دیجیتال مارکتر کیست؟
نوشته شده توسط : عادل طالبی

پورتاژ تبلیغی/دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

دیجیتال مارکتینگ، بازار کار مخصوص به خود را دارد که شرایط لازم آن، فراتر از دانستن استراتژی‌های ابتدایی بازاریابی یا مهارت‌های دیگر است. آیا کسی که سئو سایت بلد باشد می‌تواند به دیجیتال مارکتر تبدیل شود؟ با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، تا چه حد برای ورود به این حوزه آمادگی کسب می‌کنیم؟ آیا دیجیتال مارکترها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ دهند؟

به چه کسانی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی، دیجیتال مارکترها وظیفه استفاده از کانال‌های دیجیتال برای گرفتن lead و ایجاد آگاهی برند را دارند. این کانال‌های دیجیتال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

· وب سایت شرکت

· شبکه‌های اجتماعی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات آنلاین

· بلاگ شرکت

علاوه بر تمام این کارها، دیجیتال مارکتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت کسب و کار را پیدا کند. وظیفه دیجیتال مارکتر، پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات مختلف است. در شرکت‌های مختلف، ممکن است دیجیتال مارکترها روی یک یا چند بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنند.

مهارت‌های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تمامی جنبه‌ها یا یک یا دو مهارت خاص تمرکز داشته باشید. برای مثال می‌توانید به فردی تبدیل شوید که آشنایی کافی با کدنویسی و برنامه نویسی را دارد، یا کسی باشید که تجربه و دانش کافی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی را دارد. با همه این‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر است:

· SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، مسیر تبلیغات دیجیتال را هدایت می‌کند. شما باید با دو مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) آشنایی کافی داشته باشید. شما باید بتوانید از طریق سئو سایت، کاربران بیشتری را به خواندن محتوا و انجام یک عمل خاص مانند پرداخت پول ترغیب کنید. درک درست از SEO و SEM به شما کمک می‌کند تا موثر بودن ایده‌های خود را اندازه گیری کنید.در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید

· بازاریابی محتوایی: محتوا دقیقا آن چیزی است که برای جذب کردن و نگه داشتن کاربر در سایت به آن نیاز دارید. فرمت‌های مختلفی از محتوا (متن، عکس، ویدیو و صوت) می‌تواند برای وب سایت تولید شود. آمار گوگل نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی با بالا بردن engagement، نقش مهمی در ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو دارد. شما باید جنبه‌های مختلف تولید محتوا را بدانید و با چگونگی تولید محتوا موثر آشنا شوید. با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از محتواهای تولید شده و ایجاد استراتژی محتوایی داشته باشید.

· تفکر طراحی: تجربه کاربری، رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. داشتن تفکر طراحی بهترین راه برای تعامل با کاربران را به شما نشان می‌دهد و از طرفی می‌تواند ساده و موثر بودن کسب و کارتان را تضمین کند. اما در این بین، تنها گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند باعث به وجود آمدن تفکر طراحی در شما شود. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی برسید، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

· تجزیه و تحلیل داده‌ها: گوگل آنالیتیکس نقش اساسی و حیاتی در تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دارد. در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ، شما نمی‌توانید بدون تجزیه و تحلیل درست از داده‌ها، کاری انجام دهید. شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از گوگل آنالیتیکس به دست آورید، اما مهم‌ترین مسئله همان اطلاعات است. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از تحلیل رفتار کاربر، بهترین راه حل برای بالا بردن نرخ تبدیل و هدایت ترافیک است. در تمامی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، شما با نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس آشنا می‌شوید اما گرفتن نتیجه موثر از این اطلاعات، با به کار گرفتن تجربه ممکن است.بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکترها

اگر به دنبال درک بیشتر و درست از انواع موقعیت‌های شغلی پیش روی دیجیتال مارکترها هستید، می‌توانید مسیرهای زیر را در نظر داشته باشید:

· مدیر سئو: در این جایگاه می‌توانید از مهارت‌های سئو سایت خود برای بالا بردن کیفیت محتواهای سایت استفاده کنید. شما باید تولیدکنندگان محتوا را زیر نظر بگیرید و استراتژی مشخصی برای بهبود جایگاه سایت در موتور جستجو تعریف کنید.

در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید 

· متخصص بازاریابی محتوا: در این جایگاه، بیش از آن‌که تولید محتوای شما مد نظر باشد، استراتژی‌ها و برنامه‌های محتوایی شما مهم است. شما باید برنامه‌ای برای استفاده از انواع محتوا در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شروع خوبی برای تبدیل شدن به متخصص بازاریابی محتوایی باشد.

· مدیر دیجیتال مارکتینگ: در این جایگاه شما به تمامی استراتژی‌ها و کمپین‌های کسب و کار نظارت خواهید کرد. وظیفه شما بهبود آگاهی برند، هدایت ترافیک سایت به سمت اهداف مشخص شده و جذب مشتریان جدید است. شما ممکن است نیاز به تصمیم گیری درباره استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهبود روند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوعات، همه مدیران، برای تصمیم گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند انتظار گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشند.

آموزش بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند گزینه جذابی برای تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشد. شما می‌توانید برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، مسیرتان را با گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شروع کنید.

در این دوره تمامی مباحث مربوط به سئو سایت، تجزیه و تحلیل داده‌ها در گوگل آنالیتیکس و دیگر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پس از گذراندن این دوره می‌توانید برای ورود به بازار کار تصمیم بگیرید. اما توجه داشته باشید که دوره دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به سرعت از شما یک دیجیتال مارکتر بسازد. برای این کار نیاز به تجربه هم خواهید داشت، بنابراین سعی کنید وارد بازار کار شوید و پروژه‌های عملی بگیرید تا دانش و تجربه با هم ترکیب شود و از شما یک دیجیتال مارکتر موفق بسازد.

منبع:ساعت 24

 




:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: