یادگیری دیجیتال مارکتینگ به صورت گام به گام
نوشته شده توسط : عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، یکی از شاخه‌های جدید و بسیار گسترده در دنیای بازاریابی است که برپایه دنیای دیجیتال بنا شده است. در واقع، انقلاب دیجیتال و به دنبال آن ساخته شدن انواع وسایل دیجیتالی و راه یافتن آن‌ها به خانه تمام مردم، بستر جدیدی را برای بازاریاب‌ها به وجود آورد تا به معرفی محصولات و خدمات بپردازند.
این روزها تمام کسب‌وکارها به نوعی به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند و باید مقداری از بودجه بازاریابی را به بخش دیجیتالی آن اختصاص بدهند. دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های سنتی‌تر بازاریابی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و هزینه‌های کمتر اشاره کرد.در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید 
از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ هم چالش‌های خاص خودش را دارد. مهم‌ترین چالش آن شاید یادگیری درست و اصولی باشد. نکته‌ای که بسیاری از بازاریاب‌ها به آن توجه نمی‌کنند و انتظار دارند که تنها با طراحی یک وبسایت و چند حساب در شبکه‌های اجتماعی، در بازاریابی دیجیتال موفق خواهند بود.
با ثبت نام در اولین بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام می توانید دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی بیاموزید و به کار بگیرید.
برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از صفر می‌توان مطابق سرفصل‌های زیر عمل کرد :
مبانی بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی را می‌توانیم به صورت «هنر ایجاد ارتباط ارزشمند» تعریف کنیم. هم بازاریابی و هم تبلیغات اگر به درستی برنامه‌ریزی و اجرا نشوند، می‌توانند ضررهای عظیمی به جا بگذارند که البته جبران کردن آن‌ها کار آسانی نیست! برای این کار، نیاز دارید که «کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات» را تعریف بکنید. کمپین بازاریابی، به معنی استفاده از تمام ابزار و پلتفرم‌های موجود برای معرفی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی به فرایندی گفته می‌شود که در آن مخاطبان با کمک محتوای باکیفیت و مرتبط به سوی یک کسب‌وکار جذب می‌شوند. اعتماد کردن مخاطبان به برند، افزایش نرخ تبدیل و بهبود سئوی سایت از مهم‌ترین مزایای بازاریابی محتوایی هستند.
مانند هر روش بازاریابی دیگری، در کانتنت مارکتینگ نیز نیاز به تعیین استراتژی از جنس محتوا دارید.

انواع محتوا
محتوای متنی
محتوای متنی اولین نوع از انواع محتوا است که به ذهن می‌آید. محتوای متنی در تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال، از صفحه محصول سایت گرفته تا صفحه‌های وبلاگ ، کپشن پست‌های اینستاگرام و انواع سایز استوری اینستاگرام به کار می‌آید و از عوامل بسیار تاثیرگذار بر سئوی سایت است.دوره بازاریابی اینترنتی
محتوای تصویری
طراحی موشن گرافیک و اینفوگرافیک از بهترین راه‌ها برای جلب توجه و تعامل مخاطب است پس از آن غافل نشوید. (اینفوگرافیک چیست؟)
محتواهای صوتی
توصیه می‌شود که محتوای صوتی از جمله پادکست را از یاد نبرید؛ به‌ویژه که این روزها بازار پادکست‌های فارسی داغ است و طرفداران زیادی دارد.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
هر دیجیتال مارکتر باید برنامه‌ای برای بازاریابی در حداقل یک شبکه اجتماعی داشته باشد. در ایران چهار شبکه اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توییتر و تلگرام بیشترین مخاطبان را دارند و می‌توانید ترکیبی از این شبکه‌ها را برای سوشال مدیا مارکتینگ خود انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را بخوانید

طراحی وبسایت
به عنوان یک دیجیتال مارکتر، طراحی وبسایت یکی از مهارت‌های اصلی شما به شمار خواهد آمد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این امکان را به شما می‌دهند که با داشتن اندکی سواد برنامه‌نویسی و کمی هم طراحی گرافیکی، یک وبسایت مناسب و زیبا طراحی کنید.
بازاریابی موتور جست‌وجو (SEM / SEO)
واضح است که هرچه در گوگل رتبه‌ّهای بالاتری بگیرید،‌ ترافیک ارگانیک شما افزایش خواهد یافت و به دنبال آن شاهد افزایش لید، نرخ تبدیل و نرخ فروش خواهید بود. از سوی دیگر با بهبود و هوشمندتر شدن الگوریتم‌های گوگل، رسیدن به رتبه‌های بهتر نیز سخت‌تر شده است و نیازمند برنامه‌ریزی است. به این ترتیب رقابلت سنگینی بین رقبای هر بیزنس وجود دارد و هریک سعی می‌کنند سریع‌تر به لینک‌های اول گوگل برسند. سئو مارکتینگ راهی است که به شما کمک می‌کند در این رقابت پیروز شوید.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات آنلاین
دنیای آنلاین بستر عظیمی را شکل داده است که می‌توانید از آن برای انتشار تبلیغات آنلاین استفاده کنید. البته مهم است که این تبلیغات را به گونه‌ای منتشر کنید که برای مخاطبان ایجاد مزاحمت نکند. تبلیغات پرداختی گوگل، تبلیغات همسان، محتوای اسپانسردار و افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات آنلاین هستند.
مانیتورینگ و تحلیل
هر برنامه بازاریابی موفق یک مرحله تحلیل اطلاعات دارد. در دیجیتال مارکتینگ این تحلیل به معنی بررسی اطلاعات مختلفی مانند نرخ تبدیل، نرخ فروش، روند ترافیک ارگانیک سایت و ... است. ابزارهای متنوعی در بازاریابی دیجیتال وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تحلیل برنامه بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
مهم‌ترین این ابزارها، گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما اجازه می‌دهد ریز به ریز جزئیات وبسایتتان را بررسی کنید.
بازاریابی حفظ مشتری
به عنوان یک دیجیتال مارکتر موفق، نیاز خواهید داشت که مردم بارها و بارها به سمت کسب‌وکار شما برگردند و تعامل آن‌ها با شما پس از یک بار تراکنش مالی یا بازدید از وبسایت به پایان نرسد. بازاریابی حفظ مشتری یکی از استراتژی‌های دیجتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند مشتری‌ها و مخاطب‌ها را بارها مورد هدف قرار بدهید و آن‌ها را به سوی خودتان برگردانید.
سخن آخر
امیدواریم که این مقاله در شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن به شما کمک کرده باشد. برای یادگیری دقیق و جامع بازاریابی دیجیتال، بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام را به شما توصیه می‌کنیم.

منبع:جهان امروز





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: