می‌کنند. از این رو آژانس بازاریابی دیجیتال با ایجاد تعامل بین این شبکه‌ها و مدیریت آن‌ها به طرز عجیبی باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت‌ها، افزایش فروش و برندسازی می‌شود. در واقع مدیریت پیج‌های اینستاگرامی و غیره یک استراتژی هوشمندانه محسوب می‌شوند.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

نظارت بر سئو: سئو یک مبحث بسیار گسترده است. با این حال تمام خدمات سئو بخشی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است و شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های بسیار زیادی است که همگی در راستای برندسازی انجام می‌شوند. می‌توان سئو سایت را یک روش بازاریابی مهم که انجام آن برای پایداری سایت ضروری است. اغلب فعالیت‌های سئو در داخل سایت صورت می‌گیرد و نظارت بر سئو به عهده آژانس بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: آژانس دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌های مختلف به برندسازی سایت‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال این آژانس با طراحی بنرهای تبلیغاتی آنلاین، تلفن گویا و غیره در این شبکه‌ها به معرفی کسب و کارها و خدمات آن‌ها می‌پردازد. از آنجا که شبکه‌های اجتماعی در هر ساعت از شبانه روز کاربران فعال بسیاری دارند، بازدید از سایت به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. البته این مسئله کاملاً با خلاقیت و تخصص تیم دیجیتال مارکتینگ مرتبط است.

طراحی سایت ورد پرس: ورد پرس نوعی سیستم مدیریت محتوی است که طراحی سایت با آن بسبار راحت انجام می‌شود چون دیگر به دانش کد نویسی و برنامه نویسی برای طراحی سایت نیازی نیست. بعد از طراحی سایت نیز مدیریت ان با ورد پرس به راحتی انجام می‌شود.

با آژانس بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شوید

بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال را معرفی کنید
گسترش فناوری ارتباطات باعث شده که دیجیتال مارکتینگ به نیاز روز بشر تبدیل شود. قطعاً وقتی ارتباط به ابزارهای دیجیتالی وابسته شود باید آژانس‌ها و بنگاه‌هایی برای بهبود این ارتباط شکل بگیرند. با افزایش فعالیت کاربران در اینترنت و همچنین افزایش سایت‌های فروشگاهی، خدماتی و غیره تعداد آژانس‌های بازاریابی اینترنتی نیز افزایش چشمگیری داشته است. در این بین اصول اولیه بین تمام آژانس‌ها یکی است اما تفاوتی که در بین آن‌ها دیده می‌شود این است که هر آژانس در پیاده سازی یک یا چند روش خاص تبحر بیشتری دارد.

منبع:مهر نیوز



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

با یک حساب سرانگشتی هم می توان دریافت که بیشترین زمان سپری شده ما در طول روز،‌ صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت های مختلف است، اما نحوه استفاده از این بستر، به تیزهوشی ما بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، زمانی که اوقات فراغت خود را در حال لایک صفحات مختلف در فضای مجازی و یا گشت و گذار در فضای اینترنت هستید، دیگرانی در همین فضاها، در حال کسب درآمدهای میلیونی هستند!

به جرات می توان گفت که در آینده ای نزدیک، دوام و ماندگاری تمامی کسب و کارها، به استفاده از ابزارهای دیجیتال وابسته است. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما چیست؟ خواه یک فروشگاه ساده لباس باشد، خواه یک شرکت بزرگ تولیدی! بازاریابی دیجیتال،‌ یکی از بهترین راهکارها برای رشد انواع مشاغل است.

اما مفهوم بازاریابی دیجیتال دقیقاً چیست و بکارگیری از آن چه ابزاری لازم دارد؟

اگر تا اینجای مقاله فکر پیشرفت کسب و کار در ذهنتان جرقه زده، پس با لبخند به دیجیتال مارکتینگ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

اساساً، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش برای بازاریابی با استفاده از ابزار دیجیتال مانند تلفن همراه، کامپیوتر و .. اشاره دارد. بازاریابی از طریق طراحی وبسایت، ارسال ایمیل، استفاده از شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی، همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند. این ابزار به معرفی شرکت شما به افراد کمک کرده و آنها را متقاعد به خرید از شما می کنند.

استراتژی ها و ابزار مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که صاحبان مشاغل برای دسترسی آنلاین افراد و یا معرفی کسب و کار خود، از آنها استفاده می کنند. بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد ابزار و روش برای بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند و خود بی خبرند!

لازم است بدانید که تقریباً هر چیزی که می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از فضای اینترنت به آن دسترسی داشته باشید، یک ابزار و یا یک روش برای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. در اینجا چند نمونه از این موارد را برایتان نام می بریم. اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه های جدید برای دسترسی آنلاین مشتریان هستند، بنابراین این لیست دائماْ در حال رشد است!در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

وبسایت
شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و ...)
استفاده از ابزارهای مربوط به معرفی برند (آرم، نماد، کلمات اختصاری و ...)
استفاده از محتوای ویدئویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و ...)
استفاده از تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و ...)
استفاده از محتوای متنی (پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و ...)

از بین تمامی موارد بالا، طراحی وبسایت حرفه ای را می توان یکی از مهمترین ابزارها برای رونق کسب و کارها دانست. بدون شک در عصر تکنولوژی، هر فردی برای دسترسی به هر محصول و یا خدماتی، در قدم اول دست به دامن گوگل می شود! پس با این وجود، لزوم داشتن یک سایت حرفه ای مختص به کسب و کار، بر کسی پوشیده نیست.

نکته ای که لازم است بدانید، این است که؛ همان طور که موفقیت در هر زمینه ای، نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی است، استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز، استراتژی های مربوط و مخصوص به خود را دارد. انتخاب هر یک از این روش ها، بسته به نوع مشاغل متفاوت بوده و برای این کار، نیاز به مشاوره و استفاده از تجربیات متخصصین در این زمینه است.

خبر خوب این است که خوشبختانه در حال حاضر، شرکت های معتبر و مطرح بسیاری، در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. شما می توانید با بررسی ویژگی های بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ، نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام کنید؛ اما برای شناخت بهتر و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، مطالعه این مقاله نیز می تواند کمک کننده باشد. بهتر است کمی هم در مورد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بدانیم:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که در بخش های قبلی مطرح شد، لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند را نام می بریم:

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC و یا پرداخت به ازای هر کلیک، یک روش تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک از سوی کاربر،‌ هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است. Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام "تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی" است.

تبلیغات جستجوی پولی (Google AdWords)

گوگل، بینگ و یاهو به ازای دریافت مبلغی، به شما این امکان را می دهند تا در صورت سرچ کلمه کلیدی مرتبط، تبلیغات متنی مربوط به کسب و کار خود را در رتبه ۱ قرار دهید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند. به طور کلی، دو نوع رتبه بندی برای نتایج گوگل وجود دارد، رتبه بندی پولی و رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل. اگر انتخاب شما رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل است، لازم است با مفهوم سئو آشنا شوید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

 

اگر نمی خواهید برای رتبه گرفتن مطلب خود هزینه بپردازید، می توانید با استفاده از سئو و یا بهینه سازی موتور جستجو، صفحات وبسایت خود را با صرف هزینه بسیار کمتر، در صفحه اول گوگل قرار دهید. سئو وبسایت و خدمات مربوط به بهینه سازی نیز، مانند موارد دیگر نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارد. استفاده از روش های غیر اصولی برای سئو وبسایت، نه تنها به گرفتن رتبه صفحات شما کمک نخواهد کرد، بلکه ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل شود. پس بهتر است برای استفاده از این روش،‌ از خدمات سئو شرکت های معتبر و شناخته شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای گرفتن رتبه برتر در گوگل، معمولاً زمان و تلاش زیادی لازم دارد، پس عجله نداشته باشید!در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و .. این امکان را می دهند تا تبلیغات خود را در صفحه اختصاصی خود منتشر کنید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت، محصول و یا خدمات شما مطلع نباشند، بسیار مناسب است. وجود میلیون ها کاربر آنلاین در رسانه های اجتماعی، خود به تنهایی یک بستر عالی برای نمایش تبلیغات، آن هم به صورت رایگان ایجاد کرده است. اما باید توجه داشته باشید که هر نوع عملکردی در این رسانه ها، جوابگو نخواهد بود و لازم است تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید و یا از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. استفاده از شبکه های اجتماعی دقیقاً مانند سئو به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را نسبت به سئو به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل، دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات، مشاغل از CRO برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتری استفاده می کنند. برای این کار از لینک های هدایت مشتری به صفحه چت، تماس، فروش و غیره استفاده می شود.

روش های بسیار دیگری نیز مانند بازاریابی محلی، بازاریابی محتوا و ... نیز وجود دارد که پرداختن به تک تک آنها از حوصله بحث خارج است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را نیز با دقت باورنکردنی پیگیری کنید، این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند. بازاریابی دیجیتالی، دریچه ای روشن به سوی آینده است، از آن غافل نباشید!بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

حال اگر این مقاله شما را متقاعد کرده که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، ما در شناسایی روش صحیح به شما کمک خواهیم کرد.

چطور شروع کنم؟

برای شروع بازاریابی دیجیتال،‌ در قدم اول لازم است با کارشناسان و متخصصین این حوزه، مشورت کنید. شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال، با در نظر گرفتن نوع فعالیت شما و همچنین نحوه عملکرد رقبا در زمینه تبلیغات، بهترین استراتژی را برای اقدام به بازایابی دیجیتال انتخاب می کنند. پس برای شروع، ابتدا نسبت به انجام مشاوره با بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران، اقدام کنید. اگر بررسی های لازم توسط کارشناسان برایتان قانع کننده بود، با خیال راحت همه چیز را به دست آنها بسپارید. بدون شک پس از گذشت مدت زمان کمی، شاهد رشد قابل توجه کسب و کارتان خواهید بود.

منبع:خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

گام اول: اهداف و نیازهای خود را بشناسید.
۲

روند دیجیتال مارکتینگ با ابزارها، استراتژی ها و اهداف زیادی همراه است. قبل از هدف گیری، لازم است تشخیص بدهیم که میخواهیم تیر ما کجا فرود بیایید؟ شناسایی اهداف و انگیزه های بازاریابی دیجیتال اولین قدم برای انتخاب مناسب ترین آژانس بازاریابی دیجیتال است. با داشتن یک تصویر ذهنی مشخص از اهدافی که برای شرکت خودتان دارید؛ می توانید انتخاب بهتری انجام دهید. اهداف شما با توجه به نیازهایتان شکل می گیرد. مهم است نیازها و خدمات مورد نیاز شرکتتان را تشخیص دهید و سپس آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب نیازتان را انتخاب کنید. خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

·خدمات سئو (SEO)
سئو یا SEO مخفف عبارت search engine optimization است که معنای فارسی آن می شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو. این خدمات شامل انجام فرآیندها و اعمال متعددی می شود تا سایت شما و محصولات شما در کلید واژه های مشخصی در رتبه بالایی میان سرچ های کاربران در گوگل و دیگر موتورهای جست وجو قرار گیرد.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ 

لازم به ذکر است خدمات سئو بصورت مستقیم بر تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر می گذارد. بدون داشتن استراتژی مناسب برای سئو سایت، مشتریان احتمالی شما ممکن است هرگز از تلاش های شما در جهت بازاریابی دیجیتال باخبر نشوند و محصولات و خدمات شما دیده نشود.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

اگر سایت کامل و طراحی شده ای دارید اما بازدید سایت شما و استقبال از خدمات شما پایین است متخصصان سئو می توانند در حل این مشکلات به شما کمک کنند.

·طراحی سایت
طراحی سایت مرحله اول ورود به فضای دیجیتال است. درست است که فعالیت اینستاگرامی یا مدیریت شبکه های اجتماعی نیز بسیار پر سود و زود بازده است، اما وبسایت بسیار معتبرتر است و ویترین هر فروشگاه یا شرکتی میباشد. یکی از مهم ترین اهداف مالک هر سایتی، افزایش فروش است.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب می تواند به صورت یکپارچه طراحی سایت و سئو را بر عهده گرفته و علاوه بر کد نویسی درجه یک، بعد از مدتی شما را در صفحات گوگل بالا بیاورد و بازدید و فروش سایت را افزایش دهد.

·خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی
امروزه در ایران، اینستاگرام پر مخاطب ترین شبکه اجتماعیست و بازده بالایی دارد. با فعالیت در شبکه های اجتماعی تعامل بالایی با مخاطب شکل می گیرند و جذب مخاطب اتفاق می افتد. همچنین باعث شناخته شدن نام شرکت شما و تبدیل مخاطبان به مشتری می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند استفاده از طراحان گرافیک و عکاس های مجرب و همچنین تولید محتوای منظم می باشد. همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب، به شما کمک می کند مخاطبان صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را ساده تر و سریع تر بالا ببرید.

۳

·خدمات تولید محتوا
تولید محتوا در قالب های مختلف متنی، عکس، ویدئو و صوتی اتفاق می افتد. برای رشد در دیجیتال مارکتینگ و بالاتر رفتن از رقبا لازم است از روش ها و قالب های مختلف تولید محتوا استفاده کنید. لازمه تولید محتوای خوب، کمک گرفتن از متخصصان هر کدام از حوزه ها و همکاری آن ها باهم است.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب این متخصصان و هنرمندان را گردهم می آورد و برای سایت و شبکه اجتماعی شما انواع محتوای مناسب را تولید می کند.

·خدمات عکاسی
در فضای دیجیتال، عکاسی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سایت و شبکه اجتماعی هر شرکتی خصوصا شرکت های فروش محصولات به عکس های خوب نیاز دارند. عکس با کیفیت تاثیر زیادی بر ذهنیت مشتری و تصمیم وی برای انتخاب شما می گذارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات عکس و طراحی گرافیک با کیفیت و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

·خدمات تبلیغاتی
اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای بالا بردن بردن بهره وری خدمات تبلیغاتی، استراتژی های یکپارچه بازاریابی را تدوین و اجرا می کنند. می توان برای مثال به ایجاد یک کمپین اینستاگرامی به همراه خدمات رپورتاژ آگهی، سوشال سیگنال و تبلیغات بنری اشاره کرد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

توجه داشته باشید که خدمات دیجیتال مارکتینگ جدا از یکدیگر نیستند و در اغلب مواقع، ترکیبی از خدمات مختلف دیجیتال مارکتینگ در کنار هم بهترین نتیجه را به شما می دهد. یک آژانس خوب باید بتواند به شما کمک کند در هر فضای دیجیتالی از پتانسیل بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید.

درست است که شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای ایجاد مشتری وفادار است؛ با این حال، بیشترین جستجوی اینترنتی در موتور جستجو اتفاق می افتد و اگر آژانسی را انتخاب کرده اید که فقط بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام می دهد؛ مجبورید برای انجام بقیه کارها افراد دیگری را استخدام کنید. از این رو شرکت های چند خدماتی دیجیتال مارکتینگ مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف می تواند گزینه مناسب تری برای کسب و کار شما باشد.

 

گام دوم: برای تحقیق، سایت خود شرکت های دیجیتال مارکتینگی که انتخاب کردید را بررسی کنید.
۴

آژانس بازاریابی دیجیتال خوب نه تنها محصول شما را می فروشد بلکه محصولات وخدمات خود را نیز به فروش می رساند. بررسی کنید که شرکت بازاریابی دیجیتال مورد نظر شما چه میزان و چطور خدمات خودش را بازاریابی می کند. تحقیقات را با مراجعه به وب سایت آغاز کنید.

استفاده از وب سایت یک شرکت خوب بازاریابی دیجیتال فوق العاده آسان خواهد بود، سرعت بارگذاری سریع است و بیش از همه، وب سایت آموزنده خواهد بود. برای اطلاع از اثربخشی سرویس سئو آنها، می توانید رتبه بندی آن ها را با توجه کلمات کلیدی مختلف در گوگل بررسی کنید. اگر رتبه کلمات کلیدی عالی باشد، مطمئن باشید که آنها از استراتژی های مناسب پیروی می کنند و می توانند برای سایت شما هم همین مسیر را طی کنند. منبع

گام سوم: در ذهن داشته باشید که قرار است در بازه زمانی طولانی با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان کار کنید.
بازاریابی دیجیتال پروسه ای زمان بر است و مثل ایجاد برنامه یا وب سایت نیست. شما به سادگی نمی توانید صرفا مقداری پول خرج کنید و نتیجه را بگیرید. این یک فرایند مستمر است و برای توسعه آن، به یک رویکرد بازاریابی مداوم نیاز دارید. برای محقق شدن این امر لازم است با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان زمینه همکاری طولانی مدت را با توجه به نیازهای شما داشته باشد.

پس ویژگی های مختلف شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان را با رویکرد همکاری طولانی مدت تحلیل و بررسی کنید. قطع همکاری میانه مسیر در پروسه رشد کسب و کار شما در فضای وب خلل ایجاد می کند.

گام چهارم: شرکت دیجیتال مارکتینگی انتخاب کنید که از تخصص خوبی برخوردار باشد.دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ
۵

یک شرکت بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید که دارای تجربه خوبی در این زمینه باشد. به وب سایت موجود آنها بروید و با دقت بررسی کنید. به کارهای قبلی آن ها توجه کنید و مشتریان فعلی آن ها را بررسی کنید. اگر امکان دارد با یکی از مشتریان صحبت کنید و نظرش را بپرسید.

این به شما کمک می کند تا قابل اطمینان بودن آن ها را متوجه شوید. اگر به دنبال یک مجموعه مهارت خاص هستید، نگاهی به بخش تیم آنها بیندازید تا در مورد استعداد و تخصص آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر امکانش هست؛ درخواست بدهید که با تیم شرکت مورد نظرتان از نزدیک آشنا شوید و درباره خواسته ها و اهدافتان با آن ها صحبت کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد بررسی روحیات و رویکرد شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد نظرتان است. لازم است بررسی کنید رویکرد آن ها تا چه میزان به رویکرد شرکت شما نزدیک است.

گام پنجم: به کیفیت بیشتر از قیمت آن اهمیت بدهید.
قطعا هزینه بازاریابی دیجیتال در تصمیم گیری نهایی شما نقش مهمی دارد اما توصیه می شود ارزانترین تصمیم را نگیرید. هدف شما باید یافتن تعادل بین هزینه و کیفیت باشد. درباره نیازها و خواسته های دو طرفه به طور کامل صحبت کنید و سوال های تان را به طور کامل بپرسید تا درباره آینده کاری تان به خوبی برنامه ریزی کنید.

برای تعیین بودجه بازاریابی دیجیتال شما بهتر است با کارشناسان شرکت مورد نظر صحبت کنید و میان بودجه ای که دارید و خدمات با کیفیت تعادل برقرار کنید. مطمئن باشید نتیجه ای که یک پروسه دیجیتال مارکتینگ خوب به همراه دارد با ارزش تر از هزینه ای است که برای آن می کنید.

منبع:پارس نیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.در دوره بازاریابی اینترنتی

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، یکی از شاخه‌های جدید و بسیار گسترده در دنیای بازاریابی است که برپایه دنیای دیجیتال بنا شده است. در واقع، انقلاب دیجیتال و به دنبال آن ساخته شدن انواع وسایل دیجیتالی و راه یافتن آن‌ها به خانه تمام مردم، بستر جدیدی را برای بازاریاب‌ها به وجود آورد تا به معرفی محصولات و خدمات بپردازند.
این روزها تمام کسب‌وکارها به نوعی به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند و باید مقداری از بودجه بازاریابی را به بخش دیجیتالی آن اختصاص بدهند. دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های سنتی‌تر بازاریابی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و هزینه‌های کمتر اشاره کرد.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 
از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ هم چالش‌های خاص خودش را دارد. مهم‌ترین چالش آن شاید یادگیری درست و اصولی باشد. نکته‌ای که بسیاری از بازاریاب‌ها به آن توجه نمی‌کنند و انتظار دارند که تنها با طراحی یک وبسایت و چند حساب در شبکه‌های اجتماعی، در بازاریابی دیجیتال موفق خواهند بود.
با ثبت نام در اولین بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام می توانید دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی بیاموزید و به کار بگیرید.
برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از صفر می‌توان مطابق سرفصل‌های زیر عمل کرد :
مبانی بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی را می‌توانیم به صورت «هنر ایجاد ارتباط ارزشمند» تعریف کنیم. هم بازاریابی و هم تبلیغات اگر به درستی برنامه‌ریزی و اجرا نشوند، می‌توانند ضررهای عظیمی به جا بگذارند که البته جبران کردن آن‌ها کار آسانی نیست! برای این کار، نیاز دارید که «کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات» را تعریف بکنید. کمپین بازاریابی، به معنی استفاده از تمام ابزار و پلتفرم‌های موجود برای معرفی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی به فرایندی گفته می‌شود که در آن مخاطبان با کمک محتوای باکیفیت و مرتبط به سوی یک کسب‌وکار جذب می‌شوند. اعتماد کردن مخاطبان به برند، افزایش نرخ تبدیل و بهبود سئوی سایت از مهم‌ترین مزایای بازاریابی محتوایی هستند.
مانند هر روش بازاریابی دیگری، در کانتنت مارکتینگ نیز نیاز به تعیین استراتژی از جنس محتوا دارید.

انواع محتوا
محتوای متنی
محتوای متنی اولین نوع از انواع محتوا است که به ذهن می‌آید. محتوای متنی در تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال، از صفحه محصول سایت گرفته تا صفحه‌های وبلاگ ، کپشن پست‌های اینستاگرام و انواع سایز استوری اینستاگرام به کار می‌آید و از عوامل بسیار تاثیرگذار بر سئوی سایت است.دوره بازاریابی اینترنتی
محتوای تصویری
طراحی موشن گرافیک و اینفوگرافیک از بهترین راه‌ها برای جلب توجه و تعامل مخاطب است پس از آن غافل نشوید. (اینفوگرافیک چیست؟)
محتواهای صوتی
توصیه می‌شود که محتوای صوتی از جمله پادکست را از یاد نبرید؛ به‌ویژه که این روزها بازار پادکست‌های فارسی داغ است و طرفداران زیادی دارد.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
هر دیجیتال مارکتر باید برنامه‌ای برای بازاریابی در حداقل یک شبکه اجتماعی داشته باشد. در ایران چهار شبکه اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توییتر و تلگرام بیشترین مخاطبان را دارند و می‌توانید ترکیبی از این شبکه‌ها را برای سوشال مدیا مارکتینگ خود انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را بخوانید

طراحی وبسایت
به عنوان یک دیجیتال مارکتر، طراحی وبسایت یکی از مهارت‌های اصلی شما به شمار خواهد آمد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این امکان را به شما می‌دهند که با داشتن اندکی سواد برنامه‌نویسی و کمی هم طراحی گرافیکی، یک وبسایت مناسب و زیبا طراحی کنید.
بازاریابی موتور جست‌وجو (SEM / SEO)
واضح است که هرچه در گوگل رتبه‌ّهای بالاتری بگیرید،‌ ترافیک ارگانیک شما افزایش خواهد یافت و به دنبال آن شاهد افزایش لید، نرخ تبدیل و نرخ فروش خواهید بود. از سوی دیگر با بهبود و هوشمندتر شدن الگوریتم‌های گوگل، رسیدن به رتبه‌های بهتر نیز سخت‌تر شده است و نیازمند برنامه‌ریزی است. به این ترتیب رقابلت سنگینی بین رقبای هر بیزنس وجود دارد و هریک سعی می‌کنند سریع‌تر به لینک‌های اول گوگل برسند. سئو مارکتینگ راهی است که به شما کمک می‌کند در این رقابت پیروز شوید.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات آنلاین
دنیای آنلاین بستر عظیمی را شکل داده است که می‌توانید از آن برای انتشار تبلیغات آنلاین استفاده کنید. البته مهم است که این تبلیغات را به گونه‌ای منتشر کنید که برای مخاطبان ایجاد مزاحمت نکند. تبلیغات پرداختی گوگل، تبلیغات همسان، محتوای اسپانسردار و افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات آنلاین هستند.
مانیتورینگ و تحلیل
هر برنامه بازاریابی موفق یک مرحله تحلیل اطلاعات دارد. در دیجیتال مارکتینگ این تحلیل به معنی بررسی اطلاعات مختلفی مانند نرخ تبدیل، نرخ فروش، روند ترافیک ارگانیک سایت و ... است. ابزارهای متنوعی در بازاریابی دیجیتال وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تحلیل برنامه بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
مهم‌ترین این ابزارها، گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما اجازه می‌دهد ریز به ریز جزئیات وبسایتتان را بررسی کنید.
بازاریابی حفظ مشتری
به عنوان یک دیجیتال مارکتر موفق، نیاز خواهید داشت که مردم بارها و بارها به سمت کسب‌وکار شما برگردند و تعامل آن‌ها با شما پس از یک بار تراکنش مالی یا بازدید از وبسایت به پایان نرسد. بازاریابی حفظ مشتری یکی از استراتژی‌های دیجتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند مشتری‌ها و مخاطب‌ها را بارها مورد هدف قرار بدهید و آن‌ها را به سوی خودتان برگردانید.
سخن آخر
امیدواریم که این مقاله در شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن به شما کمک کرده باشد. برای یادگیری دقیق و جامع بازاریابی دیجیتال، بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام را به شما توصیه می‌کنیم.

منبع:جهان امروز



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های بازاریابی است که بسیاری از متخصصان فروش و صاحبان کسب‌وکار، به آن نیاز جدی دارند و به دنبال یادگیری مهارت‌های این حوزه هستند.

بازاریاب‌های دیجیتال اگر دنبال موفقیت هستند، باید در زمینه‌های مختلف از جمله تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانه های دیجیتال و موارد دیگر حداقل مهارت‌های لازم را داشته باشند. اما بسیاری از آن‌ها برای انتخاب و شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند:

محدودیت زمانی
هزینه‌های بالای رفت و آمد
انعطاف‌پذیری کم در انتخاب زمان کلاس
اتلاف وقت و ایجاد مشکلات کاری برای کارکنان سازمان‌ها
یادگیری مفاهیم تئوری بدون مثال‌های کاربردی و عملیاتی
امروز با ارائه یک راه حل بسیار ایده‌آل برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنیم تا از انتخابتان راضی و خوشحال باشید. بنابراین اگر شما هم نیاز به یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ دارید، تا پایان همراه ما بمانید.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

روش‌های مختلف برای یادگیری بازاریابی دیجیتال
۱٫ ثبت‌نام در دوره‌های حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال
یکی از بهترین راه‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در دوره‌های آنلاین بازاریابی دیجیتال است. متخصصان حوزه بازاریابی و کسب‌و‌کارهای آنلاین، بیشتر این دوره‌ها را که شامل آموزش مهارت‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال با تکالیف عملی و پروژه‌های واقعی است به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال از سایر همتایان خود جلوتر باشید، شرکت در این دوره‌ها به شکل‌ آنلاین کمک قابل توجهی می‌کند. یک برنامه مدون بازاریابی در فضای آنلاین می‌تواند افراد را برای ورود به دنیای آنلاین آماده کند. به عنوان مثال دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال با یک نقشه راه جامع یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

۲٫ دنبال‌کردن اینفلوئنسرها یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ
دنیای آنلاین، حوزه‌ای است که در آن همه چیز، همیشه، در حال پیشرفت و تغییر است. هر روز مباحث جدیدی توسعه پیدا می‌کند و به‌روز بودن در آن بسیار اهیمت دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های ادنتورک به صورت پیوسته از روش‌های جدید تبلیغاتی در حوزه تبلیغات کلیکی رونمایی می‌کنند که این یک شاخص کلیدی در مورد قدرتمند بودن تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال است. یا گوگل در یک سال اخیر چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است که روی خلق تجربه بهتر برای کاربران و سیستم رتبه‌بندی صفحات موثر است.

دنبال‌کردن متخصصان صنعت و تأثیرگذارانی که در بازاریابی دیجیتال تبحر دارند، نه تنها راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه است، بلکه برای همگام‌شدن با آخرین تغییرات و روند بازاریابی دیجیتال هم ضروری است. به عنوان مثال در ایران می‌توانید افرادی مانند عادل طالبی، استراتژیست کسب‌و‌کارهای آنلاین، علیرضا کاظم‌زاده متخصص شبکه‌های اجتماعی، هاتف تالویی متخصص تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و یاور مشیرفر استراتژیست محتوا را دنبال کنید و از تجربیات و تخصص این عزیزان بهره‌مند شوید.

۳٫ دنبال‌کردن برترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال
علاوه‌بر دنبال ‌کردن افراد تأثیرگذار و متخصص در این حوزه، همراهی با برخی از معتبرترین سایت‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال هم یک روش عالی برای یادگیری بازاریابی آنلاین است.

اصول اولیه تا پیشرفته در این کانال‌ها در دسترس هستند و تاثیر بسیاری در افزایش مهارت‌های بازاریابی شما دارند. برخی از منابع معروف بازاریابی دیجیتال شامل Moz ، Lynda و HubSpot به زبان اصلی و کانال تلگرامی کار و کسب، بلاگ یکتانت، سایت فرادرس و وبینارهای ایسمینار هم به زبان فارسی در دسترس شما هستند.

۴٫ اصول را از دوره‌های آنلاین رایگان بیاموزید
چندین وب‌سایت وجود دارد که آموزش بازاریابی دیجیتال را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای ارائه می‌دهند. می‌توانید در آن سایت‌ها ثبت‌نام کنید و از طریق دوره‌ها و برنامه‌های مختلف، بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این دوره‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا درک درستی از بازاریابی دیجیتال پیدا کنید. دوره‌های رایگان معمولاً پروژه تعاملی، یادگیری عملی، یا جلسات رفع اشکال و پرسش و پاسخ ندارند.

اگرچه برخی از این دوره‌های رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا اولین قدم در را در این مسیر بردارید، اما اگر در یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، به یک آموزش حرفه‌ای با برنامه مدون نیاز دارید.

در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 


برای انتخاب یک دوره حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید:

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. با وجود تعداد بسیاری گزینه موجود، یافتن یک دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال کاربردی خیلی اهمیت دارد.

وقتی نوبت به انتخاب شما می رسد، باید به شکلی باشد که همه جنبه‌های بازاریابی دیجیتال را به طور عمیق آموزش دهد. یک برنامه آموزشی کاملاً دقیق باید شامل سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و ابزارهای گوگل باشد. بهترین دوره‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با تمرین در پروژه‌های واقعی و یادگیری از بهترین متخصصان حوزه، این مهارت را بسیار عمیق و کاربردی بیاموزند.

برای انتخاب نیاز به کمک دارید؟ در هنگام انتخاب این موارد را در نظر بگیرید:

 

یک دوره مفید آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید علاوه‌بر جلسات آموزشی، به شکل مجزا جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال هم داشته باشد. به عنوان مثال اگر در یک دوره ۱۵۰ ساعته ثبت نام کرده‌اید، باید این ساعت صرفا برای آموزش شما باشد و جلسه رفع اشکال به‌صورت مجزا برگزار شود.

استفاده از داده‌های واقعی

اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید که برای آموزش از داده‌های واقعی استفاده می‌کنند و برای یادگیری بهتر شما یک کمپین واقعی را از صفر تا صد به اجرا می‌گذارند، به شما تبریک می‌گوییم. این یکی از بهترین دوره‌هایی است که می‌توانستید انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای رسیدن به اهداف بازارایابی است. بنابراین یک دوره دیجیتال مارکتینگ کاربردی باید در یک دوره آموزشی از تمامی ابزارهای دیجیتال استفاده کند تا شرکت‌کنندگان با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را به درستی بشناسند.

استفاده از وبینار، ویدئوهای از پیش ضبط‌شده، لایوهای اینستاگرامی، فرم‌های آنلاین و مانند آن از مواردی است که شاید ساده به نظر برسد، اما استفاده از آن‌ها در یک کسب‌وکار می‌تواند به رشد آن کمک شایانی کند. اگر در مسیر یادگیری، نحوه استفاده مناسب از این ابزارها را ندیده باشید، قطعا نمی‌توانید در کسب‌وکار خودتان هم به خوبی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی و داشتن یک روال منظم

یک دوره آنلاین مناسب در هر حوزه‌ای، دارای برنامه‌ریزی و یک روال منظم است. شما باید این را بدانید که به عنوان مثال روزهای سه‌شنبه، روزهای پاسخ به سوالات، یا روزهای چهارشنبه، روزهای یادگیری و ارسال ویدئوهای جدید برای شما است. این مسئله سبب می‌شود تا برنامه آموزشی را رها نکنید و برای خودتان یک برنامه یادگیری منظم داشته باشید. دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی بایستی دارای یک مسیر راه واضح و مشخص باشد.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

ارائه منابع مطالعاتی جانبی

در یک دوره آموزشی، علاوه بر آموزش مدرسان، منابع مطالعاتی جانبی هم در نظر گرفته می‌شود. کتاب، ویدئو، سایت و مانند آن از جمله مواردی هستند که باید در کنار آموزش به شما معرفی شوند. یک مدرس حرفه‌ای منابع مطالعاتی مناسب حوزه خود را می‌شناسد و از معرفی کردن آن‌ها به دانشجویانش برای پیشرفت آن‌ها ابایی ندارد. در بهترین حالت، برگزارکنندگان یک دوره دیجیتال مارکتینگ، منابع به‌روز را در کنار مطالب آموزشی ارائه می‌دهند و از سردرگمی دانشجویان پیشگیری می‌کنند.

عناوین آموزشی

پیش از ثبت‌نام در یک دوره دیجیتال مارکتینگ حتما عناوین دوره را بررسی کنید. بیشتر مدرسین با توجه به تخصص خود برخی از موارد آموزشی را حذف می‌کنند یا آن‌ها را به شکل سطحی آموزش می‌دهند. بنابراین پیش از شرکت در دوره، اساتید و عناوین آموزشی را بررسی کنید. آیا تمام موارد توسط یک شخص آموزش داده می‌شوند؟ آیا تمام مواردی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در آن مهارت داشته باشد، آموزش داده می‌شود؟ برای راحت‌تر شدن انتخاب شما، در ادامه به مهم‌ترین عناوین دوره اشاره شده است:

در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مبانی بازاریابی دیجیتال
بهینه‌سازی فرآیندهای دیجیتال
سئو SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)
بازاریابی محتوایی و فرمت‌های محتوا
بازاریابی ویدئویی و صوتی
بازاریابی پیامکی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
فرآیندهای A/B Testing
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات دیجیتال
تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
تبلیغات کلیکی و انواع آن
تبلیغات در گوگل – گوگل‌ادز
موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار آنلاین
استراتژی در کسب و کارهای آنلاین
ابزارهای گوگل مانند تگ منیجر، آنالیتیکس و سرچ کنسول
این روزها شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از منابع مطالعاتی رایگان، کانال‌های مختلف، توضیحات افراد مهم این حوزه و دوره‌های آنلاین می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهید.

با توجه به شرایط شرکت‌ها و افراد و به‌ویژه تغییرات حیاتی در بازار هدف، دوره‌های آنلاین طرفداران بیشتری دارد، اما با توجه به تعدد این دوره‌ها، انتخاب یک دوره‌ی کاربردی برای شما ممکن است دشوار باشد.

۶ نکته مهم برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ:

داشتن جلسات پرسش و پاسخ
استفاده از داده‌های واقعی
استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال
داشتن برنامه‌ریزی و یک روال منظم
ارائه منابع مطالعاتی جانبی و عناوین آموزشی
تدریس مبتنی‌بر تجربه‌های واقعی
اما شاید دوست داشته باشید یکی از بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ را ملاک قرار دهید و سایر دوره‌ها را با آن مقایسه کنید. یکی از بهترین‌ها در این حوزه دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند اسنپ، تپسی، دیجی‌کالا و مانند آن، کارمندانشان توسط مدرس این دوره آموزش دیده‌اند. برای مشاهده و بررسی این دوره می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

منبع:تجارت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

محتوایی که مرتبط با کسب و کار بوده و قدرت جذب مخاطب را نیز داشته باشد. این امر در نهایت منجر به سودآوری کسب و کار خواهد شد. به طور کلی هدف از بازاریابی محتوایی تعامل با مخاطبین، بالا بردن ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی و توانمندسازی تیم فروش است. این بدان معنا است که بازاریابی محتوا، یک استراتژی بلند مدت است که با ایجاد محتوای باکیفیت و مداوم، برای ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف تلاش می‎کند و نباید در کوتاه مدت به دنبال نتایج شگفت انگیز بود.

بازاریابی محتوا سبب می‎شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‎گیرند، ایجاد و حفظ وفاداری در آنها بر عهده شما خواهد بود. آنها محصول شما را خریداری کرده و آن را نسبت به گزینه‎های رقبا ترجیح می‎دهند. بوسیله بازاریابی محتوایی ارزشمند، می‎توان از مخاطب عام، یک مشتری وفادار ساخت.

برخلاف تبلیغات به روش‎های سنتی، بازاریابی محتوا نشان می‏دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‎دهید. امروز، بیش از هر زمان دیگری، مردم خواهان چنین حسی هستند. جهان وسیع‎تر و پر سر و صداتر از گذشته شده است و توجه ارزشمندترین حسی است که می‎توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

 

مفهوم تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

اگر از تقویم محتوا استفاده نمی‎کنید، احتمالاً در حال تجربه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد هستید، البته اگر استراتژی برای انجام این کار داشته باشید. تقویم محتوایی، ابزاری است که به شما در اجرای برنامه‎ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک، محتوا را در قالب یک تقویم سازماندهی خواهید کرد.

این ابزار به شیوه‎ایی کارآمد و منظم به شما کمک خواهد کرد، تا بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید. صحبت از تقویمی است که در آن نوع، متن و زمان انتشار یک محتوا مشخص شده است. مهم نیست یک وبلاگ شرکتی داشته باشید و یا یک حضور نسبتاً فعال در رسانه‎های اجتماعی. تقویم محتوایی به طرز فوق‎العاده‎ایی می‎تواند فرآیندهای مدیریت محتوایتان را سازماندهی کند.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید

چطوربرای کسب و کارمان تقویم محتوایی تهیه کنیم؟

در بازاریابی محتوایی، ایجاد تصویری واضح از فعالیت های فعلی شبکه های اجتماعی به شما امکان می‎دهد تا درک درستی از وضعیت فعلی خود داشته باشید و در‎عین‎حال قادر به کشف فرصت‎های جدید باشید. برای داشتن تقویم محتوایی توجه به این چند مرحله مهم است:

بررسی دقیقی از شبکه‎ها و محتوای اجتماعی داشته باشید. در این مرحله لازم است به حسابهای قدیمی خود نگاهی دقیق‎تر بیاندازید. مسائل امنیتی و پسوردها را کنترل نمایید. برای هر حساب کاربری به طور واضح اهداف را مشخص نمایید. مخاطبین خود را شناسایی کرده و مشکلات و راه‎حل‎های آن را بررسی نمایید. توانمندی‎های پرسنل خود را شناسایی کنید و وظایف تعریف شده‎ایی را بر عهده آنها قرار دهید.

کانال‎های اجتماعی خود را انتخاب کنید. هر شبکه اجتماعی، نیازمند بازاریابی محتوایی مخصوص به خود است. در تقویم محتوایی خود برای هر یک از این شبکه‎ها برنامه‎ریزی داشته باشید. برای مثال، نوع فعالیت در فیسبوک متفاوت از اینستاگرام است.

مطمئن شوید که در تقویم محتوایی یک سیر منطقی دیده می‎شود. اگر در چندین شبکه اجتماعی فعالیت دارید. نظارت و بررسی همه آنها زمان‎بر و مشکل است. اما اگر یک سیر منطقی در آنها وجود داشته باشد، به‎راحتی می‎توانید آن را کنترل نماید.

برای انواع محتوا یک کتابخانه تهیه کنید. برخی افراد ترجیح می‎دهند از کتابخانه محتوا با نام بانک اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی یا بانک محتوای دیجیتال نام ببرند. در هر حال، این کتابخانه به عنوان دارایی محتوایی شما به شمار می‎آید و توجه به آن الزامی است.

برای تقویم خود زمان انتشار در نظر بگیرید. اکنون اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری کرده اید. زمان آن رسیده است که یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

شروع به تهیه محتوا کنید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

از تیم خود برای مرور داده‎ها استفاده کنید. نظرات سازنده آنها را اجرایی نمایید.

برنامه‎ریزی و انتشار را آغاز کنید.

انواع بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسیم

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی‎های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و وسعتی تبدیل شده است. با این حال زمانی که در حال تدوین استراتژی خود هستید، تصمیم‎گیری درباره نوع بازاریابی محتوایی که می‎خواهید انجام دهید، کمی مشکل به نظر می‎رسد. چرا که باید از ابزاری استفاده کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کار شما شود. انواع بازاریابی محتوا می‎تواند به شکل وب سایت، فیلم، اینفوگرافیک، پست‎های شبکه‎های اجتماعی و... می باشد.

وبلاگ: وبلاگ نویسی یکی از محبوب‎ترین انواع بازاریابی محتوایی برای مشاغل کوچک است. دلیل مهم‎تر برای استفاده از وبلاگ این است که به خوبی می‌توانید آن را براساس معیارهای گوگل و البته نیاز مخاطبان سازگار کنید. به این ترتیب میزان ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان نخستین نتایج سرچ به مخاطبین معرفی خواهد کرد. این امر به شما کمک می‎کند تا هزینه‎ایی بسیار اندک برای تبلیغاتی هدفمند و سودآور صرف کنید.

بازاریابی محتوایی با فیلم و اینفوگرافیک‎

بازاریابی ویدیویی: اگر می‎خواهید در بازاریابی محتوایی رقابت کنید، بسیار مهم است که راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف خود پیدا کنید و آنها را به سرعت درگیر خود نمایید. امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدیویی را مشاهده می‎کنند. در حقیقت، یک سوم کل فعالیت‎های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئو می‎شود. فارغ از اینکه در چه حرفه و صنعتی فعالیت دارید، برای دستیابی به بازارهای هدف و جدید باید بر روی بازاریابی محتوایی ویدئویی سرمایه‎گذاری کنید. کسب و کارهایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‎کند، بسیار بیشتر دیده خواهند شد.

ویدیو همچنین به افزایش زمان صرف شده در سایت توسط کاربر 105٪ کمک می‎کند. هرچه مشتری زمان بیشتری را در وب سایت بگذراند، شانس شرکت برای فروش، بیشتر می‎شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف‎کنندگان اکنون ترجیح می‎دهند قبل از خرید، ویدئویی درباره محصول را تماشا کنند. این فیلم می‎تواند راجع به محصول، فرآیند تولید، نحوه استفاده و ... باشد. در بازاریابی محتوایی، فیلم به طور قابل ملاحظه‎ایی مشتری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

 در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

اینفوگرافیک‎ها: اینفوگرافیک‎ها به کسب و کارها کمک می‎کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند. با استفاده از این شیوه بازاریابی محتوایی، اطلاعات مفیدی در کوتاه‎ترین زمان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. این امر تاثیر ویژه‎ای بر سرعت خرید مشتری خواهد گذاشت. زمانی که اطلاعات لازم را در یک نگاه به او منتقل می‎کنید، مطمئن باشید که از سایر رقیبان خود فاصله معنی‎داری خواهید گرفت. اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‎کند تا داده‎های آماری را با زبانی ساده رویت کند. در این صورت تصویر بهتری از خرید خواهد داشت.

سفارش تقویم محتوا به شرکت های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفته شد، تقویم محتوا نقش پر رنگی در بازاریابی محتوایی دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا آماده سازی این تقویم توسط خودمان انجام شود یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ؟ اگر شما تجربه آماده کردن تقویم محتوا را ندارید، می توانید با جستجو در گوگل به نمونه های مختلف دسترسی پیدا کنید. شما بهتر از هر کسی می دانید که نیازمندی‌هایتان چیست. اما در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می توانید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه تجربه دارد مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که مشاوره خوب می تواند راه شما را برای موفقیت در بازاریابی محتوا آسان و هموار کند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال های دیجیتالی مثل موتور های جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و . . . در وبسایت خود برای مشتری های فعلی و جذب مشتری جدید استفاده میشود. اما نرخ بازگشت سرمایه رو باید جزو اصلی ترین دیدگاه های خودمون در هر بخش از بازاریابی قرار بدیم. در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال باید کانال های اصلی این حوزه رو بشناسید و اصول اولیه رو یاد بگیرید تا مسیری که قراره طی کنید به درستی باشه و درصد خطا رو تا حد امکان کاهش بدین

بازاریابی محتوا

 

پایه و اساس بازاریابی اینترنتی رو میتونیم بازاریابی محتوا در نظر بگیریم چراکه از هر کانالی که تصمیم داشته باشیم استفاده کنیم باید از محتوا استفاده کنیم. میشه گفت محتوا زبان مشترک تمام روش های بازاریابی هست و اولین مهارتیه که با یادگیری هرچه بهتر اون نتایج خیلی بزرگتری در روند مارکتینگ خودمون خواهیم داشت. برای یادگیری اصول بازاریابی محتوا به قسمت آموزش رایگان تولید محتوا مراجعه کنید.

یکی از مطالبی که در ویدئوهای آموزشی در موردش صحبت کردیم برمیگرده به :

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه، این هست که خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکنن و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین. خب باید چه کاری انجام داد !؟! مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست، پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره. در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

سئو

افزایش بازدید از طریق گوگل در کنار اینکه خیلی پیچیده بنظر میرسه، اتفاقا خیلی ساده هست و میشه خیلی راحت ازش برای بیشتر دیده شدن محتواها و سایت خودمون استفاده کنیم. برای اینکه از سئو استفاده کنیم اصلا نیاز نیست یک متخصص برنامه نویسی باشیم و تخصص سئو در حال حاضر ترکیبی از بخش های مختلف مثل محتوا، شناخت نیاز مخاطب، برندینگ در فضای دیجیتال و … هست که برای 80 درصد سایت های ایرانی با دانش نسبی از همه ی موارد گفته شده میتوان افزایش بازدید از طریق گوگل رو تجربه کرد.اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. اما یه وقتایی سئو رو فقط برای افزایش بازدید یک وبلاگ میخوایم و برامون مهمه که چطور بازدید خودمون رو بالا ببریم. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی شبکه های اجتماعی هست که به دلیل بی نیاز بودن به سایت به راحتی میشه ازش استفاده کرد و برای بیزینس های زیادی فقط با همین روش و بدون نیاز به سایت میشه از این کانال مشتری جذب کرد . در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ یکی از محبوب ترین تخصص های بازاریابی اینترنتی هست و دلیل محبوبیت آن هم تعداد کاربران زیاد این شبکه اجتماعی در ایران هست که یک بازار بسیار عالی رو برای کسب و کار ها در دوران کرونا رقم زده است.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

ایمیل مارکتینگ

میشه گفت به این تخصص کمتر از هرچیزی بها داده شده در صورتی که یکی از مراحل اصلی بازاریابی تبدیل بازدیدکننده های سایت است و ایمیل مارکتینگ یکی از کانال های اصلی تبدیل مخاطب هدف ما به خریدار و در نهایت مشتری هست.

اهداف ایمیل مارکتینگ

روابط با مشتریان(بالقوه،بالفعل) و علاقمندان
انتشار محتوا : بازاریابی محتوا
افزایش فروش
مهمترین هدف : سرعت بخشیدن به فرایند تبدیل در بازاریابی میباشد
بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی مطالعه و تحقیقات در مورد پاسخ های مغز نسبت به فعالیت های بازاریابی هست و تنظیم و تغییر فعالیت های بازاریابی برای دریافت پاسخ های بهتر از مغز ، بازاریابی عصبی اگر به درستی انجام شود در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر دارد. به کمک دانش بازاریابی عصبی میتونیم تمام روند بازاریابی رو اثربخش تر کنیم که تکیه بر مباحث روانشناسی دارد. برای مثال اینکه عنوان یک مقاله یا کاور ویدئو جذاب باشه. یا اینکه در توضیحات محصول کاربر رو ترغیب کنیم که خرید نهایی بشه و هزاران بخش دیگه که میتونیم به کمک این تخصص اثرگذاری رو افزایش بدیم

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و مثالی از آنها

بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، دیجیتال مارکتر ها میتوانند بوسیله ی کانال های در دسترس، از کمپین بزرگتری حمایت کنند.

برای مثال

یک بازاریاب محتوا (content marketer)
میتواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند.

و بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند.

و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونیکی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیکی و منتشر شدن آن شود. ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم.

تاثیر بازاریابی دیجیتال بر کسب و کار اینترنتی !

 

واقعیت موضوع اینه که در گذشته زمانی که در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت میکردیم قشر کمی از جامعه چنین نیازی رو حس میکردند ولی در حال حاضر به دلیل محدودیت هایی که بیماری کرونا به وجود آورده، تنها راه نجات کسب و کارها استفاده از بازاریابی اینترنتی هست و به دلیل پتانسیل زیادی که شکل گرفته و نتایج بزرگتی که بیزینس ها از اینترنتی شدن بدست آوردن کسب و کار اینترنتی یک عمر بدیهی شده و افراد خیلی بیشتری به این مدل بیزینس رو آوردن.

منبع:تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

محتوایی که مرتبط با کسب و کار بوده و قدرت جذب مخاطب را نیز داشته باشد. این امر در نهایت منجر به سودآوری کسب و کار خواهد شد. به طور کلی هدف از بازاریابی محتوایی تعامل با مخاطبین، بالا بردن ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی و توانمندسازی تیم فروش است. این بدان معنا است که بازاریابی محتوا، یک استراتژی بلند مدت است که با ایجاد محتوای باکیفیت و مداوم، برای ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف تلاش می‎کند و نباید در کوتاه مدت به دنبال نتایج شگفت انگیز بود.

بازاریابی محتوا سبب می‎شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‎گیرند، ایجاد و حفظ وفاداری در آنها بر عهده شما خواهد بود. آنها محصول شما را خریداری کرده و آن را نسبت به گزینه‎های رقبا ترجیح می‎دهند. بوسیله بازاریابی محتوایی ارزشمند، می‎توان از مخاطب عام، یک مشتری وفادار ساخت.

برخلاف تبلیغات به روش‎های سنتی، بازاریابی محتوا نشان می‏دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‎دهید. امروز، بیش از هر زمان دیگری، مردم خواهان چنین حسی هستند. جهان وسیع‎تر و پر سر و صداتر از گذشته شده است و توجه ارزشمندترین حسی است که می‎توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

 در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

مفهوم تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

اگر از تقویم محتوا استفاده نمی‎کنید، احتمالاً در حال تجربه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد هستید، البته اگر استراتژی برای انجام این کار داشته باشید. تقویم محتوایی، ابزاری است که به شما در اجرای برنامه‎ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک، محتوا را در قالب یک تقویم سازماندهی خواهید کرد.

این ابزار به شیوه‎ایی کارآمد و منظم به شما کمک خواهد کرد، تا بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید. صحبت از تقویمی است که در آن نوع، متن و زمان انتشار یک محتوا مشخص شده است. مهم نیست یک وبلاگ شرکتی داشته باشید و یا یک حضور نسبتاً فعال در رسانه‎های اجتماعی. تقویم محتوایی به طرز فوق‎العاده‎ایی می‎تواند فرآیندهای مدیریت محتوایتان را سازماندهی کند.

در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید

چطوربرای کسب و کارمان تقویم محتوایی تهیه کنیم؟

در بازاریابی محتوایی، ایجاد تصویری واضح از فعالیت های فعلی شبکه های اجتماعی به شما امکان می‎دهد تا درک درستی از وضعیت فعلی خود داشته باشید و در‎عین‎حال قادر به کشف فرصت‎های جدید باشید. برای داشتن تقویم محتوایی توجه به این چند مرحله مهم است:

بررسی دقیقی از شبکه‎ها و محتوای اجتماعی داشته باشید. در این مرحله لازم است به حسابهای قدیمی خود نگاهی دقیق‎تر بیاندازید. مسائل امنیتی و پسوردها را کنترل نمایید. برای هر حساب کاربری به طور واضح اهداف را مشخص نمایید. مخاطبین خود را شناسایی کرده و مشکلات و راه‎حل‎های آن را بررسی نمایید. توانمندی‎های پرسنل خود را شناسایی کنید و وظایف تعریف شده‎ایی را بر عهده آنها قرار دهید.

کانال‎های اجتماعی خود را انتخاب کنید. هر شبکه اجتماعی، نیازمند بازاریابی محتوایی مخصوص به خود است. در تقویم محتوایی خود برای هر یک از این شبکه‎ها برنامه‎ریزی داشته باشید. برای مثال، نوع فعالیت در فیسبوک متفاوت از اینستاگرام است.

مطمئن شوید که در تقویم محتوایی یک سیر منطقی دیده می‎شود. اگر در چندین شبکه اجتماعی فعالیت دارید. نظارت و بررسی همه آنها زمان‎بر و مشکل است. اما اگر یک سیر منطقی در آنها وجود داشته باشد، به‎راحتی می‎توانید آن را کنترل نماید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

برای انواع محتوا یک کتابخانه تهیه کنید. برخی افراد ترجیح می‎دهند از کتابخانه محتوا با نام بانک اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی یا بانک محتوای دیجیتال نام ببرند. در هر حال، این کتابخانه به عنوان دارایی محتوایی شما به شمار می‎آید و توجه به آن الزامی است.

برای تقویم خود زمان انتشار در نظر بگیرید. اکنون اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری کرده اید. زمان آن رسیده است که یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

شروع به تهیه محتوا کنید.

از تیم خود برای مرور داده‎ها استفاده کنید. نظرات سازنده آنها را اجرایی نمایید.

برنامه‎ریزی و انتشار را آغاز کنید.

انواع بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسیم

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی‎های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و وسعتی تبدیل شده است. با این حال زمانی که در حال تدوین استراتژی خود هستید، تصمیم‎گیری درباره نوع بازاریابی محتوایی که می‎خواهید انجام دهید، کمی مشکل به نظر می‎رسد. چرا که باید از ابزاری استفاده کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کار شما شود. انواع بازاریابی محتوا می‎تواند به شکل وب سایت، فیلم، اینفوگرافیک، پست‎های شبکه‎های اجتماعی و... می باشد.

وبلاگ: وبلاگ نویسی یکی از محبوب‎ترین انواع بازاریابی محتوایی برای مشاغل کوچک است. دلیل مهم‎تر برای استفاده از وبلاگ این است که به خوبی می‌توانید آن را براساس معیارهای گوگل و البته نیاز مخاطبان سازگار کنید. به این ترتیب میزان ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان نخستین نتایج سرچ به مخاطبین معرفی خواهد کرد. این امر به شما کمک می‎کند تا هزینه‎ایی بسیار اندک برای تبلیغاتی هدفمند و سودآور صرف کنید.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

بازاریابی محتوایی با فیلم و اینفوگرافیک‎

بازاریابی ویدیویی: اگر می‎خواهید در بازاریابی محتوایی رقابت کنید، بسیار مهم است که راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف خود پیدا کنید و آنها را به سرعت درگیر خود نمایید. امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدیویی را مشاهده می‎کنند. در حقیقت، یک سوم کل فعالیت‎های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئو می‎شود. فارغ از اینکه در چه حرفه و صنعتی فعالیت دارید، برای دستیابی به بازارهای هدف و جدید باید بر روی بازاریابی محتوایی ویدئویی سرمایه‎گذاری کنید. کسب و کارهایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‎کند، بسیار بیشتر دیده خواهند شد.

ویدیو همچنین به افزایش زمان صرف شده در سایت توسط کاربر 105٪ کمک می‎کند. هرچه مشتری زمان بیشتری را در وب سایت بگذراند، شانس شرکت برای فروش، بیشتر می‎شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف‎کنندگان اکنون ترجیح می‎دهند قبل از خرید، ویدئویی درباره محصول را تماشا کنند. این فیلم می‎تواند راجع به محصول، فرآیند تولید، نحوه استفاده و ... باشد. در بازاریابی محتوایی، فیلم به طور قابل ملاحظه‎ایی مشتری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

 

اینفوگرافیک‎ها: اینفوگرافیک‎ها به کسب و کارها کمک می‎کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند. با استفاده از این شیوه بازاریابی محتوایی، اطلاعات مفیدی در کوتاه‎ترین زمان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. این امر تاثیر ویژه‎ای بر سرعت خرید مشتری خواهد گذاشت. زمانی که اطلاعات لازم را در یک نگاه به او منتقل می‎کنید، مطمئن باشید که از سایر رقیبان خود فاصله معنی‎داری خواهید گرفت. اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‎کند تا داده‎های آماری را با زبانی ساده رویت کند. در این صورت تصویر بهتری از خرید خواهد داشت.در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

سفارش تقویم محتوا به شرکت های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفته شد، تقویم محتوا نقش پر رنگی در بازاریابی محتوایی دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا آماده سازی این تقویم توسط خودمان انجام شود یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ؟ اگر شما تجربه آماده کردن تقویم محتوا را ندارید، می توانید با جستجو در گوگل به نمونه های مختلف دسترسی پیدا کنید. شما بهتر از هر کسی می دانید که نیازمندی‌هایتان چیست. اما در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می توانید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه تجربه دارد مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که مشاوره خوب می تواند راه شما را برای موفقیت در بازاریابی محتوا آسان و هموار کند.

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی در دنیای تجارت اتفاق افتاده است و همه کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند. امروزه اولین جایی که مردم برای برطرف کردن نیازهای خود به آن مراجعه می‌کنند، اینترنت است. در دنیای دیجیتال بدون هیچ محدودیت جغرافیایی به راحتی می‌توان به بازارهای متنوع، کلاس‌های آموزشی آنلاین و غیره دسترسی پیدا کرد. کسب و کارها نیز با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ به راحتی می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان زیادی در اینترنت معرفی کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ و استفاده از مشاوره سئو نقش بسیار مهمی در پیشرفت کسب‌ و کار شما ایفا می‌کنند. با توجه به شیوع بیماری کرونا علاقه کاربران به استفاده از خدمات آنلاین و غیر حضوری افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم درباره خدمات ارائه شده در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت، مشاوره سئو، آموزش سئو و تأثیر انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب در پیشرفت کسب و کار صحبت کنیم.دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.  

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد؟

شما برای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود دو راه بیشتر ندارید. راه اول این است که خودتان امور مربوط به بازاریابی اینترنتی را با روش‌های مختلف امتحان کنید و ساعت‌ها وقت برای این کار اختصاص دهید. راه دوم نیز سپردن امور به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. از طریق مشاوره سئو و راه‌اندازی یک سایت توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، به رونق کسب و کار خود کمک خواهید کرد‌. در این آژانس‌ها با مشخص کردن جامعه هدف و ایجاد ارتباط از طریق کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو مشتریان دائمی بسیار زیادی به استفاده از محصولات یا خدمات ارائه شده در کسب و کار شما ترغیب می‌شوند و از این طریق در مدت بسیار کمی سود بسیار زیادی کسب خواهید کرد. بازاریابی دیجیتال با روش‌های متنوعی در شرکت دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود و همه این روش‌ها به صورت منظم سازماندهی شده‌اند. خدمات ارائه شده در اغلب آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ شامل مشاوره سئو، آموزش سئو، تبلیغات ppc یا پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، طراحی سایت، طراحی لوگو، تولید محتوا، لید جنریشن و دیتا دیپورت می‌باشند. با دریافت مشاوره سئو از تیم دیجیتال مارکتینگ راهکارهای کارآمدی برای پیشرفت کسب و کار خود به دست می‌آورید. همکاری با بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند که با متدهای بازاریابی آشنا شوید.در دوره بازاریابی اینترنتی ثبت نام کنید 

همکاری با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال چه فوایدی دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و گسترش بازاریابی و تبلیغات آنلاین در فضای اینترنت، همه صاحبان کسب و کار برای رسیدن به بازدهی بیشتر در این عرصه، باید مهارت کافی درباره گرافیک، کپی رایتینگ، نامولوژی، کپی، طراحی سایت، برنامه‌نویسی، کار با شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های محبوب و....به دست آورند. به ندرت کسی پیدا می‌شود که به تنهایی بتواند این امور را به شکل کاملاً حرفه‌ای انجام دهد و مهارت و تخصص کافی در همه زمینه‌های ذکر شده داشته باشد. استفاده از نیروهای متخصص نیز به زمان و هزینه‌های زیادی احتیاج دارد. در چنین مواردی انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و استفاده از خدمات بازاریابی پر سرعت و ارزان آن مانند مشاوره سئو به شما کمک می‌کند که به هدف خود برسید. یک تیم دیجیتال مارکتینگ با سابقه و متخصص با ارائه خدمات ارزان و باکیفیت خود به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. این آژانس‌ها به غیر از شما با مشتریان بسیار دیگری نیز همکاری می‌کنند و در اجرای پروژه‌های زیادی موفق بوده‌اند. به همین دلیل با روش‌های درست و اصولی بازاریابی دیجیتال به طور کامل آشنا هستند.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

 

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارند؟

توجه به سابقه، فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده مهمترین نکات برای انتخاب یک شرکت بازاریابی دیجیتال هستند. بعضی از شرکت‌ها خدمات بیشتر و متنوع‌تری ارائه می‌دهند و بعضی دیگر دارای خدمات بسیار محدودی هستند. به همین دلیل قبل از انتخاب حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید. آژانس‌های بازاریابی دیجیتال وظیفه دارند که در جلسه مشاوره پس از دریافت اطلاعات لازم درباره کسب و کار شما خدمات مناسب را به شما معرفی کنند. بعد از جلسه مشاوره و گوش دادن به راهنمایی‌های مشاور سئو به راحتی می‌توانید خدمات مدنظر خود را انتخاب کنید تا پیشرفت کسب و کار شما با سرعت بیشتری انجام شود. اطلاعاتی که باید به آژانس بازاریابی دیجیتال ارائه دهید عبارتند از معرفی نوع کسب و کار، نوع خدمات و محصولات، معرفی برند، گفتن اهداف تجاری، قوانین شرکت، معرفی جامعه هدف، گفتن روش بازاریابی فعلی، توقعات و نگرانی‌های خود.‌ آژانس بازاریابی دیجیتال پس از کسب اطلاعات دقیق از کسب و کار شما موظف است که مناسب‌ترین پلن بازاریابی را برای کسب و کار شما ارائه دهد. مراحل بازاریابی در این آژانس‌ها عبارتند از بازاریابی محتوایی، سئو و بهینه‌سازی سایت، بازاریابی ویدئویی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی با موبایل، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی.در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

مشاوره سئو در آژانس‌های بازاریابی دیجیتال

در بعضی از مواقع شما برای فعالیت تخصصی و ورود به یک حوزه خاص بازاریابی، مایلید که خودتان تخصص‌های لازم برای بازاریابی را بیاموزید و یا برای پرورش نیروهای متخصص خود تلاش می‌کنید. افرادی که جویای دانش، تجربه و علم در زمینه دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو هستند، می‌توانند با دریافت مشاوره سئو از مشاوران تیم دیجیتال مارکتینگ و کسب اطلاعات لازم در زمینه سئو و همچنین با استفاده از مقاله‌های جامع آموزش سئو، برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنند و با بهینه‌سازی سایت رتبه آن را ارتقا دهند. در صورت کسب رتبه‌های برتر گوگل برای سایت، تعداد کاربرانی که از طریق جستجو در اینترنت به مشتری دائمی شما تبدیل می‌شوند، افزایش خواهد یافت‌.در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

آژانس دیجیتال مارکتینگ منظم

اگر به دنبال یکی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت آژانس بازاریابی دیجیتال منظم با آدرس اینترنتی https://monazam.agency مراجعه کنید. حضور آقای عادل طالبی در تیم منظم به عنوان بهترین مشاور سئو، ارائه مشاوره سئو، استفاده از تکنیک‌های جدید، مدیریت، نظارت، نمونه‌‌کارهای موفق زیاد، همکاری با مجموعه‌های مختلف، نظارت بر فرآیندهای اجرایی، شناخت کامل نیاز کسب و کارها، افزایش بهره‌وری، ارائه راهکارهای مفید، کسب بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و... از ویژگی‌های مهم آژانس منظم می‌باشد.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

از طرفی دیگر برخی مشاغل پتانسیل بسیار بالایی برای جذب نیرو دارند ولی افراد زیادی با این مشاغل به هر دلیلی آشنا نیستند. دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از این مشاغل است که بسیاری از افراد توانا و مستعد با آن آشنایی ندارند. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره این تخصص و بازار کار آن صحبت کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اگر بخواهیم ساده توضیح بدهیم به بازاریابی و تبلیغات محصولات، خدمات و برندها به کمک ابزارها و بسترهای دیجیتال و اینترنتی دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. در واقع دیجیتال مارکتینگ شیوه‌ی جدیدی از بازاریابی به وسیله سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف است؛ با این تفاوت که در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف شیوه سنتی تبلیغات و بازاریابی تمرکز بیشتری بر روی رضایت مخاطبان و ارائه اطلاعات مفید به آنها وجود دارد.

 

دیجیتال مارکتر کیست؟
دیجیتال مارکتر کسی است که با در یک یا چند شاخه دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشد. اصولا افرادی که با اکثر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند با عنوان شغلی مدیر دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند. اما به طور کلی دیجیتال مارکتینگ کاری تیمی است

 

وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟
مدیریت سایت و شبکه‌های اجتماعی، تدوین استراتژی برای تبلیغات و انواع بازاریابی، تولید و مدیریت محتوا، ایمیل مارکتینگ و طراحی کمپین‌های مختلف و ... از وظایف دیجیتال مارکتر است.

در واقع یک دیجیتال مارکتر باید بتواند شناخت خوبی از مخاطبان کسب و کار به دست آورد و درک قوی از استراتژی‌ها و تدوین آنها داشته باشد. سپس با راه اندازی کمپین‌ها و اجرا و هدایت آنها، بهترین نتایج را برای جذب مخاطبان بیشتر، افزایش فروش و برند سازی رقم بزند. به علاوه یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید بتواند سنجش‌های عملکرد را برای بهبود تمامی فعالیت‌های مارکتینگ به طور مرتب اندازه گیری کند.

 

معرفی عناوین شغلی در حرفه دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ در شاخه‌های مختلفی بخش بندی شده است و کسب تخصص در هر یک از شاخه‌ها برای ورود به بازار کار کافی است. در ادامه با ما همراه باشید

 در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

متخصص تولید محتوا
یکی از مهمترین عناوین شغلی در این شیوه بازاریابی تولید محتواست. تولید مقالات برای وبلاگ، رپورتاژ، متن و کپشن در شبکه‌های اجتماعی و ... بر عهده متخصص تولید محتواست. البته منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست. محتوای تصویری، پادکست و ویدئو نیز بسیار مهم هستند به همین دلیل کسب و کارهای بزرگ هم نیروی تولید محتوای متنی و هم نیروی تولید محتوای بصری استخدام می‌کنند.

درآمد متخصص تولید محتوا با سابقه کاری 1 تا 3 سال طبق نتایج ایران سلری بین 2 تا 9 میلیون تومان است.

 

کارشناس سئو وب سایت
بدون توجه به سئو سایت حتی اگر بهترین مقالات تولید شود کسب و کار پیشرفتی نمی‌کند. پس برای رشد مخاطبان و بازدید سایت استخدام کارشناس سئو ضروری است. تدوین استراتژی سئو و پیاده سازی آن، تحلیل رقبا، تحلیل سایت با ابزارهای مختلف از وظایف کارشناس سئو است.

آشنایی با HTML و CSS، تسط بر ابزارهای مهمی مثل آنالیتیکس و ... و تسلط بر سئو داخلی و خارجی از مهمترین فاکتورهای این شغل است.

درآمد کارشناس سئو وب سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 12 میلیون تومان است.

 بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

کارشناس شبکه‌های اجتماعی
کارشناس شبکه‌های اجتماعی باید با تمام شبکه‌ها مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر و ... آشنا باشد و بتواند آنها را مدیریت کند. برای مثال سوشال مارکتر باید از سایز استوری اینستاگرام یا سایز پست اینستاگرام و ... آگاه باشد و با ارائه اطلاعات دقیق و درست به متخصصین تولید محتوا بهترین پست‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی آماده کند.

تدوین استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی، اجرای کمپین‌های مختلف، تحلیل داده‌های به دست آمده از شبکه‌های اجتماعی و تعامل با کاربران از مهمترین وظایف این عنوان شغلی است.

درآمد کارشناس شبکه‌های اجتماعی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 8 میلیون تومان است.

 در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

کارشناس تبلیغات و بازاریابی
وظیفه کارشناس بازاریابی، تحقیق در بازار و پیدا کردن نیازها و علائق مشتریان است تا بتواند یک استراتژی برای تولید و فروش بهتر تدوین کند. اجرای استراتژی، ارتباط با مشتریان و تحلیل آمارها از وظایف کارشناس بازاریابی است.

تبلیغات در فضای آنلاین نیز وجود دارد. وظیفه کارشناس تبلیغات، تدوین استراتژی، پیدا کردن بهترین کانال‌ها برای تبلیغات، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل عملکرد و نتیجه تبلیغات است.

درآمد کارشناس تبلیغات و بازاریابی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 9.3 میلیون تومان است.

 دوره بازاریابی اینترنتی

طراح و پشتیبان فنی سایت
شبکه‌های اجتماعی پیشرفت بسیاری داشته‌اند اما هنوز هم طراحی سایت برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا وب سایت اعتماد کاربران را به یک برند افزایش می‌دهد. به علاوه فروش محصولات و خدمات از طریق سایت راحتتر است. پس استخدام تیمی برای طراحی و مدیریت سایت برای اکثر کسب و کارهای اینترنتی ضروری است.

درآمد طراح و پشتیبان سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 2 تا 12 میلیون تومان است.

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کارشناس یا مدیر دیجیتال مارکتینگ باید با تمامی عناوین شغلی معرفی شده به اندازه کافی تخصص و تسلط داشته باشد تا بتواند یک تیم را به خوبی هماهنگ و هدایت کند. به همین دلیل کسی که به تازگی وارد کار بازاریابی دیجیتال شده و چند سال سابقه کار دارد نمی‌تواند کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشد.

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 10 میلیون تومان است.

 

بازار کار بازاریابی دیجیتال چگونه است؟
با توجه به اینکه روز به روز به محبوبیت فضای آنلاین اضافه می‌شود و مردم ساعات بیشتری از روز را در فضای مجازی می‌گذرانند بیشتر کسب و کارها نیز وارد دنیای دیجیتال می‌شوند تا بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند. پس از همه گیری ویروس کرونا نیز نیاز به کسب و کارهای اینترنتی بیشتر احساس شد و مردم به خرید های اینترنتی روی آوردند. از طرفی کسب و کارهایی که وارد فضای آنلاین نشده بودند ضررهای بسیاری متحمل شدند. به همین دلیل بازارکار دیجیتال مارکتینگ بسیار خوب و رو به رشد است.

 

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
مهمترین دغدغه افراد در انتخاب شغل درآمد است. انتظار نداشته باشید به عنوان یک فرد تازه کار درآمد بالایی داشته باشیید

منبع:خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

امروزه، بیشتر تعاملات اجتماعی ما از طریق تصاویر انجام می‌شود. تصاویری از خود، از غذاهایی که می‌خوریم، تصاویر و ویدیوهای اتفاقات اطراف‌مان و ... از جمله تعاملات بصری ما بشمار می‌آیند. به همین دلیل اینستاگرام از ارزش بسیاری برای افراد و برندها برخوردار است و بسیاری از برندها درحال تلاش برای یافتن راه‌هایی هستند که به بهترین نحو ممکن از اینستاگرام سود ببرند.

 در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

افزایش تعداد کاربران اینستاگرام نجومی بوده و این کاملاً قابل درک است چرا که:

ما موجودات بصری هستیم، به همین دلیل است که با محتواهایی همچون تصاویر، ویدئوها، و فایل‌های gif، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنیم. از همین‌رو اینستاگرام به دلیل ایجاد شبکه‌ی اجتماعی‌ای که مردم را منحصرا از طریق المان‌های بصری به هم پیوند می‌دهد، بسیار قدرتمند است.

 در دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

برندها و بازاریاب‌ها، باهم در سرمایه‌گذاری بر روی رشد بسترهای اجتماعی‌شان، رقابت بسیاری داشته‌اند و برخی از آن‌ها موفق به یادگیری فروش محصولات‌شان از طریق اینستاگرام شده‌اند. شما سود زیادی از اینستاگرام نخواهید برد، تا زمانی‎که راز واقعی استفاده از این عکس‌ها را در راستای بازاریابی ندانید.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی در اینستاگرام، لازم است راجع به ارزش تصاویر و چگونگی ایجاد تصاویر مناسب برای اینستاگرام، اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

از طرفی لازم است که از مزایای اینستاگرام و کاربرد آن در ایجاد کانال‌های بازاریابی مطلع باشید.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

مزیت استفاده از عکس‎‌های اینستاگرامی در بازاریابی

در ادامه، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا تصاویر اینستاگرام بسیار قدرتمندند و نسبت به عکس‌های معمولی برتری دارند.

اما ابتدا، اجازه دهید به بحث در رابطه با این‌که چرا تصاویر اینستاگرامی می‌توانند بر بازاریابی مبتنی بر متن برتری داشته باشند بپردازیم و استراتژی‌های استفاده از این تصاویر در کانال‌های بازاریابی را بیاموزیم.

 

۱) با کمک اینستاگرام می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان در ارتباط باشید

شما می‌توانید تصاویر اینستاگرام خود را در کانال‌های مختلف به سادگی به اشتراک بگذارید. شما حتی می‌توانید آن‌ها را در سایت‌تان نیز به نمایش بگذارید. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا دنبال‌کنندگان کانال‌های مختلف خود را به اکانت جدید خود جذب کنید.

 

۲) به جای سخت کار کردن، با ذکاوت پیش بروید

ما همگی محدودیت زمان داریم، اما استفاده از تصاویر اینستاگرامی در بازاریابی تجارت الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهد که با هوش و ذکاوت خود پیش بروید نه با سخت کار کردن. با قرار دادن تصاویر کسب‌وکار خود در اینستاگرام از سختی تولید محتوای زیاد نجات خواهید یافت و به سادگی ارزش بسیاری برای کسب‌وکار خود ایجاد خواهید کرد.

زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که تعاملات عکس‌های اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشتر است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام1-وبلاگ-اخباررسمی

۳) جذب مشتریان متعهد: مجموعه‌ای بسازید که بارها و بارها به سمت شما بازگردند

از دیگر مزایای استفاده از تصاویر اینستاگرام کاربرانی است که ممکن است از طریق این تصاویر با شما آشنا شده و تبدیل به مشتریان متعهد شما شوند.

طبق مطالعات، اینستاگرام میزان تعهد بیشتری نسبت به سایر کانال‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. محققان نشان داده‌اند که میزان تعهد کانال‌ اجتماعی اینستاگرام از کانال‌های دیگر همچون فیس‌بوک، پینترست، یوتیوب و … پیشی گرفته است.

مشتریانی که بازمی‌گردند بسیار باارزش‌اند، حدود ۳۳.۳٪ از کل پول صرف شده در تجارت الکترونیکی صرف بازگشت مشتری می‌شود درحالی‌که این مبلغ ۳ برابر هزینه‌ی صرف شده در فروشگاه‌های معمولی است.

بازاریابی دیجیتال

 

۴) بازاریابی خود را از طریق محتوای تولیدشده توسط کاربران افزایش دهید: از عکس‌های کاربران استفاده کنید


اگر تاکنون از استراتژی بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربران استفاده نکرده‌اید، اکنون وقت سودبردن از این استراتژی است. این استراتژی موثرترین روش برای رشد کاربران و فروش است.
در اینستاگرام مشتریان به طورمداوم درحال به اشتراک‌گذاری تصاویرشان هستند.

با اجازه‌ی آن‌ها، می‌توانید از تصاویرشان برای بازاریابی خود استفاده کنید. کاربرانی که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند می‌توانند در این راستا به شما کمک کنند. این‌کار باعث می‌شود اعتماد مشتریان دیگر را جلب کنید. این روش را می‌توانید با برگزاری یک‌سری مسابقات عکس نیز پیاده کرده و کاربران بیشتری را جلب کنید.

 

۵) کورکورانه داد و ستد نکنید: بدانید که چه محتوایی سریع‌تر نتیجه خواهد داد

مطمئنا شما دوست ندارید سرمایه‌ی خود را صرف محتوایی کنید که عملکرد خوبی ندارد. خوشبختانه، شما در اینستاگرام می‌توانید بازخوردهای کاربران را نسبت به محتوای خود ببینید و پیش از این‌که محتوا را در سایت منتشر کنید، تا حدودی از محبوبیت آن آگاهی پیدا کنید.

قبل از این‌که شما از تصاویر تولید شده توسط کاربران‌تان استفاده کنید، می‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را در اینستاگرام بسنجید.

 

چرا اینستاگرام؟

عکس‌های اینستاگرام بنا به‌ دلایل کاملا روانشناسی، بهتر از عکس‌های محصولات و یا عکس‌های تبلیغات عمومی هستند.

عکس‌های اینستاگرام تمایل به آرمان‌گرایی را افزایش می‌دهند، به این معنی که مسیری از زیبایی و بهترین‌ها را در پیش‌روی کاربر قرار می‌دهند.

مردم معمولا تصاویری از بهترین لحظات‌شان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند: در اینستاگرام عکس‌های بسیار عالی از لحاظ بصری وجود دارند که حس آرمان گرایی‌مان را تلقین کرده و آرزوهایی را یادآور می‌شوند که به دنبال‌شان بودیم و هستیم.

اما تبلیغات ممکن است حس برعکسی را منتقل کنند.در دوره دیجیتتال مارکتینگ شرکت کنید 

 

عکس‌های اینستاگرام باعث ایجاد حس اعتماد می‌شوند

اغلب، عکس‌های اینستاگرام توسط مشتریان ایجاد شده و توسط برندها مدیریت می‌شوند. این کار برای جلب اعتماد مشتریان دیگر بسیار مفید و قابل توجه است.

بازاریابی-کسب-و-کار-اینستاگرام2-وبلاگ-اخباررسمی

عموما، محتوایی که از طرف مشتریان فعلی ارسال می‌شود در تصمیم‌گیری خریداران بالقوه تاثیر بسزایی خواهد داشت. از آنجایی که خریداران بالقوه علاقمندند که در رابطه باشما بیشتر مطالعه کرده و محتوای بصری شما را نیز مشاهده کنند، طبق دیده‌ها و شنیده‌های‌شان تصمیم به خرید و یا عدم خرید خواهند گرفت.

منبع:اخبار رسمی



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

تال مارکتینگ یک حوزه تخصصی است که انتخاب روش های مناسب تبلیغ و میزان بودجه تبلیغات نیاز به تجربه و تخصص دارد.

اینجا منظور از خدمات یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خدماتی هستند که شامل استراتژی‌های مارکتینگ، استراتژی‌های جذب مخاطب، بهینه‌سازی کانال‌های ارتباطی، بهینه‌سازی بسترهای جذب مشتری و … است.

هر چیزی در اینجا قابل اندازه‌گیری است. به راحتی می‌توانید کمپین اجرا کنید و بازده کمپین‌های‌تان را اندازه بگیرید. دقیقا مثل یک آزمایش علمی، همه‌ی شرایط و موقعیت‌ها را زیر نظر دارید و می‌دانید هر مرحله را چگونه انجام بدهید.

خدمات مبتنی بر وب سایت
خدمات مبتنی بر وب سایت

دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که وب سایت ها در آن نقش بسیار موثری دارند، اما داشتن یک وب سایت نمی تواند جزئی از خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ باشد و به همین منظور در این بخش به معرفی خدماتی که مبتنی بر چگونگی داشتن یک وب سایت است می پردازیم.

راه اندازی طراحی سایت از صفر تا صد
وب سایت ها از مهم ترین فاکتور های پیشرفت در دور و زمونه امروزی به حساب می آیند، طراحی سایت علاوه بر بالابردن میزان اعتماد مشتریان به شرکت شما فواید مختلف دیگری دارند که جای آن ها در این بخش نیست!

بدون شک از بزرگترین خدماتی که شرکت های مارکتینگ می توانند به شما بدهند، راه اندازی و طراحی یک سایت حرفه ای می باشد.

البته در نظر داشته باشید که داشتن یک وب سایت تنها با ساختن آن امکان پذیر نیست و شما می توانید از روش های جایگزین که در بخش زیر به آن می پردازیم نیز بهره ببرید.

خرید یک وب سایت

راه اندازی و طراحی یک وب سایت از صفر تا صد می تواند دردسر های مختلفی داشته باشد و متناسب با این دردسر ها هزینه های بیشتری هم در بر می گیرد، خرید سایت یک روش جایگزین برای طراحی و راه اندازی یک سایت از صفر تا صد می باشد.

شرکت های متفاوتی وجود دارند که به جای طراحی یک سایت، خرید آن را پیشنهاد می دهند که امروزه تعداد این شرکت ها بیشتر از قبل شده است و البته مشتریان این شرکت ها از این روش کاملا راضی می باشند.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو بدون شک از مهم ترین خدماتی است که یک شرکت مارکتر می تواند به شما تقدیم کند.

سئو کردن یک وب سایت نیازمند دانش تخصصی وسیعی است و درست کار نکردن روی این حوزه می تواند به کلی روند پیشرفت را مختل و یا حتی رو به پایین هدایت کند.

توجه داشته باشید که ساخت یک سایت برای موفق شدن کافی نیست و سئو کردن یک سایت از مهم ترین اقدامات بعد از طراحی آن می باشد که توسط شرکت سئو مورد نظر شما انجام می گردد.

تولید محتوا برای سایت

ساختن و یا خرید یک سایت آخر کار نیست! شما مجبورهستید برای دیدن شدن سئو کنید و یکی از مهم ترین عملیات های سئو تولید محتوا برای وب سایتتون هست.

تولید محتوا پیچیدگی های خاص خودش رو داره و به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشه!

شرکت های مختلفی برای شما محتوای به اختصار سئو شده تولید می کنند و در اختیار شما قرار می دهند، این فعالیت نیز یکی از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ است اما توسط شرکت تولید محتوا نیز انجام می گردد.

پشتیبانی سایت
تولید محتوا و بهینه سازی موتور های جستجو یکی از زیر مجموعه های پشتیبانی سایت می باشد.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

پشتیبانی سایت به همه مواردی که برای یک وب سایت لازم است اشاره دارد، پشتیبانی سایت یعنی طراحی صفحات جدید، اضافه کردن محصولات، تغییر در صفحات و هر چیزی که مربوط به سایت باشد می باشد.

شرکت های زیادی برای پشتیبانی سایت اقدام می کنند و معمولا هم پک های مختلفی برای ارائه خدمات خود دارند.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بیایید به این فکر کنیم که واقعا چرا باید دیجیتال مارکتینگ را آغاز کنیم؟
بینهایت دلیل وجود دارد که چرا دیجیتال مارکتینگ راه حل های عالی برای اغلب تجارت ها و کسب و کارها دارد. اما در اینجا به دو موضوع مهم که بیشترین تاثیر را در راه فروش و یافتن مشتریان دارند اشاره می کنیم.

1. اندازه گیری نتایج برای یافتن استراتژی مناسب
یک مزیت اصلی و مهم برای دیجیتال مارکتینگ، به دست آوردن نتایج دقیق و صحیح است. به عبارتی با دیجیتال مارکتینگ می توانید میزان ROI (نرخ ورود) را برای هر فعالیتتان در زمینه دیجیتال مارکتینگ اندازه بگیرید. بیایید مثالی را در این زمینه با هم مرور کنیم:

در دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

ترافیک سایت
با استفاده از نرم افزار آنالیز دیجیتال، شما می توانید تعداد دقیق افرادی را که از صفحه اصلی وبسایت شما دیدن کرده اند به دست آورید. (Hubspot یکی از این نرم افزارهاست) همچنین با کمک نرم افزار آنالیز داده ها می توانید ببینید چه تعداد از صفحات را دیدن کرده اند، مخاطب شما کجای دنیاست و … .
هوش مصنوعی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کمک شما می آید تا راههای بهتر را آنالیز و بررسی کنید. با توجه به میزان ترافیکی که هر روش در دیجیتال مارکتینگ برای وبسایتتان جلب کرده، می توانید روشهای خود را اولویت بندی کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

2. دقت و صحت
با کمک دیجیتال مارکتینگ دستیابی به مشتریان صحیح، در زمانی مناسب و در مکان درست، امکان پذیر خواهد بود. اینترنت دروازه ایست به سمت مردمی که احتمال دارد روزی مشتری شما بشوند. اگر کار خود را در دیجیتال مارکتینگ به درستی انجام دهید، روبه روی افرادی قرار خواهید گرفت که به مشتری تبدیل خواهند شد.

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 
بازاریابی (مارکتینگ) همواره پیرامون ساخت ارتباطات با مخاطبین خود در مسیری درست بوده است. امروز افراد زمان زیادی را در فضای آنلاین سپری می کنند. این یعنی شما باید تمرکز ویژه ای بر بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

منبع:بیدخت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

همانطور که می‌دانید امروزه تبلیغات سنتی جای خود را به بازاریابی دیجیتالی داده و همانند گذشته بازخورد مناسبی را به همراه ندارد. روزانه شاهد هستیم که بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات محصول و برند خود از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند.

بستری که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها فراهم می‌کند باعث شده تا با استفاده از روش های مختلفی که در این فضا وجود دارد، کمک بسیاری به گسترش کسب و کارها کند و در نهایت آنها را به هدف خود، که فروش بیشتر است برساند.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید 

هر کسب و کاری برای فعالیت در این فضا نیاز دارد تا از خدمات بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند خدمات سئو سایت ، خدمات تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و... برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

یکی از موضوعات مهم در خدمات دیجیتال مارکتینگ قیمت تولید محتوا و تعرفه سئو سایت است که انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هدفمند و تاثیرگذار هزینه کنید.

آژانس های بسیاری در این حوزه حضور دارند که به صورت تخصصی شما را در این بستر همراهی می‌کنند. اما انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عواملی است که باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود.در دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید 

آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا هم آژانس معتبر و متخصصی است که با به کارگیری نیروهای با تجربه و مجرب مدیریت تمامی کارها را برعهده می‌گیرد و کمک می‌کند تا با کمترین هزینه به اهداف کسب و کار خود برسید.

در بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ چه می‌گذرد؟

همانطور که گفته شد تعداد زیادی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس نوین مارکتینگ، راتین، نوآد، رسپیناتک و آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا و... در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند. اما مسئله ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که، همه‌ی آنها وظیفه‌ی مشخص و شبیه هم را ندارند. ولی همگی آنها با به کارگیری شیوه ‌های نوین بازاریابی در تلاش هستند تا فروش کسب و کار شما را افزایش دهند.در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 

شما می توانید به جای اینکه برای هر کدام از خدمات دیجیتال مارکتینگ یک یا چند نیروی متخصص استخدام کنید به سراغ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بروید تا هم هزینه های خود را کاهش دهید و هم اینکه بهترین نتیجه را در بازاریابی اینترنتی بگیرید.

به طور کلی در این آژانس ها تمامی مباحث فنی برای هر کسب و کار ، به صورت تخصصی بررسی و روش‌های خلاقانه ای ارائه می شود. می‌توان گفت این گونه آژانس ها یک نمونه‌ی جدید از آژانس‌های تبلیغاتی است که در سال‌های گذشته در زمینه بازاریابی سنتی فعالیت داشتند.

7 وظیفه ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید!

آشنایی با وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کارها ضروری است. زیرا باعث می شود تا بتوانند با آگاهی کامل مسئولیت های دیجیتال مارکتینگ خود را به آژانس ها سپرده و همکاری خوبی با آنها داشته باشند. همچنین می توانند به راحتی تمامی کارهایی که مربوط به دیجیتال مارکتینگ است را پیگیری کنند.

حال به بررسی وظایف میپردازیم :

مطالعه بازار و کسب و کار

آژانسی موفق است که پیش از ارائه هر خدماتی، شناخت درست و جامعی از کسب و کار متقاضی و بازار هدف آن داشته باشد.

اولین وظیفه ای که باید به آن توجه ویژه ای کرد، مطالعه بازار هدف و کسب و کار است که اگر به درستی انجام شود بازدهی بالایی برای آنها به ارمغان خواهد داشت.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

تدوین استراتژی و برنامه

داشتن یک استراتژیست خوب و با تجربه، تاثیر بسزایی در موفقیت پروژه ها دارد. تدوین استراتژی و برنامه چه برای پروژه های کوچک مانند سئو یک کلمه کلیدی خاص و چه برای پروژه های بزرگ، وظیفه ای بسیار مهم و غیر قابل حذف بوده به طوری که داشتن یک استراتژی خوب و اصولی احتمال شکست در آن پروژه را به حداقل می رساند.

با انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ می توانید موثرترین استراتژی ها را برای سایت خودتان داشته باشید.

سئو سایت

اگر سایتی محتوای خوب و جذابی داشته باشد اما دیده نشود نمیتواند بازدهی خوبی را به همراه داشته باشد. تنها راه برای دیده شدن در گوگل، نشستن در صفحه اول گوگل بوده که این کار توسط سئو امکان پذیر است.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که خدمات سئو سایت چیست؟ انجام خدمات سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بتوانید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

بهتر است بدانید روزانه افراد زیادی کلمات مربوط به حوزه کسب و کار شما را در گوگل سرچ می کنند که جذب این کاربران علاوه بر تاثیرگذار بودن در آگاهی از برند می تواند شما را به فروش و درآمد فوق العاده ای برساند.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از 7 وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بوده، به طوری که داشتن تیم متخصص و با تجربه در این زمینه یکی از حیاتی ترین مسائل برای آنها است.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از وظایفی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت توسط متخصصان این حوزه نقش موثری در دیده شدن آن کسب و کار و در نهایت رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

این گونه آژانس ها موظف اند تیم تولید محتوای خود را طوری تشکیل دهد که هر یک درک عمیقی از محتوای با کیفیت و متناسب با فضای وب، ذهن خلاق و توانمند برای نگارش ، مسلط به اصول نگارشی و درست نویسی باشند.

خدمات تولید محتوای متنی نیز یکی از خدماتی است که توسط آژانس های تولید محتوا و هم چنین بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام می شود.

طراحی سایت و اپلیکیشن

به وسیله سایت و اپلیکیشن است که میتوان سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارها عرضه کرد. زیرا سایت و اپلیکیشن محیطی را فراهم می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید در غیر این صورت فعالیت های بازاریابی اینترنتی بی معنا می‌شود. به طور کلی طراحی سایت و اپلیکیشن یکی از اصلی ترین وظایف بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در رسانه‌های مختلف دیجیتال و مدیریت آنها یکی از بخش هایی است که نقش موثری در بازاریابی دیجیتال دارد و با اهدافی مانند فروش محصول یا برندسازی انجام می‌گیرد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

آخرین وظیفه‌ی بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ، داشتن تیم متخصص و مسلط به اصول بازاریابی در حوزه شبکه های اجتماعی است زیرا باعث میشود تا بتوانند مشتریان وفاداری برای کسب و کارها از این شبکه ‌ی پرطرفدار جذب کنند.

افراد متخصص باید شناخت و آگاهی کافی از انواع رسانه های اجتماعی و نحوه کارکرد و ویژگی های آنها داشته و همچنین مسلط به تمامی روش های افزایش فالور در شبکه های اجتماعی باشند.

سخن آخر

خدماتی که توسط بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد به نحوی است که می توانید از همه یا چند خدمت استفاده کنید.

منبع:ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در سال های اخیر بسیاری از مشاغل به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت بازاریابی دیجیتال با کاهش مشتری مواجه شده اند. بسیاری با اشتیاق شروع به کار می کنند و محصولات و خدمات خوبی را ارائه می دهند اما این مهم بدون داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی خیلی موثر نیست.

با این حال علی رغم اینکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز در تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال تلاش می کنند. تعجب آور نیست زیرا طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره وجود دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اولین دلیل این است که مردم امروزه به سادگی بیشتر وسایل خود را بصورت آنلاین خریداری می کنند. تقریباً هر گوشه دنیا با اتصال به اینترنت پوشانده شده است و مردم از آن برای همه چیز استفاده می کنند. تعداد کاربران تلفن های هوشمند و تبلت به طور مداوم در حال افزایش است و آمارها می گویند که اکثریت مردم از این دستگاه های تلفن همراه برای جستجو و خرید چیزهای آنلاین استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر تجارت خود را در دنیای آنلاین حاضر نکنید مانند این است که تجارت شما وجود ندارد. همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال برای پیشبرد فروش و تبلیغ برند بسیار مهم هستند.

دلیل دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال این است که اگر از آن استفاده نمی کنید، اجازه می دهید رقبا بر شما غلبه کنند. همچنین اگر رقبای شما آنلاین نیستند پس شما یک فرصت طلایی دارید تا قسمت بزرگی از سهم بازار را بدست آورید. این مطمئناً سود شما را افزایش می دهد، بنابراین باید سریعا اقدام کنید. برای ایجاد یک کمپین خوب و استفاده از آن باید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کمک بگیرید و برای این کار می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دلیل سوم در مورد اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال این است که این یک راه حل مقرون به صرفه است. با سرمایه گذاری در استراتژی های آنلاین خوب می توانید موفقیت بزرگی کسب کنید. یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاملاً آماده و موثر، بازگشت قابل توجهی از سرمایه شما خواهد داشت. هزینه های کمپین های سنتی بازاریابی ممکن است برای شما بسیار بیشتر باشد و همچنین بسیار کمتر از کمپین های آنلاین موثر باشند. بنابراین به دنبال یک کمپین بازاریابی آنلاین جامع باشید و متوجه پیشرفت سریع در کسب و کار خود خواهید شد.

سرانجام، تمام کمپین های بازاریابی دیجیتال در نهایت اطلاعات بسیار مفیدی را جمع آوری می کنند و می توانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و چیزهای زیادی در مورد آنچه نیاز به پیشرفت دارد یاد بگیرید. همچنین می توانید از این داده ها برای ایجاد استراتژی های بهتر برای فعالیت های آینده بازاریابی استفاده کنید. شما از همه حقایق، آمارها و داده های مفیدی که با کمپین های بازاریابی دیجیتال به دست می آورید به طرز مطبوعی تعجب خواهید کرد.

به راحتی می توانید بررسی کنید که چه کسی تبلیغات شما را دیده است در چه مکان هایی قابل دسترسی بوده، چه تعداد واکنش نشان داده است، چه تعداد از آنها چیزهای شما را خریداری کرده اند و غیره. وقتی همه این موارد و موارد مفیدتر را بدانید، می توانید به راحتی کمپین های آینده را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ سفارشی کنید.

ویدیو های رایگان بهترین دوره بازاریابی دیجیتال را ثبت نام کنید  

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
بازاریابی دیجیتال در همه جا وجود دارد، از ویدئوهای YouTube و TikTok تا Google Ads و واقعیت افزوده (AR) می توانید تقریباً از هر نوع فناوری دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنید. به همین ترتیب دیدن اینکه بسیاری از بازاریاب ها دیجیتال مارکتینگ را در پیش می گیرند جای تعجب نیست.

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال در سال 2021 می رسد، تفاوتی نخواهد داشت. انتظار داشته باشید شرکت های بیشتری در زمینه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شاید تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی باشد تا کسب و کار شما بتواند به تدریج حضور آنلاین خود را گسترش دهد.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

دسترسی به جامعه هدف بزرگ
آیا می دانید در سال 2021 حدود 4.66 میلیارد کاربر اینترنت فعال در سراسر جهان وجود دارد؟ این اعداد نشان می دهد که چشم انداز دیجیتال در سال های اخیر چقدر بزرگ شده است و با گذشت زمان فقط به رشد خود ادامه می دهد. در آن صورت تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده خوبی خواهد بود.

بسیاری از مردم در سراسر جهان وقت خود را در اینترنت می گذرانند و فقط با استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت و رسانه های اجتماعی و طراحی اپلیکیشن می توانید با صدها و هزاران کاربر اینترنت ارتباط برقرار کنید.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

رسیدن به مخاطبین هدف
در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات، خدمات دیجیتال مارکتینگ در کمک به کسب و کارها برای رسیدن به مخاطبان خود بسیار موثرتر است. همچنین می توانید از طیف وسیعی از ابزارها (مانند Google Trends و Google Analytics) برای تحقیقات بازار هدف استفاده کنید که به شما در شناسایی مخاطبان خاص کمک می کند.

همچنین بازاریابی دیجیتال دارای کانال های مختلفی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. علاوه بر شبکه های اجتماعی می توانید از طریق ایمیل، وب سایت و موتورهای جستجو به مشتریان دسترسی پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید قبل از اینکه بخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق گسترده ای انجام دهید. با انجام این کار می توانید نوع مناسب کانال بازاریابی را انتخاب کنید.

رقابت موثر با دیگران
با انطباق مشاغل با تغییرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خدمات بازاریابی دیجیتال در حال استفاده گسترده تری هستند. برای رقابت در برابر رقبای خود باید سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید تا ضرر سهم بازار آنلاین را از دست ندهید.

در نهایت ممکن است رقبای شما ترافیکی را بدست آورند که باید از آن شما باشد. از عقب افتادن اجتناب کنید و از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند SEO و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت و جذب خود، تجارت خود را شروع کنید. سعی کنید با استفاده از سیستم عامل های بازاریابی مقرون به صرفه، عمدتا از شبکه های اجتماعی در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید و مخاطبان خود را به دست بیاورید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

نتیجه گیری

اینها مهمترین دلایلی بودند که به اهمیت بازاریابی دیجیتال در سال 2021 اشاره داشتند. به بیان ساده اگر امروز می خواهید موفقیت داشته باشید، تجارت شما بدون استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین زنده نمی ماند. امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شود و جستجو برای راه های موثر برای نمایان شدن تجارت خود در اینترنت را آغاز کنید. استراتژی های مختلف را امتحان کنید، صبور باشید و در نهایت موفقیت حاصل خواهد شد.

منبع:خبر گزاری آنا



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

تبلیغات آنلاین
سفارش های آنلاین و خرید اینترنتی اکنون بخشی ثابتی از زندگی مردم شده و افراد راه حل و پاسخ هر تقاضایی را در اینترنت، گوگل، اینستاگرام و ... جستجو می کنند. سبک زندگی امروزی، سرعت و شلوغی بالا در زندگی روزمره باعث استقبال بیشتر مردم از این موضوع شده است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه به صورت حضوری خرید خود را انجام دهند، بدون هدر دادن زمان خود، به صورت آنلاین و به راحتی خرید خود را سفارش دهند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

اگر شما به عنوان صاحب یک بیزینس و کسب و کار از تبلیغات آنلاین غافل شوید به راحتی از دایره رقبای خود کنار گذاشته می شوید. چرا که عدم حضور و تبلیغات در فضاهایی مانند گوگل، اینستاگرام و ... به معنای از دست دادن مخاطبان و مشتریانی است که در این فضاها حضور دارند و شما می توانید به راحتی و با انجام تبلیغاتی هوشمندانه در مکان زمان مناسب این مخاطبان را جذب کنید.

یک مثال خوب از این نوع تبلیغات که می تواند مشتریان را درست وقتی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند به شما متصل کند ثبت لوکیشن در گوگل است. حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که در منطقه ای قرار داشتید که با آن آشنایی ندارید و به دنبال یک داروخانه، رستوران، پمپ بنزین و ... می گردید. در این شرایط شما به این خدمات نیاز دارید و به دنبال آن هستید و اگر داروخانه، رستوران و پمپ بنزینی در نزدیکی شما لوکیشن و مکان خود را در گوگل ثبت کرده باشد به راحتی می تواند شما و سایر کاربرانی که مااند شما در جستجوی خدمات آن ها هستند را جذب کند.

ثبت لوکیشن در گوگل یک روش بسیار ساده و البته هوشمندانه است که می تواند مشتریان را به سمت مکان فیزیکی کسب و کار شما بکشاند. ضمن این که انجام این کار یعنی ثبت موقعیت مکانی کسب و کار شما در گوگل به صورت کاملاً رایگان انجام پذیر است. بنابراین بهتر است این موقعیت رایگان جذب مشتری را از دست ندهید.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل بهترین و هدفمند ترین روش تبلیغاتی
ثبت مکان در گوگل برای کسب و کارهایی مناسب است که دارای یک محکان فیزیکی برای ارائه خدمات خود هستند. ضمن اینکه نشانی کسب و کار شما به افرادی نمایش داده می شود که در نزدیکی محل کسب و کار شما هستند. تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز اما می تواند برای تمامی کسب و کارها، چه آن هایی که دارای فروشگاه فیزیکی باشند، چه فقط فروش آنلاین داشته باشند، چه در نزدیکی کاربر باشند و چه کیلومتر ها با کاربر فاصله داشته باشند مناسب است. و به جرأت می توان گفت که این تبلیغ در گوگل کامل ترین، هدف مند ترین و پربازده ترین روش تبلیغاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

تبلیغاتی که با استفاده از آن، زمان و مکان نمایش تبلیغات، هزینه تبلیغات، کلماتی که می خواهید سایت شما در ازای جستجو آن کلمات به کاربر نمایش داده شود و بسیاری موارد دیگر در کنترل شماست.

در کدام روش تبلیغاتی می توان به ندازه تبلیغات گوگل مشتریان فیلتر شده و هدفمندی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید؟ در سایر روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در اینستاگرام، بیلیبورد های تبلیغاتی و حتی تبلیغات در تلویزیون هیچ فیلتری برای مخاطبانی که تبلیغات شما را می بینند وجود ندارد و تبلیغات شما به همه افراد نمایش داده می شود. در صورتیکه با انجام گوگل ادز فقط و فقط کاربرانی تبلیغ شما را می بینند که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند و آن را در گوگل جستجو کرده اند. هیچ روش تبلیغاتی نمی تواند از نظر هدفمند بودن با تبلیغات در گوگل رقابت کند و اگر می خواهید مخاطبان و مشتریان واقعی خود را پیدا کنید استفاده از این تبلیغات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سایر مزایای تبلیغات گوگل
علاوه بر هدفمند بودن تبلیغات گوگل عوامل مهم دیگری نیز در محبوبیت این روش تبلیغاتی تاثیرگذار بوده از جمله هزینه تبلیغات گوگل که توسط شما تعیین می شود. در سایر روش های تبلیغاتی عوامل و افراد تبلیغ کننده هزینه مشخصی را جهت تبلیغات به شما تعیین می کنند و شما ملزم به پرداخت آن هزینه هستید. فارغ از اینکه آیا در ازای هزینه ای که پرداخت کرده اید تبلیغات مورد نظر برای شما هزینه داشته یا خیر، هزینه تبلیغات می تواند مبلغ قابل توجهی باشد و شما ملزم به پرداخت آن هستید.

در تبلیغات گوگل اما هزینه تبلیغات می تواند هر مبلغی باشد. شما می توانید با هر هزینه ای، هرچند کم، تبلیغات خود را شروع کنید و حتی اگر بازخورد مورد نظر را از تبلیغات خود دریافت نکردید می توانید تبلیغات خود را متوقف کنید.

زمانبندی تبلیغات گوگل ادورز، مشخص کردن روز ها و حتی ساعت هایی که می خواهید تبلیغات شما نمایش داشته باشد نیز یکی دیگر از مزایای این سرویس تبلیغاتی می باشد.

در تبلیغات گوگل محدودیتی برای تعداد کلماتی که می خواهید با آن ها در صفحات برتر گوگل قرار بگیرید وجود ندارد و می توانید با هر تعداد کلمه ای که می خواهید در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید.

همچنین تبلیغات گوگل یکی از زود بازده ترین انواع تبلیغات است. اگر وب سایت شما به تازگی طراحی شده است، با استفاده از گوگل ادز می توانید در عرض چند ساعت در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید و از مزایای حضور در این جایگاه با ارزش بهره مند شوید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

سخن آخر

دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین روز به روز گسترده تر می شود. انواع روش های تبلیغاتی و روش های تولید محتوا برای جذب مخاطب از طراحی سایت و تبلیغات در گوگل تا طراحی موشن گرافیک و انیمیشن، روز به روز به تعداد روش های تبلیغاتی این فضا اضافه می شود.

اینکه شما کدام روش تبلیغاتی را برای توسعه کسب و کار خود انتخاب می کنید حائزاهمیت است. تبلیغ در گوگل یکی از مطمئن ترین و برترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف به حساب می آید که می تواند کسب و کار شما را به طور قابل توجهی متحول کند و نتایج قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد.

منبع:دنیای اقتصاد



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال های دیجیتالی مثل موتور های جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و . . . در وبسایت خود برای مشتری های فعلی و جذب مشتری جدید استفاده میشود. اما نرخ بازگشت سرمایه رو باید جزو اصلی ترین دیدگاه های خودمون در هر بخش از بازاریابی قرار بدیم.

کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال باید کانال های اصلی این حوزه رو بشناسید و اصول اولیه رو یاد بگیرید تا مسیری که قراره طی کنید به درستی باشه و درصد خطا رو تا حد امکان کاهش بدین

بازاریابی محتوا

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید  

پایه و اساس بازاریابی اینترنتی رو میتونیم بازاریابی محتوا در نظر بگیریم چراکه از هر کانالی که تصمیم داشته باشیم استفاده کنیم باید از محتوا استفاده کنیم. میشه گفت محتوا زبان مشترک تمام روش های بازاریابی هست و اولین مهارتیه که با یادگیری هرچه بهتر اون نتایج خیلی بزرگتری در روند مارکتینگ خودمون خواهیم داشت. برای یادگیری اصول بازاریابی محتوا به قسمت آموزش رایگان تولید محتوا مراجعه کنید.

یکی از مطالبی که در ویدئوهای آموزشی در موردش صحبت کردیم برمیگرده به :

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه، این هست که خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکنن و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین. خب باید چه کاری انجام داد !؟! مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست، پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

سئو

افزایش بازدید از طریق گوگل در کنار اینکه خیلی پیچیده بنظر میرسه، اتفاقا خیلی ساده هست و میشه خیلی راحت ازش برای بیشتر دیده شدن محتواها و سایت خودمون استفاده کنیم. برای اینکه از سئو استفاده کنیم اصلا نیاز نیست یک متخصص برنامه نویسی باشیم و تخصص سئو در حال حاضر ترکیبی از بخش های مختلف مثل محتوا، شناخت نیاز مخاطب، برندینگ در فضای دیجیتال و … هست که برای 80 درصد سایت های ایرانی با دانش نسبی از همه ی موارد گفته شده میتوان افزایش بازدید از طریق گوگل رو تجربه کرد.اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. اما یه وقتایی سئو رو فقط برای افزایش بازدید یک وبلاگ میخوایم و برامون مهمه که چطور بازدید خودمون رو بالا ببریم. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی شبکه های اجتماعی هست که به دلیل بی نیاز بودن به سایت به راحتی میشه ازش استفاده کرد و برای بیزینس های زیادی فقط با همین روش و بدون نیاز به سایت میشه از این کانال مشتری جذب کرد . در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ یکی از محبوب ترین تخصص های بازاریابی اینترنتی هست و دلیل محبوبیت آن هم تعداد کاربران زیاد این شبکه اجتماعی در ایران هست که یک بازار بسیار عالی رو برای کسب و کار ها در دوران کرونا رقم زده است.

ایمیل مارکتینگ

میشه گفت به این تخصص کمتر از هرچیزی بها داده شده در صورتی که یکی از مراحل اصلی بازاریابی تبدیل بازدیدکننده های سایت است و ایمیل مارکتینگ یکی از کانال های اصلی تبدیل مخاطب هدف ما به خریدار و در نهایت مشتری هست.

اهداف ایمیل مارکتینگ

روابط با مشتریان(بالقوه،بالفعل) و علاقمندان
انتشار محتوا : بازاریابی محتوا
افزایش فروش
مهمترین هدف : سرعت بخشیدن به فرایند تبدیل در بازاریابی میباشد
بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی مطالعه و تحقیقات در مورد پاسخ های مغز نسبت به فعالیت های بازاریابی هست و تنظیم و تغییر فعالیت های بازاریابی برای دریافت پاسخ های بهتر از مغز ، بازاریابی عصبی اگر به درستی انجام شود در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر دارد. به کمک دانش بازاریابی عصبی میتونیم تمام روند بازاریابی رو اثربخش تر کنیم که تکیه بر مباحث روانشناسی دارد. برای مثال اینکه عنوان یک مقاله یا کاور ویدئو جذاب باشه. یا اینکه در توضیحات محصول کاربر رو ترغیب کنیم که خرید نهایی بشه و هزاران بخش دیگه که میتونیم به کمک این تخصص اثرگذاری رو افزایش بدیم

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و مثالی از آنها

بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، دیجیتال مارکتر ها میتوانند بوسیله ی کانال های در دسترس، از کمپین بزرگتری حمایت کنند.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

برای مثال

یک بازاریاب محتوا (content marketer)
میتواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند.

و بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند.

و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونیکی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیکی و منتشر شدن آن شود. ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم.

منبع :تسنیم 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی
تصورکنید که می‌خواهید یک کاروکسب کوچک به راه بیاندازید و به دنبال آن‌اید که آوازه‌ی محصولات و خدمات‌تان را به گوش همه برسانید. تبلیغات‌تان را در کجا انجام می‌دهید؟ چه کسانی به شما کمک خواهند کرد که پیام‌تان را منتشر کنید؟

مسیرهایی مانند اینترنت فرصت‌های بیشتری جهت برقراری ارتباط با طیف گوناگونی از مصرف‌کنندگان فراهم آورده است. اما متاسفانه اینترنت همچنین محیط بسیار بسیار پرسروصدایی هم هست و مصرف‌کنندگان دائماً باید با تبلیغاتی که از جهت‌‌های مختلف و از سوی منابع نامطمئن به سمت‌شان سرازیر می‌شوند، سر و کله بزنند.

بسیاری از کاروکسب‌ها برای دور زدن این سروصدا به شراکت‌های پورسانتی رو می‌آورند. در افیلیت مارکتینگ یک وب‌سایت به ازای پورسانت مشخص برای کاروکسب تبلیغ می‌کند. این تاکتیک‌ها به کاروکسب‌ها اجازه می‌دهند که با منابع مورد اعتمادی که برای کاروکسب بازاریابی می‌کنند، همکاری کنند. شرکت‌ها به جای مدت مقرر، بابت عملکرد کمپین‌های پورسانتی پول می‌دهند و برای بسیاری از کاوکسب‌های جدید گزینه‌ی ارزان‌تری نسبت به راه‌های سنتی‌تر بازاریابی ارائه می‌دهند.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

چه کسی از افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) استفاده می‌کند؟
تاکتیک‌های افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) بیش از همه از سوی خرده‌فروشان آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمازون یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در عرصه‌ی بازاریابی پورسانتی است (بازاریابی تجارت الکترونیکی را هم ببینید.) برنامه‌ی این شرکت یکی از اولین کمپین‌های بزرگ بازاریابی پورسانتی بود و تبدیل به الگویی برای کمپین دیگر شرکت‌ها شد. پیشرفت گوگل و لینک‌شِر (LinkShare) باعث شد بازاریابی پورسانتی به طیف گوناگون‌تری – با تمامی سطوح ترافیک – تبدیل شود. بنابراین، یک بلاگر می‌تواند برای یک شرکت چند میلیون دلاری نقش یک بازاریاب پورسانتی را ایفا کند.

چرا باید از بازاریابی پورسانتی استفاده کرد؟
دسترسی سریع به مخاطبان بسیار
ریسک پایین: اگر تبلیغات به فروش منجر نشود، هزینه‌ای هم روی دست شرکت نمی‌ماند
منتشرکنندگان وب‌سایتی خودشان داوطلب می‌شوند و دیگر لازم نیست به دنبال استخدام آن‌ها بود
به خاطر پورسانتی که وب‌سایت میانجی برمی‌دارد، حاشیه‌ی سود محصولات فروخته‌شده کم‌تر است اما حجم کل فروش معمولاً بیش‌تر است. محصولاتی که از در دیدرس بودن به شدت سود می‌برند، مانند کتاب و موسیقی، نامزدهای خوبی برای استراتژی بازاریابی پورسانتی هستند (بازاریابی محصول را نیز ببینید). سرگرمی، و به خصوص دنیای گیم، با این نوع بازاریابی رشد خوبی را تجربه کرده است. بخش‌های کاروکسبِ دیگری که از طریق بازاریابی پورسانتی رشد می‌کنند عبارت‌اند از مالی، مسافرت و تلفن همراه.

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

افیلیت مارکتینگ بر روی چه مشتریانی تاثیرگذار است؟
اگر مردم قرار است واکنش مثبتی به استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی داشته باشند، باید با خرید آنلاین احساس راحتی کنند. برای نسل یا نسل‌های جوان‌تر این مسئله تقریباً برای هیچ‌کس مشکلی محسوب نمی‌شود اما بسیاری از افراد مسن‌تر هنوز ترجیح می‌دهند که کالاها یا خدمات را به صورت حضوری در مکان‌های فیزیکی خریداری کنند. (بازاریابی اینترنتی را نیز ببینید.)

مشتریانی که بیش‌ترین تاثیر را از بازاریابی پورسانتی می‌گیرند، آن‌هایی هستند که از قبل به خرید آنلاین باور دارند. خوش‌بختانه، رفتار خرید آنلاین آن‌ها باعث می‌شود که منتشرکنندگان وب‌سایتی، وب‌سایت‌هایی را برای برطرف کردن این نیازها پی‌ریزی و خلق کنند. از جمله‌ی این وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب‌سایت‌ها و فهرست‌های مرجوعیِ خرید قیاسی
وب‌سایت‌های کوپنی و تخفیفی که خریدهای ویژه را تبلیغ کرده و ارائه می‌دهند
وب‌سایت‌های بازار جاویژه که اغلب نقد و بررسی محصولات را ارائه می‌دهند
بلاگ‌ها و ولاگ‌ها (بلاگ‌های ویدئویی) به وسیله‌ی پست‌هایی با محوریت محصولات
وب‌سایت‌هایی که از نوار تبلیغاتیِ دارای محتوای پویا استفاده کرده و تبلیغاتی مرتبط با محتوای صفحه به‌وجود می‌آورند
مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند، ابزار سریع و آسانی برای تحقیق در رابطه با محصولات و مقایسه‌ی قیمت‌ها در دسترس دارند. تمام استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی باید حواس‌شان به این نکته باشد که پایگاه مشتریان‌شان معمولاً اطلاعات زیادی درمورد محصولات آن‌ها و رقیبانشان دارد.

کمپین بازاریابی پورسانتی چگونه ایجاد می‌شود؟
کاروکسب‌ها پیش از آنکه اقدام به به‌کارگیری کمپین افیلیت مارکتینگ کنند، باید ابتدا اطمینان حاصل کنند که محصولات‌شان در بازار توان رقابتی داشته باشند. بسیاری از میانجی‌ها – مانند وب‌سایت‌های خرید قیاسی، یا وب‌سایت‌های بحث و گفت‌وگویی که مختص برخی صنایع هستند – به راحتی درخصوص بسیاری از محصولات دیگر بازار به بازدیدکنندگان اطلاعات می‌دهند.

سپس کاروکسب‌ها منتشرکنندگان وب‌سایتی‌ای را پیدا می‌کند که با آن به همکاری بپردازد. شبکه‌های میانجی‌گرِ جاافتاده از قبل کلی منتشرکننده دارند، بنابراین متصل شدن به یک شبکه به طور خودکار کاروکسب را با تعداد به‌سزایی از میانجی‌های بالقوه آشنا می‌کند.

کاروکسب برای اینکه از این متقاضیان نهایت استفاده را ببرد، باید در صفحه‌ی اصلی وب‌سایتش لینکی برای اطلاعات دوره‌ی بازاریابی پورسانتی‌اش داشته باشد. کاروکسب‌ها باید حواس‌شان جمع باشد که میانجی‌ها با انجام سازوکارهای منفی مانند اسپم کردن کاربران برای افزایش پورسانت‌شان، برایشان شهرت بد به بار نیاورند.

عناصر بازاریابی پورسانتی
آگاهی از رقابت
اکتساب میانجی‌های مناسب
ردگیری داده‌های ورودی (مخصوصاً تبدیل فروش) از وب‌سایت‌های میانجی
نگهداری از پروژه، اصلاح ایرادات و سوءرفتارها
طراحی کارآمد وب‌سایت در پیشبرد تمامی کمپین‌های بازاریابی اینترنتی امری حیاتی به شمار می‌آید. اگر صفحات فرود جذاب نباشند، حتی اگر هزاران میانجی نیز سرگرم بالا بردن ترافیک وب‌سایت باشد، کاروکسب نمی‌تواند بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کند. خریداران اینترنتی‌ای که در فرایند تحقیق و مقایسه هستند فقط در چند ثانیه می‌توانند خوب یا بد بودن صفحات اینترنتی را تشخیص دهند.

و در آخر، کمپین بازاریابی پورسانتی نیازمند نگهداری است. این یعنی ردگیری داده‌های هزاران میانجی و پاسخ دادن به مشکلاتی که باید از میان برداشته شوند، مانند رفتار ناپسند میانجی‌ها. (بازاریابی حلقه بسته را نیز ببینید.) نگهداری همچنین به کاروکسب‌ها کمک می‌کند که بدانند کدام وب‌سایت‌ها بیشترین ترافیک را برایشان می‌آورد. به این ترتیب، می‌توانند خود را با آن وب‌سایت‌ها سازگارتر کنند.

کدام عناوین شغلی با استراتژی‌های Affiliate Marketing سازگارند؟
بازاریابی اینترنتی
کارشان چیست؟

کمپین‌های بازاریابی اینترنتی شرکت، از جمله کمپین‌های شبکه‌ی اجتماعی و پورسانتی، را هماهنگ می‌کنند.
فرصت‌های بازاریابی آنلاین را شناسایی می‌کنند، مثلاً در چه جاهایی تبلیغات انجام شود و از کجا همکار میانجی جذب کرد.
تثبیت استانداردهایی برای بسط یافتن کاروکسب آنلاین؛ مانند استانداردهای حداقل برای میانجی‌ها (مثلاً پرهیز از استفاده از تاکتیک‌های غیراخلاقی مانند «بمباران کوکی»)
نظارت بر فعالیت‌های روزانه‌ی کارکنان بازاریابی و همچنین رابطه‌ی شرکت با میانجی‌ها
همکاری با تیم توسعه‌ی وب‌سایت شرکت و اطمینان حاصل کردن از قابل دسترس بودن اطلاعات پروژه‌ی بازاریابی پورسانتی در جلوی سایت.

تحصیلات و مهارت‌ها

مدیران بازاریابی اینترنتی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی بوده (اغلب در رشته‌های بازاریابی، تبلیغات یا مدیریت کاروکسب) و تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی تجارت آنلاین (از جمله تبلیغات و فروش) داشته باشند. آن‌ها باید بفهمند چگونه از شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروس‌وار و استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی نهایت بهره را ببرند تا به موفقیت برسند.

مدیر میانجی‌ها
کارشان چیست؟

شناسایی وب‌سایت‌ها و منابع آنلاینی که در آن می‌توانند محصولت شرکت را ارائه دهند.
همکاری با شرکت‌ها جهت تثبیت توافق‌هایی که در آن نسبت هزینه به فروش برای هر دو طرف سودمند باشد.
ایجاد ابزارهای بازاریابی آنلاین، از جمله متن و بنرهای تبلیغاتی.
مدیریت حفظ مشتری و میانجی و تایید پیروی میانجی‌ها از استانداردهای اخلاقی و کیفی شرکت.
مدیریت درخواست‌های مبنی بر شرکت در پروژه‌های پورسانتی.

تحصیلات و مهارت‌ها

مدیران میانجی باید حداقل یک مدرک کارشناسی (معمولاً در رشته‌ی بازاریابی) داشته باشند؛ تجربه‌ی تجارت آنلاین از جمله فروش، تبلیغات، بازاریابی صنعتی و بازاریابی پورسانتی نیز لازم است. تحصیلاتی که آن‌ها را برای این شغل آماده می‌کند عبارت است از دوره‌های بازاریابی، تحقیقات بازار، آمار، اقتصاد خرد، رفتار مصرف‌کننده و قوانین اینترنت.

متصدی حساب
کارشان چیست؟

فروش تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک»
بازبینی و انتقال تحلیل‌های ماهانه‌ی به همراه تبلیغ‌کنندگان
شناسایی فرصت‌های کسب درآمد جدید با میانجی‌ها و بسط دادن متعاقب گستره‌ی فروش
بازدید از مشتری‌ها، چه به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق وبینار

تحصیلات و مهارت‌ها

متصدی حساب حداقل به یک مدرک کارشناسی، معمولاً در رشته‌ی بازاریابی، و بیش از پنج سال تجربه‌ی کار در حوزه‌ی تجارت اینترنتی – مخصوصاً در حوزه‌ی فروش و تبلیغات – نیاز دارند. تحصیلاتی که آن‌ها را برای این مسیر حرفه‌ای آماده می‌کند عبارت است از دوره‌های بازاریاب، تحقیقات بازار، و علوم کامپیوتر.

دانشکده‌ی بازاریابی چگونه می‌تواند در این حوزه به شما کمک کند؟
بازاریابی موثر یعنی رساندن یک پیام شفاف و متقاعدکننده به مخاطب مناسب. برای انجام این کار نه فقط باید نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن را دانست، بلکه باید نحوه‌ی شناسایی، دستیابی، و پاسخگویی به مخاطب هدف را نیز بلد بود.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

دوره‌های بازاریابی بر برقراری ارتباط و تحلیل تمرکز دارند. کلاس‌های برقراری ارتباط نه تنها مهارت متقاعد کردن را پرورش می‌دهند، بلکه در فهم کاربردشناسی زبان (اینکه استفاده از زبان با توجه به بافتی که در آن قرار دارد، متفاوت خواهد بود) نیز کمک‌تان می‌کنند. مثلاً انتظارات و گزینه‌های موجود در ارتباط اینترنتی با ارتباط رودررو تفاوت دارد.

کلاس‌های بازاریابی در عین حال به شما کمک خواهند کرد که بازارها را به طور کل و به طور جزء درک کنید. در دانشکده خواهید دانست که چگونه بازار هدف را شناسایی کرده و داده‌هایی در خصوص نیازهای بازار گردآوری کرده، و همچنین نحوه‌ی پاسخگویی آن به ارتباطات مختلف را تحلیل کنید.

دوره‌های آماری و اقتصاد نیز توانایی شما در تحلیل بازارها و بهره بردن از فرصت‌ها را بهبود می‌بخشد. در آخر، کلاس‌های کاروکسب اینترنتی و تجارت الکترونیک در ارتقای دانش و مهارت‌های لازم به منظور مشارکت موفقیت‌آمیز در بازاریابی نقش مهمی دارند.

منبع: مجله خبری مارکتینگ نیوز



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

به مرور زمان و با افزایش استفاده کاربران از اینترنت و وجود روش های ارتباطی بسیار مناسب، بستری فراهم شده است تا افراد بتوانند در کنار ایجاد ارتباط، روش های جدیدی را برای کسب و کار خود نیز به وجود آورند. دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و یا هر نام دیگری که بر روی گذاشته اند، حال به عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک کسب و کاری تبدیل شده است و می توان گفت که این روش توانسته بسیاری از روش های سنتی فروش را تغییر دهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

مفهوم اصلی دیجیتال مارکتینگ در اصل به فرایند هرگونه تلاش برای کسب درآمد از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی،استفاده از ایمیل مارکتینگ، وبلاگ نویسی تماما از نوع فرایندهای دیجیتال مارکتینگ هستند. توجه داشته باشید که دو مفهوم بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی متفاوت است و در بحث دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) هدف اصلی استفاده از تمام راه های ارتباطی برای بدست آوردن مشتریان و اهداف خاص می باشد.در ادامه یه بررسی برخی از روش هایی که به شما کمک می کند تا از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید، خواهیم پرداخت.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مطالب پیشنهادی
موهای سفیدت اعصابت رو خورد کرده؟ ما راه حلش رو داریم. شمارتو بذار برامون

اگر کودک 10 تا 17 سال دارید حتما این فرم را پرکنید!

ماشینت را راحت و بی دردسر بفروش!(بدون کمیسیون)

موهات تو جوونی سفید شده؟ حتی اگه ارثی هم باشه درمان میشه! ثبت نام کن

بازاریابی وب سایت

در این روش که امروزه نیز بسیار محبوب شده، تمام فرایندهای دیجیتالی از طریق یک کانال بسیار مهم و بزرگ انجام خواهد شد. استفاده از خدمات طراحی سایت در کرج می تواند یک برند را در دل مخاطبان خود جای بی اندازد و به آنها کمک می کند تا بتوانند محصولات خود را بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن برای کاربران ارسال کنند.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات به ازای هر کلیک

یکی از ابزارهایی که سیستم های تبلیغاتی از آن برای انجام کارهای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند، تبلیغات و پرداخت مبلغ به ازای هر کلیک می باشد، در این روش شما با کلیک کردن بر روی برخی از محصولات فیزیکی و یا خدماتی و استفاده از آنها، علاوه بر رفع نیاز خود در انجام یک تجارت آنلاین نیز سهیم بوده هستید. پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، به افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، اجازه می دهد تا بتوانند کسب و کار خود را با این روش گسترش دهند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

بازاریابی محتوا

امروزه داشتن داده و وجود محتواهایی که کاربران وقت بسیاری از خود را پای آن صرف می کنند، به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. در این روش افرادی که توانایی تولید محتواهای مختلف صوتی و تصویری را دارا می باشند، می توانند با تاثیرگذاری کامل خود بر روی مخاطبان با ایجاد اعتماد، در خرید افراد تاثیر گذار باشند. با این روش در دیجیتال مارکتینگ افراد می توانند کسب و کار خود را به واسطه این افراد که اصطلاحا به آنان تولید کننده محتوا نیز گفته میشوند در شبکه های مجازی در اختیار کاربران بسیاری قرار دهند.

بازاریابی ایمیلی

سالهاست که از این روش برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود، اما هنوزم هم یکی از راه های موثر برای فروش و رونق یک کسب و کار است. این روش به شما کمک می کند تا با ارسال پیام های طراحی شده و کاملا آماده بتوانید به افراد مختلفی که در جامعه حضور دارند، کسب و کار خود را معرفی کنید. در این روش لیستی از ایمیل های مشتریان خود را جمع آوری می کنید و با ارسال پیام می توانید تخفیف ها، محصولات جدید و... را به آنها اطلاع رسانی کنید.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

با گسترش شبکه های اجتماعی، افراد زمان زیادی از زندگی خود را در آن صرف می کنند، به همین جهت این برنامه ها می توانند به شما در فروش محصولات، کمک بسیاری کنند. بسیاری از شبکه های اجتماعی بزرگ همانند اینستاگرام، یوتیوب(به عنوان سیستم نمایش محتوا ویدیویی) می تواند در ازای پرداخت هزینه های مختلف، محصولات شما را در برخی از صفحات خود به اشتراک بگذارد و کاربران با دیدن آن می توانند از محصولات شما استفاده کنند و با این روش برند خود را مورد توجه قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

همکاری در فروش

همکاری در فروش یکی از قدیمی ترین راه های دیجیتال مارکتینگ است. این روش که امروزه نیز در برخی از وب سایت های بزرگ فروشگاهی ایران نیز به چشم می خورد، به شما این امکان را می دهد تا با فروش محصولات مختلف یک وب سایت کسب درآمد کنید. با این روش شما با استفاده از روش های مختلفی که در بالا گفته شده است، می توانید در سود فروش هر محصول شریک شوید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. این روش یکی از بهترین حالت ها برای تولیدکننده های محتوا می باشد، زیرا می توانند محصولاتی با نام و برند خود را به فروش برسانند.

بازاریابی ویدیویی

یوتیوب با ایجاد سیستم کسب درآمد خود، روزنه جدیدی را برای افرادی که به تولید محتواهای ویدیویی در حوزه های مختلف علاقه مند هستند، نشان داد. با این روش شما در ازای ساخت محتوای ویدیویی و افزایش ویو و زمان بازدید آن، می توانید محبوبیت بسیاری کسب کنید و به واسطه آن نیز کسب و کار خود را گسترش دهید. با تولید محتوای ویدیویی که البته قوانین خاصی نیز دارد، افراد می توانند به ازای بازدید و زمانی که افراد در ویدیوهای آنان میگذرانند، کسب درآمد کنند.

بازاریابی از طریق ارسال پیامک

یکی از روش های اولیه دیجیتال مارکتینگ را می توان به ارسال پیامک های انبوه نسبت داد.در این روش شما با توضیحات محصولات خود و ارسال آن از طریق پیامک به کاربران می توانید، برند خود را به آنان معرفی کنید. البته این روش امروزه دیگر همانند گذشته استفاده نمی شود و به منظور ایجاد راه ارتباطی با کاربران ویژگی های جدیدی را به خود گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

چالش های موجود در دیجیتال مارکتینگ

جذابیت دیجیتال مارکتینگ در ساده سازی این فرایند است، اما دقیقا همین نقطه قوت، باعث بروز چالش های زیادی نیز شود، هر فردی می تواند با ممارست وارد این حوزه شود و رقابت در آن بسیار سخت و زمان بر خواهد بود و افرادی موفق می شوند که همیشه ایده های جدیدی داشته باشند. رشد کانال های تولیدکننده محتوا و یا افرادی که در سیستم های همکاری در فروش فعالیت می کنند و از طرفی نیز اینفلونسرهای شبکه های اجتماعی، باعث می شود که این مسیر هر روزه سخت تر شود، زیرا روزانه مخاطبان بسیاری می توانند به دلیل رایگان بودن این ابزارها از آنها استفاده کنند و با روش های خلاقانه گوی سبقت را از دیگران بربایند. چالش جذب مخاطب و همچنین فروش آن باید در دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملا منظم انجام شود و برای موفقیت در این روش باید از روانشناسی و تحلیل رفتار افراد استفاده نمود که این موضوعات هر کدام سبب بروز چالش های بسیار دیگری نیز هستند. وب سایت وبری با داشتن سابقه طولانی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می تواند با ایجاد و استفاده از متدهای جدید بازار، کسب و کار شما در حوزه های آنلاین نیز بست دهد و برند شما را با رویکردی مناسب، در اختیار کاربران مختلف قرار دهد.

منبع:عصر ایران



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عادل طالبی

این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش می‌رسد، اما خیلی‌ها دقیقا نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است.

به گزارش برنا، این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش می‌رسد، اما خیلی‌ها دقیقا نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. بازاریابی دیجیتال گستره‌ی وسیعی دارد و برخلاف تصور عموم، به معنای دوره ادمین اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیست. بیایید با هم ببینیم دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟ زین معما، هیچ دانا در جهان آگاه نیست؟

دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمام تکنیک‌هایی گفته می‌شود که موجب تحقق اهداف بازاریابی کسب‌وکار شما در فضای آنلاین خواهد شد. دیجیتال مارکتینگ واقعی از بستر دیجیتال برای رشد و حمایت از محصولات، خدمات و برند شما استفاده می‌کند. سئو سایت، تبلیغات گوگلی (گوگل ادز)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، sms مارکتینگ و ... همگی اجزای این خانواده دیجیتال هستند. دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی را دنبال می‌کند:

شناختن برند و هویت شما به مخاطب هنگام بازدید از صفحه اجتماعی یا سایت
دسته بندی مخاطبان به کاربران فعال و غیرفعال
استفاده از داده‌ها و آمار برای افزایش تعداد کاربران باارزش
البته این داده‌های خام زمانی به کار می‌آید که در کنار دانش مارکتینگی به کار گرفته شود. بنابراین اگر به دنبال یادگیری بازاریابی دیجیتال هستید، مطمئن شوید که دوره دیجیتال مارکتینگ انتخابی‌تان همه‌ی این مباحث را پوشش دهد.

در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

بیشتر بخوانید:
نقش فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بر بازاریابی B2B
۸ روش عالی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر
دیجیتال مارکتینگ چی نیست؟

دیجیتال مارکتینگ تنها حضور در فضای مجازی را شامل نمی‌شود. خیلی‌ها تصور می‌کنند دیجیتال مارکتینگ یعنی اینستاگرام و فروش در آن. در صورتی که بازاریابی دیجیتال دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فقط بخشی از آن محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان تنها با داشتن یک صفحه مجازی کسب‌وکار خود را آن‌طور که باید رشد داد و این امر نیازمند دانش فنی و کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است.

چطور دیجیتال مارکتر شویم؟

شما می‌توانید با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ و کارآموزی در شرکت‌های معتبر، به دیجیتال مارکتر تبدیل شوید. افراد زیادی مایل به یادگیری و کار در این حوزه هستند، اما تنها افراد کمی در رزومه کاری خود موفق می‌شوند. 7 راه زیر می‌تواند از شما یک دیجیتال مارکتر عالی بسازد:

رویداد‌های اینترنتی را دنبال کنید
از برندهای دیجیتال مارکتینگ و کارآفرینان یاد بگیرید
با افراد خوش‌فکر در این حوزه گفتگو کنید

در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 
دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ بگذرانید
عضوی از یک تیم حرفه‌ای شوید
به‌روز بمانید و همواره اطلاعات خود را مرور کنید
در کنار آموزش تمرین را فراموش نکنید
دوره دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

آموزش دیدن، اولین قدم از تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر توانمند است. بهترین فردی که می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، کسی است که تجربه فراوانی در دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. اینگونه افراد علاوه بر دانش لازم برای کار در حوزه بازاریابی آنلاین، می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند. به طور کلی یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب باید شامل بخش‌های زیر باشد:

اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو
تحقیق کلمات کلیدی
بازاریابی محتوا
ایمیل مارکتینگ
‌ گوگل آنالیتیکس
بازاریابی شبکه اجتماعی
یادتان نرود که گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ شما را به یک دیجیتال مارکتر تبدیل نمی‌کند. تمرین در کنار آموزش به روز، بهترین راه حل برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

حالا می‌خواهیم به سوال ابتدای مطلب پاسخ دهیم. دیجیتال مارکتینگ، فقط اینستاگرام نیست؟ نه. در واقع، نه تنها اینستاگرام بلکه هیچ شبکه اجتماعی یا سایتی نمی‌تواند به تنهایی به عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته شود. همه این شبکه‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی، تنها ابزارهایی برای رسیدن به بخشی از اهداف بازاریابی دیجیتال است. اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با افراد بیشتری در دنیای اینترنت تعامل داشته باشید. گرفتن داده‌های اولیه و آمار از این شبکه‌ها می‌تواند شناخت کاربران و نحوه تعامل با آنان را برای شما راحت‌تر کند.

در این نقطه، نه تنها مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بلکه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هم می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به کسب‌وکار شما باشد. شما از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خریداران بالقوه را پیدا کنید، ترافیک سایت و شبکه خود را بالا ببرید و دیده شدن برند و محصولات‌تان را بهبود ببخشید، اما از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) این امکان برای شما وجود دارد که گفتگو با کاربران را سرعت ببخشید، بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید و فروش بیشتری به دست آورید.

در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گاهی تیم دیجیتال مارکتینگ در سازمان نداریم، یا این‌که تیم داریم اما عملکرد خوبی ندارد. در این صورت می‌توانید با مشاوره دیجیتال مارکتینگ در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و ره 100 ساله را یک شبه طی کنید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند ابزارهای شبکه اجتماعی و استراتژی‌های مارکتینگ را با یکدیگر ترکیب کند. از طریق مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فرصت‌های جدید برای تعامل با خریداران فعلی و جذب خریداران تازه را پیدا کنید. مشاور به شما کمک می‌کند تا بازار کسب و کارتان را روی پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، تحلیل کنید و جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ از طریق سئو، مدیریت اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و کمپین تبلیغاتی ارزیابی نمایید.

منبع: خبر گزاری برنا



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد